Nya versionen av CoreAVC pro, släppt idag 9 juni, funkar HELT hackfritt
Så du har testat?! Vad har du för hårdvara? Jag står i begrepp att beställa CoreAVC men bara om man kan vara hyffsat säker på att det kommer gå rent.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Lämplig mjukvaruavkodare för HD-sändningar DVB-T
Startad av
zebmaccahan
, Jun 02 2006 16:47
458 svar till detta ämne
Postad 09 June 2006 - 12:38
Så du har testat?! Vad har du för hårdvara? Jag står i begrepp att beställa CoreAVC men bara om man kan vara hyffsat säker på att det kommer gå rent. Postad 09 June 2006 - 12:54
Jag har köpt CoreAVC 1.1 men inte fått någon nerladdningslänk. Brukar det ta tid?
Suck. Postad 09 June 2006 - 13:01
Följde du instruktionen så ska den väl komma direkt. "IMPORTANT: After you complete payment ... YOU MUST CHOOSE 'CONTINUE' to receive your custom download link. A copy of this link will also be sent to you by email." Postad 09 June 2006 - 13:14
Lite ot, men finns det något annat sätt att köpa coreavc än med paypal?
Paypal är skit, fick som vanligt "page not found" när nedladdningssidan skulle duka upp.... Redigerat av NisseGurra, 09 June 2006 - 13:23. Postad 09 June 2006 - 13:57
Kostar det att uppgradera 1.0 till 1.1 eller är det gratis?
Har coreavc standard.... Postad 09 June 2006 - 14:39
Hmm... Alltså, var får man version 1.1 ifrån? Har ju köpt 1.0 men inte fått något mail eller så om 1.1
MVH Martin Postad 09 June 2006 - 14:42
Har du 1.0 så ingår uppgraderingar så länge dom börjar på "1". Från v2.x så får man köpa igen. Nedladdningslänken för 1.0 borde funka för 1.1 också. Kan nån testa? Redigerat av Snurrbo, 09 June 2006 - 14:46. Postad 09 June 2006 - 15:24
Hej sitter i samma båt som er andra. Köpte CoreAVC för några dagar sedan och betalade med Pay Pal. Fick aldrig något mejl med nedladdningslänk utan dirigerades direkt över till nedladdningssidan efter avslutad betalning. Har inte heller fått nåot mejl om uppgradering till 1.1. Kollade lite på CoreAVC-forumet och såg att fler haft problem med just detta.
CoreAVC forumet Jag har nu skickat ett mejl till adressen som anges på forumet men ser att folk fått vänta i dagar utan att det dykt upp något mejl med länk. Nu är edet bara timmar kvar innan VM-festen börjar men jag börjar så smått ge upp. Sitter på en P4 3,2 GHz 6600-GT med Fire-DTV. Det är möjligt att inte ens CoreAVC kommer hjälpa mig om min datorprestanda är för låg. Hade jag varit säker på att 1.1 skulle lösa problemen med hack och ryck kunde jag t.o.m tänka mig att hosta upp kosing och betala igen för CoreAVC . En billig peng för att bli av med all HD-frustration. Jag ställer samma fråga som fler idag - har någon med motsvarande datorprestanda som jag fått ordnig på HD-mottagningen med senaste 1.1? Postad 09 June 2006 - 15:25
Vilken nerladdningslänk? Den man fick när man köpte 1.0 eller? Provade den nyss men då fick jag samma gamla 1.0 version.
Postad 09 June 2006 - 15:32
Jag menar att jag varken fick mejl om nedladdningslänk när jag köpte 1.0 eller nu när 1.1 har släppts.
Postad 09 June 2006 - 15:33
Jag fick mail både när jag köpte 1.0 och nu med uppgraderingen. Tyvärr har jag inte hunnit testa den nya versionen än eftersom jag inte är hemma förräns på måndag
Postad 09 June 2006 - 15:39
Förresten jag ar en fråga till som dykt upp efter allt läsande och tweakande.
Ni som kör NVidia-kort 6600-GT eller motsvarande - vilken version av drivisar använder ni? Jag får dubbla besked när jag läser igenom era erfarenheter - en del påstår att de senaste betaversionerna 91.XX är de som gäller andra menar att 84.XX funkar betydligt bättre. Jag kör själv senaste 91.30 och har inte fått till någon bra CPU-avlasting med PowerDVD:s H.264-codec. Ska jag nergradera till de officiella 84.21-drivisarna? Postad 09 June 2006 - 15:45
Har provat båda versionerna av drivrutinerna. Ingen funkar bra för mig vad gäller h.264 accelerering.
