Ny svenskbox snart på marknaden (Lyngbox)
LyngBox Media LyngBox LB-ST1 160GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 09 June 2008 - 19:06
Postad 09 June 2008 - 19:24
Jag har inga problem att få in Eurosport HD eller dom andra hd kanalerna heller för den delen, ringde supporten på canal digital idag och dom trodde jag har för dålig signal och att parabolen är felriktad men eftersom andra kanalerna fungerar så känns det inte heller som felet Installatören jag hade för en månad sedan har semester nu så det känns som hela hd satsningen på fotbollsem är en stor flopp. Hade sett fram emot fotbollskvällar på projektorn.
Lindo vad har du för värden i inställningarna.
Jag har frekvens 12128 MHz H 30000 MSym/s
V:512 A:-1 AC3:640 P:2047 TXT:65535 TXTPG:8191
BER:60 UBC:0
Signalstyrka ca 75%
Signalkvalite 95%
//P-E
På min mottagare:
12128 MHz H 30000 MSym/s
BER:80 UBC:0
Signalstyrka ca 85%
Signalkvalite 98-99%
läs i den tråd
https://www.minhembi...howtopic=199313
Redigerat av lindo, 09 June 2008 - 19:28.
Postad 09 June 2008 - 22:30
Ett tips som jag läste i en annan tråd som fungerade var att gå ut och vrida en liten aning på LNBn. Bara lite. Kan hjälpa.
Tyvärr hjälper inte detta har vridit höger och vänster men blir bara sämre , kan det vara en dålig LNB huvud eller är tallriken för liten (jag tror den är 60 cm)Jag har canal digitals paket ca 1 mån gammalt och bor utanför Växjö
Postad 10 June 2008 - 10:33
Försök även luta parabolen framåt och bakåt, detta är en sak många glömmer.Tyvärr hjälper inte detta har vridit höger och vänster men blir bara sämre , kan det vara en dålig LNB huvud eller är tallriken för liten (jag tror den är 60 cm)Jag har canal digitals paket ca 1 mån gammalt och bor utanför Växjö
Bor också utanför Växjö och du kan se på mitt galleri öven min parabol ( T90 ) hur en parabol ska se ut
Jag skulle nog också byta ut mitt lnb mot ett bättre typ Smart Titanium 0.2, skicka ett PM ifall du funderar på detta.
Postad 10 June 2008 - 20:48
På min mottagare:
12128 MHz H 30000 MSym/s
BER:80 UBC:0
Signalstyrka ca 85%
Signalkvalite 98-99%
läs i den tråd
https://www.minhembi...howtopic=199313
Har börjat fundera på om det är ca modulen som kan ställa till det på något sätt för får upp ett meddelade "kanalen kan ej visas eftersom den är kodad och ingen av CA-modulerna kan avkoda den" Finns det några experter här som vet hur dom fungerar eller om det finns vissa fabrikat som är bättre än andra.
//P-E
Postad 10 June 2008 - 20:52
Jag har inga problem att få in Eurosport HD eller dom andra hd kanalerna heller för den delen, ringde supporten på canal digital idag och dom trodde jag har för dålig signal och att parabolen är felriktad men eftersom andra kanalerna fungerar så känns det inte heller som felet Installatören jag hade för en månad sedan har semester nu så det känns som hela hd satsningen på fotbollsem är en stor flopp. Hade sett fram emot fotbollskvällar på projektorn.
Lindo vad har du för värden i inställningarna.
Jag har frekvens 12128 MHz H 30000 MSym/s
BER:60 UBC:0
Signalstyrka ca 75%
Signalkvalite 95%
//P-E
Om du kör med en CA-modul, kan det vara SR på 30000 som spökar, har läst om folk med conax egna moduler som inte klarar det. Är nog någon sorts bisarr motåtgärd mot pirattittande med en viss CA-modul. Som vanligt blir även folk med legitim hårdvara och abonnemang drabbade.
Redigerat av Unregistered8af05ad5, 10 June 2008 - 20:52.
Postad 10 June 2008 - 21:06
Om du kör med en CA-modul, kan det vara SR på 30000 som spökar, har läst om folk med conax egna moduler som inte klarar det. Är nog någon sorts bisarr motåtgärd mot pirattittande med en viss CA-modul. Som vanligt blir även folk med legitim hårdvara och abonnemang drabbade.
Tack för svar men vad är lösningen finns det någon modul som fungerar?
lindo vad har du för modul?
//P-E
Postad 10 June 2008 - 21:40
Tack för svar men vad är lösningen finns det någon modul som fungerar?
lindo vad har du för modul?
//P-E
Jag har en från -99
Postad 13 June 2008 - 12:44
Postad 18 July 2008 - 05:41
Provat lite snabbt igår och det känns bra än så länge,kanske en aning snabbare vid kanalskifte men VI får återkomma.
