Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Att streama media till din PS3

616 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 november 2007 - 11:47

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Hej!
Vill streama .avi-filer till PS3 med WMP11. PS3 hittar dem men säger bara "skadade data". Inte en enda avi-fil funkar!
Någon som vet vad det kan bero på?

Prova med Microsoft MPEG-4 V3codec, det kanske funkar. Kom inte ihåg vad jag hade för format men min PS3 sade också "Skadade data", det var när jag hade WMP8. När jag ändrade till MPEG 4 coded så funkade filmen helt plötsligt.

Postad 10 november 2007 - 14:57

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
PS3 spelar inte nästa låt !!!!!

När jag strömmar från min PC så kan spelar den inte upp nästa låt, utan stannar efter den låt man lyssnat på !?!?

FW2.0.

Dessutom så har jag fått en * indikering efter låttitteln ......

Vad f*n menas med det ?

Postad 10 november 2007 - 16:58

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hej!
Vill streama .avi-filer till PS3 med WMP11. PS3 hittar dem men säger bara "skadade data". Inte en enda avi-fil funkar!

Har samma problem med Nero Mediahome och TVersity. Med Nero blir det bara felmeddelande om skadade data. Med TVersity går det att spela upp, men efter den spelat upp hälften av filen ungefär, fryser den.

Det började strula efter FW 2.0-uppgradering. Nå'n som har någon fix?

Edit: Hittade den troliga orsaken till varför inte TVersity funkar som den skall: http://forums.tversi...opic.php?t=7913

Redigerat av Raven, 10 november 2007 - 17:46.

Postad 11 november 2007 - 17:02

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Får skadad data i TVersity.. Installera det just så vet inte om det är tack vare 2.0 eller om det är något annat.. Någon som haft det förut som kanske kan komma medl ite tips? =)

Annars är det väl bara hoppas på att det är 2.0 som gör det så det kommer funka när dom släpper någon fix.

Postad 12 november 2007 - 14:46

the_mort
  • the_mort
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Hej!

Har samma problem med Nero Mediahome och TVersity. Med Nero blir det bara felmeddelande om skadade data. Med TVersity går det att spela upp, men efter den spelat upp hälften av filen ungefär, fryser den.

Det började strula efter FW 2.0-uppgradering. Nå'n som har någon fix?

Edit: Hittade den troliga orsaken till varför inte TVersity funkar som den skall: http://forums.tversi...opic.php?t=7913

Finns en fix eller närmare bestämt en ny version av TVersity (0.9.11.2) som löser problemet med bruten mediauppspelning till PS3 mm.
http://tversity.com/download/

Postad 12 november 2007 - 16:18

robhol
  • robhol
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Fick min PS3a i Torsdags så blev att uppdatera till FW 2.0 direkt och jag har aldrig fått det att fungera med att streama till PS3 får endast "Skadade Data" fungerar varken med nero mediahome eller TVersity har även testat MPEG-4 som folk skriver att man kan ändra till men inget hjälper.
Är det någonstanns man har konstaterat att FW 2.0 ligger bakom detta? Känns så meningslöst att sitta och felsöka hemma och sen är det helt omöjligt.

Postad 12 november 2007 - 17:02

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Fick min PS3a i Torsdags så blev att uppdatera till FW 2.0 direkt och jag har aldrig fått det att fungera med att streama till PS3 får endast "Skadade Data" fungerar varken med nero mediahome eller TVersity har även testat MPEG-4 som folk skriver att man kan ändra till men inget hjälper.
Är det någonstanns man har konstaterat att FW 2.0 ligger bakom detta? Känns så meningslöst att sitta och felsöka hemma och sen är det helt omöjligt.

Se inläggen ovanför...

FW 2.0 är nog den skyldige till att PS3 säger Skadade data på Nero MH-data och att Tversity lägger av en bit in i filmen. Lösning, tanka hem senaste verionen av TVersity (som släpptes i helgen, har inte hunnit prova den själv ännu). Jag har själv felanmält till Nero, får se vad de säger (inte fått nå't svar ännu).

