Förklara gärna vad det har med något att göra. Mitt resonemang kanske är grönvinklat och isåfall vill jag gärna veta på vilket sätt.(precis som vissa andra....*visslar*)
Killzone 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(38)
|
99:- |
!*!Killzone 2-klantråd!*! (2491 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 18 July 2008 - 14:27
Postad 18 July 2008 - 14:32
Postad 18 July 2008 - 14:38
Det gör jag, och du är antagligen tvärtom. Men.. du ville bara få ut det i luften eller påverkar det något jag sagt nyss?Det betyder bara precis vad det står....att du verkar föredra xbox framför ps3.
Postad 18 July 2008 - 14:45
Postad 18 July 2008 - 15:04
Absolut inteför det är du väl ingen främling inför va.....
Men som sagt, den här gången står det ju mellan två exklusiva Sonyspel och faktum är ju att:
1) Ottsjö (oavsett hans val av sida) har spelat båda spelen, till skillnad från oss.
2) Det är bara hans åsikt, han gillar uppenbarligen inte Killzone
3) Resistance blev bättre recenserat än KZ
4) Resistance 2 verkar bli ett riktigt bra spel.
Det är ju lite som att någon skulle säga "jag gillar Fable 2 mer än Gears of War 2" och sedan får man skit för det.
Jag har liksom inget emot att man kallar Ottsjö en dålig recensent, men om det är på grunden att han gillar Resistance 2 mer än Killzone 2 så känns det lite fånigt.
Jag spelade Killzone och det var samma sak då med hypen (Halokiller, best FPS ever, etc). Spelet som sådant blev inte mer än "bra". Så jag är lite "skadad" när det gäller KZ. Fast det är klart, så lång tid som de får på sig och med den budgeten de har så kan det nästan inte bli annat än en positiv spelupplevelse. Något annat vore katastrofalt.
Fast egentligen hycklar jag rätt rejält då jag slutade prenumenera på Super Play när de gav Smash Bros 6/10
Postad 18 July 2008 - 15:20
Fast egentligen hycklar jag rätt rejält då jag slutade prenumenera på Super Play när de gav Smash Bros 6/10
Det var väl en bra bedömning!
*gömmer sig*
Postad 18 July 2008 - 16:02
Som spel så erbjuder i dagsläget (vad de visat) R2 en mer varierad miljö och fiender, bossar, spellägen såsom 8p coop med seprata story, variation på vapen samt en mer utvecklad Story, så på de punkterna håller jag med om att R2 är "bättre" än KZ2.
KZ däremot är ett tekniskt underverk i min bok, ser inget annat FPS-spel som kommer i närheten av vad de lyckas måla upp och inlevelsen i spelet isig. Alla andra spel ser extremt stela ut i jämförelse.
R2 har fortfarande 4 månader kvar till release och så sent om nu, under/efter E3 implementerar de ett gibbingsystem (yay
Multiplayer-biten som jag har story förhoppningar på när det gäller KZ2 har de redan testspelat i snart ett helt år och 7 månader till kan inte betyda annat än ett otroligt solidt sådant.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 July 2008 - 16:03.
Postad 18 July 2008 - 16:30
Postad 18 July 2008 - 18:42
Postad 19 July 2008 - 19:35
Från Gamersyde
Postad 19 July 2008 - 20:46
Postad 19 July 2008 - 21:51
Det är det inte heller. Det är ett spelSer inte alls tråkigt ut....På sina håll är det ruggigt snyggt..Tror nästan att de inte är på riktigt
Redigerat av Zoiler, 19 July 2008 - 21:51.
Postad 18 August 2008 - 13:38
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 August 2008 - 13:44.
Postad 19 August 2008 - 18:01
Videon laggar för mig, men detta ser ju som jag tjatat om tidigare- grymt lovande ut!
EDIT: 720p download
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 August 2008 - 01:37.
Postad 19 August 2008 - 18:18
Otroligt snyggt! Gillade "Grenade launcher" de anvande. Det verkade som att man springer valdigt snabbt. Schysst att man maste kalla in ett "attack plan" for att ta ut en enda sniperNy -> Killzone 2 - Online Multiplayer Trailer, komplett med Voice Chat.
Videon laggar för mig, men detta ser ju som jag tjatat om tidigare- grymt lovande ut!
Vill ha faktor ar pa max!
Postad 20 August 2008 - 08:30
Morlock...tar du provision från Guerrilla?
