* Officiell tråd - Heco Celan *
504 svar till detta ämne
Postad 02 June 2008 - 11:20
cbjorkman
-
cbjorkman
-
Användare
-
-
191 inlägg
Gratulera till ett bra köp! Hoppas du kommer vara nöjd men högtalarna.
MVH Kennethi
Ja det hoppas jag med! De har levererats hem idag på förmiddagen så nu har jag ingen större lust att sitta kvar på jobbet. Blir några minusflextimmar i eftermiddag så jag får koppla upp och börja spela in dom
Postad 03 June 2008 - 06:06
cbjorkman
-
cbjorkman
-
Användare
-
-
191 inlägg
Så igår när jag kom hem så stod Celanerna där och väntade på mig
Heco_Karong.jpg 162.5K
0 Antal nerladdningar
Här har vi dom uppackade och uppställda!
Heco_Framifran.jpg 149.36K
1 Antal nerladdningar
Och så en bild bakifrån...
Heco_Bakifran.jpg 130.37K
1 Antal nerladdningar
Ställde upp den ena fronthögtalaren bredvid mina gamla Polk RT16 som jämförelse.
Heco_Polk.jpg 127.48K
1 Antal nerladdningar
Efter att allt var inkopplat och någorlunda placerat började jag lyssna. Jag hade inga superförväntningar eftersom de säkert behöver lite inspelningstid plus att akustiken i mitt rum inte är den bästa (än).
Körde först bara med frontarna till musik och jäklar vilken skillnad det var jämfört med mina gamla Polk. Blev minst sagt positivt överraskad! Mycket öppnare och klarare ljud med mer attack. Redan från start var spelglädjen där och jag blev kvar och lyssnade mååånga album
Center och surround hann jag inte testa så mycket utan det blev bara lite spel på 360:n. Ska justera in dom senare i veckan och köra några filmer i helgen.
Ja, hittils kan vi väl säga att jag är med råge nöjd!
Redigerat av cbjorkman, 03 June 2008 - 06:08.
Postad 03 June 2008 - 06:52
sossen
-
sossen
-
Forumräv
-
-
718 inlägg
Ser mycket fint ut! Kul att du är nöjd.
Postad 24 June 2008 - 16:42
chromorifhia
-
chromorifhia
-
Forumräv
-
-
522 inlägg
Har tittat lite på 700:an och har funnit ett intresse. Sitter just nu med Marantz 8500 men skall köpa mig antingen 7002 elller 8002. Klarar dessa förstärkare av att driva dessa högtalare? Och passar denna kombination bra när man spelar för det mesta death metal, ibland vanlig rock som Mustasch etc. Tittar en del på film också så det kommer att bli 5.1 högtalare.
Postad 25 June 2008 - 06:40
cbjorkman
-
cbjorkman
-
Användare
-
-
191 inlägg
Har tittat lite på 700:an och har funnit ett intresse. Sitter just nu med Marantz 8500 men skall köpa mig antingen 7002 elller 8002. Klarar dessa förstärkare av att driva dessa högtalare? Och passar denna kombination bra när man spelar för det mesta death metal, ibland vanlig rock som Mustasch etc. Tittar en del på film också så det kommer att bli 5.1 högtalare.
Celanerna upplever jag som neutrala så metal funkar bra. Lyssnade runt en hel del innan mitt köp och väldigt många högtalare har en diskant som blir jobbig efter en stunds lyssning (Dali ikon/mentor, Monitor Audio RS serien mfl). Skulle man gilla lite mer diskant så finns möjligheten att köra +2db på de övre registret via delningsfiltret men det är inget som jag gillar.
Postad 25 June 2008 - 21:26
Heavyfuel
-
Heavyfuel
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Finns det någon butik som har Heco Celan 700 för lyssning i Stockholm?
Postad 01 July 2008 - 12:43
Ronnie1971
-
Ronnie1971
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag kan börja med att skriva att jag inte har den bästa plaseringen på mina högtatare men... Det är otroligt viktigt att det är bra inspelning på skivorna om du skall spela metal, Mustasch funkar säkert. Jag rekomenderar inte dessa högtalare för Hårdrock/Metal. Detta är min uppfattning av hötalarna. Ta med favorit skivan och provlyssna på någon HiFI butik. Läs artikel i HiFi Musik September -07 Denna artikel handlar om Celan 500 men det gälle även för mina Celan 800. Jag körde enbart med H/K 435 men detta fungerade inte, jag fick uppgradera med en AA MAA-405. Vad det gäller film är dom helt outstanding!!! Som sagt detta är min uppfattning!!
Postad 08 August 2008 - 22:15
dunderolga
-
dunderolga
-
Användare
-
-
121 inlägg
Nu har jag suttit och läst igenom hela tråden!
Jag är såld! Dessa måste jag bara ha! Dock är det ganska gamla högtalare ser jag? Finns ingen risk att det kommer släppas en ny modell inom en snar framtid?
Jag har en Denon 2808. Hur tror ni det funkar? Ska köpa separat slutsteg till frontarna, så effekten är inga problem, men jag tänkte mer om Denon passar till dessa högtalarna. Denon är ju lite mer kall i sin ljudkaraktär har jag hört.
Postad 10 August 2008 - 21:14
Kennethi
-
Kennethi
-
Användare
-
-
144 inlägg
Nu har jag suttit och läst igenom hela tråden! 
Jag är såld! Dessa måste jag bara ha! Dock är det ganska gamla högtalare ser jag? Finns ingen risk att det kommer släppas en ny modell inom en snar framtid?
Jag har en Denon 2808. Hur tror ni det funkar? Ska köpa separat slutsteg till frontarna, så effekten är inga problem, men jag tänkte mer om Denon passar till dessa högtalarna. Denon är ju lite mer kall i sin ljudkaraktär har jag hört.
Hej! Ta med dig stärkaren till butiken och provlysssna där om du har möjlighet. Ännu bättre är väl om du kan låna hem ett par högtalare till dig själv och får höra hur de låter i den miljö som dom skall användas i. Lycka till!
Postad 11 August 2008 - 02:25
dunderolga
-
dunderolga
-
Användare
-
-
121 inlägg
Hej! Ta med dig stärkaren till butiken och provlysssna där om du har möjlighet. Ännu bättre är väl om du kan låna hem ett par högtalare till dig själv och får höra hur de låter i den miljö som dom skall användas i. Lycka till!
Får väl dra mig upp till Gbg någon gång på en så kallas lyssningsrunda med min förstärkare.  Är man blåst om man köper ett par såna hör högtalare? De är ju trots allt ganska gamla.
Postad 12 August 2008 - 18:39
Kennethi
-
Kennethi
-
Användare
-
-
144 inlägg
Får väl dra mig upp till Gbg någon gång på en så kallas lyssningsrunda med min förstärkare.  Är man blåst om man köper ett par såna hör högtalare? De är ju trots allt ganska gamla.
Hej igen! Blåst! nä de tycker jag inte. Man vet ju aldrig när de släpps en ny serie, vem vet kanske de inte kommer någon ny serie i samma prisklass. Jag vet att Heco kom ut med en ny högtalare för ungefär 1 år sedan, Heco Statment. Men den golvan kostar 30 000:-, ser ut som Celan 700 i designen. Du får ta dig en lyssningsrunda i Gbg, du kanske inte kommer tycka om ljudet på Heco Celan. Men om du skulle fasna för dom så tycker jag inte att du ska bry dig så mycket om att dom har funnits ett tag. Jag var in i butiken där jag köpte mina Heco och dom säljer mest utav Celan 700 & 800 på de sortiment högtalare som dom har, än idag. http://avd.se/Ha de gott!
Postad 16 August 2008 - 07:23
Ronnie1971
-
Ronnie1971
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Du får inte glöma "Heco Aleva 400" dom imponerade mer än "Statment". Att det kan låta så mycket från dom små och så otroligt bra!!!
Postad 05 September 2008 - 08:15
Fnoord
-
Fnoord
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Kollade på hemsidan värkar som det kommer en celan serie som heter celan XT står inte så mycket vad som är nytt med den seiern , en liten skilnad på utformningen av kabineten och att man kan få den i svart . fast xt 901 värkar mest intresant har 2 stycken 8" basar dom andra har 6.5" basar.
Celan XT 901 701 501 som är golvare.
Celan xt 301 som är stativ.
och xt center och xt32 sub
Postad 05 September 2008 - 08:17
Unregistered7da62804
-
Unregistered7da62804
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Kollade på hemsidan värkar som det kommer en celan serie som heter celan XT står inte så mycket vad som är nytt med den seiern , en liten skilnad på utformningen av kabineten och att man kan få den i svart . fast xt 901 värkar mest intresant har 2 stycken 8" basar dom andra har 6.5" basar. Celan XT 901 701 501 som är golvare. Celan xt 301 som är stativ. och xt center och xt32 sub
vart hittade du det på sidan??
Postad 05 September 2008 - 08:54
Fnoord
-
Fnoord
-
Amatör
-
-
70 inlägg
http://www.heco-audi...o...amp;L=1&L=1 finns den eller så under hecos sida så klicka på produkter så finns den där
Postad 05 September 2008 - 16:52
dunderolga
-
dunderolga
-
Användare
-
-
121 inlägg
Hmm, snygga i svart! Passar väldigt bra till min Pioneer 5090h.
Någon som vet priser och när dessa kommer ut?
Postad 14 September 2008 - 16:22
denka2000
-
denka2000
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag är sugen på att köpa ett Heco celan system bestående av:
HECO Celan Center 3.
HECO Celan 800.
HECO Celan 300.
Men vilken receiver ska jag ha?
Min uppfattning är att Marantz är väldigt bra men hur fungerar dom med HECO?
Och orkar dom driva Heco på ett acceptabelt sätt?
Om inte, vilka Receivrar klarar att driva detta system?
Jag vill inte ha något separat steg till några av högtalarna utan så få komponenter som möjligt
Postad 15 September 2008 - 06:39
Unregistered54b89a21
-
Unregistered54b89a21
-
Användare
-
-
102 inlägg
Jag är sugen på att köpa ett Heco celan system bestående av:
HECO Celan Center 3. HECO Celan 800. HECO Celan 300.
Men vilken receiver ska jag ha? Min uppfattning är att Marantz är väldigt bra men hur fungerar dom med HECO? Och orkar dom driva Heco på ett acceptabelt sätt? Om inte, vilka Receivrar klarar att driva detta system? Jag vill inte ha något separat steg till några av högtalarna utan så få komponenter som möjligt
Nu har jag ingen erfarenhet av heco, men mitt generella råd är: Om du inte vill ha ett separat slutsteg till frontarna, så skulle jag absolut undvika stöddiga golvhögtalare som t ex Celan 800. Tyvärr så är det så att i princip alla tillverkare redovisar kalle-anka-watt för sina receivrar. Står det t ex 7x130watt, så innebär det att receivern har 7 slutsteg, som var för sig, kan leverera 130watt. Dock inte samtidigt! Med alla kanaler drivna samtidigt pratar vi kanske 7x30watt. Undantaget är H/K som håller vad de "lovar" men då är den "bara" specad till 7x55watt. Att bi-ampa frontarna med en receiver ger inte så mycket, eftersom det är transformatorn som är flaskhalsen. Den är helt enkelt underdimensionerad och ger inte tillräckligt med ström. Visst kan du få "ljud", ur högtalarna med bara en receiver utan extra slutsteg, men om du nu tänker lägga 15 000kr på ett par golvhögtalre, så borde du ha betydligt högre krav än så? Ett par sådana högtalare kräver ett ordentligt, strömstarkt slutsteg, för att blomma ut, och komma till sin rätt. /
Redigerat av Unregistered54b89a21, 15 September 2008 - 06:46.
Postad 15 September 2008 - 20:57
Fnoord
-
Fnoord
-
Amatör
-
-
70 inlägg
har kört med marntz och heco ett helt oki ljud var en marntz sr 6300 men den kommer inte i när heten av hk avr 7300 jag har idag men sen så skilde det mycket i pris mellan dom så . sen är ju dom hygligt lätt drivna. sen är ju dom hygligt lätt drivna med 92db/W. Behövs inte alls separat slutsteg tror det kommer funka utmärkt med marntz tror jag. Om man tycker det inte räcker kan man altid se om man kan låna hemm ett slutsteg och testa med och se om det låter bätre . Det som är känsligheten i db som anger hur svår drivna ett par högtalre är allt annat är strunt .
