Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z3 *

1876 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 November 2004 - 14:29

melker
  • melker
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Själv tror jag att mycket beror på de enorma inställningsmöjligheterna som finns på Z3:an. Själv har jag haft min i ca 3v och först häromdagen så fick jag den där knivskarpa bilden jag letat efter.
Jag hade turen att träffa en kille från Sanyo som gav mig en del tips om att få till det på bästa möjliga sätt.

Som det är idag så kan jag bara säga att de projjarna jag jämfört med så är det svårt att hitta nån i prisklassen 15-25000:- som slår Z3:an på fingrarna..!

Postad 02 November 2004 - 15:03

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Själv har jag haft min i ca 3v och först häromdagen så fick jag den där knivskarpa bilden jag letat efter.
Jag hade turen att träffa en kille från Sanyo som gav mig en del tips om att få till det på bästa möjliga sätt.

Och du har inte lust att delge några tips? <_<

Postad 02 November 2004 - 16:52

Unregisteredf2a67da0
  • Unregisteredf2a67da0
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
En fråga,

Jag skulle testa att köra Microsofts HDTV klipp på Z3 men får inte upp någon bild... vad behöver man göra? Windows media player blir helt svart när den visas på projektorn.

Annars fungerar det utmärkt att köra vanlig data bild och Divx men det är just HDTV klippet från Microsoft som inte fungerar.

Tacksam för svar.

Postad 02 November 2004 - 19:12

Unregistered68774e22
  • Unregistered68774e22
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag har kollat på z3 , PT-700 ochfastnade för Z3:an . åkte till min lokala handlare för att titta närmare på z3:an kanon bild tyckte jag, MEN han visade även infocus 4805 lite skeptisk för DLP ..... MEN VILKEN BILD gämnfört med z3:an !!!
Kollade olika filmer OCH inga regnbågar alls ! Ingen tvekan z3:an fick se sig besegrad.

När man skiftade mellan dessa 2 projjar så var bilden överlägsen.. SÅ det blev en 4805 istället c:A 5000:- mindre också <_<

Postad 02 November 2004 - 21:36

melker
  • melker
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Grattis smulan......dock förstår jag inte vad det är för fel på de Z3:or vissa kollar på....regnbågseffekt=DLP.....har inte sett en enda Z3:a med detta...men men... <_<

Såg själv jämförelsen dessa emellan och såg en klart grynigare bild på 4805:an...ja ja smaken är som USA-valet olika ;)

Postad 03 November 2004 - 00:30

raynoralpha
  • raynoralpha
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag har äntligen fått min Z3:a från Tyskland med Cine4Home tuning och kan bara säga att bilden är helt klart över förväntan. Svärtan är gryyyym samtidigt som det är riktigt skönt att det inte finns VB vilket var anledningen att jag bytte från Z2.

Rekommenderar starkt denna projektor! Otrolig skärpa i bilden.

weeee, jag fick lapp ifrån UPS idag att min projje Z3 kommer nu på Torsdag.
Cine4Home tuning?? Beställde du också ifrån pipro.se eller? ;) <_<

Mvh/Alper

Redigerat av raynoralpha, 03 November 2004 - 00:32.

Postad 03 November 2004 - 13:35

Unregisteredf2a67da0
  • Unregisteredf2a67da0
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Jag har äntligen fått min Z3:a från Tyskland med Cine4Home tuning och kan bara säga att bilden är helt klart över förväntan. Svärtan är gryyyym samtidigt som det är riktigt skönt att det inte finns VB vilket var anledningen att jag bytte från Z2.

Rekommenderar starkt denna projektor! Otrolig skärpa i bilden.

weeee, jag fick lapp ifrån UPS idag att min projje Z3 kommer nu på Torsdag.
Cine4Home tuning?? Beställde du också ifrån pipro.se eller? ;) ;)

Mvh/Alper

Jepp :)

Det är bara att gratulera! Gryym bild! jag kör komponent och har ca 90'' bild när jag kollar på TV.

När det är filmtajm drar jag upp den till 110'' :) Sitter nästan fyra meter ifrån.

Postad 03 November 2004 - 13:38

Unregisteredf2a67da0
  • Unregisteredf2a67da0
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Finns det ingen som kan hjälpa mig :)

Ska impa på polarna genom att spela upp ett klipp 1080 från Microsofts sida.

Jag skulle testa att köra Microsofts HDTV klipp på Z3 men får inte upp någon bild... vad behöver man göra? Windows media player blir helt svart när den visas på projektorn.

Annars fungerar det utmärkt att köra vanlig data bild och Divx men det är just HDTV klippet från Microsoft som inte fungerar.

Tacksam för svar.

Postad 04 November 2004 - 11:46

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Finns det ingen som kan hjälpa mig 

Tacksam för svar.

Har inte provat detta. Måste skaffa en VGA-kabel. Kör du PowerStrip för att ställa in upplösningen 1920x1080? Eller är det en standardupplösning?

Postad 04 November 2004 - 17:53

raynoralpha
  • raynoralpha
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Någon som vet vad EXAKT som ska ingå i ett sanyo z3 paket? :)

Postad 04 November 2004 - 19:49

S_Snobben
  • S_Snobben
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjhenare.. Jag e ny på detta med forum så bli inte arga om det blir fel :) Jag har just handlat en Z3a efter att ha läst en massa här. Var i Linköping och köpte den ( jag bor i Norrköping) Hittills är jag mycket nöjd med bild och så. Jag handlade även en Joytech videoväxlare för att slippa dra en massa kablar till Z3an.

Men jag har frågor osså. Jag har en Comhembox Humax CX-1201c och kan inte se 3an 5an o z-tv. Eftersom dom är analoga. Finns det något vis att komma runt detta? och om inte.. finns det nåt annat vis att göra? Jag kan tyvärr inte ha Boxer :D.

Sen när ni snackar om HDTv så har jag en S-VHS från min laptops Tv-out till S-vhs in på Z3an. Funkar kalas med datorn (divx).. men kan en S-vhs ge HDTV bild? eller måste jag använda nån annan kabel?

Jag har en rätt billig DVD spelare (Luxor DV703, som funkar suveränt) Den har komposit ut.. blir bilden bättre med kompositkablar eller spelar det ingen roll på en så billig DVD?

Slutligen vill jag bara säga att detta forumet är kalasbra.. mycke tack för alla tips när jag var i valet mellan BackprojjeTv, plasma o projje :D
Till och med min sambo e himla nöjd.

Postad 04 November 2004 - 20:23

LHS
  • LHS
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Tjhenare.. Jag e ny på detta med forum så bli inte arga om det blir fel  Jag har just handlat en Z3a efter att ha läst en massa här. Var i Linköping och köpte den ( jag bor i Norrköping) Hittills är jag mycket nöjd med bild och så. Jag handlade även en Joytech videoväxlare för att slippa dra en massa kablar till Z3an.

Men jag har frågor osså. Jag har en Comhembox Humax CX-1201c och kan inte se 3an 5an o z-tv. Eftersom dom är analoga. Finns det något vis att komma runt detta? och om inte.. finns det nåt annat vis att göra? Jag kan tyvärr inte ha Boxer .

Sen när ni snackar om HDTv så har jag en S-VHS från min laptops Tv-out till S-vhs in på Z3an. Funkar kalas med datorn (divx).. men kan en S-vhs ge HDTV bild? eller måste jag använda nån annan kabel?

Jag har en rätt billig DVD spelare (Luxor DV703, som funkar suveränt) Den har komposit ut.. blir bilden bättre med kompositkablar eller spelar det ingen roll på en så billig DVD?

Slutligen vill jag bara säga att detta forumet är kalasbra.. mycke tack för alla tips när jag var i valet mellan BackprojjeTv, plasma o projje 
Till och med min sambo e himla nöjd.