Postad 09 June 2006 - 15:50
Har du testat med CoreAVC 1.1 också? Ska tydligen gå att koppla bort de-blocking i CoreAVC 1.1-inställningarna för att ytterligare öka prestandan. Postad 09 June 2006 - 15:54
Ska prova ikväll om jag får tag på CoreAVC 1.1.
Verkar ju inte helt lätt enl uppgift... Postad 09 June 2006 - 16:51
Blir tokigt.
Köpte en dvb-t mottage idag och i det tillhörande programet hittar jag kanaler men nu har jag köpt DVBViewer. Och det hittar inte någon mottagare. Vad är det man ska välja för något under Directx fliken? Jag kan bara välja 3 olika. DVB File Device Unicast Network Device Multicast Network Device Jag antar att min mottage ska dyka upp där om allt stämmer? Enligt DVBViewers hemsida så stödjer programet min mottagere(Yakumo QuickStick Basic DVB-T) Postad 09 June 2006 - 17:00
Hur hittar jag HDTV-kanalen?? Jag har scannat med dvbviewer men hittar inte kanalen. Nåt speciellt jag måste tänka på?
Postad 09 June 2006 - 17:05
freeman, du behöver lägga in BDA drivare till Yakumo mottagaren för att den ska komma upp i DVBviewer, finns att hämta på:
http://www.yakumo.co.../BDA_Driver.zip 1. ladda ner drivarna 2. stoppa in mottagaren i en annan usb port, installera med dom nya drivarna då ska det funka, det gjorde det för mig. Redigerat av Unregistered0e4a07a1, 09 June 2006 - 17:09. Postad 09 June 2006 - 17:13
Tittar ni på HDTV nu eller ?
Berätta för oss andra vad ni tycker. Vi Göteborgare är grymt avundsjuka Postad 09 June 2006 - 17:21
jaha la in nyaste 1.1 coreavc och skiten låser sig direkt ooooohhhh vad livet är roligt
Postad 09 June 2006 - 17:33
Har inte fått CoreAVC 1.1 ännu, men med både Cyberlink och COreAVC 1.0 så hacxkar det rätt mycket tyvärr...det märks speciellt i sportssändningar tyvärr...ska man orka titta på HDTV så måste det flyta 100% har jag insett.
Man får väl vänta och se om CoreAVC 1.1 dyker upp i mailboxen snart... Kvaliten på HDTV är rätt imponerande, även fast jag HAR sett bättre bild på min projje förr... Martin Postad 09 June 2006 - 18:13
Har avinstallerade WDM drivrutinerna men windows vägrar att ta emot BDA filerna.
Några förslag? Postad 09 June 2006 - 18:17
Fick Coreacv 1.1. Märker ingen direkt skillnad faktiskt. Tar lika mycket cpu som tidigare. Dock går det ryckfritt, men det gör det med ffdshow med....
Redigerat av NisseGurra, 09 June 2006 - 18:17. Postad 09 June 2006 - 18:19
Betalade för CoreAVC 1.1 på em idag och fick samma problem som ni andra att nedladdningssidan inte dyker upp. Mailade direkt på kontakt och support hos Coreforge och fick mail för ett par timmar sedan med nedladdningslänk till programmet. Installerade direkt (såklart) för att testa och nu har jag ingen bild alls från HD-kanalen. Bara ljud. Fick också ett käckt felmeddelande om "unkown error". Får inte ens tillbaka bilden när jag väljer cyberlinks avkodare. suck!
Postad 09 June 2006 - 18:37
freeman, kolla på den här sidan:
http://forums.gbpvr....p?t=9044&page=2 Dohnuts skriver en bit ner på sidan hur man kan göra. Det gäller ett annan mottagare men man gör på samma sätt. Hoppas det hjälper. Postad 09 June 2006 - 19:16
Läste där men länkan han länkar till finns inte kvar.
Har nu installerat om Windows men den vill fortfarande inte acceptera yakumo bda drivrutiner... Postad 09 June 2006 - 19:36
Jag har också fått CoreAVC 1.1 på mail nu.
