Det finns brabdväggar i de flesta routrar, men de är inte på per automatik. Det är bara ett elände, då man har dålig kontroll över vad som är öppet eller inte. Har man mjukvaru-brandvägg i datorn så kan du ju oftast ange att ett visst program ska ha fulla rättigheter både ut och in. Problemet med Logitech är födmodligen att den använder någon port som normalt inte är öppen i en brandvägg. Eftersom du inte vet vilken port det gäller så kan du inte konfigurera en brandvägg själv utan du måste gå på alternativ 2, dvs en mjukvarubrandvägg som öpnar helt för just det programmet.Menar du windows brandvägg eller virusprogrammets brandvägg? Som jag förstod det så menade killen på supporten att det fanns en brandvägg i routern som jag skulle stänga ner?! Finns det sånt inbyggt i routrar som är aktiverade per automatik eller? Jag har inte en susning. Ena datorn jag testat från har varken virusprogram eller brandvägg av olika anledningar och det är samma problem med den...
* Officiell tråd - Logitech Harmony *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
265:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 318:- |
Postad 14 december 2009 - 09:12
Postad 14 december 2009 - 10:33
Det finns brabdväggar i de flesta routrar, men de är inte på per automatik. Det är bara ett elände, då man har dålig kontroll över vad som är öppet eller inte. Har man mjukvaru-brandvägg i datorn så kan du ju oftast ange att ett visst program ska ha fulla rättigheter både ut och in. Problemet med Logitech är födmodligen att den använder någon port som normalt inte är öppen i en brandvägg. Eftersom du inte vet vilken port det gäller så kan du inte konfigurera en brandvägg själv utan du måste gå på alternativ 2, dvs en mjukvarubrandvägg som öpnar helt för just det programmet.
Borde inte Harmony-programmet kontrollera att det har all access det behöver vid uppstart? Annars är det underkänt i programmeringen av det tycker jag.
Jag har till och från problem med DNS-uppslagningen hemma, och då vägrar Harmony-programmet att starta upp ordentligt.
Postad 14 december 2009 - 18:38
Postad 14 december 2009 - 19:17
Är Harmony One att rekommendera?
Redigerat av Unregistered023cb8f5, 14 december 2009 - 19:18.
Postad 14 december 2009 - 21:07
Någon som har erfarenhet av detta? Jag kan se att PWR LEDen på TV blinkar lite när jag försöker med Harmony, men TVn startar inte. Lyckas starta TVn om jag väljer Enheter>TV och håller inne PwrON i flera sekunder
För att starta TVn med originalfjärren måste man hålla inne PWR-knappen ganska länge (typ2-3 s), annas startar den inte.
Hjälp
Postad 14 december 2009 - 21:18
Inne på att köpa en Harmony-kontroll. Har kollat så att de stödjer mina apparater hemma och det gör de.
Är Harmony One att rekommendera?
Ja, absolut kan jag rekommendera den. Räkna bara med att det krävs lite tid att konfigurera den beroende på hur många enheter du tänker ansluta och hur dessa funkar ihop med harmonyn men efter att du gjort dessa inställningar så är den näst intill oslagbar.
Redigerat av Mentos, 14 december 2009 - 21:20.
Postad 15 december 2009 - 08:40
Det går alldeles utmärkt. Det hanteras per konto och inte per fjärr.Man kanske skulle ta och öppna ett nytt konto hos logitech och börja om från början. Kan man ha flera konton till en fjärr? Förstår att man endast kan ladda ner en i taget menär det möjligt att ha ett konto för att exprementera med? Man vill inte gjärna röra till det i onödan i sin fjärr...
Postad 15 december 2009 - 15:26
Ursäkta om jag är lite trög. Det går alltså att registrera flera konton och sedan välja vilket jag vill av dessa att uppdatera fjärren från? Trodde att fjärren var knuten till ett konto?!Det går alldeles utmärkt. Det hanteras per konto och inte per fjärr.
Postad 15 december 2009 - 15:34
Ursäkta om jag är lite trög. Det går alltså att registrera flera konton och sedan välja vilket jag vill av dessa att uppdatera fjärren från?
Jajamensan!

Trodde att fjärren var knuten till ett konto?!
Nix, du kan uppdatera fjärren oberoende av vilket konto du är inloggad med. Den är inte hårdvarulåst på något sätt så vitt jag vet.
Postad 15 december 2009 - 21:09
Tänkte ha mitt nuvarande konto som en backup ifall jag snurrar till det när jag testar olika aktiviteter?! Tanken var också att det kanske låg något i min konfig som inte var helt okej och det var det som gjorde att uppdateringarna hänger sig.Jajamensan!
Du loggar alltid in med ett specifikt konto när du startar applikationen, och du kan mig veterligen ha hur många konton du vill. Jag brukar istället köra med test-aktiviteter inom samma konto istället, men det går bra vilket som.
Nix, du kan uppdatera fjärren oberoende av vilket konto du är inloggad med. Den är inte hårdvarulåst på något sätt så vitt jag vet.
Postad 15 december 2009 - 22:38
Tänkte ha mitt nuvarande konto som en backup ifall jag snurrar till det när jag testar olika aktiviteter?! Tanken var också att det kanske låg något i min konfig som inte var helt okej och det var det som gjorde att uppdateringarna hänger sig.
Det är klart värt ett försök, du har inget att förlora

Berätta gärna hur det gick.
Postad 16 december 2009 - 14:09
La in några enheter och en aktivitet på min nya användare och provade att uppdatera men tji fick jag. Samma problem igen...Det är klart värt ett försök, du har inget att förlora
Berätta gärna hur det gick.

Edit: Testade även att uppdatera från den installationsfil som supporten skickat till mig och det var samma sak där. Det stannade på 80%. Tyder inte det på att det inte är internetuppkopplingen det är fel på?! Jag tror min fjärrkontroll är kass!!!
Redigerat av Tobyponken, 17 december 2009 - 07:22.
Postad 17 december 2009 - 14:14
Edit: Testade även att uppdatera från den installationsfil som supporten skickat till mig och det var samma sak där. Det stannade på 80%. Tyder inte det på att det inte är internetuppkopplingen det är fel på?! Jag tror min fjärrkontroll är kass!!!
Jo. det låter faktiskt lite som att det skulle kunna vara nåt fel på fjärren eftersom den uppdaterar ju alltid upp till 80% så kommunikationen mellan fjärren och programvaran finns ju tydligen där men det är nånting som stoppar på vägen.
Och du hade också testat att uppdatera från en annan dator om jag inte minns fel va?
Hur gammal är fjärren?
Postad 17 december 2009 - 19:51
La in några enheter och en aktivitet på min nya användare och provade att uppdatera men tji fick jag. Samma problem igen...
Nämn gärna allt du provat samt incidentnumret. Vid 80% börjar regionsuppdateringen = firmware.
Boota i safemode och tanka firmware i safemode.
Postad 17 december 2009 - 20:23
Har nog prövat allt vid det här laget. Även uppdatering i safemode. Vad menar du med incidentnumret?Nämn gärna allt du provat samt incidentnumret. Vid 80% börjar regionsuppdateringen = firmware.
Boota i safemode och tanka firmware i safemode.
Har tydligen fått något mailat till mig idag från supporten. Har inte kollat, det kan ju vara lösningen.
Harmonology du har mina ärendenummer sedan tidigare. Kan du inte ge mig något tips på vad som är felet?
Postad 17 december 2009 - 22:41
Testade att uppdatera från safemode nu men det stannar på 90% istället för 80% fast det står uppdaterar region.
Skickar med en screenshot på enländet.
Bifogad fil(er)
Postad 18 december 2009 - 21:36

Någon som känner till lösningen till detta problem?
Får testa en sån magisk omstart och se om det hjälper. :/
Tydligen är det fler som har problem:
http://forums.logite...Bit/td-p/106952

edit: Inget nytt på win7 64 bitfronten. Fick installera mjukvaran på tantens lapp tills vidare. Mekar för fullt nu. Har dragit iväg ett mail till supporten om att de ska lägga in några snabbkommandon till min onkyo (direktkommandon till funktioner jag normalt tvingas stega mig fram i en lång lista

daniel, jag tror det är just win7 + 64 som får det att spöka i vissa fall. Vista + 64 verkar fungera bra.
Redigerat av Rotelköpes, 19 december 2009 - 21:02.
Postad 19 december 2009 - 09:29
Inte mycket hjälp för dig, men jag kan berätta att installationen gick bra på min Vista 64-bit. Det är alltså inget generellt problem för 64-bit windows.Hallå, har just packat upp en 900 och försöker nu få mjukvaran att installeras under win7 64 bit. Verkar inte fungera alls
Installationen hänger sig efter språkval. Gäller medföljande CD och "LogitechHarmonyRemote7.6.0-WIN-x86.exe" från nätet. Har testat kompabilitetslägen utan att det hjälper (och en sökning inom denna tråd + google gav ingenting heller).
Någon som känner till lösningen till detta problem?
Får testa en sån magisk omstart och se om det hjälper. :/
Tydligen är det fler som har problem:
http://forums.logite...Bit/td-p/106952
Hoppas det löser sig!
Edit: Min windows vista är en inköpt version, för att nu vara extra tydlig.

Redigerat av Unregistered93acb259, 19 december 2009 - 09:31.
Postad 20 december 2009 - 19:12
Finns det någon hjälte som kan svara på detta?
Jag har alltså en aktivitet som slår på TV, Receiver o.s.v. Sen vill jag att fjärren ska hoppa över till min enhet Onkyo 5007 så att jag ska kunna använda funktionerna jag har lagt in i den enheten (t.ex. tv-volym o kanal, aspekt mm).

edit: järker, "Philips AV-link VL-1400" finns i databasen så det bör vara lugnt. Annars kan du alltid lära in IR-koderna från den gamla fjärren precis hur du vill
Redigerat av Rotelköpes, 20 december 2009 - 19:25.
Postad 20 december 2009 - 19:18
Har planer på att införskaffa en Harmony One och har kollat på hemsidan ang. kompatibiliteten men en sak och rätt viktig sådan hittade jag inget svar på.
Philips AV-link VL-1400 eller SLV-5400 som tyvärr bara har scart men jag har ett gäng inkopplade i den för att kunna se på allt i sovrummet, så min fråga är, kan jag lägga in enhetsväljaren på Harmony One, alltså välja mellan de enheter som är inkopplade i sändar-enheten inifrån sovrummet elller måste jag ändå ha kvar den fjärrisen som följde med AV-linken ?
/ J
Postad 20 december 2009 - 19:22

Som du ser i aktiviteten kan du välja bland dom enheter som används i den, vilka knappar som ska ha önskad funktion
Redigerat av Benkke, 20 december 2009 - 19:24.
Postad 20 december 2009 - 19:37

Tyvärr var det inte det jag hoppades på. Min tanke var att eftersom jag konfigurerat själva enheten (meda andra or redan gjort det på bilden) så känns det dumt att behöva göra det igen för aktiviteten. Men egentligen spelar det ju ingen roll - bara det att jag uppenbarligen började i fel ände.

Aaaah, jag börjar få ordning på saker och ting nu.

Redigerat av Rotelköpes, 20 december 2009 - 19:47.
Postad 20 december 2009 - 19:49
Roligaste reklamen har nog El-giganten med 70-åriga morfar och Harmony One. Jag undrar hur många fjärrar som kommer att ligga i byrålådan efter jul

Inte är det svårt men inte heller är det speciellt enkelt
Postad 20 december 2009 - 19:59
Ja, men förstås är det bra att ha rätt sak på rätt knapp även i enheter.
Roligaste reklamen har nog El-giganten med 70-åriga morfar och Harmony One. Jag undrar hur många fjärrar som kommer att ligga i byrålådan efter jul![]()
Inte är det svårt men inte heller är det speciellt enkelt
Precis, jag tänkte just på detta när jag såg den reklamen på TV:n häromdagen, harmony supporten kommer nog få mer än vanligt att göra efter jul gissar jag

Postad 20 december 2009 - 22:48
Blev uppringd av supporten i Kanada i fredags igen. Han ställde lite nya frågor om jag testat vissa saker och efter ett tag kom han fram till att vi ska testa att byta ut min fjärrkontroll. Kan ta upp till två veckor innan den nya kommer men jag tycker det var schysst gjort.
Hoppas verkligen detta löser mina problem med att uppdatera fjärren.

Postad 21 december 2009 - 14:28
http://www.netonnet....ne(115375,3146)
Kupongtvång ?
http://www.netonnet....mony_one_sv.pdf
Redigerat av järker, 21 december 2009 - 14:30.
Postad 21 december 2009 - 19:52
The remote control software cannot start. reinstall the software or contact customer service
Invocation target exception
null
Så lyder felmeddelandet, men hur gör man nu.
Jag har även testat stänga av alllt vad brandvägg och antivirusprogram heter, och installerat om det ett flertal gånger, men ingenting verkar hjälpa.
Hoppas någon har en lösning på detta.
Mvh ! / J
Postad 21 december 2009 - 22:44
Min tillfälliga lösning var att använda flickvännens bärbara med vista 32.
Min nuvarande, gott och väl fungerande lösning (till dess att de fixar installationsprogget) är att köra Windows XP Mode i Windows Virtual PC, vilket ingår i win 7 ultimate (även pro tror jag, kolla ms sida för att försäkra dig).

edit: länk till microsoft sida för Win XP mode nedladdning:
microsoft.com/virtual-pc/download
Bifogad fil(er)
Redigerat av Rotelköpes, 21 december 2009 - 22:47.
Postad 22 december 2009 - 07:00
Postad 22 december 2009 - 08:26
Japp, så var man och slog till på Netonnet, hoppas ju helst slippa utnyttja 30 dagars ångerrätten, men är det någon med windows 7 som lyckats installlera mjukvaran, skivan verkar ju vara att glömma då det står att det krävs 7.6 men om inte det heller hjälper, nedladdad och sparad på disk och sedan köra därifrån borde ju fungera, men icke.
The remote control software cannot start. reinstall the software or contact customer service
Invocation target exception
null
Så lyder felmeddelandet, men hur gör man nu.
Jag har även testat stänga av alllt vad brandvägg och antivirusprogram heter, och installerat om det ett flertal gånger, men ingenting verkar hjälpa.
Hoppas någon har en lösning på detta.
Mvh ! / J
Jag kör Win7 64 bit och har inga problem alls med Harmonyprogrammet. Helt med standardinställningar, ingen "run as administrator", inget compatibility mode eller något alls. Jag kör med version 7.6.0.
Det kan ändå vara värt att prova att högerklicka och köra "run as administrator" för att se om det har någon effekt. Det är inget generellt problem med alla Win7, även om det inte hjälper dig vidare direkt.
Postad 22 december 2009 - 08:33
Jag kör Win7 64 bit och har inga problem alls med Harmonyprogrammet. Helt med standardinställningar, ingen "run as administrator", inget compatibility mode eller något alls. Jag kör med version 7.6.0.
Det kan ändå vara värt att prova att högerklicka och köra "run as administrator" för att se om det har någon effekt. Det är inget generellt problem med alla Win7, även om det inte hjälper dig vidare direkt.
Märkligt, jag har googlat i några timmar + 3 timmar igår, men kommer ingenvart, antagligen är det väl ett annat program som inte riktigt gör det möjligt, men svaret (som så ofta annars) finns ju säkert på google, tyvärr, jag har kollat igenom Logitech.se men där finns ju varken felsökning eller frågor och svar eller några andra ledtrådar utan det blir väl google som vanligt, Känns ju dumt att ringa supporten då jag inte ens har provat den ännu och inte vet om den ens fungerar som den ska, och returnera den känns ju inte heller rätt, jag hittade ingen mailsupport på Logitech.se vilket jag tycker är dåligt, bara telefonsupport om man har problem med produkten, men då vill det tilll att man kkan få igång den.
Postad 22 december 2009 - 09:11
Då återstår det att se om resten av programmeringen går bättre.
Postad 22 december 2009 - 12:06
Detaljer tack!Ok, nu har jag hittat en lösning så jag lyckats installera mjukvaran iaf, fick degradera och ändra kompatibiliteten och ändra färgschemat, som jag tolkar felet så har jag för ny dator och för nytt grafikkort, eller att Logitech inte hänger med i utvecklingen med sin programvara.
Då återstår det att se om resten av programmeringen går bättre.

*edit: Tack för detaljerna och grattis till att du fått igång progget.

Win XP sp3-läge funkar inte hos mig. Jag får inte upp en ruta om att ändra färgschema heller (testat med både fullt areo theme samt basic theme. Kör 1680x1050 upplösning, ATI 4800 series grafik, 8 gig internminne, halvhyffsad core 2 duo processor).
Redigerat av Rotelköpes, 22 december 2009 - 12:35.
Postad 22 december 2009 - 12:19
Detaljer tack!
Detaljer på hur jag fick till det eller hur det går med programmeringen ?
Jag hittade på nåt ställe att man skulle välja "kör som admin" men det funkade inte, MEN på ett annnat ställe hittade jag, högerklicka och välja egenskaper och där kompatibilitetsläge med rullgardin och där välja ett urgammalt OS, tycker det är dåligt att Logitech inte har kommit längre med kompatibiliteten, om t.o.m. Vista ställer till problem, nåväl, jag valde XP servicepack 3 för att få det att fungera, dock så fick jag upp en "bubbla" som sa att datorn fick ställa ner färgschemat, märkligt nog även det, antagligen har man för nytt grafikkort också, datorn är ju bara 2 år gammal.
Hur det går med programmeringen är ju ett annat kapitel som inte heller går så bra, verkar precis som min gamla popcorn hour A-100 behandlas som "Gud den allsmäktige", får inte den vara med i aktiviteterna så får ingen annan det heller, rätt hopplöst att få till just nu alltså eftersom jag bara har PH som filmbibliotek, men logitech vill att jag ska styra allt annat (boxer-boxen, förstärkaren m.m.) genom den, och var får den My Tv - My Dvd - My musik m.m. ifrån, helsnurrigt, eftersom jag inte kan läggga till ytterlligare enheter eller aktivitetter om inte PH får vara den som styr och bestämmer, jag vete tusan hur jag ska få till det, får väl blåsa inställningarna och börja om från början, men hur avsätter man en allsmäktig

Postad 22 december 2009 - 17:09
Har den rf-extendern. Varje gång jag uppdaterar fjärren vill den att jag också uppdaterar extendern. Finns det något sätt att komma förbi detta? Jobbigt att behöva dra fram den ur skåpet varje gång jag ändrar någon minimal grej i fjärren....
Postad 24 december 2009 - 12:31
Snabb fråga. Ber om ursäkt om den varit uppe innan, hittade inte när jag skummade.
Har den rf-extendern. Varje gång jag uppdaterar fjärren vill den att jag också uppdaterar extendern. Finns det något sätt att komma förbi detta? Jobbigt att behöva dra fram den ur skåpet varje gång jag ändrar någon minimal grej i fjärren....
Du har harmony 1000 eller 1100?
Tyværr måste jag sæga ær det nødvændigt att uppdatera extedern varje gång.
Vi vet om problemet och får detta klagomål dagligen, vi ber om ursækt helt enkelt.
Ett God Jul! ær på sin plats.
Vi sitter hær i Nordirland och arbetar på julafton, om någon har harmony besvær, ær ni dærfør vælkomna att ringa.
Postad 24 december 2009 - 12:49
Detaljer på hur jag fick till det eller hur det går med programmeringen ?
Jag hittade på nåt ställe att man skulle välja "kör som admin" men det funkade inte, MEN på ett annnat ställe hittade jag, högerklicka och välja egenskaper och där kompatibilitetsläge med rullgardin och där välja ett urgammalt OS, tycker det är dåligt att Logitech inte har kommit längre med kompatibiliteten, om t.o.m. Vista ställer till problem, nåväl, jag valde XP servicepack 3 för att få det att fungera, dock så fick jag upp en "bubbla" som sa att datorn fick ställa ner färgschemat, märkligt nog även det, antagligen har man för nytt grafikkort också, datorn är ju bara 2 år gammal.
Hur det går med programmeringen är ju ett annat kapitel som inte heller går så bra, verkar precis som min gamla popcorn hour A-100 behandlas som "Gud den allsmäktige", får inte den vara med i aktiviteterna så får ingen annan det heller, rätt hopplöst att få till just nu alltså eftersom jag bara har PH som filmbibliotek, men logitech vill att jag ska styra allt annat (boxer-boxen, förstärkaren m.m.) genom den, och var får den My Tv - My Dvd - My musik m.m. ifrån, helsnurrigt, eftersom jag inte kan läggga till ytterlligare enheter eller aktivitetter om inte PH får vara den som styr och bestämmer, jag vete tusan hur jag ska få till det, får väl blåsa inställningarna och börja om från början, men hur avsätter man en allsmäktig
Jag har exakt samma problem med min HTPC. Den startar av andra aktiviteter där den inte ens är med. Och den tvingar med sig själv i många inställningar i aktiviteter också. Jag har Harmony 1100.
Postad 24 december 2009 - 23:41
Du har harmony 1000 eller 1100?
Tyværr måste jag sæga ær det nødvændigt att uppdatera extedern varje gång.
Vi vet om problemet och får detta klagomål dagligen, vi ber om ursækt helt enkelt.
Att be om ursäkt är silver, att rätta felet är guld

