Lg KU990 va tror ni om denna?
1146 svar till detta ämne
Postad 12 december 2007 - 22:10
Unregistered9bae0dbb
-
Unregistered9bae0dbb
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag såg att det frågats förut men har inte hittat nått svar så jag provar igen; är det någon som har en uppfattning om responstiden på skärmen? Jag skickar mycket SMS och med min k800i går det nu ganska fort att skriva. Kommer jag vara tvungen att ha längre pauser mellan bokstäverna när jag använder T9 på denna telefon än jag har med min k800i?
Jag tycker att den har väldigt bra responstid. Jag provade just att skriva så snabbt jag kunde (med T9), och det var inga problem, men så är jag inte heller något SMS-freak  Kanske någon Viewty-ägare med mer SMS-vana kan ge ett bättre svar?
Redigerat av Unregistered9bae0dbb, 12 december 2007 - 22:19.
Postad 12 december 2007 - 22:45
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Tycker väl själv att det nästan är lättare att skriva sms med den här en med den utan touch jag hade innan (s500i.) och då är inte den telefonen slö och skriva med.  Så jag kan bara instämma ovan.
Postad 12 december 2007 - 23:31
caroline81
-
caroline81
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Är det någon som kan bekräfta om ringsignalen på viewty är stegrande? (som den är på vissa nokia-modeller samt på lg prada). Jag vill kunna ställa in ringvolymen på den volymen jag väljer så den ej börjar lågt o blir högre ö höger då man, IMO, lätt missar samtal.
Sedan undrar jag hur det är med smileys när man skriver och tar emot sms? Är de som på SE-telefonerna så man ser emoticons i en lista samt animationer?
Tack
Postad 13 december 2007 - 01:06
bongomatic
-
bongomatic
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Ska köpa min imorgon, kan komma med kritiska kommentarer då... Jag testade den på mediamarkt och märkte att skärmen inte är lika "touchy" som Apple Touch (nej jag är lååångt ifrån apple fan) men däremot vibrator funktionen i LG spöar apple rätt hårt, men det är mer... trycka än "toucha" som gäller... (lägg märke till: Touch, inte iPhone).
Kort också om inputmetoderna efter 5 minuters lekande: Finns ett litet T9 tangentbord, ett QWERTY software tangentbord och sen igenkänning av det man skriver med handstil... som var totalt värdelös faktiskt, tyvärr men QWERTY var rätt soft faktiskt, T9 var också funkis.
Återkommer när den är köpt.
Postad 13 december 2007 - 10:02
Karja
-
Karja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Angående slöhet när man skriver sms, det är ju något touch telefoner har fått kritik för, men det gäller alltså inte Viewty? Google maps, hur funkar det, någon som vet?
Mvh
Postad 13 december 2007 - 12:16
Unregistered9bae0dbb
-
Unregistered9bae0dbb
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Angående slöhet när man skriver sms, det är ju något touch telefoner har fått kritik för, men det gäller alltså inte Viewty? Google maps, hur funkar det, någon som vet?
Mvh
Jag tycker då att det fungerar riktigt bra att skriva SMS på Viewty'n. Google Maps fungerar väldigt bra tycker jag. Det går en aning slött att ladda in kartor när man navigerar sig fram, men så har jag inte heller Turbo-3G täckning där jag befinner mig. Man "drar sig fram" på kartorna med fingret/stylusen och kan zooma in/ut (förstås). Man kan välja "satellitvy" också, så att man får satellitbilder under gatunamnen och vägnäten, och så finns det en praktisk sökfunktion så att man kan skriva in t.ex. "restaurang" och då får man markerat på kartan var alla närliggande restauranger finns. Klickar man sedan på en restaurang (eller vad man nu sökt efter), så finns det oftast adress och telefonnummer dit, så om man vill så kan man bara trycka på en knapp så ringer man upp restaurangen och kan boka ett bord eller något sånt. Väldigt praktiskt.
Redigerat av Unregistered9bae0dbb, 13 december 2007 - 12:17.
