Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows Phone 7

438 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Optimus 7 E900 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,2 (19) Inga priser
Samsung Omnia 7 GT-i8700 8GB 512MB RAM (Mobiltelefoner) 4 7,17 (17) Inga priser
HTC 7 Mozart 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7 (1) Inga priser
HTC HD7 8GB 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,5 (3) Inga priser
HTC 7 Trophy 512MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,14 (13) Inga priser
HTC Titan 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 8,5 (15) Inga priser
HTC Radar 512MB RAM (Mobiltelefoner) 7 8,09 (10) Inga priser
Samsung Omnia W GT-i8350 512MB RAM (Mobiltelefoner) 5 7,7 (9) Inga priser
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
4 relaterade trådar

#251

Postad 24 februari 2011 - 17:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Finns en guide på en svensk wp7 sida...
Kommer fasen inte ihåg adressen...

Har för mig att du måste skaffa en engelsk eller amerikansk hotmail och uk eller usa postnummer...
Och sen kan du lägga in fler mailadresser

#252

Postad 24 februari 2011 - 19:09

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
http://www.winmobile...indows-phone-7/

:rolleyes:

#253

Postad 24 februari 2011 - 19:47

Unregistered2063bc1b
  • Unregistered2063bc1b
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

http://www.winmobile...indows-phone-7/

:rolleyes:

TACK ! :D

#254

Postad 24 februari 2011 - 20:44

Unregistered2063bc1b
  • Unregistered2063bc1b
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

http://www.winmobile...indows-phone-7/

:lol:

Har dock stött på ett problem. Eftersom jag redan skrivit in min mejl så säger mobile att set inte går att använda den set I denna region. Jag måste få mobilen I nystartsláge då man får skriva in sin mejl. Vet någon hur man liksom sysystemrebootar??

#255

Postad 24 februari 2011 - 21:13

andrec
  • andrec
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Har dock stött på ett problem. Eftersom jag redan skrivit in min mejl så säger mobile att set inte går att använda den set I denna region. Jag måste få mobilen I nystartsláge då man får skriva in sin mejl. Vet någon hur man liksom sysystemrebootar??

Settings > about > reset your phone

#256

Postad 13 mars 2011 - 00:36

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
10000 Apps i Marketplace före IOS och Android. :)

http://pocketnow.com...ter-than-anyone

Redigerat av Unregistered0354d681, 13 mars 2011 - 00:37.


#257

Postad 14 mars 2011 - 09:22

Unregisteredaa4c3e29
  • Unregisteredaa4c3e29
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Försöker få till netflix på min WP7. Någon som fått detta program att fungera. Hittar det inte i marketplace... Fixat en mailadress så det ser ut som att jag bor i england, så jag kommer åt alla funktioner.

Netflix verkar ju riktigt fint och billigt!

#258

Postad 16 mars 2011 - 21:21

calan
  • calan
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Försöker få till netflix på min WP7. Någon som fått detta program att fungera. Hittar det inte i marketplace... Fixat en mailadress så det ser ut som att jag bor i england, så jag kommer åt alla funktioner.

Netflix verkar ju riktigt fint och billigt!

En del apps finns bara för US market och går inte att hitta om du har ett UK konto. Vill minnas att t ex Kindle var så de första timmarna eller dagarna. Har stött på det lite då och då.

#259

Postad 16 mars 2011 - 22:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

En del apps finns bara för US market och går inte att hitta om du har ett UK konto. Vill minnas att t ex Kindle var så de första timmarna eller dagarna. Har stött på det lite då och då.



Fortfarande inget sagt om när de ska öppna market i sverige, vill testa en lur, men så länge man behöver strula för att få market place så lär det inte bli.

#260

Postad 17 mars 2011 - 09:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Joo men framför allt vill jag ha en mobil med spec i klass med LG dual core eller Samsung galaxy s 2.

De som finns nu är ju hopplöst efter ..

Tror inte jag sett en endaste ny WP7 mobil som är på g

#261

Postad 18 mars 2011 - 07:08

roger_w
  • roger_w
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Hejsan.

HTC har kanske en ny lur på G, Prime heter den. http://www.winmobile...3/16/htc-prime/

Sen har jag för mig att jag läst nått om att Dell också har WP7 lurar på G, återstår och se ifall dom släpper dom i sverige.

/Roger

#262

Postad 19 mars 2011 - 12:38

h_holmberg
  • h_holmberg
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Saknar inte spotify längre. Zune är grymt!

Då har jag iofs inte använd spotify så mycket.

Hur testar ni er 3g-prestanda?

Angående hårdvara på wp7-telefonerna tycker/tror jag inte det är så himla viktigt.

Det man får titta på är helt enkelt om man behöver en så bra kamera som möjligt, och framförallt skärmen. Därför införskaffade jag mig en omnia och vågar hoppas på att hårdvara räcker till i åtminstone två år då bindningstiden går ut :unsure:

Mer focus på mjukvara och mindre på hårdvara, tycker jag!

#263

Postad 22 mars 2011 - 09:12

techdoublet
  • techdoublet
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag spontanköpte en LG Optimus 7 på Tradera och här är mitt omdöme om OS:et:

+ Absolut snyggaste GUI:et; flyter supersmidigt och ser riktigt aptitligt ut
+ Hyggligt gratis app-utbud med de flesta stora apparna på plats
+ Hubbupplägget med aggregerad info från diverse konton (Hotmail, Google, Facebook) funkar riktigt bra

Till minusen:

- Inga betalappar, ingen fungerande XB Live
- Och det värsta, ständigt uppskjutna OS-uppdateringar

Summa summarum, en bra telefonen för någon som söker ett smidigt och simpelt smartphone-OS. För någon som jag som väntar mig mer appar och är för insyltat i iOS-ekosystemet blir det tyvärr försäljning.

#264

Postad 22 mars 2011 - 11:29

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Summa summarum, en bra telefonen för någon som söker ett smidigt och simpelt smartphone-OS. För någon som jag som väntar mig mer appar och är för insyltat i iOS-ekosystemet blir det tyvärr försäljning.


Ge det en chans till!
Wp7 var ju först till 10000 appar, till och med före appstore så jag tror inte appar kommer förbli något problem.

#265

Postad 17 april 2011 - 13:55

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
1 week with an WP7: HD7

#266

Postad 19 april 2011 - 15:36

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Live Cubes - intressant idé.

#267

Postad 10 maj 2011 - 23:05

Unregistered40423
  • Unregistered40423
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Jaha jag har en LG Optimus 7 nu...
Ingen som snackar om lurarna här längre? :P
Efter ett par dagars användande, med fejkad landsinfo för marketplace, kan jag bara säga att det är bra flyt och finns potential i mobilen. B)
Synd att man får vara utan svenskt tangentbord, osv, men det kan man klara av.
Spännande att få vara med nästan från början av detta OS'et.

#268

Postad 18 maj 2011 - 13:40

Unregisteredacd5d595
  • Unregisteredacd5d595
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Yo

På tisdag den 24/5 så kommer Microsoft presentera alla nyheter i nya uppdateringen till windows phone 7. Det tycker iaf jag kommer bli intressant då jag har haft ögonen på det här "nya" operativet ett tag nu och det kanske är Mango som gör att jag kommer köpa en Windows phone

#269

Postad 18 maj 2011 - 20:31

martin_a93
  • martin_a93
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har en LG Optimus 7 och är jättenöjd. Har fått betalningar i Marketplace att fungera och OneNote är ju toppen! Språket och avsaknaden av å, ä och ö är inget jag direkt stör mig på, däremot att inte kunna multitaska.. Jobbigt då man t.ex ska skriva in något i kalenderna som man läser i mailen eller på webben och vill växla mellan.. Men det ska ju förhoppningsvis ordnas till hösten ;)

#270

Postad 28 maj 2011 - 16:16

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Råkade köpa en LG Optimus 7 (E900), som backuptelefon till jobbet, är intresserad av kopplingen till SharePoint på jobbet. Har nu Nokia N8.
Efter några timmar
+ Känns stabil & snabb ( har inte installerat några program, eller har inte lyckats....)
+Snyggt/bra gränssnitt
+Lätt koppling mot SharePoint
+å,ä,ö finns
+ Kamerna, kamerna i N8 skall ju vara bra
Då funkar det internt på jobbet.

