Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#29901

Postad 14 November 2014 - 09:01

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 1
Kan nämna att rs2000 fixar i32s i bryggat läge. Har kört mina i68es i D-option-läget några gånger i någon timme. Verkar vara helt lugnt.

#29902

Postad 14 November 2014 - 12:37

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
En dum fråga kanske men varför väljer man att ha 3 baselement i en kabinett kontra 3 separata basmoduler?

Redigerat av Unregistered295546cf, 14 November 2014 - 12:37.


#29903

Postad 14 November 2014 - 12:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0

En dum fråga kanske men varför väljer man att ha 3 baselement i en kabinett kontra 3 separata basmoduler?


Smaksak, men det finns endel saker som skiljer också. Separerar man basarna så kommer du ha mer naturlig stagning iom väggar. Dock så kommer mindre material till stagning behövas i en stor låda, så man får mer innervolym av en hel låda med samma mått som flera små. Det torde dock inte skilja så mycket hit och dit, så jag skulle påstå att det främst är en smaksak. Det är svårare att göra en stor, men imo blir det mycket mycket snyggare.

#29904

Postad 14 November 2014 - 14:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

En dum fråga kanske men varför väljer man att ha 3 baselement i en kabinett kontra 3 separata basmoduler?

För att man kommer stapla dom på varandra iaf, snyggare enligt vissa, slippa mer kablar, kan säkert komma på något mer.

#29905

Postad 14 November 2014 - 14:22

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Funderar starkt på att bygga in mina moduler i en trippel tower istället. Har dock 4 element så ett blir över. Behöver man ett särskilt element eller funkar Ultimax 15" lika bra för det?

#29906

Postad 14 November 2014 - 16:14

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Stor låda blire...

#29907

Postad 14 November 2014 - 16:45

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Kan nog göra den lite mindre på djupet än nuvarande 2 jag har så kan man lägga till på höjden istället

Postad bild

#29908

Postad 14 November 2014 - 17:09

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Blir en sju****s låda det där, jag hade inte velat testa lite olika placeringar med ett sånt as.

#29909

Postad 14 November 2014 - 17:11

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Bar upp den lådan ovanpå ensam, väger nog en 50kg. Problemet är att den är så j*vla otymplig. Inge vidare grepp :P

#29910

Postad 14 November 2014 - 17:16

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 1

En dum fråga kanske men varför väljer man att ha 3 baselement i en kabinett kontra 3 separata basmoduler?


Man väljer inte det. ;)

#29911

Postad 14 November 2014 - 17:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
kan du inte bara göra ett likadant torn? regelmässigt driven som jag själv är så får jag bilden att ett till av dina delade torn skulle vara bättre än att göra en trio. betänk att monstertrion som du sett komme att få en ond tvillingbror.

#29912

Postad 14 November 2014 - 17:27

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Man väljer inte det. ;)

Jorå med lite mindre element som inte kräver såna ******** lådor och man ändå inte har möjlighet att ha lådorna på flertalet platser.

#29913

Postad 14 November 2014 - 17:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Skål gubbar!
Tar mig en Caol Ila och förbereder Pulled Pork inför morgondagen, bestående av.

1 kg fläskkarré utan ben
1 msk kvarnsalt
1 tsk nymald Tellicherry svartpeppar
1/2 msk rökt paprikapulver
1 1/2 msk Chipotle pasta
3st små gula lökar
2st vitlökar
1/2 flaska Jack Daniels Full flavor smokey.
20-25 droppar Heinz Hot sauce Chipotle & Garlic
1dl stark köttbuljong ( 2/3 köttbuljongstärning i 1dl vatten )

Gjorde en rub av dom torra ingridienserna, gned sen in chipotle och sist så hällde jag över såsen på köttet.

Och skall strax slänga ihop lite glaze till kvällens ribs.

1 dl matolja

1 dl ljus sirap

1 dl ketchup

1 dl japansk soja

2 msk flytande honung

0,5 msk ingefära

2 msk Bone suckin sauce.

Hur nu det skall gå till att käka kladdiga ribs nu när man har odlat ut moppemucche?!

Redigerat av Evil Homer, 14 November 2014 - 17:40.


#29914

Postad 14 November 2014 - 17:32

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Evil kör du med färsk ingefära eller pulver?

