Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 24 October 2014 - 18:02
Verkar som om dom har praktikanter till att paketera .
Man trodde ju att de skulle överkompensera andra gången... men inte då.
Postad 24 October 2014 - 18:47
Postad 24 October 2014 - 19:18
Tänkte på en sak, nu när jag införskaffat fina högtalare så tänkte jag slå på stort med Spotify premium men om man kör via datorn med spdif till recivern som har någon slags DAC (antar jag) skalar den upp till premium kvalitè då?
Postad 24 October 2014 - 19:47
Min chef kom med en cd-skiva från 1982 idag, typ den första cdn han köpte när han skaffade hifi.
Flim and the BB´s - Tricycle
Sicken dynamik alltså, de spelade in Direct to Disc, ingen mastring med kompringering etc.
Postad 24 October 2014 - 20:37
Postad 24 October 2014 - 20:48
Postad 24 October 2014 - 20:50
Det här är inte så härligt. Beställt 600x600x50mm mineralullsabsorbenter med ramspänt tyg på Ljudfokus(Fynda). När jag fick första paketet var det enkelwellpapp, absorbenterna låg lösa, utan plastpåse ens. Detta hade självklart spräckt tyget i hörnen och slitit och skitat ner tyget. Det såg ut såhär:
https://www.dropbox....T03XuBhfzqdo3Va
Ljudfokus skickar ett nytt paket, med retursedel för de andra, jag ville inte ha de trasiga för halva priset.
Det nya paketet har några ark med plast nedslängt, skurna i samma storlek som absorbenten, ingen omslutande påse, inget mjukt runt kanterna, inget stöd på långsidorna, men istället extra wellpapp i hörnen. Vad tror ni resultatet blev?
https://www.dropbox....Rj-TJYIjYC5eYga
Man blir less.
Är deras glasull inplastad på något vis eller är det bara tyg som skyddar?
Postad 24 October 2014 - 21:12
Postad 24 October 2014 - 21:21
Men kompisen var inne på köpa från fynda för han är lite halv livrädd för glasfiber osv.
Fick även mig att fundera över att plasta in dom innan tyget nitas fast.
Postad 24 October 2014 - 21:32
Se till att ha så tunn plast som möjligt isf.
Postad 24 October 2014 - 21:33
Borde ju finnas något bättre knep.
Ecophonplattorna är ju målade på framsida, sidor och har någon behandling på baksidan.
Postad 24 October 2014 - 21:41
Ja, det där blir nog jätte fint. Du är inte rädd för att visa fram fötterna. Det blir stabilt som bankens kassa skåp det där.
Ja, den har ju suttit i en superisolerad dörr till en test kammare för gas turbiner så det är ju som att vinna på lotto när han inte ens vill ha pengar utan ville plocka några bitar järn i verkstan någon gång!
Postad 24 October 2014 - 22:52
Ja, det där blir nog jätte fint. Du är inte rädd för att visa fram fötterna. Det blir stabilt som bankens kassa skåp det där.
Det där är inte snällt, fyyyy på dig Micke!
Postad 24 October 2014 - 23:25
Det där är inte snällt, fyyyy på dig Micke!
hur var det nu då, snällt eller elakt?
Postad 25 October 2014 - 07:09
Postad 25 October 2014 - 07:21
Ärligt talat så var det både och. Ditt bygge är skitcoolt, men ditt särskrivande är mycket illa.
jag vet, inget jag tänker på och kommer nog aldrig lära mig det heller!
Postad 25 October 2014 - 07:37
jag vet, inget jag tänker på och kommer nog aldrig lära mig det heller!
Tur att du jobbar med hantverk och inte som skribent då
PS. Jag kanske kontaktar dig angående ett jobb snart
Postad 25 October 2014 - 07:55
Tur att du jobbar med hantverk och inte som skribent då
.
PS. Jag kanske kontaktar dig angående ett jobb snart.
okey, antar att det inte är något "vanligt" plåt jobb utan någon special igen!
Postad 25 October 2014 - 08:02
Postad 25 October 2014 - 09:25
Postad 25 October 2014 - 09:27
Allt jag behöver verkar vara special. Drygt att det aldrig finns att köpa det jag behöver. I detta fall rör det sig om en apparatlåda av koppar. Mer än så vill jag inte skriva öppet. Du får PM eller SMS när det är dags
om du vill ha en order vill säga.
Bara att du säger till när det är dags!
Postad 25 October 2014 - 11:14
då har man varit oförsiktig med komoroks lista igen. det var en låt med mer eller mindre en sinuston som enbart vandrade lite uppåt och neråt. efter två minuter med den låten så kände jag hur det började spänna i tinningarna. vi pratar om typ 60 db i volym, garanterat inte över 70. absolut absolut inte. jag tål helt enkelt inte djupare bas märker jag. ska klippa systemet med ett högpass på 35 tror jag
Du är rolig du!
Postad 25 October 2014 - 12:12
Man blir less.
Ouch vad surt! Håller med magnusson_85; skicka tillbaka eländet och köp någon annanstans. Inser de inte att de gjorde fel första gången, och upprepar samma misstag igen så har de bränt sina broar. Känns lite oseriöst, tycker jag.
Postad 25 October 2014 - 13:48
Det här är inte så härligt. Beställt 600x600x50mm mineralullsabsorbenter med ramspänt tyg på Ljudfokus(Fynda). När jag fick första paketet var det enkelwellpapp, absorbenterna låg lösa, utan plastpåse ens. Detta hade självklart spräckt tyget i hörnen och slitit och skitat ner tyget. Det såg ut såhär:
https://www.dropbox....T03XuBhfzqdo3Va
Ljudfokus skickar ett nytt paket, med retursedel för de andra, jag ville inte ha de trasiga för halva priset.
Det nya paketet har några ark med plast nedslängt, skurna i samma storlek som absorbenten, ingen omslutande påse, inget mjukt runt kanterna, inget stöd på långsidorna, men istället extra wellpapp i hörnen. Vad tror ni resultatet blev?
https://www.dropbox....Rj-TJYIjYC5eYga
Man blir less.
Köp från sofsci istället. Paketeringen från dem är oklanderlig.
Postad 25 October 2014 - 14:42
Jag utmanar dig att använda det *asg*Du är rolig du!
bygger ett infrasystem och kan inte använda de.
Forumet lurade mig!
Postad 25 October 2014 - 19:45
Skål på er!
Bifogad fil(er)
Postad 25 October 2014 - 20:27
Postad 25 October 2014 - 20:30
Hur kopplar man in en sub utan högnivåingång till en stereoförstärkare? Blev sugen på SVS SB2000 men såg att den inte har högnivå alls.
Finns väll högnivå till lågnivå adapter som borde fungera
Redigerat av magnusson_85, 25 October 2014 - 20:29.
Postad 26 October 2014 - 14:07
Ja, det där blir nog jätte fint. Du är inte rädd för att visa fram fötterna. Det blir stabilt som bankens kassa skåp det där.
Allt jag behöver verkar vara special. Drygt att det aldrig finns att köpa det jag behöver. I detta fall rör det sig om en apparatlåda av koppar. Mer än så vill jag inte skriva öppet. Du får PMS när det är dags
om du vill ha en order vill säga.
Postad 27 October 2014 - 10:50
http://www.hembiosm....6-daniel-frisk/
Redigerat av Evil Homer, 27 October 2014 - 10:50.
Postad 27 October 2014 - 16:50
Postad 28 October 2014 - 00:44
Det blev istället tre större tyg-absorbenter från Sounds of Science. Ett helt annat pris däremot...
http://www.sofsci.com/sv/Hertz
Postad 28 October 2014 - 05:45
Nu har jag hävt köpet av Dynavoice-absorbenterna från Ljudfokus/Fynda, skickar tillbaka alltihopa som ett paket.
Det blev istället tre större tyg-absorbenter från Sounds of Science. Ett helt annat pris däremot...
http://www.sofsci.com/sv/Hertz
Bra gjort! Dom får gå en utbildning i paketering, sen kan du handla där igen
Postad 28 October 2014 - 22:54
Däremot så kan ju inget garanteras när de ska skickas upp till Umeå. Brukar alltid bli nån till några extra omlastningar när man bor här uppe och då kan allt hända har man märkt....
Postad 28 October 2014 - 22:56
Postad 28 October 2014 - 23:08
Nu har jag hävt köpet av Dynavoice-absorbenterna från Ljudfokus/Fynda, skickar tillbaka alltihopa som ett paket.
Det blev istället tre större tyg-absorbenter från Sounds of Science. Ett helt annat pris däremot...
http://www.sofsci.com/sv/Hertz
Bra, du kommer bli impad över hur bra de packar ihop sina grejer i alla fall
Postad 28 October 2014 - 23:18
Sen skrattade jag när jag läste manualen där det står att man inte ska stå på dem när man skruvar ihop dem, ungefär.
Postad 28 October 2014 - 23:41
Min fetning.
Postad 28 October 2014 - 23:53
rtyui.jpg 127.05K 2 Antal nerladdningar
Min senaste stekpanna jag köpte var kul. Med tanke på din bild.
I instruktionstexten stod det "vi rekommenderar att inte ha fåglar i köket".
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?