BestBuy skickar inte utanför US väl...??
Och gratisfilmerna skickas inte till Europa heller.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 09 December 2007 - 20:08
Och gratisfilmerna skickas inte till Europa heller. Postad 09 December 2007 - 20:19
Nej, har inte själv provat så jag kan inte säga om det funkar bra eller om det är seriöst. Men intrycket är att det är en seriös vrksamhet iaf, verkar dock lite dyrt dock. Som jag fattar det så kostar det en anslutningsavgift, en årlig avgift (alternativt månadsvis) samt frakt. Så det lönar sig inte att köpa småsaker utan det vill nog till att man köper lite dyrare prylar om man ska spara några större summor. Själv så slussar jag alla mina US inköp via min syster i LA, funkar kanon och risken för tull är i princip lika med noll Postad 12 December 2007 - 20:55
Jag la in nyaste firmware som kom nu för några dagar sen, fick hem spelaren idag för att jag böt den mot min sharp hp-20s, nu är jag inte glad, den läser knappt nån av mina dvd-r skivor, vilket är 95% av filmer jag tittar på, på dom flesta skriver den "cannot read disc"jag har verbatim,tdk,maxell bara, vilket är märkes skivor, och när en dvd-r väl går igång "efter ett år" så börjar den hacka frenetiskt, vad är detta för skitspelare?
Postad 12 December 2007 - 22:13 Har du testat med orginal-skivorna också eller bara på dina backup-kopior? Postad 12 December 2007 - 22:56
Efter det senaste firmwaret så funkar alla bd filmer utan problem och 24 buggen är borta.
Jag har sett tre filmer på två dagar och ingen av dem har haft några som helst problem med något. Postad 13 December 2007 - 00:24 Det är bara på backup, och det är riktigt irriterande, men i övrigt har den kanonbild och ljud i BD filmer.Har du testat med orginal-skivorna också eller bara på dina backup-kopior? Redigerat av hdready, 13 December 2007 - 00:27. Postad 13 December 2007 - 10:34
Det ÄR en skitspelare... visst blir bilden fin med BD, men fortfarande är dvd störst i min filmsamling... Jag lämnade tillbaka denna spelare efter några dagar just pga av dvd problem, både med orginal skivor och kopior. Pratade med min handlare igår om vilken BD spelare jag skulle köpa till mig själv i julklappp istället och fick det deprimerande beskedet: -Det finns ingen BD spelare du blir nöjd med just nu. Han tyckte jag borde invänta kommande modeller om några månader och hoppas de blir bättre... Postad 13 December 2007 - 10:50
jag tappa bort mig lite nu är detta en BD spelare i första hand och DVD i andra,tredje och
fjärde hand??!! Joakim 99>> Postad 13 December 2007 - 10:52 Jag kan säga att jag ångrar mig att jag sålde iväg min ps3, jag trodde det skulle kännas bättre med en "standalone" bluray, men ps3:an har minst lika bra bild som denna,klarar av dvd-r skivorna klockrent, ljudet är bättre från ps3, allt är bara så underbart med den när det gäller bd och vanlig dvd och dvd-r för den delen, för er som går i bluray tankar så kan jag rekommendera ps3, den är verkligen bra, bilden är superb! scenen i början i spiderman 3 då man ser en spindel som ska föreställa en "loading"ikon tar lätt 40 sekunder med min bd p1400, men ps3:an gick det på c:a 4 sekunder, bara en sån sak!den må suga som en spelmaskin i mina ögon,men som mulitimedia maskin så är den helt överlägsen allt annan idag,för 4200:- får man knappast en likvärdig motståndare,ber om ursäkt för att det blev för mycket ps3 i detta inlägg, men jag känner att jag måste varna folk innan dom köper samsungen som känns som en beta maskin =( peace! Postad 13 December 2007 - 10:57
Vad jag vet så har ej PS3 stöd för DTS HD MA Så Samsungen är en Beta maskin för att du int ekan spela upp dina brända filmer, (lol) Redigerat av henke007, 13 December 2007 - 11:04. Postad 13 December 2007 - 12:34 JA ps3:an har bättre ljud via dts och dd 5.1,och om du testar dom sida vid sida så förstår du vad jag menar. puss o kram Postad 13 December 2007 - 13:04 Hur kommer detta sig? Om jag tar ut ljudet som bitstream från bägge så kommer alltså signalen från PS3 ge ett bättre ljud? Postad 13 December 2007 - 17:56
Man kan bara få ut DD och DTS via bitstream på PS3:an, inte några av de nya formaten.
Postad 13 December 2007 - 22:23 Ja d stämmer, hur d kommer sig vet jag inte, men ps3:an har grymt med dynamik i ljudet och låter helt enkelt underbart via dd och dts,jag är inte den enda som har reagerat på hur bra ljud den har.Jag är väl mest arg pga dvd-r hanteringen, det var en storanledning till att jag böt bort min sharp hp-20s som hade förövrigt usel bild på dvd,inga färger,ingen tryck i bilden på vanlig dvd,jag trodde att samsungen absolut inte kunde vara sämre, sen får man den glada överasskningen när man ska prova skivorna, ingen fungerar, man blir så trött o less, jag orkar inte ens bry mig om att lämna tillbaka den, jag sitter bara och hoppas att det kommer en fw som fixar det, så man kan spela dvd-r, som reducerar laddningstiderna, bara så den blir lite bättre.Hur kommer detta sig? Om jag tar ut ljudet som bitstream från bägge så kommer alltså signalen från PS3 ge ett bättre ljud? Redigerat av hdready, 14 December 2007 - 10:30. Postad 14 December 2007 - 13:53
Nån som har problem med "resume" på p1400an? Har iofs bara testat med en film "Speed" än, och avbryter jag uppspelningen (stopp eller stänger av spelaren) så fortsätter den inte på samma ställe när jag trycker på "play" igen vid senare tillfälle.
Postad 14 December 2007 - 14:16
Det är ett "problem" som mer eller mindre samtliga hidef spelare har, det är bara på standard dvd skivorna som du kan spela i din maskin som resume fungerar. På PS3 fungerar resume på blu-ray skivor så länge man inte stänger av konsolen. Om fler spelare klarar det, vet jag inte. Redigerat av crest, 14 December 2007 - 14:19. Postad 14 December 2007 - 14:22
På min Samsung 1400BDP så funkar Resume, på vissa filmer och på vissa inte
så begränsningen verkar ligga på filmen, filmer där det ej funkar är te x Cars Pirates filmerna som jag sett, medans många andra går att stoppa och sen fortsätta precis som på DVD Postad 14 December 2007 - 14:39
Hur bär du dig åt på de filmerna de funkar? Funkar det om du stänger av spelaren och sedan trycker på "Play" igen? Postad 14 December 2007 - 22:21 Det kallar inte jag för resume riktigt, man ska kunna stänga av maskinen och slå på den så den ska ta där man avslutade, och det funkar inte på min heller.ännu en bra sak me den Postad 14 December 2007 - 23:32
Stop och sedan Play = Resume. Stänger man av spelaren så ska den ha minne för att lagra positionen men det verkar vara kinkigt på de nya formaten precis som när man kollar klipp på daton med tex Windows Media Player.
Postad 15 December 2007 - 16:52
Märkte att det verkar vara filmberoende.. "Speed" går inte att få "resume" på, men "Monster House" fortsätter snällt där den var sist även om man stänger av spelaren. Mycket bra!
Postad 17 December 2007 - 09:35
Är lite småsugen på den här spelaren. Men hur är det med 24/p buggen? är den fixad?
Postad 18 December 2007 - 10:23
Tog tag i kragen igår och gick över till att bli multiformatare. Köpte mig en BD-P1400 och Deja Vu som jag ska ta och glutta på ikväll.
Har redan en Toshiba HD-E1 och har insett att man är tvungen att ha båda formaten för att kunna njuta av högupplöst film numera. Positiv till att spelaren var snabbare än Toshiban iaf samt att den är riktigt snygg. Enda nackdelen nu är att det är regionskodning så att man är tvungen att köpa dyra filmer från Sverige istället från USA, men men... Postad 18 December 2007 - 10:45 Nja, väldigt många BD-filmer är regionsfria. Postad 18 December 2007 - 15:47 Nja, väldigt många BD-filmer är regionsfria. Finns det någon möjlighet att själv göra denna spelare regionfri? Postad 18 December 2007 - 17:03 Nja, väldigt många BD-filmer är regionsfria. nej men dom på dvdirect kan 'låsa upp' den, eller om du köper en redan upplåst maskin av dom. Postad 20 December 2007 - 22:32
Hej
är det någon som vil köpa min bd-p1400, kom över en ps3 och den duger åt mig! 3000:- vid snabb affär Postad 25 December 2007 - 17:53
Hej
Tänkte först köpa Panasonic DMP-BD10 för att den har analog 7.1 eftersom min förstärkare saknar HDMI, men funderar nu på denna istället såg här på tråden att någon hade dom båda och föredrog samsungen. Vad förlorar man i ljud ? tycker det är krångligt med dom nya ljudformaten, vad jag förstår finns det inte så många filmer med 7.1 ljud ännu kanske räcker det med 5.1 så länge tills man byter förstärkare, klarar samsungen färre ljud format via dom analoga än Panasonicen ? Mvh MrDTS Postad 26 December 2007 - 20:11
Hej!
Har någon som äger en 1400 försökt att regionsmodifiera den för SD-DVD? Det finns ju en regionsmodifiering för P1000 som bara innefattar fjärrkontrollen, kan det vara så att 1400 funkar likadant? >Multi-Region on a Samsung BD-P1000 R2: 1. Switch on unit 2. Remove any disc 3. Wait fo NO DISC message 4. Press REPEAT on the remote control (NOT REPEAT A- 5. Type 57538 followed by the desired region number on the remote control NOTE: 9 = Multi Region mode 6. Press OPEN/CLOSE on the remote control Switch unit off 7. Enjoy :0) För Blu-ray kan jag leva med region B men jag har region 1,2,3 på DVD och jag vill helst slippa min DVD-spelare. Ett annat alternativ är ju DVDirect:s sony BDP-S500 som skall vara regionsfri men den kostar 7000:- vilket jag tycker är i mesta laget. mvh Bubba Postad 26 December 2007 - 20:21
jag äger en BD-1400 men har inte försökt regionsmodda den. Kanske är värt ett försök.
Postad 26 December 2007 - 20:34
Hej!
Om du har lust att testa så kan du väl meddela resultatet? Har ju läst mycket om buggar i 1400:an hur tycker du att den fungerar? Kör du med en receiver som avkodar de nya formaten eller kopplar du 5.1 analogt? mvh Bubba Postad 26 December 2007 - 21:00
Jag har inga probem med buggar. JAg har den kopplat till en Yamaha RX-V1800 som avkodar alla format sedan vidare till en Panasonic AE2000-projektor. Bild och ljud fungerar alldleles ypperligt tycker jag.
Enda som är lite jobbigt är spelaren går tillbaka till 1080i varje gång den har varit avstängd. Jag använder 1080p24 normalt. Postad 26 December 2007 - 21:01
Hej! Jag är intresserad. Instämmer i tidigare inlägg, är det region A eller B? mvh Bubba Postad 26 December 2007 - 21:51
felaktigt inlägg...
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 27 December 2007 - 08:05. Postad 28 December 2007 - 21:07
OK, då är jag numera formatneutral i och med att jag fick hem min BD-P1400 i går. Har bara hunnit se 2 filmer så långt - Déja Vu och Ice Age 2 - men båda har DTS-MA-ljud och efter detta bllir det svårt att se en film med komprimerat ljudspår igen...
Samsungen funkade som en klippa, installerad på 5 minuter, perfekt med min Logitech Harmony, och sen var det bara att åka. Jag kör 720p så jag kan inte se någon skillnad i kvalitet mellan HD DVD (PowerDVD i min HTPC) och Blu-Ray, men det känns onekligen schysst att ha båda formaten så att jag kan välja de bästa filmgodbitarna. Det är fullt möjligt att jag upptäcker någon bugg lite senare när jag fyllt på filmförrådet lite grann, men efter denna första snabba bedömning - WOW! Till det pris man kan hitta BD-P1400 i dag känns den som det självklara Blu-Ray-valet. /P-O Postad 28 December 2007 - 22:13
Jag har en fråga jag inte riktigt har greppat. För att få höra de nya ljudformaten måste man då ha en förstärkare som kan koda av dem eller kan dvd spelaren göra det så man slipper köpa ny förstärkare? Går det att använda vanliga signalkablar från Blu Ray spelarens analoga utgångar för att på detta sätt koppla den till förstärkaren och få ut Dolby Digital Plus, Dolby True HD och DTS HD eller fungerar det kanske med vanliga digital kablar som Toslink och Coax?
Förklara som ni skulle gjort till en barnunge för jag e lite trög Postad 28 December 2007 - 23:28 Samsungen kodar av Dolby True HD - så att du kan få ut en analog signal som du kan skicka in till din förstärkares analoga 5.1-ingång. Den har ingen dekoder för DTS HD Master så där får du i stället ut "core" DTS 5.1 avkodat på analogutgångarna (1,5 Mbps). Samsungen skickar däremot ut båda formaten som bitström på HDMI-utgången men då måste du alltså ha en förstärkare som kan avkoda. Via SPDIF (Toslink eller koax) kan du inte få ut HD-formaten eftersom det inte finns tillräcklig bandbredd. Där får du som bäst vanlig Dolby Digital eller DTS eller 2-kanals okomprimerad PCM. /P-O Postad 05 January 2008 - 10:33
Nej, men samsung1400 är en av få som skickar signalen raw via bitstream genom HDMI 1.3 för avkodning i en ny 1.3 receiver med stöd för de nya formaten!!
Nej Postad 05 January 2008 - 13:25
Hejsan,
Fortfarande ingen som vet om det går att göra spelaren regionsfri enbart för standard-DVD? Som någon skrev tidigare så spelar det ingen större roll när det gäller blu-ray film, men när man har ett par hundra SD-DVD för region 1 så vore det skoj att kunna spela dessa också... Mvh Mats Postad 05 January 2008 - 13:33
ta kontakt med dvdirect.net och fråga. dom är dom enda på marknaden idag som verkar göra några moddningar på blu-rayspelare överhuvudtaget Postad 05 January 2008 - 13:35
DvDirect har knäckt denna spelare tillsammans med ett par av Sonys spelare redan.
Dual region (1+2 resp A+ se deras hemsida www.dvdirect.net Kanonföretag att ha att göra med... Postad 05 January 2008 - 16:34
Ok, tackar!
Tänkte att man kanske kunde få SD-DVD regionsfri med några enkla knapptryckningar eftersom jag inte är intresserad av att spela region A-filmer, men med andra ord så kräver det samma ingrepp som att göra själva blu-ray-delen regionsfri. Mvh Mats 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |