Denon AVR-3808
(Förstärkare)
|
1
|
(26)
|
Inga priser |
Postad 06 December 2007 - 15:31
Jag hoppas också att transportföretaget inte ringer 10 minuter innan de levererar. Jag har en halvtimmme hem från jobbet.
Redigerat av Kettricken, 06 December 2007 - 15:33.
Postad 06 December 2007 - 15:34
Fick just mail från Hifi-Regler, de har inte alla Svarta enheter på lager och hade fått besked på att de kund få hem tills på måndag från Denon. Nu fick hon ett mail från Denon som säger att det kan bli förseningar ... och kanske inte leverans innan jul på de svarta enheterna. Hon sa att de gör allt för att få fram de svarta.
Hon undrar om någon kan tänka sig att ta en silver istället för svart?
Någon som vill byta färg från Svart till Silver ???
Mailar henne på fredag och ser hur många hon fått tag på....
Hälsningar Patrik Torim
Redigerat av Torim, 06 December 2007 - 16:04.
Postad 06 December 2007 - 16:18
Vad händer nu, måste HiFi Regler ha alla 30 betalningarna på deras konto innan dom börjar leverera?
Postad 06 December 2007 - 16:21
Postad 06 December 2007 - 16:31
Postad 06 December 2007 - 16:38
Jag har fortfarande inte fått amilet om betalningen...:S Jag vill ju så gärna betala
Hej har mailat och frågat om hon gjort din Proforma faktura. Har du fått ordererkännande?
Postad 06 December 2007 - 16:40
Jag har fortfarande inte fått amilet om betalningen...:S Jag vill ju så gärna betala
Hej har mailat och frågat om hon gjort din Proforma faktura. Har du fått ordererkännande?
Ja det har kommit så jag antar att proforma fakturan kommer med i sinom tid.
Postad 06 December 2007 - 16:43
Har bett henne maila mig när hon skickat ut alla Proforma fakturorna.
Hälsningar Torim
Postad 06 December 2007 - 17:08
coolbud, har du fått någon Proforma Faktura? Fanns det två enheter på din?
/Torim
Postad 06 December 2007 - 17:09
edit: Torim, hur långt uppskattar du att de har kommit i sin lista då?
Redigerat av Unregisterede8ab1a27, 06 December 2007 - 17:13.
Postad 06 December 2007 - 17:18
nif
krp
Achmed
petterost
Eclipze_tobbe
Lothar
Mercury101
Tjorgensborg
Ni är kvar enl. min lista, ordningen är den ni anmält ert köp.
/Torim
Redigerat av Torim, 06 December 2007 - 17:19.
Postad 06 December 2007 - 17:31
Postad 06 December 2007 - 18:02
Postad 06 December 2007 - 18:16
Jag har inte heller fått någon Proforma-faktura. Har dock fått orderbekräftelsen.
Du borde ha fått den om Mikber fått sin, du står före honom i listan.
Bad henne maila mig när allt var utskickat, har du inte fått den då så ber jag henne att maila igen.
/Torim
Postad 06 December 2007 - 18:26
Postad 06 December 2007 - 19:04
30 stycken beställningar på ett bräde är nog inte så vanligt.
Postad 06 December 2007 - 19:24
Bitte warten Sie mit Ihrer Überweisung in jedem Fall ab, bis wir uns (per E-Mail oder telefonisch) mit Ihnen
in Verbindung gesetzt und Ihnen mitgeteilt haben, dass Ihre Ware versandbereit ist. Wir teilen Ihnen dann
auch noch einmal den genauen Zahlbetrag sowie unsere Bankverbindung mit. Danke!
Några av oss stackars satar som beställt svarta enheter kanske inte fått fakturan för att dom inte har stärkare kvar att skicka...
Postad 06 December 2007 - 19:53
Fick bara orderbekreftelsen (Auftragsbestätigung) och betalade in. Har inte fått någon proforma, (har inte så stor koll på vad det är heller)
Samma här...
/Niklas
Postad 06 December 2007 - 20:57
nif, har du fått något, du ligger en efter Mikber på listan?
coolbud, har du fått någon Proforma Faktura? Fanns det två enheter på din?
/Torim
Tjena Patrik
Jodå, jag har fått två på min proforma så allt är i sin ordning. Tack för all hjälp, du e en klippa.
Postad 06 December 2007 - 21:04
Någon mer än Zeliarden som kan tänka sig att byta till silver istället för svart?
