Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

40" LCD för 12.900:- (Swedx)

1873 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SWEDX XV1-40TV (TV) 1 8,97 (30) Inga priser
SWEDX XV1-40TV HDMI (TV) 1 6 (5) Inga priser
SWEDX XV1-40TV V3 (TV) 1 6,8 (14) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 07 april 2006 - 21:45

Max Tinnitus
  • Max Tinnitus
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

De var värst vad alla klagar på den då, säg nått som tillför diskussionen istället.  :D
Jag tycker de är väldigt kul att företag sticker ut från mängden och vågar göra nått originellt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har väl rätt att säga vad jag tycker om den. Mitt inlägg ovan är mitt första i denna tråd och om du läser på första sidan så skriver folk vad dom tycker om den. Eftersom jag inte har kommenterat vad jag tycker om den innan så gjorde jag det nu även om det är lite sent...

Postad 07 april 2006 - 23:31

Bismarck
  • Bismarck
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jo jag har läst alla inläggen i denna tråden och det är redan 10 pers som har sagt att dom tycker den är ful. Men självklart har alla rätt till en egen vilja, tråkigt vore det annars :D.

Postad 08 april 2006 - 00:49

Unregistereda68db06c
  • Unregistereda68db06c
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej!

Följt denna tråd (samt mycket av det övriga forumet) en tid men aldrig registrerat mig, men tyckte det var dags nu! :D
Vill passa på att berömma detta forum samt även prisjakt i detta mitt första inlägg!

Till topic:
Utan att ha sett denna tv på riktigt utan endast läst andras åsikter verkar det ju vara ett riktigt klipp och har bara tvekat pga utseendet.. Som kanske var så nytt och smått chockerande! :D
Efter mycket velande har jag bestämt mig för att den trots allt är riktigt läcker!
Läste att andra ska modifiera sina efter eget tycke och min fråga är om man måste bestämma sig för detta i förhand?
Jag har ingen möjlighet att åka ner (bor i umeå) och se den i verkligheten som den är och man kan ju förvisso använda ångerrätten och skicka tillbaka den, men om jag är nöjd med teven i övrigt och endast skulle vilja ha den låt oss säga lackad i svart kan jag då skicka ner den och få den isärplockad och omlackerad eller gällde detta alternativ endast om man sagt till innan monteringen? (naturligtvis står jag ju för fraktkostnaden själv och kostnaderna för lackeringen osv.)
Nu är ju detta en högst teoretiskt fråga då jag gillar ideén (skulle köpa en i plast annars, dock kanske lite mindre i formatet då ekonomin inte tillåter allt för stora utsvävningar) men OM det nu skulle skära sig....

Tacksam för svar!
/Koffe

Postad 08 april 2006 - 03:28

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Hej Koffe_E :D
Jag vill hälsa dig välkommen hit.
Trots att jag inte är någon rep för forumet.

Som jag har tollkat Swedex-Mickes svar i denna fråga så kan Du få ramen skickad hem till Dig och sedan kan Du behandla den som du vill ,bara ramen går att montera.När detta är klart så skickar Du tillbaka ramen till Swedex och får den monterad med full garanti.Du får natueligtvis stå för frakten själv.Samt att Du måste ha tvn betald antingen kontant eller med 6 måmaders avbetalning.
Är detta rätt uppfattat Micke?
Rätta mig om jag har FEL.

Redigerat av Unregistered4085fea2, 08 april 2006 - 04:00.

Postad 08 april 2006 - 04:12

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Micke Du har mail.
Vill att Du svarar så fort Du kan.
Viktigt för mig.

Postad 08 april 2006 - 17:54

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Verkar ju som en intressant TV ... kan någon som har köpt TV:n skriva lite om sina intryck och så undrar jag om man ser ljusgenomsläpp från sidorna och/eller ovan- och underifrån när det är mörkt i rummet.

Blir bilden väldigt dålig med analog insignal (ComHem)?

Mvh

Postad 08 april 2006 - 19:30

Unregistereda68db06c
  • Unregistereda68db06c
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej Koffe_E  :D
Jag vill hälsa dig välkommen hit.
Trots att jag inte är någon rep för forumet.

Officiell representant eller inte så är det ändå trevligt att känna sig välkomnad! :)

Blir tokig av allt detta mitt velande, denna med helt ok spec och annorlunda utseende, dessutom för detta smått otroliga pris... Eller Hyundaiens q400 med mera "traditionellt" utseende (eller faktiskt den snyggaste av alla apparater jag någonsin sett) som också verkar prisvärd! I helt olika ändar på designsidan men gillar fakiskt båda två ändå. Kanske något litet fel på mig? :)
Nåväl, tid finns ju fortfarande kvar att fundera på fram tills vecka 14! (Det högre priset gäller efter det?)

Nåja, vilka apparater jag har beslutsångest över att välja mellan kanske inte tillför så mycket här, ville mest tacka för välkomnandet! :)

Fortsätter att läsa den här tråden och den om hyundaien med stort intresse så sluta inte skriva bara!! :)

MVH: Koffe

Edit:
-hyundai q321 menade jag var snygg och i samma prisklass, litet slarvfel!

Redigerat av Unregistereda68db06c, 09 april 2006 - 02:38.

Postad 09 april 2006 - 00:05

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Efter att ha läst hela tråden så måste jag bara skriva att jag tycker det är grymt seriöst av mickesalloum att svara på alla frågor, specar och att hänga med i denna tråd.
Servicen med att man kan få fixa sin egen stil på chassiet är ju också grymt bra.
Verkar vara ett bra företag som verkligen värnar om sina kunder.
Äntligen lite nytänkande!

Sen när man såg priset så trodde jag givetvis att det va några som fått köpa 2:a sorteringens paneler med pixelfel mm.
Men så är det ju inte alls, det är ju samma garanti som på Samsung(det är ju deras panel) dvs 0 lysande pixlar, det är ju grymt bra.
Roligt också att det kommer nått annorlunda, trä kan nog bli riktigt snyggt i rätt omgivning.
Jag hoppas det går bra för Swedx, roligt med ett svenskt uppstickarmärke.
Kör hårt Swedx så kanske man byter till en trätv när de kommer upp i 65" :) :)

Postad 09 april 2006 - 21:15

slurbo
  • slurbo
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hmm Jag har inte sett någon som monterat denna tv hängande på väggen? Finns det bulthål på baksidan så man kan bygga upp den på väggen eller är det bara stående som gäller?

Postad 09 april 2006 - 21:36

Unregisteredf6cac908
  • Unregisteredf6cac908
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Det följer med fästen. Det är träfästen som man sätter fast på väggen, sedan hakar man på tvn. Såg lite krångligt ut att sätta fast, men det funkar säkert bra!

Postad 09 april 2006 - 21:44

stegen2
  • stegen2
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Kikat runt ett tag bland dessa TV-sidor nu...
Trä är ett betydligt härligare material än plast, både för att man minns gamla tv och radioapparater men även pga av att trä inte sprätter och vibrerar på samma sätt som plast. Rent formgivningsmässigt så tycker då jag att den ser fullt ok ut men hade allra helst köpt en utan högtalare och med endast en tunn ram runt. Blev lite sugen på denna Tv men har några frågor som jag önskar lite svar på...

Bor i ett comhemhus sitter drygt 2,5 m från TV:n. Har en rätt bra bild nu på en Philips 8707:a 32". Är det risk att man upplever att bilden blir sämre om man går upp från 32" till 40" och med en LCD på samma tittavstånd?

Har en Primare DVD (roligt med svenska produkter :) och till denna finns det tydligen att köpa till nån DVI koppling. Hör lite olika varianter hur bra detta är... vill helst inte köpa till detta då det inte precis var billigt... Är komponent ett alternativ? andra säger att det blir lika bra med en vanlig scart av bra kvalitet? Finns säkert många bra och billiga DVD som har DVI och allt vad det heter men då jag ser en hel del på musik dvd:s så önksar jag helst behålla min DVD då dess ljud är så bra!

Är svårt att bedömma färgen på TV:n (mahogny) och undrar därför om det finns en möjlighet att skicka nån typ av provbit? helst både en behandlad och en obehandlad (om jag önskar prova att betsa och lacka själv).

Bor uppe i Umeå (såg att det fanns nån fler lite tidigare i tråden) så det är lite långt att komma och titta... inte så lätt att minnas färger heller då man kommer hem igen... skulle kunna tänka mej att den kan passa hos mej.
Tog några bilder...
Skickar några till galleriet också! ps tyget har jag för att det faktiskt blir lite bättre ljud + att man döljer lite fula kablar vid golvet... har även byggt ner hela taket och isolerat för att få bort lite jobbigt basljud (betongväggar är inte snälla!) och det fungerade!

Postad 09 april 2006 - 22:23

stegen2
  • stegen2
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Gick inte så bra med bilden... hoppas det gick bättre nu!

Bifogad fil  tv.jpg   1,48MB   631 Antal nerladdningar

Postad 10 april 2006 - 04:17

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
med samma tittavstånd och 32" -> 40" och crt -> lcd så ja, du kommer antagligen tycka att bilden blir sämre på normalt lågupplöst tv-tittande

Postad 10 april 2006 - 12:16

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Såg att dom var slut nu och skulle komma in mer inom 6 veckor, är det för sent att ta del av erbjudandet då, det gäller väl bara nån vecka till? Detta är lätt den hetaste tv jag har sett, och priset är ju inte dåligt heller :)

Redigerat av Unregistered832ce377, 10 april 2006 - 12:17.

Postad 10 april 2006 - 12:28

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Vårt erbjudande har leveransgaranti och gäller tom vecka 16. Vårt varulager är slut och vi kommer att leverera alla ordrar som läggs tom vecka 16 för det annonserade priset (12.900 kr inkl.moms).

Postad 10 april 2006 - 12:59

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Ok låter bra, tack för snabbt svar!

Postad 10 april 2006 - 17:29

evilcactus
  • evilcactus
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ok jag är nu på vippen för att beställa tv:n nu och kommer förmodligen att göra detta ganska snart. Kan någon som äger tv:n ge en lite mer utförlig recension ang bilden och ev. irritationsmoment. Vad känner ni för maskinen nu när ni haft den ett tag och har vant er vid den? Är vansinnigt sugen på att köpa men är lite nervös för att jag inte ska vara helt nöjd med bildkvaliteten. Och just det... trä är snyggt. :)

Postad 10 april 2006 - 18:41

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Jag ska köpa den och OM man inte är nöjd så är det ju bara att skicka tillbaka den,du har ju alltid öppet köp.
Kollade på den Samsungtv som d närmaste motsvarar denna och om den nu bara är nästan lika bra blir jag mer än nöjd.
Angående att det är trä istället för plast ser jag inga nackdelar med,mahogny är väldigt stilren.

Vill oxå säga att Micke på Swedx är helt suverän,här sitter det inte i klistret att få tex mailsvar.

Postad 10 april 2006 - 21:25

evilcactus
  • evilcactus
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Angående det, vilken tv motsvarar denna närmast? Skulle vara praktiskt att kunna åka och kolla på ett ungefär hur bilden kommer att bli. För att få någon slags riktlinje om inte annat.

Postad 11 april 2006 - 01:36

Unregisteredb034b447
  • Unregisteredb034b447
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Så har även jag beställt en 40", var i tisdags förra veckan. Fick besked idag om när den skulle levereras, v21 :/ Det känns inget vidare faktiskt, när jag var i kontakt med Micke förra veckan trodde han att jag skulle hinna få den eventuellt denna veckan eller annars senast v19. Men till slutet av maj känns inte så bra att ligga ute med 13500kr så jag funderar på att avboka och köpa något annat istället... Är i valet och kvalet verkligen, köper jag något annat tex viewpia får jag gå upp 3500kr för 40" men då får jag å andra sidan tvn redan nu. Eller kanske lägga till ytterligare 1500 och få den nya hyundaien. Gah, svårt!

Dagens I-landsproblem kanske? =)

Postad 11 april 2006 - 11:24

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Så har även jag beställt en 40", var i tisdags förra veckan. Fick besked idag om när den skulle levereras, v21 :/ Det känns inget vidare faktiskt, när jag var i kontakt med Micke förra veckan trodde han att jag skulle hinna få den eventuellt denna veckan eller annars senast v19. Men till slutet av maj känns inte så bra att ligga ute med 13500kr så jag funderar på att avboka och köpa något annat istället... Är i valet och kvalet verkligen, köper jag något annat tex viewpia får jag gå upp 3500kr för 40" men då får jag å andra sidan tvn redan nu.  Eller kanske lägga till ytterligare 1500 och få den nya hyundaien. Gah, svårt!

Dagens I-landsproblem kanske? =)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Vänligen skicka till mig din orderreferens så ska jag kolla upp när du kommer att få din leverans.
Min mail är [email protected]

Postad 11 april 2006 - 11:29

zoomie
  • zoomie
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Stämmer detta med leverans ve. 21?
Då är nog inte denna TV aktuell för min del.
Mycket hinner hända innan dess, bland annat hinner konkurrenter med nyare S-PVA paneler kanske sänka sina priser ännu ett eller två snäpp. Dessutom kan en ev. leveransförsening på en sådan datum t.o.m. äventyra inköp innan fotbolls-VM.

Synd!

z

Postad 11 april 2006 - 11:39

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Bästa medlemmar.

Gällande allmänna frågor om våra produkter, jag kan besvara de här i forumet. Gällande specifika frågor om beställningar och leveransdatum, ber jag Er vänlige att skicka e-mail till mig ([email protected]). Anledningen är att ni använder i forumet era "Nick Name" och jag vet inte vem är vem för att kunna besvara en specifik fråga om en viss beställning.

Postad 11 april 2006 - 12:31

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Mycket hinner hända innan dess, bland annat hinner konkurrenter med nyare S-PVA paneler kanske sänka sina priser ännu ett eller två snäpp. Dessutom kan en ev. leveransförsening på en sådan datum t.o.m. äventyra inköp innan fotbolls-VM.

Synd!

z

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har redan lagt en order på den här, men blev också orolig nu angående fotbolls-VM :)

Mvh / Z

Postad 11 april 2006 - 15:49

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Synd!

z

<{POST_SNAPBACK}>

hur mycket brukar priserna gå ner på några månader??! inte mycket tycker jag iallafall

Postad 11 april 2006 - 16:09

zoomie
  • zoomie
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Flera modellbyten just nu, se bara på Viewpia, Hyundai & Samsung.
*Dessutom har jag läst om att LCD-tillverkningen dras med överproduktion efter det att flera nya fabriker startat upp i år (kommer tyvärr inte ihåg var jag läst det. :) ).
Titta bara på Hyundai Q400 som gått från ca 20.000kr till 17.000kr innan den ens börjat levereras.
Rätt eller fel, den som lever får se, men just nu känns denna SwedX LCD lite kallare än de andra trots det fördelaktiga priset, men vad vet jag, kanske man slutar med en sådan hängande på väggen.

-> SWEDX
Hur säkert är leveransdatum ve.21? Kan den garanteras?

MVh

z

Redigerad
*Länkar:
DailyTech
Uppsnappat

Redigerat av zoomie, 11 april 2006 - 16:50.

Postad 11 april 2006 - 16:19

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
hyundaien var ju att dustin gick ut med ett överpris innan de var riktigt säkra....de sa t.o.m. att de skulle sänka några tusen tills de kom in

men du kanske har rätt...själv tycker jag att de stora märkena verkar komma med nya modeller som ersätter de gamla och ligger högre i pris (självklart med fler funktioner dårå)

Postad 11 april 2006 - 22:18

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Fler billiga platt-tv. :)

The Webpage

Postad 11 april 2006 - 22:20

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Dem har funnits länge på El-G, men det verkar inte som att dem är hd-klara?

//Loofy

Postad 12 april 2006 - 00:31

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
inlägget raderat

Redigerat av Unregistered4085fea2, 12 april 2006 - 12:11.

Postad 12 april 2006 - 06:59

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej

Gällande frågor angående leveranser.

Den här veckan levererar vi en del av de beställningar som vi har fått och kunderna kommer att få sina beställningar idag eller senast imorgon. Vi har levererat till kunderna i tur och ordning, de som beställde först har får först. Jag kommer att be kunderna som får sina beställningar att besöka det här forumet och skriva in sina recensioner.

Gällande nästa leverans. Förseningen från vecka 19 till vecka 21 uppstod pga att vi var tvungna att utöka antalet produkter som vi skickar från vår fabrik. Det beror på att vi har fått ännu fler beställningar på våra produkter.

Gällande garanterad leverans vecka 21. Alla produkter är redan på väg (vi skickar våra produkter med skepp). Tiderna är fastställda och om det bör inte vara något problem att hålla den tiden.

Postad 12 april 2006 - 08:27

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1 411 inlägg
  • 0

Fler billiga platt-tv. :)

The Webpage

<{POST_SNAPBACK}>

den har kass upplösning, se specen:
Storlek: 42 tum
Typ: Plasma
Pris: 9990 kronor
Upplösning: 852x480 pixlar
Kontrast: 3000:1
Ljusstyrka: 1000 cd/m2
Bildformat: 16:9
Text-tv: ja
Kontakter: 2 scart, hörlurar, s-video, dvi
Storlek: 104,5x64,5x10 cm
Vikt: 36,8 kilo
Menyer: bland annat svenska
Tillverkad i: Turkiet

Postad 12 april 2006 - 08:38

zoomie
  • zoomie
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
>SwedX

Tack för ert snabba svar angående leveransförseningarna. OK, det verkar inte som om forbolls-VM är i fara då alltså.

MVH

z

(Jag såg att Hyundai Q400 försenats ännu en gång. :) )

Postad 12 april 2006 - 09:45

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
För dem som vill kunna ta kontakt med swedx per telefon så hittade jag denna sidan.
ÅF över Swedx

//Loofy

Redigerat av Unregistered42611, 12 april 2006 - 10:00.

Postad 12 april 2006 - 10:56

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0
Intressant med en 40" HD-LCD till det priset. Nån som känner till om den finns för påseende någonstans i Göteborgstrakten?

Postad 12 april 2006 - 11:00

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Jag bor i GBG, men har inte begärt leverans förrän om ett par veckor*) - och då har erbjudandet runnit ut i sanden.

* Jag håller på att flytta, och ville inte behöva transportera TVn två gånger. Därför har jag begärt leverans till den nya lägenheten när jag fått tillträde till den.

//Loofy

Postad 12 april 2006 - 11:59

Unregisteredb034b447
  • Unregisteredb034b447
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Loofy: Hehe ja jag såg det, därför jag ångrade mitt inlägg :)

Postad 12 april 2006 - 12:00

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Information om skillnader mellan statisk kontrast och dynamisk kontrast

http://en.wikipedia..../Contrast_ratio

Postad 12 april 2006 - 12:14

Unregistered9c59e39e
  • Unregistered9c59e39e
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hur ser förpackningen ut? Storlek och vikt ink. TV? Bra att veta om det ska flyttas runt.

Postad 12 april 2006 - 13:19

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Vikten på vår 40 tum är ca 30 kg inkl. packningen.
Storleken på förpackningen är 125x25x82 cm.

Postad 12 april 2006 - 13:45

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Den går precis in i en Nissan Micra '01 om man fäller ner baksätet och sitter med ratten i knät och kör. Jag har provat, hehe... :)

Postad 12 april 2006 - 13:47

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
OCL: Sitter du bakom eller framför ratten då? :)

Kan du inte redogöra för ifall du forfarande är lika nöjd?

Förövrigt, har uppdateran så att infon ang förbakningsstorlek och vikt finns med på Prisjakt nu.
//Loofy

Redigerat av Unregistered42611, 12 april 2006 - 13:48.

Postad 12 april 2006 - 18:57

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Hej :)

Har fått en liten gul lapp i brevlådan idag kl:1500 den ser ut som en reklamlapp i miniatyr.
Min lilla älskling höll på att slänga den i reklam återvinningen men läste först igenom den och utbrast Jaha!!! och lämnade den sedan till mig.
Lappen var från UPS och det stog att dom hadde varit här hemma och skulle leverera ett paket (min Swedex 40"-are.)
Jag var tyvärr inte hemma.
Hadde ej heller kollat min mail igår så jag läste inte Mickes mail om att tv-n var levererad.
UPS medelade mig per gul lapp att dom ska göra ett nytt leveransförsök imorgon torsdag vid samma tid.
UPS gör 3 st leveransförsök sedan behåller dom varan i 5 arbetsdagar innan den returneras till avsändaren.
Jag bor i villa och har en av de största villa-antennerna med lågbrusförstärksre inkopplad mm mm.
Så jag har bra bildsingnal både analogt och digitalt i marknätet.
Har även en satbox en Samsung drs 9500 så jag kan se satelitsändningar från Thot,Sirius,Astra och Hotbird.
Låvar återkomma med still-bilder tagna med digitalkamera.

Såg på UPCs sida att tv-n är skickad med flyg från Bromma till Sturup.
Skall tilläggas att jag blev förvånad över denna snabba leverans då jag inte förväntat mig leverans föränn vecka 19 som sagts innan.
Snyggt jobbat Swedex. ;)

Redigerat av Unregistered4085fea2, 13 april 2006 - 00:00.

Postad 12 april 2006 - 19:33

knydde
  • knydde
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Jisses va ful den är

Postad 12 april 2006 - 19:37

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Knydde: subjektivt, nyskapande är det definitivt. Sedan när jag tänker efter hur snyggt är taskig stålimitation i plast egentligen? - även om alla ser ut så här....

//Loofy

Postad 12 april 2006 - 21:13

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1 411 inlägg
  • 0
Nå jag har vuxit upp med CRT i trä-ram:) Så det är ju inte helt nytt;)

Postad 12 april 2006 - 21:52

Mattan67
  • Mattan67
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej

Jag beställde min TV förra helgen och blev glatt överraskad när jag fick mail om leverans idag.
TV:n dök upp vid 19-tiden och än så länge har jag bara matat den via RGB-scart (lustigt nog fick jag endast RGB via Scart 2 och CVBS via Scart 1 och inte tvärt om som det stod i manualen) från satellitimottagare.

Detta är min första platt-TV så jag har inte mycket att jämföra med förutom mina gamla CRT-TV och en rörprojektor som jag matat från HTPC tidigare.

Kontrast och svartnivåer går förstås inte att jämföra med CRT men i övrigt är jag nöjd. Beträffande chassit i trä (mahogny) är den över förväntan. Jag tycker TV:n är snygg och passar bra till övriga trämöbler jag har. Finishen är efter snabb besiktning utan anmärkning.

Än så länge är jag alltså nöjd och jag återkommer med rapport när jag kopplat den till HTPC och hunnit testa den litet mer ingående.

Postad 12 april 2006 - 23:59

Unregistered1057
  • Unregistered1057
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
En fråga Micke.....
Kan man köpa den UTAN ram ?
(Man kanske skulle bygga in den i väggen.....verkligen "plattskärm".
Eller blir det fel med dioderna längst ner ?
Annars en eloge till dig Micke för att du svarar på alla frågor....

Postad 13 april 2006 - 00:04

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0

Jisses va ful den är

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du för smak?
Det är väl svarta sopsäckar av glansig plast som gäller???

Postad 13 april 2006 - 00:25

evilcactus
  • evilcactus
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Sådär, nu var beställningen gjord. Hoppas att tv:n uppfyller förväntningarna så att jag blir nöjd och glad.
Fråga: Jag har en dvd-spelare utan digital utgång. Hur kopplar jag bilden till tv:n för bästa resultat? Component m. progressive scan? (kommer inte köpa någon ny dvd förrän jag köper hddvd eller bluray)
Dessutom ska jag koppla in både digitalbox och xbox. Hur kopplar man smartast där? Vill ju gärna att båda ska kopplas med rgb signal men tv:n har väl bara en scart rgb?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.