Är någon som vet hur man gör för att se hur många timmar lampan har gått på en HC3000?
Ha de gott
//K
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Mitsubishi HC3000 *
Startad av
Unregistered6675e297
, Oct 28 2005 15:18
268 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 05 March 2007 - 12:47
Hej!
Är någon som vet hur man gör för att se hur många timmar lampan har gått på en HC3000? Ha de gott //K Postad 10 July 2007 - 18:22
Using the projector buttons press UP, DOWN and ENTER at the same time. The display will show lamp hours, firmware version and other items. To exit press MENU twice Postad 06 September 2007 - 09:06
En liten fråga, jag kan få en helt ny Mitsubishi HC3000 för 7000kr genom en kompis som jobbar med Mitsubishi produkter. Är det ett bra köp för den pengen? Man kan ju lägga till 4000kr och köpa en Infocus IN76 eller liknande. Men för 4000kr kan jag ju köpa en duk och stativ också.
Vad tror ni? /Hannes Postad 06 September 2007 - 13:43
Ok, kollade lite på blocket o det billigaste för en använd en ju runt 8-9 tusen, men då har den gått 1000 timmar. Så 7000kr e nog ganska ok, nu gäller det bara att skrapa ihop pengarna
Postad 24 September 2007 - 15:40
Hej!
Är det någon som vet om den tappar inställningarna ifall den blir strömlös för länge? Mvh Q Postad 07 February 2008 - 10:53
Hej.
Min focus på min hc3000 tycker jag är lite konstig. Det går inte få till en jämn focus över hela bilden, antingen är den bra uppe, mitten eller nere. Projektorn sitter plant och ingen keystone används mm. Några tankar? Postad 27 June 2016 - 07:16 Hej har ju möblerat om med en Mitsubishi HC3000 https://www.prisjakt....php?e=73251och funderar över att använda den med Keystone. Vet att det inte rekommenderas, men varför? Själv ser jag ingen skillnad så vad förlorar jag i kvalitet? Kanske också skillnader på hur Keystone fungerade då och nu? Vilka kvalitetsskillnader finns egentligen inom skärpa på nyare projjar? Gärna fakta från er som vet. Postad 27 June 2016 - 08:03 Keystone är en digital kompensation för att projektorn inte är monterad rakt. Du förlorar upplösning, ljus och allmän kvalitet. En generellt dålig idé m.a.o. Postad 27 June 2016 - 09:31
Hade en Philips LCD projektor för längesen som hade en optisk keystonekorrigering men det verkar inte vara så vanligt idag, om det ens existerar alls. Om du justerar den digitala keystonekorrigeringen och tittar vars själva ljuset från projektorn faller så ser du att det är oförändrat, bara själva digitala bilden som förminskats där den annars skulle ha varit för bred, bildens underdel ifall vi pratar takmonterat. Du använder alltså inte längre hela optiken och upplösningen för bilden.
Någon får rätta mig om jag har fel. Har själv haft en HC3100 och den har ju en viss offset och kan monteras ganska högt i förhållande till bilden. Har du högt till tak eller vad är anledningen till att du vill använda keystone? Redigerat av mattiask, 27 June 2016 - 09:33. Postad 27 June 2016 - 20:14 Förutom nackdelarna nämnda ovan: Även skärpeplanet snedställs så att det blir svårare att få fokus över hela bilden. Postad 28 June 2016 - 05:29 Japp. Häng projektorn med så hög precision som möjligt. Undvik elektronisk justering utom när det är tvunget. Postad 28 June 2016 - 11:37 Tack för era svar. Var mest en möbleringsfråga, smidigast hade varit att ha projjen brevid fåtöljen. Om nu kvalitetsskillnaderna i bilden hade varit överkomliga. Men jag får tänka om. Postad 04 July 2016 - 14:37 Hej!
Jag har en Mitsubishi HC3100 idag och tänkte höra med er som uppgraderat från den om "alla" nyare projektorer är bättre eller hur ska jag tänka? Varit väldigt nöjd med denna, tycker fortfarande bilden är jätte bra trots 720p, dock har jag inte direkt något att jämföra med heller
Skulle en Sony VPL-HW40ES Projektor (eller 45ES) vara en bra ersättare rent bildmässigt? Postad 04 July 2016 - 19:04
Det är ett rätt stort steg upp i kvalitet.
Se till att få se den innan bara. Med vänlig hälsning, Jacob Postad 04 July 2016 - 21:21 Ungefär samma sits, har en 3100 och hämtar en 1100 i morgon. Jag vill uppgradera ett steg till och efter mycket velande väntar jag med ett inköp på X5000 och vill se vad kommande Epson ger.
Under de förutsättningar jag har idag, får jag en mycket bra bild även på dessa äldre projjar och då väljer jag att uppgradera andra saker i min anläggning. Sen är jag lite "vintage" störd också! :-) Postad 05 July 2016 - 07:23
Wow, den ligger över min budget helt klart, men vore kul om du kunde skriva nåt om hur du upplever skillnaden Postad 05 July 2016 - 20:29 Jag har som sagt bara sett X5000 i butik och dess föregångare på mässa, men visst är de bättre i alla aspekter...de ska de vara för det priset. Nyare projektorer är väl framförallt mer ljusstarka, men de gamla rävarna Mitusbishi 1100, 3100 eller kanske Infocus X9 har riktigt bra optik imo. och därför tänker jag hålla i ett tag till.
Jag letade projektor till dottern och kikade då på begagnade Optoma HD20, Epson TW3200 men det stöp på att jag inte tror att de producerar en bättre bild än min gamla 3100 eller 1100 och då är ändå bara dessa Mitsubishi endast 720P 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |