Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

1181 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 December 2009 - 10:27

DSTC
  • DSTC
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

göteborg

Då finns Dolby 3D i Kungsbacka

Finns det någon biograf i Stockholm som kör Dolby 3D?

Nej

Postad 23 December 2009 - 11:22

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Frågan är hur lilla katrineholm kan ha men inte sthlm ;)
Va e de exakt för skillnad egentligen?

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 23 December 2009 - 11:22.

Postad 23 December 2009 - 12:25

DSTC
  • DSTC
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Frågan är hur lilla katrineholm kan ha men inte sthlm ;)
Va e de exakt för skillnad egentligen?

Enkelt de valde det som är enklast att hantera för dem = engångsglasögon. Är stor skillnad på kvalitén på filmen mellan real d , masterimage och dolby 3d. Jag har testat alla och tycker det är en stor skillnad blir snyggare och fungerar bättre med dolby 3d.

Postad 23 December 2009 - 14:04

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
REALD är ju också engångsglasögon?

Postad 23 December 2009 - 15:12

bass1905
  • bass1905
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Så den i Imperial i København i 3D..... det var fantastisk. Man er virkelig nået langt med 3D og jeg glæder mig til at se mange flere film i dette format. Hvad handlingen angår er jeg dog mere forbeholden. Den Gaia-fortælling der ligger bag er en kende for religiøst for en ateist som mig ;)
Er der nogen der ved om det bliver muligt at se film med denne type 3D i hjemmebioen eller skal der noget specialgrej til?

Postad 23 December 2009 - 17:55

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Ja, du behöver en speciell TV/projektor. Kommer komma starkt under nästa år, räkna med att slanta upp stora belopp! ;)

Postad 23 December 2009 - 18:29

bass1905
  • bass1905
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Anarkizt, ved du hvem der har planer om at markedsføre sådan noget udstyr?

Postad 23 December 2009 - 18:39

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
jag har hört mycket gott om den här filmen, och såg precis trailern. Jag bara måste se den på bio ;)

dock är vår bio i kristianstad under all kretik, därav kommer jag nog åka till malmö å se den någon dag.

någon bio i malmö som rekommenderas? hur är det ifall man ser den på 3d? måste man ha 3d brillor på sig då? får man det på biografen eller? :rolleyes:

Postad 23 December 2009 - 18:53

urume
  • urume
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

någon bio i malmö som rekommenderas? hur är det ifall man ser den på 3d? måste man ha 3d brillor på sig då? får man det på biografen eller? ;)

Jag kan rekommendera Royal, den tycker jag är bättre än Entré.
Ja, du måste ha 3d glasögon på dig.
Jag tror inte dom visar filmen i 3d just nu, men skulle dom göra det så tror jag nog att dom ger ut vanliga papp glasögon.

Postad 23 December 2009 - 19:09

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Jag kan rekommendera Royal, den tycker jag är bättre än Entré.
Ja, du måste ha 3d glasögon på dig.
Jag tror inte dom visar filmen i 3d just nu, men skulle dom göra det så tror jag nog att dom ger ut vanliga papp glasögon.

Tack för tipset, ska nog kolla in det i veckan ;)

Postad 23 December 2009 - 19:14

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Såg denna film på 3D i varberg och har bara WOW att säga!
Vilken utveckling 3d har stått för, visst det ser ut som pappkartongsteater i 8 led MEN bättre än vanlig 2d. Filmen i sig är en grymt bra film och känslig som man är satt man och snyfta lite lätt i slutet.
Kan bara rekomendera denna filmen djupt och har ni chansen, gå och se den i 3D.

PS: Trailern visade ett smakprov från Tim Burtons Alice i underlandet även detta i 3d och denna kommer ju också bli en fröjd att se i 3D :DS

Redigerat av Unregistered0650da58, 23 December 2009 - 19:14.

Postad 23 December 2009 - 19:24

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
jag har aldrig sett en film med 3d - i alla fall inte med brillorna ;)

vad är det egentligen som blir skillnaden? :rolleyes:

Postad 23 December 2009 - 19:31

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

jag har hört mycket gott om den här filmen, och såg precis trailern. Jag bara måste se den på bio ;)

dock är vår bio i kristianstad under all kretik, därav kommer jag nog åka till malmö å se den någon dag.

någon bio i malmö som rekommenderas? hur är det ifall man ser den på 3d? måste man ha 3d brillor på sig då? får man det på biografen eller? :rolleyes:

Avatar visas i 3D på royal i Malmö just nu och såg den själv i tisdags. Sjukt grym bild måste jag
säga. Läs min kommentar lite upp på sidan. Du måste ha glasögon på dig dock inte sådana gamla
pappglasögon utan de är av plast och man får inte huvudvärk. Glasögonen får du på bian när du går in.

Postad 23 December 2009 - 19:32

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0

PS: Trailern visade ett smakprov från Tim Burtons Alice i underlandet även detta i 3d och denna kommer ju också bli en fröjd att se i 3D :DS

Och så kommer ju även Toy Story 3, How to Train your Dragon och Shrek Forever ;)

Postad 23 December 2009 - 19:49

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Avatar visas i 3D på royal i Malmö just nu och såg den själv i tisdags. Sjukt grym bild måste jag
säga. Läs min kommentar lite upp på sidan. Du måste ha glasögon på dig dock inte sådana gamla
pappglasögon utan de är av plast och man får inte huvudvärk. Glasögonen får du på bian när du går in.

låter ju skitbra =)

då ska jag nog boka biljeter efter jul ;)

då man ser 3d, var rekommenderar du man sitter? långt fram eller långt bak? :rolleyes:

Redigerat av Unregistered38bbb728, 23 December 2009 - 19:55.

Postad 23 December 2009 - 19:57

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

låter ju skitbra =)

då ska jag nog boka biljeter efter jul ;)

då man ser 3d, var rekommenderar du man sitter? långt fram eller långt bak? :rolleyes:

Vet inte men satt på raden näst längst bak och det var underbart med 3D där. Vet
inte om det är bättre längre fram eller längre bak.

Postad 23 December 2009 - 19:59

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Vet inte men satt på raden näst längst bak och det var underbart med 3D där. Vet
inte om det är bättre längre fram eller längre bak.

ok, jag är ju så van vid vår lilla piss bio i kristianstad, så ska bli spännande att prova på något större å bättre nu ;)
Ser ifram emot det som fan :rolleyes:

Postad 23 December 2009 - 20:13

monkeydoodle
  • monkeydoodle
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag har helt enkelt svårt att finna ord till er som faktiskt tror att det är en rip-off. Ser för övrigt ingen som kommenterat och skrivit att det är en rip-off...

Och sorry förresten. Brukar vanligtvis bete mig moget på forum och avstå från att idiotförklara folk, men denna gång gick det inte riktigt.

Allt är en ripoff,, på själva livet.. samma berättelse som alltid funnits så det är klart han ser något han sett innan det handlar ju om oss själva.
http://www.moongadge...igins/myth.html

Så finns det någon anledning att bli upprörd det är ju som det är? kanske problemet är när folk kommer med föreställningar att något dom ser eller vet är unikt och vill ha ensamrätt på något som spelar på vårt gemensamma ursprung. En fråga; Kan man uppleva med något man inte har? om inte, är vi då inte allt vi upplever?
Musik, din upplevelse är unik, en musiker eller vem som helst som producerar något
vars alster spelar ju på dej det du är,, så ska dom ha betalt för det? visst det kan dom ju men till vilket pris?
Och ska andra som inte har ett skit med musik att göra få leva på att jaga barn och få feta skadestånd av någon som söker något, en ton en bild, som kan stilla smärtan Livet? Själv trorjag inte man lär sej mycket här i livet utan man blir medveten, man så att säga väcker vad man redan har, vänder sej om och upptäcker det som alltid varit där.. Klart det inte är roligt att någon kommer och jämför din unika upplevelse med en halvtaskig barnfilm, klart man blivit upprörd. men för mej är det " seen that done that" redan. jag förstår vad han menar men jag vet ju också varför. (tror jag, kanske, äh jag vet inget)

Redigerat av monkeydoodle, 23 December 2009 - 20:18.

Postad 23 December 2009 - 22:16

DSTC
  • DSTC
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

REALD är ju också engångsglasögon?

Menade att Real D använder sig av engångsglasögon och Dolby använder sig av dyrare glasögon som rengörs efter varje föreställning.

