Jobbade min sista dag som postenanställd igår (28/12)Postanställda i Sverige är även något av det slappaste som skådats i ett par skor och det hjälper ju inte direkt till heller... ;-)

Gran Turismo 5: Prologue
Startad av
Unregisteredf64a5233
, jul 17 2007 13:26
1052 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 29 december 2007 - 21:42 Jobbade min sista dag som postenanställd igår (28/12) ![]() Postad 29 december 2007 - 22:20 Jobbade min sista dag som postenanställd igår (28/12) Har själv jobbat tre sommarlov i paketkrossen (eller egentligen paketutkörning) så jag förstår att du går vidare... ![]() Vi kommer antagligen få våra spel samtidigt, skulle inte förvåna mig ett dugg. Postad 29 december 2007 - 22:31 Postad 30 december 2007 - 02:14 En sak som jag älskade med de gamla GTspelen var meckandet med bilarna, speciellt för att ställa brake bias och gear timings och på så sätt få ut mer fart eller bättre ax ur bilen beroende på bana och motstånd, tror dock inte att hela karriärsgrejen finns med i prologue... Postad 30 december 2007 - 08:30 Styrningen ÄR ju seg i vissa situationer. Får man ett litet ställ och vill styra emot så händer det ofta att bilen inte styr emot så mycket som spelaren gör med sin ratt eller Sixaxis. Detta resulterar då i att man snurrar, vilket inte är så kul. Postad 03 januari 2008 - 13:50 Edit: Fungerade senare. Riktigt roligt och snyggt spel, framförallt bilarna är " riktigt verkliga", dock kan vissa miljöer förfinas och banorna är lite få och tråkiga. Londonbanan tillhör undantaget och är grafiskt sett vacker och riktigt rolig. Men det man får levererat lovar gott inför framtiden, i det stora hela är det oslagbart snyggt och riktigt roligt. Synd bara att man är lite halvtaskig på Japanska, speciellt i onlinedelen, men lite googlande gör att man förstår menyerna. Hoppas att man kommer att kunna ladda ner lite nya bilar och banor framöver. Närmare verkligheten än så här kommer man inte att preja av en Ferrari av banan med sin Suzuki Swift. Redigerat av Unregistered0e3a6535, 04 januari 2008 - 13:31. Postad 04 januari 2008 - 09:37 ![]() http://www.gtplanet....p...0674&page=2 Inte hela spelet översatt, men en bit på vägen i alla fall. Såg att inlägg #93 innehöll en del nyttigt också. Redigerat av VincentVegaSWE, 04 januari 2008 - 09:45. Postad 04 januari 2008 - 11:35 Postad 04 januari 2008 - 11:45 Ja, GT:HD har väl dessutom "utgått" från PSN. GT:HD var en liten försmak av GT5, och GT5:Prologue är en mer utökad försmak av GT5. Postad 04 januari 2008 - 11:52 Gratulerar! ![]() Postad 04 januari 2008 - 13:19 Postad 04 januari 2008 - 13:43 Tror det. Har för mig att den version som finns/fanns på "vår" Playstation Store är 2.0 Förresten, jag noterade häromdagen att det finns två "blinkerspilar" i HUD:n. Är det någon som fått hem "fullversionen" av GT5P och lyckats prova om de har någon funktion? För i och med att de finns där så lär de väl göra någon nytta, även om det kanske är något vi får vänta på? Inte för att blinkers är något jag verkligen sett fram emot, men lite kul kan det kanske vara... Redigerat av VincentVegaSWE, 05 januari 2008 - 09:17. Postad 05 januari 2008 - 09:39 Sist jag kollade fanns den kvar under "Full games". I början på den här veckan.Ja, GT:HD har väl dessutom "utgått" från PSN. GT:HD var en liten försmak av GT5, och GT5:Prologue är en mer utökad försmak av GT5. Postad 05 januari 2008 - 16:47 Sist jag kollade fanns den kvar under "Full games". I början på den här veckan.Ja, GT:HD har väl dessutom "utgått" från PSN. GT:HD var en liten försmak av GT5, och GT5:Prologue är en mer utökad försmak av GT5. Ja, GTHD ligger uppe fortfarande det är demot på GT5P som inte finns att ladda ner längre. Postad 05 januari 2008 - 16:49 Postad 05 januari 2008 - 20:00
Ja, det gick ut information om att det skulle bort men det verkar som om de ångrade sig. När jag skaffade PS3:an trodde jag att jag hade missat GTHD men någon vecka men det låg uppe och har inte tagits ner än. Postad 05 januari 2008 - 20:21
Vart ligger detta demo någonstans? Som nybliven PS3 ägare är jag inte riktigt haj på detta. Just nu letar jag på Playstation store-Demos......och här finns det baske mig inte. Mvh. Mats. Postad 05 januari 2008 - 21:03
Tror inte det ligger under demo utan under spel, alltså fullversioner. Postad 05 januari 2008 - 21:08
Tackar så hemskt mycket för svaret, Köpte faktiskt PS3an enbart för detta demo ![]() Mvh. Mats. Postad 09 januari 2008 - 22:58
Nu börjar jag misstänka att det nappats av tullen och därmed ligger på Posten och väntar på att någon slapptask där skall skicka ut räkning på tull, moms och exp. avgift... någon som vet hur lång tid det brukar ta? Postad 10 januari 2008 - 09:28 Jag har handlat en den saker utomlands och de gånger det fastnat i tullen har det kunnat ta allt från någon dag till en vecka extra. Den gången det tog en dag extra gick det till som så att jag ringde till tullen samma dag som de fått in mitt paket (jag hade dock fått ett order tracking nr, vilket jag antar att du inte har nu?). De bad mig skicka in uppgifter på värdet, så jag mailade in det direkt efter samtalet, ringde sedan igen och blev lovad att paketet skulle skickas vidare till mig dagen därpå. Annars brukar det ju skickas hem ett brev till dig som är mottagare där du blir ombedd att komplettera med uppgifter om försändelsens värde. Print Screen på internetbanken, där det syns vilken summa som dragits brukar gå bra. Som lite skoj kan nämnas att mitt spel från yesasia.com såg ut att vara skickat från Tyskland (fråga mig inte hur det kommer sig), så risken att det skulle fastna i tullen var nog väldigt liten. Redigerat av VincentVegaSWE, 10 januari 2008 - 09:51. Postad 11 januari 2008 - 23:03 ![]() Men vart är smidigast o smartast beställa det ? , vill ju ha det till hyfsat pris och hyfsat snabbt .. kollade på Yes asia och dom skulle skicka det först den 24:e och sedan väl en vecka eller två leveranstid .. kändes ju mindre roligt . Nån med tips rekommdationer ? eller är hoppet att få det inom 7-10 dagar helt ute om man inte vill betala överpris på tradera (dubbla mot yes asia tex) ? Postad 11 januari 2008 - 23:23 Vet att de flesta av er föredrar G25 ratten, och att den är bäst. Jag vill givetvis ha det bästa, men inte till vilket pris som helst. Så en fråga: Varför hade de Logitech Driving Force Pro rattar när de demade Prologue på Sema mässan, om nu G25 är så mycket bättre? Skiljer det verkligen så mycket mellan dessa rattar? Är det värt att köpa G25 för dryga 2.000:-, när man kan få Driving Force Pro för 1.000:-? Postad 12 januari 2008 - 01:43 Postad 12 januari 2008 - 09:29 Jag köpte mitt ex på yesasia.com och fick hem det på 6 dagar räknat från den dagen de skickade det. Det skickades 1 eller 2 dagar efter min beställning. Men du hade redan kollat med dem och sett att de inte kunde skicka förrän 24:e så då finns det kanske andra ställen som kan fixa fram det snabbare. Tveksamt dock om något ställe kan slå yesasias pris på 48 dollar och gratis frakt? Jag har haft min Driving Force Pro i snart en vecka nu. Jag kan bara säga att jag är grymt nöjd med den och det enda som saknas är något ordentlgt att skruva fast den i, så den sitter stadigt när man rattar för fullt. Titta på t ex webhallen.com. De har en version av ratten som sägs vara för PS2 och PS3, samt en version för enbart PS2...Priset för den som är PS3-kompatibel är 945 kr om jag minns rätt. PS2-varianten kostar bara 599 kr. Jag köpte den senare och den verkar fungera alldeles ypperligt med min PS3 iaf ![]() Redigerat av VincentVegaSWE, 12 januari 2008 - 09:32. Postad 12 januari 2008 - 10:44
Bakfyllehandlade g25´an för en vecka sen, och är j*vligt nöjd, kopplingen funkar inte i demot (gt prologue) som är gratis men den funkar i prostreet demot, och det blir faktiskt mycket roligare och köra med den, sen är det en j*vla kvalitétskänsla med äkta läder på ratten o mycekt annat i metall och 900 graders rattvridning, men nu kanske det är så att drivingforce pro också har koppling o 6-växlad låda, men jag har för mig att så inte är fallet. Sen har jag läst på en del ställen att det går att köpa ett "poängkort" på yesasia som funkar i japanstore så att man kan köpa gt prologue o ladda hem det från store´n, för jag har försökt o lägga till funds där men det går f*n inte, det går bra i US men inte på japanska kontot ![]() Postad 12 januari 2008 - 10:59 Driving Force Pro har också 900 grader mellan fulla rattutslag, men saknar koppling och H-växellåda. DFP har växelspak, men av "sekventiell" typ. Alltså fram för att växla ner och bak för att växla upp. Som du säger så är ju G25:an även mer påkostad vad gäller material. Om det inte vore för att G25 kostar mer än 3 ggr så mycket som en DFP så hade jag också köpt en G25, även om jag lärt mig att låta bli "bakfyllehandlande" ![]() G25:ans koppling fungerar i "fullversionen" av Prologue. Redigerat av VincentVegaSWE, 12 januari 2008 - 10:59. Postad 12 januari 2008 - 11:01 Sant, DFP har ingen koppling, 6-växlad H-låda eller "paddlar" på ratten. Jag är mestadels ute efter en ratt med grym känsla och bra FFB, och frågan är då om DFP ratten är likvärdig G25 på detta? Postad 12 januari 2008 - 11:20 DFP:n har inte lika riktiga paddlar som G25, men det finns två knappliknande saker bakom ratten om man vill växla på F1-viset. Jag har aldrig provat en G25, så det jag skriver baserar jag på vad jag läst om på nätet. G25:ans FFB ska tydligen vara lite starkare än DFP:ns (därmed inte sagt att DFP:n är svag). DFP:n låter, precis som de flesta FFB-rattar, en del. G25 ska vara bra mycket tystare har jag förstått. Av det jag läst på diverse forum så anser alla G25-ägare att det är en sådan man ska ha om man har råd. Postad 12 januari 2008 - 11:45 som gav 5 dollar i rabatt. så det blev väl typ 270 spänn med fri frakt. P.s. det är INTE min kod som jag tjänar pengar på utan bara något jag googlade reda på. Postad 12 januari 2008 - 12:10 ![]() Postad 12 januari 2008 - 13:39
The race is on! ![]() Postad 12 januari 2008 - 14:00 ![]() Postad 12 januari 2008 - 14:27 Jag har haft spelet i snart en vecka och har inte gjort mycket annat än spelat det sedan dess. Det kanske inte tar så lång tid att klara alla race om man vill klara det så snabbt som möjligt, men det är ju kul att bara köra Time Trial på någon bana man gillar och slipa hundradelar på varvtiderna eller försöka få till snygga ställ i varje kurva utan att snurra. Redigerat av VincentVegaSWE, 12 januari 2008 - 14:31. Postad 12 januari 2008 - 14:38 Jag har haft spelet i snart en vecka och har inte gjort mycket annat än spelat det sedan dess. Det kanske inte tar så lång tid att klara alla race om man vill klara det så snabbt som möjligt, men det är ju kul att bara köra Time Trial på någon bana man gillar och slipa hundradelar på varvtiderna eller försöka få till snygga ställ i varje kurva utan att snurra. Ok, hur skiljer sig spelet jämfört med demot? Grafik,körkänsla? För om jag skall vara ärlig så imponerade inte demot så värst mkt på någon ann punkt än grafiskt på mig ![]() Postad 12 januari 2008 - 14:48 Jag bytte ratt i samband med att jag gick över från demo till "fullversion", så jag kan tyvärr inte uttala mig om skillnader i körkänsla. Dock tycker jag att körkänslan är mycket trevlig och känns realistisk i de flesta situationer. Postad 13 januari 2008 - 10:12 Postad 13 januari 2008 - 11:17 De viktigaste sakerna (exempelvis: Garage, Dealer, Event, Arcade, Online) står på engelska, men det mesta är på japanska. I stort sett allt finns översatt på gtplanet.net, men det är inte ofta jag behövt titta där. Postad 16 januari 2008 - 11:27 De viktigaste sakerna (exempelvis: Garage, Dealer, Event, Arcade, Online) står på engelska, men det mesta är på japanska. I stort sett allt finns översatt på gtplanet.net, men det är inte ofta jag behövt titta där. Tack för svaret! Postad 16 januari 2008 - 23:40 De viktigaste sakerna (exempelvis: Garage, Dealer, Event, Arcade, Online) står på engelska, men det mesta är på japanska. I stort sett allt finns översatt på gtplanet.net, men det är inte ofta jag behövt titta där. Men...varför skulle vilja ha GT5P på japanska?...eller kommer ni köpa det på engelska sen oxå? Jag kommer iaf. vänta på engelska ![]() Postad 17 januari 2008 - 00:39
Man köper den japanska versionen för att man vill ha spelet nu... ![]() Tror nog att de flesta som har den japanska inte köper den engelska versionen också, då översättningar finns till alla menyval. Sen är ju inte GT5P ett textäventyr så det är ganska överkomligt. Postad 17 januari 2008 - 10:20 Du svarade ju på din egen fråga. Man slipper vänta 4 månader extra. Jag kommer köpa spelet igen när det kommer till Sverige. Det är ju ändå en ganska lång tid man ska "stå ut" med det innan rikgtiga GT5 kommer och då vill jag kunna läsa t ex info om bilarna o s v. GT TV blir ju lite roligare om man får det översatt till ett språk man begriper också ![]() Redigerat av VincentVegaSWE, 17 januari 2008 - 10:21. Postad 17 januari 2008 - 23:11 Du svarade ju på din egen fråga. Man slipper vänta 4 månader extra. ja, jag menar ju det...man vill ju kunna sitta och pilla med inställningarna........för man kan väll "mecka" med bilarna? Eller är GT5P som GT4P?...att man bara ska ta massa körkort eller vad man gjorde? Redigerat av Ponari, 17 januari 2008 - 23:12. Postad 17 januari 2008 - 23:23 Körkorten ska vara borta från GT5 i alla fall. Det kommer snarare vara pengarna som begränsar vad har möjlighet att köpa/köra Postad 18 januari 2008 - 09:01 Menar du GT5P? Att man inte kan/ska ta några körkort i GT5P vet jag, men menar du att du vet att detta inte kommer finnas i GT5 heller?Körkorten ska vara borta från GT5 i alla fall. Det kommer snarare vara pengarna som begränsar vad har möjlighet att köpa/köra Och nej, man kan inte ändra annat än däck på bilarna i GT5P. Lite trist, men jag hade inte väntat mig något annat. Postad 18 januari 2008 - 10:40 Postad 18 januari 2008 - 10:51 Surt sa räven! Funderade faktiskt igår på om inte du borde fått ditt spel vid det här laget. Förskottsbetalat? Mailat stället du beställde det hos? Postad 18 januari 2008 - 22:49 Jag tänker då främst på den tidigare gamla toppratten, Logitech MOMO Force. En till sak som slog mig; är "in car" vyn alltid statisk rakt fram? Kan man inte ställa in så att föraren/vyn följer med rattrörelserna (mao svänger lite vänster -> tittar lite vänster, svänger mycket höger -> tittar mycket höger)? Efter att ha spelat simulatorn Live For Speed (www.lfs.net) så har jag blivit beroende av den funktionen som ger vädigt mycket bättre överblick över vad som händer bakom kröken. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |