Samsung DTB-P850V
608 svar till detta ämne
Postad 13 juni 2007 - 21:26
MrZapp
-
MrZapp
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tja.. Ny på forumet och ny med inspelningsbar box (två dagar). Valet föll på Samsungen pgr av användarvänlighet och stabilitet (om man nu bortser från de senaste inläggen om boxar som dör)
Hittills väldigt nöjd.
Frågor:
Någon som provat cardsplitter med boxen?
Justeras klockan automatiskt från boxer eller måste man fixa det manuellt?
Postad 14 juni 2007 - 05:51
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Tja.. Ny på forumet och ny med inspelningsbar box (två dagar). Valet föll på Samsungen pgr av användarvänlighet och stabilitet (om man nu bortser från de senaste inläggen om boxar som dör) Hittills väldigt nöjd. Frågor: Någon som provat cardsplitter med boxen? Justeras klockan automatiskt från boxer eller måste man fixa det manuellt?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med SmartWi. Det funkar kanon!
Postad 14 juni 2007 - 17:57
UltimateSwede
-
UltimateSwede
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Min box la av i söndags...samma fenomen med 3 blinkande lampor. Inlämnad hos expert nu. Tråkigt om man blir av med alla inspelningar..
Synd med en annars så välfungerande box!
/Chrille
<{POST_SNAPBACK}>
Nu börjar det bli läskigt, min box la av i dag! Många trasiga boxar blir det... Kan det vara sommarvärmen som ställer till det, eller vad tror ni? /Stefan
Postad 14 juni 2007 - 19:06
MrZapp
-
MrZapp
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hmm.. Nu börjar jag bli rädd. Jag köpte inte någon tillägsförsäkring när jag köpte boxen. Ni som har boxar som lagt av, hur lång tid tog det innan de dog?
Jag har bara Experts ett års försäkring. Börjar fundera på om jag var dumsnål som inte pyntade 700 för tre års försäkring. Tanken var att pajar den inte inom ett år så tuffar det nog på..
Postad 15 juni 2007 - 07:25
Unregistered40863e2a
-
Unregistered40863e2a
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej Mr Zapp! (och alla andra förståss)
Jag köpte min box i februari i år, så den är ju inte gammal direkt.. Ingen tilläggsförsäkring.
Hoppas de reder ut detta problem innan garantin går ut. Det verkar ju vara något ordentligt fel eftersom de verkar lägga av en efter en nu..
Håller tummarna för din box!
Ha de bra!
/Danne den boxlöse..
Postad 15 juni 2007 - 13:06
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Min box la av i söndags...samma fenomen med 3 blinkande lampor. Inlämnad hos expert nu. Tråkigt om man blir av med alla inspelningar..
/Chrille
<{POST_SNAPBACK}>
Nu börjar det bli läskigt, min box la av i dag! Många trasiga boxar blir det...
Kan det vara sommarvärmen som ställer till det, eller vad tror ni? /Stefan
<{POST_SNAPBACK}>  Hmm... Min har lagt av nu! Kan det vara ett virus kanske?
Postad 18 juni 2007 - 22:00
UltimateSwede
-
UltimateSwede
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
/Chrille
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm...
Min har lagt av nu! Kan det vara ett virus kanske?
<{POST_SNAPBACK}>
Tror du någon på Teracom dj-vlas och skickar det över nätet, bara för att vi faktiskt fått en box vi är nöjda med??? För övrigt anser jag Kartago bör förstöras.
Postad 21 juni 2007 - 20:36
Zirk
-
Zirk
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
/Chrille
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm...
<{POST_SNAPBACK}>
Ytterligare en död 850, virus eller sommar? Någon som fått tillbaka sin? /Ytterligare en Stefan
Postad 24 juni 2007 - 20:58
UltimateSwede
-
UltimateSwede
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
/Chrille
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm...
<{POST_SNAPBACK}>
Ytterligare en död 850, virus eller sommar?
Någon som fått tillbaka sin?
/Ytterligare en Stefan
<{POST_SNAPBACK}>
Väntar på fraktsedel från Samsung, så min är inte ens inskickad... Det var någon som skrev om 3 veckor, suck.
Postad 27 juni 2007 - 20:10
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
/Chrille
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm...
<{POST_SNAPBACK}>
/Ytterligare en Stefan
<{POST_SNAPBACK}>
Väntar på fraktsedel från Samsung, så min är inte ens inskickad... Det var någon som skrev om 3 veckor, suck.
<{POST_SNAPBACK}>
Fick mina fraktsedlar idag. Återstår att se hur lång tid reperationen tar denna gången. Återkommer med resultat...
Postad 28 juni 2007 - 09:49
boyblue
-
boyblue
-
Rookie
-
1 inlägg
Har nyligen köpt en Samung DTB-p850V och är mkt nöjd hittils. Men det låter oroande om dessa kraschar.
Kan där ute svara på om det finns någon mjukvaruuppgradering att hämta? Min box har version 4.11
Har försökt hämta uppgraderingar via interfacet men får som svar att inga är tillgängliga? När/hur skickar boxer/teracom ut uppgraderingar?
Postad 28 juni 2007 - 14:22
MrZapp
-
MrZapp
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Undrar också över uppdateringer. Finns det något "samsungforum" där företaget själva lägger ut info om ev. planerade uppdateringar (och kanske möjlighet att lämna synpunkter)?
Haft min ca 14 dagar och inte haft några problem ännu. Enkel och bra box som gör det den ska.
Mina önskade funktioner är framförallt att kunna spara timeshift och att kunna backa och titta under pågående förprogramerad inspelning
Postad 28 juni 2007 - 20:52
UA322
-
UA322
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Hej! Jag har precis köpt denna box och kikar på min första inspelning. Jag kollade en halvtimme sen ville jag kika lite på annat, när jag gick tillbaka i menyn för att kolla vidare på filmen jag hade spelat in började den om från början så jag fick "spola" mig fram till rätt tid.
Finns det ingen funktion att få boxen att förstå att den skall börja spela upp där jag slutade kolla senast. TEstade med bokmärken men de försvann ju när jag stängde av filmen??
Lyckades också få boxen att låsa sig vid 2 tillfällen då jag pausade och dkulle börja spela upp igen,
var tvungen att slå av strömmen helt för att få igång den igen... hmmm!
Tackasm för hjälp!
Postad 28 juni 2007 - 21:31
MrZapp
-
MrZapp
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tror du klantade dig med bokmärket. Du trycker på knappen "bokmärke" sedan "A". Annars spar du inte märket.
Nästa gång är det bara "bokmärke" och "Ok" för att hoppa till rätt ställe.
Några låsningar har jag däremot inte upplevt så där kan jag inte hjälpa till.
Postad 29 juni 2007 - 07:49
UA322
-
UA322
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Tack, du har säkert rätt, jag ska testa det ikväll!
Postad 29 juni 2007 - 09:09
Unregistered40863e2a
-
Unregistered40863e2a
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej på er alla!
Lite onödig info.
Igår var det två veckor sedan jag skickade in min trasiga box, inget spår av den ännu.. Får hoppas på nästa vecka..
Under tiden har jag haft en annan Samsungbox (DTB-B260V) bara en "vanlig" fribox med kortplats. Den har inte riktigt lika bra bild (ingen kompononentutgång) men på scarten är den i mina ögon lika bra. Däremot så är den snabbare på kanalbyten, mycket bra!
Nu har man ju vant sig med denna bild och tycker att den är bra, det skall bli skoj att koppla in 850-boxen igen sedan, och se hur mycket bättre man upplever bilden med komponent!!
Ha det bra i sommar!
/Danne
Postad 02 juli 2007 - 08:55
kalle_mero
-
kalle_mero
-
Rookie
-
5 inlägg
Tja.. Ny på forumet och ny med inspelningsbar box (två dagar). Valet föll på Samsungen pgr av användarvänlighet och stabilitet (om man nu bortser från de senaste inläggen om boxar som dör) Hittills väldigt nöjd. Frågor: Någon som provat cardsplitter med boxen? Justeras klockan automatiskt från boxer eller måste man fixa det manuellt?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med SmartWi.
Det funkar kanon!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har provat med SmartWi utan att lyckas. Den säger ogiltigt programkort eller något i den stilen. Jag får prova igen. Det skall ju tydligen gå att få till. Någon som har någon idé?
Postad 02 juli 2007 - 15:40
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med SmartWi.
