Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-103/103D/105

950 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Oppo BDP-103 (Blu-ray-spelare) 4 9,3 (22) Inga priser
Oppo BDP-103 Regionsfri (Blu-ray-spelare) 4 9,27 (10) Inga priser
Oppo BDP-105 (Blu-ray-spelare) 6 9,3 (9) Inga priser
Oppo BDP-105 Regionsfri (Blu-ray-spelare) 4 8,67 (5) Inga priser
Oppo BDP-103D (Blu-ray-spelare) 3 8,82 (10) Inga priser
Oppo BDP-103D Regionsfri (Blu-ray-spelare) 3 8,67 (11) Inga priser
4 relaterade trådar

#251

Postad 16 oktober 2013 - 17:33

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

  • 899 inlägg
  • 0

när jag har mobilen kopplad med hdmi på fronten musiken hackar ,varför är det så. när jag kör samma hdmi koppling fastän från receivern då funkar det.

kom på felet hade ju bilden på 1080p. ändrade till 720 nu fungerar det. sorry

#252

Postad 22 oktober 2013 - 10:25

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Är det nån mer som kör 103 :an som förförstärkare till sep. Slutsteg? Tänkte bara höra hur ni har kalibrerat in anläggningen. Det är ju lite pill när det inte finns auto kalibrering.

#253

Postad 23 oktober 2013 - 08:54

göteb
  • göteb
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej. Fixa en db mätare finns på Clas O eller Kjell C. Eller tanka ner en app

#254

Postad 23 oktober 2013 - 13:08

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Hej. Fixa en db mätare finns på Clas O eller Kjell C. Eller tanka ner en app


jag har en db mätare. Men jag är lite undrande på hur ni säller in.

Jag har ställt in ljudnivå på 75 på oppon sen kör jag ljudsvepet och ställer in högtalarna på 75 db. Rätt eller fel ?

#255

Postad 23 oktober 2013 - 13:13

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
går det att ställa in så att Oppo 103 skickar bild via den ena HDMI utgången och ljud via den andra?

#256

Postad 23 oktober 2013 - 13:30

göteb
  • göteb
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

jag har en db mätare. Men jag är lite undrande på hur ni säller in.

Jag har ställt in ljudnivå på 75 på oppon sen kör jag ljudsvepet och ställer in högtalarna på 75 db. Rätt eller fel ?

Vad har du för högtalare å slutsteg?

Redigerat av göteb, 23 oktober 2013 - 13:31.


#257

Postad 23 oktober 2013 - 14:15

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Vad har du för högtalare å slutsteg?


Vincent och canton ergo...

#258

Postad 23 oktober 2013 - 22:43

göteb
  • göteb
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Vincent och canton ergo...

Okej då har du ungefär samma känslighet på högtalarna?

Redigerat av göteb, 23 oktober 2013 - 22:44.


#259

Postad 23 oktober 2013 - 22:55

göteb
  • göteb
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Vincent och canton ergo...

Va inne nu å tittade på dina bilder. Är ditt rum på 100kvm dubbla centrar och basar?

Redigerat av göteb, 23 oktober 2013 - 22:55.


#260

Postad 24 oktober 2013 - 06:23

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Okej då har du ungefär samma känslighet på högtalarna?


Jag tror det ska kolla upp det.

Va inne nu å tittade på dina bilder. Är ditt rum på 100kvm dubbla centrar och basar?


:) rummet är totalt 65kvm, bion är på 27 kvm när jag delar av det med scenmoltonen. Så mycket luft i kring.
Dubbla subbor och centrar, centrarna staplas ovan på varan när det blir film.

#261

Postad 24 oktober 2013 - 10:42

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0

jag har en db mätare. Men jag är lite undrande på hur ni säller in.

Jag har ställt in ljudnivå på 75 på oppon sen kör jag ljudsvepet och ställer in högtalarna på 75 db. Rätt eller fel ?

Fel! Volymskalan är inte 1:1 med ljudtryck. 100 = Maximalt utstyrd signal på lågnivåutgångarna...har INGET annat samband med avgivet ljudtryck då det hänger både på programmaterialet samt det som är efter Oppon i kedjan. Använd nivåjusteringarna för högtalarna för att få alla högtalare att låta lika högt vid testsignal. UNDVIK att öka någon enskild högtalare, använd "minus" för att få alla att harmonisera. Om du ökar t.ex +10dB på en högtalare och kollar på film som "maxar" en kanal medans du redan har tok hög volym...så kan signalen klippas = obra!

Redigerat av Triggerhappy, 24 oktober 2013 - 10:53.


#262

Postad 24 oktober 2013 - 10:46

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0

går det att ställa in så att Oppo 103 skickar bild via den ena HDMI utgången och ljud via den andra?

Ja

#263

Postad 24 oktober 2013 - 11:25

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Fel! Volymskalan är inte 1:1 med ljudtryck. 100 = Maximalt utstyrd signal på lågnivåutgångarna...har INGET annat samband med avgivet ljudtryck då det hänger både på programmaterialet samt det som är efter Oppon i kedjan. Använd nivåjusteringarna för högtalarna för att få alla högtalare att låta lika högt vid testsignal. UNDVIK att öka någon enskild högtalare, använd "minus" för att få alla att harmonisera. Om du ökar t.ex +10dB på en högtalare och kollar på film som "maxar" en kanal medans du redan har tok hög volym...så kan signalen klippas = obra!


Ok.

Men var är utgångsläget när jag ska ställa in?

Hur ska jag ha volymkontrollen 0, 50, 75 eller max.

Testsignalen påverkas om jag höjer och sänker volymkontrollen.

Jag fattar inte vad du förstår ! :D :D :D

#264

Postad 24 oktober 2013 - 12:01

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Jag gjorde så här med min 105á: 1: ha testsignal på frontarna, höj volymen tills mätarn visar 80dB.(oavsett volymkontrollens värde). Sen kör du testsignal på de andra högtalarna och justerar till de når 80dB, om du måste HÖJA någon högtalare, undvik det genom att SÄNKA frontarna...dvs undvik alla form av höjning. Har du gainkontroll på slutstegen (t.ex subben) så kan du ju labba lite där också.

Redigerat av Triggerhappy, 24 oktober 2013 - 12:01.


#265

Postad 24 oktober 2013 - 12:11

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Aha okej nu ä jag med.

Hade du justeringen på 0 för högtalarna då och sen justerade du resten?

Tack för infon. ;)

Redigerat av korpen, 24 oktober 2013 - 12:11.


#266

Postad 24 oktober 2013 - 13:18

göteb
  • göteb
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Ok.

Men var är utgångsläget när jag ska ställa in?

Hur ska jag ha volymkontrollen 0, 50, 75 eller max.

Testsignalen påverkas om jag höjer och sänker volymkontrollen.

Jag fattar inte vad du förstår ! :D :D :D

Hej igen. Ta fram din manual och gå till sidan 67 till 71

#267

Postad 24 oktober 2013 - 13:29

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Hej igen. Ta fram din manual och gå till sidan 67 till 71


Tack ska kolla !

#268

Postad 26 oktober 2013 - 09:25

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Jag gjorde så här med min 105á: 1: ha testsignal på frontarna, höj volymen tills mätarn visar 80dB.(oavsett volymkontrollens värde). Sen kör du testsignal på de andra högtalarna och justerar till de når 80dB, om du måste HÖJA någon högtalare, undvik det genom att SÄNKA frontarna...dvs undvik alla form av höjning. Har du gainkontroll på slutstegen (t.ex subben) så kan du ju labba lite där också.


Så jäkla mycket tack triggerhappy! Körde de inställningar du skrev nu låter det skit bra. ;)
De låtar som lät skit förut låter mycket bättre (2kanal), tackar tackar.
Och filmläge mer kontroll underbart.

Fan va nöjd jag är.

#269

Postad 27 oktober 2013 - 18:21

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Kul att det poppar.
Jag är dock lite puzzlad över att 2-kanal låter bättre?
Har du stor nivå skillnad inställd nu på R gentemot L?
Eller hade du tidskompet (avståndsinställningarna) olika inställt på frontarna innan?
Är din uppställning osymetrisk så kan jag förstå om 2-kanal blev bättre...annars lite konstigt.

Hursom, kul att det lirar.

#270

Postad 28 oktober 2013 - 07:43

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Kul att det poppar.
Jag är dock lite puzzlad över att 2-kanal låter bättre? Ok , Men kör utan subbor mer punch i högtalarna . Kör jag med subbarna så händer det inte så mycket tycker jag. Varför?
Har du stor nivå skillnad inställd nu på R gentemot L? -2db eftersom en av högtalarna står i ett hörn.
Eller hade du tidskompet (avståndsinställningarna) olika inställt på frontarna innan? Nej.
Är din uppställning osymetrisk så kan jag förstå om 2-kanal blev bättre...annars lite konstigt.

Hursom, kul att det lirar.

#271

Postad 28 oktober 2013 - 11:44

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Ok , Men kör utan subbor mer punch i högtalarna . Kör jag med subbarna så händer det inte så mycket tycker jag. Varför?

Förmodligen beror det på att subborna inte harmoniserar med frontarna, placering och fasjustering är av vikt för att få subbor att ha en vettig chans att integrera. Sen är det utan tvekan så att subbar inte alltid tillför kvalitet, så för musik kan dina frontar vara bättre kvalikativt på egen hand.
Med det sagt så kan du testa följande för att åtminstonde få grepp om subbarna.
Ställ frontarna i small, ställ delningen i Oppon på 180Hz (detta är en tillfällig inställning bara för att se om det går att få till subbarna bra även om du skiter i dem senare för musiklyssning). Kör rosa brus via en fil eller skiva och lyssna efter om basen ökar eller minskar när du justerar tidskompet....tar en evighet att pilla med men kan ge bra slutresultat. Ställ nivå å tidskomp tills det låter så homogent som möjligt) Sen kan du även testa att köra fasplopp ljud...när det låter som ett homogent plopp både i toppen och botten så är du på god väg. När du är klar så är det bara att ställa tillbaks frontarna som large, sen vet du att subborna är så integrerade som möjligt vid film. OBS, placering av subbor gör MILSVIDD av skillnad så testa runt om du kan.

Redigerat av Triggerhappy, 28 oktober 2013 - 11:45.


#272

Postad 28 oktober 2013 - 12:10

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Ok , Men kör utan subbor mer punch i högtalarna . Kör jag med subbarna så händer det inte så mycket tycker jag. Varför? Förmodligen beror det på att subborna inte harmoniserar med frontarna, placering och fasjustering är av vikt för att få subbor att ha en vettig chans att integrera. Sen är det utan tvekan så att subbar inte alltid tillför kvalitet, så för musik kan dina frontar vara bättre kvalikativt på egen hand. Med det sagt så kan du testa följande för att åtminstonde få grepp om subbarna. Ställ frontarna i small, ställ delningen i Oppon på 180Hz (detta är en tillfällig inställning bara för att se om det går att få till subbarna bra även om du skiter i dem senare för musiklyssning). Kör rosa brus via en fil eller skiva och lyssna efter om basen ökar eller minskar när du justerar tidskompet....tar en evighet att pilla med men kan ge bra slutresultat. Ställ nivå å tidskomp tills det låter så homogent som möjligt) Sen kan du även testa att köra fasplopp ljud...när det låter som ett homogent plopp både i toppen och botten så är du på god väg. När du är klar så är det bara att ställa tillbaks frontarna som large, sen vet du att subborna är så integrerade som möjligt vid film. OBS, placering av subbor gör MILSVIDD av skillnad så testa runt om du kan.


Okej, men jag har inte så bra koll med de här rosa brus och fasplopp. Var får jag tag på det?

Men tackar tackar för tipset.

#273

Postad 28 oktober 2013 - 17:53

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Här finns pink å pulse signaler. http://www.audiochec...tones_index.php


#274

Postad 28 oktober 2013 - 19:53

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Här finns pink å pulse signaler. http://www.audiochec...tones_index.php


Tackar för länken, ska försöka få till ett test.

Är det nåt annat jag bör tänka på. :D

#275

Postad 29 oktober 2013 - 20:52

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 1
Pulsen är elak så var försiktig med volymen...hör du plupp å sen boom så behöver du pilla tills plupp å boom kommer samtidgt. Lr så samtidig som möjligt. Boom kan hänga kvar i rummet längre än man tror...å låter det plupp mer än en gång så...

Pluppen kan du även använda för frontarnas tidskomp...låter det som en plupp i mitten = bra, en plupp som "drar" åt något håll = mindre bra, detta kan också bero på väggreflexer mm.
Har du flickvänn så slipper du snart henne efter en helkväll med rosa brus å plupp ljud :)

#276

Postad 30 oktober 2013 - 07:58

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Pulsen är elak så var försiktig med volymen...hör du plupp å sen boom så behöver du pilla tills plupp å boom kommer samtidgt. Lr så samtidig som möjligt. Boom kan hänga kvar i rummet längre än man tror...å låter det plupp mer än en gång så...

Pluppen kan du även använda för frontarnas tidskomp...låter det som en plupp i mitten = bra, en plupp som "drar" åt något håll = mindre bra, detta kan också bero på väggreflexer mm.
Har du flickvänn så slipper du snart henne efter en helkväll med rosa brus å plupp ljud :)


Haahhaa, det blir nog att skicka iväg hela familjen när det är dax. :lol:

Tack för infon.

#277

Postad 30 oktober 2013 - 15:29

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0
Fick min 103 Darbee Edition (med region mod) igår från AV Aficionado :) Blir invigning ikväll med "Rock of ages". Ska bli spännande och se hur mycket skillnad det blir med Darbee.

Är andra gången jag handlar nu från AV Aficionado (köpte 103 EU därifrån förra året). Snabb och smidig kommunikation med dom via mail. Bad om att få betala via Paypal och då satte dom upp det direkt och skickade en betalning. Frakten med UPS gick på £15 och Oppon £695.

Redigerat av Karl-Johan, 30 oktober 2013 - 15:36.


#278

Postad 30 oktober 2013 - 16:16

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlägg
  • 0

Fick min 103 Darbee Edition (med region mod) igår från AV Aficionado :) Blir invigning ikväll med "Rock of ages". Ska bli spännande och se hur mycket skillnad det blir med Darbee.


Återkoppla gärna hur du upplevde Darbee funktionen, såg att HBB nu har den som beställnings vara..(8490kr)

#279

Postad 30 oktober 2013 - 20:06

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Går att beställa från england för ca: 6000kr. Dock utan region mod..

Darbee funktionen är samma som darbee dvp 5000 finns en tråd om den på forumet https://www.minhembi...howtopic=298174

Redigerat av jimjans, 30 oktober 2013 - 20:09.


#280

Postad 31 oktober 2013 - 07:28

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0
Trodde inte bilden kunde bli så mycket bättre från en Oppo men 103D visar verkligen motsatsen. Lyfter bilden ytterligare några snäpp, grym detaljåtergivning. Verkligen nöjd med mitt köp. Sålde min 103 EU för 5200 på Blocket så det blev ett par tusenlappar ytterligare att lägga ut, men det var det värt. :)
Är det någon som är intresserad av att köpa så kan jag vart rekomendera http://www.avaficionado.co.uk/. Dom är väldigt snabba med svar på mail och varan levererades direkt (med regionsmod). Obs att det inte går att köpa direkt via deras sida, så är det någon som är intresserad så ta kontakt via mail eller formuläret på deras sida.

Redigerat av Karl-Johan, 31 oktober 2013 - 07:30.


#281

Postad 31 oktober 2013 - 14:36

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Hej!

Behöver jag ha Regionsfri oppo-103 om jag ska streama Remux filer ifrån min NAS?

Mvh/micke

#282

Postad 31 oktober 2013 - 17:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 992 inlägg
  • 0

Hej!

Behöver jag ha Regionsfri oppo-103 om jag ska streama Remux filer ifrån min NAS?

Mvh/micke


Om du använt MakeMKV för att göra remuxen så behöver du inget regions mod då programmet tar bort den låsningen.

"There are no restrictions where to play the file. There are no region-based restrictions. You have control over the content you've paid for."

http://www.makemkv.com/aboutmkv/

#283

Postad 01 november 2013 - 08:34

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0
Kan någon med ändra rubrik på denna tråd till:

Oppo BDP-103 / 103D

Redigerat av Karl-Johan, 01 november 2013 - 08:35.


#284

Postad 01 november 2013 - 09:52

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
103D finns i lager här i Finland, men blir 110€ dyrare med regfri än från AV Aficionado.

Edit: Om man köper en 103D utan reg-mod och vill göra modden senare, fungerar reg-modden från bluraychip.dk?

Redigerat av andersos, 01 november 2013 - 10:02.


#285

Postad 01 november 2013 - 11:39

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Om du använt MakeMKV för att göra remuxen så behöver du inget regions mod då programmet tar bort den låsningen.

"There are no restrictions where to play the file. There are no region-based restrictions. You have control over the content you've paid for."

http://www.makemkv.com/aboutmkv/


Testade alla filer igår och det funkade galant att streama ifrån Nasen Via NFS share!:)

Det som däremot inte alls funkade var SMB sharing då gick filmen inte ens igång typ utan hackade nått frukansvärt.

via NFS så kunde jag köra 90mbit clippet Jelly fish utan problem.

#286

Postad 01 november 2013 - 11:49

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Kan någon med ändra rubrik på denna tråd till:
Oppo BDP-103 / 103D

Med tanke på att inte 105:an lagts in än skulle jag inte hålla andan... (sen kan jag tycka det blir lite överflödigt att lägga till varianter av grundmodellerna med tanke på hur många det finns)

#287

Postad 01 november 2013 - 12:16

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Med tanke på att inte 105:an lagts in än skulle jag inte hålla andan... (sen kan jag tycka det blir lite överflödigt att lägga till varianter av grundmodellerna med tanke på hur många det finns)

För oss med en 105:a borde det finnas en separat tråd.
Någon?

#288

Postad 01 november 2013 - 13:26

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

För oss med en 105:a borde det finnas en separat tråd.
Någon?

Är väl bara att skapa en tråd, latmask... :)

Med tanke på att inte 105:an lagts in än skulle jag inte hålla andan... (sen kan jag tycka det blir lite överflödigt att lägga till varianter av grundmodellerna med tanke på hur många det finns)

Denna tråden är endast tänkt för 103:orna. 105:an borde disskuteras i en annan tråd eftersom det är en helt annan spelare.

#289

Postad 01 november 2013 - 13:58

göteb
  • göteb
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Är väl bara att skapa en tråd, latmask... :)


Denna tråden är endast tänkt för 103:orna. 105:an borde disskuteras i en annan tråd eftersom det är en helt annan spelare.

Ny tråd är fixad https://www.minhembi...howtopic=313230

#290

Postad 01 november 2013 - 16:53

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 1
vad förutom en annan DAC finns att prata om i en 105 tråd?

#291

Postad 03 november 2013 - 11:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlägg
  • 0

Är det någon som är intresserad av att köpa så kan jag vart rekomendera http://www.avaficionado.co.uk/. Dom är väldigt snabba med svar på mail och varan levererades direkt (med regionsmod). Obs att det inte går att köpa direkt via deras sida, så är det någon som är intresserad så ta kontakt via mail eller formuläret på deras sida.


Tack för tipset, mailat dem nu :)

#292

Postad 04 november 2013 - 08:04

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
tråkigt att Oppo inte spelar upp 23,976Hz när man streamar utan den omvandlar allt till 50Hz eller 60Hz... men tydligen så har Oppo uppmärksammat detta och jobbar på en fix. lite konstigt bara att det inte redan är fixat då spelaren typ är 1 år gammal.

Redigerat av beat_strandh, 04 november 2013 - 08:05.


#293

Postad 04 november 2013 - 08:58

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Hej!

Den läste allt perfekt tills den senaste firmwaren det var då det "förstördes" men som sagt oppo ska släppa den senaste firmwaren denna eller nästa vecka som rättar till allt igen.

#294

Postad 04 november 2013 - 09:02

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Hej!

Den läste allt perfekt tills den senaste firmwaren det var då det "förstördes" men som sagt oppo ska släppa den senaste firmwaren denna eller nästa vecka som rättar till allt igen.


haha okej. alltid kul med "uppdateringar" ;)

#295

Postad 04 november 2013 - 14:40

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Oppo lovade att det skulle komma en uppdatering som skulle åtgärda 24hz buggen redan för 2 månader sen och då skulle det ta en till två veckor ...

#296

Postad 14 november 2013 - 19:50

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej. Ska försöka beskriva mitt problem så enkelt som möjligt. Kör en hel del film över nätverk till min oppo men har stött på problem sedan jag satte i en ny hårddisk i datorn. Alla filmer som ligger i biblioteket hittas och spelas upp utan problem. Har lagt till den nya disken i biblioteket och delat den men problemet är att oppon hittar filerna men dom går inte att spela upp. Blir inte riktigt klok på varför? Kör Windows 7 på datorn. Hoppas någon förstår mitt problem.

#297

Postad 17 november 2013 - 22:47

albro
  • albro
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Skall byta ut min gamla CD och SACD/DVD spelare, och tänker satsa på OPPO. Kommer jag att höra någon skillnad melan 103:an och 105:an med en Yamaha receiver RX-A 2030? Lysnar en del på bl.a SACD och DVD-audio.

#298

Postad 18 november 2013 - 10:24

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0

Skall byta ut min gamla CD och SACD/DVD spelare, och tänker satsa på OPPO. Kommer jag att höra någon skillnad melan 103:an och 105:an med en Yamaha receiver RX-A 2030? Lysnar en del på bl.a SACD och DVD-audio.

Tar du ut ljudet via HDMI är det ingen skillnad. Tar du ut ljudet analogt så är det ganska stor skillnad. Det som skiljer spelarna åt är DAC och analogsektionen.

#299

Postad 18 november 2013 - 10:38

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

vad förutom en annan DAC finns att prata om i en 105 tråd?

Precis - är ju samma spelare bortsett från att har bättre DAC och analoga utgångar. De mesta funktions och mjukvarumässiga överlappar. Såg att mod fixat rubriken nu så tumme upp!

#300

Postad 18 november 2013 - 22:36

albro
  • albro
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Tar du ut ljudet via HDMI är det ingen skillnad. Tar du ut ljudet analogt så är det ganska stor skillnad. Det som skiljer spelarna åt är DAC och analogsektionen.

Ja visst, så långt allt klart. Men vad jag undrar är om Yamahan räcker till, även om jag kopplar analog, att återge skillnaden. Jag har varit lite runt och frågat och får väldigt olika svar beroende vem jag frågar. Bl.a på två "välrenomerade" butiker här i Göteborg, två helt olika rekomendationer.

Redigerat av albro, 18 november 2013 - 22:36.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.