Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dragon Age Origins

267 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dragon Age: Origins (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,4 (4) 129:-

#251

Postad 19 mars 2010 - 17:06

Goset666
  • Goset666
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Du behöver inte ditt gamla gäng, de är som sagt utbytta (förutom Oghren). Vet inte om det är någon vits dock i och med att det för det första är ganska lätt och för det andra så finns ju tier 9 utrustning i Awakening.



Tack för infon. Plockade med mig en del saker innan jag påbörjade spelet igår. Det får räcka i så fall om det verkar finns bra mycket bättre utrustning inom räckhåll.

Saknar dock ett tvåhandsvapen just nu... Får hoppas jag hittar någon trevlig ersättare inom kort. Var åtminstone så pass förståndig att jag plockade bort mina tre bästa runor ur"Starfang" när jag väl märkte att det försvann så får hoppas jag hittar något ersättsvapen inom kort så de kan komma till nytta där istället.

Är det värt att ge runecrafting till sin egen gubbe eller räcker det att man ger det till någon annan i gruppen ?

Är själv dvärg krigare och lägger ogärna mina egna poäng på den färdigheten om någon annan i den nya gruppen kan hjälpa mig med den biten....

Hoppas pojkarna somnar tidigt ikvälll...

#252

Postad 19 mars 2010 - 17:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Är det värt att ge runecrafting till sin egen gubbe eller räcker det att man ger det till någon annan i gruppen ?

Nä det ska du inte ta, det fixar de andra (tror det finns de som har det som lvl 1 från början så slipper man slösa en skill). Dessutom.. jag gjorde inte en enda runa i hela spelet. Inte för att jag inte visste hur man gjorde, men jag hade ju f-n inget material till de någorlunda bra runorna -_-. Svårt att hitta verkar det som.

Tvåhandsvapen fanns ganska hyfsade tyckte jag - saknade däremot bra enhandsvapen till min krigare. Körde med samma vapen genom hela spelet. Hade mycket cash dock så jag kunde köpt men.. behövdes inte på normal :)

#253

Postad 19 mars 2010 - 18:49

Goset666
  • Goset666
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Nä det ska du inte ta, det fixar de andra (tror det finns de som har det som lvl 1 från början så slipper man slösa en skill). Dessutom.. jag gjorde inte en enda runa i hela spelet. Inte för att jag inte visste hur man gjorde, men jag hade ju f-n inget material till de någorlunda bra runorna -_-. Svårt att hitta verkar det som.

Tvåhandsvapen fanns ganska hyfsade tyckte jag - saknade däremot bra enhandsvapen till min krigare. Körde med samma vapen genom hela spelet. Hade mycket cash dock så jag kunde köpt men.. behövdes inte på normal :)



Tack !

Då verkar jag vara redo inför kvällens drabbning !

#254

Postad 19 mars 2010 - 20:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Kör hårt :)

#255

Postad 22 mars 2010 - 16:02

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Nä det ska du inte ta, det fixar de andra (tror det finns de som har det som lvl 1 från början så slipper man slösa en skill). Dessutom.. jag gjorde inte en enda runa i hela spelet. Inte för att jag inte visste hur man gjorde, men jag hade ju f-n inget material till de någorlunda bra runorna -_-. Svårt att hitta verkar det som.

Tvåhandsvapen fanns ganska hyfsade tyckte jag - saknade däremot bra enhandsvapen till min krigare. Körde med samma vapen genom hela spelet. Hade mycket cash dock så jag kunde köpt men.. behövdes inte på normal ;)


Det hela går ju ut på att uppgradera (eller snarare rista om) en runa till en bättre. Man tar ju en gammal förlaga, ex-vis en Novice och skaffar en tom runsten och sen lite etsning/ristnings-jox och tillverkar sig en Journeyman-runa. Journeyman-runan kan ju sedan göras om till Expert (fast härifrån krävs två för varje expert etc), till Master, till Grandmaster, till Masterpiece och slutligen Paragon. Jag tillverkade mig tre stycken Paragon Stout runes av bla 96 Novice Stout runes. Det blev rätt dyrt, men fint med +42 i constitution. Totalt har min tank nu 96 i constitution, vilket blir strax under 800 i hälsa. :)

#256

Postad 22 mars 2010 - 16:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Det hela går ju ut på att uppgradera (eller snarare rista om) en runa till en bättre. Man tar ju en gammal förlaga, ex-vis en Novice och skaffar en tom runsten och sen lite etsning/ristnings-jox och tillverkar sig en Journeyman-runa. Journeyman-runan kan ju sedan göras om till Expert (fast härifrån krävs två för varje expert etc), till Master, till Grandmaster, till Masterpiece och slutligen Paragon. Jag tillverkade mig tre stycken Paragon Stout runes av bla 96 Novice Stout runes. Det blev rätt dyrt, men fint med +42 i constitution. Totalt har min tank nu 96 i constitution, vilket blir strax under 800 i hälsa. :)

Aha, dum som jag är provade jag aldrig att rista en eftersom jag tänkte att de inte skulle hjälpa något. Såklart är det så... Lite overkill med +42 const iofs men kan vara bra på högre svårighetsgrader ;)

#257

Postad 22 mars 2010 - 17:39

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Ja visst är det overkill för jag spelar bara på normal, men jag kände att jag inte visste vad jag skulle ha mina 350 guld till och blev sugen. :)

Men det tog en kvart eller så, störande att man måste gå in i Vigil's Keep för att snacka med run-damen, men ut igen för att komma åt nån i gänget som kan tillverka runorna (för jag kunde inte själv). Och sen in igen för att fylla på med nytt material och ut igen. Segt med laddningstider.

#258

Postad 17 maj 2010 - 19:59

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Var på väg att köpa Awakening via live, men tänkte att jag skulle kolla vad det kostar på skiva först.
Visar sig vara en hundring billigare att köpa den fysiska kopian. Hur f*n tänkte ni nu EA?

#259

Postad 18 maj 2010 - 19:04

Goset666
  • Goset666
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Såg en nytt DLC fanns att ladda ner till Dragon Age: "Darkspawn Chronicles"

Någon som hunnit testa det ännu eller ? Värt pengarna ?

#260

Postad 11 september 2010 - 00:42

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Yay, blir till att skaffa DAO igen tror jag bestämt! Jag tröttnade på 360-versionen och gjorde mig av med den, så för min del blir det nog pc nästa gång, men oavsett vad man väljer för plattform så känns det ju som att Ultimate Edition är versionen man ska välja. Det blir ju inte bättre än grundspelet + expansionen + alla dlc (för jag har väl inte missat nåt?). Det har ju varit mycket snack den senaste tiden om en sån här utgåva (ja, inte här då kanske :D ) men personligen hade jag aldrig sett något konkret i frågan förrän jag fick se länken till British Board of Film Classification.

Börjar bli lite sugen igen, har inte lirat sen veckan efter Awakening släpptes. ;)

#261

Postad 13 september 2010 - 12:24

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Yay, blir till att skaffa DAO igen tror jag bestämt! Jag tröttnade på 360-versionen och gjorde mig av med den, så för min del blir det nog pc nästa gång, men oavsett vad man väljer för plattform så känns det ju som att Ultimate Edition är versionen man ska välja. Det blir ju inte bättre än grundspelet + expansionen + alla dlc (för jag har väl inte missat nåt?). Det har ju varit mycket snack den senaste tiden om en sån här utgåva (ja, inte här då kanske ;) ) men personligen hade jag aldrig sett något konkret i frågan förrän jag fick se länken till British Board of Film Classification.

Börjar bli lite sugen igen, har inte lirat sen veckan efter Awakening släpptes. :rolleyes:


Kanon, så då är en ultimate version på G. Någon som vet när den kan tänkas komma? Jag planerade att skaffa DAO till helgen men nu så kanske man skall vänta. ;)

Spelar det någon roll vilken klass man väljer på sin gubbe/gumma? För som jag har förstått det så har man full kontroll över alla personer i partyt, så då får man ju prova på att lira med alla klasser. Eller?

#262

Postad 13 september 2010 - 12:37

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Kanon, så då är en ultimate version på G. Någon som vet när den kan tänkas komma? Jag planerade att skaffa DAO till helgen men nu så kanske man skall vänta. :rolleyes:

Spelar det någon roll vilken klass man väljer på sin gubbe/gumma? För som jag har förstått det så har man full kontroll över alla personer i partyt, så då får man ju prova på att lira med alla klasser. Eller?


Klickade du på länkarna öht? ;)

12 oktober verkar vara datumet som gäller!

#263

Postad 15 september 2010 - 15:14

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Klickade du på länkarna öht? :)

12 oktober verkar vara datumet som gäller!


:(

Ok, jag orkar inte vänta tills dess. Måste man ha guldmedlemskap på xbox-live för att kunna köpa DLC?

#264

Postad 16 september 2010 - 07:12

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

:)

Ok, jag orkar inte vänta tills dess. Måste man ha guldmedlemskap på xbox-live för att kunna köpa DLC?


Det räcker med silver, i alla fall var det så när jag hade 360 (ett halvår sedan kanske). Kör på!

#265

Postad 02 oktober 2010 - 10:30

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Det går att boka Ultimate Edition till PC för futtiga £17.93 hos The Hut! Jag bokade precis, det verkar vara ett riktigt bra pris. :)

#266

Postad 04 oktober 2010 - 20:30

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Det går att boka Ultimate Edition till PC för futtiga £17.93 hos The Hut! Jag bokade precis, det verkar vara ett riktigt bra pris. :)

Ja, nu när det är officiellt bekräftat så känns det ju som att man till sist kan boka.

Officiella sidan

"A tremendous $114 value at one low price" :)

Redigerat av jayreso, 04 oktober 2010 - 20:31.


#267

Postad 04 november 2010 - 13:01

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Så nån mer än jag som har slagit till än med ultimate edition? Köpte iofs via Amazon förra veckan, men idag släpps den ju (i begränsad upplaga?) även i Sverige. Ska bli kul att återuppta detta. :)

#268

Postad 04 november 2010 - 18:03

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Jag fick hem UE idag från The Hut (under 200 kr för pcversionen är jag grymt nöjd med), håller dessvärre på med Fallout 3 igen. Sen står nog New Vegas på tur. SEN blir det DA. Det är mycket nu!

Redigerat av Kamui, 04 november 2010 - 18:03.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.