Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 50PM1M

260 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 50PX4R (TV) 1 7,5 (1) Inga priser
LG 50PM1MA (TV) 1 7,9 (9) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 20 mars 2007 - 21:51

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Hej!

Strecken ni nämner har jag också, på min 42PM1MA. Anmälde till Powermill idag, så får vi se vad som händer.

Har skrivit om det i 42PM1MA tråden, och här är en länk till en bifogad bild på eländet:

https://www.minhembi...e=post&id=33066

- Mvh Hedman

Postad 21 mars 2007 - 08:24

DeBoDi
  • DeBoDi
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Ser ut att vara ännu värre på din än på min..

Finns väl endast ett sätt att komma runt problemet.. Koppla via en annan ingång. S video, VGA och HDMI ska enligt uppgift fungera bra.

-Peppe

Postad 21 mars 2007 - 09:03

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Hej!

S-Video fungerar lika illa. HDMI kör jag till projektorn så HDMI utgången från recievern är upptagen, dessutom är recievern (RX-v2600) kass på att konvertera analoga signaler till HDMI så det undviker jag :-/

Det blir en vända på service då...

- Hedman

Ser ut att vara ännu värre på din än på min..

Finns väl endast ett sätt att komma runt problemet.. Koppla via en annan ingång. S video, VGA och HDMI ska enligt uppgift fungera bra.

-Peppe

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 21 mars 2007 - 12:36

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Borde det inte komma en ersättare snart till denna plasma snart? Den har ju funnits ett tag nu och LG lanserar ju nya "vanliga" konsument LCD/Plasmor nu...

Postad 21 mars 2007 - 13:55

DeBoDi
  • DeBoDi
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jasså, S-video funkar heller inte för dej. Verkar vara olika från fall till fall i så fall..

Fan Hedman, nu blev jag lite skraj, jag har just beställt en Onkyo 674 just pga att den kan göra om alla analoga signaler och skicka ut dem via HDMI.. Hoppas nu verkligen bilden blir bra, för det var en av anledningarna till att jag köpte den.

Uppstår denna analoga störning hos alla med 42" skärm? Funderade nämligen på att skaffa 42" varianten till sovrummet.

Nemnok: inte hört något om det men man kan ju alltid hoppas. Denna monitor skärm är ju i första hand riktad till företag och jag tror endast den är populär bland oss som hänger på hemmabioforum..

Postad 11 april 2007 - 18:01

jay-jay
  • jay-jay
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Synd att det inte finns några små skithögtalare inbyggda. Då hade jag slagit till. Är för lat att dra igång förstärkaren varje gång jag ska slötitta på tv. Priset är ju grymt, den är stor och ser riktigt snygg ut med. Hmm. Övertygade nästan mig själv att köpa en där :) Vem vet. Kanske blir en i alla fall till slut.

Postad 13 april 2007 - 01:26

KniveN82
  • KniveN82
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Synd att det inte finns några små skithögtalare inbyggda. Då hade jag slagit till. Är för lat att dra igång förstärkaren varje gång jag ska slötitta på tv. Priset är ju grymt, den är stor och ser riktigt snygg ut med. Hmm. Övertygade nästan mig själv att köpa en där  :) Vem vet. Kanske blir en i alla fall till slut.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan koppla in ett par skithögtalare till TVn, den har inbyggd förstärkare.

Postad 16 april 2007 - 07:46

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Koddakula!

Köpte denna plasman LG50PM1MA samt tillhörande väggfäste WA3750D från Dustin för två veckor sedan. När vi väl rivit ner väggen och förstärkt den där väggfästet skulle sitta kunde jag konstatera följande.

Inte en enda skruv som passade i hålen, fästet matchade inte inte ett enda hål i plasman, bilderna i instruktionsboken visade en helt annan plasmamodell med annorlunda uppsättning hål, inte ett enda rätt någonstans.

Kul va?

Efter att ha frågat om vilket originalfäste man då skulle ha till denna plasma kunde Dustin konstatera att de inte visste, och rekommenderade mej ett av deras multi fäste som passar flera olika modeller. Det står fortfarande på deras hemsida att detta fäste passar denna modell.

Jag skickar tillbaka alltihopa istället. Kanske köper den på nytt igen, men till alla er som har den på väggen? Vilket fäste har ni och vad heter modellbeteckningen???

mvh
Peppe

<{POST_SNAPBACK}>

Läs mitt inlägg ovan! Jag fick fel fäste av dustin 3 gånger så jag gav upp och köpte på Siba ist.
Och tydligen är det inte bara jag som drabbats.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt sanslöst. Min polare köpte samma fäste för ett par månader sedan och idioterna på Dustin säljer fortfarande skiten fast det inte passar. Idiotaffär.

<{POST_SNAPBACK}>

Har denna tv upphängd på jobb med fäste WA3750D och vi hade inte nåra problem att hänga upp den iaf :)

Postad 16 april 2007 - 10:27

DeBoDi
  • DeBoDi
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Du kanske vill byta? =)

Vissa fästen var tydligen felproducerade enligt Dustin själva. Tyvärr slutade de inte att sälja dem för det! Men men, det har löst sig nu i alla fall.

Postad 19 maj 2007 - 13:13

ilstallione
  • ilstallione
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Gaeller det alla TV att det aer fel paa de analoga ingaangarna? Verkar vara mycket TV foer pengarna annars med tanke paa vad den kostar nu :)

Postad 10 december 2011 - 15:33

Splinter Snake
  • Splinter Snake
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tjenare, eftersom TVn var så dyr när den kom antar jag att det bara är videofiler som hade den och därför har bytt ut skiten vid det här laget. Iaf, jag köpte min på Blocket för 2,5 år sedan, fungerade bra tills jag slutade använda den. Lät den vara i över 1 år, utan ström eller någon användning och nu har jag väldigt svårt att få den att starta. När det väl startar fungerar den som en dröm (använder bara hdmi) men att få den att ösa är svårt.

Är det något plasmor lider av generellt, att de blir svårstartade efter att man inte använt dem? Är bristen på ström över en längre tid en bidragande faktor till att sådant kan uppstå? Eller är det ett problem för just denna modell?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.