//P
Redigerat av putta, 18 July 2008 - 05:44.
Postad 18 July 2008 - 18:47
NY SW för Lyngboxen finns att ladda ner antingen direkt genom boxen eller från deras hemsida där det även står vad som är gjort.
Provat lite snabbt igår och det känns bra än så länge,kanske en aning snabbare vid kanalskifte men VI får återkomma.
//P
Ja den känns snbbare vid kanalbyten
Och nu kan man även se vilken bitrates som används på respektive kanal
Postad 19 July 2008 - 11:29
1) Ni som har denna box kör ni med den egna EPGn (2 eller 14 dagar)?
2) Två dagars var visst gratis, för att få 14 fick man betala. Hur mycket?
3) Är de svenska kanalerna (CD) med i EPGn?
4) I listan över inspelade program så verkar det bara visas namnet. Går det att ställa in så den också visar datum i listan (så det syns för alla i listan samtidigt)?
5) Funkar DVB-textningen på CDs HD kanaler, t.ex. Discovery HD?
6) Är det något problem med AC-3 ljudet på SVT HD (dropouts)?
7) Någon av er som har två S2-tuners, funkar det?
//Michael
Postad 19 July 2008 - 16:38
Läste lite om denna box i elektronikvärlden och några frågor poppade upp.
1) Ni som har denna box kör ni med den egna EPGn (2 eller 14 dagar)?
2) Två dagars var visst gratis, för att få 14 fick man betala. Hur mycket?
3) Är de svenska kanalerna (CD) med i EPGn?
4) I listan över inspelade program så verkar det bara visas namnet. Går det att ställa in så den också visar datum i listan (så det syns för alla i listan samtidigt)?
5) Funkar DVB-textningen på CDs HD kanaler, t.ex. Discovery HD?
6) Är det något problem med AC-3 ljudet på SVT HD (dropouts)?
7) Någon av er som har två S2-tuners, funkar det?
//Michael
1. Den är på 7 dagar
2.Nu ligger 7 dagar gratis 14 dagar är ej igång. Har inte sett något pris
3.japp gör ett besök på http://www.lyngsat-g....com/index.html
4.Det syns samtidigt i rutan bredvid. Datum, tid, kanal och hur lång inspelningen är men inte mer än på den inspelningen som är markerad
5.ja
6.Inte vad jag har märkt under allsång på skansen (har inte tittat på så mycket mer)
Postad 22 July 2008 - 10:11
Funderar på ett köp har i dag ett c+ kort som fungerar i olika boxar (ännu)
Var handlar man CA-modul ?
Postad 24 July 2008 - 02:49
Se bifogad bild nedan.
Spaun64LyngBox.jpg 370.67K
1 Antal nerladdningar
Postad 24 July 2008 - 07:58
lite svårt att veta...Vilken CA-modul ska man välja för att få minst strul med C+ ?
Funderar på ett köp har i dag ett c+ kort som fungerar i olika boxar (ännu)
Var handlar man CA-modul ?
vet att ca-modul som har nr.P/N: 904??? v1.0 inte öppnar alla hd-kanaler(har testat)
kjell.com har en som heter P/N: 904180 V1.0 , den ska du kanske inte köpa
Finns nya som heter 5.0 bl.a på Onoff och Netonnet
vet inte vad de går för...
Själv har jag en "orginal" CA-modul från canaldigital med logga på.
Postad 03 August 2008 - 08:22
Postad 03 August 2008 - 09:39
Hej Jag har nyligen köpt denna box med expansionsmodulen för ca 8000kr.Dett börjar med att jag hade problem med CA-modulen av märke DILOG Jag fick bara upp CAM SVARAR EJ hela tiden.Jag åkte till Mediamarkt och köpte en annan CA-modul som fungerade bra.Sen skulle jag testa om det gick och spela in en kanal och se på en annan från Canal Digital men det gick inte för jag fick upp meddelandet att tunern var upptagen för inspelning.Nu hoppas jag att det är expansion modulen som inte fungerar för annars verkar det som jag har kastat 8000 kr i sjön.Ska lämna in modulen på måndag så får jag se om det fungera som det ska .Jag provade att spela in ett program ifrån guiden för att se om man kunde stänga av boxen men det gick inte heller.Det är också många störningar på kanalerna mest då på HD-kanalerna.Så mitt första intryck på denna box är inte så bra som man kan förvänta sig för 8000 kr,jag menar Canal Digitals PVR HD Box är ju så mycket bättre på dom flesta punkter. Nu vet jag att det kommer uppdateringar hela tiden till denna box så kanske dessa problem åtgärdas.
Normalt sett så vil en Common Interface CA modul kun være i stand til å dekode en kanal om gangen. Det kan være en potensiell årsak til at du har problemer med å spille inn en CD kanal og se på en annen CD kanal. Det kan muligens fungere med to Conax CI moduler dersom Lyngbox har plass til to slike (mange mottagere har også problemer med to moduler for samme CA system).
CAM'en (og ikke minst mottageren) kan lage bildeforstyrrelser pga. den høye bitraten. Det fungerer fint uten forstyrrelser i min Humax HDCI-2000 med Conax SCM CAM versjon 4.00 men kun i en av CI portene. Den øverste CI porten på Humax gir store forstyrrelser men det er sikkert et rent Humax problem.
Postad 03 August 2008 - 12:59
Hej Jag har nyligen köpt denna box med expansionsmodulen för ca 8000kr.Dett börjar med att jag hade problem med CA-modulen av märke DILOG Jag fick bara upp CAM SVARAR EJ hela tiden.Jag åkte till Mediamarkt och köpte en annan CA-modul som fungerade bra.Sen skulle jag testa om det gick och spela in en kanal och se på en annan från Canal Digital men det gick inte för jag fick upp meddelandet att tunern var upptagen för inspelning.Nu hoppas jag att det är expansion modulen som inte fungerar för annars verkar det som jag har kastat 8000 kr i sjön.Ska lämna in modulen på måndag så får jag se om det fungera som det ska .Jag provade att spela in ett program ifrån guiden för att se om man kunde stänga av boxen men det gick inte heller.Det är också många störningar på kanalerna mest då på HD-kanalerna.Så mitt första intryck på denna box är inte så bra som man kan förvänta sig för 8000 kr,jag menar Canal Digitals PVR HD Box är ju så mycket bättre på dom flesta punkter. Nu vet jag att det kommer uppdateringar hela tiden till denna box så kanske dessa problem åtgärdas.
Problemet att det inte blir någon inspelning från guiden beror på kanalnamnet i mottagaren. Måste vara det namn som kommer från lyngsat. Vid en kanalsökning ändras vissa kanalnamn till servicenamnet från satelliten. Och då startar inte inspelningen
Boxen kan stå i standby läget och den startar upp när det är dags för inspelning, vald från lyngsat-guide
Postad 03 August 2008 - 14:19
Men kommer jag kunna använda dubbla tuners precis som min gamla box med ett CD programkort?Problemet att det inte blir någon inspelning från guiden beror på kanalnamnet i mottagaren. Måste vara det namn som kommer från lyngsat. Vid en kanalsökning ändras vissa kanalnamn till servicenamnet från satelliten. Och då startar inte inspelningen
Boxen kan stå i standby läget och den startar upp när det är dags för inspelning, vald från lyngsat-guide
Postad 03 August 2008 - 14:29
Men kommer jag kunna använda dubbla tuners precis som min gamla box med ett CD programkort?
Du behöver dubbla kort om du ska kunna se på 2 st kodade kanaler samtidigt
Postad 03 August 2008 - 15:25
Så här står det i bruksanvisningen: "Det går att installera en extra tuner i LyngBox för att samtidigt kunna spela in och titta på kanaler från samma källa". Och jag som trodde att ett programkort var en källa.Men är det så jävligt så lämnar jag in boxen köper en VANTAGE 8000SDu behöver dubbla kort om du ska kunna se på 2 st kodade kanaler samtidigt
Postad 04 August 2008 - 11:49
På andra (de flesta ?) twin-tuner-boxar så måste man som användare hålla reda på tuner 1 och 2. Detta skiljer sig från mark-boxar, där det brukar vara 'osynligt' för användaren vilken tuner som används. Detta hänger nog ihop med att på sat boxar så kan man ha olika LNBer kopplade till de olika tuner'na.Sen skulle jag testa om det gick och spela in en kanal och se på en annan från Canal Digital men det gick inte för jag fick upp meddelandet att tunern var upptagen för inspelning.
Hur är Lyngbox, under förutsättning att det är samma konfiguration (LNBer) och kanalsökning på de två tuner'na, väljer du som användare tuner eller gör boxen det själv?
Baserat på felmedelandet du fick kan man tro att du försökte titta med den tuner som var upptagen för inspelning. Med andra ord verkar det inte som om boxen själv väljer tuner eller så finns inte den kanal du valde på den andra tunern.
De störningar du skrev om, har du de på båda tuner'na?
PS. Skall bli väldigt intressant att få reda på hur denna box hanterar avkodning av två kanal. Kan den det? Om inte, hur gör den vid live+rec? Om den kan, hur gör den om CAMen inte kan? Kan den lära in gamla koder i kortet? Kodar den med egen kod på disken? Om så, vad är denna kod kopplad till (vad händer vid box eller hdd krash)?
//Michael
Han skulle inte titta på två samtidigt, utan titta på en och spela in en.Du behöver dubbla kort om du ska kunna se på 2 st kodade kanaler samtidigt
Hur hanterar Lyngbox detta?
//MIchael
Postad 04 August 2008 - 15:54
Nu tror jag att det är något fel på expansionmodulen så jag är ju inte säker på vad felet är ,så jag vet ej hur Lynboxen hanterar detPå andra (de flesta ?) twin-tuner-boxar så måste man som användare hålla reda på tuner 1 och 2. Detta skiljer sig från mark-boxar, där det brukar vara 'osynligt' för användaren vilken tuner som används. Detta hänger nog ihop med att på sat boxar så kan man ha olika LNBer kopplade till de olika tuner'na.
Hur är Lyngbox, under förutsättning att det är samma konfiguration (LNBer) och kanalsökning på de två tuner'na, väljer du som användare tuner eller gör boxen det själv?
Baserat på felmedelandet du fick kan man tro att du försökte titta med den tuner som var upptagen för inspelning. Med andra ord verkar det inte som om boxen själv väljer tuner eller så finns inte den kanal du valde på den andra tunern.
De störningar du skrev om, har du de på båda tuner'na?
PS. Skall bli väldigt intressant att få reda på hur denna box hanterar avkodning av två kanal. Kan den det? Om inte, hur gör den vid live+rec? Om den kan, hur gör den om CAMen inte kan? Kan den lära in gamla koder i kortet? Kodar den med egen kod på disken? Om så, vad är denna kod kopplad till (vad händer vid box eller hdd krash)?
//Michael
Han skulle inte titta på två samtidigt, utan titta på en och spela in en.
Hur hanterar Lyngbox detta?
//MIchael
Postad 10 August 2008 - 12:50
Postad 10 August 2008 - 16:08
fixar lyngboxen diseq 1.2, eller är det en framtida mjukvaru-uppdatering?
ja det går bra att styra en DiSEqC motor
Postad 21 August 2008 - 17:01
Någon som hört något mer om det är ett expansionskort för DVB-T på gång?
Postad 21 August 2008 - 20:14
Det är väl ingen ide om man måste ha ett programkort per tunerHalloj,
Någon som hört något mer om det är ett expansionskort för DVB-T på gång?
Postad 17 September 2008 - 19:54
Postad 21 October 2008 - 18:28
Har själv laddat ner den och det jag har provat så funkar det kanon.
//P
Postad 21 October 2008 - 19:26
Jag har följt Lyngbox egna forum och där säger Lyngbox att det p.g.a Hårdvaran som man måste ha ett programkort för varje tuner för att kunna andvända dom mest basic funktioner i en twintuner.
Postad 30 January 2009 - 22:52
/ Peter
Bifogad fil(er)
Postad 17 February 2009 - 03:16
/Peter
Spaun8quadLyngBox.jpg 277.51K
0 Antal nerladdningar
Postad 18 February 2009 - 01:26
Inkl. LyngBox crypto.
/ Peter
Spaun6quad1octoLyngBox.jpg 280.82K
0 Antal nerladdningar
Postad 10 March 2009 - 20:46
Postad 18 October 2009 - 03:36
När jag funderat över hur inställningarna av DiSEqC portar kan förbättras har jag valt att gå ett steg längre än vad vanliga satellitmottagare kan erbjuda, normalt sett kan man bara kombinera ihop en "hel" satellitposition med en och samma DiSEqC port vilket i de flesta fall är fullt tillräckligt men det finns undantag tex då det både finns C-band och Ku-band utsändningar i samma position eller om det både finns linjär och cirkulär polarisation. Därför vore det bra om det gick att "separera" DiSEqC port inställningarna så att de knyts till varje enskild transponder istället för hela satellitpositionen. För att inte behöva sitta och mata in DiSEqC port inställningar för varje enskild transponder kan man ha val i meny:n där antingen alla transpondrar i satellitpostionen får samma inställning eller att inställning görs per satellit eller om så önskas per transponder.
Bifogar en bild som jag gjort i ett bildredigeringsprogram som visar hur det skulle kunna se ut om ovanstående förbättringar införs i LyngBox "Antenna Configuration".
/ Peter
Bifogad fil(er)
Postad 16 January 2010 - 03:42
/ Peter
lyngboxdigits.jpg 207.46K
5 Antal nerladdningar
Postad 09 October 2010 - 13:03
Behöver man en parabol för att det skall funka? Jag vill gärna ha in massa sportkanaler som finns runt om i europa
Postad 05 September 2013 - 19:12
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1 bild
76 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?