Men sådant man retar sig på redan och som behövs för att jag skall kunna använda den till annat
-Det går inte att köra mor vår Exchange om man inte har ett skaffat ett dyrt certifikat, Både min N8 och min Ipad kan enkelt koppla mot mail/kalendern.
-Market place, en smartphone utan att kunna ladda ner appar. Man måste virituellt flytta till USA!? Eftersom mitt windows live konto är kopplat till diverse bla licens grejer så vet jag inte hur det påverkar.
-Sökfunktionen är kopplad till hopplösa Bing, går inte att ändra (?)
-GPSen. A-gpsen är värdelös. Van vid Nokias, klarar +/-10 meter inomhus på många ställen. Man måste vara utomhus med denna för att få rätt

Men om man ser det som en Beta och en bra uppdatering kommer i höst, sedan Nokia hårdvara som tål lite så ser det lovande ut. Det var väl först Iphone 3 som det gick att skicka MMS??

#271

Postad 20 juni 2011 - 13:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Råkade köpa en LG Optimus 7 (E900), som backuptelefon till jobbet, är intresserad av kopplingen till SharePoint på jobbet. Har nu Nokia N8.
Efter några timmar
+ Känns stabil & snabb ( har inte installerat några program, eller har inte lyckats....)
+Snyggt/bra gränssnitt
+Lätt koppling mot SharePoint
+å,ä,ö finns
+ Kamerna, kamerna i N8 skall ju vara bra
Då funkar det internt på jobbet.

Men sådant man retar sig på redan och som behövs för att jag skall kunna använda den till annat
-Det går inte att köra mor vår Exchange om man inte har ett skaffat ett dyrt certifikat, Både min N8 och min Ipad kan enkelt koppla mot mail/kalendern.
-Market place, en smartphone utan att kunna ladda ner appar. Man måste virituellt flytta till USA!? Eftersom mitt windows live konto är kopplat till diverse bla licens grejer så vet jag inte hur det påverkar.
-Sökfunktionen är kopplad till hopplösa Bing, går inte att ändra (?)
-GPSen. A-gpsen är värdelös. Van vid Nokias, klarar +/-10 meter inomhus på många ställen. Man måste vara utomhus med denna för att få rätt

Men om man ser det som en Beta och en bra uppdatering kommer i höst, sedan Nokia hårdvara som tål lite så ser det lovande ut. Det var väl först Iphone 3 som det gick att skicka MMS??


Jag lade en beställning på den i helgen också efter att ha suttit med en polares WP7:a (Omnia). Det var på håret att det blev WP7 när jag köpte ny i April, men jag fegade ur och körde Android igen. Men nu ska jag testa hur det är att köra det, flytet och designen på mjukvaran är ju helt oslagbart. När uppdateringen kommer i "höst" (säkert vinter) så kommer det bli ruskigt bra.
Hur upplevde du byggkvaliteten på Optimus 7?

#272

Postad 21 juni 2011 - 00:29

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
Även jag beställde en WP7 lur. Blev lg optimus 7 för 2000kr.
Jag som aldrig skulle köpa LG igen .. tur att de inte sköter mjukvaruuppdateringen. :huh:

#273

Postad 21 juni 2011 - 07:19

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Även jag beställde en WP7 lur. Blev lg optimus 7 för 2000kr.
Jag som aldrig skulle köpa LG igen .. tur att de inte sköter mjukvaruuppdateringen. :huh:


Varifrån beställde du? Amazon?

#274

Postad 21 juni 2011 - 09:26

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Varifrån beställde du? Amazon?

Televaruhuset.
Kanske inte den mesta seriösa sidan men alla tycks ha fått sina grejer iaf.

#275

Postad 21 juni 2011 - 11:42

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Televaruhuset.
Kanske inte den mesta seriösa sidan men alla tycks ha fått sina grejer iaf.


Hehe, jag gamblade också och köpte från EmporioLive.com :huh: Jag mailade precis och frågade hur det går med ordern eftersom mobilen är borttagen från deras sida. Märkligt nog fick jag svar på 1 min där det stod att den skickas imorgon. Vi får väl se om jag får någon mobil!

Hur planerar du att lösa detta med market?

#276

Postad 21 juni 2011 - 21:01

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Hehe, jag gamblade också och köpte från EmporioLive.com ;) Jag mailade precis och frågade hur det går med ordern eftersom mobilen är borttagen från deras sida. Märkligt nog fick jag svar på 1 min där det stod att den skickas imorgon. Vi får väl se om jag får någon mobil!

Hur planerar du att lösa detta med market?


http://www.winmobile...indows-phone-7/
På detta vis antar jag. :huh:
De stod senast jag tittade att de de hade 7 i lager vilket är ljug tror jag. Tror de beställer från nätet själva så får nog min inte förens nästa vecka.

#277

Postad 22 juni 2011 - 07:06

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Ah, det var den guiden jag hade siktat in mig på också. Det ska bli jäkligt skoj det här! Det verkar finnas en del skoj på XDA också.

#278

Postad 22 juni 2011 - 15:29

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Ah, det var den guiden jag hade siktat in mig på också. Det ska bli jäkligt skoj det här! Det verkar finnas en del skoj på XDA också.


Något trevligt du kan länka? :)
Fick svar från dem nu att de skulle skicka imorgon =S Tråkigt .. Kommer ju inte få den förens nästa vecka! Tur att man jobbar eftermiddag då iaf.

#279

Postad 22 juni 2011 - 17:34

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Något trevligt du kan länka? :)
Fick svar från dem nu att de skulle skicka imorgon =S Tråkigt .. Kommer ju inte få den förens nästa vecka! Tur att man jobbar eftermiddag då iaf.


Kolla här: http://forum.xda-dev...splay.php?f=851

Där finns bland annat tangentbord med åäö och en del annat kul. Jag får inte heller min förrän nästa vecka. :)

#280

Postad 30 juni 2011 - 13:59

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Kolla här: http://forum.xda-dev...splay.php?f=851

Där finns bland annat tangentbord med åäö och en del annat kul. Jag får inte heller min förrän nästa vecka. :)

Har min i handen nu! Fyfan vilken rapp telefon. :)

#281

Postad 30 juni 2011 - 19:53

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Har min i handen nu! Fyfan vilken rapp telefon. :)


Jag sitter också med den as we speak, snabbheten är ju helt underbar! Sambon dreglade faktiskt lite över utseendet på operativet också. MEN, fram tills att Mango kommer så upplever jag att den är något begränsad jämfört med min rootade och flashade Android. Utan åäö och mitt svenska Xbox Live-konto så får den nog faktiskt fungera som helgtelefon/lektelefon. Men potentialen är helt enorm, jag kommer byta när Mango och ny hårdvara släpps. Helt klart. Google och Apple får passa sig!

#282

Postad 30 juni 2011 - 22:46

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Jag sitter också med den as we speak, snabbheten är ju helt underbar! Sambon dreglade faktiskt lite över utseendet på operativet också. MEN, fram tills att Mango kommer så upplever jag att den är något begränsad jämfört med min rootade och flashade Android. Utan åäö och mitt svenska Xbox Live-konto så får den nog faktiskt fungera som helgtelefon/lektelefon. Men potentialen är helt enorm, jag kommer byta när Mango och ny hårdvara släpps. Helt klart. Google och Apple får passa sig!


Min var inte uppdaterad till NoDo så blev nästan chockad när jag uppgraderade nyss. Det enda jag saknar är just Spotify men kör det via den andra telefonen så länge och sedan vill man ju inte lägga ut pengar just nu iom att du lär få köpa dem igen i sådana fall senare.
Nog är den begränsad, det går inte att komma ifrån men för mig så ersätter den min x10mini alla dagar i veckan. Trots Customrom å överklock så går den slött ibland. Android är inte riktigt optimerat och står utan Gpu-rendering, fortfarande. Tråkigt nog.
Nu ska jag bara vänta in nästa lön och köpa ett Gelaskin och bilhållare. :)


Edit*
Var hela 6 månader sedan jag la upp något nytt i galleriet men nu finns lite fina uppackningsbilder. :)
https://www.minhembi...SM4Ever/311544/

Redigerat av Unregistered0354d681, 30 juni 2011 - 23:05.