Redigerat av Raven, 12 november 2007 - 17:07.

Postad 12 november 2007 - 17:47

robhol
  • robhol
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

FW 2.0 är nog den skyldige till att PS3 säger Skadade data på Nero MH-data och att Tversity lägger av en bit in i filmen. Lösning, tanka hem senaste verionen av TVersity (som släpptes i helgen, har inte hunnit prova den själv ännu). Jag har själv felanmält till Nero, får se vad de säger (inte fått nå't svar ännu).

Problemet är att jag tankade ner från tversity hemsida igår och vad jag vet tog jag den som släpptes bara för någon dag sedan.
Men kan inte ens se början av filmen kommer inte ihåg vad jag fick för felmeddelande med TVersity men det gick då inte iallafall.

Postad 12 november 2007 - 18:10

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Har nyaste jag med och får samma fel.
Laddad hem det snabbt under lunchen och kolla lite snabbt. Men ska testa lite mer ikväll när jag kommer hem och ska se om det löser sig med lite inställningar mm.

Postad 12 november 2007 - 18:11

robhol
  • robhol
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Du får gärna skriva här hur det går för ska göra samma sak =)
Har mest PS3an som mediacenter så känns lite tungt att inte kunna streama :)

Postad 12 november 2007 - 19:35

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Nu har jag laddat hem och testat senaste versionen av TVersity (v0.9.11.2a) och för mig funkar det. Iallafall på den fil jag testade, 42 min Xvid, transcodad. Den rapporterade fel tid i PS3 (27 min istf 42), men den spelade till slutet trots det. Tidigare version hade troligen stannat uppspelningen vid just 27 min.

Så jag har inge bra förslag på vad ni kan göra för att få era att fungera. Meddelandet om skadade data fick (får) jag bara med Nero.

Postad 12 november 2007 - 21:07

Johnn007
  • Johnn007
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag sitter och tittar på en .vob fil som jag hade på min QNAP, Twonkyvision. PS3:an identiferar filen som Mpeg-2. Jag har FW2.0.

Postad 12 november 2007 - 21:53

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0
Vad sitter ni som kan strema .mkv filer med för datorer? Så man inte behöver uppgradera den också innan man köper ett PS3.

Postad 12 november 2007 - 22:35

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Hej!

har nyss inskaffat en ps3 fattar typ inget :)

jag har laddat ner tversity satt igång det, men ps3 hittar inget??

jag kör datorn och ps3 via router, har kollat att internetanslutningen funkar på ps3

är det någon vänlig person som vill förklara i enkla steg??

edit: stängde av brandväggen

det funkar nu

Problemet jag har nu är att Windowsbrandväggen måste vara avstäng när jag streamar....är inte så hi på detta så hur ska jag bli av med mitt problem??

Redigerat av Unregistered34b85454, 13 november 2007 - 02:12.

Postad 13 november 2007 - 11:22

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Problemet jag har nu är att Windowsbrandväggen måste vara avstäng när jag streamar....är inte så hi på detta så hur ska jag bli av med mitt problem??

Testat att öppna/tilllåta port 41952 ?

Postad 13 november 2007 - 12:45

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Testat att öppna/tilllåta port 41952 ?

har nu gjort följande: gått in på win brandvägg - undantag- lägg till port- och sedan ok, men det funkar ej??

Postad 13 november 2007 - 12:54

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Du har även kollat så att programmet inte ligger som blockerat i programkontrollen? Annars kan du lägga till det som tillåtet där.

Postad 13 november 2007 - 13:40

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
nix, funkar inte.......konstigt, men direkt när man stänger av brandväggen så är det inga probs..

Postad 13 november 2007 - 14:44

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
Du har ingen router som du också behöver öppna porten i?

Postad 13 november 2007 - 16:19

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
det verkar ju som om det inte är routerns fel när man kör utan brandvägg.....eller?

Postad 13 november 2007 - 17:03

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Fick ett riktigt goddag yxskaftsvar från Nordisk Film när jag mailade supporten om problemen med FW 2.0 och streamade data.

"Tyvärr så vet jag inte vad det beror på för Sony rekomenderar Windows Media Player 11"

Nå'n här som ö.h.t. använder MP11 som vet om det är några problem med den?

Martin7901: Har du provat att lägga till \TVersity\Media Server\MediaServer.exe i undantagslistan, och inte enbart porten? Din router borde inte ställa till problem om både dator och PS3 sitter på insidan tycker jag.

Postad 13 november 2007 - 17:10

joek
  • joek
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag sitter och tittar på en .vob fil som jag hade på min QNAP, Twonkyvision. PS3:an identiferar filen som Mpeg-2. Jag har FW2.0.

Jag är nybörjare när det gäller att rippa och streama film och tänkte kolla med er som verkar ha fått det att fungera. Det jag vill göra är att rippa min DVD-samling och lägga på en nätverksdisk, t ex en QNAP och sedan spela med PS3an. Jag har läst på lite om vilka filer som finns på en DVD och formatet på dessa.

Det jag inte förstår är hur man går från en samling filer från DVDn till något som kan streamas från en nätverksdisk. När du skriver att du tittar på en .vob som ligger på din QNAP, är det då en .vob tagen direkt från DVDn eller måste man först på något sätt bakaihop (är det det som är att muxa?) det som finns på DVDn till en enda fet .vob?

På skivan är ju varje .vob aldrig större än 1 GB, som jag har fattat det.

När du spelar en .vob, kan du välja ljudspår och text eller har det valet redan gjorts vid 'ombakningen'?

Jag vill helst slippa att koda om ljud och bild utan bara rippa det till disk. Och jag vill heller inte att servern ska behöva transcoda, men det antog jag att din QNAP inte gör.

Alla ledtrådar mottages tacksamt!

Postad 13 november 2007 - 17:43

Unregistered8a254399
  • Unregistered8a254399
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Hej.
Så här gjorde jag i Vista, om du kör XP är det på liknande sätt men inte säkert att sakerna ligger på samma ställe.

Jag var tvungen att släppa igenom 2st program i windows brandvägg, "Tversity Media Server" och "MediaServer.exe"

Öppna kontrollpanelen/windows brandvägg.
Klicka på "Tillåt ett program i windows brandväggen".
I listan borde "Tversity Media Server" finnas med och vara ibockad.
Klicka på "lägg till program..." I rutan som kommer upp klicka på "Bläddra", leta upp katalogen där Tversity är installerad, markera "MediaServer.exe" och klicka på öppna. Se till att den är ibockad.
Klart, nu borde det fungera.

Postad 13 november 2007 - 17:46

Johnn007
  • Johnn007
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Det var inte en hel film, utan bara en kort del. Alltså det som fanns i just den .vob-filen. Nog väldigt jobbigt att titta på en hel film genom att leta och spela upp dem i rätt ordning.

Jag är nybörjare när det gäller att rippa och streama film och tänkte kolla med er som verkar ha fått det att fungera. Det jag vill göra är att rippa min DVD-samling och lägga på en nätverksdisk, t ex en QNAP och sedan spela med PS3an. Jag har läst på lite om vilka filer som finns på en DVD och formatet på dessa.

Det jag inte förstår är hur man går från en samling filer från DVDn till något som kan streamas från en nätverksdisk. När du skriver att du tittar på en .vob som ligger på din QNAP, är det då en .vob tagen direkt från DVDn eller måste man först på något sätt bakaihop (är det det som är att muxa?) det som finns på DVDn till en enda fet .vob?

På skivan är ju varje .vob aldrig större än 1 GB, som jag har fattat det.

När du spelar en .vob, kan du välja ljudspår och text eller har det valet redan gjorts vid 'ombakningen'?

Jag vill helst slippa att koda om ljud och bild utan bara rippa det till disk. Och jag vill heller inte att servern ska behöva transcoda, men det antog jag att din QNAP inte gör.

Alla ledtrådar mottages tacksamt!

Postad 14 november 2007 - 20:47

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
För den som fortfarande har problem med att stream transcodad video med fw 2.0 och TVersity, trots att nyaste versionen av TVersity används, testa att avinstallera TVersity helt och hållet och gör en nyinstallation.

Det funkade iaf för mig. Peppar, peppar. :D

Postad 14 november 2007 - 22:26

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
nya twersity var lite bättre. vågar inte säga riktigt vad, men det känns bättre nu det mesta.

Nu fattas vob, mkv, iso, image bara...

För övrigt klarade gamla xboxen av att starta första vob-filen och sedan byta utan att man märkte det, med val av ljudspår osv.

Postad 14 november 2007 - 22:40

robhol
  • robhol
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

nya twersity var lite bättre. vågar inte säga riktigt vad, men det känns bättre nu det mesta.

För övrigt klarade gamla xboxen av att starta första vob-filen och sedan byta utan att man märkte det, med val av ljudspår osv.

går att streama .mkv om man använder sig av TVersity så transcodear den om

Postad 15 november 2007 - 00:43

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Hej.
Så här gjorde jag i Vista, om du kör XP är det på liknande sätt men inte säkert att sakerna ligger på samma ställe.

Jag var tvungen att släppa igenom 2st program i windows brandvägg, "Tversity Media Server" och "MediaServer.exe"

Öppna kontrollpanelen/windows brandvägg.
Klicka på "Tillåt ett program i windows brandväggen".
I listan borde "Tversity Media Server" finnas med och vara ibockad.
Klicka på "lägg till program..." I rutan som kommer upp klicka på "Bläddra", leta upp katalogen där Tversity är installerad, markera "MediaServer.exe" och klicka på öppna. Se till att den är ibockad.
Klart, nu borde det fungera.

Bra jobbat grabbar!! :D
det var det som var problemet!!
nu är jag glad som en speleman!

Postad 15 november 2007 - 07:35

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

går att streama .mkv om man använder sig av TVersity så transcodear den om

sry, kom på mig i efterhand.

Postad 21 november 2007 - 00:32

brainrup
  • brainrup
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Varför o varför hittar inte mitt ps3 min data mer. Har försökt nu över en månad har googlat mig själv till sömn flera gånger. Men den hittar nada, datan hittar ps3an inga problem. Har wmp11, d-link trådlös router, win xp. Har gjort exakt vad som stårm i guiderna.

Har även testat Tveristy nu och följt en massa guider. Men ps3an vägrar hitta någon media server överhuvudtaget! Får panik! ;)

Postad 21 november 2007 - 03:20

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Du har inte råkat stänga av media server funktionen i ditt PS3? Annars så är det rätt så normalt att Windows brandväggen strular till det för TVersity och liknande.

Postad 21 november 2007 - 13:27

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
Heinrup

det är inte så att du glömt att öppna porten som tversity vill ha öppen.
Om det är så får du gå in på portforward.com, fixa en statisk ipadress och sen öppna porten.

Postad 21 november 2007 - 18:01

Unregisteredf725b394
  • Unregisteredf725b394
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tja, jag har ett skum fel som jag inte kan få ordning på.

Jag streamar till PS3:an via TVersity (den senaste) och all kommunikation mellan dem verkar funka bra. Alla filer som är utdelade syns och går att spela upp, men inte hela filmerna bara typ 20 min. Tiden varierar och verkar beroende på hur stor filen är. Jag har stängt av brandväggen, virusprogram och allt sånt.

De filer jag har provat med är m2ts filer på ca 4.4 gig och 45 min och då går det bara att spela upp ca 20 min av dem. PS3:an säger att filen är 45 min lång i menyn men när filmen går säger den att den är 20 min. Det blir samma skit om jag kopierar över filen fast då säger den att filen är 20 min redan i menyn. Det är inget fel på själva filen för den spelas upp i sin helhet på datorn. Jag har provat att streama via TwonkyVision också med samma resultat.

Någon som har en idé om vad som är knas?

Postad 21 november 2007 - 18:07

Jonas_
  • Jonas_
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Tja, jag har ett skum fel som jag inte kan få ordning på.

Jag streamar till PS3:an via TVersity (den senaste) och all kommunikation mellan dem verkar funka bra. Alla filer som är utdelade syns och går att spela upp, men inte hela filmerna bara typ 20 min. Tiden varierar och verkar beroende på hur stor filen är. Jag har stängt av brandväggen, virusprogram och allt sånt.

De filer jag har provat med är m2ts filer på ca 4.4 gig och 45 min och då går det bara att spela upp ca 20 min av dem. PS3:an säger att filen är 45 min lång i menyn men när filmen går säger den att den är 20 min. Det blir samma skit om jag kopierar över filen fast då säger den att filen är 20 min redan i menyn. Det är inget fel på själva filen för den spelas upp i sin helhet på datorn. Jag har provat att streama via TwonkyVision också med samma resultat.

Någon som har en idé om vad som är knas?

Har du fw 2.01? Jag hade samma problem innan med senaste TVersity och fw 2.0. Efter uppgradering till 2.01 funkar det klockrent för mig.

Postad 21 november 2007 - 18:15

brainrup
  • brainrup
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Heinrup

det är inte så att du glömt att öppna porten som tversity vill ha öppen.
Om det är så får du gå in på portforward.com, fixa en statisk ipadress och sen öppna porten.

Hej, tack för svaret. Har försökt 3 gånger och gjort allt det står i guiden men ps3an hittar verkligen inget. Helt dött. Orkar inte med sånt här det ska ju bara funka på nya prylar tycker man ;)

Postad 21 november 2007 - 19:30

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hej, tack för svaret. Har försökt 3 gånger och gjort allt det står i guiden men ps3an hittar verkligen inget. Helt dött. Orkar inte med sånt här det ska ju bara funka på nya prylar tycker man ;)

Kastar ut mig lite slumpmässiga tips:

MP11: Jag var tvungen att i MP 11 ange PS3:ans namn under "Dela ut media som:" (Bibliotek - Mediedelning - Inställningar...). Sedan funkade det för mig. Kan det vara nå't tro?

TVersity: Har den indexerat klart filerna? Är mediaservern up and running?

Windows brandvägg; både program och servertjänst lagda i undantagslistan (om du använder brandväggen öht)?

MAC-filtrering i routern påkopplad? Om så, är rätt MAC angiven i undantagslistan (den till trådlösa på PS3)?

Har du inaktiverat "en tjänst för mycket" bland Tjänsterna i XP. Jag brukar inaktivera en massa skräp där och kan i efterhand komma på att det kan vara nåt man skulle ha behövt.

Postad 22 november 2007 - 13:46

Mr D
  • Mr D
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Undrar om det är någon som har fått igång sin PS3 ordentligt med en NAS?
Kör D-Link DNS-323 och PS3an hittar själva hddn men säger att det inte finns något att lista på den..

Behöver jag uppdatera NASen elr ngt då den inte kör MediaPlayer eller liknande, tips?

Postad 22 november 2007 - 19:36

brainrup
  • brainrup
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Kastar ut mig lite slumpmässiga tips:

MP11: Jag var tvungen att i MP 11 ange PS3:ans namn under "Dela ut media som:" (Bibliotek - Mediedelning - Inställningar...). Sedan funkade det för mig. Kan det vara nå't tro?

TVersity: Har den indexerat klart filerna? Är mediaservern up and running?

Windows brandvägg; både program och servertjänst lagda i undantagslistan (om du använder brandväggen öht)?

MAC-filtrering i routern påkopplad? Om så, är rätt MAC angiven i undantagslistan (den till trådlösa på PS3)?

Har du inaktiverat "en tjänst för mycket" bland Tjänsterna i XP. Jag brukar inaktivera en massa skräp där och kan i efterhand komma på att det kan vara nåt man skulle ha behövt.

En kul grej hände igen, helt plötsligt fungera mediservern och den hitta på tversity och wmp. Och det gjorde det tills jag stängde av ps3an :) Har för mig samma sak hände för en o en halv månad sen typ. Att det funka helt plötsligt men sen inte igen och har inte gjort sen dess iheller förrän idag. Irriterande... ska kolla dina tips. Tack! :)

Postad 23 november 2007 - 22:19

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Undrar vilket program är det bästa för att streama till sin PS3?
Nero media home eller Tvercity (stavning)?

Vilka filer kan man streama? Skulle vilja streama mina DVDs
till PS3 som är kopplad till "projjen" funkar detta?

Sitter nu med en D-Link 624+ router, är det bara att öppna en
port i routern till programmet som man ska streama med!?

Tack på förhand
gårdemyr

Postad 28 november 2007 - 09:01

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Ni som har problem med att streama och inställningar på er brandvägg i PC'n.
En kollega till mig kör Panda firewall och han fick hjälp av deras support.
Det han behövde göra var att gå in på Localareaconnection i network places i windows.
Välja properties och sedan klicka i File and Printer Sharing for Microsoft Networks.
Sedan funkade det!!
Jag har engelsk XP på min PC så ni som har svenska menyer får leta.....

Postad 29 november 2007 - 23:57

JoseGuti
  • JoseGuti
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej

Jag hittar mediaservern in min PS3 men när jag ska spela upp mina MP3:or så får jag bara felmeddelandet att ett DLNA-Protokoll 2103 har uppstått. Vad är det för fel?

Det står även "det finns inga bilder" när jag går in i musikmappen på min PS3.

Postad 05 december 2007 - 18:20

Nidassss
  • Nidassss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Blir ju helt galen på datorer och ps3an nu alltså. Får inte någon rätsida på problemet överhuvudtaget.
OKej:

* Ps3:an har kontakt med routern, det går att surfa på den.

* Tversity installerat, porten 41952 öppnad i routern,MS brandväggen och i virusskyddet (har även provat att stänga av brandväggen och virusskyddet (F-secure)

* WMP11 installerat på datorn, "Share my media to" ibockat,men ps3an visar sig inte i listan där.

* varit inne i routern och kollat och enable:at UPnP

OCH EFTER ALLT: Ps3an hittar inte någon media spelare (när jag går in via webläsaren (htttp://localhost:41952) står det network error i ps3-webläsaren. (på datorn fungerar det)

Har gått igenom den här tråden ett par gånger nu och prövat allt. Jag behöver nåt mer...ger upp snart :mellow:

Tack på förhand om någon skulle kunna ta sig tid och hjälpa mig

Postad 05 december 2007 - 18:48

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Blir ju helt galen på datorer och ps3an nu alltså. Får inte någon rätsida på problemet överhuvudtaget.
OKej:

* Ps3:an har kontakt med routern, det går att surfa på den.

* Tversity installerat, porten 41952 öppnad i routern,MS brandväggen och i virusskyddet (har även provat att stänga av brandväggen och virusskyddet (F-secure)

* WMP11 installerat på datorn, "Share my media to" ibockat,men ps3an visar sig inte i listan där.

* varit inne i routern och kollat och enable:at UPnP

OCH EFTER ALLT: Ps3an hittar inte någon media spelare (när jag går in via webläsaren (htttp://localhost:41952) står det network error i ps3-webläsaren. (på datorn fungerar det)

Har gått igenom den här tråden ett par gånger nu och prövat allt. Jag behöver nåt mer...ger upp snart :mellow:

Tack på förhand om någon skulle kunna ta sig tid och hjälpa mig

Bara en liten grej: Har du router så koppla in nätverkskabeln i routern istället för direkt till modemet.

