Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SVS PB13-ultra

1020 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 May 2010 - 16:38

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Grattis till dom nya basarna och välkommen till SVS-klubben, väggarna skakar inte dom fladdrar...... he he

Ge dom 50- 100 timmar att blomma ut så ska du se att det blir ännu bättre.

Postad 20 May 2010 - 16:38

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Vad små dom var ?? :D Trodde dom skulle vara större, har ju hört att dom där ska vara riktiga AS !? :D

EDIT: Däremot bjuder jag in mej själv på en provlyssning. Måste få höra dom. :)

Redigerat av Bakerman, 20 May 2010 - 16:39.

Postad 20 May 2010 - 16:39

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Vad små dom var ?? :) Trodde dom skulle vara större, har ju hört att dom där ska vara riktiga AS !? :D

Skall jag ta en bild med min velodyne ståendes på en av dom? dom ÄR stora jag lovar dig.

Postad 20 May 2010 - 16:40

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2761 inlägg
  • 0

Tog components testskiva, på den hade dom inte lägre info.
Vet inte om jag vill kräma på allt för mycket på en 10Hz ton heller. Eller vad tycker du jag skall testa med?

Var försigtig om du skall testa 10hz men troligen så finns det väl ett inbyggt subsonic filter som skär nånstans?

Postad 20 May 2010 - 16:41

Unregistered54dfbb50
  • Unregistered54dfbb50
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Vad små dom var ?? :D Trodde dom skulle vara större, har ju hört att dom där ska vara riktiga AS !? :D

EDIT: Däremot bjuder jag in mej själv på en provlyssning. Måste få höra dom. :)

kolla specarna och ta fram tumstocken jag tycker att dom är ganska stora + att dom väger 70kg st....

Postad 20 May 2010 - 16:44

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Var försigtig om du skall testa 10hz men troligen så finns det väl ett inbyggt subsonic filter som skär nånstans?

Hoppar över 10 Hz testtoner, jag vill inte riskera att elda upp element för att kanske få reda på att det finns info därnere. Dom spelar tillräckligt lågt för mig iaf :)

Lirar det 110db på 16 så kanske det finns 105 på 14Hz, det räcker kalasgott åt mig utan att ha eldat något.

Postad 20 May 2010 - 16:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Grattis till dom nya basarna och välkommen till SVS-klubben, väggarna skakar inte dom fladdrar...... he he

Ge dom 50- 100 timmar att blomma ut så ska du se att det blir ännu bättre.

Jo jag trodde ju det var överdrifter innan, men nu vet jag :)

Postad 20 May 2010 - 17:26

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jo jag trodde ju det var överdrifter innan, men nu vet jag :)

Måste bara få lyssna på dom. Vem vet, du har kanske mer pulver än vad jag har.

Postad 20 May 2010 - 17:37

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Måste bara få lyssna på dom. Vem vet, du har kanske mer pulver än vad jag har.

Vågar man ha dig vid volumerattarna här hemma då ? :)

Postad 20 May 2010 - 18:06

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Vågar man ha dig vid volumerattarna här hemma då ? :D

Jag pillar aldrig på något som jag provlyssnar hos. Men däremot kan jag be dej dra på så mycket som du tycker känns vara inom din "comfort zone". :)

Skulle ju vara RIKTIGT surt att spela sönder något hos NÅGON ANNAN... Skulle DU däremot dra på så mycket att något pajar, bara för att du vill stila, då får du skylla dej själv... :D

Postad 20 May 2010 - 20:03

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Pappa mina armar och händer blir jättekonstiga när du testar 120Db @ 16Hz

Bifogad fil  bildCAGSN41S.jpg   108.71K   0 Antal nerladdningar

Självklart skojar jag bara, klart jag inte spelar på när lilleman är i huset.

Postad 20 May 2010 - 20:41

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Gör du ju !! Ska anmäla dej...

Postad 20 May 2010 - 20:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Se till att blöjan sitter bra när du spelar "the brown note". :)

Postad 20 May 2010 - 21:04

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
VILL HA!!!

Postad 20 May 2010 - 21:29

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Grattis Niklas och välkommen i klubben.
Nu förstår du kanske varför jag varit så lyrisk när jag beskrivit dom för dig, och att jag inte överdrivit.
Och som Magnus sa, vänta bara tills de blivit inspelade. Det blir faktiskt ännu bättre efterhand.

Postad 20 May 2010 - 21:40

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Grattis Niklas och välkommen i klubben.
Nu förstår du kanske varför jag varit så lyrisk när jag beskrivit dom för dig, och att jag inte överdrivit.
Och som Magnus sa, vänta bara tills de blivit inspelade. Det blir faktiskt ännu bättre efterhand.

Hur länge spelade du in dina innan dom släppte till fullo?

Postad 20 May 2010 - 21:44

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Se till att blöjan sitter bra när du spelar "the brown note". :D

Jo någon kletig smet vill jag inte ha på dom :)

VILL HA!!!

Jag HAR :D så jäkla nöjd. Skall kolla hur mycket bättre jag kan få till dom nu bara.

Någon som har några kommentarer ang min mätning?

Dom siffrorna är utan kompensationstabellen om jag inte sa det i det inlägget föresten.

Postad 20 May 2010 - 23:37

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Hur länge spelade du in dina innan dom släppte till fullo?

Jag vet inte riktigt men tror att dom var gött iordning efter ca 40-50 timmar ungefär.
Störst skillnad blev det nog dom första 10 timmarna faktiskt.

Låt basarna bara stå och pumpa på ganska högt när du är till jobbet, affären osv så går timmarna fortare än du tror ;-)

Postad 21 May 2010 - 08:06

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
NiklasF, vad går att par av dessa på med frakt om man får fråga.. ?! :)

Kul att du fått dom nu, verkar ju som att du är jätte nöjd, det är alltid roligt Och ja, jag vet att dom spelar på bra som bara fan ! :D

Postad 21 May 2010 - 09:18

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Jo jag trodde ju att jag hade hört/känt 16Hz innan, skojar ni att jag misstog mig. HEEEELT sjukt, blir ett sanslöst tryck i rummet och ett obehag över bröstet. Hela huset gungar, inte bara skakar. utan jag känner bokstavligen hela grunden på huset hur det gungar alltså!

Ändå har jag inte pressat dom något.

Polarens kommentar var helt priceless, " Du, vafan det killar i armhålan!" Under filmensekvensen 8 min i Master & Commander :)

Jag måste ge L sound, särskillt Thomas en super eloge som har levererat dessa monster till mig. Otrolig kundservice, kan inte annat än att rekommendera alla som är intresserade att slå han en signal.

Hva kan jeg si... jeg ble rød i hodet når jeg leste dette, men i all min beskjedenhet, vi setter stor pris på å få ros fra fornøyde kunder :D

Selv om det er 5 år siden for mitt vedkommende, husker jeg fremdeles meget godt følelsen av å få min første SVS, så jeg vil overlate deg til å hygge deg med dine nye subwoofere. Som Forshaga sier, vil den største forskjellen komme i løpet av de første timene når opphenget og spiderene løsner. Jo hardere du bruker subwooferene, jo mindre tid vil det ta. Du vil sansynligvis oppleve at de begynner å spille 1-2db høyere i denne perioden, slik at du må kalibrere de på nytt igjen.

Mvh

Thomas

Postad 21 May 2010 - 09:24

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Jag hade kontakt med SVS i USA innan Ni på L-Sound kom in i bilden. Maken
till kundservice! Jag ställde en fråga: Ska jag köpa en ny SVS av Er (kommer ej ihåg
modellen) eller ska jag ta en PC-Ultra begagnad? Deras blixtsnabba svar: Go for the Ultra, Man!!
Sen gick förstärkaren sönder (enkelt fel). Utan vidare fick jag en ny modul
inom 5 dagar.

Ni på L-Sound verkar föra traditionen av god kundservice vidare. :)

Postad 21 May 2010 - 12:38

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Ni på L-Sound verkar föra traditionen av god kundservice vidare. :)

Vi gjør så godt vi kan :D

Jeg kjøpte selv min første SVS direkte i fra SVS, og ble imponert både av konseptet og servicen før jeg senere ble like imponert over lyden. Vi forsøker gi den samme servicen som vi selv ønsker å motta, mer komplisert er det egentlig ikke :D

Postad 21 May 2010 - 12:50

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

NiklasF, vad går att par av dessa på med frakt om man får fråga.. ?! :)

Kul att du fått dom nu, verkar ju som att du är jätte nöjd, det är alltid roligt Och ja, jag vet att dom spelar på bra som bara fan ! :D

Vi fick 10% på Köpet, ej på frakten. Men då handlade vi för en ganska bra slant med.
Står ju en till här :D en pianolackad variant. Skall man riva upp kartongen och köra den med kanske? :D

Redigerat av Evil Homer, 21 May 2010 - 12:56.

Postad 21 May 2010 - 12:54

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Hva kan jeg si... jeg ble rød i hodet når jeg leste dette, men i all min beskjedenhet, vi setter stor pris på å få ros fra fornøyde kunder :D

Selv om det er 5 år siden for mitt vedkommende, husker jeg fremdeles meget godt følelsen av å få min første SVS, så jeg vil overlate deg til å hygge deg med dine nye subwoofere. Som Forshaga sier, vil den største forskjellen komme i løpet av de første timene når opphenget og spiderene løsner. Jo hardere du bruker subwooferene, jo mindre tid vil det ta. Du vil sansynligvis oppleve at de begynner å spille 1-2db høyere i denne perioden, slik at du må kalibrere de på nytt igjen.

Mvh

Thomas

Klart att man skall få höra när man är en trevlig och kompetent personal, hälsa din chef det :)

Skall bli intressant att höra dom när dom släpper än mer, ingen större idé att ställa in dom mera nogrant än vad jag har gjort än med andra ord? Vänta en vecka om sen ta och fininställa dom.

Postad 21 May 2010 - 13:14

LSound - Thomas
  • LSound - Thomas
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Finjusteringen anbefaler jeg alltid å vente med helt til det har gått en uke eller så, og la det gjerne være en iterativ prosess hvor man tar seg tid til og også lytte litt til musikk og film, og ikke kun går bananas med målinger og mange timer med sammenhengende justering, da man ellers hurtig kan bli trett og lei.

Postad 21 May 2010 - 13:15

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Kör volumen på kl 12 på subbarna, och på förstärkaren kör jag minus 11 på en och minus 11,5 på den andra. Så man har ju endel kvar att höja om man nu skulle vilja det.

Blev föresten än bättre att ställa isär fronthögtalarna . Även om det kanske inte är snyggaste lösningen med såpass mycket prylar i fronten så fungerar det över förväntan.

Finjusteringen anbefaler jeg alltid å vente med helt til det har gått en uke eller så, og la det gjerne være en iterativ prosess hvor man tar seg tid til og også lytte litt til musikk og film, og ikke kun går bananas med målinger og mange timer med sammenhengende justering, da man ellers hurtig kan bli trett og lei.

Ok, då väntar jag med att gå bananas :)

Redigerat av Evil Homer, 21 May 2010 - 13:20.

Postad 21 May 2010 - 14:42

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Synd att du bor så jäkla långt bort NiklasF... jag har jätte gärna lyssnat till ditt system som jag tror har grymm potential att låta Mumma !

Edit: fick alldrig något svar på hru du skulle göra med din NAD 218... ska du köra den till dina MA frontar eller hur blir det ?! det tycker jag att du ska göra då NAD 218 är ett bra steg som låter prima !

Postad 21 May 2010 - 16:05

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Lite O/T:

Jag har förgäves letat efter bilder på en sk subwoofer SVS hade i sortimentet
tidigare. den vägde in på över 100 kg och var väl mest för custom cinema
marknaden i USA. Fick lyftas av lastbil med gaffeltruck.

Nån som kommer ihåg den?

Postad 21 May 2010 - 16:24

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Det sades ju att man skulle spela på lite, så testade precis "Whitegirl" @ 122Db skall väl mjuka upp membranen lite? Har för mig att det är 30-35Hz betoning i den låten men kan missta mig

Här finns det resurser vill jag lova, i musik där inte basen är så betonad så tänker man inte ens på dom. utan dom är bara där som fint bottenstöd. Man kan väl säga så att scenen som artisterna står på har växt ett par nummer.

I detta rummet behövs det verkligen inget mer i subväg vill jag lova! Håller på att ställa in fasen på dom mera nogrant = ställa in avståndet i förstärkaren.

Någon som har en perfekt låt för att göra detta?

Synd att du bor så jäkla långt bort NiklasF... jag har jätte gärna lyssnat till ditt system som jag tror har grymm potential att låta Mumma !

Edit: fick alldrig något svar på hru du skulle göra med din NAD 218... ska du köra den till dina MA frontar eller hur blir det ?! det tycker jag att du ska göra då NAD 218 är ett bra steg som låter prima !

Kolla Inlägg #233 som jag skrev till dig.
Kanske jag skall testa det som steg till dom ändå då, hade för mig att det var 208an som var den bättre av dom som steg till frontar, och 218 som steg till subbar? Grovt sagt nu då.

Redigerat av Evil Homer, 21 May 2010 - 16:28.

Postad 21 May 2010 - 16:36

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Har ingen sådan låt direkt, men jag har en finfin låt som verkligen tokväxer om jag här hemma kör utan moduler eller med. Mina toppar går ner till kring 35 Hz, vilket ju är rätt lågt ändå, men när modulerna kopplas in. UJ! :angry:

Har du Spotify kan du lyssna själv. Börja i så fall med dina vanliga solo och lyssna sedan om du hör någon skillnad:
Conor Oberst - Cape Canaveral: http://open.spotify....kmmV1Ma4Hd7TQYZ

Det är en väldigt lugn låt och trodde helt enkelt inte att någon sådan skillnad skulle finnas där. Rummet tokväxte på inspelningen.

Postad 21 May 2010 - 16:53

Unregisterede8beb553
  • Unregisterede8beb553
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Lite O/T:

Jag har förgäves letat efter bilder på en sk subwoofer SVS hade i sortimentet
tidigare. den vägde in på över 100 kg och var väl mest för custom cinema
marknaden i USA. Fick lyftas av lastbil med gaffeltruck.

Nån som kommer ihåg den?

SVS PB12-Plus/2 ULTRA (Vill ha en sån)
Denna är den fetaste jag vet dom har gjort. Polarn har en sån och den är outstanding. BRUTAL.

Redigerat av Unregisterede8beb553, 21 May 2010 - 16:55.

Postad 21 May 2010 - 16:56

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Har ingen sådan låt direkt, men jag har en finfin låt som verkligen tokväxer om jag här hemma kör utan moduler eller med. Mina toppar går ner till kring 35 Hz, vilket ju är rätt lågt ändå, men när modulerna kopplas in. UJ! :angry:

Har du Spotify kan du lyssna själv. Börja i så fall med dina vanliga solo och lyssna sedan om du hör någon skillnad:
Conor Oberst - Cape Canaveral: http://open.spotify....kmmV1Ma4Hd7TQYZ

Det är en väldigt lugn låt och trodde helt enkelt inte att någon sådan skillnad skulle finnas där. Rummet tokväxte på inspelningen.

Musiktips är alltid skoj, skall lyssna på detta imorgon.

Bakerman22 tyckte dom såg små ut, tänkte att jag skulle ge han en referens som han är väl van vid nu
(Ursäkta för dåliga bilder, kommer komma bättre längre fram)
Bifogad fil  _l_vs_svs.jpg   136.25K   0 Antal nerladdningar

Postad 21 May 2010 - 17:12

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0

Denna är den fetaste jag vet dom har gjort. Polarn har en sån och den är outstanding. BRUTAL.

Det fanns en tusen resor värre. Kostade runt 5000 USD tror jag. :angry:

Postad 21 May 2010 - 17:28

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Du vet om att din PB13U lirar bättre än PB12-plus/2 ultra va? :angry:

http://www.hometheat...e-db12-1-a.html

Postad 21 May 2010 - 17:59

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Kör Massive Attack. "Mezzaine" Riktig djupbas. :angry:
Och filmusik är bra. Testa med soundtracket till Apocalyto.

Postad 21 May 2010 - 18:21

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Mezzanine, pffft. Men här däremot, min egna ambientmix på Spotify. Lugnt och sansat, nästan hela tiden. Några kommer tycka den är knasig och olyssningsbar, men någon kanske finner ett guldkorn:
http://open.spotify....KMIjfzzmx7JISro

Nästan varje spår har gemensamt att de gräver djuuupt. En del bara djupt. Nu ska det väl inte bli musiktipshörnan av denna tråden, men det är ju så svårt att låta bli! :angry:

Postad 21 May 2010 - 18:31

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
:angry:

Bra det Shifts. Sitter å lyssnar på deras nya. Därav Massive.

Postad 21 May 2010 - 19:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Blev föresten än bättre att ställa isär fronthögtalarna . Även om det kanske inte är snyggaste lösningen med såpass mycket prylar i fronten så fungerar det över förväntan.

Var det där en pik...? :rolleyes: :angry:

Bifogad fil(er)

Redigerat av Bakerman, 21 May 2010 - 19:03.

Postad 21 May 2010 - 19:06

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
bakerman22: Vad är det där för restlager? *duckar*

Redigerat av shifts, 21 May 2010 - 19:06.

Postad 21 May 2010 - 19:08

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

bakerman22: Vad är det där för restlager? *duckar*

Jag vet... Blir uppgradering när huset är klart. Kanske till slutet av sommaren. :angry:
Hösten är då jag tittar som mest på film.

Postad 21 May 2010 - 19:13

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Kappa-fettiscist? Herre hifigud , låt det vara ett fotomontage! Annars
kan jag bli din gode man, när du lallar på den slutna avdelningen.

Postad 21 May 2010 - 19:18

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Kappa-fettiscist? Herre hifigud , låt det vara ett fotomontage! Annars
kan jag bli din gode man, när du lallar på den slutna avdelningen.

Fotomontage....? Kör Kappa som mellan och bakre surr också...? Sen med mina fyra små söta basrör i bak...? :angry:

Bifogad fil(er)

Postad 21 May 2010 - 19:22

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Får tacka för musiktips både här och via PM, skall kolla om jag hittar artisterna. Jag kör inte spotify, men det löser sig nog ändå :angry:

Nej bakerman, det är fasiken inte snyggt det dära. Ballt som fen kanske, men snyggt NOPPS :rolleyes:

Postad 21 May 2010 - 19:24

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Får tacka för musiktips både här och via PM, skall kolla om jag hittar artisterna. Jag kör inte spotify, men det löser sig nog ändå :angry:

Nej bakerman, det är fasiken inte snyggt det dära. Ballt som fen kanske, men snyggt NOPPS :rolleyes:

Jag tycker inte det heller.. Men det behöver inte vara snyggt i ett dedikerat biorum ?
Där inne är ju bra bild och ljud viktigare än utseendet ? Eller ?

Postad 21 May 2010 - 19:26

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Jag tycker inte det heller.. Men det behöver inte vara snyggt i ett dedikerat biorum ?
Där inne är ju bra bild och ljud viktigare än utseendet ? Eller ?

Helt rätt, måste vara gott att ha ett rum som man inte behöver bry sig om hur det ser ut. Kunna ställa sakerna där dom presterar bäst.

Postad 21 May 2010 - 19:29

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Helt rätt, måste vara gott att ha ett rum som man inte behöver bry sig om hur det ser ut. Kunna ställa sakerna där dom presterar bäst.

Om dom får plats där det låter bäst ! :angry:

Postad 21 May 2010 - 19:42

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Det var det j**ligaste, Bakerman!!!

Nåväl, behöver du detoxa från Kappa så hör av dig!.
Vi lägger upp en säljplan och lugnande örter.

MVH/ Hifi Rehab with Dr Mongo

Redigerat av Bongo_Mongo, 21 May 2010 - 19:49.

Postad 21 May 2010 - 20:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det var det j**ligaste, Bakerman!!!

Nåväl, behöver du detoxa från Kappa så hör av dig!.
Vi lägger upp en säljplan och lugnande örter.

MVH/ Hifi Rehab with Dr Mongo

Hehe... :P

Det trycker på ganska hyfsat faktiskt. :angry: Fast jag har ju smält ett par filter och bränt ett antal element, så jag måste uppgradera till kraftigare doningar... :rolleyes:

Tyvärr gillar jag ju soundet ur Kappa... ;)

Redigerat av Bakerman, 21 May 2010 - 20:45.

Postad 22 May 2010 - 09:42

Unregisterede8beb553
  • Unregisterede8beb553
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Du vet om att din PB13U lirar bättre än PB12-plus/2 ultra va? :angry:

http://www.hometheat...e-db12-1-a.html

Den länken är fel sub Niklas F. Den är den med dom mindre 12" basarna i. ULTRA 12" Är större.
Jämförelse. Den vänstra är PB12-Plus/2 12.2" woofers och den högra är en PB12-Ultra/2 Twin TV-12 "Ultra" woofers

Postad bild

Postad 22 May 2010 - 09:56

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Kolla Inlägg #233 som jag skrev till dig.
Kanske jag skall testa det som steg till dom ändå då, hade för mig att det var 208an som var den bättre av dom som steg till frontar, och 218 som steg till subbar? Grovt sagt nu då.

ok det missade jag... ;) jo men 218 är också trevlig till frontar :angry: helt klart värt att köra till dina MA!

Edit: Testa subbarna med följande låtar, dom har en hel del roliga partier i sig som dom flesta dessutom innehåller en del djup bas också :P
Är otroligt roliga att spela hört, mycket energi i basområdet utlovas :rolleyes:

Bassnectar:

Bass Head - (original versionen ska det vara) / Timestretch
Timestretch - (original versionen ska det vara) / Timestretch
Boombox - (Bassnectar & Ill.Gates Remix) / Cozza Frenzy
Fever Ray - When i grow up (bassnectar remix) / Cozza Frenzy
Cozza Frenzy (mega bass remix) / Cozza Frenzy
Skin - (Featuring Suga) / Lorin Bassnecar - Mesmerizing The Ultra

Mt Eden:

Sierra Leone / Mount eden Album

Trentemoller:

Chameleon / The Last Resort [Det ska vara just den versionen och inte någon annan]
Gush / The Trentemoller Chronicles
kink / The Trentemoller Chronicles
Flamingo / The Trentemoller Chronicles [Bra drag och mycket rolig att spela ordentligt högt !]
Blood in the streets / The Trentemoller Chronicles [Trevligt djupbas i den låten]

Redigerat av DVD-ai, 22 May 2010 - 10:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.