Home hade kunnat vara så mycket mer.
Postad 03 december 2008 - 23:01
Postad 03 december 2008 - 23:52
Håller helt med om laddningstiderna. För övrigt bör man vara medveten om att dagens beta (version 1.01) är en nerbantad version som Sony använder för att lasttesta servrarna. Det är inte riktigt rätt att utvärdera hur Home hade kunnat vara baserat på hur det ser ut i beta idag. Innehållsmässigt kommer mycket att ändras och utökas allt eftersom.Har haft tillgång till betan nu ett tag och jösses vad tråkigt Home är i sin nuvarande form. Tyskar vill bara skriva på tyska, fransmän på franska och spanjorer skriver bara "no english". Att det är tomt, av förklarliga skäl, och att det inte går att skapa en avatar som liknar jaget gör också sitt men det mest irriterande är laddningstiderna. Det borde gå att strema hela Home utan laddningstider då utrymmet är ytterst begränsat.
Postad 04 december 2008 - 16:42

Några bilder av lägenheten i hamnen får det också bli.

För övrigt bör man vara medveten om att dagens beta (version 1.01) är en nerbantad version som Sony använder för att lasttesta servrarna. Det är inte riktigt rätt att utvärdera hur Home hade kunnat vara baserat på hur det ser ut i beta idag. Innehållsmässigt kommer mycket att ändras och utökas allt eftersom.
Skrev om du missade det, "av förklarliga skäl."
Postad 04 december 2008 - 16:54
Postad 04 december 2008 - 17:24
Bara en liten varning. Ni som är med i betan är väl medvetna om NDA avtalet som säger att ni inte får posta detaljer om home annat än på de officiella beta-forumet? Bilderna ovan bryter mot NDA:n.
NDA:n är lyft sedan länge. Även om den inte vore det är några bilder inget att orda om. Vi alla har väl gått mot röd gubbe någon gång?
Postad 04 december 2008 - 18:02

Postad 04 december 2008 - 20:51
"MHB The Club"
Skapade MHB The Club nu, bara tjoa till om ni vill bli medlemmar

Ni kan söka på minhembi o:et fick inte plats

Redigerat av jimel, 04 december 2008 - 20:52.
Postad 04 december 2008 - 21:05
Du kan ju börja med att dela med dig av betan.Skapade MHB The Club nu, bara tjoa till om ni vill bli medlemmar
håller på å inreder klubbhuset för fullt

Postad 04 december 2008 - 21:07

Postad 04 december 2008 - 21:33

Postad 04 december 2008 - 21:43

Redigerat av jimel, 04 december 2008 - 21:44.
Postad 04 december 2008 - 21:50
Jasså hur gör man då? inga risker för den som delar med sig? Förutom det där med Visa kort då
Som jag förstått det lämnar man ut sina inloggningsuppgifter till PSN så att andra kan logga in och ladda ner. Men som sagt, det gör man ju inte över internet annat än kanske till ett US konto man har för demos och grejer då. Om det finns risker vet jag inte men jag tror inte det. Kanske dumt att lägga ut det öppet eller att dela med sig med för många.
Annars äre väl ingen stress heller, de säger ju att det ska komma open beta åtminstone innan årskiftet. Skulle vart roligt om det kom på julafton.

Postad 04 december 2008 - 23:49
Skapade MHB The Club nu, bara tjoa till om ni vill bli medlemmar
håller på å inreder klubbhuset för fullt
Låter kanon trevligt

jag behöver oxå en nyckel bara, så syns vi där..

Postad 05 december 2008 - 09:37
NDA:n är lyft sedan länge. Även om den inte vore det är några bilder inget att orda om. Vi alla har väl gått mot röd gubbe någon gång?
Är den? Jag fick iaf godkänna ett NDA när jag laddade ner betan nu i senaste omgången där det var en massa restriktioner. Var och en är fri att göra vad de de vill, jag ville bara påpeka detta då det är rätt lätt att strunta i att läsa avtalet så alla kanske inte är medvetna om NDA:n.
Postad 05 december 2008 - 11:02
Vad jag känner till så gäller NDA:n fortfarande. Och den säger att man bara får diskutera på det officiella Home Beta Forum:et.Är den? Jag fick iaf godkänna ett NDA när jag laddade ner betan nu i senaste omgången där det var en massa restriktioner. Var och en är fri att göra vad de de vill, jag ville bara påpeka detta då det är rätt lätt att strunta i att läsa avtalet så alla kanske inte är medvetna om NDA:n.
Sedan den 25:e november är dock Home Beta Forum inte längre ett privat forum, utan ett publikt forum. Så även om det strikt juridiskt skulle vara fel att diskutera beta:n på detta forum, så är det ingen praktisk skillnad gentemot Sony sett från en ren informationsspridningsaspekt.
Postad 05 december 2008 - 12:20
Som jag förstått det lämnar man ut sina inloggningsuppgifter till PSN så att andra kan logga in och ladda ner. Men som sagt, det gör man ju inte över internet annat än kanske till ett US konto man har för demos och grejer då. Om det finns risker vet jag inte men jag tror inte det. Kanske dumt att lägga ut det öppet eller att dela med sig med för många.
Annars äre väl ingen stress heller, de säger ju att det ska komma open beta åtminstone innan årskiftet. Skulle vart roligt om det kom på julafton.
hmm okej ska se om jag ens kommer ihåg inloggningsuppgifterna till mitt h-k konto, vet att det är jobb mejlen som är kopplad dit iaf

Postad 05 december 2008 - 12:53
Postad 05 december 2008 - 13:20
Den "officiella" budskapet på Playstation Forum är "före jul". Det förekommer forumdiskussioner om detta innebär den 11:e eller den 18:e, eftersom uppdateringar till PS3 brukar ske på torsdagar.när släpps den öppna betan?
Den nuvarande lasttestet av shoppingsystemet är planerat att avslutas den 10:e. Så den 11:e är det absolut tidigaste datumet för den öppna betan.
Redigerat av random111, 05 december 2008 - 13:21.
Postad 05 december 2008 - 14:23
Den "officiella" budskapet på Playstation Forum är "före jul". Det förekommer forumdiskussioner om detta innebär den 11:e eller den 18:e, eftersom uppdateringar till PS3 brukar ske på torsdagar.
Den nuvarande lasttestet av shoppingsystemet är planerat att avslutas den 10:e. Så den 11:e är det absolut tidigaste datumet för den öppna betan.
ah då är det ju inte så lång tid kvar då om vi har lite tur
Postad 06 december 2008 - 21:39

Redigerat av random111, 08 december 2008 - 13:46.
Postad 07 december 2008 - 19:49
Hur får ni egna arkad maskiner i era lägenheter osv?
Och så undrar jag hur det blir sen i den riktiga versionen, börjar man om "från början" då, med att ställa in sin gubbe/lght osv?
Hur gör jag för att gå med i MHB the Club nudå?
Postad 07 december 2008 - 19:52
Alltså PS Store fast som butik i Home.
Kan man ju promenera runt och plocka upp fodral och läsa.

Postad 08 december 2008 - 20:20
Ni är alla välkomna till mig sen på inflyttningsfest i min Home lägehnet. :-) hehe
Postad 09 december 2008 - 19:09
Har skickat en request till MHB klubb så någon får gärna acceptera

Jag ser verkligen potentialen i detta äventyr. Som det är just nu så är det la inte så där göööör roligt precis att bara gå runt bland 4 ställen.
Dock så är det jävligt kul att spela bowling tycker jag!
Gillar att man spelar tillsammans med andra, man ser dom andra banorna och att man kan snacka samtidigt.
Undra hur stort allting kommer bli sen när det riktiga Home drar igång...
Det lär väl vara fler ställen än de som finns med i betan?
Postad 09 december 2008 - 19:27
hur funkar det med chatten,, om man vill prata med MHB:are måste man välja hela tiden vem man vill prata med eller hör man alla folk samtidigt,, kan fort bli väldigt rörigt då

Postad 09 december 2008 - 20:04
Det är typ 1 soffa, 2 stolar, 2 bord osv osv.
Sen var jag och köpte mig ett sommarhus igår och några nya möbler - Alla har tillgång till detta så alla har ett likadant sommarhus just nu och likadana möbler. Finns ingenting som sticker ut från "mängden" så att säga.
Många gubbar ser väldigt likadana ut också.
Än så länge finns det bara 6 (?) platser att besöka.
Din lägenhet
Ditt sommarhus
Home Square - Ett litet torg typ där du kan ansluta dig till resterande platser.
Bio
Bowling
Köpcentret
Inne i bowlinghallen kan du självklart spela bowling med andra. Det är kul.
Lite socialt sådär och man kan prata samtidigt.
Du kan även spela biljard och spela på spelmaskiner där inne.
Ute i Home Square så kan du träffa andra människor och prata med dom.
Det är även några schackspel utplacerade lite här och var där du kan spela med andra.
Även dam (?) finns. Några få schackspel finns även inne i köpcentret.
Det sitter några, hmm vad ska man kalla det? Billboards upp med reklam för spel.
Finns även några monitorer där det visas scener ur spel osv.
I köpcentret så finns det några få affärer.
Klädaffär med typ 3 par byxor, 3 par tröjor osv.
Möbelaffär med ungefär samma som ovan fast i möbelform.
Mäklare (?) där jag köpte mitt sommarhus.
I biosalongen kan man se trailers på några få spel.
Precis detta har alla tillgång till som är med i Home Betan eller som lyckats laddat ner det via någon annan (som jag har).
Så än så länge är det inte överdrivet kul - men visst är det roligt att träffa andra människor och föra en dialog.
Själv är jag nyfiken på om den öppna betan kommer innehålla fler saker än vad som finns i den stängda betan?
Det hoppas jag på i alla fall.
Hoppas några fått svar på sina frågor i alla fall.
Om ni gärna vill testa själva (vilket jag självklart förstår) så fråga om ni kan låna någons konto och ladda ner

Redigerat av MTD, 09 december 2008 - 20:08.
Postad 09 december 2008 - 20:22
Postad 09 december 2008 - 20:24

Någon som kan översätta? http://asia.playstat...ewsDetail/19469
Går ju inte med google eftersom det är en bild

Redigerat av jimel, 09 december 2008 - 20:37.
Postad 09 december 2008 - 20:59
Min kinesiska är lite dålig, men det står något i stil med att om man köper ett PSN kort och Little Big Planet i år så får man två(?) PSN spel, en extra kostym till Little Big Planet och en kudde med Home-märket på. Med reservation för att jag kan har helt fel...Har godkänt alla invites till MHB klubben nu
Postad 10 december 2008 - 09:47
Har godkänt alla invites till MHB klubben nu
Köper man ett 150 HKD poängkort med LBP motiv och ett annat valfritt poängkort på AGS (Asia Game Show) får man: 1. ett presentkort med LBP-kostym och ett spel. 2. en HOME kudde (direkt översättning, vet inte vad det egentligen är).
Postad 10 december 2008 - 10:09
hur mycket?Det skall tydligen kosta att ha "klubbar". Trist.
såg precis att det inte stod vad det skulle kosta...
Redigerat av Anti Turmoil, 10 december 2008 - 10:13.
Postad 10 december 2008 - 10:32
Postad 10 december 2008 - 14:47

Postad 10 december 2008 - 15:56
och vilka funktioner finns med att ha en klubb?
Postad 10 december 2008 - 16:23
Postad 10 december 2008 - 16:36

Hoppas sambon jobbar kväll imorgon så kan man leka lite med HOME...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar