Toshiba HD-EP35
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(25)
|
Inga priser | |
Toshiba HD-EP30
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
2
|
(13)
|
Inga priser |
1080p/24 (575 inlägg)
|
12 år sedan |
Hur många HD DVD-spelare har vi tillsammans? (100 inlägg)
|
12 år sedan |
Toshiba HD-A3 / HD-A30 / HD-A35 (78 inlägg)
|
17 år sedan |
Uppspelningsproblem EP30/35. (24 inlägg)
|
18 år sedan |
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 12 December 2007 - 00:32
Postad 12 December 2007 - 10:03
Core ja den kan precis som te x E1 endast skicka ut 1,5 mbps vanligt DTS!!
Det står iofs "Core" för EP-35an oxå:
http://www.home-ente...35?opendocument
men visst, jag hajar vad du menar.
Sen hittade jag denna tråd oxå, vilket förklarar saken rätt bra:
http://forums.highde...ad.php?p=503764
så jag kör nog på en EP-35a trots allt (måste ju få upp "Dolby True HD" på min 7002as display!!
Postad 12 December 2007 - 11:20
Ni som beställt från Tyskland, några nyheter angående leverans??
Nope, ingenting än så länge. I ett mail svarade dom att den skulle kunna levereras innan jul. Det var en vecka sedan dock, och julen närmar sig med stormsteg ! Det finns risk för att jag kommer sitta med ny projektor och ingen spelare över hela julen!
Redigerat av Drem, 12 December 2007 - 11:23.
Postad 12 December 2007 - 12:06
Har Hifi-klubben i Sverige ensamrätt på de nya HD-DVD-spelarna? När jag söker återförsäljare på Toshibas hemsida får jag endast upp Hifi-klubben som återförsäljare!?
Jag svarar på min egen fråga.
Efter att idag varit i kontakt med Toshiba Sverige så fick jag beskedet att HD-EP35 är en "high-end" spelare som de i första hand kommer sälja i Hifi-klubbens butiker. Spelaren skulle även eventuellt finnas på MediaMarkt.
Postad 12 December 2007 - 12:19
Nope, ingenting än så länge. I ett mail svarade dom att den skulle kunna levereras innan jul. Det var en vecka sedan dock, och julen närmar sig med stormsteg ! Det finns risk för att jag kommer sitta med ny projektor och ingen spelare över hela julen!
Från och med i går, så står det på deras hemsida följande:
"Innerhalb 3 bis 10 Tagen lieferbar"
Så det ser mer ljust ut nu än förra veckan...
Har dock mailat dem under gårdagen, samt ännu en gång i dag, just för att höra om de verkligen kan garantera leverans innan jul. Återkommer så fort de behagat svara!
Postad 12 December 2007 - 13:44
Så det ser mer ljust ut nu än förra veckan...![]()
Har dock mailat dem under gårdagen, samt ännu en gång i dag, just för att höra om de verkligen kan garantera leverans innan jul. Återkommer så fort de behagat svara!
Det var iaf dagens bästa nyhet!
Postad 12 December 2007 - 14:03
Fick svar att dom har precis fått in dom i lager. Pris 4990:-
Redigerat av Bergstream, 12 December 2007 - 15:02.
Postad 12 December 2007 - 14:14
Postad 12 December 2007 - 14:19
Så det ser mer ljust ut nu än förra veckan...![]()
Multimedia, du som beställt från Cyberport, vet du om Toshibas HD-DVD-bundle som finns på Cyberports hemsida (där du kan beställa 7 gratis HD-DVD filmer) fungerar även från Sverige ?
Postad 12 December 2007 - 14:25
Mailade HIFI-klubben och frågade när dom får in EP-35 i lager.
Nice...efter jul blir det en EP-35 för min del
Postad 12 December 2007 - 17:18
Multimedia, du som beställt från Cyberport, vet du om Toshibas HD-DVD-bundle som finns på Cyberports hemsida (där du kan beställa 7 gratis HD-DVD filmer) fungerar även från Sverige ?
Vet faktiskt inte. Tror inte att du som svensk kan få hem dessa filmer ifrån tyska Toshiba. Har dock lusläst deras papper, alltså det som man fyller i och skickar in till Toshiba, och där står det ingenting om att man måste ha en adress i just Tyskland (detta står klart och tydligt i den svenska versionen. Svensk adress krävs där).
Sen så har det även rapporterats ifrån England, och jag är nästan 99% säker på att så även är fallet i Tyskland etc, just att det ingår 2 filmer som skickas redan med spelaren. Dessa skulle i så fall vara 300 samt Bourne Supremacy. Därutöver kan du alltså beställa 5 filmer extra...
Men givetvis ska jag skicka in min ansökan, för man kan ju inte få annat än nej
Postad 12 December 2007 - 17:39
Jag får hoppas att min Panasonic AE-2000 har kommit tills dess.
Det verkar vara en stor skillnad mellan tillgång och efterfrågan på 1080p produkter. Efterfrågan verkar vara större än de hinner tillverka...
Postad 12 December 2007 - 17:48
Nu har jag beställt en HD-EP35 från Hifiklubben i Gbg.
Kul! Grattis till ett riktigt fint köp.
Edit pga felstavning...
Redigerat av Unregistered52a88696, 12 December 2007 - 18:03.
Postad 13 December 2007 - 09:48
Mailade HIFI-klubben (internetbutiken) och frågade när dom får in EP-35 i lager.
Det var ju ett helt OK pris! Hmm, undrar om den dyker upp innan jul om man beställer nu, får slå butiken här i Sthlm en pling och kolla läget...
Postad 13 December 2007 - 17:37
Mailade HIFI-klubben (internetbutiken) och frågade när dom får in EP-35 i lager.
Det var ju ett helt OK pris! Hmm, undrar om den dyker upp innan jul om man beställer nu, får slå butiken här i Sthlm en pling och kolla läget...
Jag pratade precis med Hifi-klubben i Göteborg. Min spelare kommer på tisdag
Hoppas nu bara projen hinner komma tills dess!
Postad 14 December 2007 - 09:11
/Simon
Postad 14 December 2007 - 09:25
Verkar toppen det
Postad 14 December 2007 - 10:28
Postad 14 December 2007 - 10:55
Ingår det en HDMI-kabel med EP-35?
Ja, det skall det göra. Men är inte 100%. Men det ingick ju en i HD-E1 så det skulle förvåna mig om det inte ingår en i EP-35.
Postad 14 December 2007 - 12:33
Ja, det skall det göra. Men är inte 100%. Men det ingick ju en i HD-E1 så det skulle förvåna mig om det inte ingår en i EP-35.
Tack för infon! EP-35 finns för övrigt i lager nu hos Cyberport! Hoppas den skickas idag.
Postad 14 December 2007 - 12:49
Happy times!
Postad 14 December 2007 - 12:51
Tack för infon! EP-35 finns för övrigt i lager nu hos Cyberport! Hoppas den skickas idag.
Cool, ser fram emot era framtida omdömen!
Fö kopplade jag in min nya Marantz SR7002 igår och är ju ruskigt sugen på en EP-35 nu, vore så gött att få ut alla de nya ljudformaten (i st f X360 addons mesiga volym...). Kommer nog beställa från Hifi-klubben dock. 4990:- är ett överkomligt pris, tycker jag!
Jag avbeställde min EP35 från Expansys och bokade en ny på Hifiklubben istället. Ska få den på torsdag
![]()
Happy times!
Grattis!! Blev priset 4990:- eller...?
Postad 14 December 2007 - 14:21
Postad 14 December 2007 - 14:46
fråga HIFI klubben i Gbg och de kunde ha den inne nästa torsdag typ
för 4990 kr, grymt pris ju för att vara i Sverige!!
Han jag prata med visste inget om filmer på köpet osv,
kommer det ligga 2 filmer i kartongen + 5 mail in offer etc??!!
för då kan jag sälja av alla dem filmerna
Postad 14 December 2007 - 14:48
"Auf Lager, innerh. 24 h versandfertig"
Har själv denna status på min order: Erledigt Vollbeliefert
Så nu ska den dyka upp här i början av nästa vecka...
Aha, sorry. Drem hade ju redan nämnt detta i strängen. Ja ja, det tåls i alla fall att nämnas igen tycker jag
Redigerat av Unregistered52a88696, 14 December 2007 - 14:59.
Postad 14 December 2007 - 16:24
blev också sugen på en ny spelare nu
![]()
fråga HIFI klubben i Gbg och de kunde ha den inne nästa torsdag typ
för 4990 kr, grymt pris ju för att vara i Sverige!!
Han jag prata med visste inget om filmer på köpet osv,
kommer det ligga 2 filmer i kartongen + 5 mail in offer etc??!!
för då kan jag sälja av alla dem filmerna
5 "mail in offer" filmer går bra men om kartongen har 2 filmer är väl inte bekräftat än. De första spelarna till Hifiklubben skulle väl anlända på tisdag så då får vi svaret.
Postad 14 December 2007 - 16:39
4990:- har jag för mig men skulle det vara 4998:- så kan jag nog leva med det
Nä usch, 4990 måste det va, annars struntar jag i det... hähä
Ska knata in på Hifi-butiken här i Sthlm imorgon och göra min beställning, kommer även fråga om de ev två gratisfilmerna i boxen då oxå!
Just fan, måste ju sälja min X360 addon-spelare oxå, fan va stressigt det blev plötsligt!
Redigerat av ajzman, 14 December 2007 - 16:40.
Postad 14 December 2007 - 23:20
Mailade till Hifiklubben i Malmö och fick priset 4998:-4990:- har jag för mig men skulle det vara 4998:- så kan jag nog leva med det
Nä usch, 4990 måste det va, annars struntar jag i det... hähä![]()
![]()
Ska knata in på Hifi-butiken här i Sthlm imorgon och göra min beställning, kommer även fråga om de ev två gratisfilmerna i boxen då oxå!
Just fan, måste ju sälja min X360 addon-spelare oxå, fan va stressigt det blev plötsligt!
Har inte fått något svar på om det medföljer två filmer i boxen, men du får gärna kolla med killarna i Sthlm.
Postad 15 December 2007 - 11:10
Det vore snällt om någonb kunde bekräfta om 300 är med i kartongen då jag har en som beställning just nu på Ginza.
/Sam
Postad 15 December 2007 - 11:31
Det vore snällt om någonb kunde bekräfta om 300 är med i kartongen då jag har en som beställning just nu på Ginza.
/Sam
Det säkraste vore att kontakta Ginza och be dom kolla upp ifall kartongen innehåller filmen eller om det bara kommer att ingå de fem filmer du får genom att skicka in ett formulär till HD DVD Promotion Group.
Redigerat av crest, 15 December 2007 - 11:32.
Postad 15 December 2007 - 11:35
/Sam
Det säkraste vore att kontakta Ginza och be dom kolla upp ifall kartongen innehåller filmen eller om det bara kommer att ingå de fem filmer du får genom att skicka in ett formulär till HD DVD Promotion Group.
Är rätt säker på att just Ginza inte sitter inne med denna infon... If you know what I mean.
Postad 15 December 2007 - 11:55
Postad 15 December 2007 - 12:35
Vill bara informera er att om ni skickar bitstream till recievern så kan ni missa vissa ljud, tex meny ljud och kommentatorer från PiP etc. Men om man skickar PCM, alltså mixar ljudet i dvdspelaren, så fungerar detta. Borde det inte stå de nya ljudformatet på receivern även om man kör PCM via HDMI-kabeln? Jag funderar istället på lillebror EP30 eftersom bitstream verkar överflödigt.
Intressant, isåfall räcker det ju med en EP-30... Ngn som vet met angående detta?
Postad 15 December 2007 - 12:47
kompatibel receiver för avkodning där..
Postad 15 December 2007 - 12:49
tror att det var 300 i fråga som var beställd och ej en toshiba, ginza säljer väl ej hårdvara?!
Måste du upprepa ngt som skrevs i inlägget precis ovan ditt henke...
Postad 15 December 2007 - 18:26
EP-35 är fortfarande den enda som klarar av att skicka 7.1 DTS HD MA som raw bitstream till en
kompatibel receiver för avkodning där..
Visserligen, men eftersom jag "bara" kör 5.1 så kanske inte detta har ngn betydelse? Aja, har ju siktat in min på en EP-35a ändå eftersom jag kör Marantz 7002 med HDMI 1.3 nu, så det får bli en sådan helt enkelt.
Undrar dock när HIFI-klubben kan tänkas lägga upp denna spelare på sin sajt?? Finns ju ingenting där nu (under kat "HD DVD"):
http://www.hifiklubb...hd_dvd-spelare/
Redigerat av ajzman, 15 December 2007 - 20:44.
Postad 16 December 2007 - 01:58
"Hej Kalle
Inte riktigt samma deal. I lådan följer det med ett giftcard där du får välja ut 5 HD-DVD tiltlar som du får.
Mvh/ Thomas Nilsson
--------------------------------------------------------------------------------
From: xx
Sent: den 14 december 2007 23:15
To: Hi-Fi Klubben Malmö V
Subject: SV: Toshiba HD DVD EP-35
Hej Thomas
Intressant!
Vet du om Toshiba har samma deal som i övriga europa med två filmer i lådan (300 och Bourne )?
Hälsningar
Kalle
--------------------------------------------------------------------------------
Från: Hi-Fi Klubben Malmö V [mailto:[email protected]]
Skickat: fr 2007-12-14 15:32
Till: xx
Ämne: RE: Toshiba HD DVD EP-35
Hej Kalle
Den finns för beställning och kostar 4998:-. Jag har inte någon hemma för tillfället men kan ha hemma en sådan på 2-3 dagar. välkommen in.
Mvh/ Thomas Nilsson"
Postad 16 December 2007 - 14:29
Postad 16 December 2007 - 15:18
Fick ett email nu att dom har skickat min spelare, hoppas man får den innan jul
Fick ett likadant
Postad 16 December 2007 - 17:26
Nästa vecka jobbar man kväll, man vill ju vara hemma och öppna dörren när DHL kommer.
Postad 16 December 2007 - 19:20
Fick ett email nu att dom har skickat min spelare, hoppas man får den innan jul
Fick ett likadantStår att den är skickad idag. Jobbar dom på söndagar också? Bra jobbat av tyskarna i så fall
Samma här!
Står på deras hemsida, att det är DHL eller UPS fram till gränsen, och sedan tar "landets" egen post över försändelsen. Verkar väl lite märkligt. Har beställt från Cyberport tidigare, men kommer inte ihåg vem som levererade paketet till mig (eller om jag fick hämta ut det hos posten)
Läste i en annan sträng, att ngn beställt där ifrån och paketet blivit ivägskickat på Måndagen, och var framme på Fredagen. Detta låter i alla fall inte som DHL eller UPS (där tar det 2 dagar från Tyskland). Men men, vi får väl vänta och se...
Postad 17 December 2007 - 07:22
Postad 17 December 2007 - 07:49
Postad 17 December 2007 - 12:18
Har ett trackingnr. som går till Deutsche Post, men si det funkar inte... Ja ja, får väl se om det blir ngn statusändring under dagen.
Helt klart är väl då att de inte skickar med UPS eller DHL, trots att så står på hemsidan.
Är det detta nummer du menar? "Lieferscheinnr"?
Postad 17 December 2007 - 13:53
Har ett trackingnr. som går till Deutsche Post, men si det funkar inte... Ja ja, får väl se om det blir ngn statusändring under dagen.
Helt klart är väl då att de inte skickar med UPS eller DHL, trots att så står på hemsidan.
Är det detta nummer du menar? "Lieferscheinnr"?
På "mitt konto" (alltså där man kollar statusen på ordern) så har jag en aktiv länk under:
Tracking URL: Versandlink hier klicken »
Dock när jag klickar på länken, och tas till just Deutsche Post, får jag meddelandet: No match on 307..............
Redigerat av Unregistered52a88696, 17 December 2007 - 13:53.
Postad 17 December 2007 - 13:54
Fick nedan svar idag från Toshiba:
"Hej
Det ingår 2st även i de Nordiska spelarna ep 30 och ep 35 . Det är dock lite olika filmer har vi fått
höra. Kan tyvärr inte ge dig ett exakt svar på vilka det är.
Hälsningar / Best regards
Mathias West
Nordic Service Assistant
TOSHIBA Information Systems | Sundbybergsvägen 1 | PO Box 1488 | SE-171 28 SOLNA | Fax +46 8 27 46 27 |
Direkt +46 8 734 46 73 | Mobil +46 73 719 37 72 | [email protected] | www.toshiba.se"
Någon som köpt en spelare i sverige och kan verifiera om det medföljer eller inte?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1080p/24
15 bilder
722 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?