Funkar rätt bra faktiskt utifrån min hårdvara. Har stängt av deblocking och sånt och kommer faktiskt upp i en framerate på 45 -50. Men ljudet tappar sync ganska kraftigt ibland, ibland ligger det rätt. Återstår att se hur det blir under match, ska testa lite nu under Polen - Ecuador. AMD Athlon 64 3500+, 512 mb ddr, ATI 9600 XT, så det är ju ingen superdator direkt. Postad 09 June 2006 - 19:44
Nu har jag fått in hd-kanalen med det är helt svart och utan ljud. Är det så under pauserna eller?
Postad 09 June 2006 - 20:19
Chimen eller nån av er andra som får in kanalen, det vore riktigt intressant om ni kunde spela in nån minut eller så för att vi som tyvärr inte bor i de områdena som sänder marksänt ska kunna testa om våra datorerar klarar av att koda av sändningarna i realtid...en bra hjälp så man inte beställer ett DVB-S2 kort så fort det kommer in på dvb-shop och sedan orkar datorn inte iaf
Sitter själv med en P4 3.6 512 mb RAM och Radeon 9600 så det är väl på håret kan jag tänka... ,Olle Postad 09 June 2006 - 20:40
Chimen--> fasen vad konstigt min opty går i 2850mhz med 2gb ram, 7900gt och jag klarar ca 30 sek sen låser det sig
Postad 09 June 2006 - 20:56
Sådärja nu har jag fått det att funka :-) Jag införskaffade det här billiga usb-kortet från MSI, och det funkar faktiskt bra efter mycket trixande. Min dator är en P4 3.6 MHz med ett Geforce 6800. Flyter på fint i matcherna förutom när det är väldigt snabba panoreringar. Har kopplat in datorn till LCD-tvn nu och vilken bild det blir, helt otrolig skillnad mot den vanliga sändningen.
Postad 09 June 2006 - 21:07
Det här med CoreAVC... ursäkta mitt taskiga humör, men...
Det är ju helt j*vla sanslöst att man ska betala för en programvara och sedan behöva 'tigga' om att få en länk till en UPPDATERING! Har mailat deras sk "support" 3 ggr idag + skrivit inlägg i deras forum men självklart så skiter de fullständigt i ens behov då fotbollen redan är igång och ingen orkar sitta vid datorn... Helt sjukt... Postad 09 June 2006 - 21:28
Jag har fått tillbaka bilden nu efter en del pillande. Bilden är riktigt bra men det märks att burken inte hänger med riktigt till 100. Det går lite långsammare med följd att bufferten fylls och det hackar till ibland. Inte så ofta men det är störande att bild occh ljud glider isär mer och mer.
Ska överklocka nu... Ni som skriver hur många FPS ni får. Hur ser ni det? Postad 09 June 2006 - 21:28
Suttit och jämfört svt's HD sändningar med vanliga sändningarna. HD är på ca 20 Mbit 1280*720 och vanliga på 720*576 (3,5 -6,5Mbit) till min Panna PV-60.
Måste säga att finns skillnad men mycket mindre än jag trodde innan. VM fotboll i hd känns väl hypat... /Gurra Redigerat av NisseGurra, 09 June 2006 - 21:30. Postad 09 June 2006 - 22:00
Jag upplever en del "småhack" vid panoreringar, trots att min CPU aldrig peakar 100%. Samma sak tycker jag mig kunna urskilja även vid digital-sändningen. Kasst DVB-Viewer månne?
Säger som så många andra, hur får ni fram FPSen!? Postad 09 June 2006 - 22:02
Prova att stänga av deblocking i CoreAVC Postad 09 June 2006 - 22:04
jag är så ###### besviken att jag betalade för denna skitcodec 30 sek går det sen blir det buffer overflow och det blir inte som förra gången att den sen börjar om och räknar utan det blir tvärlåsning istället så att man får starta om dvbviewer. lagt ut hur mycket pengar som helst och sen slutar det med kanal4 i alla fall kul. Kan någon posta inställningar i coreavc och dvbviewer så jag kan se om något står knasigt. Används halli?
Postad 09 June 2006 - 22:07
Har det avstängt redan. Postad 09 June 2006 - 22:10
Now were talking.. CoreAVC 1.1 Professional!
Efter j-a massa strul (bl.a. utebliven gratisuppdatering från 1.0) sket jag i allt och köpte 1.1 pro. Lagom till sista halvlek i Polen-Ecuador kom den äntligen på mailen, och nu flyter allt HUR BRA SOM HELST! (nästan iallafall.. konstant 45-46 fps, inget hack alls) Då har jag valt att bara "deblocka på b-frames" vad det nu betyder. Verkar dock vara lite buggigt ihop med DVBViewer betan, hängde sig hela tiden, men med Overlay lirade det utan problem. Hängde sig också jämt på den ena HD-kanalen, vet inte om det hade med ljud setupen att göra orkade inte bry mig när allt funkade så bra på den andra.. Whatever, VM är räddat!!! Du som skrev att det inte är så stor skillnad på vanliga och HD sändningen... vad har du tittat på egentligen?? Det är ju som natt och dag! Nån annan som märkte att TV4 sändningen verkade vara lite mer krävande? Sunkigt att de kör uppskalat från studion tycker jag också.. EDIT: jag avinstallerade halli mediasplitter helt, vet inte om den har nå't med uppspelning av h264 att göra ändå.. men någon undrade Redigerat av samme, 09 June 2006 - 22:11. Postad 09 June 2006 - 22:11
Jo, tyvärr hänger det sig för mig också nu. Känns riktigt tråkigt att man inte ska kunna kolla! Postad 09 June 2006 - 22:15
Jag får inte fram den i Overlay mode, annars hittar du den under följande i DBViewer: View->Filters->(Översta menyvalet, beror på om du har Overlay, VMR7/9, Unchanged) Postad 09 June 2006 - 22:34
konstigt att inte pdvd får buffer overflow, den går som den skall men där har jag tyvärr för svag cpu medans coreavc 1.1 går som skräp och till slut låser sig. Har försökt i stort sett allt fan vad förbannad jag är nu
Postad 09 June 2006 - 22:57
stinger32, vinner man nånting på att ta PRO versionen av CoreAVC 1.1 om man kör en single core P4 3.3Ghz HT (klockad) eller räcker Standard-versionen för att få bra prestanda?
Har just nu 1.0 Standard men funderar på att uppgradera till 1.1 Pro. Dock så verkar min lilla uppgradering ignoreras totalt av killarna på CoreAVC... Har precis postat ett argsint inlägg på deras forum...får se vad de svarar...om de ens bryr sig om att svara... Föresten...har du provat att köra Unchanged Renderer i DVBViewer? skillnad? Postad 09 June 2006 - 22:57
Har nu fått igång en klient/server-lösning med DVBViewer server och Betaklienten. Funkar kanon! Inga hack alls om jag ställer "skip deblocking" och "no deinterlacing" i CoreAVC.
I DVBViewer använder jag CoreAVC för H.264. "None" post processor och "unchanged" på Video Renderer. Servern: HTPC@ P4 3.2, 2GB Ram, 6600TD, Compro DVB-T300. Klienten: Dell@ P4 3.4, 1GB Ram, X850XT PE Postad 09 June 2006 - 23:02
HAr nu installerat CoreAVC 1.1 Och allt flyter på som smör i solsken:) Kör DVBWiewer 3.4.11 med CoreAVC och VMR9
Postad 09 June 2006 - 23:12
Vilken processor hade du? Postad 09 June 2006 - 23:16
4400+, 7800GTX och 2GB ram Postad 09 June 2006 - 23:17
YIIPEEE!!!
Äntligen har jag fått flyt i sändningen med nya CoreAVC 1.1! Jag lider med er som har burkar som hänger sig eller strular. Vet hur frustrerad man blir... Min har hängt sig ganska ofta i VMR7/9 med betan, men inte i overlay. Kan vara ett tips kanske... Nu hoppas jag bara att inget oväntat inträffar som sänker min burk. Jag kör iaf en Athlon 64 3700+ överklockad från 200->230 MHz (x11), så det borde motsvara 4200+ eller nåt.(?) Utan överklockningen hackar det ganska ordentligt med jämna mellanrum (ca 10sek) när det blir buffer overflow. Mellan hacken flyter det på - men i svag "slow-motion". Jag måste även avaktivera de-blocking helt, annars synkar inte ljudet ordentligt. CPU lasten ligger i stort sett konstant på 95-100%, så jag tappar säkert någon frame här och var, men det är inte märkbart iaf. Som synes verkar mitt system ligga precis på gränsen prestandamässigt för att funka bra. Både avaktivering av de-blocking och överklockning behövs för att få en bra bild utan hack. Nu blir det fin-trimmning innan Sveriges match imorgon... idag menar jag. Redigerat av MultiMike, 09 June 2006 - 23:18. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |