Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 "Jasper"

734 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 January 2009 - 10:25

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

OT, men Webhallen räknar jag alltid med en eller ett par extra dagars leveranstid ifrån. Har aldrig fått snabb leverans från dom. Iofs inte jättemånga beställningar, kanske 5-6 st spel som jag beställt totalt. Men alla har funnits i lager, men ändå inte skickats förrän 2-3 dagar efter min beställning.

då måste du haft rejält med otur, jag beställer därifrån minst 1gång per månad. Och dem har alltid skickat mina grejer samma dag eller dagen efter beställning!

Postad 23 January 2009 - 11:44

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Har också märkt att om man beställer 4-5+ varor så tar det ett par dagar innan det skickas. Beställer man däremot 1-2 varor så skickas det oftast samma dag!

Postad 23 January 2009 - 12:59

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Alltid när jag beställt ett eller ett par spel eller andra "mindre" produkter så kommer det så gott som alltid dagen efter. Om man beställer mitt på dagen eller så, såklart. Dom har alltid varit snabba och bra för mig iaf. Räknade med att det skulle ta kanske en dag extra den här gången. Men det kan lika gärna varit postens fel. Webhallen skickade paketet i tisdags. Men vad vet jag. Skitsamma, nu har jag den iaf =D

Postad 23 January 2009 - 13:17

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Jag har ingen favoritbutik och beställer alltid där de har bäst pris för tillfället, men jag lyckas väl pricka in en dålig dag varje gång jag beställer från Webhallen då. Alltid annars brukar ju som sagt de allra flesta skicka samma dag om man beställer på förmiddagen. Jag har väl bara haft otur med Webhallen de få gånger jag handlat där.

Postad 23 January 2009 - 13:18

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Lite väl OT nu va?

Postad 24 January 2009 - 15:44

Steeriks
  • Steeriks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Kollade OnOff i Eskilstuna idag

Inga Jasper :) Den eliten jag tittade på var tillverkad 0845. Säljaren var väldigt hjälpsam och öppnade förpackningen så att jag kunde säkerställa modellen.

Inga andra som hittat någon elite med Jasper?

Postad 24 January 2009 - 18:55

onyman
  • onyman
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Inga Jasper Elites ute nånstans i världen ännu men det verkar som de snart kommer, om MS tillverkade några Elite i vecka 47 (batch 0847) eller senare så är de med stor sannolikhet Jaspers:

http://www.360drives...mp;sort=mfrdate

60GB Pro finns nu i Europa i batch 0846 eller senare: http://www.360drives...mp;sort=mfrdate

Nästa gång en svensk kedja får en större Arcade eller Pro leverans från MS så BORDE det vara Jaspers!

Mediamarkt verkar ha massor med gammalt lager (batch 0835-0839) : ca150st i Lund, ca100st i Malmö tex

Elgiganten har praktiskt taget noll lager överallt och verkar inte få in mer snart (??), men ett flertal Arcade Jaspers har köpts där.

Update: Både Onoff och SIBA verkar ha fått in mycket lager!? jag ska kolla imorgon efter Jaspers:

http://www.onoff.com...S...539&xcust=1

http://siba.se/Produ...aspx?id=2027418

Redigerat av onyman, 24 January 2009 - 19:18.

Postad 24 January 2009 - 19:01

onyman
  • onyman
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Den eliten jag tittade på var tillverkad 0845.

Detta är Good news för oss som är OK med en Pro eller Arcade: 0845 betyder att Onoff har fått nya boxar från MS efter jul: de borde snart ha Pro eller Arcade Jaspers i lager. Det kan nog ta ytterligare 5-10 veckor innan Elite Jaspers finns i Sverige. :-(

Kom ihåg att Onoff har prisgaranti, om du bor i en ort där medimarkt finns så kan du då få xboxen ett par hundralappar billigare. Mediamarkt ser ut att ha massor med gammalt lager: det tar nog 10 veckor eller mer innan deras lager är slut och de får några jaspers.

Postad 24 January 2009 - 20:07

surfa_gump
  • surfa_gump
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nu vill jag fan ha en Jasper!! Kollade förra veckan alla butiker som säljer arcades i Täby Centrum men ingen hade någon.

Jag ska kolla efter arcades med jasper på siba och onoff imorn. Ska försöka hinna med dom butiker som finns i Stockholms innerstad och om jag hinner ta en sväng förbi onoff i arninge. Jag hör av mig imorn om hur det gått!

Ps. Är det någon som här som lyckas få tag i en arcade jasper som inte är bundle?

Postad 25 January 2009 - 14:51

surfa_gump
  • surfa_gump
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Var i stan idag. Gick till alla butiker som kan tänkas sälja xbox. Inte en enda affär hade arcades inne. Och ingen visste när de skulle få in nya heller. Inte ens webhallen hade några i butiken.

Detta borde dock definitivt betyda att nästa sändning som kommer till Sverige borde vara fullsmockad med jaspers ;)

Undra bara när det kommer. Har kliat i fingrarna i en månad nu!

Postad 25 January 2009 - 15:23

onyman
  • onyman
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Kollade oxo en hel massa affärer i Malmö idag:

Elgiganten: Noll lager som vanligt (de har antingen kredit problem, bråkar om priset med MS, eller vägrar ta in de äldre Falcons som Onoff och Siba verkar få levererat från den senaste veckan.

Onoff Lågt lager (1-2 boxar synliga per butik) med Pro 0835 batchen, De verkar inte sälja Arcade längre.

Siba: Stort lager (6-12 boxar per butik) med Pro 0835 batchen.

Siba Svågertorp butiken har ett par Arcade Jaspers! 0839 batchen, Team FDOU bundlat med Sega Tennis, som verkar vara den första Jasper batchen och den enda Jasper batchen som har sålts i Sverige hittills. I kartong hålet kunde man se Ampere: 12.1A. Det konstiga är att kartongen indikerar att paketet innehåller en extern minnesenhet: 256 MB MU.

Jag köpte inte då jag vill helst vill ha en Pro + jag är lite tveksam inför 0839 batchen, verkar våra nåt testbygge men gammalt powerbrick etc....och priset var för högt: Siba tar 2000kr för ett Arcade, 300kronor mer än Media Markt, och ingen prutmån.

Jag väntar ett par veckor till, Jaspers bör komma snart....

Roligaste kommentaren var från Onoff säljaren som när jag kommenterade de gamla boxarna (tillverkade över 4 månader sedan) sa att de "Xbox 360 tillverkas ej i Sverige, därför tar det så lång tid" :-)

Postad 25 January 2009 - 15:28

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Update: Både Onoff och SIBA verkar ha fått in mycket lager!? jag ska kolla imorgon efter Jaspers:

http://www.onoff.com...S...539&xcust=1

http://siba.se/Produ...aspx?id=2027418

Var och kollade på Siba i Linköping idag där dom fått in ett gäng. FDOU 0838 var det som fanns. Hittade ingen Jasper.

Postad 26 January 2009 - 18:32

Steeriks
  • Steeriks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Uppdatering!

Kollade Expert i Eskilstuna nu i kväll. Dom hade Eliter inne!

Batch: 0902
Manufacture date: 2006-06-02
14,2 A

D.v.s inga Jasper
Lite intressant med ett batchdatum så sent som vecka 02 2009.

Jakten fortsätter!!!

Postad 26 January 2009 - 22:13

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Verkar som om jakten fortsätter, ja. Allt medan vi andra spelar istället, de där månaderna ni har letat efter en Jasper...

Postad 26 January 2009 - 22:19

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Verkar som om jakten fortsätter, ja. Allt medan vi andra spelar istället, de där månaderna ni har letat efter en Jasper...

Lätt värt det!

Postad 26 January 2009 - 23:10

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Hehe, det är väl klart man har andra sätt att spela på - hur skulle det annars gå. Min dator hänger med hyfsat ännu iaf men när den inte pallade GTA IV var det dags att köpa något nytt. Klarar mig på Team Fortress 2 och Mirrors Edge för tillfället.

Postad 27 January 2009 - 00:04

surfa_gump
  • surfa_gump
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ja, det var väl lite det tråden handlade om. Jag väntar gärna några veckor till för att få en konsol som är bättre till samma pris ;)

Postad 27 January 2009 - 01:06

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Några veckor? Det verkar ju finnas de här som har väntat i månader. Det är inte värt det. De senaste, även icke-Jasper är stabila och tror ni verkligen att Jasper blir så mycket tystare?

Men visst, om det passar er. Jag tycker bara att det lite märkligt.

Postad 27 January 2009 - 02:42

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis finns det en del jaspers i omlopp när min juni-06 box rrodar för andra gången i juli... ;)

Postad 27 January 2009 - 09:26

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Några veckor? Det verkar ju finnas de här som har väntat i månader. Det är inte värt det. De senaste, även icke-Jasper är stabila och tror ni verkligen att Jasper blir så mycket tystare?

Men visst, om det passar er. Jag tycker bara att det lite märkligt.

Handlar inte bara om ljudnivån. Utan även att de drar mindre ström och därmed är svalare och har mycket mer minne.

Postad 27 January 2009 - 09:35

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

har mycket mer minne.

Vad är det för minne Jasper har som inte en Falcon har om jag får fråga? Och vad ska du med det sk
extra minnet till? ;)

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 27 January 2009 - 09:36.

Postad 27 January 2009 - 09:43

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Och vad ska du med det sk extra minnet till? ;)

Jasper har 256MB (?) inbyggt och kräver inte längre externt minneskort för sparningar vilket är mycket smidigt för Arcade-utgåvan.

En annan anledning till detta är för att kunna installera NXE gränssnittet utan att ha hårddisk eller externt minneskort.

Själv skulle jag vilja ha inbyggt minne för att kunna formatera hårddisken utan att bli av med mina sparningar.

Redigerat av Walkir, 27 January 2009 - 09:47.

Postad 27 January 2009 - 09:51

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Är det inte bättre att ha minnet i en HDD eller externt minneskort så att det blir mer lite
mer portabelt? Sen har väl ändå nästan alla en HDD iaf? Om du måste skicka in Xboxen på
reparation så kan du ju inte heller ta bort minnet och rädda dina sparningar då..

Postad 27 January 2009 - 10:08

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Tycker det känns mkt bättre med mer minne, de smetar ju på det av någon anledning. Vem vet vad som komma skall? Sen är det alltid gött att ha det senaste. ;) Och jag har ingen brådska heller, jag kan vänta. Det enda jag kommer spela är typ FIFA, NHL och MIrrors Edgde. Möjligen några till såsom GTA och liknande.

Postad 27 January 2009 - 10:13

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Tycker det känns mkt bättre med mer minne

Men grejen är ju att du inte får mera minne, du får det bara inbyggt i 360:n istället för i en separat enhet.
Ska man se krasst på det så får du väl MINDRE minne med Jaspern. I gamla versioner så får du ju minneskortet
med PLUS ett mindre internt flashminne. I Jasper så får du väl 256mb inbyggt minne som ska täcka till ALLT..eller?

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 27 January 2009 - 10:14.

Postad 27 January 2009 - 12:17

BleeNr1
  • BleeNr1
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Men grejen är ju att du inte får mera minne, du får det bara inbyggt i 360:n istället för i en separat enhet.
Ska man se krasst på det så får du väl MINDRE minne med Jaspern. I gamla versioner så får du ju minneskortet
med PLUS ett mindre internt flashminne. I Jasper så får du väl 256mb inbyggt minne som ska täcka till ALLT..eller?

Nej, det är som du sa först. Istället för ett externt minneskort så har Jasper inbyggt minne. Detta pga den nya dashboard-uppdateringen NXE, man vill ju gärna ha den permanent i xboxen. Gamla versioner har således inget inbyggt minne, bara ett minneskort.

Redigerat av BleeNr1, 27 January 2009 - 12:17.

Postad 27 January 2009 - 12:44

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Jo gamla versioner har oxå ett inbyggt flashminne, dock inte lika stort och enbart till för OS:et och inget annat.
Nu på Jasper ska ju OS:et(NXE) trängas på samma 256mb som dina savegames, vilket i slutändan betyder att
du har mindre minne att spara spel på då. Dock måste ju NXE ligga på minneskort/HDD om du har en äldre modell
så minnesmässigt så är den reella skillnaden absolut NOLL mellan Jasper och dom äldre revisionerna.

Postad 27 January 2009 - 14:24

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Jo gamla versioner har oxå ett inbyggt flashminne, dock inte lika stort och enbart till för OS:et och inget annat.
Nu på Jasper ska ju OS:et(NXE) trängas på samma 256mb som dina savegames, vilket i slutändan betyder att
du har mindre minne att spara spel på då. Dock måste ju NXE ligga på minneskort/HDD om du har en äldre modell
så minnesmässigt så är den reella skillnaden absolut NOLL mellan Jasper och dom äldre revisionerna.

Man kan köpa ett minneskort till Jasper också för att spara spel om det nu behövs eller innan service osv eller hur? Är alltid bra med mer minne. Ett OS känns ju något bättre på ett inbyggt minne än på ett minneskort om jag ska säga vad jag tycker.

Postad 27 January 2009 - 14:39

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Visst kan man köpa till minne iform av ett minneskort eller HDD, nu var det ju dock vad som ingår
som det handlade om, inte vad som kan köpas till. Själv skulle jag dock aldrig komma på tanken att
äga en Xbox 360 utan en HDD till.

Postad 27 January 2009 - 14:40

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Japp, då fick man idag hem sin Premium 60GB, beställd på Dustin Home. Batch 0838 så det var inte Jasper men dock Falcon som duger utmärkt åt mig.
Förstår inte alla som säger att den låter så mycket. Det gör inte min. Min dator betydligt låter mer.
Har köpt laddbara batterier och en sån där laddare som man kan ladda med samtidigt som man spelar. Är det någon som vet hur man ser att batteriet är fulladdat? Släcks den röda lampan på laddaren då? Eller de gröna fälten runt xbox knappen, har dom något med det hela att göra?

Postad 27 January 2009 - 14:52

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Visst kan man köpa till minne iform av ett minneskort eller HDD, nu var det ju dock vad som ingår
som det handlade om, inte vad som kan köpas till. Själv skulle jag dock aldrig komma på tanken att

Minneskort till icke-jaspers. Får man med det?

Japp, då fick man idag hem sin Premium 60GB, beställd på Dustin Home. Batch 0838 så det var inte Jasper men dock Falcon som duger utmärkt åt mig.
Förstår inte alla som säger att den låter så mycket. Det gör inte min. Min dator betydligt låter mer.
Har köpt laddbara batterier och en sån där laddare som man kan ladda med samtidigt som man spelar. Är det någon som vet hur man ser att batteriet är fulladdat? Släcks den röda lampan på laddaren då? Eller de gröna fälten runt xbox knappen, har dom något med det hela att göra?

Tydligen ska det där med ljudnivån vara lite slump. SÅ du har väl haft tur. :) Det som låster mest är ju dock cd-spelaren. Men eftersom spel ska gå att installera på hårddisken nu så försvinner ju mkt av det problemete eftersom den inte behöver snurra hela tiden då spelen körs från disken.

Postad 27 January 2009 - 15:07

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Den röda lampan blir grön.

Postad 27 January 2009 - 15:55

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Antagligen vet du detta redan men det skadar inte att upprepas, låt inte batterierna självurladda, polaren gjorde detta misstag (samt tydligen några på detta forum) och har man otur kommer det inte längre gå att ladda batterierna utan extrema åtgärder. Bästa verkar dock vara att köpa uppladdningsbara batterier och laddare, då kan man ladda flera batterier under tiden man spelar eller ladda utan att behöva ha boxen på samtidigt.

Postad 27 January 2009 - 16:01

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Minneskort till icke-jaspers. Får man med det?

Yes box, fast bara till Arcade då.

Postad 27 January 2009 - 16:07

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Antagligen vet du detta redan men det skadar inte att upprepas, låt inte batterierna självurladda, polaren gjorde detta misstag (samt tydligen några på detta forum) och har man otur kommer det inte längre gå att ladda batterierna utan extrema åtgärder. Bästa verkar dock vara att köpa uppladdningsbara batterier och laddare, då kan man ladda flera batterier under tiden man spelar eller ladda utan att behöva ha boxen på samtidigt.

De kan ju även laddas i USB-porten på datorn.

Postad 27 January 2009 - 16:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Exakt. Så det där om "mer minne" är i mina ögon självbedrägeri. Köp en med hårddisk, ni lär inte ångra det valet.

Det ni lär ångra är att ni inte köpte en tidigare...

Postad 27 January 2009 - 17:06

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Exakt. Så det där om "mer minne" är i mina ögon självbedrägeri. Köp en med hårddisk, ni lär inte ångra det valet.

Det ni lär ångra är att ni inte köpte en tidigare...

Självbedrägeri? Knappast. Och jag hade inte tänkt köpa en Arcade om du trodde det. Jag ska köpa en Elite (svart och fin) med Jasper. Utan disk finns inte på världskartan eftersom jag kommer störa mig på spinn-ljudet från dvd-spelare.

Lär inte ångra att jag inte köpte en tidigare nej. För jag vill ha det bästa och nöjer mig inte med något annat när jag vet att något nyare ska komma inom kort och kommer kosta detsamma.

Även om nu ljudnivåerna och minnet inte gör någon skillnad så står det fortfarande fast att Jasper drar mindre ström och därmed gör maskinen svalare, speciellt om fläktarna nu snurrar lika fort som vid högre strömförbrukning.

Så ni som köpt nyligen och är lite småbittra över att ni inte fick/kunde vänta på en Jasper: Ni kan sluta försöka argumentera för att Jasper inte är bättre på NÅGOT sätt för det får oss inte att ändra oss då vi vet att den är bättre, om än lite. Än hellre kan ni sluta tjata om huruvida vi förlorar speltid eller inte också, för om det varit sååå vitktigt ur det perspektivet hade vi nog köpt en för lääääänge sedan... Bra. Tack! :)

Postad 27 January 2009 - 17:15

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
Utan att gå allt för offtopic, slipper man läsarens ljud även med backuper på spel, dvs går de att installera åxo?

Postad 27 January 2009 - 18:13

Gneiss
  • Gneiss
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag tänkte åka runt och leta efter Arcade jasper imorgon. Då min Falcon från vintern 07 har gjort sitt - tyvärr.
Vad ska man tänka på när man letar?

LOT nummer 0849 och uppåt?
Finns det något mer man kan undersöka kartongen efter?
Ska det även vara skrivet 150w på utsidan av kartongen?

Tacksam för upplysningar.

Redigerat av Gneiss, 27 January 2009 - 18:14.

Postad 27 January 2009 - 20:17

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Jag tänkte åka runt och leta efter Arcade jasper imorgon. Då min Falcon från vintern 07 har gjort sitt - tyvärr.
Vad ska man tänka på när man letar?

LOT nummer 0849 och uppåt?
Finns det något mer man kan undersöka kartongen efter?
Ska det även vara skrivet 150w på utsidan av kartongen?

Tacksam för upplysningar.

Har du inte garanti på den du har? Eller har du varit så osannolikt våldsam mot den att det inte går på garantin?

Tror alla Arcade du hittar är Jasper eftersom alla barnfamiljer köpte en billig Arcade innan jul så den finns bara i Jasper nu.

Postad 27 January 2009 - 21:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Har du inte garanti på den du har? Eller har du varit så osannolikt våldsam mot den att det inte går på garantin?

Tror alla Arcade du hittar är Jasper eftersom alla barnfamiljer köpte en billig Arcade innan jul så den finns bara i Jasper nu.

Tyvärr är det inte så. Har varit på Game i Lödde, Lund och Malmö - Inga jasper
El Giganten hittar jag inga arcade på
Siba hade få men inte jasper
Media Markt har gigantiska lager men inga Jasper

Postad 27 January 2009 - 21:25

Gneiss
  • Gneiss
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Precis, den var tydligen lite tilltufsad och Microsoft vägrade att laga den.

Postad 27 January 2009 - 21:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Precis, den var tydligen lite tilltufsad och Microsoft vägrade att laga den.

OMa mig om du vill sälja din söndriga sak. Är på jakt efter ett skal som jag ska måla, med HDMI.

Postad 27 January 2009 - 21:41

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Tyvärr är det inte så. Har varit på Game i Lödde, Lund och Malmö - Inga jasper
El Giganten hittar jag inga arcade på
Siba hade få men inte jasper
Media Markt har gigantiska lager men inga Jasper

Jasså. Kanaske bara är här i Sthlm då. :)

Postad 27 January 2009 - 22:51

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Det verkar vara Arcades på gång från Siba - mycket möjligt att det är Jasper (Arcade har varit helt slut i Sverige en längre tid nu)

Just nu har de Arcade på lager i internetbutiken och Backaplan i Göteborg (som är deras huvudkontor och centrallager)

Med största sannolikhet kommer de till resten av Siba-butikerna inom kort.

Själv har jag en moddad 120Gb disk, en Lian Li låda samt 2 Noctua 90mm kylare som står och väntar på Jasper :)

Postad 28 January 2009 - 11:57

Schlafen
  • Schlafen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hittade en Arcade på Elgiganten i Skövde i söndags som visade sig vara Jasper, noterade att det bara stod 256 mb memory på ovansidan av lådan, och inte memory unit. Dock fick jag med den gamla nätdelen :)

Redigerat av Schlafen, 28 January 2009 - 12:10.

Postad 28 January 2009 - 15:31

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Hittade en Arcade på Elgiganten i Skövde i söndags som visade sig vara Jasper, noterade att det bara stod 256 mb memory på ovansidan av lådan, och inte memory unit. Dock fick jag med den gamla nätdelen :P

Grattis! Elgiganten är lite skumma eftersom de inte listar Arcade på sin webbplats men de finns ändå på vissa varuhus. Det finns t.ex. en hel hög i Bromma men de har jag kollat igenom 2 gånger redan :)

Postad 28 January 2009 - 20:44

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Självbedrägeri? Knappast. Och jag hade inte tänkt köpa en Arcade om du trodde det. Jag ska köpa en Elite (svart och fin) med Jasper. Utan disk finns inte på världskartan eftersom jag kommer störa mig på spinn-ljudet från dvd-spelare.

Och ändå drar du upp minnet som en orsak att vänta? Det blir bara märkligare.

Det kommer väl antagligen att komma nya versioner efter Jasper, när ska man sluta vänta?

Jag tror inte den kommer att bli så mycket tystare och kallare. Men whatever floats your boat...

Postad 28 January 2009 - 22:27

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Och ändå drar du upp minnet som en orsak att vänta? Det blir bara märkligare.

Det kommer väl antagligen att komma nya versioner efter Jasper, när ska man sluta vänta?

Jag tror inte den kommer att bli så mycket tystare och kallare. Men whatever floats your boat...

Men snälla när ska du ge dig och låta folk göra som de vill? Om jag säger att jag inte går miste om något genom att vänta så är det så. Den som säger emot det är rentav dum i huvudet.

Minnet är väl en orsak om än liten i sammanhanget, ja. Inget konstigt med det.

Tror inte det kommer någon direkt ny efter jasper, som har så påtagliga skillnader som jasper har jämfört med falcon. Nästa sådant steg lär bli en helt ny konsol.

Tro vad du vill. Men lägre strömförbrukning ger uppenbart svalare vid samma kylning (som det tydligen är om fläktarna snurrar lika fort i jasper). Men eftersom värmen inte verkar vara något stort problem längre så får gärna fälktarna snurra lite långsammare och totalt sett ge samma värmeutveckling som falcon, men bli tystare. Men så verkar det ju tyvärr inte vara. Men istället blir det svalare. Det är ju fakta.

Sluta vara så bitter över att vissa vill ha det bästa när du inte själv har det. Puss och kram!

Postad 28 January 2009 - 22:30

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Kommer väl en ny version där CPU och GPU ska vara samma chip? Är inte så teknisk av mig men googla på Valhalla har jag för mig det kallas.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.