Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *

1847 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 augusti 2007 - 15:43

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Läste tidigare i tråden att man inte kan ansluta annan bluetooth-enhet om GPS:n är ansluten. Innebär detta att man inte kan använda en bilhandsfree-bluetoothlösning (eller vad det heter) samtidigt som man försöker GPS:a sig fram i stan? Det är ju värdelöst i så fall!

<{POST_SNAPBACK}>

Jo man kan använda flera enheter om man avaktiverar "Energisparläge"
Bara dom inte använder samma BT profil vilket inte gps o handsfree/Headset gör

<{POST_SNAPBACK}>

Har du provat det så du vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, har ingen P1i så jag vet inte på den men funktionen finns o fungerar på P990i och M600i
så det borde vara samma sak även på denna.

Postad 03 augusti 2007 - 17:08

fs01anon
  • fs01anon
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
kunde itne hålla mig längre... beställde en rackare från e2save precis. de skriver inget om gps-modulen. men visst ingår den även då man köper därifrån? någon som gjort det och vet?

Postad 03 augusti 2007 - 18:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Var håller dom till ?

Har nyss läst på my-symbian.com och det verkar bara vara sverige/norge och danmark tror jag som har det erbjudandet.

England har det inte

Postad 03 augusti 2007 - 18:51

gero2
  • gero2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

kunde itne hålla mig längre... beställde en rackare från e2save precis. de skriver inget om gps-modulen. men visst ingår den även då man köper därifrån? någon som gjort det och vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Mm, klart det fortfarande ingår i paketet.

Dock har jag en liten fundering kring FM-radion av typen RDS (är det rätt?). Vad är speciellt med denna, eller är egentligen som en vanlig radio? Trafik-grejen och nyhets-grejen, hur fungerar detta? Om jag t.ex. lyssnar på NRJ under en kväll då varken nyheter eller trafik-information spelas upp när någon jävel sitter och mixxar musiken utan avbrott, går spelaren över till en annan kanal tillfälligt då?

Och är det bara jag som tycker maxvolymen är lite väl låg? Detta borde kunna gå att ordna i ev. uppdatering av mjukvaran. Och någon som vet vart man kan köpa fodralet som hängde med till mobilen eller om det finns något liknande i en svensk "ALL-affär"?

Än en gång, den coolaste och häftigaste mobilen jag använt hittills.

Redigerat av gero2, 03 augusti 2007 - 18:53.

Postad 03 augusti 2007 - 19:04

10centleft
  • 10centleft
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
tjena! en löjlig fråga: hur importerar jag mina kontakter från sim kortet på min p1:a

Postad 03 augusti 2007 - 19:33

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

kan också intyga att det ingår.
hämtade min mob idag.

*myser*
;)

Postad 03 augusti 2007 - 19:33

tobbe_svensk
  • tobbe_svensk
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Tja, jag tror du gör så här:

gå till KONTAKTER och tryck MER sen tar du VISA MAPP och sedan SIM och sedan borde du kunna lista ut resten (jag ser inget efter det för jag har inga nummer på SIMet)

Mvh

Postad 03 augusti 2007 - 20:39

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Någon som vet någon bra sida med gratis program? läste att det skulle finnas elektroniska score kort för oss golf spelare.. men vart ligger det programmet?

/niklas

Postad 03 augusti 2007 - 21:39

tobbe_svensk
  • tobbe_svensk
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
När ni pratar om att P1i:an är snabb menar ni snabb efter att ett "program" är inladdat och växlar snabbt? eller menar ni att ett program startar snabbt första gången?
För jag tycker då att P1i;ans sämsta egenskap är att den är så seg när man trycker igång ett program. Har inte ägt en P990 så jag vet ju inte hur det ska vara.

edit:

Ni som kör Vista... när ni kopplar in eran P1 och väljer "filöverföring" läge får ni fortfarande upp i PC Suite att den är i "telefonläge"?

Redigerat av tobbe_svensk, 03 augusti 2007 - 21:43.

Postad 03 augusti 2007 - 22:36

Tajger77
  • Tajger77
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Med vista fungerar min endast med filöverföring får inte den till att hitta den. Drivrutin kan jag inte hitta till den heller.

WLAN : Har fått upp"Det gick inte att ansluta till fjärrservern" flera ggr för att sedan fungera igen. Har Jag gjort nån taskig inställning då?

Postad 04 augusti 2007 - 00:52

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att se om det finns ny firmware att ladda ner, funktionen fanns på min K800i.

Postad 04 augusti 2007 - 08:10

cartmanx
  • cartmanx
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Något som ivf funkat än så länge här hemma är dessa wlan settings (WPA2-PSK-AES med 8 tecken av endast siffror och små bokstäver)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade också lite problem med WLAN till en början men kör nu med PSK på 9 tecken inkl. 2 st specialtecken (i mitt fall 2 st utropstecken), siffror och små bokstäver.

Använder en D-Link DIR-635 med: mixed b/g mode, WPA Personal, WPA 2 Only och AES.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag får inte mitt wlan att fungera. får man inte ha mer än 9 tecken i psk? Jag hittar mitt nät men kan inte logga in. Har testat med 9 tecken nu (små bokstäver och siffror) men får fortfarande "anslutning misslyckades". Jag har en netgear router och kör detta säkerhetsläget WPA/WPA2-PSK (Wi-Fi Protected Access Pre-Shared Key), g & b mode, kanal 12.

Redigerat av cartmanx, 04 augusti 2007 - 08:23.

Postad 04 augusti 2007 - 09:12

Hasse.A
  • Hasse.A
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hämtade min telefon i torsdags som jag beställde från e2save och jag fick med gps-modulen mm.!

Postad 04 augusti 2007 - 10:29

GoaJanne
  • GoaJanne
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

När ni pratar om att P1i:an är snabb menar ni snabb efter att ett "program" är inladdat och växlar snabbt?

Ja, precis vad jag mena med min recension på snabb, det generella användandet att byta mellan program etc är smidigt och "snabbt" när väl allt är inladdat. Precis som en dator så att säga, smartphone dilemma.

eller menar ni att ett program startar snabbt första gången?
För jag tycker då att P1i;ans sämsta egenskap är att den är så seg när man trycker igång ett program. Har inte ägt en P990 så jag vet ju inte hur det ska vara.

Alla UIQ3(symbian-touchscreen-interface) telefoner verkar ha en dessvärre otroligt seg delay jämfört mot andra telefoner när man laddar in nya program/applikationer i ram-minnet, förvisso inte suttit o jämfört mot en P990 och M600 på plats mot varandra och tagit tid, men P1 känns som helhet som en smidigare och i slutändan snabbare UIQ-smartphone.

Tips! Det finns en startupp-applikation (Bootman @ http://cellphonesoft.com/ ) som laddar in extra program i minnet vid telefonstart kallat bootman, vilket gör att man kan få in alla de program som man använder dagligen och vill ha igång vilket ger användaren en känsla av mer snabbhet i telefonen.

EDIT: Plus att man slipper manuellt starta alla program som man vill ha igång.

Utöver detta finns ett program på samma sida "Tweak Peaks" vilket ivf på tidigare UIQ3 telefoner snabbade upp det vanliga användandet på bland annat bekostnad av visuella effekter och animationer.

Lycka till.

Redigerat av GoaJanne, 04 augusti 2007 - 14:10.

Postad 04 augusti 2007 - 12:21

QuBaR
  • QuBaR
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ville bara dela med mig av mina erfarenheter av min p1 som jag ägt några dagar nu.. Jag kan bara säga att jag är än så länge väldigt nöjd med den trots några små detaljer jag stör/irriterar mig på. Detta är min först smartphone så jag har inga direkta referenser jag kan jämföra med.

Jag kör Exchange sync. med pushmail aktiverat och det fungerar finfint. Den är till och med snabbare att snappa upp nya mail än outlook klienten på stationära datorn.. Kan diffa nån sekund har jag märkt när jag har både dator och telefon bredvid varandra båda med push mail aktiverat över samma nätverk/wlan.

Det negativa med exchange syncningen är att den syncar endast inboxen, inte alla undermappar man har i inboxen. Så har man "regler" som körs på server sidan för all inkommande epost och sorterar eposten till vissa underliggande kataloger får man inte eposten "pushad" till telefonen om mailen sorteras på serversidan först. Det är lite synd och man kan ibland missa viktiga mail pågrund av detta. ;)

Har även installarat en del extra program och jag tycker det fungerar riktigt bra, inga jobbiga laddnings tider eller att telefonen har låst sig ännu.

Det jag inte riktigt vet är om man ska utnyttja telefonens internminne eller det externa m2 minnen att lagra alla program, spel mm på ? fördelar/nackdelar... Blir det prestandaskillnad etc.. Är internminne samma som ramminne i detta fall ??

Installerade Fring www.fring.com häromdagen och kör både Skype & MSN . Det fungerar klockrent och smidigt. Kan även använda mitt bluetooth headset att ringa med :rolleyes:

Wlan anslutningen har tendens att tappa kontakt emellanåt, irriterande då man kanske kör Fring och inte vill att datatrafiken ska gå via 3G nätet som kan bli dyrt... Jag kör WPA-Personal kryptering .. Kan det bero på inställningarna.. Har läst andra haft problem med samma sak..

Tversity (http://tversity.com) är en programvara jag kör via en win 2k3 server för att streama all samlingar med musik, film och bilder. Det fungerar klockrent på alla datorer, xbox360 och även i p1'n utan problem.. Det är lite skoj att kunna komma åt hela musik eller bild samlingen via sin smartphone så det rekomenderar jag alla att köra som har möjlighet.

GPSn och wayfinder var jag ute och provade en sväng och jag tycker det fungerade riktigt bra, jag har tidigare använt min laptop med gps & Autoroute 2006 och jag tycker att wayfinder fungerar mkt bättre. Klarare instruktioner på svenska och 3D navigering..

Kanske någon har något förslag på annan programvara som är bättre lämpad för p1:an ? Hört att tomtom ska vara grymt..

Trots några små bagateller med wlan och exchange syncning hitills är jag fruktansvärd nöjd och kan varmt rekomendera denna telefon till alla andra som går i funderingar kring en framtida smartphone.. under ca 5 dagar har jag bara laddat den 1 gång och då har jag tuktat den ordentligt ifrån tidig morgon till sen natt med diverse program, spel, musik mm...

Postad 04 augusti 2007 - 14:21

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Tänkte bara tipsa er som vill köra pushmail via exchange (roadsync-klienten på mobilen).
www.mail2web.com har en helt gratis exchange-tjänst, fungerar väldigt bra - har använt sedan runt 2005 utan problem. Pushar ut mailen utan någon märkbar delay.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt kostnadsfritt, vad menas då?
Den skickar rubriken till telefonen som ett sms kostnadsfritt och så får man välja om man vill läsa hela mailet genom att koppla upp 3g, wlan, gprs eller liknande?

Postad 04 augusti 2007 - 18:05

gero2
  • gero2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Tre stycken program söker jag, som bara är ett MÅSTE, utöver de som hänger med. Oavsett vad du sysslar med så är det bara ett måste. Gratis måste det vara.

Vad rekommenderar ni för något?

Postad 04 augusti 2007 - 19:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Vilka program är det ?

Postad 04 augusti 2007 - 19:31

gero2
  • gero2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Vilka program är det ?

<{POST_SNAPBACK}>

Vet ej? Du kanske missuppfattade, men jag söker tre, bra program som användbara för allmänt bruk, typ. Några måste det ju finnas.

Postad 04 augusti 2007 - 19:46

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Vilka program är det ?

<{POST_SNAPBACK}>

Vet ej? Du kanske missuppfattade, men jag söker tre, bra program som användbara för allmänt bruk, typ. Några måste det ju finnas.

<{POST_SNAPBACK}>

Varför måste det vara tre program?

Postad 04 augusti 2007 - 19:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Jag har Handy day..Handy safe..Handy clock´..Can`t stop solitaire och Ebuddy beta(Msn..Yahoo.AOL)

Dom tycker jag är bra men det beror ju på vad man är ute efter.

Finns även ett som verkar bra spom heter RDM+: Remote Desktop, Standard version som verkar vara kanon om du vill få upp skrivbordet från din dator på telefonen och kunna maila/surfa skicka filer mm..

Swissmanager ska vist också vara bra men jag tror inte att det är lika nödvändigt nu när det finns mer minne

Det enda som är gratis är Ebuddy..

Redigerat av moparman, 04 augusti 2007 - 20:00.

Postad 04 augusti 2007 - 20:24

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
Divx player ska va bra
Gameloft.com s 3d spel e helt okej. borde gå beställa m600 spel till den..

Postad 04 augusti 2007 - 20:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Har Divxplayer och testade att dra ner en trailer av spiderman3 å förde över till min p990 tyckte dock att det hackade lite ibland men då kom jag på att jag inte konverterat om filen nå :blink:

Postad 04 augusti 2007 - 23:28

Tajger77
  • Tajger77
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Kan man kolla på en xvid film utan konvertering och går det köra med sub och/eller srt.
Behövs det program, vad i så fall rekommenderas (gärna länk).

Postad 05 augusti 2007 - 10:14

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

GPSn och wayfinder var jag ute och provade en sväng och jag tycker det fungerade riktigt bra, jag har tidigare använt min laptop med gps & Autoroute 2006 och jag tycker att wayfinder fungerar mkt bättre. Klarare instruktioner på svenska och 3D navigering..

Kanske någon har något förslag på annan programvara som är bättre lämpad för p1:an ? Hört att tomtom ska vara grymt..

<{POST_SNAPBACK}>

Testade wayfinder å det funkar väl helt ok... surt att ladda ner kartor varje gång dock.
har nu installerat tomtom navigator 6 å den funkar kalas. kartor på minneskortet å gps.en som man fick med i lådan funkar ihop med tomtom :blink:

Postad 05 augusti 2007 - 11:55

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Testade wayfinder å det funkar väl helt ok... surt att ladda ner kartor varje gång dock.

Man kan ju annars ladda hem kartorna till Wayfinder också så slipper man ladda ner dem varje gång, hela 38,6MB tar de 44 filerna som de större delarna av Sverige består av.

Postad 05 augusti 2007 - 12:37

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

har nu installerat tomtom navigator 6 å den funkar kalas. kartor på minneskortet å gps.en som man fick med i lådan funkar ihop med tomtom :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

vilken är den senaste versionen av kartorna? hur stor plats tar dom på kortet?

Postad 05 augusti 2007 - 15:07

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
version 6.5 1409 e det på kartorna. har för mig dessa är från april i år.
storlek 306mb för hela scandinavien inkl major roads of europe.

en sak som stör mig på wayfinder är att ljudet är riktigt lågt. tomtom hör man även i 110km/h det är omöjligt utan lurar med wayfinder.

Postad 05 augusti 2007 - 18:31

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Nu har jag testat SonyEricsson P1i ganska mycket och är grymt nöjd....

Jag kan hålla med om att det uppstår en viss "seghet" när man startar program etc, men jag störs inte av det....

Nu har jag även testat hörlurarna som följde med min SonyEricsson W810i (den som har en liten fjärrkontroll på sladden) och alla funktionerna (spola fram, spola bak, höja ljud, sänka ljud, stopp) fungerar utmärkt med SonyEricsson P1i så det gjorde ju inte saken sämre direkt. Originalstereolurarna som följde med är lite dåliga tycker jag, så jag bytte snabbt ut dem.

Har också testat P1i mot min Bluetoothklocka (SonyEricsson MBW100) och samtliga funktioner fungerar som jag har testat (avvisa samtal, spola fram musik, starta musik, stoppa musik, starta/stoppa radio, presentation av telefonnummer alt. namn i klockdisplayen).

Har installerat mina favvoprogram HandySafe, HandyDay, HandyClock och det ger ytterligare ett lyft till telefonen....

En sak som jag ändå tycker är lite synd är att man snålat in på fodralet. Ett ordentligt skyddsfodral i skinn med locköppning tycker jag nästan man kan kräva av en sån här telefon, men Krusell tillverkar säkert sådana och säljer inom loppet av en månad... då kommer jag att hänga på låset och köpa en (om det inte redan finns :) )

Tack Sony Ericsson för en bra telefon, förlåt handdator, förlåt 3G-modem... eller... eh... ja ;-)

Postad 05 augusti 2007 - 18:36

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Har installerat mina favvoprogram HandySafe, HandyDay, HandyClock och det ger ytterligare ett lyft till telefonen....

En sak som jag ändå tycker är lite synd är att man snålat in på fodralet. Ett ordentligt skyddsfodral i skinn med locköppning tycker jag nästan man kan kräva av en sån här telefon, men Krusell tillverkar säkert sådana och säljer inom loppet av en månad... då kommer jag att hänga på låset och köpa en (om det inte redan finns  :) )

Tack Sony Ericsson för en bra telefon, förlåt handdator, förlåt 3G-modem... eller... eh... ja ;-)

<{POST_SNAPBACK}>

Vart hittar du dessa program ?

Skyddsfodral finns det nog mängder av då den har istort sett samma mått som M600i
Såna grejer inkl skärmskydd brukar jag köpa på E-bay och det har funkat klockrent varje gång jag handlat, det enda jag avråder ifrån är batterier.

Postad 05 augusti 2007 - 18:41

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Programmen HandySafe,Clock,Day finns på EpocWare. Det kostar några kronor men jag anser att de är värda de pengarna. Utvärderingsversioner finns där också.

Postad 05 augusti 2007 - 18:48

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Kan ni rekommendera något speciellt displayskydd som är bra?
Tänkte köpa på ebay.

Läste ett test och det var visst ganska stor skillnad skydden emellan.

Postad 05 augusti 2007 - 19:01

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Kan ni rekommendera något speciellt displayskydd som är bra?
Tänkte köpa på ebay.

Läste ett test och det var visst ganska stor skillnad skydden emellan.

<{POST_SNAPBACK}>

I den här tråden så har några rekomenderat Exim, jag hoppas dom är bra för jag har beställt från ebay för ett par dagar sen :)

Postad 05 augusti 2007 - 19:30

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

I den här tråden så har några rekomenderat Exim, jag hoppas dom är bra för jag har beställt från ebay för ett par dagar sen :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset!
Det blir nog ett sådant.
Har du köpt SPUC eller SPOC?
Funderar på SPUC nämligen, som sägs vara bättre.

edit: Kanske en dum fråga men jag kan inte låta bli.
Får man ta ut minneskortet ur telefonen och stoppa i ett annat samtidigt som den är påslagen?

Redigerat av glemmy, 05 augusti 2007 - 19:32.

Postad 05 augusti 2007 - 19:33

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

en sak som stör mig på wayfinder är att ljudet är riktigt lågt. tomtom hör man även i 110km/h det är omöjligt utan lurar med wayfinder.

<{POST_SNAPBACK}>

Störde mig också på ljudet i början men det gick till sig riktigt bra när jag höjde upp telefonens volym för "multimedia". Fick sänka volymen på Wayfinders röst efter detta istället. :)

Postad 05 augusti 2007 - 19:43

gero2
  • gero2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Programmen HandySafe,Clock,Day finns på EpocWare. Det kostar några kronor men jag anser att de är värda de pengarna. Utvärderingsversioner finns där också.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad för typ av program är det?

Sedan har jag en fundering kring Wayfinder. Jag har laddat hem programmet och dragit hem kartan, det fungerar bra. Jag går in i menyn och väljer alternativet Installerade kartor och trycker på Stockholm och sedan knappen OK. Vad skall hända då? Zoomas staden Stockholm in eller är det som vanligt, förutom om jag t.ex. gör en sökning på ett avstånd inom Stockholm så går det avsevärt mycket snabbare? För mig händer ingenting, därför jag undrar.

Och fodralet till min P1i är spårlöst försvunnet. Typiskt. Vilka affärer i Sverige säljer fodral till P1i, gärna bra kvalité på dessa?

Redigerat av gero2, 05 augusti 2007 - 19:46.

Postad 05 augusti 2007 - 19:43

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

edit: Kanske en dum fråga men jag kan inte låta bli.
Får man ta ut minneskortet ur telefonen och stoppa i ett annat samtidigt som den är påslagen?

<{POST_SNAPBACK}>

Det går utmärkt! så det är bara att byta minneskort. Tänk bara på att eventuell programvara som finns på minneskortet kommer att krascha, t.ex om du valt att köra din Wayfinder på minneskortet så kommer programmet att dö när kortet plockas ut.... så det är bra om man kan ha sina mest använda program i telefonens internminne.

Postad 05 augusti 2007 - 19:45

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
tack hobbis!

Postad 05 augusti 2007 - 19:46

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Handy safe = Program att spara lösenord, pinkoder etc. Finns även en desktop-applikation så man kan synka informationen mellan sin P1i och sin PC, samt uppdatera på båda ställena

Handy day = En "bättre" kalenderhanterare än den som finns i P1i (enligt mig). Fler möjligheter, fler vyer

Handy clock = Klockprogramvara med världstidskarta etc och du har även möjligheten att sätta många fler larm än vad som går i P1is inbyggda programvara.

edit: stavfel

Redigerat av hobbis, 05 augusti 2007 - 19:47.

Postad 05 augusti 2007 - 19:48

gero2
  • gero2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Handy safe = Program att spara lösenord, pinkoder etc. Finns även en desktop-applikation så man kan synka informationen mellan sin P1i och sin PC, samt uppdatera på båda ställena

Handy day = En "bättre" kalenderhanterare än den som finns i P1i (enligt mig). Fler möjligheter, fler vyer

Handy clock = Klockprogramvara med världstidskarta etc och du har även möjligheten att sätta många fler larm än vad som går i P1is inbyggda programvara.

edit: stavfel

<{POST_SNAPBACK}>

Och då undrar jag varför du inte använder Weather-programmet? Det, om något, borde ju vara grymt användbart i dessa osäkra tider. Huga.

Postad 05 augusti 2007 - 19:50

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

[Och då undrar jag varför du inte använder Weather-programmet? Det, om något, borde ju vara grymt användbart i dessa osäkra tider. Huga.

<{POST_SNAPBACK}>

....jag har alltid med mig en regnjacka... och utnyttjar RSS-feeds för att hålla mig uppdaterad på väderfronten :)

Postad 05 augusti 2007 - 19:50

Yellow bastard
  • Yellow bastard
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har nyss fått min P1i och tänkte köpa ett skämskydd.
Är det någon som har köpt ett skärmskydd på en affär i Sverige?

Postad 05 augusti 2007 - 19:57

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Fick mitt skärmskydd hos Skalshop när jag var förbi och visade upp P1i dagen den kom. :) Tyvärr blev den enheten doa:d så jag fick köpa ett nytt men självklart från samma ställe. Har aldrig beställt från deras webshop utan har alltid åkt förbi när jag behövt något istället.

Postad 05 augusti 2007 - 20:05

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Fick mitt skärmskydd hos Skalshop när jag var förbi och visade upp P1i dagen den kom. :) ...

Aha! Tackar för tipset. Beställde via webben nu, 99kr för tvåpack inkl frakt (som brev). Utmäkt :-)

Postad 05 augusti 2007 - 20:28

gero2
  • gero2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Har nyss fått min P1i och tänkte köpa ett skämskydd.
Är det någon som har köpt ett skärmskydd på en affär i Sverige?

<{POST_SNAPBACK}>

Hur fungerar det? Är det exakt samma skydd som hänger med då du köpte telefonen, dvs. det där plastliga skyddet som sitter på själva displayen eller är det något annat?

Redigerat av gero2, 05 augusti 2007 - 20:29.

Postad 05 augusti 2007 - 20:38

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
jag måste fråga er som använder fring eller vad det heter. Kan man ringa vanliga samtal med det eller kan man bara ringa personer som har fring? Om man kan ringa vem som helst är det då inte billigare att ringa via gprs än vanligt?

/niklas

Postad 05 augusti 2007 - 20:40

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Hur fungerar det? Är det exakt samma skydd som hänger med då du köpte telefonen, dvs. det där plastliga skyddet som sitter på själva displayen eller är det något annat?

...typ det som satt på, fast normalt en aningen tunnare, och den sitter bra på displayen och ramlar inte av utan att man verkligen petar av det.... jag tycker det är lättare att skriva med skyddet på, lite motstånd får man, jämfört med den glatta skärmen.... kan återkomma med lite mer info när jag har fått mitt :-)

Postad 05 augusti 2007 - 20:59

Unregistered2ba49ebc
  • Unregistered2ba49ebc
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Måste program: Tversity
Skärmskydd: screenguard.se
Det var ngn som hade problem med gmail, skicka PM så hjälper jag till
Angående BT så funkar HBH-DS970 och GPS samtidigt iaf.
Två omstarter hittills....
MVH

Postad 05 augusti 2007 - 21:27

hifhif
  • hifhif
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tjena
Ny här ! Äger en P1i sedan i fredags och hittills så är jag nöjd.

......Men.....

Vart hittar man väckarklockan som skall finnas ?

Redigerat av hifhif, 05 augusti 2007 - 21:28.

Postad 05 augusti 2007 - 21:31

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Tjena
Ny här !  Äger en P1i sedan i fredags och hittills så är jag nöjd.

......Men.....

Vart hittar man väckarklockan som skall finnas ?

<{POST_SNAPBACK}>

gå in på menyn-->verktyg (längst ner i höger hörne) sen tryck på tid. så finns den där

/niklas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.