Postad 23 December 2009 - 22:30

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0

Det verkar som om Avatar (som skrevs 1995 enligt James Cameron) är en ripoff av filmen Delgo som släpptes 2008 :D

Har du ens sett Delgo? Jag betvivlar det starkt. Nu är det jul och då ska man vara trevlig så jag nöjer mig med att fråga:

Du råkade inte tänka lite baklänges? :huh:

God jul!

Redigerat av Unregistered1017, 23 December 2009 - 22:30.

Postad 24 December 2009 - 00:52

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Har du ens sett Delgo? Jag betvivlar det starkt. Nu är det jul och då ska man vara trevlig så jag nöjer mig med att fråga:

Du råkade inte tänka lite baklänges? :huh:

God jul!

Nej, jag har inte sett Delgo. Det är inte jag som tagit screencapsen... Jag har inte sagt att det är en rip-off heller...

Postad 24 December 2009 - 03:15

BingoBenny
  • BingoBenny
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag har en liten fråga (vågar inte gå igenom tråden - är lite rädd för spoilers). Frågan lyder: Om man hade tänkt att åka upp till Sthlm för att se Avatar 3d, vilken biosalong är att rekommendera? (Vilken biosalong är bäst mao.)

Tack!

Postad 24 December 2009 - 10:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Filmen har börjat att sopat mattan, den är innovativ och lär bara växa, frågan är hur stor den kan bli.

Postad 24 December 2009 - 12:22

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

jag har aldrig sett en film med 3d - i alla fall inte med brillorna :huh:

vad är det egentligen som blir skillnaden? :D

Man kan se djupet i scenerna, vilket är as-coolt. Typ när dom tittar ner för ett stup å sånt.. Bättre inlevelse helt enkelt, när ögonen anpassat sig

Postad 24 December 2009 - 20:54

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Jag bor i Göteborg, och vill gärna se filmen med det maffigare 3d systemet. Är det Dolby 3d som gäller då?

Kollade upp det ni skrivit om att det finns i kungsbacka, är det "Filmhuset Facklan" ni menar då? Lite tunnt med information på sidan jag trillade in på..

Postad 24 December 2009 - 21:22

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
I Stockholm verkar det som Rigoletto har bäst ljud och bild i 3D, enligt en som jobbar där. Hon sade att deras system var mera påkostat. Själv har jag inte allt för långt till Katrineholm, vill gärna testa Dolby 3D. Undrar bara hur de har det med ljudet där?

Postad 24 December 2009 - 21:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Nu känns ju de 2 bokade platserna längst fram på rad 1 på balkong i mitten på Lör allt mer lockade :huh:

Garanterat inga puckon framför en som kan sabba filmen.

Redigerat av masse70, 24 December 2009 - 21:39.

Postad 24 December 2009 - 22:53

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Nu känns ju de 2 bokade platserna längst fram på rad 1 på balkong i mitten på Lör allt mer lockade :huh:

Själv skulle jag hellre suttit längst bak än längst fram.. Speciellt om du ska se den i 3D. Det händer mycket på skärmen och det är mycket att ta in innan ögonen vant sig. Att sitta nära skärmen hjälper nog inte..

läste inte "balkong".. isf blir det nog bra :D

Redigerat av pcch7, 24 December 2009 - 22:54.

Postad 25 December 2009 - 00:32

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Att sitta längst fram är helt klart sämst. Man får bara nackspärr av att kolla upp och från sida till sida när man läser texten. Inte ska man väl behöva röra huvudet... Några polare till mig såg filmen förra veckan och satt långt fram. De sa att de tyckte 3D-effekterna framgick mycket sämre när de satt så långt fram.

Jag väntar lite tills hajpen har lagts sig lite och sitter långt bak istället :D

Postad 25 December 2009 - 01:04

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Att sitta längst fram är helt klart sämst. Man får bara nackspärr av att kolla upp och från sida till sida när man läser texten. Inte ska man väl behöva röra huvudet... Några polare till mig såg filmen förra veckan och satt långt fram. De sa att de tyckte 3D-effekterna framgick mycket sämre när de satt så långt fram.

Jag väntar lite tills hajpen har lagts sig lite och sitter långt bak istället :huh:

Läser du lite noggrannare så står det på balkong, vilket e en riktigt bra plats:)

Postad 25 December 2009 - 01:11

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Man kan alltid gå i Örebro på sunkiga filmstaden :huh: Utan 3D dock, det är för modernt. Och surround vet i tusan om dom har heller, tror det är monoljud och många högtalare bara....

Var väl 20 pers på visningen, och det finns ~350 platser.... som sagt. Man går när man har fribiljetter....

Postad 25 December 2009 - 10:03

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
Jag å en polare har fixat biljetter till Avatar på Royal i malmö kl 1400 houres idag, i 3D då :D

första gången jag går på royal, ska bli spännande med des 21x8,5m screen :huh:

Postad 25 December 2009 - 10:10

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Jag å en polare har fixat biljetter till Avatar på Royal i malmö kl 1400 houres idag, i 3D då :D

första gången jag går på royal, ska bli spännande med des 21x8,5m screen :huh:

Det är en mäktig känsla! Såg den på Royal i tisdags och satt längst bak! Riktigt grym bild och ljud!

Postad 25 December 2009 - 12:00

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Läser du lite noggrannare så står det på balkong, vilket e en riktigt bra plats:)

Oj, såg inte det. Då är det ju bra platser!

Postad 25 December 2009 - 18:38

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Det är en mäktig känsla! Såg den på Royal i tisdags och satt längst bak! Riktigt grym bild och ljud!

Hemma nu.

jag säger - Wow... just Wow!
Avatar – på 3D Vilket var den fräckaste upplevelsen i år. jag har fortfarande inte smällt faktum att filmen var så otroligt bra.

James Cameron has outdone himself..

jag Rekommenderar starkt ifall du inte sett filen att köpa en biljett och kolla den på bio, för fyfan vilket upplevelse det var på Royal!

Duken är hela 21x8,5 Meter. Helt sjukt.

klart värt de 150kr som biljetten kosta, plus bensinpengarna från kristianstad (10mil / 20 fram och tillbaka)
Blir nog att se om den på Royal!

Postad 25 December 2009 - 19:01

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Såg filmen (2D) idag på Filmstaden Söder i Stockholm och det är nog den bästa film jag sett..! Skall lätt se den igen i 3D och köpa den på BD när den väl släpps. Seså, iväg med er nu och se filmen! :(

Postad 26 December 2009 - 02:55

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte smällt upplevelsen utav filmen! omg va bra den var... jag vill se den Igen på Bio :(

Postad 26 December 2009 - 10:55

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande inte smällt upplevelsen utav filmen! omg va bra den var... jag vill se den Igen på Bio :(

Ja jag sa ju att den var en grymm upplevelse :D

Royal är grym!

Postad 26 December 2009 - 11:52

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Sett tre filmer i 3D, och denna kommer på delad första plats med "Upp" i 3D-känsla. Såg denna film på Rigoletto, och att dom ska ha så mycket bättre 3D än Sergel köper jag inte, var lika bra på båda ställena, ljudet på Rigoletto var dock fett som vanligt.

Filmen i övrigt var sjukt snygg, skiter ju på allt vad uncannyvalley heter. Ett bautakkliv framåt i datorgenererad film. Annars var filmen lite väl förutsägbar, borde funnits med någon skön twist eller så. Ger filmen 3 av 5.

Övrigt: Vad jag läst så ska RealD vara bättre än Dolby3D. Men har bara sett RealD filmer så kan ej säga något om det.

Redigerat av tsartiis, 26 December 2009 - 11:53.

Postad 26 December 2009 - 15:53

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
Någon som vet när filmen ska ha Releas på Blu-ray?

Postad 26 December 2009 - 16:44

urume
  • urume
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande inte smällt upplevelsen utav filmen! omg va bra den var... jag vill se den Igen på Bio :D

Kul att höra!
Hur va det på Royal här i Malmö?
Jag blir bara mer och mer nyfiken!, måste se den snart! :P

Postad 26 December 2009 - 17:18

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Såg filmen igår på royal i Malmö.

Imponerades av 3D-effekterna, även om jag tyckte att texten störde en del i de scenerna.

Filmen som sådan var jag inte alls imponerad av, träiga stereotypa skådespelare med en löjligt banal story, men man går inte och ser den för det nyskapande manuset.

Filmen får 2 av 5 i betyg av mig.

Bild, ljud och 3D-effekter får 5 däremot. Rekommenderar alla att se den pga. 3-D effekterna, detta är nog framtidens bio.

Fråga: Hur fan gör Sigourney Weaver för att se så ung ut?

Redigerat av greveriff, 26 December 2009 - 17:19.

Postad 26 December 2009 - 17:33

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Kul att höra!
Hur va det på Royal här i Malmö?
Jag blir bara mer och mer nyfiken!, måste se den snart! :P

Första gången jag var på Royal, och både jag och min kompis sa bara Wow då vi kom in i salongen, skärmen är ju förfan 21 x 8,5 meter :D och en Otrolig bild och Ljud! - allt var i världsklass. Förutom de småungarna som satt bak mig å sa "fan va fett" typ 60gånger.

jag ska försöka få ihop ekonomin å köra å kolla den på Royal igen, inget snack om saken.

Såg filmen igår på royal i Malmö.

Imponerades av 3D-effekterna, även om jag tyckte att texten störde en del i de scenerna.

Filmen som sådan var jag inte alls imponerad av, träiga stereotypa skådespelare med en löjligt banal story, men man går inte och ser den för det nyskapande manuset.

Filmen får 2 av 5 i betyg av mig.

Bild, ljud och 3D-effekter får 5 däremot. Rekommenderar alla att se den pga. 3-D effekterna, detta är nog framtidens bio.

Fråga: Hur fan gör Sigourney Weaver för att se så ung ut?

2/5 var riktigt snålt, 5/5 av mig. men smaken är ju som baken.

när var du där? jag såg den 1400. Rad4.

Postad 26 December 2009 - 22:50

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Nyss hemkommen från en magisk förestälning på Rigoletto Sal 1 första rad balkong! :D

Det började ju bra när värdinnan förklarde att de som ev hade sett den i 3d på tex Segerl eller nån annan inte kunde använda dessa glasögon då Rigolettos utrustning var mycket mer avancerad än de andra, bra val mao!

Filmen kan man bara säga WOW om, både jag och sambon sa bara WOW efteråt, för hennes del var det en av de bästa filmer hon sett och jag kan bara hålla med.

Allt 3d funkade över förväntantan medlagom framtoning som bara framhäver det lite extra, detsamma gäller textningen som jag inte tyckte störde alls.

Sen att ma blev tvungen att ständigt fråga sig vad som var verkligt och vad som var ev animerat, till slut såg man ingen skillnad och sket it det helt.

Ja en helt underbar film och hoppas på fler öventyr på Pandora!

5 Na´Vi´s av 5 möjliga! :P

Redigerat av masse70, 26 December 2009 - 22:51.

Postad 26 December 2009 - 23:51

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Har nyss varit och sett Avatar!

Detta är den bästa filmen på mycket länge. Kändes verkligen inte som filmen var 161 min lång. Det fanns inga transport sträckor i filmen som gjorde filmen seg. Att få ta del utav världen Pandora säger jag bara Wow...

Tyvär så såg jag inte den i 3D så man får ta sig en sväng till en 3D visning. Kan tänka mig att filmen blir ännu bättre i 3D..

Nu vill jag ha den på blu-ray meeeen Blu-ray release... SUCK

Mvh

Postad 27 December 2009 - 04:38

leviterande
  • leviterande
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
såg filmen i sf 2d.

storyn var inget speciellt, grafiken var inte heller överdrivet övernaturligt som hypen vill säga( jag var väldigt arg och besviken på all maskineri i filmen, väldigt väldigt fejkat för mig iaf, fifth element, independe day grafiken var nästan mycket bättre,), och musiken var inget nytt... hmm men den här filmen var NÅT SPECIELLT! jag blir galen för att veta vad det är som gör det en sådan WOW film och kom på det:

det är inte storyn
det är hur han presenterar "iden/storyn" och det inkluderar kompositionen av precis allt och det är beviset att det är inte tekniken uta hur man presenterar som påverkar extremet. speciellt upptrappningen mot slutet som ni såg:D! dettta är dock inte så konstigt när man tänker att han hade 15 år på att förbereda/planera filmen i huvet:D

Jag störde mig max på en stor grej(ingen annan?), dessa VTOL, flygande maskinerna, och ja menar från första blick i trailern och i filmen aaaah de såg överdrivet animerade fast maskiner är 100 ggr lättare att animera än humanoider men.. trots det är det wow.

fattar inte alltså att de gjorde allt sånt verkligen bättre förr innan 1999 .. kanske inte bättre men gamla filmer var wow, som fifth element., jag kände mig mindre lurad där , mycket mindre lurad(och snackar mest om animerade bilar, flygplan, vtol fantasifordon etc)

jag tror starkt att Cameron lyckades totalt pågrund vår hunger att se och uppleva en ny drömliknande exotisk avlägsen värld, ...........speciellt när det december nu:D

en upplevelse som var lite annourlunda än resten i alla fall

Redigerat av leviterande, 27 December 2009 - 04:39.

Postad 27 December 2009 - 09:22

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0

2/5 var riktigt snålt, 5/5 av mig. men smaken är ju som baken.

när var du där? jag såg den 1400. Rad4.

Jag är en snål jävel :D .

Såg den 21:10.

Postad 27 December 2009 - 10:35

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

såg filmen i sf 2d.

storyn var inget speciellt, grafiken var inte heller överdrivet övernaturligt som hypen vill säga( jag var väldigt arg och besviken på all maskineri i filmen, väldigt väldigt fejkat för mig iaf, fifth element, independe day grafiken var nästan mycket bättre,), och musiken var inget nytt... hmm men den här filmen var NÅT SPECIELLT! jag blir galen för att veta vad det är som gör det en sådan WOW film och kom på det:

det är inte storyn
det är hur han presenterar "iden/storyn" och det inkluderar kompositionen av precis allt och det är beviset att det är inte tekniken uta hur man presenterar som påverkar extremet. speciellt upptrappningen mot slutet som ni såg:D! dettta är dock inte så konstigt när man tänker att han hade 15 år på att förbereda/planera filmen i huvet:D

Jag störde mig max på en stor grej(ingen annan?), dessa VTOL, flygande maskinerna, och ja menar från första blick i trailern och i filmen aaaah de såg överdrivet animerade fast maskiner är 100 ggr lättare att animera än humanoider men.. trots det är det wow.

fattar inte alltså att de gjorde allt sånt verkligen bättre förr innan 1999 .. kanske inte bättre men gamla filmer var wow, som fifth element., jag kände mig mindre lurad där , mycket mindre lurad(och snackar mest om animerade bilar, flygplan, vtol fantasifordon etc)

jag tror starkt att Cameron lyckades totalt pågrund vår hunger att se och uppleva en ny drömliknande exotisk avlägsen värld, ...........speciellt när det december nu:D

en upplevelse som var lite annourlunda än resten i alla fall

Man undrar ju om du ens sett samma film som oss andra....? :unsure:

Låter mest som om du vill provocera lite om du frågar mig, annars blir jag klart förbryllad och oroad.

ett stort: -1

Postad 27 December 2009 - 11:05

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
Helt enkelt en kanon rulle. Såg filmen i 2d men funderara nu att åka en bit för att se den i 3D. Dessa knappt 3 timmarna flög verkligen i väg och jag märkte verkligen inte av att filmen va så lång. Jag hatar verkligen att gå på bio men lovade en polare att följa med och se filmen. Efter bara några minuter va jag fast, riktigt fast. Länge sedan jag såg en så underbart bra film. Årets bästa film.

5 av 5.

Postad 27 December 2009 - 11:07

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Helt enkelt en kanon rulle. Såg filmen i 2d men funderara nu att åka en bit för att se den i 3D. Dessa knappt 3 timmarna flög verkligen i väg och jag märkte verkligen inte av att filmen va så lång. Jag hatar verkligen att gå på bio men lovade en polare att följa med och se filmen. Efter bara några minuter va jag fast, riktigt fast. Länge sedan jag såg en så underbart bra film. Årets bästa film.

5 av 5.

Sant, många filmer som är så pass långa blir sega efter ett tag, eller har sega stunder osv. personligen tyckte jag inte att Avatar blev seg en ända gång,

som du sa 5/5

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.