The Lord of the Rings - Filmtrilogin (Blu-ray)
(Filmer)
|
3
|
(49)
|
Inga priser | |
Sagan Om De Två Tornen (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(9)
|
Inga priser | |
Sagan Om Konungens Återkomst (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(10)
|
98:- | |
Sagan Om Ringen (2001) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
LOTR: The Fellowship of the Ring (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LOTR: The Return of the King (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LOTR: The Two Towers (UK) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
The Lord of the Rings Trilogy - Extended Edition (Blu-ray)
(Filmer)
|
3
|
(93)
|
699:- |
Postad 09 March 2011 - 20:15
Borde inte vara några problem med tanke på att lagringskapaciteten hos bluray var en av de faktorer som sänkte HDDVD.Frågan är om man kan trycka in en så pass lång film som ROTK på EN disc med högsta kvalitet på bild och ljud?
Under tiden för HD-rejset så jobbade man ju stenhårt i båda lägren för att överträffa varandras lagrinsgkapacitet genom att öka antalet läsbara lager. Bluray presenterade väl tekniska lösningar för att få in över 100 GB på en skiva och överträffade därmed HDdvd som nätt och jämnt kom upp över hälften av det.
Sen att dom flesta Bluray-skivor idag kanske inte består av så många lager och den lagringskapaciteten beror nog mer på att behovet inte har funnits.
Vill man trycka in en massa på en enda skiva så går det nog rätt länge, men det kan ju vara så att det blir billigare att dela upp det på två skivor.
Så länge inte konsumenterna gnäller så funkar det ju...
Postad 09 March 2011 - 21:28
Vaddå tvivla? Även om det inte alltid blir perfekt så är det nästan alltid ett jättelyft från DVD. Så även på LOTR...
Köper man BR så vill man ju ha det perfekt!
Om man ska ge nästan 100:- extra så vill man ju ha lite valuta för pengarna.
Men detta blir ett givet köp oavsett!
Sålde precis iväg mina R1 DVD samlar boxar.
Postad 09 March 2011 - 21:45
Postad 09 March 2011 - 22:07
Känns väldigt tråkigt att de väljer att ha med dvd:er istället för att låta filmerna spinna över 2 diskar. Gör om gör rätt!
Öhh va. Det är inga DVD det är 9 BD.
Postad 09 March 2011 - 23:01
Öhh va. Det är inga DVD det är 9 BD.
Det kommer vara 9 DVD-skivor med extramaterial på över 26 timmar.
Postad 09 March 2011 - 23:18
WHAT!!!!Det kommer vara 9 DVD-skivor med extramaterial på över 26 timmar.
Sådärja, där tappade jag intresset.
Jag gillar film, framförallt bra filmer. Det gör inget om filmerna är långa, men det blir lite svårare att få tid att titta på dom om dom är för långa.
Men 26 timmars extramaterial är ju löjligt! Får vi följa skådisarna bakom kulisserna ända in på dass eller?
Nog har det väl hänt en och annan gång att jag förundrats över tekniken eller storyn bakom en fantastisk film, men med 26 timmars extramaterial så har man för länge sedan dödat det intresset.
Jag känner inte något behov av att veta allt om en produktion bakom en film om jag gillar filmen och därför tycker jag att det är lite synd att sådana som jag ska behöva betala för en h-lvetes massa timmars extramaterial bara för att man vill ha bästa möjliga utgåva av filmen som man är intresserad av...
Postad 09 March 2011 - 23:23
Kan inte hålla med mindreJag känner inte något behov av att veta allt om en produktion bakom en film om jag gillar filmen och därför tycker jag att det är lite synd att sådana som jag ska behöva betala för en h-lvetes massa timmars extramaterial bara för att man vill ha bästa möjliga utgåva av filmen som man är intresserad av...
Postad 09 March 2011 - 23:48
Borde inte vara några problem med tanke på att lagringskapaciteten hos bluray var en av de faktorer som sänkte HDDVD.
Under tiden för HD-rejset så jobbade man ju stenhårt i båda lägren för att överträffa varandras lagrinsgkapacitet genom att öka antalet läsbara lager. Bluray presenterade väl tekniska lösningar för att få in över 100 GB på en skiva och överträffade därmed HDdvd som nätt och jämnt kom upp över hälften av det.
Sen att dom flesta Bluray-skivor idag kanske inte består av så många lager och den lagringskapaciteten beror nog mer på att behovet inte har funnits.
Vill man trycka in en massa på en enda skiva så går det nog rätt länge, men det kan ju vara så att det blir billigare att dela upp det på två skivor.
Så länge inte konsumenterna gnäller så funkar det ju...
Finns inga spelare på konsumentmarknaden som klarar mer än två lager. Sen bara det att redan idag så kan en film på 2-3 timmar använda 40-45 gig så det lär ju i alla fall inte bli bättre kvalitet av att pressa in en timme till. Jag hoppas nästan de gör som på DVD och delar upp filmen på två discar. Hellre det än tumma på kvaliten.
Postad 09 March 2011 - 23:53
Postad 10 March 2011 - 02:05
De tumma ju på kvallen på Once upon a time in America som är runt 4 timmar, den går i runt 14-15 mbps AVC och är inte vad den borde vara.
Lite skillnad på film kanske!
Men klämmer dom in allt det dom skriver på en enda BR skiva blir jag fan sur!
Skiter fullständigt i om dom skickar med 20 discar med extra mtrl jag vill ha så bra bild och ljud som möjligt!
Säger som Leo Getz "They FUCK YOU at the drive-thru, okay? They FUCK YOU at the drive-thru!"
tacka vet jag SuperBit utgåvorna på DVD!
Redigerat av Turtle, 10 March 2011 - 02:11.
Postad 10 March 2011 - 15:00
The good: Expect the extended-edition version of all three LOTR films in 2011. Warner will attempt to do these in (obviously) extremely high quality transfers that will fix minor items here and there and still likely put one movie on two discs rather than cram data to one disc and let quality suffer.
Vi får väl se hur det blir, men jag hoppas på 2 skivor per film.
Postad 10 March 2011 - 15:03
Postad 10 March 2011 - 16:00
Bleh. Drygt att byta skiva. Iofs kommer jag rippa filmerna till hårddisk ändå så man kan ju alltid lappa ihop dem själv
Blir ju perfekt hämta mer godis/dricka och gå på dass paus!
Postad 10 March 2011 - 18:16
Bleh. Drygt att byta skiva. Iofs kommer jag rippa filmerna till hårddisk ändå så man kan ju alltid lappa ihop dem själv
Hellre ett skivbyte än att dom tummar på kvalitén tycker jag.
Postad 10 March 2011 - 18:26
Blir ju perfekt hämta mer godis/dricka och gå på dass paus!
Nej fy fan, snacka om att effektivt förstöra hela stämningen i en film. Toapaus (och så klart alla former av reklam och avbrott) är jävulens påfund. Behov får man utföra innan filmen börjar. Sen får man se till att ha sån självdisciplin att man inte bäljar i sig en liter cola den första halvtimmen med toabesök som följd. Portionerar man ut sitt drickande klarar man utan problem en 3,5 timmars-film utan toapaus om man har en något så när normalt fungerande blåsa samt njurar.
I den här familjen är det hårda krav när det ska ses film
Postad 10 March 2011 - 18:27
Gör det inte?Finns inga spelare på konsumentmarknaden som klarar mer än två lager.
Klarar inte alla spelare märkta med loggan BluRay det som ingår i specifikationen?
Postad 10 March 2011 - 18:35
Trode jag också??Gör det inte?
Klarar inte alla spelare märkta med loggan BluRay det som ingår i specifikationen?
/Mats
Postad 10 March 2011 - 18:56
Gör det inte?
Det ingår bara 2 lager i specifikationen
Det är BDXL som är fler lager och det är inte i produktion ens som jag fattat det.
BDXL
The BDXL format supports 100GB and 128GB write-once discs[69][70] and 100GB rewritable discs for commercial applications. It was defined in June 2010.
BD-R 3.0 Format Specification (BDXL) defined a multi-layered disc recordable in BDAV format with the speed of 2X and 4X, capable of 100/128GB and usage of UDF2.5/2.6.[71]
BD-RE 4.0 Format Specification (BDXL) defined a multi-layered disc rewritable in BDAV with the speed of 2X and 4X, capable of 100GB and usage of UDF2.5 as file system.[72]
BDXL discs are not compatible with existing BD drives.
Hellre ett skivbyte än att dom tummar på kvalitén tycker jag.
Det håller jag självklart med om.
Ligger inte den här tråden i fel forumdel förresten?
Redigerat av Unregistereddc471864, 10 March 2011 - 19:22.
Postad 10 March 2011 - 22:59
Tack för infon.Det ingår bara 2 lager i specifikationen
Det är BDXL som är fler lager och det är inte i produktion ens som jag fattat det.
Känslan av att det pågick mycket rävspel i kriget mellan HDDVD och BluRay, blev helt plötsligt än mer påtaglig, framförallt när nu ett av Sonys tyngsta argument ännu inte finns i verkligheten...
Ja ja...
Det är väl bara att kapitulera och acceptera faktum, för det finns ju ändå inte mycket man kan göra åt det...
...Ser dock framemot den dagen då BD faktiskt kan leverera allt som utlovades i formatkriget...
Redigerat av GuessWho, 10 March 2011 - 23:03.
Postad 11 March 2011 - 00:28
Tack för infon.
Känslan av att det pågick mycket rävspel i kriget mellan HDDVD och BluRay, blev helt plötsligt än mer påtaglig, framförallt när nu ett av Sonys tyngsta argument ännu inte finns i verkligheten...
Ja ja...
Det är väl bara att kapitulera och acceptera faktum, för det finns ju ändå inte mycket man kan göra åt det...
...Ser dock framemot den dagen då BD faktiskt kan leverera allt som utlovades i formatkriget...
Jag kan bara hålla med dig! +1
Postad 11 March 2011 - 00:45
huh, hur menar du? single = 1 lager, double = 2 lager, kan väl inte gärna bli enklare?Men hur förklarar ni då Single Layer (25gb) och Double Layer (50gb)?
Postad 11 March 2011 - 11:06
Tyvärr finns ju inte längre samma incitament att få fram de sakerna, då HD-DVD gått i graven. Det är bra med konkurrens för att få fram nyare teknik snabbt, men å andra sidan är det ju praktiskt för konsumenten att bara ha ett format att köpa.Det är väl bara att kapitulera och acceptera faktum, för det finns ju ändå inte mycket man kan göra åt det...
Postad 11 March 2011 - 11:23
Det är ju samma material som på orginal-extended och det dokumentära matetrialet var förmodligen filmat med vanlig SD-kamera, så vad skulle det tillföra att ha det på BD? Förutom att man skulle kunna spara in på några diskar?WHAT!!!!
Sådärja, där tappade jag intresset.
Jag gillar film, framförallt bra filmer. Det gör inget om filmerna är långa, men det blir lite svårare att få tid att titta på dom om dom är för långa.
Men 26 timmars extramaterial är ju löjligt! Får vi följa skådisarna bakom kulisserna ända in på dass eller?
Nog har det väl hänt en och annan gång att jag förundrats över tekniken eller storyn bakom en fantastisk film, men med 26 timmars extramaterial så har man för länge sedan dödat det intresset.
Jag känner inte något behov av att veta allt om en produktion bakom en film om jag gillar filmen och därför tycker jag att det är lite synd att sådana som jag ska behöva betala för en h-lvetes massa timmars extramaterial bara för att man vill ha bästa möjliga utgåva av filmen som man är intresserad av...
Jag har ändå inget intresse av att plöja igenom extramaterial som jag redan har sett.
Det blir nog tidigare. Star Wars BD är ju satt till sept-2011.Jag hittar inget datum? Kan man gissa på runt jul kanske?
Postad 11 March 2011 - 11:33
Beställde den för 15 pund i veckan. blir inte lika kräsen då förstås när den var så billig.
Postad 12 March 2011 - 13:07
Är kvalitén hyfsad på boxen?
Beställde den för 15 pund i veckan. blir inte lika kräsen då förstås när den var så billig.
Det var billigt, jag köpte min för kanske ett halvår sedan, och då kostade den 600kr
Kvalitén är bra - kanske inte den bästa, men bättre än Dvdn i alla fall. jag tycker att boxen vinner på Ljudet som är Riktigt bra.
Dessväre är det inte den förlängda versionen vilket suger.
Postad 14 March 2011 - 17:30
15 skivor ser det ut att vara iaf, vågar man gissa på att det är 2 BD-skivor och 3 DVD för varje film?
och att varje film är splittad över 2 BD?
Postad 14 March 2011 - 19:45
http://images.blu-ra.../12237_back.jpg
15 skivor ser det ut att vara iaf, vågar man gissa på att det är 2 BD-skivor och 3 DVD för varje film?
och att varje film är splittad över 2 BD?
den boxen har jag aldrig sett? Fake? eller någon ny?
så här ser den ut som jag har
Postad 14 March 2011 - 21:48
Vilken box är det som gäller? Finns det många olika?
Eller borde man vänta på den nya boxen? Extramaterial har jag aldrig brytt mig om
Postad 14 March 2011 - 22:18
Postad 14 March 2011 - 23:27
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 14 March 2011 - 23:27.
Postad 14 March 2011 - 23:33
Det kan ju finnas en chans att den nya boxen har bättre bildkvalitet. Vänta på recensioner av den.
som sagt så kommer den nya boxen va svindyr, samt att jag skiter fullständigt i behind the scenes och liknande saker.
vill bara ha filmerna.
Postad 15 March 2011 - 15:34
Fy s*tan vad de kommer att ta betalt för den. Känns som en skräll om den kommer kosta under 1500 kronor.
780 pix + frakt från Amazon.com just nu, dessutom har dom prisgaranti så sänker dom priset fram till release så får man automatiskt lägsta priset
Postad 15 March 2011 - 15:38
Då kanske boxen för filmerna utan de förlängda versionera är nåt för dig?som sagt så kommer den nya boxen va svindyr, samt att jag skiter fullständigt i behind the scenes och liknande saker.
vill bara ha filmerna.
http://www.zavvi.com...t/10054843.html
eller här
Blir väl till att sälja de jag har på dvd... har både vanliga och förlängd version. De längre filmerna ger lite mer info, men kan också kännas lite långa.
Redigerat av Bulldog76, 15 March 2011 - 15:40.
Postad 15 March 2011 - 16:24
Det är billigt som fan. Dock är det väl ingen svensk text på dom.Då kanske boxen för filmerna utan de förlängda versionera är nåt för dig?
http://www.zavvi.com...t/10054843.html
eller här
Blir väl till att sälja de jag har på dvd... har både vanliga och förlängd version. De längre filmerna ger lite mer info, men kan också kännas lite långa.
Tror jag vill ha det.
Har faktiskt bara sett första filmen, ej den förlängda, så Jag vet inte om jag behöver det, ärdom bara långaeller är dom bra också?
Postad 15 March 2011 - 16:30
Har aldrig sett dom som inte är extendedär dom bara långa eller är dom bra också?
Postad 15 March 2011 - 16:54
var länge sen jag såg filmerna nu, och jag minns inte vilken del som blev lite för "lång" med extramaterialet. Men som sagt, de tillför en del till storyn, här inte läst böckerna själv så det är sånt som finns med där som också finns i de förlängda versionerna.
(fasen nån har spillt honung i mitt tangentbord, jäkla trögt att skriva
edit 299 kr m svenk tet på discshop och cdon bland annat.
Redigerat av Bulldog76, 15 March 2011 - 17:02.
Postad 15 March 2011 - 17:09
Jag håller på att läsa första boken nu. Riktigt långtråkig och svår.Både och. Många scener tillför faktiskt en hel del. Jag hade helst skaffat de förlängda skulle jag tro på BD, men jag nöjer mig med de vanliga. Har redan de förlängda på dvd. (de andra också, men detta vår billigt o köpa så jag kunde inte låta bli).
var länge sen jag såg filmerna nu, och jag minns inte vilken del som blev lite för "lång" med extramaterialet. Men som sagt, de tillför en del till storyn, här inte läst böckerna själv så det är sånt som finns med där som också finns i de förlängda versionerna.
(fasen nån har spillt honung i mitt tangentbord, jäkla trögt att skriva)
edit 299 kr m svenk tet på discshop och cdon bland annat.
Så otroligt mycket att hålla reda på, finns typ 30 nya namn per kapitel att hålla reda på.
Vet inte om jag pallar med dom två sista.
Postad 15 March 2011 - 17:57
Jag läste bara första, 8efter att ha sett filmerna och ja jag håller med dig, jag tyckte den var tråkig.Jag håller på att läsa första boken nu. Riktigt långtråkig och svår.
Så otroligt mycket att hålla reda på, finns typ 30 nya namn per kapitel att hålla reda på.
sen har toliken en speciell stil, allt händer ju paralellt, men man följer ena gänget från början till slut och sedan andra, inte som i andra böcker att man hoppar fram o tillbaka.
Postad 15 March 2011 - 22:13
Böckerna är riktigt tröga att läsa och enligt mig en av dom sämre fantasy jag läst.
Har iofs lyssnat på dom i ljudbok format och då gick det an men inte mer.
Postad 15 March 2011 - 22:55
Postad 16 March 2011 - 01:37
Postad 16 March 2011 - 08:34
Vilken version? Jag rekommenderar nyöversättningarna och inte de gamla som översattes på 50-talet.Jag håller på att läsa första boken nu. Riktigt långtråkig och svår.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
The Lord of the Rings Trilogy
1 bild
369 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?