The Darkness
313 svar till detta ämne
Postad 06 juli 2007 - 12:39
Unregisterede2b4eaab
-
Unregisterede2b4eaab
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
M..., förlåt Lasse Kongo ska det ju vara: Är ju inte så underligt, då just GoW har så mycket bättre mp än sp.
Jag avvaktar med köp av The Darkness, är snart semester och då blir det inte mycket spelande.
<{POST_SNAPBACK}>
Gears sp är ju hur grymt som helst, var enbart därför jag köpte spelet, sen att mp var kul blev en ren bonus för min del. Jag har med semester snart, ska vara en månad i skärgården bla, va ska man göra på kvällarna om det regnar då? Jo spela såklart  så lite spelande blir det allt, iaf för min del
Redigerat av Unregisterede2b4eaab, 06 juli 2007 - 12:40.
Postad 06 juli 2007 - 14:06
Phosphor
-
Phosphor
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hoppas det kommer en patch, och att det kommer snart
Har en polare som köpte spelet enbart för mp, han får väl sitt ex idag, han kommer förmodligen inte spela sp alls då han inte gillar sånt, men jag råkade säga att det liknande quake lite då beställde han direkt 
<{POST_SNAPBACK}> Bortkastat att inte köra singelplayer, är ju som en bra film ju 
<{POST_SNAPBACK}>
Eller så sparkar man honom i huvudet tills han inser hur fel han har.
Postad 06 juli 2007 - 14:09
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Eller så sparkar man honom i huvudet tills han inser hur fel han har.
<{POST_SNAPBACK}>
Bevis på att man blir inte våldsam utav att spela spel, man blir våldsam av att utveckla spel.
Postad 06 juli 2007 - 14:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Postad 06 juli 2007 - 14:25
Radioactive
-
Radioactive
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag har inte spelat spelet själv utan läst på ett annat forum att det i spelet finns... (lägger det inom en spoilertag ifall någon ser det som en spoiler.)» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... « ... svenskt tal och text. Tydligen har en person som spelat spelet hört en konversation mellan två karaktärer om att man bör åka till Sverige om man vill ge pengar för att ha sex med en Älg då vi svenskar är så sexuellt frigjorda. Ord som "slakt", "hata alla", "sumprunkare" och "Go A.I.K" finns på väggarna som graffiti samt tags från kända svenska grafittimålare.
Postad 06 juli 2007 - 14:43
Unregisterede2b4eaab
-
Unregisterede2b4eaab
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Ja det finns hur mycket kul som helst, såg "rumpa" igår, även en skön låt har jag hört, tyckte de sjöng Gustav är en indian men det var nog troligen lizzardkings elvis är en indian haha
Finns så mkt sjuk och kul i spelet, och det verkar som det mesta finns det en tanke bakom, sånt är riktigt kul
Postad 09 juli 2007 - 09:39
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Xbox 360 North America: 1. The Darkness (2K Games), 2. Guitar Hero II Bundle (RedOctane), 3. Overlord (Codemasters), 4. Gears of War (Microsoft), 5. Forza Motorsport 2 (Microsoft). UK: 1. Colin McRae: DiRT (Codemasters), 2. The Darkness (2K Games), 3. Overlord (Codemasters), 4. Tom Clancy's Rainbow Six Vegas (Ubisoft), 5. Forza Motorsport 2 (Microsoft). http://www.gamasutra...php?story=14583
Postad 09 juli 2007 - 11:23
Guwwic
-
Guwwic
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Jag har inte spelat spelet själv utan läst på ett annat forum att det i spelet finns...
(lägger det inom en spoilertag ifall någon ser det som en spoiler.)
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... « ... svenskt tal och text. Tydligen har en person som spelat spelet hört en konversation mellan två karaktärer om att man bör åka till Sverige om man vill ge pengar för att ha sex med en Älg då vi svenskar är så sexuellt frigjorda. Ord som "slakt", "hata alla", "sumprunkare" och "Go A.I.K" finns på väggarna som graffiti samt tags från kända svenska grafittimålare.
<{POST_SNAPBACK}>
Japp! Jag hörde två snubbar på något ställe prata om exakt den saken. Jag höll på att börja garva ihjäl mig  Gillar att Starbreeze kommer in med "svenska pikar" lite här och var i hela spelet. Förövrigt ett ruggigt ###### bra spel hitills som jag enbart har positiva saker att säga till om. Trodde först inte att spelet skulle bli bra med monsterarmar och sånt, såg bara löjligt ut. Men efter att ha lirat det så är det bara så perfekt! Loadingtiderna i spelet är inte heller något man hatar. I spelet kan man få höra Jackie berätta om anekdoter ur hans liv och annat som inte har något som helst att göra med spelet men det gör att man förstår lite om vem han är  Skitbra Starbreeze! [qk]
Postad 09 juli 2007 - 12:18
Phosphor
-
Phosphor
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jag har inte spelat spelet själv utan läst på ett annat forum att det i spelet finns...
(lägger det inom en spoilertag ifall någon ser det som en spoiler.)
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... « ... svenskt tal och text. Tydligen har en person som spelat spelet hört en konversation mellan två karaktärer om att man bör åka till Sverige om man vill ge pengar för att ha sex med en Älg då vi svenskar är så sexuellt frigjorda. Ord som "slakt", "hata alla", "sumprunkare" och "Go A.I.K" finns på väggarna som graffiti samt tags från kända svenska grafittimålare.
<{POST_SNAPBACK}>
Japp! Jag hörde två snubbar på något ställe prata om exakt den saken. Jag höll på att börja garva ihjäl mig Gillar att Starbreeze kommer in med "svenska pikar" lite här och var i hela spelet. Förövrigt ett ruggigt ###### bra spel hitills som jag enbart har positiva saker att säga till om. Trodde först inte att spelet skulle bli bra med monsterarmar och sånt, såg bara löjligt ut. Men efter att ha lirat det så är det bara så perfekt! Loadingtiderna i spelet är inte heller något man hatar. I spelet kan man få höra Jackie berätta om anekdoter ur hans liv och annat som inte har något som helst att göra med spelet men det gör att man förstår lite om vem han är 
Skitbra Starbreeze! [qk]
<{POST_SNAPBACK}>
Vi ville komma bort från den vanliga laddningsindikationen, så vi använder monologerna för att distrahera spelaren mellan banorna  Dom är för övrigt inte renderade i förhand utan spelas upp i realtid i motorn.
Postad 09 juli 2007 - 12:25
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 696 inlägg
Är det meningen att man ska bli jagad av snutarna hela tiden eller är det bara i början av spelet ?
Postad 09 juli 2007 - 15:25
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4 105 inlägg
Glöm inte att läsa vår recension av spelet @ http://www.nordicgam.../recen/766.htmlOch ja, vi gillar det med
Postad 09 juli 2007 - 18:29
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1 930 inlägg
Jag ska starta igång det på Hard ikväll när min tjej gått och lagt sig
Ser fram emot det lika mycket som första gången
Postad 09 juli 2007 - 19:09
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Jag körde på Hard från början, var nära att byta till normal i början av spelet för jäklar va enkelt man dog då, men när man väl fick "The Darkness" så tål man mycket mer och det blir genast mycket enklare.
Postad 10 juli 2007 - 11:31
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
LIVE Activity for week of 7/2
Xbox 360 Top Live Titles
1 Gears of War
2 Tom Clancy's Rainbow Six® Vegas
3 Forza Motorsport 2
4 Guitar Hero II
5 Call Of Duty 3
6 The Darkness
7 Oblivion
8 GRAW 2
9 Crackdown
10 Saints Row
Postad 20 juli 2007 - 12:28
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Demot är ute nu..
Jag tankar hem det för fullt
Postad 20 juli 2007 - 13:22
Phosphor
-
Phosphor
-
Användare
-
-
198 inlägg
Ja förlåt, glömde posta det.
Postad 20 juli 2007 - 16:06
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Ja förlåt, glömde posta det.
<{POST_SNAPBACK}>
Tur för dig att jag redan har spelat igenom spelet annars hade det varit oförlåtligt.
Postad 20 juli 2007 - 19:45
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
En demo, fan vad kul. Den ska tas hem omgående. Återkommer.
Postad 20 juli 2007 - 23:06
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Testat demot som snabbast..
Verkar vara helt ok.
Men det känndes inte som att det är nå jag ska köpa men....
Postad 22 juli 2007 - 09:32
Dolph_Lundgren
-
Dolph_Lundgren
-
Beroende
-
-
1 170 inlägg
Helt ok spel.. kändes lite väl "last gen".
inte riktigt vad jag förvänta mig men ändå spelvärt i sommartorkan.
3/5
Mp=ospelbart
Redigerat av Dolph_Lundgren, 22 juli 2007 - 09:32.
Postad 22 juli 2007 - 18:38
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1 930 inlägg
Hoppas på en patch till MP delen, för det var rätt kul, men som sagt, ospelbart.
Sen så har jag råkat ut för lite buggar i SP också faktiskt. Första gången jag spelade spelet så gjorde jag ett sidemission i Lower East Side som inte försvann trots att jag klarat det, sen när jag skulle tillbaka till Lower East Side så hängde sig spelet i filmsekvensen. Jag startade ett nytt spel och då försvann sidemissionet och det hängde sig inte.
Sen nu när jag spelar spelet på Hard och ska hämta väskan så finns inte väskan att hämta.
Mindre rolig bugg...
Redigerat av ShaManIX, 22 juli 2007 - 18:38.
Postad 24 juli 2007 - 12:12
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Idag på City kan man läsa en artikel om Starbreeze och Darkness. Tacka mörkret för framgången SPEL. Ljus efter mörker, frid efter strid. Efter framgångar med ett filmbaserat spel började svenska Starbreeze leta nya projekt. Men det kom inga. Till slut blev det ett panikval vid namn "The Darkness", som gick direkt upp på försäljningstoppen."
Postad 24 juli 2007 - 15:49
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Demot var väl ok. Inte tillräckligt bra för jag ska lägga pengar på det dock.
Kommer så mycket spel nu märmaste tiden så man får prioritera ordentligt.
Postad 01 augusti 2007 - 16:02
Tompa33
-
Tompa33
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Lite of topic kanske, meeeen kan inte du Phosphor ge oss en liten ledtråd till vad ni arbetar med nu?  förutom Riddick
Postad 01 augusti 2007 - 16:54
Phosphor
-
Phosphor
-
Användare
-
-
198 inlägg
Lite of topic kanske, meeeen kan inte du Phosphor ge oss en liten ledtråd till vad ni arbetar med nu? förutom Riddick 
<{POST_SNAPBACK}>
Tyvärr... Men det är coolt
Postad 02 augusti 2007 - 17:58
Tompa33
-
Tompa33
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Lite of topic kanske, meeeen kan inte du Phosphor ge oss en liten ledtråd till vad ni arbetar med nu? förutom Riddick 
<{POST_SNAPBACK}>
Tyvärr... Men det är coolt 
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, okej då! Får väl nöja mig med det, för nu!
Postad 04 augusti 2007 - 01:56
sparkie
-
sparkie
-
Användare
-
-
146 inlägg
Har precis spelat igenom The Darkness nu och måste säga att jag tyckte spelet var ganska bra men inte mer än så.
Något som jag tycker förstör spelupplevelsen är att man måste springa fram och tillbaka i tunnelbanan och se samma laddningsekvenser flera gånger.
Sen stör jag mig något extremt på kontrollen av maskgrejjen.
Med okey story, nice grafik och mycket blod är detta endå ett spel som passar min smak  .
Betyg: 7 av 10
Postad 07 augusti 2007 - 18:40
Tompa33
-
Tompa33
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Phosphor, hur kommer det sig att ni går ut med så väldigt lite information angående projekten som starbreeze jobbar med, resultaten av försäljningen och starbreeze i allmänhet?
MvH //Tommy
Postad 07 augusti 2007 - 18:44
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1 930 inlägg
Phew, nu har jag klarat ut spelet 3 ggr, nu är det nog dags att lägga det på hyllan.
Jag hade bara en fråga till Phosphor... Hur lång tid tog det att utveckla The Darkness? Från planering, till början, till slut, till release?
Postad 08 augusti 2007 - 00:36
Phosphor
-
Phosphor
-
Användare
-
-
198 inlägg
Phew, nu har jag klarat ut spelet 3 ggr, nu är det nog dags att lägga det på hyllan.
Jag hade bara en fråga till Phosphor... Hur lång tid tog det att utveckla The Darkness? Från planering, till början, till slut, till release?
<{POST_SNAPBACK}>
Typ 3 år av mitt trötta liv
Postad 13 augusti 2007 - 16:56
Unregistered24c8cfe3
-
Unregistered24c8cfe3
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
jag är riktigt stolt över att svenskar gjort detta spel. Snyggt, Starbreeze! har inte haft så singelplayerkul på väldigt länge. Förutom allt tunnelbaneåkande var det ett sant nöje. Riktigt bra story! Grafik, ljud och spelbarhet är också på topp. Tack! (Fast se för fasen till att aktien går upp igen!)
Bara att rekomendera detta spel till de som inte kört ännu!
Postad 17 augusti 2007 - 18:33
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Gav det en fyra, storyn är nog bland det mest drivande jag varit med om i ett spel
och maktfaktorn som infinner sig i takt med att the darkness ökar i styrka ger mig nästan gåshud.
Så tummen upp för The Darkness!
Redigerat av Bizhop, 05 juni 2008 - 16:08.
Postad 23 augusti 2007 - 19:10
Tompa33
-
Tompa33
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Phosphor, hur kommer det sig att ni går ut med så otroligt lite information om vad som händer med och i starbreeze?
Postad 23 september 2007 - 14:30
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1 930 inlägg
Trist att detta glömdes bort så snabbt. Årets bästa spel hittills.
Postad 23 september 2007 - 14:41
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Håller inte med, men det var kul i några timmar.
Postad 23 september 2007 - 20:29
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1 930 inlägg
Då var det kul hela spelet med andra ord
Postad 23 september 2007 - 21:44
Phosphor
-
Phosphor
-
Användare
-
-
198 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
 Roligare än Halo 3
Postad 23 september 2007 - 22:41
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1 930 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>

Roligare än Halo 3 
<{POST_SNAPBACK}>
Oväntat från dig
Postad 24 september 2007 - 10:04
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
The Darkness är enligt mig ett mycket välgjort spel, hade jävligt skoj med det...
Phosphor: Vem fick ansvaret att animera Jackies mun, den rör sig ju knappt när han pratar
Postad 12 november 2007 - 15:48
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2 247 inlägg
Måste erkänna att jag på förhand detta fick lite kryddade betyg här iom att det var svenskt (gillade det inte speciellt när jag körde demot). Efter att ha inhandlat spelet har jag dock helt ändrat åsikt - mycket underhållande! Visst verkar det vara lite i kortaste laget kanske men samtidigt har man ju bara så mycket tid att lägga på spel så hellre kort med bra story än långt och utdraget...
Postad 23 april 2008 - 14:59
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Top Cow Shines Light On The Darkness SequelBLOG—Comics publisher Top Cow didn’t exactly shed the light on the future of a sequel to shooter videogame The Darkness, but at this weekend’s New York Comic Con they certainly gave hopeful fans a big hint.
As evident by today’s videogame summit at the New York Comic Con, videogames and comic books are like a match made in heaven. Videogames not only made a splash at the specially designated summit panels, however, with gaming announcements leaking their way into the comic book world all weekend.
One such exciting tidbit came out of comics publisher Top Cow’s panel, which took place yesterday afternoon, where big muckity-mucks further fed rumors of a sequel to videogame The Darkness, a shooter based on comic book IP of the same name. While it should be emphasized that the sequel remains officially unconfirmed by both Top Cow and Starbreeze, developer of the first videogame, Top Cow certainly gave fans a leading statement.
Said Top Cow, “We can’t say ‘darkness’ and ‘videogame sequel’ in the same sentence, so ‘darkness.’ Wink. ‘Sequel.’”
It may not have been in the same sentence, but it’s certainly a tease. Other non-announcements at the panel included Top Cow admitting to interest in creating more videogames from their IP, particularly titles like Witchblade, Magdalena, Aphrodite IX, and Hunter/Killer (which apparently already has a game in the works).
If Top Cow sounds familiar to you beyond The Darkness, it may ring a few bells to note that they actually also have license to the Tomb Raider IP and publish comics involving the lovely Lara.
It’s not a statement to rock the foundations of either the comic series or game, but perhaps with all the rumors swirling around a sequel, an official announcement will be forthcoming shedding some light on The Darkness.
Postad 23 april 2008 - 15:06
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2 523 inlägg
det är dock inte starbreeze som utvecklar det denna gången. dom håller på med next gen riddick och en EA titel just nu.
Postad 23 april 2008 - 19:15
Phosphor
-
Phosphor
-
Användare
-
-
198 inlägg
The Darkness är enligt mig ett mycket välgjort spel, hade jävligt skoj med det...
Phosphor: Vem fick ansvaret att animera Jackies mun, den rör sig ju knappt när han pratar 
Ja det är ju en av spelets stora förluster. Rådatan för animationerna vart nerkomprimerad utav företaget som rensade motioncapturen. Det såg skitbra ut innan... Men men, bättre lycka nästa gång
Postad 23 april 2008 - 19:18
hedda
-
hedda
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Varför gör man så? För att få plats på skivan, eller?
Postad 23 april 2008 - 19:56
Phosphor
-
Phosphor
-
Användare
-
-
198 inlägg
Varför gör man så? För att få plats på skivan, eller?
Nej det här hände mellan inspelningen och vår leverans... Så jag antar företaget som rensade datan.
Postad 24 april 2008 - 13:11
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Phosphor: Vem och var görs ljudet till era spel, alltså ljudläggning och mix? Lägger ni ut det eller gör ni det själva? Samt hur många är inblandade i själva skapandet av ljudspåren?
Spelar för övrigt The Darkness nu. än så länge riktigt trevligt!
Redigerat av ljud, 24 april 2008 - 13:12.
Postad 24 april 2008 - 20:53
Phosphor
-
Phosphor
-
Användare
-
-
198 inlägg
Phosphor: Vem och var görs ljudet till era spel, alltså ljudläggning och mix? Lägger ni ut det eller gör ni det själva? Samt hur många är inblandade i själva skapandet av ljudspåren?
Spelar för övrigt The Darkness nu. än så länge riktigt trevligt!
Ljuden görs inhouse här utav vår audio designer, allt från inspelningar av traktorer till gafflar mot glas som sedan modifieras friskt. Musiken görs av våra inhousemusiker. Alla teman görst för det mesta i 3 versioner, Lugnt, spännande och action versionen. Sedan går dom parallellt och switchas mellan on the fly när olika saker händer i spelet. Ibland blir det lite remixes på dom spåren också. Alla voicar spelas in i studios i Los Angeles med skådisarna och vid det tillfället spelas även deras animationer för dialogerna in.
Postad 24 april 2008 - 21:20
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Ljuden görs inhouse här utav vår audio designer, allt från inspelningar av traktorer till gafflar mot glas som sedan modifieras friskt.
Musiken görs av våra inhousemusiker. Alla teman görst för det mesta i 3 versioner, Lugnt, spännande och action versionen. Sedan går dom parallellt och switchas mellan on the fly när olika saker händer i spelet. Ibland blir det lite remixes på dom spåren också.
Alla voicar spelas in i studios i Los Angeles med skådisarna och vid det tillfället spelas även deras animationer för dialogerna in.
Intressant! Jag jobbar själv med ungefär samma sak sedan tolv år, fast på "filmsidan". Jag kan ju inte låta bli att ha lite synpunkter på ljudet i spel, framförallt hur det är mixat. Ljudläggningen är ofta väldigt bra. Jag är helt klart nyfiken på din bransch. Nu ska jag spela lite Darkness!
Postad 07 maj 2008 - 14:57
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Starbreeze – the best Nordic developerNUMBER ONE. Metro Teknik talks to Johan Kristiansson, CEO of Uppsala based Starbreeze. The company takes first place in our ranking of the hottest in the Nordic region. •• How can a small company from Uppsala secure the business of two of the world’s largest game publishers? – A game developer has to have capable people in three key areas: technology, creativity and project leadership. I think that we been fairly successful here. We are a close-knit group where all members have great respect for each other’s expertise. •• How do Nordic game developers compare with the rest of the world? – Just at the moment it is actually going very well for many Swedish game developers. I can however see a cloud on the horizon in the weak US$. Contracts signed by Swedish developers are now worth some 30 percent less than they would have done a couple of years ago. •• How does the spate of mergers and acquisitions in the game industry in recent years affect an independent company such as Starbreeze? – The spate of mergers among game publishers means that we have fewer potential customers. However, quite a few game studios have filed for bankruptcy over the last year and so we also have fewer competitors. More money, spent on fewer titles is good for Starbreeze, as we are quite well placed for the really large productions. •• The game sector seems to be prospering despite the less than positive economic outlook. Why do you think this is? – The game industry has been growing at over ten percent per annum for several decades and that I believe will continue. I think that we have seen only the beginning of how successful the game industry is set to become. ••If you look into your crystal ball. How do think Starbreeze will look in ten years? – I hope that we will then be established as one of the most innovative game studios in the world, that our typical budget for a game will exceed 500 million kronor, that our games gain an average rating of over 90 percent at Metacritics.com and that as a rule we publish editions in excess of 5 million copies. Top 10The hottest Nordic game developers right now 1. Starbreeze Uppsala, Sweden The studio behind major games such as “The Chronicles of Riddick” and “The Darkness” ia currently working on two new games for the two largest game developers in the world at the moment, Activision Blizzard and EA. “We are a close-knit group where all members have great respect for each other’s expertise”, says Johan Kristiansson, CEO of Starbreeze about the success of the company.
Postad 02 juni 2008 - 22:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Så, nu har jag varvat detta
Rekommenderar det. Det är väl en 7 eller 7.5 skulle jag säga. Bäst i spelet är The Darkness rösten som låter riktigt inhuman  . Och att spetsa en människa med tentaklerna, långsamt lyfta upp honom och studera honom, slänga upp honom och sedan mitt i fallet slita ut hjärtat på honom är också en hög coolhetsfaktor. Bra ljud, bra grafik (med värdelös munanimering som alla säger), trevlig story trots att det är ett FPS. Bra med checkpoints och det laddas snabbt när man dör. Ganska bra utmaning på hard (lite väl bra när vanliga tunnelbanearbetare tål 10 skott om man inte skjuter dem i huvudet).
Vad jag inte gillade som kan förbättras till nästa gång:
- Tunnelbanan som hub. Det blir för mycket backtracking och ingen känsla av att man kommer någonstans. Orka leta på skyltar vart man ska.
- Fler darknesskrafter till nästa gång. Det är de som är roliga att använda.
- Inga granater eller distansvapen, det saknade jag.
- Mer variaton på fienderna.. fanns väl bara två olika?
- Själva uppenbarheten i spelet. Man vet vad som kommer hända. I stort sett är det en cirkel av ”gå till tåget-leta reda på var du ska- möt Paulies hantlangare- Slå ut lampor/backa in i skuggor/poppa fram- upprepa”. Det blir ganska ryckig action och sedan långa stunder med letande vart man ska.
Sen var inte kontrollen i CoD klass direkt, mycket autoaim som faktiskt behövdes.
Men all in all en bra upplevelse trots en del negativt.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|