Postad 05 december 2007 - 19:00

Nidassss
  • Nidassss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Bara en liten grej: Har du router så koppla in nätverkskabeln i routern istället för direkt till modemet.
[/quote]

Det är både modem och router tyvärr. Alcatel Speedtouch 716wl tror ja den heter...några tips på andra forum eller guider där jag kan få hjälp?

Postad 05 december 2007 - 22:33

awol
  • awol
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej

Jag hittar mediaservern in min PS3 men när jag ska spela upp mina MP3:or så får jag bara felmeddelandet att ett DLNA-Protokoll 2103 har uppstått. Vad är det för fel?

Det står även "det finns inga bilder" när jag går in i musikmappen på min PS3.

Jag får samma felmeddelande. Använder TVersity och Vista. Nån som har tips på lösning?

Postad 16 december 2007 - 08:42

EA_73
  • EA_73
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en d-link nas dns-323 som stöder upnp och itunes. Kommer en ps3 att hitta de filer som ligger på denna? Funderar på att köpa en ps3 och använda den en hel del till att streama mp3 och film. Det skulle vara skönt att inte behöva ha en dator igång för att lysna på musik och kolla på film. Att det sedan går att spela på den är ju ingen nackdel

Ganska novis på detta ämne och tacksam för svar.

Postad 16 december 2007 - 10:18

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0

Hej

Jag har en d-link nas dns-323 som stöder upnp och itunes. Kommer en ps3 att hitta de filer som ligger på denna? Funderar på att köpa en ps3 och använda den en hel del till att streama mp3 och film. Det skulle vara skönt att inte behöva ha en dator igång för att lysna på musik och kolla på film. Att det sedan går att spela på den är ju ingen nackdel

Ganska novis på detta ämne och tacksam för svar.

Njae, inte direkt från grunden. DNS-323 stödjer inte DLNA vilket krävs.

Jag har själv en DNS-323 och jag använder mig av TVersity för video och Twonkymedia för mp3, TVersity sorterar inte korrekt och eftersom jag har en massa mp3-mappar så blir det minst sagt rörigt om det inte är sorterat.

Det finns en lösning genom att installera en DLNA-kompatibel klient på DNS-323 har jag för mig. Googla så hittar du lösningen.

Postad 16 december 2007 - 10:47

EA_73
  • EA_73
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej,

Hittar tyvärr inget om DLNA och DNS 323. Kan en lösning vara att installera Linux på ps3 och köra den vägen?
Andreas

Postad 16 december 2007 - 15:43

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
Har ägnat lite av dagen till att försöka få igång Tversity och streama musik och film.

Har följt denna guide:

http://forums.gametr...143#post2499143

Hittar mediaservern i ps3 men hittar inga filer.

I tversity när jag försöker gå in under "libary" stå d et " error retrierving server" och när det väl går så hittar den inga filer.

Har även stött på detta felmedellande i ps3 "dlna protokoll fel 501" om någon har erfarenhet av detta?

EDIT:

Har fått det att fungera nu äntligen, hjur skönt som helst. Men även om det fungerar fpr jag ett felmedelande i ps3.

Redigerat av tomasgbg, 16 december 2007 - 18:35.

Postad 16 december 2007 - 21:00

EA_73
  • EA_73
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej igen,

Nu har jag fått igång min DNS-323 mot ps3:an. Jag installerade Twonky media på dns-323 och efer det så hittade ps3 mina filer. Funkar kanon med bilder och musik, men i min mappar med film så hittar ps3 inget media. Vilket format ska filmerna vara i? Nu har jag dem i *.iso. Vilket format hanterar ps3:an??

Tacksam för hjälp.

Mangen tack på förhand.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.