Jag har själv en Luxor DV703 som jag matar min gamla trötta VT45 med komponent och s-video
(500h övertid på lampan, klarar bara 40" bild numera :) ).

Det var en milsvida skillnad när jag skaffade komponentkabel (och lampan var frisk), när man växlar mellan s-video till komponent blir färgerna så mycket mer levande, t.ex på ett rymdskepp på Startrek deep space nine så går det blå från babyblått till neon.

Jag är förvisso inte helt nöjd med min DVD, den haltar lite i vissa scener och får inte progressiva att funka på PAL, ångrar att jag inte köpte en hk istället.

Postad 07 November 2004 - 12:51

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0
En första del av Cine4Homes test av Z3 finns uppe på deras site nu. Kolla in den här. (Kör babelfish för att översätta den till engelska)

Redigerat av Horrabin, 07 November 2004 - 12:51.

Postad 07 November 2004 - 13:23

kanobi
  • kanobi
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej, Cine4Homes test av Z3 Översatt till engelsk här

Redigerat av kanobi, 07 November 2004 - 13:41.

Postad 08 November 2004 - 19:50

Tille
  • Tille
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Finns nu i lager på NetOnNet för 19980:-. Inte ett ord om utökade garantier dock.

Postad 09 November 2004 - 09:29

hymer
  • hymer
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Hur får man fram lamptiden ?
Står ju inget i bruksanvisningen..

Postad 09 November 2004 - 11:54

Unregisteredee0694a9
  • Unregisteredee0694a9
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag går och väntar på min Z3:a.Men jag undrar hur lång nätkabel som följer med? Utifall man skulle behöva beställa en sådan på en gång.Jag tänker takmontera min,och behöver minst 4-5m sladd.

Postad 09 November 2004 - 12:02

heggejoh
  • heggejoh
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej!

Det sägs vara cirka 2 m...

Tror att du får införskaffa egen nätkabel :)

Jag har hört mig för och i Sverige är det inga problem att få tag i apparatkablar på cirka 6 meter iaf. Kanske går det att få tag på ännu längre.

Det fanns någon i galleriet som hade beställt en 11 m från Tyskland, (Intervideo).

MVH
// Henrik J

Postad 09 November 2004 - 12:02

hymer
  • hymer
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
den som följer med är nog bara 2.5 m

Postad 09 November 2004 - 14:09

raynoralpha
  • raynoralpha
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Ge oss några tipps är du bussig! B) :)

Redigerat av raynoralpha, 09 November 2004 - 14:10.

Postad 09 November 2004 - 14:11

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3283 inlägg
  • 0
Gjorde det där testet jag pratade om tidigare på Z3:an vs InFocus SP-4805 idag. Det finns å läsa här för er som är intresserade: https://www.minhembi...ndpost&p=562648

Postad 09 November 2004 - 15:28

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Jag går och väntar på min Z3:a.Men jag undrar hur lång nätkabel som följer med? Utifall man skulle behöva beställa en sådan på en gång.Jag tänker takmontera

Nätsladden som följer med är tyvärr bara 2 meter. En polare fixade en 3 metare så nu klarar jag mig. Flyttade över "feritkärnan för skärmning" till den nya sladden, den var bara att knäppa upp och knäppa fast. :)

Redigerat av prosen, 09 November 2004 - 15:31.

Postad 09 November 2004 - 21:07

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

håll in powerknappen på fjärren ca 30 sekunder :)

Postad 10 November 2004 - 09:43

Unregistered51b98627
  • Unregistered51b98627
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Har inte lyckats ta reda på hur jag bäst kopplar in en "boxer"-box i Z3 för att få bäst bild. Har någon ett tips?

Postad 10 November 2004 - 13:32

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Nu har jag gjort det! Min första projektor står på skrivbordet och väntar på att tas med hem. Tyvärr kan jag inte släpa hem duken idag, så det får bli en provskjutning senare. Men lite spännande är det....

Postad 10 November 2004 - 13:54

heggejoh
  • heggejoh
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej!

Igår var jag inne hos Görans HiFi i Växjö och hämtade min första projektor, en SANYO PLV-Z3S (Crown Edition). Till detta köpte jag ett takfäste/släde från SMS samt en SUPRA 3 RCA - 3 RCA (som jag ännu ej fått, kör med lånad IXOS-kabel).

Hemma, i mitt biorum, har jag låtit mörklägga totalt vilket är fördelaktigt.

Min duk är en vit masonitskiva, med måtten 170x100, som är fastsatt på en träram av planhyvlade reglar (28x40?). Skivan, som var vit, men något för blank, har målats med vit matt färg (Lackgrund, matthet 10, Rusta, 69:-) och sen har jag maskat med svart vävtejp.

Projektorn sitter takmonterad cirka 270-280 cm från bilden vilket ger ungefär 74" i medelzoomat läge.

Nu väntar finkalibrering och även inspelning av mitt nya högtalarpaket, Dali Concept 6, Dali Concept Center, Dali Concept 1!

Mycket skoj nu ;)

Men, hur som helst.
Min projektor är uppriggad, kör via Komponent från min DVD-30 (PS) och bilden blir kanon, kanon! Trots mitt lite billigare dukbygge (cirka 400:- sammanlagt).

Är så nöjd, så nöjd.

MVH
// heggejoh

PS! En eloge riktas till Pelle på Görans HiFi samt Peter Rosén (prosen) som lät mig bevittna hans Z3 innan jag bestämde mig...

PS! (2) Anledningen till att det blev en LCD och Z3 var att min flickvän var tokallergisk mot DLP'ns regnbågseffekter, men just nu gör det ingenting :lol:
Det blev lite dyrare än vad jag först planerat, med hela projektorinköpet, men jag är just nu mycket nöjd...

Dags att sluta skriva, dags att fortsätta längta hem :D

Postad 11 November 2004 - 22:32

Unregisteredb816ee0a
  • Unregisteredb816ee0a
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

håll in powerknappen på fjärren ca 30 sekunder :)

stämmer detta funkar ej på min z3

Postad 11 November 2004 - 23:05

Unregisteredd942f423
  • Unregisteredd942f423
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Du är tvungen att hålla in Power-knappen på projjen! Knappen på fjärren går INTE att använda till det.

Postad 12 November 2004 - 10:18

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Du är tvungen att hålla in Power-knappen på projjen! Knappen på fjärren går INTE att använda till det.

Jo det funkar via fjärren också, gjorde det igår senast, du håller nog inte tillräckligt länge...

Postad 12 November 2004 - 10:23

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Jag har fastnat för Creative Cinema läget i kombination med Theater Black, tycker detta ger en mycket behaglig bild med filmkänsla och bra svärta! Vore kul och höra vad andra tycker?

Postad 12 November 2004 - 10:26

Unregistered62751b24
  • Unregistered62751b24
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Samma känsla här prosen.
Vid dvd-tittande så kör jag det läget.
Dels är bilden riktigt skön, och dessutom är det i detta läget som projektorn är som tystast.

Däremot kör jag "video"-läge när jag kollar tv, via comhem-boxen.

Postad 12 November 2004 - 19:55

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Samma känsla här prosen.
Vid dvd-tittande så kör jag det läget.
Dels är bilden riktigt skön, och dessutom är det i detta läget som projektorn är som tystast.

Däremot kör jag "video"-läge när jag kollar tv, via comhem-boxen.

Fattade inte först vad projectorcentral menade med Theater Black, dvs. att det bara är eco-mode på lampan. ;)

Ska lira lite Halo 2 ikväll på X-boxen. Tycker "Graphic" läget funkar bäst för spel/animerat och tecknad film.

Postad 13 November 2004 - 11:51

Unregistered51b98627
  • Unregistered51b98627
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Så då har även jag fått hem min Sanyo Z3 från pipro, silverfärgad med tuning. Hemmet ser ut som ett bombnedslag med en hemmagjord ramspänd tupplur på väggen, kablar över golvet och projektorn provisoriskt uppställd på ett bord vid sidan av soffan.

Har en Toshiba 500E DVD och får bara svart-vit bild med komponentkablar. Fattar inte varför. Det går inte att ändra värden i DVD, står RGB ut.

Har även kopplat in dator genom VGA men får inte till pixelmappat (tror jag). kör 1280*720 upplösning, men texten på t.ex. ikoner syns även ovanför och nedanför (om ni fattar vad jag menar). Har provat olika hz tal men får inte till det. Svårt att få bra skärpa.

Ser tydlig skillnad mellan olika lägen, det tunade läget är ganska mörkt, vet inte om det är tänkt att jag ska ställa in det sjäv också? Projektorn låter mer än jag hade tänkt mig, men det kanske går att ändra fläktlägena, har inte kommit så långt.

Nu ska jag ut och köpa en boxer och försöka koppla in den genom komponent + synk som jag fick tips om (eller så kanske scart -> vga)

Krångligare och roligare än jag trodde. Bilden är maffig. Ska bli kul att se vad tjejen säger när hon kommer hem (måste bara städa lite först)

Andreas

Postad 13 November 2004 - 12:27

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Grattis till köpet och välkommen till cromklubben!! :)

Så då har även jag fått hem min Sanyo Z3 från pipro, silverfärgad med tuning. Hemmet ser ut som ett bombnedslag med en hemmagjord ramspänd tupplur på väggen, kablar över golvet och projektorn provisoriskt uppställd på ett bord vid sidan av soffan.

Jasså, pipro.se har börjat sälja crommodellen nu? När jag mailade Patrik på pipro.se så kändes han inte alls till silvermodellen och sa att det bara var ett ryckte, men men...spelar ju ingen roll nu...när min crom står och glänser hemma hos mig sen ett par veckor tillbaka. B)

Har en Toshiba 500E DVD och får bara svart-vit bild med komponentkablar. Fattar inte varför. Det går inte att ändra värden i DVD, står RGB ut.

Prova och slå av RGB ut. Komponent är ju en helt annan signal. På min gamla Sony DVD var jag tvungen att slå av RGB ut för att överhuvud taget kunna aktivera komponent ut.

Har även kopplat in dator genom VGA men får inte till pixelmappat (tror jag). kör 1280*720 upplösning, men texten på t.ex. ikoner syns även ovanför och nedanför (om ni fattar vad jag menar). Har provat olika hz tal men får inte till det. Svårt att få bra skärpa.

Har inte provat med datorn än så jag kan inte hjälpa dig där tyvärr.

Ser tydlig skillnad mellan olika lägen, det tunade läget är ganska mörkt, vet inte om det är tänkt att jag ska ställa in det sjäv också? Projektorn låter mer än jag hade tänkt mig, men det kanske går att ändra fläktlägena, har inte kommit så långt.

Ligger tuningen som ett preset(minnesplats) i projjen. Eller är det något filter man satt fysiskt på linsen? Skulle vara kul om du kunde delge oss dina inställningar, om du vill det dvs? :D

Nu ska jag ut och köpa en boxer och försöka koppla in den genom komponent + synk som jag fick tips om (eller så kanske scart -> vga)

Scart -> VGA(RGB) borde ju vara optimalt, står om detta i manualen. Vet inte om detta är en standardssladd eller om man får bygga en själv isåfall.

Redigerat av prosen, 13 November 2004 - 12:31.

Postad 13 November 2004 - 13:10

Unregistered51b98627
  • Unregistered51b98627
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Kallas inte crom i Tyskland utan kort och gott "silber". Det ska vara ett filter på den (eller i) och jag har fått en pdf med före och efter bilder. Fattar inte mycket av graferna. Ska klippa in mina inställningar. Ger väl kanske inte så mycket eftersom färgfiltret ändrar på förutsättningarna. Tuningen ligger på minnesplats user1-4

Problemet med DVDn är att jag inte kan ändra på RGB ut inställningarn. Har tappat bort manualen också. Ska prova s-video i eftermiddag.

Postad 13 November 2004 - 15:09

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Kallas inte crom i Tyskland utan kort och gott "silber". Det ska vara ett filter på den (eller i) och jag har fått en pdf med före och efter bilder. Fattar inte mycket av graferna. Ska klippa in mina inställningar. Ger väl kanske inte så mycket eftersom färgfiltret ändrar på förutsättningarna. Tuningen ligger på minnesplats user1-4

Problemet med DVDn är att jag inte kan ändra på RGB ut inställningarn. Har tappat bort manualen också. Ska prova s-video i eftermiddag.

Ser fram mot att se dina inställningar...

Postad 13 November 2004 - 15:37

Unregistered51b98627
  • Unregistered51b98627
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej här kommer mina inställningar för tunad Z3, kom ihåg att det här är med färgfilter. Utgångsläge tror jag är creative cinema

contrast -2
brightnes +4
red 1
green 0
blue -1

gamma -1
color +1

iris -63
gainr -5
gaing 0
gainb -10

offsetr -2
offsetg 0
offset b -2

gamma alla 0

Postad 13 November 2004 - 21:22

Unregistered62751b24
  • Unregistered62751b24
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Totalhängning :)

Hann köra 24 minuter in på Xmen 2, då hela bilden frös.
Projektorn svarade inte på tilltal, blev tvungen att stänga av strömmen direkt på projen.

Kör med en 5 meter HDMI kabel från min Denon 2910 i 720p läget.

1080i däremot funkar utan problem.

Vet inte hur många som läser de engelska och amerikanska forumen, men det är tydligen fler som har problem med just 720p läget.

http://www.avforums....ad.php?t=163330

http://www.avsforum....threadid=467724

Postad 13 November 2004 - 21:41

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3696 inlägg
  • 0

Precis, det är bara färgen som skiljer, inget lull-lull alltså som leder till ett högre pris. En tunnad projektor (från oss) kommer med ett en extra lins/filter som sitter utanpå den vanliga, dvs inställningar går inte att flytta över till en icke tunad projektor. Det är alltså inte silvermodellen som kommer med ett extra filter om någon trodde det, utan den tunade, oavsett färg :)

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Redigerat av improwise, 13 November 2004 - 21:42.

Postad 13 November 2004 - 22:42

Unregisteredeb6832ad
  • Unregisteredeb6832ad
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
Tjena..

Har några frågor.

Väntar på Z3 från Pipro :) ja ialla fall...

Vilka mer än SNOWDOG och KENOBI har drabbats av buggen som gör att den hänger sig i 720p?

Sen nästa fråga.
Har samtidigt beställt Denon DVD 2910 som har HDMI. Vad skall jag köpa för kabel. HDMI-HDMI eller DVI-DVI eller HDMI-DVI??

Vilket är bäst och varför.

HDMI-HDMI borde väl vara bäst.

Tacksam för svar.

MVH Henrik

Postad 14 November 2004 - 04:22

raynoralpha
  • raynoralpha
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hej!
Lite offtopic kanske men, jag vill glatt meddela att jag INTE drabbats av buggen. Jag var 100% säker på att jag skulle göra det, men ser man på, oturen kanske vänder :D .

Det jag haft lite problem med är att jag inte får en ordentligt klar bild när jag kör ut till projektorn Z3 via en supra HDMI<-DVI kabel ifrån mitt radeon 9200 ati grafikkort. Start menyn osv + klockan i windows är lite som försvinner.. några cm.. men det räcker för att göra det riktigt jobbigt :D

Någon som vet hur man löser det? Har bara hittat att man kan ändra på VGA på själva bild ytan, men inte hdmi eller dvi.

Tack för hjälp B)

MVh/Alper :)

Postad 14 November 2004 - 10:38

Unregistered62751b24
  • Unregistered62751b24
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Sen nästa fråga.
Har samtidigt beställt Denon DVD 2910 som har HDMI. Vad skall jag köpa för kabel. HDMI-HDMI eller DVI-DVI eller HDMI-DVI??

Z3:an har inte DVI, så du får köra HDMI från 2910:an till projen.
(eller i andra hand DVI-HDMI)

Vad jag vet så ska HDMI vara bättre än DVI.
Dels för att den klarar längre kablar.
Men också för att det är en ersättare till DVI.
HDMI innehåller också ljud-signal.

Kolla in en riktigt bra förklaring hos Hembiobutiken:
http://www.hembiobut...an_hdmi_dvi.asp

Postad 14 November 2004 - 10:59

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Totalhängning 

Hann köra 24 minuter in på Xmen 2, då hela bilden frös.
Projektorn svarade inte på tilltal, blev tvungen att stänga av strömmen direkt på projen.

Kör med en 5 meter HDMI kabel från min Denon 2910 i 720p läget.

1080i däremot funkar utan problem.

Vet inte hur många som läser de engelska och amerikanska forumen, men det är tydligen fler som har problem med just 720p läget.

http://www.avforums....ad.php?t=163330

http://www.avsforum....threadid=467724

Vilka mer än SNOWDOG och KENOBI har drabbats av buggen som gör att den hänger sig i 720p?

Finns en annan som drabbats av detta problem, om du läser längre bak i tråden. Hos mig funkar 720p, kollade hela Sagan om Ringen EE utan häng, men kör numera 1080i för jag tycker detta ger helt klart bäst bild!

Sen nästa fråga.

Klart du ska ha en HDMI-HDMI om din DVD och projje har HDMI. Det finns dessutom mycket längre kablar att tillgå i HDMI-HDMI än någon kombination med DVI.

Redigerat av prosen, 14 November 2004 - 11:22.

Postad 14 November 2004 - 11:37

kanobi
  • kanobi
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hejsan

Tråkigt att det är flera som har fått samma problem som jag. Problemet är relatert till HDMI input og 720p. När jag rapportert felet så var jag en av dom få, Ingen visste om felet då. "Sanel" nu mera (Sanyo Nordic), Cavena samt några Norska förhandlare. Dom ända som visste om det var Sanyo Support i Tyskland ock dom hadde då bara 1 fall av det då 3 veckor sedan.

Jag har också kunnat se flera filmer utan häng på 1280*720 @ 50Hz, så även om du har lyckat se flera filmer på 720p så kan det fortfarande hända.

Det er flera som har fått häng "Predator look" fast dom har sett på PJ i flera veckor utan häng. klicka in på USA forumet på linken ovanför så kan du läsa om det.

Jag kör nu bara 1080i för att slippa köra HARD reset på ON/OFF knappen. Du kan minska leve tiden på lampa/pj eller till ock med skada både PJ og lampa när du stänger av PJ på det sättet.

Mvh
KaNoBi

Redigerat av kanobi, 14 November 2004 - 12:57.

Postad 15 November 2004 - 20:28

Unregisteredf2a67da0
  • Unregisteredf2a67da0
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Finns det ingen som kan hjälpa mig 

Tacksam för svar.

Har inte provat detta. Måste skaffa en VGA-kabel. Kör du PowerStrip för att ställa in upplösningen 1920x1080? Eller är det en standardupplösning?

Tjena,

Har fortfarande inte lyckats köra Microsofts HDTV klipp ;)

Jag tog hem Powerstrip men ärligt talat förstår jag inte vad jag ska göra när jag väl installerat det :D

Hjälp! ;)

Postad 16 November 2004 - 10:54

kanobi
  • kanobi
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hejsan, Skriver ned Lite info ang problem på HDMI 720p @ 50Hz.

Först vill jag tacka Cavena Multimedia "Gustav"som har jobbat/jobbar hårt för att få en lösning fortast möjligt för oss som sliter med det problemet. För det är tydligen att inte alla som har problem med signal via HDMI.

Har sett/hört att några körer 1280x720 @ 50Hz och 1280x720 @ 59.94Hz utan några problemer som helst. "Let it be that way"

Jag har testat nya saker/configurationer.
HDMI och 1080i inga som helst problemer hos mig och manga andra, Men har läst att några kan inte köra det heller utan att PJ låser sig.

Jag trodde kanske/hoppades det berodde på 50hz eftersom jag hadde läst att några hadde inga problemer på 1280*720 @ 59.94, så jag endrade min configuration till 1280*720 @ 59.94 Output. Men jag trodde helt fel efter 13min totalt svart projector.

Back to 1080i (Stable)

Har fått info om att Sanyo kan reprodusera felet nu och att Sanyo Japan har en unofficial firmware som dom testar. Dom trodde att dom hadde en lösningen i slutet av denna vecka. "Vi får bara hoppas". :D

Att få uppgradera firmware i PJ skall vara en snabb sak har jag hört ;)

Vilket fall som helst så tycker jag att PLV-Z3 levererar en underbar bild generellt utan tuning, kan bara tänka mig hur den är när den är tunad.

Jag har inte tunat något som helst ännu eftersom all energi och den tid jag har haft har gått åt till att testa alla möjliga olika configurationer / Kabel / DVD / PC Grafik Kort / PJ o.s.v.

Kommer tillbake med TUNAD configuration när den tiden kommer.

MVH

KaNoBi

Redigerat av kanobi, 16 November 2004 - 12:04.

Postad 16 November 2004 - 12:40

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Jag har beställt en "tunad" Z3.a ifrån Pipro och hoppas den dyker upp nästa vecka.
Men jag har en liten fråga, om man behöver skicka iväg den för att få ny programvara, vad händer då med kalibreringen, om det är andra värden i service menyn då stämmer ju inte bild inställningarna längre som Pipro har gjort.

Postad 16 November 2004 - 13:29

Unregistered62751b24
  • Unregistered62751b24
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Har fått info om att Sanyo kan reprodusera felet nu och att Sanyo Japan har en unofficial firmware som dom testar. Dom trodde att dom hadde en lösningen i slutet av denna vecka. "Vi får bara hoppas". :D

Att få uppgradera firmware i PJ skall vara en snabb sak har jag hört ;)

Tack KaNoBi!!!

Låter lovande.
Jag hade nämligen ingen lust att byta till någon annan proj i samma prisklass.
Z3:an passar mig perfekt.

Postad 16 November 2004 - 14:23

kanobi
  • kanobi
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Snowdog, Inga problem.

Vi får bara hoppas :D

Mvh KaNoBi

Postad 16 November 2004 - 15:23

kanobi
  • kanobi
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag har beställt en "tunad" Z3.a ifrån Pipro och hoppas den dyker upp nästa vecka.
Men jag har en liten fråga, om man behöver skicka iväg den för att få ny programvara, vad händer då med kalibreringen, om det är andra värden i service menyn då stämmer ju inte bild inställningarna längre som Pipro har gjort.

Hejsan,

PIPRO måste nog kalibrere den på nytt om du får samma problem som mig med HDMI och måste senda den in på firmware uppgradering. Men jag är dock inte helt säker. Ring PIPRO eller vänta på svar ifrån dom här på forumet.

Problemet med HDMI input har nu varit känt nu i nästan 4 veckor. Men ta inte sorgerna på förskott det är inta alla som har haft problem med HDMI.

Alla kan ju inte ha otur tycker jag.

Mvh
KaNoBi

PS Snyggt "Galleri"

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.