#29915

Postad 14 November 2014 - 18:15

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Körde med färsk, bara kört med div olika rubs innan så skall bli lite spännande att sätta tänderna i dom sen.
Smakade mycket soja då jag smakade av den innan jag penslade på, blev inte riktigt 1dl då jag trodde att jag hade mera hemma än vad jag hade, och kanske var det tur det.

#29916

Postad 14 November 2014 - 19:50

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Det låter gott, rubb på ribbs brukar bli bra. Kan tycka att det är svårt att få ribbsen saftiga utan att bli rosa. Termometern gör att det inte blir katastrof iallafalll.

#29917

Postad 14 November 2014 - 20:12

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Jorå med lite mindre element som inte kräver såna ******** lådor och man ändå inte har möjlighet att ha lådorna på flertalet platser.


... och struntar i att framtiden kanske ger andra placeringsmöjligheter.

Jag tycker iaf att det är dumt att bygga ihop basar. (Önskar att mina egna var mer separerade, men de byggdes av nöd som de blev byggda, men blev aldrig använda så tack vare min fru.)

#29918

Postad 14 November 2014 - 22:27

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Jorå med lite mindre element som inte kräver såna ******** lådor och man ändå inte har möjlighet att ha lådorna på flertalet platser.


Absolut kan man göra så. Åtta lådor med fyra åttatummare i varje funkar också utmärkt. :D ;)

#29919

Postad 15 November 2014 - 11:26

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
http://bredangsmakla...7614235834.html











Genialiskt!
Innan polletten ramlade ner så?!?!

Redigerat av Evil Homer, 15 November 2014 - 11:26.


#29920

Postad 15 November 2014 - 12:21

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Fint klotter.

Edit. Ahaaaa :-) , nu fattar jag..

Redigerat av Unregistered757ca215, 15 November 2014 - 12:27.


#29921

Postad 15 November 2014 - 12:21

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
:D

#29922

Postad 15 November 2014 - 13:33

pjotor
  • pjotor
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0
:D hoppas det va ett skämt, hehe.

#29923

Postad 15 November 2014 - 13:39

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Haha, störtskön humor. Gillade gräsklipparen.

#29924

Postad 15 November 2014 - 14:18

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1158 inlägg
  • 0
Härligt...vad jag skratta Gott det kan man leva länge på..Bifogad fil  116.jpg   50.42K   4 Antal nerladdningar

#29925

Postad 15 November 2014 - 14:56

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

:D hoppas det va ett skämt, hehe.


Klicka runt lite ;)

#29926

Postad 15 November 2014 - 15:20

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Annorlunda fondvägg , kul

#29927

Postad 15 November 2014 - 15:56

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Den nya typen av homestyling. Istället för citroner i toaletten och apelsiner i trappan ;)

#29928

Postad 15 November 2014 - 17:25

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Lite offtopic för er som förstår sig på! :-). Jag har förstått att bi-amping i surroundrecivers inte ger någonting för de delar endå samma nånting!? gäller detta även ICE power uppbyggda recivers som pioneer och HK?
sitter och sneglar på en AVR370
Tack på förhud

#29929

Postad 15 November 2014 - 17:26

Assman
  • Assman
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Gammal klassiker som basar på fint på Lördagskvällen

https://www.youtube....t=RDuD67z-h27s8

#29930

Postad 15 November 2014 - 18:53

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 1

Lite offtopic för er som förstår sig på! :-). Jag har förstått att bi-amping i surroundrecivers inte ger någonting för de delar endå samma nånting!? gäller detta även ICE power uppbyggda recivers som pioneer och HK?
sitter och sneglar på en AVR370
Tack på förhud


De ger inga fördelar när man har separata nätdelar heller, det är sällan strömmen som sätter stopp, det är spänningssvinget.
När man har kvar de passiva filtrena krävs det samma spänningssving, så det är den vekare förstärkaren som sätter stopp först, dvs klipper.

#29931

Postad 15 November 2014 - 19:33

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 2

Lite offtopic för er som förstår sig på! :-). Jag har förstått att bi-amping i surroundrecivers inte ger någonting för de delar endå samma nånting!? gäller detta även ICE power uppbyggda recivers som pioneer och HK?
sitter och sneglar på en AVR370
Tack på förhud


Köp den billigaste hemmabiostärkaren du hittar som har dom funktionerna och dom in och utgångarna du behöver.
Se bara till att den har pre-out fullkanal.
Effekt är billigt som fan, så länge den inte sitter i en hemmabiostärkare. Då blir den helt plötsligt dyr som fan.

Mycket märkligt det där...

#29932

Postad 15 November 2014 - 20:00

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Tack för svaren, sparar mig nästan så jag får en antimode gratis <3

#29933

Postad 15 November 2014 - 23:26

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
:D :D :D


#29934

Postad 16 November 2014 - 08:56

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0

Effekt är billigt som fan, så länge den inte sitter i en hemmabiostärkare. Då blir den helt plötsligt dyr som fan.

Mycket märkligt det där...


Stämmer väl inte? Tar du bort alla effektstegen i en hemmabiostärkare, så blir ju det som är kvar DYRARE istället.

Men att det är märkligt håller jag med om!

#29935

Postad 16 November 2014 - 15:06

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
För att ta ett snabbt exempel..

https://www.prisjakt...t.php?e=1698641

Kontra....

https://www.prisjakt...t.php?e=2709589

Vad skiljer?

#29936

Postad 16 November 2014 - 16:13

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

För att ta ett snabbt exempel..

https://www.prisjakt...t.php?e=1698641

Kontra....

https://www.prisjakt...t.php?e=2709589

Vad skiljer?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2709589,1698641

:-P

#29937

Postad 16 November 2014 - 16:17

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
För att förtydliga förstår jag precis vad du menar och mitt inlägg var mer av skämtsamt inslag ;)

#29938

Postad 16 November 2014 - 16:43

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Allt jag egentligen vill ha/behöver är en pre out och en hyffsad DAC vilket inte borde vara helt omöjligt i 5tkr klassen

#29939

Postad 16 November 2014 - 19:59

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
Min två Rotel RB-1090 ska ut på försäljning och dessa ska in istället (lånad bild).

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  i32s.jpg   233.61K   1 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  rs2000.jpg   56.34K   0 Antal nerladdningar


#29940

Postad 16 November 2014 - 20:15

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2190 inlägg
  • 0

Min två Rotel RB-1090 ska ut på försäljning och dessa ska in istället (lånad bild).

Jävligt sjuka förstärkare det där. Men varför byta? De där kostar väl hur mycket som helst(tyckte jag läste flera hundra tusen styck någonstans)?

#29941

Postad 16 November 2014 - 20:18

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0

Jävligt sjuka förstärkare det där. Men varför byta? De där kostar väl hur mycket som helst(tyckte jag läste flera hundra tusen styck någonstans)?

Mer effekt och feelgood. :)

Om någon/några är intresserad av Rotel RB-1090 ("gamla" rätta versionen) så kan de skicka ett PM innan jag lägger ut dem på hifimagasinet.

#29942

Postad 16 November 2014 - 20:44

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1456 inlägg
  • 1

Jävligt sjuka förstärkare det där. Men varför byta? De där kostar väl hur mycket som helst(tyckte jag läste flera hundra tusen styck någonstans)?

70.000 st då måste det vara biligare att köpa 2 Amp27 och brygga.

#29943

Postad 16 November 2014 - 20:46

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 1

70.000 st då måste det vara biligare att köpa 2 Amp27 och brygga.

RS2000 lämnar lite mer effekt än AMP27. Men rent ekonomiskt är nog AMP27 ett förnuftigare val för många.

Redigerat av MKarlsson74, 16 November 2014 - 20:58.


#29944

Postad 16 November 2014 - 21:02

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
En bild på senaste utseendet. Ser trevligt ut.
B)

Bifogad fil(er)



#29945

Postad 16 November 2014 - 21:10

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Se till att beställa dem med svarta fronter och lock.

#29946

Postad 16 November 2014 - 21:16

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

  • 2190 inlägg
  • 0

En bild på senaste utseendet. Ser trevligt ut.
B)


Grattis till bland det fetaste som finns både i effekt och feelgood ;) B)

#29947

Postad 16 November 2014 - 21:24

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0

Min två Rotel RB-1090 ska ut på försäljning och dessa ska in istället (lånad bild).


Du var inte blyg du, det gillar vi ;)

#29948

Postad 16 November 2014 - 21:32

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0

Se till att beställa dem med svarta fronter och lock.

Jag har funderat på svarta fronter, borde bli snyggt?
Lock?

#29949

Postad 16 November 2014 - 21:42

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

RS2000 lämnar lite mer effekt än AMP27.


Sisådär 1,5 dB mer innan steget klipper...

#29950

Postad 16 November 2014 - 21:47

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0

Sisådär 1,5 dB mer innan steget klipper...

Jupps!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.