#283

Postad 01 juli 2011 - 09:11

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Min var inte uppdaterad till NoDo så blev nästan chockad när jag uppgraderade nyss. Det enda jag saknar är just Spotify men kör det via den andra telefonen så länge och sedan vill man ju inte lägga ut pengar just nu iom att du lär få köpa dem igen i sådana fall senare.
Nog är den begränsad, det går inte att komma ifrån men för mig så ersätter den min x10mini alla dagar i veckan. Trots Customrom å överklock så går den slött ibland. Android är inte riktigt optimerat och står utan Gpu-rendering, fortfarande. Tråkigt nog.
Nu ska jag bara vänta in nästa lön och köpa ett Gelaskin och bilhållare. :)


Edit*
Var hela 6 månader sedan jag la upp något nytt i galleriet men nu finns lite fina uppackningsbilder. :)
https://www.minhembi...SM4Ever/311544/


Hehe, X10 mini - då fattar jag att steget var stort :) Jag har ju en Optimus 2x med CM7 så steget blir inte lika gigantiskt då. Men som sagt, när Mango kommer... Då j*vlar!

#284

Postad 01 juli 2011 - 16:13

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Hehe, X10 mini - då fattar jag att steget var stort :) Jag har ju en Optimus 2x med CM7 så steget blir inte lika gigantiskt då. Men som sagt, när Mango kommer... Då j*vlar!


Jo men jag har haft tillgång till och testat nyare Androidlurar med och även Iphone. ;)
X10mini är ju även en modell som är hyfsat rapp med med tanke på upplösningen på skärmen.

#285

Postad 24 juli 2011 - 21:53

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Ganska svalt intresse för WP7 här på forumet?

Har själv kört Mango Beta i någon vecka nu, och det här är ju enormt bra. Apple och Android får se upp. MS har den här gången gjort ett bra jobb och kommit med något nytt. Ett par veckor med WP7 och nu ser IOS gammalt ut.. :)

Hårdvaran på min Optimus 7 är inget vidare (usel kamera, radion oanvändbar, batteritiden dålig osv). Men bara någon (Nokia?) kommer ut med en lur som har snygg design, bra hårdvara, och WP7 Mango, så är det absolut mitt nästa köp!

#286

Postad 25 juli 2011 - 17:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Ganska svalt intresse för WP7 här på forumet?

Har själv kört Mango Beta i någon vecka nu, och det här är ju enormt bra. Apple och Android får se upp. MS har den här gången gjort ett bra jobb och kommit med något nytt. Ett par veckor med WP7 och nu ser IOS gammalt ut.. :)

Hårdvaran på min Optimus 7 är inget vidare (usel kamera, radion oanvändbar, batteritiden dålig osv). Men bara någon (Nokia?) kommer ut med en lur som har snygg design, bra hårdvara, och WP7 Mango, så är det absolut mitt nästa köp!


Jag har helt gått över till WP7 och är helt enormt nöjd. Flytet är bäst på marknaden och app-utbudet är inte så uselt som jag hade trott. Dessutom tycker jag att det är fantastiskt snyggt. Kameran har jag inte brytt mig om i en mobil på flera år så det kvittar för mig. Byggkvaliteten på Optimus 7 är fantastisk iaf. Jag har inte testat Mango än utan jag sitter på NoDo fortfarande. Hur är prestandan på multitasking? Är det fortfarande samma sanslösa flyt i UI:t?
Nu sitter jag med två W7-licenser, en 360 och en WP7-telefon. Är jag en Microsoft-taliban? B) Jag älskar dock Android med CM7, så jag är lite kluven.

iOS ser ju gammalt ut jämfört med både WP7 pre Mango och Android 2.2! (Möjligt att iOS 5 ändrar på det, har inte kört det)

#287

Postad 25 juli 2011 - 19:46

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Hej

För ett par veckor sedan skulle jag byta ut min HTC HERO, var helt inställt på en Android till, men efter att i butiken ha testat WP7 av en slump så var man såld på gränssnittet, otroligt snyggt o snabbt, de var bara hem o läsa om detta på nätet, där läste jag om mango, så har jag idag en Samsung omnia 7, vilken superlur :)

MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 25 juli 2011 - 19:50.


#288

Postad 25 juli 2011 - 21:50

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Jag har helt gått över till WP7 och är helt enormt nöjd. Flytet är bäst på marknaden och app-utbudet är inte så uselt som jag hade trott. Dessutom tycker jag att det är fantastiskt snyggt. Kameran har jag inte brytt mig om i en mobil på flera år så det kvittar för mig. Byggkvaliteten på Optimus 7 är fantastisk iaf. Jag har inte testat Mango än utan jag sitter på NoDo fortfarande. Hur är prestandan på multitasking? Är det fortfarande samma sanslösa flyt i UI:t?
Nu sitter jag med två W7-licenser, en 360 och en WP7-telefon.


Flytet är minst lika bra, om möjligt bättre. Så värst många apps stöder ju inte ännu multitasking, men för de som gör det fungerar det fint.

Börjar själv vara som du. 2 W7-lisenser, en 360 och nu en WP7. Och har t.o.m med WP7an gått över från Gmail till Live mail. Live fungerar ju hur bra, och med Skydrive-integreringen i Mango så kommer man åt sina filer när som helst.

Nu sitter jag och funderar på att köpa en Android-tablet, eller om jag orkar vänta tills det finns W8-tablets på marknaden.. :)

(edit: uppdaterade förresten till mango enligt instruktionerna på http://wmpoweruser.c...-your-warranty/. Var hur lätt som helst och tog kanske en halv timme.)

Redigerat av Zetor, 25 juli 2011 - 22:01.


#289

Postad 26 juli 2011 - 17:16

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Flytet är minst lika bra, om möjligt bättre. Så värst många apps stöder ju inte ännu multitasking, men för de som gör det fungerar det fint.

Börjar själv vara som du. 2 W7-lisenser, en 360 och nu en WP7. Och har t.o.m med WP7an gått över från Gmail till Live mail. Live fungerar ju hur bra, och med Skydrive-integreringen i Mango så kommer man åt sina filer när som helst.

Nu sitter jag och funderar på att köpa en Android-tablet, eller om jag orkar vänta tills det finns W8-tablets på marknaden.. :)

(edit: uppdaterade förresten till mango enligt instruktionerna på http://wmpoweruser.c...-your-warranty/. Var hur lätt som helst och tog kanske en halv timme.)


Hehe, dit har jag inte riktigt nått än. Jag älskar Gmail, men man vet aldrig iofs...

Jag väntar också på tablets från MS... Android känns inte redo och iOS är dödligt tråkigt. MS ligger bra till just nu. Det enda smolket i bägaren är det JÄVLA Kinect.

#290

Postad 30 juli 2011 - 03:22

Unregistered444d4ee2
  • Unregistered444d4ee2
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Provade precis Play To i LG Optimus 7. Har en WDTV Live ansluten med kabel till min Router Netgear WNRD3700. Det funkade rakt upp och ner, efter att telefonen hittat spelaren, att spela upp video och musik. Inget fippled med fjärrkontroll eller dyllikt utan läget ändrades automatiskt beroende på om jag mata video eller musik. Visst inget ovanligt på så vis då det är vanlig dlna funktion. Men jag blev lite förvånad för tanken var att jag skulle prova strömma till 360'n egentligen. :)

#291

Postad 30 juli 2011 - 15:54

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
Play to är riktigt bra. Synd bara att det är så laggigt interface t.ex när man ska bläddra bland bilder. :)

#292

Postad 09 augusti 2011 - 06:56

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
http://www.eweek.com...ons-Why-719339/

Det finns en hel del artiklar av den här sorten, visserligen kommer de ofta med en lätt lukt av äpple men en del av punkterna kan jag hålla med om. Mango kommer helt galet sent, jag tycker det är skandalöst dåligt faktiskt. Både Apple och Android saknade en hel del funktioner när de släpptes såsom multiasking (iOS) och market i alla länder (både iOS och Android). Men nu när det finns två sådana giganter på marknaden, då håller det inte att som MS gjorde släppa en betaversion av OS:et och sedan inte släppa version 1.0 förrän ett helt jäkla år senare. Ska du in på marknaden måste du komma på bred front med en färdig produkt. Mango skulle kommit i våras, helst redan vid släpp.

Som tur är så är ju WP7 ett så trevligt OS att jag kommer hålla ut, men det är ju inte bra för plattformen - eller vad säger ni andra WP7-ägare?

Redigerat av Kamui, 09 augusti 2011 - 06:57.


#293

Postad 09 augusti 2011 - 20:36

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Jag kan, som inte ännu är en wp7-ägare säga att jag ser fram emot släppet av mango.
I höst/jul när htc släpper eternity så släpper jag beta-android rakt av och går över till wp7 :)

Men visst, känns lite feltajmat av m$ alltihopa, men bättre sent än aldrig.

#294

Postad 09 augusti 2011 - 20:59

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Jag kan, som inte ännu är en wp7-ägare säga att jag ser fram emot släppet av mango.
I höst/jul när htc släpper eternity så släpper jag beta-android rakt av och går över till wp7 :)

Men visst, känns lite feltajmat av m$ alltihopa, men bättre sent än aldrig.


Eternity verkar ju maffig! Men med HTC:s prissättning kommer den väl kosta 12k eller nåt? WVGA-upplösning kanske är lite klent?

#295

Postad 09 augusti 2011 - 23:22

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Jo den kommer nog kosta men jag inbillar mig ändå att det inte blir över 6500 :)
Jag vet iofs inte men det känns som att gränssnittet på wp7 inte är så beroende av upplösningen.
Vill mest ha en större skärm än 3,7 och ett mellanläge verkar svårt att hitta, speciellt då jag gärna håller mig till htc för kvalitetens skulle.

#296

Postad 10 augusti 2011 - 06:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Jo den kommer nog kosta men jag inbillar mig ändå att det inte blir över 6500 :)
Jag vet iofs inte men det känns som att gränssnittet på wp7 inte är så beroende av upplösningen.
Vill mest ha en större skärm än 3,7 och ett mellanläge verkar svårt att hitta, speciellt då jag gärna håller mig till htc för kvalitetens skulle.


Samsung Omnia 7 har ju 4 tum, men med pentile så därför gick den bort för min del. 4.7 tum kan nog vara riktigt trevligt som sagt, snart går man väl runt med en surfplatta i fickan :)

#297

Postad 10 augusti 2011 - 21:18

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Det finns en hel del artiklar av den här sorten, visserligen kommer de ofta med en lätt lukt av äpple men en del av punkterna kan jag hålla med om. Mango kommer helt galet sent, jag tycker det är skandalöst dåligt faktiskt. Både Apple och Android saknade en hel del funktioner när de släpptes såsom multiasking (iOS) och market i alla länder (både iOS och Android). Men nu när det finns två sådana giganter på marknaden, då håller det inte att som MS gjorde släppa en betaversion av OS:et och sedan inte släppa version 1.0 förrän ett helt jäkla år senare. Ska du in på marknaden måste du komma på bred front med en färdig produkt. Mango skulle kommit i våras, helst redan vid släpp.

Som tur är så är ju WP7 ett så trevligt OS att jag kommer hålla ut, men det är ju inte bra för plattformen - eller vad säger ni andra WP7-ägare?


Tror inte Mango kommer "för sent". Ifall smartfoneracet var ett maratonlopp har vi precis kommit till 5km, och det har egentligen ingen betydelse vem som då leder. För 3 år sedan var Nokia överlägsen i Smartphones". Sedan kom iPhone. Nu är android hetast. Nästa i tur... WP7? Kanske inte, men fullt möjligt.

Förutsättningarna finns åtminstone. Men Google och Apple är inga lätta konkurrenter. Kommande åren kommer i alla fall bli intressanta..

#298

Postad 14 augusti 2011 - 21:39

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Fick leka lite med en kommande lur med Win Mango.
Klart intressant, inte alls som jag trott.
MS har nått på G här, kan bli en hit med Nokia ändå.

#299

Postad 15 augusti 2011 - 06:49

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Fick leka lite med en kommande lur med Win Mango.
Klart intressant, inte alls som jag trott.
MS har nått på G här, kan bli en hit med Nokia ändå.


Det märkte man ju redan INNAN Mango... :)

#300

Postad 15 augusti 2011 - 08:08

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Det märkte man ju redan INNAN Mango... :)


Nja, innan mango, så var det mycket som saknades.

Hur är stödet för video?, funkar mkv?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.