Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#29751

Postad 24 October 2014 - 17:50

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1456 inlägg
  • 0
Verkar som om dom har praktikanter till att paketera .

#29752

Postad 24 October 2014 - 18:02

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0

Verkar som om dom har praktikanter till att paketera .


Man trodde ju att de skulle överkompensera andra gången... men inte då.

#29753

Postad 24 October 2014 - 18:35

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Trist, man kan ju tycka att dom borde veta bättre?

#29754

Postad 24 October 2014 - 18:47

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Dynavoice-absorbenterna har träramar som är vass i hörnen, puckat vassa, så ingenting får nudda hörnen.

#29755

Postad 24 October 2014 - 19:18

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Aldrig hört ett ont ord om Fynda/Ljudfokus innan så det var väll på tiden :)
Tänkte på en sak, nu när jag införskaffat fina högtalare så tänkte jag slå på stort med Spotify premium men om man kör via datorn med spdif till recivern som har någon slags DAC (antar jag) skalar den upp till premium kvalitè då?

#29756

Postad 24 October 2014 - 19:47

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
De har ju varit hjälpsamma och trevliga, men PRAOn på lagret borde få smisk.¨¨

Min chef kom med en cd-skiva från 1982 idag, typ den första cdn han köpte när han skaffade hifi.
Flim and the BB´s - Tricycle
Sicken dynamik alltså, de spelade in Direct to Disc, ingen mastring med kompringering etc.

#29757

Postad 24 October 2014 - 20:18

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0
Är det någon här som hört denna någon gång?

http://www.no-frills.../beyma-tpl150b/

#29758

Postad 24 October 2014 - 20:37

dac83
  • dac83
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Monster lås kallade lås smeden den för, den är ca 28cm lång, och blir perfekt till nya bio dörren med vanlig lås kolv plus en extra som kan fällas ut tillsammans med kolvar uppe och nere i dörren! kommer tåla mycket bas den där dörren!


Postad bild

#29759

Postad 24 October 2014 - 20:48

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 3
Ja, det där blir nog jätte fint. Du är inte rädd för att visa fram fötterna. Det blir stabilt som bankens kassa skåp det där.

#29760

Postad 24 October 2014 - 20:50

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Det här är inte så härligt. Beställt 600x600x50mm mineralullsabsorbenter med ramspänt tyg på Ljudfokus(Fynda). När jag fick första paketet var det enkelwellpapp, absorbenterna låg lösa, utan plastpåse ens. Detta hade självklart spräckt tyget i hörnen och slitit och skitat ner tyget. Det såg ut såhär:
https://www.dropbox....T03XuBhfzqdo3Va

Ljudfokus skickar ett nytt paket, med retursedel för de andra, jag ville inte ha de trasiga för halva priset.

Det nya paketet har några ark med plast nedslängt, skurna i samma storlek som absorbenten, ingen omslutande påse, inget mjukt runt kanterna, inget stöd på långsidorna, men istället extra wellpapp i hörnen. Vad tror ni resultatet blev?
https://www.dropbox....Rj-TJYIjYC5eYga

Man blir less.


Är deras glasull inplastad på något vis eller är det bara tyg som skyddar?

#29761

Postad 24 October 2014 - 21:12

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Det ligger nån ytbehandling på skivan, typ dammskydd eller antiklibehandling. Bakåt är det inget utanför skivan, framåt är det nog bara tyget.

#29762

Postad 24 October 2014 - 21:21

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Okok! Skall göra egna av ecophonplattor.
Men kompisen var inne på köpa från fynda för han är lite halv livrädd för glasfiber osv.

Fick även mig att fundera över att plasta in dom innan tyget nitas fast.

#29763

Postad 24 October 2014 - 21:32

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
plast på ytan kommer nog påverka de högre frekvenserna en hel del.

Se till att ha så tunn plast som möjligt isf.

#29764

Postad 24 October 2014 - 21:33

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Läste att det skulle funka ok om skivan är löst invirad. Men om det är sant kan jag ju inte lova..

Borde ju finnas något bättre knep.
Ecophonplattorna är ju målade på framsida, sidor och har någon behandling på baksidan.

#29765

Postad 24 October 2014 - 21:41

dac83
  • dac83
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0

Ja, det där blir nog jätte fint. Du är inte rädd för att visa fram fötterna. Det blir stabilt som bankens kassa skåp det där.


Ja, den har ju suttit i en superisolerad dörr till en test kammare för gas turbiner så det är ju som att vinna på lotto när han inte ens vill ha pengar utan ville plocka några bitar järn i verkstan någon gång! :D

#29766

Postad 24 October 2014 - 22:52

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Ja, det där blir nog jätte fint. Du är inte rädd för att visa fram fötterna. Det blir stabilt som bankens kassa skåp det där.


Det där är inte snällt, fyyyy på dig Micke! ;)

#29767

Postad 24 October 2014 - 23:25

dac83
  • dac83
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0

Det där är inte snällt, fyyyy på dig Micke! ;)


hur var det nu då, snällt eller elakt? <_<

#29768

Postad 25 October 2014 - 07:09

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 1
Ärligt talat så var det både och. Ditt bygge är skitcoolt, men ditt särskrivande är mycket illa.

#29769

Postad 25 October 2014 - 07:21

dac83
  • dac83
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 1

Ärligt talat så var det både och. Ditt bygge är skitcoolt, men ditt särskrivande är mycket illa.


jag vet, inget jag tänker på och kommer nog aldrig lära mig det heller! :P

#29770

Postad 25 October 2014 - 07:37

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

jag vet, inget jag tänker på och kommer nog aldrig lära mig det heller! :P


Tur att du jobbar med hantverk och inte som skribent då :P .

PS. Jag kanske kontaktar dig angående ett jobb snart :) .

#29771

Postad 25 October 2014 - 07:55

dac83
  • dac83
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0

Tur att du jobbar med hantverk och inte som skribent då :P .

PS. Jag kanske kontaktar dig angående ett jobb snart :) .


okey, antar att det inte är något "vanligt" plåt jobb utan någon special igen! :D

#29772

Postad 25 October 2014 - 08:02

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 1
Allt jag behöver verkar vara special. Drygt att det aldrig finns att köpa det jag behöver. I detta fall rör det sig om en apparatlåda av koppar. Mer än så vill jag inte skriva öppet. Du får PM eller SMS när det är dags :) om du vill ha en order vill säga.

#29773

Postad 25 October 2014 - 09:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
då har man varit oförsiktig med komoroks lista igen. det var en låt med mer eller mindre en sinuston som enbart vandrade lite uppåt och neråt. efter två minuter med den låten så kände jag hur det började spänna i tinningarna. vi pratar om typ 60 db i volym, garanterat inte över 70. absolut absolut inte. jag tål helt enkelt inte djupare bas märker jag. ska klippa systemet med ett högpass på 35 tror jag :D

#29774

Postad 25 October 2014 - 09:27

dac83
  • dac83
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0

Allt jag behöver verkar vara special. Drygt att det aldrig finns att köpa det jag behöver. I detta fall rör det sig om en apparatlåda av koppar. Mer än så vill jag inte skriva öppet. Du får PM eller SMS när det är dags :) om du vill ha en order vill säga.


Bara att du säger till när det är dags! :)

#29775

Postad 25 October 2014 - 10:42

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Bara att du säger till när det är dags! :)


Coolers :)

#29776

Postad 25 October 2014 - 11:14

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 1

då har man varit oförsiktig med komoroks lista igen. det var en låt med mer eller mindre en sinuston som enbart vandrade lite uppåt och neråt. efter två minuter med den låten så kände jag hur det började spänna i tinningarna. vi pratar om typ 60 db i volym, garanterat inte över 70. absolut absolut inte. jag tål helt enkelt inte djupare bas märker jag. ska klippa systemet med ett högpass på 35 tror jag :D


Du är rolig du! :) bygger ett infrasystem och kan inte använda de. :D

#29777

Postad 25 October 2014 - 12:12

Unregistered47f8c37b
  • Unregistered47f8c37b
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Man blir less.


Ouch vad surt! Håller med magnusson_85; skicka tillbaka eländet och köp någon annanstans. Inser de inte att de gjorde fel första gången, och upprepar samma misstag igen så har de bränt sina broar. Känns lite oseriöst, tycker jag.

#29778

Postad 25 October 2014 - 13:48

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Det här är inte så härligt. Beställt 600x600x50mm mineralullsabsorbenter med ramspänt tyg på Ljudfokus(Fynda). När jag fick första paketet var det enkelwellpapp, absorbenterna låg lösa, utan plastpåse ens. Detta hade självklart spräckt tyget i hörnen och slitit och skitat ner tyget. Det såg ut såhär:
https://www.dropbox....T03XuBhfzqdo3Va

Ljudfokus skickar ett nytt paket, med retursedel för de andra, jag ville inte ha de trasiga för halva priset.

Det nya paketet har några ark med plast nedslängt, skurna i samma storlek som absorbenten, ingen omslutande påse, inget mjukt runt kanterna, inget stöd på långsidorna, men istället extra wellpapp i hörnen. Vad tror ni resultatet blev?
https://www.dropbox....Rj-TJYIjYC5eYga

Man blir less.


Köp från sofsci istället. Paketeringen från dem är oklanderlig.

#29779

Postad 25 October 2014 - 14:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0

Du är rolig du! :) bygger ett infrasystem och kan inte använda de. :D

Jag utmanar dig att använda det *asg*
Forumet lurade mig!

#29780

Postad 25 October 2014 - 19:45

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
Mojito :) kanske inte så manligt men ack så gott!
Skål på er!

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Mojito.jpg   44.85K   0 Antal nerladdningar


#29781

Postad 25 October 2014 - 20:27

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4190 inlägg
  • 0
Hur kopplar man in en sub utan högnivåingång till en stereoförstärkare? Blev sugen på SVS SB2000 men såg att den inte har högnivå alls.


#29782

Postad 25 October 2014 - 20:30

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0
Manligheten sitter inte i drickat :D Det är hur mycket man dricker... haha :P

Hur kopplar man in en sub utan högnivåingång till en stereoförstärkare? Blev sugen på SVS SB2000 men såg att den inte har högnivå alls.


Finns väll högnivå till lågnivå adapter som borde fungera

Redigerat av magnusson_85, 25 October 2014 - 20:29.


#29783

Postad 26 October 2014 - 14:07

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Ja, det där blir nog jätte fint. Du är inte rädd för att visa fram fötterna. Det blir stabilt som bankens kassa skåp det där.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Allt jag behöver verkar vara special. Drygt att det aldrig finns att köpa det jag behöver. I detta fall rör det sig om en apparatlåda av koppar. Mer än så vill jag inte skriva öppet. Du får PMS när det är dags :) om du vill ha en order vill säga.


:D

#29784

Postad 26 October 2014 - 14:12

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
:lol:

Tänk om man kunde ge andra PMS. Vem skulle du skicka det till då?

#29785

Postad 26 October 2014 - 17:28

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
:D

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  wet.jpg   86.51K   1 Antal nerladdningar


#29786

Postad 26 October 2014 - 17:40

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Han ser redan ut att ha det. Vem annars då?

#29787

Postad 26 October 2014 - 22:44

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Det är snart dags att dricka lite igen tror jag bestämt!

#29788

Postad 27 October 2014 - 10:50

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Hembio-SM pågår hos hembiobutiken, tycker Bubbens bidrag är riktigt grymt och har lagt min röst på hans rum.
http://www.hembiosm....6-daniel-frisk/

Redigerat av Evil Homer, 27 October 2014 - 10:50.


#29789

Postad 27 October 2014 - 16:33

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Bara i Finland!! :lol: :lol: :lol:

https://www.youtube....h?v=kYNmGHhIJ8k

#29790

Postad 27 October 2014 - 16:50

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Såg en annons om VPL-HW40ES här på minhembio och kom till att tänka på hur man kan köpa den från UK för 14 600:- ny inkl frakt. Varför köper man en sådan projektor i sverige då för över 20 000:-?

#29791

Postad 28 October 2014 - 00:44

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Nu har jag hävt köpet av Dynavoice-absorbenterna från Ljudfokus/Fynda, skickar tillbaka alltihopa som ett paket.
Det blev istället tre större tyg-absorbenter från Sounds of Science. Ett helt annat pris däremot...

http://www.sofsci.com/sv/Hertz

#29792

Postad 28 October 2014 - 05:45

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0

Nu har jag hävt köpet av Dynavoice-absorbenterna från Ljudfokus/Fynda, skickar tillbaka alltihopa som ett paket.
Det blev istället tre större tyg-absorbenter från Sounds of Science. Ett helt annat pris däremot...

http://www.sofsci.com/sv/Hertz


Bra gjort! Dom får gå en utbildning i paketering, sen kan du handla där igen :)

#29793

Postad 28 October 2014 - 05:47

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2941 inlägg
  • 0
Tror inte han handlar där igen :D

#29794

Postad 28 October 2014 - 22:54

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1741 inlägg
  • 0
Sofsci har bra emballage!

Däremot så kan ju inget garanteras när de ska skickas upp till Umeå. Brukar alltid bli nån till några extra omlastningar när man bor här uppe och då kan allt hända har man märkt....

#29795

Postad 28 October 2014 - 22:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
Mina var hela och rena när jag fick dom. Beställde sex delar på 100*50.

#29796

Postad 28 October 2014 - 23:08

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Nu har jag hävt köpet av Dynavoice-absorbenterna från Ljudfokus/Fynda, skickar tillbaka alltihopa som ett paket.
Det blev istället tre större tyg-absorbenter från Sounds of Science. Ett helt annat pris däremot...

http://www.sofsci.com/sv/Hertz


Bra, du kommer bli impad över hur bra de packar ihop sina grejer i alla fall :)

#29797

Postad 28 October 2014 - 23:18

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Jag blev impad direkt när jag fick mailet om att paketet ska gå iväg, med info om hur de sköter frakten och emballering.
Sen skrattade jag när jag läste manualen där det står att man inte ska stå på dem när man skruvar ihop dem, ungefär.

#29798

Postad 28 October 2014 - 23:37

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Bifogad fil  rtyui.jpg   127.05K   2 Antal nerladdningar

#29799

Postad 28 October 2014 - 23:41

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
"Skulle det mot förmodan ha hänt något med produkterna i frakten eller motsvarande vänligen kontakta oss så snart du upptäckt detta samt spara på originalförpackningen och dokumentera skadan, gärna med fotografier, så att vi kan assistera gentemot fraktbolaget. Lyckligtvis är våra ljudabsorbenter till 99,9% gjorda av filt & fiber och vi förpackar dem dessutom rejält så det krävs enorma krafter för att åsamka skada – men ändå! OBS att paketet som sådant kan se ganska ruggslitet ut vid ankomst – speditörer i allmänhet verkar ha någon form av aggression gentemot paket."

Min fetning.

#29800

Postad 28 October 2014 - 23:53

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Bifogad fil  rtyui.jpg   127.05K   2 Antal nerladdningar


Min senaste stekpanna jag köpte var kul. Med tanke på din bild.
I instruktionstexten stod det "vi rekommenderar att inte ha fåglar i köket". :D



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.