Det funkar kanon!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har provat med SmartWi utan att lyckas. Den säger ogiltigt programkort eller något i den stilen. Jag får prova igen. Det skall ju tydligen gå att få till. Någon som har någon idé?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med senaste firmware, v2.27T0. Förutom Samsung DTB-P850V har jag en Samsung DTB-9401V och en Philips TV med inbyggd boxer (CA-modul) som alla använder SmartWi. Ibland får man para om korten med huvudenheten för att få det att fungera. Vilken version är det på dina klientkort - v4, v6 eller v8?
Postad 02 juli 2007 - 18:14
stefan_p
-
stefan_p
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Min är också stendöd... 3 röda blinkande lampor. Det tråkiga är att jag måste skicka den till nån servicekedja och den närmaste låg i Vänersborg. Då var man alltså utan TV i sommar
Postad 03 juli 2007 - 06:43
kalle_mero
-
kalle_mero
-
Rookie
-
5 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med SmartWi.
Det funkar kanon!
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med senaste firmware, v2.27T0.
Förutom Samsung DTB-P850V har jag en Samsung DTB-9401V och en Philips TV med inbyggd boxer (CA-modul) som alla använder SmartWi.
Ibland får man para om korten med huvudenheten för att få det att fungera.
Vilken version är det på dina klientkort - v4, v6 eller v8?
<{POST_SNAPBACK}>
Version 3 på klientkortet. Tyvärr lyckas jag inte få fram firmware version. Gissar på att man skall köra SmartWi Display. Tyvärr så kommer inte något versions nummer fram. Jag kollar vidare på smartWi's eget forum om det går att luska fram något där.
Postad 03 juli 2007 - 22:09
Jern
-
Jern
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Min la av den 8/6 (tre röda och osade bränt) får den i övermorgon för den var klar och HDD:n orörd fick jag besked om idag.
Postad 04 juli 2007 - 08:04
kalle_mero
-
kalle_mero
-
Rookie
-
5 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med SmartWi.
Det funkar kanon!
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Förutom Samsung DTB-P850V har jag en Samsung DTB-9401V och en Philips TV med inbyggd boxer (CA-modul) som alla använder SmartWi.
<{POST_SNAPBACK}>
Version 3 på klientkortet. Tyvärr lyckas jag inte få fram firmware version. Gissar på att man skall köra SmartWi Display. Tyvärr så kommer inte något versions nummer fram. Jag kollar vidare på smartWi's eget forum om det går att luska fram något där.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag laddade in firmware V2.27 T=0. Nu funkar det nästan klockrent. När man byter kanal kommer det upp en ruta "felaktigt programkort", när man trycker OK så funkar det dock. Man får väl leva med det problemet.
Postad 04 juli 2007 - 12:49
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med SmartWi.
Det funkar kanon!
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag laddade in firmware V2.27 T=0. Nu funkar det nästan klockrent. När man byter kanal kommer det upp en ruta "felaktigt programkort", när man trycker OK så funkar det dock. Man får väl leva med det problemet.
<{POST_SNAPBACK}>
Vad har du för boxar (och hur många)? Låter som korten måste paras med huvudenheten på nytt tycker jag.
Postad 05 juli 2007 - 10:57
yesman
-
yesman
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Köpte min 850V på Expert igår för 1795. Blev positivt överraskad att man hunde koppla in en extern hårddisk, men efter att ha läst igenom HELA forumet verkar det som man endast kan använda den för att spela upp mp3 och foton. Lite synd tycker jag, då den annars kunnat bli en riktigt bra mediaspelare om den även klarat avi. Någon som har provat att lägga en mpg2 fil på externa disken och fått de att fungera? Några nyheter om servicemeny, uppdateringar om mjukvara etc?
Postad 05 juli 2007 - 12:26
kalle_mero
-
kalle_mero
-
Rookie
-
5 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med SmartWi.
Det funkar kanon!
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Vad har du för boxar (och hur många)?
Låter som korten måste paras med huvudenheten på nytt tycker jag.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har 3 stycken boxar Samsung DTB-P850V, Samsung DTB-B260V och en Handan (En korenask box som det egentligen bara står Canal Digital på. Lyckades få reda på tillverkarnamnet när jag ringde supporten för längesedan.) Hur som haver så är det samma problem med båda Samsung boxarna medans Handan boxen inte har något problem. På båda Samsung boxarna så kommer en dialog upp att smartkortet är ogiltigt när man hoppar in på en kodad kanal, direkt efter detta så visas kanalen i bakgrunden och då kan man trycka bort fel dialogen. Det verkar nästan som om Samsung boxarna kräver ett snabbt svar från klientkoretet. Följande info finns att hitta på smartwi's support sida.: "A set-top-box (STB) receives an operational key every 10 seconds, this key is hold in an ECM package. This ECM package is sent from the STB to the smart-card, which then calculates the operational keys. On a Viaccess smart-card this calculation takes about 0.2 - 0.3 seconds, while on a Conax card, it takes about 1.3 seconds. If there are connected 4 STB's to a Conax subscriptions card, it can take up to 5.2 seconds, before the last STB will receive the calculated keys. This ‘Timing test’ will show how large a delay the tested STB can support. I.e. a Samsung DSR 9500AY with the native firmware installed, will only support a delay on 2.1 seconds. Used with Conax (1.3 sec. calculation time), this receiver gets unstable already with two SmartWi Client’s. Most receivers can handle a delay on more than 8 seconds."
Postad 05 juli 2007 - 13:38
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag har 3 stycken boxar Samsung DTB-P850V, Samsung DTB-B260V och en Handan (En korenask box som det egentligen bara står Canal Digital på. Lyckades få reda på tillverkarnamnet när jag ringde supporten för längesedan.) Hur som haver så är det samma problem med båda Samsung boxarna medans Handan boxen inte har något problem. På båda Samsung boxarna så kommer en dialog upp att smartkortet är ogiltigt när man hoppar in på en kodad kanal, direkt efter detta så visas kanalen i bakgrunden och då kan man trycka bort fel dialogen. Det verkar nästan som om Samsung boxarna kräver ett snabbt svar från klientkoretet.
Då beror det nog på att du har version 3 på klientkorten. Själv har jag version 6 och upplever inte ditt problem. Någon gång har mina boxar kolliderat i sina förfrågningar till masterenheten och då medför det att jag får upp den där varningstexten, men den brukar bara visas helt kort för att sedan själv försvinna. Samsungs boxar utan hårddisk är (enligt SmartWi's forum) ganska krävande vad gäller korta svarstider. Köp nya kort!
Postad 05 juli 2007 - 15:30
kalle_mero
-
kalle_mero
-
Rookie
-
5 inlägg
Då beror det nog på att du har version 3 på klientkorten. Själv har jag version 6 och upplever inte ditt problem. Någon gång har mina boxar kolliderat i sina förfrågningar till masterenheten och då medför det att jag får upp den där varningstexten, men den brukar bara visas helt kort för att sedan själv försvinna.
Samsungs boxar utan hårddisk är (enligt SmartWi's forum) ganska krävande vad gäller korta svarstider.
Köp nya kort!
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för hjälpen, Jag kör vidare med mina kort det går ju trots allt att titta på kanalerna. :-)
Postad 05 juli 2007 - 19:45
UltimateSwede
-
UltimateSwede
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Min la av den 8/6 (tre röda och osade bränt) får den i övermorgon för den var klar och HDD:n orörd fick jag besked om idag.
<{POST_SNAPBACK}>
Väntar fortfarande på att få tillbaka min, lär väl bli efter helgen...skulle vara kul att höra om du hittar några skillnader i mjukvaran. Man kan ju hoppas de fixar några av sakerna vi vill ha, typ timeshift
Postad 10 juli 2007 - 12:28
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Varje gång jag sätter på min box så får jag nåt liknande:
6 tjänster tillagda
0 borttagna
35 uppdaterade
Vad är detta? Nån som vet?
Postad 10 juli 2007 - 14:41
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Varje gång jag sätter på min box så får jag nåt liknande:
6 tjänster tillagda 0 borttagna 35 uppdaterade
Vad är detta? Nån som vet? 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag råkade också ut för detta. Det händer om man har döpt om några kanaler (t ex SVT2 Smålandsnytt till bara SVT2), och boxen upptäcker att några kanaler har döpts om eller bytt kanalplats - då börjar det... Min lösning var att göra en fabriksåterställning och installera alla kanaler på nytt.
Postad 10 juli 2007 - 22:12
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
hmm, en annan sak. Tog för givet att den skickade ut 576p på komponent men min projektor säger 625i (panasonic). Alltså inte progressivt. Skall det vara så eller är det nån inställning jag glömt?
Tack edbaker för tipset!
Redigerat av discomega, 10 juli 2007 - 22:13.
Postad 11 juli 2007 - 16:48
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
/Chrille
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm...
<{POST_SNAPBACK}>
/Ytterligare en Stefan
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Fick mina fraktsedlar idag. Återstår att se hur lång tid reperationen tar denna gången.
Återkommer med resultat...
<{POST_SNAPBACK}>
Fick tillbaka boxen idag. Felbeskrivning: "Omlödning PSU" - då vet man ju var man ska felsöka i fortsättningen. I övrigt ingen ändring vad gäller versioner på firmware eller software.
Postad 11 juli 2007 - 16:52
Unregistered40863e2a
-
Unregistered40863e2a
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej!
Äntligen.. Jag skall hämta ut min hos postombudet nu i kväll. Får vi se om det står samma åtgärd på min, antagligen!
-Återkommer..
/Danne
Postad 12 juli 2007 - 06:38
Unregistered40863e2a
-
Unregistered40863e2a
-
Användare
-
-
137 inlägg
Sådärja!
Då är boxen hemma igen, efter 4veckor på servicehyllan... Samma åtgärd här "justering av psu"
Hårddisken är ju orörd, skönt det i alla fall.
Nu får vi hålla tummarna för att detta inte upprepas!
Ha det gott!
/Danne
Postad 12 juli 2007 - 08:09
Unregistered40863e2a
-
Unregistered40863e2a
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej igen!!
En annan sak. Hur, eller kan man få tag på fjärrkoder till andra tv-apparater än de som finns listade i manualen, någon som vet? Jag får inte till det med min LG-37LC51. Har provat de koder som står (Goldstar(LG) i manualen men ingen vill funka med min tv. Vore skönt att kunna använda on-off på fjärren till boxen för tvn också...
Råd & förslag emottages med glädje!
/Danne
Postad 12 juli 2007 - 17:29
Jern
-
Jern
-
Amatör
-
-
53 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Fick tillbaks min box den 6/7 med Felbeskrivning: "Omlödning PSU" Den funkadde i ett par timmar innan den pajaade igen. Ej samma fel, nu levde den ibland... funkade mellan 10 min och några timmar. Är nu på verkstad igen, puh.
Postad 13 juli 2007 - 11:35
LillDräk
-
LillDräk
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Helmysko...
Min box la också av för ca 14 dagar sedan, har den inne på service nu (expert).
Samma symptom som andra, röda lampor som blinkar och allt annat är dött.
Redigerat av LillDräk, 13 juli 2007 - 21:05.
Postad 16 juli 2007 - 09:38
UltimateSwede
-
UltimateSwede
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
hmm, en annan sak. Tog för givet att den skickade ut 576p på komponent men min projektor säger 625i (panasonic). Alltså inte progressivt. Skall det vara så eller är det nån inställning jag glömt?
Tack edbaker för tipset!
<{POST_SNAPBACK}>
Äntligen fick jag svaret varför inte min "gamla" LCD TV inte kan ta emot komponentsignalen! Jag har kört min Xbox 360 via komponent i 1080i upplösning, så jag tog det för givet att Samsung-boxen skulle funka, vilket den inte gör (Upplösningen supportas inte), trodde det var fel på min box...men om den kör 625i, så är det nog så illa att den faktiskt inte supportas, suck. Min TV supportar 576p, som om någon vet hur man ställer in detta vore det toppen.
Postad 16 juli 2007 - 18:07
vilden
-
vilden
-
Användare
-
-
161 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Fick tillbaks min box den 6/7 med Felbeskrivning: "Omlödning PSU" Den funkadde i ett par timmar innan den pajaade igen. Ej samma fel, nu levde den ibland... funkade mellan 10 min och några timmar. Är nu på verkstad igen, puh.
<{POST_SNAPBACK}>
Fy f..n, samma sak med min låda. Fick tillbaks den i fredags efter 4 veckor "Omlödning PSU", funkar hela kvällen. Går upp på morgonen efter och undrar vad det är som står och surrar i racket. Visar sig vara boxern, trycker på knappen för och stänga av men det går inte. Drar ur strömsladden för att bota om, då lyser 3 härliga lampor men ingen bild inte ett liv i displayen. Man blir bara så trött, skall man behöva vänta ytterligare en månad nu //vilden
Postad 17 juli 2007 - 08:27
UltimateSwede
-
UltimateSwede
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Fy f..n, samma sak med min låda. Fick tillbaks den i fredags efter 4 veckor "Omlödning PSU", funkar hela kvällen. Går upp på morgonen efter och undrar vad det är som står och surrar i racket. Visar sig vara boxern, trycker på knappen för och stänga av men det går inte. Drar ur strömsladden för att bota om, då lyser 3 härliga lampor men ingen bild inte ett liv i displayen. Man blir bara så trött, skall man behöva vänta ytterligare en månad nu //vilden
<{POST_SNAPBACK}>
OK, då var det min "tur", men jag tror jag satte rekord. Hämtade ut min box från rep (samma åtgärd som ni övriga), och kopplade in den kl 17.00 i går kväll. Kl 21.00 skulle vi se på nyheterna, och då funkade inte boxen. Slog av och på igen, och fick 3 röda lampor...SUCK!
Postad 18 juli 2007 - 11:10
Janneponken
-
Janneponken
-
Rookie
-
1 inlägg
Helmysko...
Min box la också av för ca 14 dagar sedan, har den inne på service nu (expert). Samma symptom som andra, röda lampor som blinkar och allt annat är dött.
<{POST_SNAPBACK}>
Så.. nu har det hänt igen. Ännu en box.. min.. har lagt av..  Ringde Samsung support. "Det är inget problem vi känner till.." Försöker vänligt påtala problemet för dem, men är de intresserade av att höra?? Nä, inte ett smack. Lämnade in den till Expert.. får väl se hur lång tid det tar innan man får tillbaka den.
Redigerat av Janneponken, 18 juli 2007 - 15:59.
Postad 19 juli 2007 - 08:58
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Morning..
Har läst och testat och läst och testat men...
När jag spelar in på en kanal, och byter till en annan kanal står det INGEN SIGNAL, mao. ja kan inte kolla på någon annan kanal än den jag för tillfället spelar in på.
Någon som har nån ide vad jag gör fel, eller vad som kan tänkas vara fel med boxen?
För övrigt är ja nöjd med den, har haft den i snart 3v, har dock inte hunnit koppla in den till mitt HK/KEF system än men ser fram emot att höra ljudet.
Tack på förhand!
Postad 19 juli 2007 - 17:11
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Morning..
När jag spelar in på en kanal, och byter till en annan kanal står det INGEN SIGNAL, mao. ja kan inte kolla på någon annan kanal än den jag för tillfället spelar in på.
Någon som har nån ide vad jag gör fel, eller vad som kan tänkas vara fel med boxen?
För övrigt är ja nöjd med den, har haft den i snart 3v, har dock inte hunnit koppla in den till mitt HK/KEF system än men ser fram emot att höra ljudet.
Tack på förhand!
<{POST_SNAPBACK}>
Aktivera PIP och försök byta kanal i det fönstret (utan inspelning igång). Om du inte kan byta kanal eller om det är svart måste det vara fel på en av dina tuners.
Postad 19 juli 2007 - 17:50
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Morning..
Tack på förhand!
<{POST_SNAPBACK}>
Aktivera PIP och försök byta kanal i det fönstret (utan inspelning igång). Om du inte kan byta kanal eller om det är svart måste det vara fel på en av dina tuners.
<{POST_SNAPBACK}>
Helt rätt, ena tunern var död, Expert Stormarknad var 'snälla' och bytte ut den (DeadOnArrival) fast 14dagars gränsen passerats med 2 dagar  ). Så nu funkar allt så enkelt som de beskrivs i manualen.
Postad 23 juli 2007 - 20:15
Dizdaz
-
Dizdaz
-
Användare
-
-
132 inlägg
Är det någon mer än jag som tycker att EPG:n är kass i denna maskin? Det lustiga är ju att när man byter till en kanal så visas ju en inforuta med kanal och program, och lite programinfo som en rullande textremsa längst ner. Trycker man då på "i"-knappen för mer info om vad tex filmen handlar om, verkar det ibland som om en del av texten saknas. Detta händer även när man går in i EPG:n.
Har under en månads tid kört min gamla Sagembox medan Samsungen var på service (tre blinkande lampor!) och där har jag aldrig upplevt detta problem.
Är det någon annan som upplevt detta och saknar text i EPG:n??
Postad 24 juli 2007 - 10:00
amahay
-
amahay
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ja, jag har samma problem.
Postad 24 juli 2007 - 19:48
Unregistered7949a2cb
-
Unregistered7949a2cb
-
Rookie
-
5 inlägg
Köpte min idag och glad i hågen kopplade in. Funka finfint i...1timme och en kvart !
Sedan botade boxen om helt av sig sjävt, sen dog den helt.
Strönbrytare på/av hjälper inte alls. När boxen slås på får jag tre röda lampor (stand-by, hdd och rec). Dessa lyser kontinuerligt dvs blinkar ej. I övrigt är boxen helt stendöd - reagerar inte på några knapptryckningar på boxen eller på fjärren. Död. verkar vara en fin box om och när den fungerar men krasch efter en dryg timme skall man inte acceptera.
Nå'n som vet om man kan få boxen att hårdvarumässigt start om från start (fabriks) läge ?
tackar,
Postad 24 juli 2007 - 21:13
Dizdaz
-
Dizdaz
-
Användare
-
-
132 inlägg
Köpte min idag och glad i hågen kopplade in. Funka finfint i...1timme och en kvart ! Sedan botade boxen om helt av sig sjävt, sen dog den helt.
Strönbrytare på/av hjälper inte alls. När boxen slås på får jag tre röda lampor (stand-by, hdd och rec). Dessa lyser kontinuerligt dvs blinkar ej. I övrigt är boxen helt stendöd - reagerar inte på några knapptryckningar på boxen eller på fjärren. Död. verkar vara en fin box om och när den fungerar men krasch efter en dryg timme skall man inte acceptera.
Nå'n som vet om man kan få boxen att hårdvarumässigt start om från start (fabriks) läge ?
tackar,
<{POST_SNAPBACK}>
Tyvärr så får du nog lämna tillbaks ditt ex, verkar inte finnas någon annan lösning på dessa tre hemska lampor som lyser/blinkar. Även de som sitter med comhem´s variant av denna box verkar ha drabbats av detta, https://www.minhembi...dpost&p=1466565
Postad 25 juli 2007 - 11:38
marnilss
-
marnilss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jaha, nu gav min också upp. Jag trodde jag skulle slippa detta men nu morse när jag skulle dra igång min box så var det 3 st röda lampor som blinkade på den.
Är väl bara till att lämna in den, har ni ringt Samsungs support och lämnat den via dem eller via affären där ni köpt den?
Typiskt när man har semester och allt, samt en hel del material inspelat som jag tänkte titta på
/Marcus
Postad 26 juli 2007 - 09:48
csharpy
-
csharpy
-
Rookie
-
1 inlägg
För att varna andra potentiella köpare kan jag tyvärr bara upprepa storyn som andra har beskrivit.
Jag köpte en Samsung DTB-P850V i februari och den fungerade klockrent till juni. Var helnöjd med den. Men i juni dog den på samma sätt som andra beskrivit. Om det var exakt samtidigt vet jag inte, men man får ju en känsla av att en automatisk uppgradering av något har gått åt skogen. Symtomen var: heldöd med tre blinkande lampor.
Fick tillbaka den och kopplade in den för några dagar sedan efter hemkomst från semester. Kanalsökning ok och jag ställde in första inspelningen. Kom dock aldrig så långt. När jag tittade till den nästa dag var den på (fläkten surrade) och nu lös alla tre lamporna konstant. Ingen bild och ingen respons från fjärrkontroll eller frontknappar. Stänga av och slå på igen med strömknappen på baksidan hjälpte inte. Drog ur kontakten och lät den stå i ett dygn. Då funkade den igen, men bara en stund. På natten satte den på sig själv, stängde av sig och slog på sig igen. Så höll den på i några minuter innan jag drog strömmen. Gav sedan upp.
Så nu väntar jag på adresslapp igen för att skicka tillbaks den för reparation.
Redigerat av csharpy, 26 juli 2007 - 10:09.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|