Ett God Jul! ær på sin plats.
Absolut, GOD JUL!
Postad 25 december 2009 - 12:24
MVH
Postad 27 december 2009 - 21:59
Postad 27 december 2009 - 22:04
Postad 27 december 2009 - 22:45
Postad 27 december 2009 - 23:34
Har precis köpt en ny Harmony 900 och den har både IR och RF (radio) signaler. Min duk styrs med radiosignaler, en Roxcore från Kjell Co, hur får jag Harmonyn att styra upp o ner på duken?
Postad 27 december 2009 - 23:39
Postad 28 december 2009 - 07:42
Stänga av? Jag brukar inte stänga av mina andra fjärrar heller. Ta ur batterierna?
Nä, men de flesta andra fjärrar har inte heller displayer som ligger och drar batteri. Nu verkar det dock som om den stänger av sig själv efter ett tag, även om det verkar ta väldigt lång tid.
Redigerat av Sveos, 28 december 2009 - 10:06.
Postad 28 december 2009 - 10:52
Det går inte. Den använder bara RF för att kommunicera med IR förlängarna.
Vet inte om jag är ute på hal is här, borde det inte gå att ta originalfjärren till duken, köra den mot en rf-ir omvandlare från Kjell och lära Harmony 900 som ir. Sen skickar H900 ut detta mot duken som RF som duken förstår, istället för att översätta till IR som IR förlängarna gör. ? Nån som testat?
Postad 28 december 2009 - 11:18
Vet inte om jag är ute på hal is här, borde det inte gå att ta originalfjärren till duken, köra den mot en rf-ir omvandlare från Kjell och lära Harmony 900 som ir. Sen skickar H900 ut detta mot duken som RF som duken förstår, istället för att översätta till IR som IR förlängarna gör. ? Nån som testat?
Brukar inte dukar vara liknande garagedörrar? Dvs någon form av krypterad signal på RF-signalen. Så att man inte ska råka starta av misstag?
Postad 28 december 2009 - 14:17
Kan man med en Harmony fjärr göra så att när man klickar på dvd så sänks ljudet på förstärkaren automatiskt och byts till ingången dvd:n står på?
Du kan ju konfigurera harmony fjärren att byta till rätt ingång när du byter aktivitet, tex om du trycker att starta dvd aktiviteten så går förstärkaren till den ingången.
Men jag förstår inte vad du menar med att ljudet skulle sänkas när du startar dvd?
Postad 28 december 2009 - 15:34
Kan man med en Harmony fjärr göra så att när man klickar på dvd så sänks ljudet på förstärkaren automatiskt och byts till ingången dvd:n står på?
Att byta ingång är inget problem. Att sänka volymen är lite vad du är ute efter. Om du vill stänga av ljudet så lägger du in ett mute-kommando i uppstartsekvensen för dvd aktiviteten. Om det är ett antal automatiska sänk-volym-kommandon du är ute efter så kan du lägga in dessa i start-sekvensen istället.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar