Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Marantz SR7002/8002 *

1089 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2007 - 12:17

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

kan 7002an passa bra ihop med Dali blue 808?

MVH

Björn

Det är nog omöjligt att svar på om man inte lyssnar, och alla har ju olika smak.

Marantz generellt är bra ihop med högtalare som är s.k "detaljrika" ex .Kef med uniQ system , Dali med banddiskant.
Har även hört Elac och DLS högtalare på diverse Marantz och de låter mkt bra, speciellt DLS. Tyvärr kommer jag inte ihåg va den DLS modellen hette som jag lussnade på.
Låter sämre ihop med Monitors Silver & Brons serie tycker jag.

Jag tror att du skulle bli nöjd med 7002 till dina 808.

Detta är dock min personliga åsikt.

Postad 13 November 2007 - 19:43

Rulleking
  • Rulleking
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hej, är det möjligt med 7002:an att använda båda hdmi-utgångarna samtidigt, tex att spela upp PS3:an på projektorn och dvdn på tv:n? Alltså ha bild samtidigt?

Nån som vet?

Redigerat av Rulleking, 13 November 2007 - 21:17.

Postad 13 November 2007 - 21:49

ArdbegSWE
  • ArdbegSWE
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej, är det möjligt med 7002:an att använda båda hdmi-utgångarna samtidigt, tex att spela upp PS3:an på projektorn och dvdn på tv:n? Alltså ha bild samtidigt?

Nån som vet?

En väldigt bra fråga. Jag stämmer in!

/Ardbeg

Postad 13 November 2007 - 22:39

lungan
  • lungan
  • Forumräv

• 545 inlägg
  • 0

Nån som vet?

En väldigt bra fråga. Jag stämmer in!

/Ardbeg

Nej. Du kan bara ha en hdmi-utgång aktiv i taget. Det är hyfsat enkelt att växla mellan utgångarna dock.

Postad 14 November 2007 - 16:59

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
InWearhouse säger att dom har beställt ett antal svarta 8002 och att dom gör sitt bästa för att jag skall få en sådan, jag är nöjd med det än så länge och nu när min Swedx har gått sönder har jag ändå inget att se på heller så då klarar jag mig med 2-kanaler.

Postad 14 November 2007 - 21:40

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
låter som 8002:an is the shit. eftersom det inte skiljer så mycket i pris så känns det som om en 8002:a är vad man ska gå på, så är man inte begränsad på ngt sätt.

jag tänkte köra en 8002:a tillsammans med monitor audio rs8

hur tror ni den kombinationen funkar?. vad jag kan läsa mig till så ska de lira bra ihop. självklart skall det provlyssnas i massor innan köp, men förutsättningarna verkar finnas. enligt många skall de vara på samma 'våglängd' på ett eller annat sätt. vad sägs?

/N

Postad 14 November 2007 - 23:33

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0

låter som 8002:an is the shit. eftersom det inte skiljer så mycket i pris så känns det som om en 8002:a är vad man ska gå på, så är man inte begränsad på ngt sätt.

hur tror ni den kombinationen funkar?. vad jag kan läsa mig till så ska de lira bra ihop. självklart skall det provlyssnas i massor innan köp, men förutsättningarna verkar finnas. enligt många skall de vara på samma 'våglängd' på ett eller annat sätt. vad sägs?

/N

Min åsikt om RS är att de är ganska upphåsade.

Jag blev väldigt besviken på dem när jag lyssnade hos referenceaudio med Marantz stärkare. Och ångrade inte mitt val av Kef.

Edit: det var RS6:orna jag lyssnade på , kanske är bättre med RS8:orna ??

Redigerat av Jokkmokksjocke, 15 November 2007 - 13:43.

Postad 14 November 2007 - 23:50

Anigma
  • Anigma
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Har kollat runt lite men jag kan inte hitta någon info om FLAC stöd på dessa recievrar.
Är det någon som har info om det finns stöd eller inte.
Det är ju en del HD material på nätet som kommer med multikanal FLAC spår, och det hade ju
varit trevligt att köra vi spdif från datorn till stärkaren.

S/PDIF klarar tyvärr inte av att skicka FLAC i 5.1/7.1 eftersom att själva tekniken inte har stöd för den bithastigheten. Det som fungerar är PCM 2.0 samt DD/DTS. Det som behövs då är ett ljudkort som kan skicka ljudet genom HDMI som PCM i flerkanal. :D

Postad 15 November 2007 - 23:33

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

/N

Min åsikt om RS är att de är ganska upphåsade.

Jag blev väldigt besviken på dem när jag lyssnade hos referenceaudio med Marantz stärkare. Och ångrade inte mitt val av Kef.

Edit: det var RS6:orna jag lyssnade på , kanske är bättre med RS8:orna ??

grym skillnad på rs6 o rs8. ska provlyssna marantzen kontra h/k avr 645 för o kolla skillnaderna som upplevs. spontant lutar det åt marantzen men....vi får se.

Edit: hr även fått upp ögonen för denon 3808. fan va svårt det blev helt plötsligt :S

Redigerat av najken, 17 November 2007 - 17:08.

Postad 18 November 2007 - 00:45

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
men vad är den stora skillnaden mellan 7002 och 8002?
vid en jämförelse så är det marginella skillnader. är det värt de extra tusenlapparna för en 8002:a?

//N

Postad 18 November 2007 - 22:32

nicomalm
  • nicomalm
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

vid en jämförelse så är det marginella skillnader. är det värt de extra tusenlapparna för en 8002:a?

//N

Jag har fått för mig att det är följande "större" skillnader mellan modellerna:
- ringkärnetrafo i 8002:an - 'vanlig' i 7002:an
- mer påkostat (i alla fall dyrare :) ) chassi och kontakter på 8002:an (du ser skillnad om du jämför bilder på de båda modellerna!)
- utökade Multirooms-möjligheter på 8002:an (minns inte exakt skillnaden, men det var 'något' fler features på 8002:an)

Övrigt? Har inte lyckats klura ut fler olikheter (förutom det som då är konsekvenser av ovanstående skillnader...)

Om detta motiverar priset? Ja...det är väl upp till var och en att bedöma. Personligen faller 8002:an tyvärr bort på att Marantz av någon anledning inte har lust att sälja den i svart på Europa-marknaden!?! Väntar iof med nyfikenhet på om inWarehouse någonsin kommer få hem svarta...men det tar vi i ett annat inlägg :)

//Niclas

Postad 19 November 2007 - 12:27

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Känns lite misstänkt att 7002 och 8002 bara väger 15kg, men det kanske bara är jag. :)

Rätt sugen annars på denna eller Onkyos receivers.

Postad 19 November 2007 - 19:18

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
:rolleyes: Ledsen i ögat, dom har tappat bort min beställning, så nu vet jag inte när jag får min 7002.

Postad 19 November 2007 - 22:59

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

//N

- mer påkostat (i alla fall dyrare :rolleyes: ) chassi och kontakter på 8002:an (du ser skillnad om du jämför bilder på de båda modellerna!)
- utökade Multirooms-möjligheter på 8002:an (minns inte exakt skillnaden, men det var 'något' fler features på 8002:an)

Övrigt? Har inte lyckats klura ut fler olikheter (förutom det som då är konsekvenser av ovanstående skillnader...)

Om detta motiverar priset? Ja...det är väl upp till var och en att bedöma. Personligen faller 8002:an tyvärr bort på att Marantz av någon anledning inte har lust att sälja den i svart på Europa-marknaden!?! Väntar iof med nyfikenhet på om inWarehouse någonsin kommer få hem svarta...men det tar vi i ett annat inlägg :lol:

//Niclas

tack för ditt svar.

ringkärne... :S ööh ok. är det ngt vi vanliga dödliga bör ha?

ska provlyssna båda modellerna så får vi se. en annan stark kandidat är deneon 3808. ska lyssna in den oxå.

ngn annan som vet fler skillnader?

Postad 19 November 2007 - 23:15

Unregistered4dae1519
  • Unregistered4dae1519
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

//N

- mer påkostat (i alla fall dyrare :rolleyes: ) chassi och kontakter på 8002:an (du ser skillnad om du jämför bilder på de båda modellerna!)

Om detta motiverar priset? Ja...det är väl upp till var och en att bedöma. Personligen faller 8002:an tyvärr bort på att Marantz av någon anledning inte har lust att sälja den i svart på Europa-marknaden!?! Väntar iof med nyfikenhet på om inWarehouse någonsin kommer få hem svarta...men det tar vi i ett annat inlägg :lol:

//Niclas

jaa vad säger man... var på väg att lägga in en beställning, men så gick inte 8002:an att få tag på i svart här i europa...

Då fick det bli nya högtalare istället ;-)

Snackade med en på Harman Kardon, deras nya receivers med den nya designen (i svart) kommer framåt vårkanten, det får bli värstingen där istället ;-)

Redigerat av Unregistered4dae1519, 21 November 2007 - 13:32.

Postad 21 November 2007 - 12:50

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
någon som vet om man kan få tag på den svarta versionen via någon återförsäljare i tyskland?

snackade med ljudkällarn i gbg och de har fått info från generalimportören i sverige att svart inte levereras alls. så inwarehouse har helt fel, de kommer inte att få tag på några svarta. jäkligt synd tycker jag, och korkat, självklart skall de levereras både i svart och silver så man kan välja själv.

Postad 22 November 2007 - 09:33

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0
Inwearhouse, brukar importera själva ibland. Så det kanske kommer ändå ?!

De har ju tidigare haft Denon b.la .

Postad 22 November 2007 - 09:40

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
någon som har jämfört 8002:an med denons 3808? är på väg att delta i gruppköpen som styrs upp här på forumet av denon 3808 från tyskland.

8002an har ju 2st hdmi ut där jag tänkte dra en till tvn o en till projjen.
denon har bara 1 hdmi ut så då blir det hdmi till tvn och komponent till projjen. båda stärkarna har ju 4 st hdmi in så alla delar, tvspel osv kan visas både på tvn samt projjen.

men hur är de vid 2kanal? jag behöver synpunkter på hur de är "i ljudet". de kommer att köras med ett par monitor audio rs8(troligtvis iaf). självklart ska jag åka o lyssna på båda stärkarna men alltid bra att vara förberedd.
;)

Postad 22 November 2007 - 19:55

Handfaste
  • Handfaste
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!

Har nu investerat i en marantz SR8002. Kör den med 4 st Canton 509 DC golvare + center.
Kalasljud.

//Handfatse

Postad 22 November 2007 - 23:34

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Hej!

Har nu investerat i en marantz SR8002. Kör den med 4 st Canton 509 DC golvare + center.
Kalasljud.

//Handfatse

har du lust att ge synpunkter på mitt förra inlägg? skriv gärna vad du hade för stärkare innan så vi vet vad du jämför med, samt vilken musik du spelar.

Postad 25 November 2007 - 02:15

babolatt
  • babolatt
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har följt tråden i väntan på att InWarehouse skulle leverera en SR7002 silver jag beställt för över två veckor sedan. Idag så körde jag och tjejjen upp till Skellefteå för att lyssna på ett par Infinity 250 o 360 som hon är sugen på. Väl hos Ljudshoppen Nord så ser jag att de har en SR7002 svart för demo och en SR8002 silver i kartong. Vi lämnade butiken utan högtalare men väl med en SR8002.
Nu har den fått gå hela kvällen, skivor som har spelats är Björk - Post, Supertramp - Greatest, MTV Unplugged, Tori Amos, Depech Mode, The Knife - Silent Shout, The Cure mm.
Har även kollat en film.

Så vad är tankarna så här långt.
Byggkvalitén tycker jag är känns ok, jag är inte jätte imponerad. Rättarna på enheten är sådär mysigt tröga, lite rekiga om man greppar och bänder lite. Inget som ens är i närheten av ett problem. Den väger en hel del och det känns när man ska baxa runt den. Kontakterna på baksidan är av bra kvalité, framför allt högtalarterminalerna och HDMI ingångarna funkar finfint.

Nu till ljud i 2ch.
Första intrycket SR8002 gav var att här finns det resurser, resurser jag har saknat. Jag har högtalare av märket KEF och modellen är iQ7. Jag har hört folk säga att KEF kan behöva en strömstark förstärkare och nu är jag oxå av den uppfattningen. Jag krämade på så högt jag vågade (bor i lägenhet) på spår 2 på Björk - Post. För er som inte känner till låten så är det förutom en bra låt en bra test för stressa ett steg. SR8002 behöll sitt lugn och kontroll i alla register. SR8002 karaktär innehåller värme och en lugna stil, upplevdes oxå med SR5400. När det kommer till ljudbilden så finns det bredd och lite höjd, Tracy kommer fram mellan och lite framför högtalarna. Jag ska ge stärkaren mer tid att gå in sig. Framför allt så svänger det och det är vad jag tycker det viktigaste.

Film då?
Körde auto setup med mic, sparade bara 3 positioner så jag ska göra om det i morgon. Filmljudet är engagerande och tydligt. Ett problem dock är subben, på tok för låg volym och jag förstår att jag inte är ensam med det problemet. Jag ska grotta ner mig i det imorgon för det borde gå att lösa på nått sätt.
Testade att koppla min Dell XPS1330 HDMI-ut till SR8002 HDMI-in och via den skicka HDMI signal till min Sanyo Z4. Bild blev det men ljudet strulade, det verkade som att SR8002 inte kunde låsa ljudsignalen/formatet och den föll hela tiden in och ut ur ljudläget. Vet inte om problemet sitter i datorn, förstärkaren eller i kablaget. Har någon annan upplevt samma problem månnetro?

Allt som allt.
Till er som funderar på att hoppa på Marantz-tåget rekommenderar jag SR8002, vi som redan åker och vill att det ska gå fortare så är SR8002 rätt lokförare.

Bifogad fil  PB2400281.jpg   684.06K   0 Antal nerladdningar

Postad 26 November 2007 - 12:31

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2384 inlägg
  • 0
Låter Trevligt då jag också har IQ7:orna och är på G med en 8002.

Postad 26 November 2007 - 22:51

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Fick min i fre det blev en 8002 för nu skickade dom fel maskin, orkade inte vänta mer.
Gjort alla 6 med auto setup, men basen blir lite tyst, plus att den hamnade på 3,9m bort, står ca 1,5 m från mic, så där blev det nått skumt, dock så tittade jag på Transformers i lör, å fy fasen viket gott ljud det blev endå.

Postad 28 November 2007 - 11:03

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Nån här som har en Oppo dvd981 , hittade inte nån fjärrkod i manualen till förstärkaren, ville bara veta om det finns nån sån kod eller måste man ta en learning

Postad 28 November 2007 - 19:58

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
tycker ni att ni får bra punch i basen? verkar vara sisådär med det, jag har inte provlyssnat den själv (men jag ska) vad tycker ni? vilka högtalare kör ni med då^?

Postad 28 November 2007 - 23:06

widde
  • widde
  • Beroende

• 1211 inlägg
  • 0

tycker ni att ni får bra punch i basen? verkar vara sisådär med det, jag har inte provlyssnat den själv (men jag ska) vad tycker ni? vilka högtalare kör ni med då^?

Nja, finns väl bättre maskiner om man vill ha lite mer attackbas, än Marantz. Marantz fokuserar väl mest på mellanregister, som de förövrigt är riktigt grymma på, men basen är mer åt det runda hållet, snarare än tight och snabb.

Postad 29 November 2007 - 08:13

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0
Japp, Basen ligger inte på så högt, snarare bra i bakrunden.

Postad 30 November 2007 - 10:59

Unregistered0d88e7f5
  • Unregistered0d88e7f5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag hävdar fortfarande att bastrycket är en ren inställningsfråga. Audysseys mätningar är ingenting att lita på till 100%, min sub fick till exempel -12dba via autoinställningen, vilket gör att den försvinner totalt ibland, speciellt när vissa subspår är mixade på -10.

Postad 30 November 2007 - 11:19

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Jag hävdar fortfarande att bastrycket är en ren inställningsfråga. Audysseys mätningar är ingenting att lita på till 100%, min sub fick till exempel -12dba via autoinställningen, vilket gör att den försvinner totalt ibland, speciellt när vissa subspår är mixade på -10.

Det tror faktiskt jag oxå. Nu har jag visserligen "bara" en SR4600, men ska byta upp mig till en 7002:a strax efter årsskiftet, men på min 4600 får man pilla lite med basinställningarna innan man blir riktigt nöjd.
Vilket jag numera är, tycker ljudet blir alldeles strålande - komplett med en härlig varm ton både i 2-kanal respektive 5.1. Och basen levererar faktiskt ett stadigt tryck och jag har nog aldrig (framförallt efter mina finjusteringar) uppfattat den som "klen".

Blir spännande att se vad 7002an kan leverera i samband med de nya HD-ljudformaten!! :unsure:

Redigerat av ajzman, 30 November 2007 - 11:21.

Postad 30 November 2007 - 20:14

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Ska man ändra "ner" till -10 för att få det bättre ljudtryck då ?

Postad 03 December 2007 - 22:32

Unregistered0d88e7f5
  • Unregistered0d88e7f5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Är det någon här som har testat Marantz 7002 tillsammans med ATIs HD serie grafikkort?

Jag sitter med ett Sapphire Radeon HD 2600 XT i min HTPC och jag får problem med att få ut ljud genom HDMI till stärken. Om jag kopplar direkt till TVn (Samsung M86) går det fint, men så fort jag kopplar via förstärkaren så tappar jag signalen. Har testat både att koda av med stärkaren samt att köra passthrough men inga framgångar alls. Det verkar som om jag måste ta ut ljuden via optisk för att det ska fungera..

Några tips?

Postad 04 December 2007 - 22:02

babolatt
  • babolatt
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Är det någon här som har testat Marantz 7002 tillsammans med ATIs HD serie grafikkort?

Jag sitter med ett Sapphire Radeon HD 2600 XT i min HTPC och jag får problem med att få ut ljud genom HDMI till stärken. Om jag kopplar direkt till TVn (Samsung M86) går det fint, men så fort jag kopplar via förstärkaren så tappar jag signalen. Har testat både att koda av med stärkaren samt att köra passthrough men inga framgångar alls. Det verkar som om jag måste ta ut ljuden via optisk för att det ska fungera..

Några tips?

Jag tror jag upplever samma problematik. Jag kör hdmi mellan min laptop och stärkaren. Jag har en Dell XPS M1330 med Nvidia Geforce 8400M GS. När jag skickar ljud-information i 48 kHz så spunkar stärkaren ur., den far in och ut ur ljud läge. Jag kör med Vista Codec Pack och har testat att laborera i AC3Filter utan framgång. Jag börjar starkt misstänka att problemet är stärkaren och inte datorn som jag först trodde.

Postad 11 December 2007 - 09:11

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Hur gick det för er, var det förstärkaren som strulade och inte datorn/grafikkortet?

Postad 11 December 2007 - 21:00

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Har köpt en svart Marantz SR7002 nu hoppas den är bättre än min gamla Proson RV4700 nån som vill köpa den? :P

Postad 12 December 2007 - 12:20

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Har nu fått reda på av Inwearhouse att det inte kommer någon svart SR8002. Att det skulle ta dom nästan 2 månader och flera mail att få fram det?
Så, vad gör man biter i det sura.. och köper en silver? Eller finns det någon annan förstärkare i samma prisklass som har 4 hdmi in och 2 ut?

Postad 12 December 2007 - 18:50

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0

Har nu fått reda på av Inwearhouse att det inte kommer någon svart SR8002. Att det skulle ta dom nästan 2 månader och flera mail att få fram det?
Så, vad gör man biter i det sura.. och köper en silver? Eller finns det någon annan förstärkare i samma prisklass som har 4 hdmi in och 2 ut?

Det där var ju synd jag fick också nöja mig med 7002 svart måste den vara :)

Redigerat av Zugar, 12 December 2007 - 18:50.

Postad 13 December 2007 - 09:03

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

7002an har ju det? :D

Jag ska hämta ut min idag (svart version - yay!). Fick ett bra pris också - 10 800! :unsure:

Postad 13 December 2007 - 10:48

Unregistered0d88e7f5
  • Unregistered0d88e7f5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hur gick det för er, var det förstärkaren som strulade och inte datorn/grafikkortet?

Ja det ser ut som så. Ljudet via HDMI fungerar klockrent direkt till TVn, via förstärkaren är det tvärdött.

Postad 14 December 2007 - 09:28

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

7002an har ju det? ;)

Jag ska hämta ut min idag (svart version - yay!). Fick ett bra pris också - 10 800! ;)

Hur kunde jag missa det? ;) Får beställa en sån dårå :wacko:

Postad 14 December 2007 - 12:04

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Kopplade in min svarta 7002:a igår - ******** i gatan va läcker den är!! :P (bilder kommer imorgon)

Testade lite Pirates OTC Blu-ray med lossless PCM-ljud oxå - veryyy najz. Nu måste jag bara investera i en vettig HD DVD spelare ocxå (Toshiba EP-35) så att man kan få okomprimerat ljud (Dolby True HD, DTS HD...) för båda High-def formaten!

Tyckte dock inte Audyssey-micken funkade så bra, men jag är kanske lite petig... Föredrar nästan alltid manuella inställningar, så att man kan skräddarsy enligt eget behov, och denna gång var inget undantag.

Måste dock testa lite Mp3or ikväll och lyssna av den "förbättrade" tekniken angående dessa filer.

Men so far so good alltså!! :D B) :wub:

Redigerat av ajzman, 14 December 2007 - 12:13.

Postad 14 December 2007 - 13:08

Unregistered0d88e7f5
  • Unregistered0d88e7f5
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Mp3-förbättringen fungerar lite sådär, det låter ungefär som när man slog på loudness-funktionen i gamla walkmans. Fungerar hyffsat för live inspelningar, men personligen föredrar jag Pure läget

Postad 16 December 2007 - 11:57

yhrn
  • yhrn
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

7002an har ju det? <_<

Jag ska hämta ut min idag (svart version - yay!). Fick ett bra pris också - 10 800! :lol:

Var får man såna priser på 7002:an?

Postad 16 December 2007 - 14:34

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

7002an har ju det? <_<

Jag ska hämta ut min idag (svart version - yay!). Fick ett bra pris också - 10 800! B)

Var får man såna priser på 7002:an?

Tjaa, kan väl säga att det var "trogen-kund-rabatt" på Best Sound i Sthlm. :lol:

Postad 19 December 2007 - 13:50

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
SR 8002 verkar inte finnas i Svart? Sett bilder av den svart på nätet men enligt Tele-Hå så finns det inga Svarta. Eller nåt. Vet ni mer om det?

Hur kommer det sig att det finns produktbilder i svart trots att svarta inte existerar?

Postad 19 December 2007 - 17:03

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Angående prissättningen på 10.800kr är det ju så att man alltid kan deala och wheala med priser när man väl är i butiken.... :-) Ingenting är omöjligt....
Kommer i nuläget inte släppas någon svart SR-8002 i Europa. Varför ? Vet ej !

Mvh

Erik

Postad 20 December 2007 - 19:49

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Kan någon av er som har 7002 hemma säga något om HDMI switchingen, funkar det bra, problem med vissa produkter, gör den ett bra jobb vid uppskalning osv.

Sitter nu själv med en Denon AVR-3805, kommer det att bli ett lyft om jag går till en 7002 ?

Postad 23 December 2007 - 23:25

Erloif
  • Erloif
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har sett att det står följande i manualen:

"When the HDMI output is connected to a display monitor that does not support HDCP, signals are not
output. To view images in HDMI, it is necessary to connect to a display that supports HDCP."

Är det någon som kunnat verifiera att stärkarn över huvudtaget inte vill skicka bild till en display utan HDCP-support?

Jag hade tänkt att koppla in en överbliven datorskärm (lcd-skärm med dvi-ingång) till en av hdmi-portarna för att kunna kolla på tv i sovrummet. Jag kan inte tänka mig att den stödjer HDCP. Innebär det ovanstående att jag måste tänka om?

Postad 24 December 2007 - 12:58

Leffan
  • Leffan
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tjena på er..

Har nu kört min nya anläggning i två veckor. Jag bytte ut mina gammla Denon,Yamaha prylar till Marantz.
Prylarna jag har i min uppsättning är:
DVD och CD DV6001
Reciver SR7002
Högtalare MA-RS8, RSLCR, RS1
Supra PLY 3,4
Övringt Monster Cabel.
PS3, Wii.

Nu kanske till det intresanta.. Varför valde jag Marantz SR 7002.

Jag ville har en Reciver som låter bra både till hemmabio och två kanal.
Ville ha två HDMI ut och så många som möjligt in.
Uppskalning var inte något krav då jag har prylar fixar detta bättre.
Var och lyssnade runt på Hifiklubben, Referen mmm..
Denon 3808 verkade intresant men lät inte riktigt vad jag hade förväntat mig två-kanal.
Onkyo 875 lät bra både i två kanal och surround. Men.. såg ut som en buss.

När jag lyssnade på SR 7002 var jag ganska såld, den passade mig direkt och slog ut de ovandstående i ljudet.
Bra ljud i surrournd och kanon i två-kanal. Bra detaljer och sammanhållning i ljudbilden.

Denon och Onkyo har nog för mycket Gizmos inbyggt så dom har nog fått kompromissa en del för att
inte priset ska bli för dyrt.

HDMI switchningen funkar kanon mot min LC Samsung 40 Tum och PJ-TX300SVG.

För att jag inte ska klassas som en dåre och få massa ovänner vill jag nämna att när det gäller sådana här saker
så är det ganska subjektivt, det som passade mig kanske inte passar någon annan, men det viktigase av allt
jag är d-j nöjd.

Ska senare lägga upp lite bilder, om nu inte tomten tar hela minnet.

//Leffan

Postad 25 December 2007 - 13:17

Tomlund
  • Tomlund
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Ska få låna hem marantz sr7002 på fredag å testa med mitt infinity beta system. Ska bli väldigt roligt att få höra om det är nån skillnad på min gamla onkyo 601 å marantzen. Kommer att biampa frontarna eftersom jag kör med 5.1 uppsättning. Är som många andra ute efter en reciver som låter bra i 2-kanal oxå, blir ju trots allt mer musiklyssnande än filmtittande. Kommer att höra av mig efter test, ska bli roligt som fan!

Postad 30 December 2007 - 15:24

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Min sambo har en kompis som bor i USA så jag funderar på köpa en svart Marantz SR 8002 genom henne. Hittar ju ingen affär där som skickar till Sverige. Men det jag undrar är om man kan köpa en därifrån utan problem? Dom har ju 110V och vi 220V.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.