Postad 13 december 2007 - 19:50
Karja
-
Karja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Man måste alltså alltid vara inloggad på nätet när man använder google maps? Blir inte det in i helsikkes dyrt om man säg, vill använda kartorna under en tid när man kör bil eller är ute och går i en främmande stad, i synnerhet i utlandet?
Redigerat av Karja, 13 december 2007 - 19:51.
Postad 13 december 2007 - 20:55
Hmmm_
-
Hmmm_
-
Rookie
-
7 inlägg
Hur är kvaliten på telefonen, och LG över huvud taget? Någon som har tidigare erfarenheter av likanande telefoner, (prada tex) tänkte på tochscreen och sånt? Tror ni den pallar 2 år +...?
Postad 13 december 2007 - 20:57
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Hur är kvaliten på telefonen, och LG över huvud taget? Någon som har tidigare erfarenheter av likanande telefoner, (prada tex) tänkte på tochscreen och sånt? Tror ni den pallar 2 år +...?
Bästa kvaliten på en lg-lur än så länge iaf
Postad 13 december 2007 - 20:59
Hmmm_
-
Hmmm_
-
Rookie
-
7 inlägg
okej, låter bra:D Vill bara att den ska hålla ett tag med tanke på att den kostar en del:)
Postad 13 december 2007 - 21:04
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
okej, låter bra:D Vill bara att den ska hålla ett tag med tanke på att den kostar en del:)
joo ^^ Och skärmen klarar väl sig så länge man tar hand om den det vill säga
Postad 13 december 2007 - 21:16
Hmmm_
-
Hmmm_
-
Rookie
-
7 inlägg
Är skyddsplast ett "måste", blir den lätt repig utan eller?
Postad 13 december 2007 - 21:24
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ett tips för er som vill ställa ett snabbt alarm på tex 7 min då du ska koka äggen  tryck på klockan som är på "huvudbilden" och en liten ringklocka kommer fram bredvid klockan..tryck på den och du kan enkelt ställa ett alarm. Sedan en länk till en bra sida som handlar enbart om ku990. http://www.ku990.co.uk/index.htmlSkyddsplast följer med som inte var allt för svår att sätta på...blev väldigt bra för min del och märks knappt.
Redigerat av Unregistered691556c0, 13 december 2007 - 21:25.
Postad 13 december 2007 - 21:48
kallep88
-
kallep88
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag undrar också över om den pallar 2 år + ? Tänker främst på touchscreenen, är det samma kvalité som en vanlig? "Håller" den lika länge?
Postad 13 december 2007 - 22:24
Jockopoc
-
Jockopoc
-
Rookie
-
4 inlägg
det är ju ändå en telefon vi snackar om, så :-), hur är ljudet när man pratar? lågt, högt, burkigt, eko, brus? hur upplever samtalsparten det?
och min andra fråga, än en gång, hur blir kvaliteten om man kör upp en film på teven via tv-out?
sitter och hoppas nu på att den ska komma till tre imorgon!!!
Postad 13 december 2007 - 22:44
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
det är ju ändå en telefon vi snackar om, så :-), hur är ljudet när man pratar? lågt, högt, burkigt, eko, brus? hur upplever samtalsparten det?
och min andra fråga, än en gång, hur blir kvaliteten om man kör upp en film på teven via tv-out?
sitter och hoppas nu på att den ska komma till tre imorgon!!!
Jag hör samtalsparten klart och tydligt och ändå så har jag inte på högsta samtalsvolymen.De som har ringt/Dem jag har ringt har inte heller klagat över ljudet.Har dock inte prövat högtalaren. Sen så har inte tv-out sladden kommit ut än tyvärr
Postad 13 december 2007 - 23:38
Unregistered977d1c7d
-
Unregistered977d1c7d
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nån som vet var man kan hitta 8gb microsd/transflash minneskort, kan bara hitta microsdhc på 8gb och vet inte om det funkar?
Postad 13 december 2007 - 23:39
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Nån som vet var man kan hitta 8gb microsd/transflash minneskort, kan bara hitta microsdhc på 8gb och vet inte om det funkar?
Alla sd kort större än 4gb kallas sdhc. Edit*: Vad betyder Roaming?Får en sånn symbol på min telefon när den försöker ansluta till 3gnätet
Redigerat av Unregistered0354d681, 13 december 2007 - 23:42.
Postad 14 december 2007 - 02:00
Unregistered9bae0dbb
-
Unregistered9bae0dbb
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Lite kommentarer/svar på föregående frågor: - Jag läste att alla de officiella Viewty-tillbehören inte kommer att börja säljas förrän i början av nästa år. Vi blir alltså tvungna att vänta ett tag innan vi får se hur bra/dålig det fungerar med tv-out.
- 8gb micro sdhc ska fungera på samma sätt som alla andra sd-kort större än 2gb. Eftersom Viewty's nuvarande firmware inte har stöd för mer än 2gb så uppstår det ett litet problem vid användning av större minnesstorlekar. (Läs bl.a. inlägg #198 i denna tråd för mer information om begränsningarna med de större minneskorten).
- När signalen från den egna tele-operatörens nät blir för svag så kan telefonen gå över till en annan operatörs nät som den egna operatören har ett roaming-avtal med. Det betyder att man kan fortsätta använda sin telefon i den andra operatörens nät, men få sina normala samtalspriser på räkningen.
Jag har fått fram roaming-symbolen en gång när jag befann mig i universitetets källare. Då fick jag tillgång till en annan operatörs nät, som bara hade GPRS 
Postad 14 december 2007 - 10:40
Karja
-
Karja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag vet attjag tjatar, men hur funkar kartorna? Är det någon här som testat google maps i sin Viewty eller som vet hur tanken är att funktionen ska fungera?
Postad 14 december 2007 - 11:26
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Lite kommentarer/svar på föregående frågor:
- Jag läste att alla de officiella Viewty-tillbehören inte kommer att börja säljas förrän i början av nästa år. Vi blir alltså tvungna att vänta ett tag innan vi får se hur bra/dålig det fungerar med tv-out.
- 8gb micro sdhc ska fungera på samma sätt som alla andra sd-kort större än 2gb. Eftersom Viewty's nuvarande firmware inte har stöd för mer än 2gb så uppstår det ett litet problem vid användning av större minnesstorlekar. (Läs bl.a. inlägg #198 i denna tråd för mer information om begränsningarna med de större minneskorten).
- När signalen från den egna tele-operatörens nät blir för svag så kan telefonen gå över till en annan operatörs nät som den egna operatören har ett roaming-avtal med. Det betyder att man kan fortsätta använda sin telefon i den andra operatörens nät, men få sina normala samtalspriser på räkningen.
Jag har fått fram roaming-symbolen en gång när jag befann mig i universitetets källare. Då fick jag tillgång till en annan operatörs nät, som bara hade GPRS 
Tack för svaret/svaren.Min håller på och går mellan 3g och gsm hela tiden.Ena stunden är 3g nätet bra och andra så är den likamed 0.Fast jag är på typ samma ställe.Tänk om man surfar och så går den över till gsm? Byts kostnaden till minutkostnad då?
Postad 14 december 2007 - 15:34
Unregistered9bae0dbb
-
Unregistered9bae0dbb
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Tack för svaret/svaren.Min håller på och går mellan 3g och gsm hela tiden.Ena stunden är 3g nätet bra och andra så är den likamed 0.Fast jag är på typ samma ställe.Tänk om man surfar och så går den över till gsm? Byts kostnaden till minutkostnad då?
Jag vet inte riktigt hur det fungerar med andra operatörer, för jag har 3 som operatör och när 3G-mottagningen blir för svag så roamar man och använder Telenor's 2G-nät istället, och jag har uppfattat det som att jag då fortfarande betalar samma pris som jag gör i 3's egna nät. Men jag blev lite osäker nu, så jag måste nog kontakta 3 och fråga vad det är som gäller, så att man inte kommer hem någon dag och hittar en otäckt stor räkning i brevlådan.
Redigerat av Unregistered9bae0dbb, 14 december 2007 - 15:37.
Postad 14 december 2007 - 16:07
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Jag vet inte riktigt hur det fungerar med andra operatörer, för jag har 3 som operatör och när 3G-mottagningen blir för svag så roamar man och använder Telenor's 2G-nät istället, och jag har uppfattat det som att jag då fortfarande betalar samma pris som jag gör i 3's egna nät. Men jag blev lite osäker nu, så jag måste nog kontakta 3 och fråga vad det är som gäller, så att man inte kommer hem någon dag och hittar en otäckt stor räkning i brevlådan. 
Lite offtopic igen men det händer samma sak för flera som har tele2comviq. Lite ontopic då , Någon som har testat webläsaren mycket?Kan man see hur mkt kb man har laddat ner?
Postad 14 december 2007 - 16:58
kallep88
-
kallep88
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
läste här i tråden att telefonen skulle komma till tre, antingen igår eller idag.
men jag hittar den inte på hemsidan??
Postad 14 december 2007 - 17:18
Unregistered9bae0dbb
-
Unregistered9bae0dbb
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Lite offtopic igen men det händer samma sak för flera som har tele2comviq. Lite ontopic då , Någon som har testat webläsaren mycket?Kan man see hur mkt kb man har laddat ner?
Mottagen och skickad data kan man se på: Samtalslistor > DatavolymMen jag antar att det gäller alla applikationer i telefonen och inte enbart webbläsaren. För oss med 3 som operatör, så kan man logga in på "Mitt 3" för att se precis hur stor datamängd man har använt, vilket datum det var och hur mycket det kostade. Men eftersom jag har ett datapaket-tillval så får jag surfa gratis 1gb/månad så det står bara 0,00 SEK överallt
Postad 14 december 2007 - 17:23
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Lite offtopic igen men det händer samma sak för flera som har tele2comviq. Lite ontopic då , Någon som har testat webläsaren mycket?Kan man see hur mkt kb man har laddat ner? Mottagen och skickad data kan man se på: Samtalslistor > Datavolym Men jag antar att det gäller alla applikationer i telefonen och inte enbart webbläsaren.
För oss med 3 som operatör, så kan man logga in på "Mitt 3" för att se precis hur stor datamängd man har använt, vilket datum det var och hur mycket det kostade. Men eftersom jag har ett datapaket-tillval så får jag surfa gratis 1gb/månad så det står bara 0,00 SEK överallt 
Aha men är luren brandad någonting? Gillar inte att ha 3loggor och sånt men 3 är en väldigt bra operatör.Hur mycket kostar din telefon totalt att ha i månaden?
Postad 14 december 2007 - 17:33
Unregistered9bae0dbb
-
Unregistered9bae0dbb
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Lite offtopic igen men det händer samma sak för flera som har tele2comviq. Lite ontopic då , Någon som har testat webläsaren mycket?Kan man see hur mkt kb man har laddat ner? Mottagen och skickad data kan man se på: Samtalslistor > Datavolym Men jag antar att det gäller alla applikationer i telefonen och inte enbart webbläsaren.
För oss med 3 som operatör, så kan man logga in på "Mitt 3" för att se precis hur stor datamängd man har använt, vilket datum det var och hur mycket det kostade. Men eftersom jag har ett datapaket-tillval så får jag surfa gratis 1gb/månad så det står bara 0,00 SEK överallt 
Aha men är luren brandad någonting? Gillar inte att ha 3loggor och sånt men 3 är en väldigt bra operatör.Hur mycket kostar din telefon totalt att ha i månaden?
Nej, jag ville inte ha någon brandad telefon, så jag köpte telefonen för sig och beställde abonnemanget för sig. Är än så länge mycket nöjd med båda köpen  Edit: jaja, du frågade om kostnaden också...  Telefonen fick jag i födelsedagspresent så den blev billig  abonnemanget kostar 69:- per månad, och då får jag ringa 1000 minuter till 3-mobiler eller fasta telefoner (0,69 kr till övriga). Datapaket-tillvalet kostar 99:- för 1gb/månad, och det är det värt. Första dagen jag använde telefonen så blev min datatrafikräkning 60:-  då bestämde jag att det var värt att köpa till data-tillvalet...
Redigerat av Unregistered9bae0dbb, 14 december 2007 - 19:27.
Postad 14 december 2007 - 22:40
Karja
-
Karja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag pratade med 3 idag och då visste tösen på kundtjänst inte när dom skulle få in Viewty. Ska in i en 3 butik i morgon och sätta lite press på dom.
Postad 14 december 2007 - 22:44
kallep88
-
kallep88
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag pratade med 3 idag och då visste tösen på kundtjänst inte när dom skulle få in Viewty. Ska in i en 3 butik i morgon och sätta lite press på dom.
skriv imorgon hur det gick och vad dom sa!
Postad 14 december 2007 - 22:52
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
3 låter väldigt bra men jag många av mina kontakter har comviq och jag vill kunna skicka gratis sms till dem forfarande  Annars hade jag bytt till 3.
Postad 14 december 2007 - 23:03
Ponta86
-
Ponta86
-
Rookie
-
5 inlägg
3 får in den i nästa vecka sa de idag, så fick bli telenor istället.
Någon som har köpt telefonen som har den i någon tygficka av nåt slag för att inte skada lins och skärm?
MVH P
Postad 14 december 2007 - 23:59
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Var och köpte en på Telia idag, blev lite impulsköp.
Är både nöjd och missnöjd. Känns som att mjukvaran inte riktigt är färdig, riktig miss t.ex. att man inte kan ha qwerty-tangentbord på alla ställen där man ska mata in text.
För de som kör Mac OS X som jag gör så kan det var värt att tänka på att den inte fungerar med iSync, tydligen kommer den inte att göra det i framtiden heller. Det fungerar dock bra att flytta bilder, musik m.m. via finder. Men att synka kalender och så fungerar alltså inte i Mac OS X.
Den var lite kinkig med id3-taggarna, när jag förde över musik först fungerade de inte alls, men hittade att man skulle konvertera dem till Version 2.3. Då funkar det på alla skivor utom en. Omslag fungerar på vissa skivor, men inte på alla. Jag använder iTunes för att redigera id3-taggar och lägga till omslag.
Tycker att ljudet är lite sådär, dels är det något konstigt missljud i vänster kanal. Sen går det inte att ha riktigt hög volym. Ljudet känns lite tunt och tråkigt. Mottagningen i radion var inte heller helt klockren, tycker den är sämre än min w810i.
Köpte ett 4 gb-minne, det var lite onödigt. Har nu formaterat det till 2gb i telefonen, annars funkade det inte att spara bilder från kameran till det.
Får verkligen hoppas på en uppdatering som löser detta med minneskortet, qwerty-tangentborder och musikspelarens problem.
Såg att vissa hade klagat på att man måste använda pennan för att scrolla i listor, men det behöver man inte. Man kan trycka i listan och hålla fingret nedtryckt och sedan dra listan upp och ner. Detta fungerar också när man surfar. Men känslan är inte helt klockren, men det fungerar i alla fall. Tycker överhuvudtaget att känslan inte är så bra i den tryckkänsliga skärmen, man måste trycka lite för hårt, skulle vara lite känsligare tycker jag. Gränssnittet skulle kunna vara lite mer anpassat för att användas med fingrarna också. Känns lite som en dålig kompromiss att skicka med en lös stylus.
Var noga med att rengöra skärmen från allt damm innan ni sätter på skyddsfilmen för skärmen, jag lyckades få bubblor p.g.a. damm som inte går att trycka ut. Beställde ny skyddsfilm från Martin Fields, återkommer när jag fått den.
Någon som vet om den skyddsfilm som man får med är som Martin Fields att man kan ta av och sätta dit igen?
Postad 15 december 2007 - 00:05
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
vad tar dom för den på telia med abbonemang?
Postad 15 december 2007 - 00:19
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Telia subventionerar väl inget direkt, jag tog den med 18 månaders bindningstid och 200 kr i förhöjd månadsavgift. Då fick jag lägga 500 kr kontant. Blir alltså 4100 totalt.
Edit: Då har jag alltså Telia till vänner. De kanske subventionerar när man tar dyrare abbonemang.
Redigerat av mope, 15 december 2007 - 00:20.
Postad 15 december 2007 - 00:30
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Var och köpte en på Telia idag, blev lite impulsköp.
Är både nöjd och missnöjd. Känns som att mjukvaran inte riktigt är färdig, riktig miss t.ex. att man inte kan ha qwerty-tangentbord på alla ställen där man ska mata in text.
För de som kör Mac OS X som jag gör så kan det var värt att tänka på att den inte fungerar med iSync, tydligen kommer den inte att göra det i framtiden heller. Det fungerar dock bra att flytta bilder, musik m.m. via finder. Men att synka kalender och så fungerar alltså inte i Mac OS X.
Den var lite kinkig med id3-taggarna, när jag förde över musik först fungerade de inte alls, men hittade att man skulle konvertera dem till Version 2.3. Då funkar det på alla skivor utom en. Omslag fungerar på vissa skivor, men inte på alla. Jag använder iTunes för att redigera id3-taggar och lägga till omslag.
Tycker att ljudet är lite sådär, dels är det något konstigt missljud i vänster kanal. Sen går det inte att ha riktigt hög volym. Ljudet känns lite tunt och tråkigt. Mottagningen i radion var inte heller helt klockren, tycker den är sämre än min w810i.
Köpte ett 4 gb-minne, det var lite onödigt. Har nu formaterat det till 2gb i telefonen, annars funkade det inte att spara bilder från kameran till det.
Får verkligen hoppas på en uppdatering som löser detta med minneskortet, qwerty-tangentborder och musikspelarens problem.
Såg att vissa hade klagat på att man måste använda pennan för att scrolla i listor, men det behöver man inte. Man kan trycka i listan och hålla fingret nedtryckt och sedan dra listan upp och ner. Detta fungerar också när man surfar. Men känslan är inte helt klockren, men det fungerar i alla fall. Tycker överhuvudtaget att känslan inte är så bra i den tryckkänsliga skärmen, man måste trycka lite för hårt, skulle vara lite känsligare tycker jag. Gränssnittet skulle kunna vara lite mer anpassat för att användas med fingrarna också. Känns lite som en dålig kompromiss att skicka med en lös stylus.
Var noga med att rengöra skärmen från allt damm innan ni sätter på skyddsfilmen för skärmen, jag lyckades få bubblor p.g.a. damm som inte går att trycka ut. Beställde ny skyddsfilm från Martin Fields, återkommer när jag fått den.
Någon som vet om den skyddsfilm som man får med är som Martin Fields att man kan ta av och sätta dit igen?
varför ska du ha qwerty tangetbord överallt? ÄR nöjd så länge det finns till webläsaren och till sms:en. Mac har dem väl gått ut med att det inte funkar att sync:a med? Missljud får inte jag ur min.Ljudet från högtalaren är dock lite långt men inte sen när det väl går till headsettet.Detsamma gällandes radion. Finns hur mkt ljud som helst att tillgå.Har du testat skruvat upp volymen på hjulet till adapter'n? Tycker ljudet är klarare än från min S500i men dock lite mindre bas. Att du formatera det i telefonen var lite dumt med tanke på att jag har tagit upp det flera gånger i tråden att telefonen formaterar till 2gb. Du skulle ha gjort det i datorn. Och det där med scrollningen har du uppfattat fel. Tex i mapparna mina bilder och min musik så kan du inte scrolla på det sättet.Utan du måste använda hjulet på baksidan eller pennan längs sidan.Om du hade läst lite bättre hade du sätt att dem syfta på just det.Känslan i skärmen är just det jag finner klockrent. Spec när du känner vibrationer när du trycker (Fast det känns mer som ett gummiband spänns av enligt mitt tycke.) Föresten så är gränsnittet väl anpassat för fingrarna. Där av att de flesta knapparna är så stora och lättanvända menyer.Telefonen är gjord för att användas med fingrarna enligt lg själva. Stylusen skickar dem bara med utifall någon vill använda den istället.Ks20 är det tvärtom för.Sen så kan inte touchen vara för lätt isf skulle det vara väldigt lätt att råka komma åt någonting annat. Tror nästan alla förstår att man ska tvätta av skärmen först men det glömde du tydligen att göra Mvh
Postad 15 december 2007 - 00:43
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Nej, det finns inte qwerty-tangentbord i webbläsaren för att skriva in URL:er, däremot för input i fält och så när man är i landskapsläge.
Jo, de har nog gått ut med att det inte ska gå och synca med Mac, men kan vara bra att påpeka om det är någon med Ma cOS som funderar på den. För mig personligen är det inte så jätteviktigt.
Jepp, jag har skruvat upp ljudet på adaptern.
Alltså, jag visste att det skulle bli 2gb när jag formaterade det i telefonen, men jag insåg att jag ville få bilderna från kameran på minneskortet.
Okej, hade missat att det var just de listorna de menade. Men där är scrollen lite bredare, tycker det fungerar med fingrarna där. Men vissa ikoner och likande är lite för små för att det ska fungera klockrent med fingrarna.
Självklart förstod jag att man skulle rengöra den innan, putsade den noga med microfiberduk innan. Men lyckades ändå få damm imellan på något sätt.
Redigerat av mope, 15 december 2007 - 00:45.
Postad 15 december 2007 - 00:46
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Självklart förstod jag att man skulle rengöra den innan, putsade den noga med microfibertrasa innan. Men lyckades ändå få damm imella på något sätt.
Otur säger jag bara då.Får hoppas på att det går bättre med det nya du beställde.
Postad 15 december 2007 - 14:05
Karja
-
Karja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Kan man verkligen inte spara foton om man har ett minneskort större än 2GB, finns det ingen fuling man kan göra så att bilderna ändå sparas?
Som någon redan sagt, 3 ska få in telefonen i nästa vecka, men vilken dag eller till vilket pris visste de inte tyvärr.
Postad 15 december 2007 - 14:22
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Kan man verkligen inte spara foton om man har ett minneskort större än 2GB, finns det ingen fuling man kan göra så att bilderna ändå sparas?
Som någon redan sagt, 3 ska få in telefonen i nästa vecka, men vilken dag eller till vilket pris visste de inte tyvärr.
Jo det kan du.Du kan forsätta spara över till kortet men den kommer inte kunna hålla koll på hur mycket som är sparat. Och det tåls att säga igen.Formatera kortet i datorn.
Postad 15 december 2007 - 14:26
Karja
-
Karja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Får man upp ett felmeddelande som man enkelt kan klicka bort då? Sonic, hur stort minne har du och uppskattningsvis, hur fullt är det? Har det påverkar mjukvaran något, känns telefonen slöare eller trögare på nått sätt?
Postad 15 december 2007 - 14:46
Ponta86
-
Ponta86
-
Rookie
-
5 inlägg
telefonen kostar 199 kr/ mån i 18 månader om man tar ett 3 bomben friends eller vad det heter. det billigaste abonemanget för de som ringer ganska lite iaf...
Postad 15 december 2007 - 14:53
Karja
-
Karja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
telefonen kostar 199 kr/ mån i 18 månader om man tar ett 3 bomben friends eller vad det heter. det billigaste abonemanget för de som ringer ganska lite iaf...
Kan det priset verkligen stämma? Då jag redan har 3bomben friends skulle jag alltså kunna köpa luren för 3582 kr, alltså 199 kr x 18 månader.
Redigerat av Karja, 15 december 2007 - 14:54.
Postad 15 december 2007 - 16:00
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
måste väl va nån tilläggsavgift på det? lät billigt!
Postad 15 december 2007 - 16:45
Jockopoc
-
Jockopoc
-
Rookie
-
4 inlägg
han jag pratade med i 3-butiken sa att jag får telefonen för 99 kr förhöjd månadsavgift i 18 månader om jag tecknar abbonnemang för 199 kr/mån. förmodligen blir det 199+89 i 18 månader om man tecknar via tre.se. ligger därmed i näst högsta priskategorin tillsammans med bl. a. k850i. på 3 alltså.
han sa att den skulle komma 14e eller 17e dec. bara att hoppas på måndag mao.
Postad 15 december 2007 - 16:54
Unregistered1273
-
Unregistered1273
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Ja det är billigt att köpa telefon via 3... ; )
För dom maxar ner priserna så långt det går. Fråga bara Investor som pungar ut hur mycket som helst åt 3!
Love to 3 !
Postad 15 december 2007 - 18:00
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Får man upp ett felmeddelande som man enkelt kan klicka bort då? Sonic, hur stort minne har du och uppskattningsvis, hur fullt är det? Har det påverkar mjukvaran något, känns telefonen slöare eller trögare på nått sätt?
Då jag själv inte har något minneskort i min så kan jag inte svara så specifikt men jag har läst i en del forum om att de inte upplever telefonen som slöare utan det är först när den ska ladda det första gången. kan rekommendera www.gsmarena.se Och här är just viewty: http://www.gsmarena....viewty-2070.phpSen trycker du på read all opinions.En del är lite oseriösa men det finns en del som är seriösa också. Det är många som har prövat med större kort och dem tycker det funkar fint. Mvh
Postad 15 december 2007 - 19:19
carl_theman
-
carl_theman
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! Blir nog en Viewty för mig också, när den väl släpps till tre. Jag pratade med en kille som arbetade på tre och han sa att den skulle släppas nu på torsdag (den 20e) hos dem. Sen har jag några frågor; Hur länge kan man se på film innan batteriet tar slut, alltså från fulladdat? Sen hur lång är batteritiden när man lyssna på musik? Kan man plugga in sina 3.5mm snäckor?
MVH Carl
Redigerat av carl_theman, 15 december 2007 - 22:27.
Postad 15 december 2007 - 23:39
bongomatic
-
bongomatic
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Precis som Sony Ericsson krävs det adapter för att få in sina 3.5mm hörlurar, denna medföljer och är rätt smidig. Volymkontroll och mic på samma. Musikspelaren är rätt okej, däremot otroligt fula färger. Det är rätt mycket stavfel på den svenska översättningen, allt från att ställa in valutan där det står "Ställ in hastigheten" till när den har sparat då det står "Spara".
Otroligt snygg däremot, menyerna är hyffsat snabba... Känns ibland lite sisådär att det inte går att använda QWERTY vart jag vill utan mest sms och webbläsaren. Lite inställningar, har inte hittat vart man ställer in genvägarna på "Genvägsskärmen".
Däremot otroligt schysst multitasking, gillar den biten skarpt. Bara o klicka i hörnet så är det klart...
Får återkomma senare med mer, har hört det finns massa töntiga limits som att det går bara och ha 100 kalenderevents och 5 memos, låter oroande tyvärr.
Postad 16 december 2007 - 10:36
vecmeister
-
vecmeister
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag va i väg och köpte telefonen igår. Jag har läst igenom tråden lite snabbt sådär bara, den här frågan kanske har ställts innan men vore snällt om någon kunde svara ändå, Dom skicka ju med en mini CD med programvara för att konventera tex divx, jag som har mac book pro kan ju inte använda den skivan, de här fråga jag innan jag köpte den och dom ringde till och med upp och kolla.. lite kasst, men iaf, går det att få tag på programvaran eller något liknande till mac osx?
Postad 16 december 2007 - 11:21
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag har också Macbook Pro, fick fixa en annan dator att stoppa in den i och läsa över till USB-minne. Installerade sedan programvaran (LG PC Suite) via VMware Fusion, fick det dock inte att fungera via USB, däremot med bluetooth, dock kopplade den ner hela tiden, lite jobbigt när man skulle editera kontakter.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|