Philips 42PF7621D
(TV)
|
1
|
(30)
|
Inga priser |
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
15 år sedan |
Hjälp! Ny TV (14 inlägg)
|
18 år sedan |
PioneerPDP436SXE plasma eller LCD (2 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 03 January 2007 - 21:33
Postad 03 January 2007 - 23:33
Ah, för att de flesta TVs själva brukar kompensera för lagget. Sen är det väl bara att testa?!
Självklart är det "bara" att testa men anledningen till frågan var ju att höra efter om någon annan har erfarenhet av nämnd konfiguration. Jag föredrar fakta framför gissningar baserade på generella egenskaper.
Hur-som-helst stämmer det i detta fallet om man kan lita på vad som står i instruktionsboken sida 49;
"Tips! Om du vill undvika synlig fördröjning mellan bild och ljud kan du använda kontakten DIGITAL AUDIO OUT till anslutningen av hemmabioförstärkaren."
Postad 04 January 2007 - 21:24
precis pratat med philips support, skall inte vara nåt problem med den firmware som ligger där (.27)
frågade om en äldre release, men gick inte att få fram... så de lovade att lägga ett case och testa den som ligger på nätet...
får se vad de kommer fram till (om de överhuvudtaget gör nåt)
Fick mitt svar ifrån supporten idag. Dom tycker att jag ska bära med mig TV'n till återförsäljaren så att dom kan uppgradera den på verkstaden.
Hade det varit en 14" Tv så hade det inte varit nå problem. Men med en 42" så känns det mindre lockande. Väntar nog på nästa uppgradering och hoppas att den är mer användarvänlig..
" Hej och tack för ditt mail.
Om du har testat att uppgradera med olika USB-minnen och det fortfarande inte fungerar rekommenderar vi att du kontaktar din återförsäljare så att de kan lämna in den för uppgradering på verkstad.
Vi hoppas att detta varit tillfredsställande
Med vänlig hälsning
Philips Kundtjänst "
Postad 04 January 2007 - 21:46
"BTW - Just been to the Philips web site and there is a new firmware update for it. I have downloaded it and tried to install it thru a usb flash but file is not being seen. Anyone else tried to update the firmware yet on this set?"
Alltså är det fler som har problem. Dock ingen lösning ännu.
Postad 04 January 2007 - 22:09
Postad 05 January 2007 - 16:02
Min TV har version BX31E-0.48.27.0. Enligt informationen ska den vara från 27/09/2006. Inte direkt ny alltså. Märkligt att Philips inte fått den att funka med USB på över tre månader...
inte riktigt sant
de la först ut den på nätet 20/12-2006... 2 veckor sen då typ... sen att den ÄR från 27/9 är ju en annan sak
Postad 05 January 2007 - 17:30
Själv har jag också råkat ut för att det ligger två olika versioner på supportsidan för 9968:an, vilket vara precis samma "fel" på supportsidan för 7621:an. Det verkar generellt på båda sidorna som om "Engelska (amerikansk)" alltid är för "gammal".
Jag kan också konstatera att det dessutom verkar vara olika versionsbeteckningar (vilket känns lite oroväckande) på supportsidan för 7621:an: "Engelska" är JX31E-0.48.27.0 och "Engelska (amerikansk)" är BX31E-0.48.19.0.
Motsvarande för supportsidan för 9968:an: "Engelska" är BX31E-0.48.30.0 och "Engelska (amerikansk)" är BX31E-0.48.20.0. Där är i alla fall versionbeteckning lika (BX på båda).
Eftersom jag tidigare i tråden läst att folk påstår att version .19 funkar, dvs BX31E-0.48.19.0, och att version .27 inte funkar, dvs JX31E-0.48.27.0, så antar jag att det är JX:et på version .27 istället för BX som ställer till det.
För er som vågar och vill prova så kan ni ju testa BX31E-0.48.30.0 (dvs "Engelska" och inte "Engelska (amerikansk)" versionen) som finns på supportsidan för 9968:an och se om den funkar bättre. Kan ju finnas risken att det inte är exakt samma programvara i de olika modellerna. Men min gissning är att det är exakt samma, med tanke på identiteterna.
Bara ett litet vågat tips från en 9968 ägare!
/Peter Cigéhn
Redigerat av Unregistered2c1997ae, 05 January 2007 - 17:30.
Postad 06 January 2007 - 11:32
precis pratat med philips support, skall inte vara nåt problem med den firmware som ligger där (.27)
frågade om en äldre release, men gick inte att få fram... så de lovade att lägga ett case och testa den som ligger på nätet...
får se vad de kommer fram till (om de överhuvudtaget gör nåt)
Fick mitt svar ifrån supporten idag. Dom tycker att jag ska bära med mig TV'n till återförsäljaren så att dom kan uppgradera den på verkstaden.![]()
Hade det varit en 14" Tv så hade det inte varit nå problem. Men med en 42" så känns det mindre lockande. Väntar nog på nästa uppgradering och hoppas att den är mer användarvänlig..
" Hej och tack för ditt mail.
Om du har testat att uppgradera med olika USB-minnen och det fortfarande inte fungerar rekommenderar vi att du kontaktar din återförsäljare så att de kan lämna in den för uppgradering på verkstad.
Vi hoppas att detta varit tillfredsställande
Med vänlig hälsning
Philips Kundtjänst "
Det är viktigt att USB:n är formaterad i FAT. Fick försöka med flera olika USB innan jag lyckades uppdatera. Läs även den svenska manualen för manuell uppdatering
Postad 06 January 2007 - 14:11
Jag testade den manuella vägen att uppdatera TVn, dvs lägga *.upg-filer i en folder som heter "Upgrades". Jag kopierade både BX31E-0.48.30.0 (för 9968) och JX31E-0.48.27.0 (för 7621) dit. Sedan gick jag in i "uppgradering av programvara" under "Installation". TVn går då själv igenom alla kompatibla SW-updateringar under "Upgrades". BX31E-0.48.30.0 (för 9968) visade sig i menyn, medan JX31E-0.48.27.0 inte dök upp.Eftersom jag tidigare i tråden läst att folk påstår att version .19 funkar, dvs BX31E-0.48.19.0, och att version .27 inte funkar, dvs JX31E-0.48.27.0, så antar jag att det är JX:et på version .27 istället för BX som ställer till det.
För er som vågar och vill prova så kan ni ju testa BX31E-0.48.30.0 (dvs "Engelska" och inte "Engelska (amerikansk)" versionen) som finns på supportsidan för 9968:an och se om den funkar bättre. Kan ju finnas risken att det inte är exakt samma programvara i de olika modellerna. Men min gissning är att det är exakt samma, med tanke på identiteterna.
Bara ett litet vågat tips från en 9968 ägare!
/Peter Cigéhn
Då TVn menade att 9968-filen var ok, så valde jag att uppgradera med den. Det gick fint! Ser att den nya programversionen ligger i TVn och har inte sett något problem.
Postad 06 January 2007 - 17:43
Jag lyckas köra 1920x1080@30Hz (1080i), men får ingen bild med t.ex. 1280x720, 1280x768, 1360x768.
Bildkällan är en laptop med ATI MOBILITY Radeon 9700.
Postad 06 January 2007 - 23:36
Fungerar mycket bra med "halv-hd" från htpc:n/MCE i 1280*720p via dvi-hdmi, (gäller bara att ha ställt in rätt upplösning på datorn först !).
Kör än så länge ljudet direkt från datorn ut i de åtta högtalarna.
Med analog Tele2Vision ser de flesta kanaler också mycket bra ut, en del kanaler verkar dock ha sämre kvalitet på utsändningarna.
Har inte märkt av några icke önskvärda fenomen ännu efter någon vecka.
Jag är helt nöjd, kan rekommenderas till fler som funderar på köp.
Har inte provat själv ännu men det cigehn skriver och pakarlss lyckats med, stämmer säkert då 42PF7621D/10 står omnämnd i "Software history" i tillhörande pdf till BX31E-0.48.30.0 (för 9968).
Kan någon tipsa mig om hur man skriver omdömen här tack ?
Postad 07 January 2007 - 21:50
Har dock stött på några frågor som kanske någon har svar på:
1. Någon som vet om det går att sätta i denna CA modul för COMHEM. Sätta i den är nog inga problem men kan jag sedan med ett COMHEM kort se på kanalerna ??
http://www.dustin.se...odID=5010088523
2. På vissa kanaler och sändningar (speciellt Tv3 och Tv6) så känns bilden lite som att man tittar på en "amatör" film. Upplevelesen känns inte likadan som på andra sändningar och kanaler. Upplever detta mest på TV3 och TV6. Men har även noterat det på Tv4 och då mest på reklamen. Hoppas någon förstår vad det är jag menar med "amatör". Det är inget som helst fel på kvaliten i övrigt på dessa sändningar.
Kvaliten är över förväntan på alla kanaler via vanlig antenn kabel från väggen.
Lite off topic oxå kanske men är det någon som vet när det kommer en HDMI kabel för XBOX 360. Skulle behöva en då jag kopplat PC till Tvn via RGB:n.
Postad 07 January 2007 - 22:38
1. Någon som vet om det går att sätta i denna CA modul för COMHEM. Sätta i den är nog inga problem men kan jag sedan med ett COMHEM kort se på kanalerna ??
http://www.dustin.se...odID=5010088523
Nej, det går inte att avkoda annat än kanaler från Boxer.
2. På vissa kanaler och sändningar (speciellt Tv3 och Tv6) så känns bilden lite som att man tittar på en "amatör" film. Upplevelesen känns inte likadan som på andra sändningar och kanaler. Upplever detta mest på TV3 och TV6. Men har även noterat det på Tv4 och då mest på reklamen. Hoppas någon förstår vad det är jag menar med "amatör". Det är inget som helst fel på kvaliten i övrigt på dessa sändningar.
Det du tänker på är förmodligen en effekt av funktionen "natural motion". Jämför med att ha den avstängd.
Filip
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 07 January 2007 - 22:39.
Postad 07 January 2007 - 23:23
Taack Filip. Med "natural motion" funktionen avstängd så försvann känslan av "amatör" film.
Postad 08 January 2007 - 08:07
Kanon.
Taack Filip. Med "natural motion" funktionen avstängd så försvann känslan av "amatör" film.
Ingen fara. "Natural motion" effekten kan ibland göra bilden nästan obehagligt äkta.
Fördelen med natural motion är uppenbar om man t.ex. slår på och av effekten vid eftertexter eller när bilden panorerar i sidled. Övriga platta TV jag sett hackar i dessa fall påtagligt. Alla andra rörelser blir såklart också väldigt mjuka vilket ibland ger "amatörfilm-bilden".
Nackdelen med natural motion, som jag ser det, är att det bildas halo-effekter (ungefär som en aura eller eller suddig dimma) kring det som rör sig. I synnerhet när bakgrunden inte är enfärgad (vilken den såklart oftast inte är). Förmodligen klarar nästa generation Philips TV av detta bättre med tanke på att de även kommer stödja natural motion med HD material, vilket diskuterats tidigare i tråden.
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 08 January 2007 - 08:11.
Postad 09 January 2007 - 13:49
Har dock inte själv testat att den verkligen fungerar.
Redigerat av pakarlss, 09 January 2007 - 14:42.
Postad 09 January 2007 - 23:21
ni som har gjort uppgraderingen av firmwaret...
försvann kanalinsökningarna och inställningarna i tvn?
fick man liksom "installera" tvn igen?
/johan
Postad 10 January 2007 - 06:54
Postad 10 January 2007 - 12:35
ok,och vad tillför den nya uppgradering för fuktioner!?
Då man laddar ned uppdateringen så kommer en PDF fil upp med information om vad som är nytt. Kolla in här (bläddra till sidan 3, Software History):
http://www.p4c.phili..._10_fur_eng.pdf
Det mesta är rena buggfixar. Det enda som är ny funktionalitet (som kom i version BX31E-0.48.27) är att man får större frihet att använda den analoga ljudingången, dvs man kan ange om den ska gälla för EXT3, HDMI1 eller HDMI2 ingången. Detta gör att man har lite större frihet att koppla in en dator via HDMI ingångarna, och man kan använda analogt ljud in och inte enbart digitalt ljud som det står beskrivet i manualen.
/Peter Cigéhn
Postad 11 January 2007 - 17:48
Är rätt säker på att dessa inställningar stannade kvar innan jag uppgraderade till 0.48.30.0
Är det någon mer som märkt av detta ??
Edit:
Hittade en inställning som jag gjort..... kommer inte ihåg exakt var (sitter inte hemma) men någonstan i menyerna så kunde man ändra om tvn finns hemma eller i butik. Jag hade varit inne o lekt där och ställt den på butik. Tydligen så sparades inte inställningarna då. Men bytte jag tillbaka till Hemma igen så sparades mina inställningar för bilden etc.
Redigerat av MFelix, 12 January 2007 - 11:07.
Postad 11 January 2007 - 19:17
En fråga: Jag har analog Comhem via kabel-TV men vill naturligtvis nyttja den digitala mottagaren också för de digitala markbundna kanalerna. Kan man få tag på en antennsplitter som har 2 ingångar till 1 utgång till TV'n? Finns det? Har kollat runt lite, Kjell&Co, men inte hittat något som löser detta. Tvärtom finns däremot.
(Edit) Hittade något, tror jag: http://www.kjell.com/?item=30300&path=
Nån som vet om det fungerar?
Redigerat av Nybbe67, 11 January 2007 - 21:53.
Postad 11 January 2007 - 23:16
Har nu också tänkt att tillhöra denna tråd efter köp av 42PF7621D efter att ha läst alla era inlägg och omdömen. Får den hemlevererad imorgon
![]()
En fråga: Jag har analog Comhem via kabel-TV men vill naturligtvis nyttja den digitala mottagaren också för de digitala markbundna kanalerna. Kan man få tag på en antennsplitter som har 2 ingångar till 1 utgång till TV'n? Finns det? Har kollat runt lite, Kjell&Co, men inte hittat något som löser detta. Tvärtom finns däremot.
(Edit) Hittade något, tror jag: http://www.kjell.com/?item=30300&path=
Nån som vet om det fungerar?
Jag är också nyfiken på en lösning på detta problem. Frågan är mellan vilka frekvenser comhems signal ligger.
Det finns lösningar som separerar parabolsignal och UHF/VHF i samma kabel, kanske det hade fungerat här med?
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 12 January 2007 - 07:48.
Postad 12 January 2007 - 10:00
Jag mailade Kjell&Co som svarade så här:
"Om du vill kombinera signalerna så är det en combinder du behöver. Tex: http://www.kjell.com/?item=30442
De vi säljer är dock tänkta att kombinera sattelit och marksänd TV. Jag vet inte om de kommer fungera något vidare med den kombination du vill köra."
Den kostar ju bara 99 spänn så det är kanske värt en test? Någon annan som testat nåt?
Postad 12 January 2007 - 11:01
Comhems frekvenser (kanaler) verkar vara svårare att hitta.
Ifall det inte finns risk för kanalkrockar så borde en combiner fungera. Har för mig att det här har diskuterats i en annan tråd, men kan inte hitta det nu.
Postad 12 January 2007 - 11:10
Glebster:
Jag mailade Kjell&Co som svarade så här:
"Om du vill kombinera signalerna så är det en combinder du behöver. Tex: http://www.kjell.com/?item=30442
De vi säljer är dock tänkta att kombinera sattelit och marksänd TV. Jag vet inte om de kommer fungera något vidare med den kombination du vill köra."
Den kostar ju bara 99 spänn så det är kanske värt en test? Någon annan som testat nåt?
Precis en sådan jag menade. Finns i annan utformning också om man vill ha det inbyggt i ett uttag.
Någon måste väl ha hittat en lösning?!
Postad 13 January 2007 - 06:50
42pf7621d_10_fus_eng.zip 08-Jan-2007 03:51 23M
philips har alltså bytt ut filen som de la upp den 20e december mot en som är 2mb mindre (mer exakt som alla andra då)
kan bara hälsa att den drog in sig själv i 180... oddsen att den fil som låg i zippen var korrupt förut är ca 100%... irriterar mig på philips support nåt ohyggligt just nu då de inte behagat sig ringa tillbaka till mig då jag har ett ärende med just detta (och de fick mitt mobilnummer)
(edit)
och har nu konstaterat att jag fortfarande har problem med komponent, så ingen nytta av den patchen
Redigerat av Unregisteredaa798029, 13 January 2007 - 09:07.
Postad 13 January 2007 - 15:39
Kör med defaultfirmware BX31E-0.48.24.0. Kommer kanske att uppgradera efter helgen, vågar inte riskera något just nu om det blir strul. Eller bör jag uppgradera ändå? Det verkar ju vara ett rätt gammalt firmware, 2 nyare versioner finns.
(Edit) Jag har nu kört igenom ett par DVD filmer i helgen via komponent och felet uppstår inte längre, av någon anledning. Har inte uppgraderat firmware utan kör på ovan.
Om nu Philips nonchalerar problemet får väl fler höra av sig till dem. Har vi någon gemensam supportadress som fungerar (dvs med svar)?
Har bara mycket possitiva erfarenheter om deras support (via Servex) från tidigare apparater, tex min DVD-spelare. Därav valet av just Philips.
Redigerat av Nybbe67, 14 January 2007 - 08:28.
Postad 13 January 2007 - 16:53
http://www.hifi-foru...ad-152-847.html (42pf7621d)
http://www.hifi-foru...=152&thread=308 (32pf9830)
EDIT: 32PF5420 är också omnämnd med samma problem.
Tyvärr verkar Pihilips nonchalera problemet. Den nya SW-versionen verkar inte hjälpa.
I det tyska forumet har någon lyckats eliminera störningarna genom att ändra insignalen till 576p.
Rådet just nu är väl annars att undvika att använda sig av komponentingången...
Redigerat av pakarlss, 13 January 2007 - 17:26.
Postad 13 January 2007 - 17:02
Tyvärr verkar Pihilips nonchalera problemet. Den nya SW-versionen verkar inte hjälpa.
äh... att säga att de nonchalerar det är väl att ta i... de skriver ju att de "fixat det" i senaste fw
så bevisligen försöker de, men tyvärr glömde de att fixa det (eller så är det de 3mb som vi numera saknar i filen
Postad 13 January 2007 - 17:11
Var det någon som hade något bra väggfäste att rekommendera (om man bortser från hemmabyggen)? Verkar som om det är få universalfästen som fixar 800x400.Jag har försökt med Kjell´s fäste men det tyckte jag inte passade var även och tittade på Biltemas men det verkade passa ändå sämre.
Hålen på baksidan av tv sitter med avstånd på 800mm och plattan från biltema är bara ca770mm.
På Kjells är skenan 800mm men om man sätter fästena på skenan är det bara 770mm mellan hålen.
Hur gjorde ni? Använde ni skruvhålen som man fäste bordsstativet i eller dom som sitter med avstånfd 800x400?
Postad 13 January 2007 - 17:23
I release-noten till BX31E_0.48.30 står inget om att problemet är fixat. Där nämns bara HDMI-buggar. Komponentproblem var dock omnämnt i JX..-versionen som tidigare låg ute, denna SW passade ju dock inte till 7621an.äh... att säga att de nonchalerar det är väl att ta i... de skriver ju att de "fixat det" i senaste fw
![]()
så bevisligen försöker de, men tyvärr glömde de att fixa det (eller så är det de 3mb som vi numera saknar i filen)
I det tyska forumet har dom kontaktat Philips angående problem med komponent-ingången. Svaret från Philips är att det inte är något problem, utan att TVn fungerar enligt specifikationen:
"Mein Problem liegt bei Philips schon Seit ca. 6 Monaten.
Sie sagen immer das Gerät arbeitet innerhalb seiner Spezifikationen einwandfrei.
War da schon zum 4. Mal zur Reparatur."
Postad 14 January 2007 - 07:01
Postad 15 January 2007 - 13:54
Var det någon som hade något bra väggfäste att rekommendera (om man bortser från hemmabyggen)? Verkar som om det är få universalfästen som fixar 800x400.Jag har försökt med Kjell´s fäste men det tyckte jag inte passade var även och tittade på Biltemas men det verkade passa ändå sämre.
Hålen på baksidan av tv sitter med avstånd på 800mm och plattan från biltema är bara ca770mm.
På Kjells är skenan 800mm men om man sätter fästena på skenan är det bara 770mm mellan hålen.
Hur gjorde ni? Använde ni skruvhålen som man fäste bordsstativet i eller dom som sitter med avstånfd 800x400?
Jag köpte ett Hama väggfäste. Hur nöjd som helst! Stabilt, passade perfekt och bygger bara ut drygt 2 cm. Kolla i mitt galleri för bilder.
Inwarehouse säljder det bla, men jag är säker på att det finns billigare på nätet om du kollar runt lite.
Hama väggfäste
Postad 15 January 2007 - 14:58
Tack för svaret. Din upphängning ser stilig ut. En liten undran dock:Jag köpte ett Hama väggfäste. Hur nöjd som helst! Stabilt, passade perfekt och bygger bara ut drygt 2 cm. Kolla i mitt galleri för bilder.
Inwarehouse säljder det bla, men jag är säker på att det finns billigare på nätet om du kollar runt lite.
Hama väggfäste
I produktbeskrivningen står det att max bredd är 77 cm. Det borde vara 80 cm om det är vesa 800x400? Har du använt dom äkta vesa-hålen, eller hängt upp tvn i dom inre, "utstående" hålen som bordsstativet krokar i?
Flera av universalfästena klarar ju bredder upp till ca 77 cm, men 80 cm är ovanligt.
Postad 18 January 2007 - 20:46
Tack för svaret. Din upphängning ser stilig ut. En liten undran dock:Jag köpte ett Hama väggfäste. Hur nöjd som helst! Stabilt, passade perfekt och bygger bara ut drygt 2 cm. Kolla i mitt galleri för bilder.
Hama väggfäste
I produktbeskrivningen står det att max bredd är 77 cm. Det borde vara 80 cm om det är vesa 800x400? Har du använt dom äkta vesa-hålen, eller hängt upp tvn i dom inre, "utstående" hålen som bordsstativet krokar i?
Flera av universalfästena klarar ju bredder upp till ca 77 cm, men 80 cm är ovanligt.
Philips support rekomenderade inte att man använde dom "utstående" hålen för att hänga upp tv med. Så var försiktig med det.
Postad 21 January 2007 - 15:14
Har försökt mig på detta genom att först koppla in en sådan här, http://www.netonnet....ctionRow1Center, i uttaget i tv:n så man får två ingågnar. Har sedan kopplat in ComHem kabeln och sedan Boxer kabeln.
Allt fungerar o man kan se både ComHem kanaler och Boxer kanalerna. Dock så blir det ett litet jobbigt problem när man kopplar in Boxer antennen, när man gör detta så blir det sämre bild på ComHem kanalerna (typ störningar , linjer i bilden).
Om någon har en bra lösning på hur man kan lösa detta så är jag idel öra. Just nu så har jag löst det så att jag satt en fjärrströmbrytare till Boxer antennen så att jag kan slå på och av den med en fjärr. Men i längden så blir det lite jobbigt oxå, men duger just nu.
Har provat tre antenner med samma resultat.
http://www.netonnet....SectionTopOffer
http://www.netonnet....ctionRow2Center
http://www.netonnet....ectionRow2Right
Postad 21 January 2007 - 15:37
Vi är dock fler som är intresserade av att använda både digital och analog mottagare så om någon hör något är jag VÄLDIGT intresserad.
Postad 22 January 2007 - 14:00
Jag köpte min 42pf7621d på Technistore och det verkar som om jag fick en tysk version av tv'n.
Har jag rätt firmware då tror ni ? Eller måste man hämta den från Philips tyska supportsida ?
Någon som upplevt samma ?
/Piddez
Postad 22 January 2007 - 14:59
När jag tittade runt tidigare efter SW-uppdateringar (innan BX31E_0.48.30 dök upp), så hade pekade den tyska, svenska och engelska supportsidan på samma fil, så jag tror att SW med största sannolikhet är identisk för de olika landsversionerna av TVn.
Postad 22 January 2007 - 16:31
När jag tittade runt tidigare efter SW-uppdateringar (innan BX31E_0.48.30 dök upp), så hade pekade den tyska, svenska och engelska supportsidan på samma fil, så jag tror att SW med största sannolikhet är identisk för de olika landsversionerna av TVn.
Jag skulle påstå att det till och med är samma programvara till ett flertal olika TV modeller också, och inte bara för olika länder. Vad jag har kunnat förstå (efter ha tipsat om att programvaran till min 32PF9968 också passar 42PF7621D) så tror jag att BX31E... varianten passar till alla TV modeller (oberoende av land) som har "Digital medialäsare" (som Philips kallar det, dvs USB anslutning), men som ej har PC Link. För de TV modeller som också har PC Link finessen så är det JX31E... varianten som passar. Det är i alla fall vad jag har kunnat se då jag tittat runt på olika modeller och vilken programvara som passar vilken.
Min egen erfarenhet från programvarubranschen säger mig att man nog vill ha samma programvara till så många TV modeller som möjligt för att undvika allt för mycket jobb med konfigurationsstyrning (jobbade jag på Philips så skulle jag nog försöka se till det jag också). Men Philips verkar ju ha ställt till ändå med tanke på diskussionerna tidigare i den här tråden. Och då pratar vi ändå bara om två olika varianter av programvara (BX31E... och JX31E...). Tänk er själv om varje modell och land hade sin egen programvaruvariant! Kombinatoriken blir snabbt fullkomligt ohållbar!
/Peter Cigéhn
Postad 24 January 2007 - 22:04
Lyckades få det att funka efter att ha laddat ner "powerstrip" och lekt lite med timingen.
Pixelmappat i native upplösning verkar dock vara omöjligt.
Postad 08 February 2007 - 14:25
Tänkte höra om fler än mig har haft problem med att denna tv vid påstart och avstägning knakar. Ungefär som om plasten stelnar och låter som fan pga detta.
Har nu haft in min tv på rep 2gånger = TOTAL TID I REP 25dar. Har ägt tvn totalt 3.5mån varav den snart varit inne på rep 25dar till dags datum.
Nu fick jag besked av Servex "huvudreparatören" att den ska krediteras. Dvs jag får en ny tv eller pengarna tillbaka.
Tänkte nu bara höra om fler ha haft detta problem med att tvn knakar. Speciellt efter man haft på den ca 2h och stänger av den.
Jag kommer kräva pengarna tillbaka då jag inte vill gå igenom detta igen med Philips kundservice som totalt är under all kritik. Vågar inte chansa på att få en kasst måndags ex igen.
Postad 08 February 2007 - 15:31
Postad 12 February 2007 - 21:15
När jag kollar på DVD via SCART så får jag vad som ser ut som 5 st små lampor längst upp på tv rutan. Detta är välidgt irreterande och de dyker bara upp när jag kollar på DVD via SCART (har dock inte testat att koppla in komponent kabel.
Har provat två olika DVD apparater med samma fenomen
Funderar iof på att skaffa mig en DVD med HDMI men skulle gärna vilja bli av med dessa lampor.
Någon som känner igen problemet ?
Postad 12 February 2007 - 21:45
Postad 13 February 2007 - 08:10
Ja... jag har bara sett lamporna när jag tittar på DVD via SCART1 och SCART2. Har även för mig att de försvinner om man byter bildformat, men jag kör på bredbilds format eftersom jag tycker det blir bäst och där ser man lamporna.
Vid vanligt tv tittande, XBOX 360 eller PC via HDMI så syns inte detta. XBOX är via komponent
Tänkte jag skulle ta mig lite tid och testa med att koppla in något annat på SCART ikväll för o se om lamporna är där oxå.
Postad 13 February 2007 - 15:53
Någon som vet vad problemet kan vara till följande ??
När jag kollar på DVD via SCART så får jag vad som ser ut som 5 st små lampor längst upp på tv rutan. Detta är välidgt irreterande och de dyker bara upp när jag kollar på DVD via SCART (har dock inte testat att koppla in komponent kabel.
Har provat två olika DVD apparater med samma fenomen
Funderar iof på att skaffa mig en DVD med HDMI men skulle gärna vilja bli av med dessa lampor.
Någon som känner igen problemet ?
Har du använt samma scartkabel när du provat? I så fall, är det en fullscart?
Vad har du för inställningar på din DVD? Skickar den ut S-video eller RGB?
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 13 February 2007 - 19:24.
Postad 13 February 2007 - 21:36
Vet inte men jag försökte köpa från Tyskland hos den som var billigast men av någon anledning så skickade de inte till Sverige trots att de angav så på hemsidan. Kanske för stort paket?? Har inte provat med flera. Funderar själv ett tag till. Lycka till.
Knepigt Tyskland är ju världsmästar i logistik.... brukade handla grejer därifrån förut snabbare än svenska posten inom sverige...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
TV-apparater med inbyggd digitaltuner
2 bilder
13 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?