Postad 20 August 2008 - 08:56
Ny -> Killzone 2 - Online Multiplayer Trailer, komplett med Voice Chat.
EDIT: 720p download
Shit, det där kan vara en COD killer.
Postad 20 August 2008 - 09:36
Postad 20 August 2008 - 20:53
Verkar ju bara vara jag som är intresserad av detta spel på detta forum, så jag ser det som min uppgift att pimpa detta spel till förbannelse så att alla MHB-klanspelare springer och köper det vid release så jag får sällskap i headsetet....Morlock...tar du provision från Guerrilla?
Och bara för att ni klagar på allt mediaspamm från mig så bjuder jag på några fler bilder från multiplayer.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 20 August 2008 - 20:55.
Postad 20 August 2008 - 21:51
Verkar ju bara vara jag som är intresserad av detta spel på detta forum, så jag ser det som min uppgift att pimpa detta spel till förbannelse så att alla MHB-klanspelare springer och köper det vid release så jag får sällskap i headsetet....
![]()
Och bara för att ni klagar på allt mediaspamm från mig så bjuder jag på några fler bilder från multiplayer.
Är väl ingen som klagar på ditt mediaspammande....keep em coming!
Heheh jag diggar snipern....ser så brutal ut... HEADSHOT!
Postad 20 August 2008 - 22:24
Postad 20 August 2008 - 22:29
Postad 21 August 2008 - 09:08
Nån som har hittat nått vettigt pris på detta spel så att man kan förboka det, vägrar betala över 600 sek
Finns för 360 spänn + frakt på www.videogamesplus.ca
Postad 21 August 2008 - 09:31
Shit, det där kan vara en COD killer.
Nja. Tycker det ser ganska mediokert ut. Ser ut som vilket FPS som helst. Sen är det så jäkla grått och trist. Blir nog inget köp för min del iaf.
Postad 21 August 2008 - 11:24
Ja, fortsätt spamma media Morlock, jag ser minsann också fram emot detta spel!
En till här, känns lite avlägset bara än så länge.
Postad 21 August 2008 - 12:17
Förutsatt att det inte är en lika stor besvikelse som BF Bad Company..
Med det verkar ju OERHÖRT coolt!
I ett av klippen får vi höra hur det IGENTLIGEN ska låta när man kommunicerar i headsettet, både var gäller snacket och vad gäller ljudkvallan...
Tycker att det är lite synd att det just är så dåligt ljud i setten, och en massa klippande och skit...
Postad 21 August 2008 - 20:55
Gamereactor har spelat.
http://www.gamereact...028/Killzone 2/
Hrmm, han gillade nog inte Crysis då =P.Sen har vi grafiken, också. Som är helt sjukt bra. Förutom Gears of War och möjligtvis även Call of Duty 4: Modern Warfare finns det inget spel i genren som kommer att kunna mäta sig med Killzone 2.
En annan recensent i tråden sa väl typ tvärtom tidigare?blåser bort konkurrensen här på Games Convention. För ja, jag har spelat Resistance 2 också... och det luktande tysk urinoar.
Jag tyckte spelet såg riktigt snyggt ut nu senaste videon, och tight också som han skriver. Det enda jag fortfarande är rädd för är variationen. Helghast överallt.
Postad 21 August 2008 - 22:19
Postad 21 August 2008 - 22:27
Hrmm, han gillade nog inte Crysis då =P.
En annan recensent i tråden sa väl typ tvärtom tidigare?
Jag tyckte spelet såg riktigt snyggt ut nu senaste videon, och tight också som han skriver. Det enda jag fortfarande är rädd för är variationen. Helghast överallt.
Bäst är ändå
Plockar man exempelvis fram en lång bössa faller skärpan på vapnets pipa medan stocken och bakstycket hamnar utanför skärpeområdet och därmed blir oskarpt. Detta ger en väldigt autentisk känsla av att man faktiskt ser spelet genom en uppsättning mänskliga ögon snarare än en toppmodern superteknik/videokamera.
Undrar om killen har burit ett vapen i sitt liv. Sen när blev början av ett vapen suddigt och pipan klar? Så jädra bra, eller dåligt om man nu bara kan fokusera på en sån liten del, fokuserar inte ögat.
Annars smart väg att spara GPU kraft. Finns ingen anledning till att ha GPUn liggande att rita texturer till början av vapnet.
Postad 22 August 2008 - 02:27
Ögat har ju inte ett oändlig skärpedjup, så något hamnar ju i periferin och däremd ur fokus. Lägger du ann ett vapen så kommer du inte kunna se kolven och kornet skarpt samtidigt...Undrar om killen har burit ett vapen i sitt liv. Sen när blev början av ett vapen suddigt och pipan klar? Så jädra bra, eller dåligt om man nu bara kan fokusera på en sån liten del, fokuserar inte ögat.
Blurrandet/fokuserandet är en post-process effekt som är variabel beroende på rörelse och händelse och knappast något som sparar på GPUn...Annars smart väg att spara GPU kraft. Finns ingen anledning till att ha GPUn liggande att rita texturer till början av vapnet.
Titta här t.ex. på kolven.
Suddigt,

Skarpt...

Finns en bra PDF-presentation på hur deras deferred-motor målar upp bilden och alla lager samt buffrar de använder sig av.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 August 2008 - 02:46.
Postad 22 August 2008 - 14:18
"Today was the first time ever that we showed the online version of the game, hands-on, to anyone outside of the SCEE family and I have to admit, it was quite nerve-wracking. We’ve worked on this online portion for over two years and putting your baby out there is not an easy thing. I am very happy to say though that today could not have gone better and we got some really good responses from all of the journalists we showed the game to.
There is something almost magic about seeing people playing the online game for the first time and more importantly, seeing them really get into it! Some of the journalists were so into the game that they almost forgot to ask questions for their articles! Lots of smiles and lots of good feedback as well.
That is another good part of today; listening to dedicated gamers and hearing what they do not like as well. We are still at a point in the project where we can change and tweak specific aspects of the game so getting this kind of feedback from our audience (even though they might be journalists
One more day of Leipzig remains and then it’s onto the Public Beta which is coming soon! Getting even more feedback and putting our game to the test once more. It is a lot of work but it is also a lot of fun and I am really looking forward to getting the whole world to get a glimpse of Killzone 2 Online Multiplayer… "
KÄLLA:
http://blog.us.plays...illzone-2-team/
Postad 22 August 2008 - 14:19
Postad 24 August 2008 - 17:56
Killzone 2 MP
1 up hands on
En hel del bra grejer tycker jag.
Squad-läge där man har varsin uppgift (Nått för oss i COD-klanen som är så grymma på att hålla oss taktiska
Valbar Spawnplats
Samma karta med olika spelsätt utan att kartan laddas om
Jag försöker hålla nere förväntningarna lite så man inte blir besviken, men det blir svårare och svårare...
...with all of the other multiplayer goodies Guerrilla is supplying, from clan support to online leaderboards, I'm convinced Killzone 2 is going to keep playing long after the single campaign is complete.
Precis, ögat har ett obefintligt skärpedjup, men en sjuhelvettes snabb autofokus...Ögat har ju inte ett oändlig skärpedjup, så något hamnar ju i periferin och däremd ur fokus. Lägger du ann ett vapen så kommer du inte kunna se kolven och kornet skarpt samtidigt...
Redigerat av Unregistereda1381774, 24 August 2008 - 18:19.
Postad 24 August 2008 - 19:47
Postad 26 August 2008 - 06:22
Ser verkligen fram mot denna pärla!Killzone 2's multiplayer gameplay was shown off behind closed doors at the Leipzig Game Convention this week and we were there to get our hands well and truly on. As is customary for these breakdown sessions, we were given a short presentation by members of the development team.
We were told about the Squad system, which allows players to form 4-man groups mid-game. Doing so will show your squadmates' health bars, allow you a private headset channel and let you use the squad leader as a spawn point, keeping you together constantly. Setting up squads is easily done in the spawn menu. When a player receives a squad invite, they will receive a flashing notification. Accepting or declining takes only a couple of button presses from that point, making sure you're kept in the game at all times.
Guerilla Games also ran through the extensive community features found in the game. Full clan support, featuring 64 players each, 16 vs 16 clan challenges, four separate leaderboards, a mind-boggling array of stats being tracked and a clan currency system. "Valor" is wagered by each clan at the start of inter-clan skirmishes, with the total being awarded to the winner. Earning valor will propel you up the leaderboards and the intention is to host official clan tournaments, made up of 256 clans, with the entire valor pot going to the overall winner.
Community features are all very well, but without a game to back it up it's all a bit moot. Thankfully, Killzone 2 is an exceptional multiplayer experience. It's fast paced, frantic and, most importantly, fun. This is aided mostly by the class system, which adds a tremendous amount of depth to the game. You'll start life as a lowly soldier. No special abilities to your name, but you do have the best selection of weapons. Rising through the ranks will reward you with new "badges" (classes) at specific intervals. These have been strategically managed so that they are awarded in order, with those that affect gameplay least being the easiest to obtain.
We played at first as a Helghast scout; a three-eyed hooded assassin. With a sniper rifle. Each class has two abilities: A primary ability that's set in stone (invisibility, in our case) and a secondary ability which can be swapped out for any other class' secondary ability. We stuck with the scout's enemy location tagging. These skills may seem powerful, but they have their limitations. Whilst standing still our invisibility cloak works perfectly, but whilst moving the integrity of the invisibility weakens. Firing a weapon removes it completely and we can only reactivate it if the ability has refreshed, WoW style. All skills have a refresh period like this.
The level we played was pretty vast and, despite playing against Guerilla Games employees in Amsterdam, lag was non-existent. The graphics are indistinguishable from the single player gameplay and the motion blur and (incredibly) pretty explosions are ever-present. We've seen this game a few times now and we're still amazed by how good it looks whenever we get a chance to play. According to our copilot, Guerilla Games' Simon Larouche, the only limitation they have to take into account for multiplayer is destructibility. Physics objects such as locker doors will still exist in multiplayer, but fully destructible walls will not.
Team Deathmatch works via a tug-of-war style system. Each faction has a meter which shows how close they are to winning. The more enemies that are killed, the more your meter fills. Being killed reduces your team's meter, however, so if two opposing factions are equally matched the game could go on for quite a while. You won't mind, though. The class system allows you to mix up your gameplay style after any death, Team Fortress style.
The level was huge and, at first, a bit daunting. There were also a few frustrating moments when we were looking around for enemies for what felt like five minutes only to be shotgunned in the face when we found someone. Despite the lack of headsets, teamwork was prevalent with medics healing the wounded and team mates rushing to help those between a rock and a hard place. There's something about the game which makes you feel more connected to the others on your faction.
An open beta is on the cards, but won't be released until after the Resistance 2 and SOCOM betas, for obvious reasons. The game will not be suffering from any region locking – when you start a match you are the server, so anyone across the world can join. If you're searching for an already set-up online game, then the default is to be shown games in your territory, but you're also given the choice to search worldwide if you wish to.
Killzone 2's multiplayer is more than just a mere bullet point for the back of the box. Considering all the hype has been about the single player for so long, we never expected the multiplayer to be so fleshed out. It remains to be seen if Killzone 2 can trump Resistance 2's 60-player online battles or Call of Duty 4's stranglehold on gamer's multiplayer time, but Guerilla is putting up quite a fight.
Postad 26 August 2008 - 10:32
Keep 'em comin Morlock!
Postad 26 August 2008 - 11:31
Postad 26 August 2008 - 13:27
Ojoj! Detta och Heavy Rain skall inhandlas...men först en ny 160gb PS3
Kommer definivt handla killzone 2 men tror inte jag köper heavy rain. Tror det blir lite för segt för mig...
Du vet väl att du kan byta ut hårddisken om du vill!
Postad 26 August 2008 - 18:31
Men det är framemot hösten som de stora kommer så då köper jag.
Postad 28 August 2008 - 14:19
Just to clarify and give you a bit more background. We did playtest the lean & peak system in Online extensively and the 360 degree nature of multiplayer did not work with the system. When you clamp yourself to an object or a corner, your field of view narrows making it much easier for attacking players to flank you or take you out from higher levels. Single player is somewhat more linear with the majority of enemies always ahead of the player (unless you are running away obviously) keeping them in the line of sight whilst behind cover, which is what the system was designed for. We did try and work around it, but in the end the overall value of the system was miinimal compared to the amount of work it would have taken to implement properly. It basically came down to players simply prefering to use crouch in Multiplayer to Lean and peak. It did not add much fun or depth, so we ripped it out. Glad you guys understand the decision as it was not an easy one to make.
Postad 28 August 2008 - 15:22
Postad 28 August 2008 - 15:50
I Vegas var det i tredjeperson och därmed kunde du mer eller mindre titta runt hörn med den funktionen. I KZ2 är det i förstaperson.Lean and Peak är liknande det som finns på Rainbow Six? Alla campers favvofunktion när jag lirade.
Postad 26 September 2008 - 21:44
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
!*!Killzone 2-klantråd!*!
248 filmer
30 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?