Redigerat av Fnoord, 15 September 2008 - 20:58.
Postad 16 September 2008 - 06:42
Unregistered54b89a21
-
Unregistered54b89a21
-
Användare
-
-
102 inlägg
Det som är känsligheten i db som anger hur svår drivna ett par högtalare är allt annat är strunt .
Nu är det du som skriver strunt... Enligt din teori skulle man alltså behöva större och starkare förstärkare, desto mindre högtalare man har? Detta eftersom små stativare ofta har lägre känslighet än stora golvhögtalare, i synnerhet om man jämför högtalare inom samma serie. Hög känslighet, är lika med hög verkningsgrad (fler dB ut, per inmatad watt), men det betyder inte nödvändigtvis att högtalaren är en lätt förstärkarlast. T ex B&W DM683, känslighet 90dB, men det är definitivt ingen lätt förstärkar-last, tvärtom, de är riktigt krävande . Bl a eftersom impedansen i verkligheten går ned till 3ohm. För denka 2000:s skull så hoppas jag att han får bra rådgivning i den butik han tänker köpa sina högtalare. Så att han inte kommer hem och kopplar in sitt nya 25 000 kronors högtalarpaket, direkt till en 10 000-15 000 kronors receiver, och sedan tror att han har en rättvisande bild av vad högtalarna kan prestera. Denka2000: Vill du komma billigt undan, kolla begmarknaden efter ett Rotel RB-991 på 2x200w, eller ännu hellre 3-kanals steget RB-993 på 3x200w. Det begärs 5000-6000kr för dem (Obs! undvik RB-990).
Postad 16 September 2008 - 09:51
denka2000
-
denka2000
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag vet att jag inte kommer att kunna få ut "allt" ur högtalarna med en receiver men frågan är om jag kan få ut tillräckligt för att bli nöjd, det ska självklart inte bara komma ut ljud.
Högatalarna är sett ur ett långsiktigt perspektiv då jag i nuläget har lite utgifter och bra inkomst tänkte jag lägga lite pengar på ett system som jag kan ha kvar i många år. Kanske kan bli ett separat slutsteg i framtiden men helst inte i nuläget.
Celan 800 kan vara lite i mesta laget men dom är också bland de snyggaste högtalare jag sett och även det estetiska är viktigt för mig. (sen har dom fått mycket beröm för sitt ljud)
Jag har tänkt att i butik lyssna på den kombination som jag vill ha men då jag bor lite avsides i landet (Söderhamn) och inte har några större HIFI butiker i närheten så vill jag veta vad jag söker när jag åker för att lyssna.
Så därför vill jag ha lite råd på vilka kombinationer som kan vara intresanta att lyssna på.
och även vart man ska vända sig för att lyssna och få hjälp.
Postad 16 September 2008 - 10:40
Unregistered54b89a21
-
Unregistered54b89a21
-
Användare
-
-
102 inlägg
Jag vet att jag inte kommer att kunna få ut "allt" ur högtalarna med en receiver men frågan är om jag kan få ut tillräckligt för att bli nöjd, det ska självklart inte bara komma ut ljud.
Vad jag försöker säga är, att utan slutsteg, kommer du inte att komma i närheten av "allt"!!! Du kommer att ligga på bottenhalvan... Kasta pärlor för svin, helt enkelt. Som Fnoord skrev så blev det ett rejält lyft när han bytte ifrån Marantz till H/K. Detta lyft hade mindre med priset och mer med strömstyrka att göra. Jag är övertygad om att han hade fått samma resultat med en billigare H/K. De mätningar (typ 2 st) jag sett i tidningar på marantz receivrar visar att de är väldigt strömsvaga. Jag vet att H/K är mycket strömstarka, dem är de strömstarkaste "dussin"-receivrarna på marknaden. Men en H/K receiver har ingenting att hämta mot en H/K 2-kanalsförstärkare. Trots receivern har fler slutsteg som leverar högre totaleffekt, så är transformatorn större i 2-kanalaren. Och när det gäller väl-ljud, så ska du inte tänka signalöverföring, utan strömförsörjning! Det är amperen som gör skillnaden! Jag kommer själv göra följande prioritering. Bra 2-kanal framför halvtaskigt surround. Kommer börja med att köpa, fronthögtalare och beg Denon receiver som försteg, och beg slutsteg. För att sedan bygga ut med en modern receiver, center och bakhögtalare när ekomnomin tillåter. Därefter sub:ar. Notera pluralis, minst 2 st skall det vara. Nu har jag sagt allt jag har o säga i den här saken. Lycka till! /
Postad 16 September 2008 - 18:30
Fnoord
-
Fnoord
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Kan du prova celan med marntz recivern du vill ha och du tycker det låter bra så är det bra . Var lite slarviför udet är känsligheten och Impedans som avgjör hur svår driven högtalarn är inte om den är stor liten eller tjock .
jag har testat med 2 olika hk steroeförstärkare och min avr 7300 och reciver var bäst. Dit rum och placerigen av högtalrna i det kommer ha större inflytande över ljudet än förstärkaren det tror jag.tror jag skulle vinna yterst lite på och skaffa ett slutsteg min hk ger tillräkligt med kraft. så mitt tips är prova med marntz och är du nöjd med ljudet så är det bra.
Postad 20 September 2008 - 09:26
Ronnie1971
-
Ronnie1971
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag är övertygad om att han hade fått samma resultat med en billigare H/K. /
Jag körde enbart med H/K AVR435 det funkade inte!!!!!
Postad 08 December 2008 - 11:36
zamolxes
-
zamolxes
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
För de som gilar Heco soundet och inte vet om de nya XT Celan serien http://www.heco-audi...eco_celanxt&L=1Man skall inte glömma bort Statement tallarna heller. Hoppas att de kommer att finas för demo i nån butik. Är XT sky bättre än Celan 800 som jag äger nu, då kan jag fundera på en upgrade. Enjoy!
Postad 11 January 2009 - 13:26
Livinloud
-
Livinloud
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hejsan!
Jag har ett par HECO Celan 800 som jag just nu driver med en Marantz PM15-S1.
Jag går i tankarna på att uppgradera till surroundljud.
Därför undrar jag om det är någon som använder Rotel förstärkare till sina HECO högtalare?
Jag är intresserad utav ett Rotel RB-1080 till celan 800 frontarna och sedan en Rotel RSX-1058 till surround center osv.
Är det en bra kombination?
MVH Fredrik Mehlin
Postad 12 January 2009 - 22:33
Kennethi
-
Kennethi
-
Användare
-
-
144 inlägg
Hejsan! Jag har ett par HECO Celan 800 som jag just nu driver med en Marantz PM15-S1. Jag går i tankarna på att uppgradera till surroundljud.
Därför undrar jag om det är någon som använder Rotel förstärkare till sina HECO högtalare?
Jag är intresserad utav ett Rotel RB-1080 till celan 800 frontarna och sedan en Rotel RSX-1058 till surround center osv.
Är det en bra kombination?
MVH Fredrik Mehlin
Hej! Första gången jag lyssnade på ett par Heco Celan var med en Rotel,fast en stereoförstärkare. Och de funkade riktigt bra ihop, men de är väl kankske lite skillnad med surroundförstärkare. De var de i varje fall på H/K:s 2 kanal och surround. Har du inte någon chans att åka och lyssna på ett par Celan med Rotels surroundstärkare eller låna hem en.
Postad 15 January 2009 - 11:25
Livinloud
-
Livinloud
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej! Första gången jag lyssnade på ett par Heco Celan var med en Rotel,fast en stereoförstärkare. Och de funkade riktigt bra ihop, men de är väl kankske lite skillnad med surroundförstärkare. De var de i varje fall på H/K:s 2 kanal och surround. Har du inte någon chans att åka och lyssna på ett par Celan med Rotels surroundstärkare eller låna hem en.
Jag har ingen Rotel åteförsäljare i närheten tyvärr..
Postad 15 January 2009 - 22:55
Kennethi
-
Kennethi
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jag har ingen Rotel åteförsäljare i närheten tyvärr..
Synd!
Postad 19 January 2010 - 11:43
peter84
-
peter84
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Celan xt 701 pianolackade svarta beställt=) kommer imorgon och kommer köra dom med en rotel rsx-1067
Postad 19 January 2010 - 12:04
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Celan xt 701 pianolackade svarta beställt=) kommer imorgon och kommer köra dom med en rotel rsx-1067
Kul! Du kommer att bli grymt nöjd!!! Jag är galet nöjd med alla mina 7 Celan-burkar...
Postad 19 January 2010 - 12:39
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Hmmm... Dessa verkar klart trevliga. Jag blev himla sugen på Celan 700 i silver... Är det någon som har de svenska listpriserna?
Konstigt förresten att denna serie inte finns i helsvart.
Kul att jag 3,5 år senare och 10 par högtalare senare äntligen fick tag i ett par Celan 700 i silver. Och jag är mycket imponerad av ljudet... Ska man ha det mest prisvärda på marknaden och har en budget på cirka 12k så är detta helt rätt val! Passar utmärkt tillsammans med Onkyo (har en 876:a med Celan 700+300+Center och en 805:a med Celan 500)! Jag har testat +2 dB-höjningen men den passade inte i mitt normaldämpade rum. Har även testat diverse högtalarkablar från billigt till dyrt, och den bästa klangen fick jag med billigaste kabeln (QED Original Bi-Wire för 120 kr/m). Så köp inga dyrkablar!
Postad 19 January 2010 - 13:51
peter84
-
peter84
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Undrar om det bara är utseendemässigt som är nytt med xt701? Jag tog dom för att dom var grymt läckra  . Hoppas att min effekt i Roteln räcker bra,borde göra det.
Postad 20 January 2010 - 18:39
peter84
-
peter84
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Oj oj oj vilka jäkla högtalare,lätt det bästa jag lyssnat på hittills och då är dom inte inspelade alls. Lyssnar på mark knofler just nu och bara njuter=) fruktansvärt snygga också.
Postad 20 January 2010 - 19:54
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Oj oj oj vilka jäkla högtalare,lätt det bästa jag lyssnat på hittills och då är dom inte inspelade alls. Lyssnar på mark knofler just nu och bara njuter=) fruktansvärt snygga också.
Härligt! Jag VISSTE att du skulle bli nöjd! Var köpte du dem och hur mycket fick du betala för dem? Din Rotel är ju en fin maskin också. Vad har du för signalkälla/or?
Postad 20 January 2010 - 21:07
peter84
-
peter84
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Jag köpte dom här i köping på bilstereohörnan, betala 16000:- efter lite rabatt och det tycker jag absolut dom är värda. Mina siggnalkällor just nu är FLAC via popcornhour eller så kör jag skivor i min Philips blurayspelare.
Redigerat av peter84, 20 January 2010 - 21:08.
Postad 25 January 2010 - 15:54
Dejano
-
Dejano
-
Rookie
-
5 inlägg
Ingen som är sugen på och sälja sin Heco Celan 3 Center i rosewood till mig?
/Dejano
Postad 25 February 2010 - 23:33
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
precis skickat en beställning på "Heco Celan 700 black Edition *hochglanz schwarz*"
Hoppas kunna driva detta OK med en Onkyo TX-SR607B eller en Pioneer VSX-919AH-K medveten att de ligger i minsta lagret men tycker det borde fungera.
Postad 26 February 2010 - 07:30
peter84
-
peter84
-
Amatör
-
-
99 inlägg
precis skickat en beställning på "Heco Celan 700 black Edition *hochglanz schwarz*"
Hoppas kunna driva detta OK med en Onkyo TX-SR607B eller en Pioneer VSX-919AH-K medveten att de ligger i minsta lagret men tycker det borde fungera.
Du kommer bli grymt nöjd. Antar att det är Xt 701 du beställt? jag har köp dessa jag med som jag driver med en Rotel rsx-1067. Riktigt bra välljud i dessa,passar till all musik och film. .
Redigerat av peter84, 26 February 2010 - 07:32.
Postad 26 February 2010 - 07:40
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4885 inlägg
Kul! Återkom när du spelat in dem samt hunnit bilda dig en uppfattning om dem!
Redigerat av Audiovector, 26 February 2010 - 08:31.
Postad 26 February 2010 - 11:11
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Du kommer bli grymt nöjd. Antar att det är Xt 701 du beställt? jag har köp dessa jag med som jag driver med en Rotel rsx-1067. Riktigt bra välljud i dessa,passar till all musik och film. .
Nej det är inte XT versionen utan just en Celan 700 black edition. Har inte sett de tidigare utan skall tydligen vara nya. Underbart att höra att du är nöjd med dina högtalare. Det ända jag är rädd för är att bli vräkt http://www.elektrowe...z-schwarz-.htmlSnowie
Postad 26 February 2010 - 13:27
peter84
-
peter84
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Nej det är inte XT versionen utan just en Celan 700 black edition. Har inte sett de tidigare utan skall tydligen vara nya. Underbart att höra att du är nöjd med dina högtalare. Det ända jag är rädd för är att bli vräkt
http://www.elektrowe...z-schwarz-.html
Snowie
Aha dessa var nya för mig också=)men det blir nog strålande ska du se
Postad 26 February 2010 - 20:45
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Aha dessa var nya för mig också=)men det blir nog strålande ska du se
Har du några bilder på dina XT högtalare?
Postad 27 February 2010 - 16:34
peter84
-
peter84
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Har du några bilder på dina XT högtalare?
Nejdu tyvärr har inga nu men kan försöka fixa
Postad 13 March 2010 - 09:12
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Nu har högtalarna kommit hem  tog en vecka att föra över pengarna och 1 vecka att få dem levererade men som de var värt de  nästa inköp blir centern och bakhögtalarna.
Postad 29 March 2010 - 14:55
Muukie
-
Muukie
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Nu har högtalarna kommit hem tog en vecka att föra över pengarna och 1 vecka att få dem levererade men som de var värt de nästa inköp blir centern och bakhögtalarna.
Shit pommes frites vad jag blev sugen på dessa. Är det samma som kostar 11690:- som billigast i Sverige just nu? Hur mycket fick du ge totalt med frakt?
Postad 29 March 2010 - 15:07
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Shit pommes frites vad jag blev sugen på dessa. Är det samma som kostar 11690:- som billigast i Sverige just nu? Hur mycket fick du ge totalt med frakt?
Hej Jag fick ge 920euro för mina inkl frakt (strax under 9000kr) Just de svarta har jag inte sett att de säljs i Sverige men dessa är ca 100euro dyrare än vad de ville ha för de andra färgerna. Lättaste är att emaila affären och fråga om pris. /Snowie
Postad 21 April 2010 - 19:37
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Tjenare,
Nu har centern kommit, Heco Celan XT center 4.
Känns däremot som att man behöver dra på en hel del innan konversationerna i film blir "höga" och tydliga, får hoppas att den spelar in sig inom kort då det blev en väsentlig skillnad på frontarna efter ett par timmar.
Har ni något tips på sub till dessa högtalare då det känns som det behövs. (kan iof vara inställningar i receivern som jag missat har en marantz sr5004)
/Snowie
Postad 21 April 2010 - 20:04
Spiritwalker
-
Spiritwalker
-
Forumräv
-
-
704 inlägg
Det är lite märkligt att dessa nya Heco Celan 700 black Edition hochglanz schwarz inte finns med på Hecos hemsida. Där finns endast den gamla celanserien under archiv och då bara de gamla färgerna. När dök dom upp på electrowelt egentligen? HECO
Postad 21 April 2010 - 20:06
Unregistered2316b843
-
Unregistered2316b843
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
25Feb kom de in till electrowelt enligt Achim. Men jag kan inte heller hitta dem på Hecos hemsida, som jag förstod det är det limited..
Men du kan alltid kolla i mitt galleri så ser du att de finns
Redigerat av Unregistered2316b843, 21 April 2010 - 20:25.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|