Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 November 2013 - 23:21

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Kommer å sändas på viaplay åxå,där har man ingen bindnings tid, så då kan man skaffa d under OS om man så vill.

Postad 07 November 2013 - 23:34

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Eurosport kommer kanske att sända?

Det tror jag inte
De fick sändningarna förr, därför att de var med i EBU
OS har sålts direkt från IOK till länder som Storbrittanien, Frankrike, Tyskland osv.
Andra mindre länder har fått köpa av Sportsfive som har sålt Sverige till MTG

Men ni som har Astra 19 E kan se hela OS på de tyska fria HD kanalerna ZDF och ARD.
ARD är ett programpaket bestående av kanaler som WDR, NDR, SWR, PHOENIX, Das Erste coh BR
Alla är HD kanaler och kan ses helt fritt och är mycket enkla att ta in.

I Norge är det Tv2
Men varför inte skaffa er en större parabol och rikta in den mot 28.2 och ta emot fria BBC och se både OS och allt annat bra som BBC sänder :)

Redigerat av MalcomX, 07 November 2013 - 23:54.

Postad 07 November 2013 - 23:55

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Kommer å sändas på viaplay åxå,där har man ingen bindnings tid, så då kan man skaffa d under OS om man så vill.

Med en riktig skitbild från och till.
Så lyckat till ;)

Postad 08 November 2013 - 05:59

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

OS ska gå på TV3 och TV10.
Det innebär att vi som har canal digital kommer att missa en hel del.
Dags att ni gör ett avtal med viasat, om ni ska ha kvar några sport intresserade kunder.

Ja Viasat gör verkligen allt dom kan för att så många som möjligt ska kunna se på OS :rolleyes:

Viasat själva har ju nu sagt att TV3 och TV10 blir huvudkanaler.

Det bästa innehållet ska läggas i TV3 och TV10, med sändningar från morgon till kväll. Resten ska placeras i Viasat-kanalerna.
– TV3 och TV10 kommer ge svenska folket möjlighet att följa de mest intressanta och engagerande tävlingarna från varje OS-dag, säger Joachim Nordlind, vd på MTG TV, i pressmeddelandet.

http://www.dagensmed...icle3785454.ece

"resten ska placeras i Viasat kanalerna" Jag antar att dom menar viasat sport kanalerna då. Så det blir väldigt lite eller inget alls i varken TV6 eller TV8 låter det som.

TV6 är en Gratis kanal precis som TV4, så man kan undra varför dom inte valde TV6 och TV3 eller TV6 och TV10. Istället för TV3 och TV10. Canal Digitals kunder kan ju iaf få in TV6 via en utomhus/inomhusantenn.

Roligt för dom som enbart har en box för gratis utbudet dom har TV6, men inte TV3 eller TV10.

Postad 08 November 2013 - 06:33

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

I Norge är det Tv2
Men varför inte skaffa er en större parabol och rikta in den mot 28.2 och ta emot fria BBC och se både OS och allt annat bra som BBC sänder :)

Hade gärna gjort det, men när man bor i ett kulturskyddat hus och område så är det inte värt att ha en fet tallrik på väggen eller taket, går inte heller att ha en på marken och dra kabel under gräsmattan till huset då det är alldeles för många och höga träd i den riktning den ska peka.

Man/vi "får" egentligen inte ha parabol på husväggen men då det är några fler som har det så tänkte vi "får dom får vi", men då kabel-tv nätet är så gammalt, och kablarna ligger direkt i marken och inte i rör så går det dessvärre inte att förnya nätet med nya kablar utan man måste gräva upp asfalt och hålla på vilket skulle bli en för dyr historia för föreningen, tekniken i centralen går att byta men det är det inte värt när markkablarna är 20 år gamla. Så vi gick helt enkelt ur nätet det var bra pris annars 17 kanaler för 100kr/mån till 3 tv apparater eller hur många man nu hade. Men bilden på många kanaler var som att titta på TV med ett par gamla glasögon som man hade för 10 år sedan om man säger så. Dock så hade vi tv6, tv3, och tv10 i nätet så OS hade varit lättare att se i och för sig, men med sämre bild dock.

Viasat skulle ju kunna öppna upp TV8, TV10, och TV3 i marknätet under OS så alla med box och antenn skulle få in dom kanalerna. Men det är att begära för mycket såklart. Och så kan dom som även vill ha "viasat sport" premium kanalerna få skaffa dom där det är möjligt via andra tjänster om man vill ha alla OS kanalerna.

Postad 08 November 2013 - 06:43

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Ja Viasat gör verkligen allt dom kan för att så många som möjligt ska kunna se på OS :rolleyes:

Viasat själva har ju nu sagt att TV3 och TV10 blir huvudkanaler.

http://www.dagensmed...icle3785454.ece

"resten ska placeras i Viasat kanalerna" Jag antar att dom menar viasat sport kanalerna då. Så det blir väldigt lite eller inget alls i varken TV6 eller TV8 låter det som.

TV6 är en Gratis kanal precis som TV4, så man kan undra varför dom inte valde TV6 och TV3 eller TV6 och TV10. Istället för TV3 och TV10. Canal Digitals kunder kan ju iaf få in TV6 via en utomhus/inomhusantenn.

Roligt för dom som enbart har en box för gratis utbudet dom har TV6, men inte TV3 eller TV10.

Jo, OS såld till betal-tv. TV 3 finns i familjepaketet men inte TV 10. Tror de gjort så för att C-More ska köpa TV 10 för dyra pengar och behöva höja avgiften för sitt sportpaket.

Apropå marknätet. Visste ni att Sverige har en av världens sämsta utbud av fria reklamkanaler i digitala marknätet. TV 4 SD 0ch TV 6 :)

Postad 08 November 2013 - 06:55

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Jo, OS såld till betal-tv. TV 3 finns i familjepaketet men inte TV 10. Tror de gjort så för att C-More ska köpa TV 10 för dyra pengar och behöva höja avgiften för sitt sportpaket.

Apropå marknätet. Visste ni att Sverige har en av världens sämsta utbud av fria reklamkanaler i digitala marknätet. TV 4 SD 0ch TV 6 :)

Ja TV3/TV3HD finns I familjepaketet, det gör även TV8. Nja TV10 är ingen sport kanal även om den sänder sport då och då, så att den skulle hamna i nått c-more paket "om" den skulle komma till CD tror jag inte, utan den hamnar nog i Fam paketet i så fall.

Jo gratis utbudet är ju som det är, men det är ju upp till kanalerna själva om det ska vara betal/eller gratis kanal, det är ju bara att kanalerna startar eller släpper nån av sina kanaler som gratis kanal så blir det bättre.

TV4 har ju TV4
MTG har TV6
SBS Discovery har ingen så dom kan ju släppa Kanal 5 SD som en gratis kanal för att röra om i grytan. :D

Postad 08 November 2013 - 08:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
OK. OS. jag vet...men hör inte det snacket hemma i annan tråd än denna?

Redigerat av Monshi, 08 November 2013 - 09:13.

Postad 08 November 2013 - 09:21

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
MTG/Viasat har ju nu summerat att direktsändningarna går i TV3 från tidig morgon till sen kväll med sammandrag och repriser i TV10.

Postad 08 November 2013 - 09:47

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
OS med Lasse Kinch! Yeehaa!

Postad 09 November 2013 - 01:41

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
I OS är reklam förbjudet, men man har sålt sig till en reklamkanal som sänder nästan 100 timmar reklam under OS.

Postad 09 November 2013 - 04:57

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

MTG/Viasat har ju nu summerat att direktsändningarna går i TV3 från tidig morgon till sen kväll med sammandrag och repriser i TV10.

Var hittar du infon om att det ska vara sammandrag och repriser i TV10?

Ja det blir lite mer OS snack då det också har med CD's kanalutbud att göra.

Alltså Viasat har sagt att TV3 och TV10 blir "huvudkanaler" för OS.

Medans man i ett pressmeddelande för en kort tid sedan sa att det bästa kommer sändas i MTGs breda kanaler.

Det bästa från vinterspelen kommer att sändas på MTG:s breda kanaler där TV3, TV6, TV8 och TV10 finns till förfogande.

Vilket antyder att man också kommer sända OS i nån form även i TV6 och TV8.

Postad 09 November 2013 - 08:29

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Vilket antyder att man också kommer sända OS i nån form även i TV6 och TV8.

naa blir bara trean och tian satt och tittade på intervju med Viasats sportchef för ett tag sen då de sa detta

Postad 09 November 2013 - 09:38

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

naa blir bara trean och tian satt och tittade på intervju med Viasats sportchef för ett tag sen då de sa detta

Ja så verkar det bli just nu iaf men dom kanske ändrar sig det har dom ju gjort förut.

Nu säger man så här.....

Om du inte vill missa något välkomnar vi dig till Viasat och Viasats sportkanaler via parabol eller bredband . Beställ nu och få hela Vinter-OS – 1300 timmar helt utan reklamavbrott och möjligheten att se allt i knivskarp HD. Vi ger dig även fri tillgång till alla sportsändningar med Viaplay så att du kan se hela OS live på din mobil, på datorn eller via surfplattan eftersom många av sändningarna sker dagtid.För dig som har en annan operatör, se vad som gäller för dig nedan.

OS kommer även sändas i TV3 och TV10. TV3 sänder 06:00-22:00 och TV10 sänder dygnet runt med det bästa från OS Här ser du invigning och avslutning, givetvis alla svenska insatser, medaljstrider, finaler, reportage och sammandrag. Alla våra OS-sändningar har svenska kommentatorer och reklampauserna är varsamt placerade.

http://www.viasatspo...s/sa-ser-du-os/

Förut så här.....

Vi kommer att visa allt som vinter-OS 2014 erbjuder – alla evenemang, alla sporter. Vi kommer att erbjuda totalt 1300 timmar av OS-sändningar i våra kanaler, vilket gör att vi kommer visa mer OS än det någonsin tidigare gjorts i svensk TV. Alla tävlingar av stort nationellt intresse kommer att visas på fri-TV, d v s på antingen TV3, TV6, TV8 eller TV10. Vad gäller sommar-OS 2016 kommer vi återkomma med information om hur vi sänder när vi kommer närmare. Vi ser fram emot att få ta oss an OS, och känner en stor dos ödmjukhet och respekt inför uppdraget.

Hur mycket OS kommer MTG sända?
Vi planerar för att sända varenda minut som produceras – närmare 1300 timmar från vinter-OS i våra kanaler, vilket kan jämföras med ca 600 timmar som visades från OS i Vancouver. Om vi ska göra det så måste vi använda alla våra kanaler. Det kan bli aktuellt att använda betal-kanaler och playtjänster som komplettering.

Kommer ni lägga alla sändningar från OS på betal-TV?
Alla grenar som är av stort, nationellt intresse kommer att visas på fri-TV – det vill säga på antingen TV3, TV6, TV8 eller TV10. Både TV3 och TV6 har en teknisk hushållspenetration på över 90 procent. TV6 är en okodad fri-TV kanal i marknätet precis på samma sätt som SVT och TV4.

http://www.viasatspo...a-mtgs-kanaler/

Här förtydligar man till och med att TV6 är en okodad fri-tv kanal som många har, men vad spelar det för roll nu om man ändå inte ska sända något ifrån OS i den. :blink:

Edit: Så här svarar man på en fråga om OS i TV6.....

Varför läggs ingen OS bevakning på TV6 då de flesta svenskar har tillgång till den kanalen, och det faktum att det inte är en betalkanal som TV3? – TV3 är vår bredaste kanal med flest tittare. Under t ex hockey-VM hade vi över två miljoner tittare. Under ett OS tittar inte alla på sport, så vi måste ta hänsyn till övriga tittare på våra andra kanaler.

http://www.aftonblad...cle17802299.ab#

Fortsättning följer här: https://www.minhembi...howtopic=313433

Redigerat av SweX, 09 November 2013 - 10:31.

Postad 09 November 2013 - 10:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Snälla, flytta er hit
https://www.minhembi...howtopic=313433
där jag tog mig friheten att använda citaten från SweX inlägg som start för tråden.

Redigerat av Monshi, 09 November 2013 - 12:50.

Postad 09 November 2013 - 10:33

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Ja vi är snälla :)

Postad 09 November 2013 - 13:32

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
jo jag kan ju hålla med om att OS inte hör till den tråden. Men ibland är det svårt att låta bli när någon kommer med något som man råkar ha lite info om och brinner en gnutta för det.

CD är fortfarande lika värdelösa ang pairing :P så jag är on topic också hehe

Postad 10 November 2013 - 17:44

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Canal Digital Nordic: A new channel has started in DVB-S2 Conax: TEN Sports India on 12054.00MHz, pol.H SR:30000 FEC:3/4 SID:1 PID:50[MPEG-4]/51 English.

Canal Digital Nordic: A new channel has started in DVB-S2 Conax: TEN Sports Pakistan on 12054.00MHz, pol.H SR:30000 FEC:3/4 SID:8 PID:40[MPEG-4]/39 Urdu.

Canal Digital Nordic: A new channel has started in DVB-S2 Conax: TEN Action on 12054.00MHz, pol.H SR:30000 FEC:3/4 SID:6 PID:104[MPEG-4]/32 English.

Canal Digital Nordic: A new channel has started in DVB-S2 Conax: Ten Sports Middle East on 12054.00MHz, pol.H SR:30000 FEC:3/4 SID:4 PID:80[MPEG-4]/34 English.

Jag såg just det här men stämmer detta verkligen ? :huh:

Postad 10 November 2013 - 18:23

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Jag såg just det här men stämmer detta verkligen ? :huh:

Kanalerna finns där, men de är inte Canal Digital Nordic utan TAJ TV som ansvarar för kanalerna

Postad 10 November 2013 - 18:26

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Det är inte CD

Postad 10 November 2013 - 18:35

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Kanalerna finns där, men de är inte Canal Digital Nordic utan TAJ TV som ansvarar för kanalerna

Ja det var det jag kom fram till också.

Postad 13 November 2013 - 11:26

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Någon som "utnyttjade" 499:- erbjudandet och som har fått sin box? Har gått snart två veckor och inget har dykt upp.

Postad 13 November 2013 - 15:57

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Någon som "utnyttjade" 499:- erbjudandet och som har fått sin box? Har gått snart två veckor och inget har dykt upp.

Vilket erbjudande??
Vilken Box??

Postad 13 November 2013 - 18:43

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0

Vilket erbjudande??
Vilken Box??

Stämmer... Underteknad har också fått "erbjudande" igår via telefon. Killen som ringde måste spenderat tio redbull med den speedade nästan aggresiva attityd. Han sade att mjukvaran i sagem HDboxen med hårddisken ej skulle underhållas längre att det bara var att tekna sig för super erbjudandet: lilla HD boxen för 500 kr som han förstås erbjöd. Överfallen som man nästan kände sig så frågade jag lite om modell namn o fabrikat mm för man var osäker vad det här var för något och fick luddiga svar, för om jag köper ny blir det den stora boxen . Hela tiden tjatade han om att börja inspelningen. Frågade om det gick att gå in på hemsidan och beställa men enligt honom var det bara via han man fick "supererbjudandet". Men på hemsidan såg jag senare att man kan beställa där. MEN när jag nästan var nere för räkning att beställa så frågade jag om det gick att titta och spela in samtidigt som sagem boxen men då blev det tyst en stund... jaha du menar 500 gig boxen sa han. Tydligen kände han till den ialla fall... Så se upp ni som har sagem boxen samtal väntar och så ni inte blir pådyvlade den lilla boxen.

Postad 13 November 2013 - 23:24

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Vilket erbjudande??
Vilken Box??

Det som kom den 16:e iom att de började paira Cmore Fotboll HD. Erbjudandet gick ut 31:a oktober, beställde via länken man fick i mailet med erbjudandet men sedan dess har det varit tyst.
http://www.canaldigi...tent=&utm_term=

Postad 14 November 2013 - 12:08

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Det är lite sladdrigt med dessa boxerbjudanden hit och dit, se upp så de inte låser upp på typ två år av bara farten.

Har lovat mig själv att fortsätta med min fria box så länge den tillåts funka (ja med undantag av C More Fotboll HD då) och därefter (om man är kvar) hålla sig till CI+ modul rakt av i tv-n (som är CD-godkänd).

CI+ interface kan man ju köpa utan bindning till acceptabelt pris om man har CI+ kompatibel TV med DVB-S/S2 mottagare (yes) eller en av de få CI+ godkända boxarna, tex Miraclebox (i Tyskland finns det dock flera märken/modeller som även funkar här).

Redigerat av kenta2, 14 November 2013 - 12:09.

Postad 14 November 2013 - 13:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Tomanista mfl.

Det är väldigt många som nappat på denna kampanjen så vi har lite längre leveranstid än vanligt på beställningarna. Vi hoppas boxarna levereras så snart som möjligt.

Med vänlig hälsning
Micke

Postad 14 November 2013 - 14:57

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Jag hade gärna tecknat ytterligare 24 mån om jag hade fått 500GB boxen till ett bättre pris än 2499:-
Snål? Ja det är möjligt, men lite ryggdunk kan man väl få om man har varit kund sen ett antal år tillbaka.

Postad 15 November 2013 - 14:19

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Förjävligt av cd att ta betalt för nya boxar för att DOM!!! ändrar på SITT!!! system.

Postad 21 November 2013 - 04:04

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Här verkar alla ha givit upp
Mer än 5 dagar mellan posterna, är inte vanligt ;)

Postad 21 November 2013 - 08:50

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 1
Okej då MalcomX... vad ska vi klaga på tycker du? För något positivt kan vi inte ju inte skriva här...
Men det har skällts lite i annan tråd.
https://www.minhembi...howtopic=313630

Postad 21 November 2013 - 17:27

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Jo det kan bli en intressant tråd av det. Ställde precis en fråga till TS för ett förtydligande och icke helt oviktigt att veta

Tror CD skall börja släppa lite på sina så kallade överraskningar, som de pratat om ett tag nu
Eller det kanske de redan har gjort ? Var det den nya musikkanalen ?

Redigerat av MalcomX, 21 November 2013 - 17:42.

Postad 21 November 2013 - 17:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
VH1 tillbaka och Trace Urban HD.

Hurra ?

Postad 22 November 2013 - 05:36

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Okej då MalcomX... vad ska vi klaga på tycker du? För något positivt kan vi inte ju inte skriva här...

Nej precis, skrivs det här i tråden så är det oftast inte positivt.

Så jag säger att jag är en väldigt nöjd kund (förutom den lilla buggen i boxen som vi jobbar på ;)) och att jag hoppas att familjepaktet som redan idag har ett bra utbud fortsätter att utvecklas sakta men säkert.

Postad 23 November 2013 - 00:40

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Nej precis, skrivs det här i tråden så är det oftast inte positivt.

Så jag säger att jag är en väldigt nöjd kund (förutom den lilla buggen i boxen som vi jobbar på ;)) och att jag hoppas att familjepaktet som redan idag har ett bra utbud fortsätter att utvecklas sakta men säkert.

Vi kanske skulle ha en tråd för oss som ser möjligheterna och en för er som sitter nöjda ;)

Postad 23 November 2013 - 09:20

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Vi kanske skulle ha en tråd för oss som ser möjligheterna och en för er som sitter nöjda ;)

Hehe möjligheterna? Du menar en tråd för dom som aldrig blir nöjda? :rolleyes: ;)

Nej skämt åsido, den här tråden funkar för allt om CD skriv på bara :)

Redigerat av SweX, 23 November 2013 - 09:23.

Postad 23 November 2013 - 09:36

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Jag hade hoppats på lite mer av CDs "överraskning" till hösten...
Tog därför saken i egna händer och beställde en Viaplay box och får därmed ett hyfsat bra komplement till CDs utbud. ��

Postad 24 November 2013 - 19:33

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Om jag skall va ärlig förstår jag inte hur man kan va nöjd när de begränsar möjligheterna för sina egna kunder. Om vi säger såhär om tex jag sitter på hela utbudet och en polare bara har familjepaket vi vill glo på någon kanal som är pairad typ fotboll hd (sd går inte att titta på med stora tv) . Allt jag behövde göra innan var att ta med mej kortet och plugga i det i hans box. NU så måste man ha med sej allt box kort allt. Alla är inte hemma sittare... Vissa av oss som följer sport har även polare som gör det, de har inte alltid råd med paketen som kanal operatörerna skall ha hutlöst mycket pengar för. För att det inte alltid skall va hemma hos en person som skall stå för snacks och öl (sen göra fru arg dessutom för att det sitter sport dårar hemma hos dem hela tiden och skriker MÅÅÅL!!!).

Så nää jag förstår inte hur man kan va nöjd med våra parabol operatörer. Jag sa upp mitt cd när nyheten ang pairing kom och skaffade mej ett pirat abb. Är jag stolt över det? Nee inte direkt. Kan jag se allt? Jajemen. Är jag nöjd? Japp jag kan köra iväg signalen från mitt hem till en Xbmc mottagare så kör vi på precis som vi gjorde innan pairing. Behöver inte ens komma ihåg kortet när vi har våra kvällar. Allt som behövs är snabb anslutning men iom med att man har 100 mbit lina funkar hd kanaler utmärkt.

Var det vart det CD? ______

Med pairing knuffar ni bort era kunder istället för att förhindra det som är fel. Musik branschen lärde sej detta först sedan kom film branschen så att vi har Spotify och Netflix som är dem ledande i världen idag. Hög tid att tv branschen lär sej också. Då är de ändå tv branschen som haft problemet med piratkopiering längst. Musik började runt 1995. Film började runt 2000. Men tv har haft problemet sen tidigt 80-tal och har fortfarande inte lärt sej det inte går att ta hutlöst med pengar för sina tjänster...
Sen måste jag ge Viasat en ros också för sitt Viaplay box du har tv kanaler och en streaming tjänst för ett bra pris bara sport packet som borde gå ner lite enl mitt tycke...

Gissa vad? Jag har Viaplay idag. Varför då? Jo för att de har ett rimligt pris för det.

Nu skall jag sluta whinna och äta lite mat innan jag sätter mej framför tv och tittar på mitt piratutbud.

Redigerat av Unregistered13ac0c90, 24 November 2013 - 19:36.

Postad 27 November 2013 - 01:17

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Kammaflaje
Du har en point där. När man inte kan göra det man vill göra lagligt och då man betalar för det, så väljer många samma väg som dig. Att göra det lagliga olagligt. För vad man än säger, så är allt som kommer från satellitvärlden fritt att ta ner och det finns ingen lag som säger att man inte får skapa mjukvara eller annat för att avkoda en signal från rymden och framför allt inte om man gör det med ett kort som man betalar till CD för att använda. Inte ens om man använder en annan mottagare än deras egna.

För mig hade det varit helt okey om de skapade en kryptering som innebar att man inte kunde dela vidare från box en box till en annan över internet. Men att det var helt okey över en internt nätverk. För risken är större att man går ihop och köper flera tvillingkort än att man delar över internet med någon annan. I princip skulle jag och mina grannar kunna köpa ett par abonnemang med max antal tvillingkort (4 om jag tolkar deras sida rätt) 8 grannar skulle då kunna dela på två abonnemang. Det är värre än att man kan dela ett abonnemang mellan 4 boxar i det egna huset.

Bara en liten tanke ;)

Postad 27 November 2013 - 13:46

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Eller varför inte sluta att krångla till det med extrakortsavgift.

CD i Danmark kör med ett pris oavsett 1-4 kort. Nej det går ju inte att tänka abb.pris plus 300 kr extra, de har valt en mildare och kundvänligare variant. Vad är det som skiljer de olika nordiska grannländerna åt egentligen som motiverar helt skilda modeller. Konkurrenterna i tex Danmark heter ju Viasat, Boxer och Netflix, istället för Comhem och Telia finns Yousee, TDC etc. men varför denna skillnad?

Blev det bara så för att man drivit verksamheterna i separata rör utan större samordning eller finns det bakomliggande tänk av något slag?

Redigerat av kenta2, 27 November 2013 - 13:47.

Postad 27 November 2013 - 13:52

Unregistered4877c979
  • Unregistered4877c979
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Vår box har börjat radera inspelningar och strunta i att spela in.

Så när en CD säljare ringde upp och erbjöd mej ny box med hårddisk blev jag glad. Han sa att det bara var att ringa kundtjänst, det skulle bara kosta 995:-
I söndags ringde jag CD, men det fanns inget erbjudande att köpa boxen för 995:-. Istället skulle jag få en Box för 2499:-!
Sa att jag måste fundera och återkomma, eftersom boxen blev 1500:- dyrare :-(

Idag ringde jag upp och skulle beställa. Med nu kostade boxen 2995:-!!!! Det är två tusen kronor mer än den ursprungliga dealen!!!

Vi har kämpat med boxen i 6 år och den har alltid strulat. Efter en av uppdateringarna slutade den tom att vara HD-Box !

Måste man verkligen säga upp sitt abonnemang och byta till viasat för att kunna spela in program?

Ska det vara så svårt att ta hand om sina kunder?

/Håkan

Postad 27 November 2013 - 14:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Vår box har börjat radera inspelningar och strunta i att spela in.

Så när en CD säljare ringde upp och erbjöd mej ny box med hårddisk blev jag glad. Han sa att det bara var att ringa kundtjänst, det skulle bara kosta 995:-
I söndags ringde jag CD, men det fanns inget erbjudande att köpa boxen för 995:-. Istället skulle jag få en Box för 2499:-!
Sa att jag måste fundera och återkomma, eftersom boxen blev 1500:- dyrare :-(

Idag ringde jag upp och skulle beställa. Med nu kostade boxen 2995:-!!!! Det är två tusen kronor mer än den ursprungliga dealen!!!

Vi har kämpat med boxen i 6 år och den har alltid strulat. Efter en av uppdateringarna slutade den tom att vara HD-Box !

Måste man verkligen säga upp sitt abonnemang och byta till viasat för att kunna spela in program?

Ska det vara så svårt att ta hand om sina kunder?

/Håkan

Hej Håkan, du har fått erbjudanden på två olika boxmodeller, 999 kr för HD Box On Demand med möjlighet att spela in med extern hårddisk samt 500GB HD PVR box med inbyggd hårddisk för 2999 kr. Du finner våra olika boxmodeller här: http://www.canaldigi...aktuella-boxar/

Om du vill kan du skicka oss ett privat meddelande så kan vi ordna så en av våra säljare kontaktar dig med information om våra olika kampanjerbjudanden.

Vänligen
Micke

Postad 27 November 2013 - 14:19

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hej Håkan, du har fått erbjudanden på två olika boxmodeller, 999 kr för HD Box On Demand med möjlighet att spela in med extern hårddisk samt 500GB HD PVR box med inbyggd hårddisk för 2999 kr. Du finner våra olika boxmodeller här: http://www.canaldigi...aktuella-boxar/

Om du vill kan du skicka oss ett privat meddelande så kan vi ordna så en av våra säljare kontaktar dig med information om våra olika kampanjerbjudanden.

Vänligen
Micke

Tycker att ni skall ta ansvar för ert boxstrul och det på allvar

Boxen har man för att kunna använda era dyra tjänster och då dessa skräpboxar inte fungerat som de skall, skall heller inte kunden behöva betala för er inkompetens på boxsidan. Se till att kunderna får boxar som fungerar och till ett bra pris och när det gäller gamla kunder, så borde dessa inte behöva betala för sina boxar en gång till. Har man en gång köpt box och den inte fungerar som den skall. så borde dessa ersättas med nya boxar utan kostnad

Sedan får ni skärpa upp er kundtjänst. Den ene vet inte vad den andre säger och det är rörigt värre

Postad 27 November 2013 - 16:02

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Inte direkt väl? Jag hittar ingen direktsändning över huvud taget på viaplay?

Hej

Här i vår Canal Digital tråd har vi möjlighet att ge er feedback, svara på era frågor gällande Canal Digitals tjänster och produkter.

Vi kommer även bevaka övriga trådar som rör oss här på forumet.

Ni kan läsa mer om vår sociala medier policy på Besök min webbsida

Mvh
Canal Digital

Hej CD, länken funkar inte!

Postad 27 November 2013 - 19:48

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Inte direkt väl? Jag hittar ingen direktsändning över huvud taget på viaplay?

http://viaplay.se/viaplayboxen där har du hur du får live tv

Postad 28 November 2013 - 10:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
ansgar skrev: Hej CD, länken funkar inte!

Tack för information, vi tar bort den länken då det är ouppdaterad (inaktuell) information som ligger där.

Hälsningar
Micke

Redigerat av Allente Sverige, 28 November 2013 - 11:35.

Postad 28 November 2013 - 12:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Canal Digital, sicken konstigt kundundersökning ni sände ut igår...
Riktigt mysko frågor.
Försökte svara sanningsenligt men det var svårt.

Postad 29 November 2013 - 09:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Canal Digital, sicken konstigt kundundersökning ni sände ut igår...
Riktigt mysko frågor.
Försökte svara sanningsenligt men det var svårt.

Hej Monshi.

Vi har inte skickat ut någon kundundersökning nyligen, vad var det för slags frågor du fick och ifrån vilken mejl?

Vänligen Therese

Postad 29 November 2013 - 10:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Hej Monshi.

Vi har inte skickat ut någon kundundersökning nyligen, vad var det för slags frågor du fick och ifrån vilken mejl?

Vänligen Therese

En undersökning via easyresearch.se
där ni frågade om vilket kanalpaket jag skulle vilja betala för. Ett grundpaket och sedan olika variationer av kanalerna 3 till 8 tror jag det var. Mycket dåligt utformad undersökning.

Sändes från adressen
Canal Digital <[email protected]>

Postad 29 November 2013 - 15:41

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Jag fick en helt annan undersökning från TNS Gallup för två veckor sen vilket också är märkligt om ni inte skickat något. Kom från [email protected] och handlade om intresse av onlinetjänster (Spotify, Netflix, Magine mm) och användande av det direkt i boxen som jag förstod det.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.