Kommer att maila dem i morgon, för att kolla hur det gått med de svarta.
Kommer även att kolla om de har skickat orderbekräftelse samt proforma faktura till alla.
Hälsningar Torim
Redigerat av Torim, 06 December 2007 - 21:08.
Postad 06 December 2007 - 21:13
Auftragsbestätigung = Orderbekräftelse, kommer som 2 htm-sidor där den andra är generella villkor
Orderbekräftelse innehåller en standardtext som gäller generellt, vi har ju andra direktiv.
Proforma-Invoice = Faktura för tulländamål (normalt), i detta fallet för att ge oss ett underlag att betala på. Proforman kommer som word-dokument. Kvitto kommer med största sannolikhet med stärkaren.
För min del gick det 3,5 timmar mellan mailen så var lugna, ni kommer nog alla att få dem.
Postad 06 December 2007 - 22:05
Postad 06 December 2007 - 22:11
Jag vill helst ha en svart och väntar hellre än att jag tar en silver direkt (nåja, om man inte behöver vänta allt för länge).Hej på er,
Någon mer än Zeliarden som kan tänka sig att byta till silver istället för svart?
Kommer att maila dem i morgon, för att kolla hur det gått med de svarta.
Kommer även att kolla om de har skickat orderbekräftelse samt proforma faktura till alla.
Hälsningar Torim
Postad 06 December 2007 - 22:14
Fick bara orderbekreftelsen (Auftragsbestätigung) och betalade in. Har inte fått någon proforma, (har inte så stor koll på vad det är heller)
Samma här...
/Niklas
vad gör man då? jag skulle ha en svart, och det verkar som de som beställt svarta inte fått någon proforma?
känner mig lite bekymrad just nu. :s
Postad 06 December 2007 - 22:32
Postad 06 December 2007 - 22:35
Postad 06 December 2007 - 22:46
Fast har ju redan betalat in. Någon nämde att man skulle avvakta tills man fick proforman. Eftersom jag betalat och proforman inte dykt upp så känns det som man gjort en liten tabbe.
Enligt besked så gör hifregler vad de kan för att få fram svarta till oss.
Om de inte kan leverera svarta till alla innan jul så måste vi förutsätta att de
betalar tillbaka till de som ångrar sig.
Postad 06 December 2007 - 22:58
Fast har ju redan betalat in. Någon nämde att man skulle avvakta tills man fick proforman. Eftersom jag betalat och proforman inte dykt upp så känns det som man gjort en liten tabbe.
Enligt besked så gör hifregler vad de kan för att få fram svarta till oss.
Om de inte kan leverera svarta till alla innan jul så måste vi förutsätta att de
betalar tillbaka till de som ångrar sig.
Självklart måste det vara så, vi får ge dem Fre och Mån, för att se vad de kan göra....
Hälsningar Torim
Postad 07 December 2007 - 01:00
Postad 07 December 2007 - 08:43
Tar kontakt med dem idag, tycker ändå att vi skall ge dem lite tid. Idag samt måndag.
Men ni som inte fått proforma faktura, betala inget än, vänta.
Jo jag vet att några har betalat fast de inte fått proforman.
Jag har bett dom att kontakta denon, försöka få tag på fler.
Frågat om alla de som fått proforman, kan de få sina enheter under nästa vecka.
mm.
Återkommer Hälsningar Patrik ...
Postad 07 December 2007 - 10:21
Postad 07 December 2007 - 10:44
Då är det bara att vänta på godsaken.
Redigerat av Funker242, 07 December 2007 - 10:46.
Postad 07 December 2007 - 14:13
Nu har jag mailat fram och tillbaka 8 ggr och börjar få svar.
Först, alla som har valt Silver bör ha fått sin proforma faktura och kan betala och får leverans så fort pengarna kommit dem tillhanda.
Det är problem med att få fram svarta enheter, i början på veckan hade de frågat Denon om leverans och allt fanns.
De skickar ut ordererkännande och på börjar proforma skrivandet. Samtidigt beställer de upp enheterna hos Denon, vilka då svarar med att de inte finns på lager. Suck. De slutar då skriva proforma fakturor till dem som beställt svarta enheter men följande har fått proforma faktura fast enheterna inte finns för leverans.
Torim 1st
Kettricken 1st
((Zeliarden(ändrade sig till silver))
mattisan 2st
Macramatic 1st
Stormh 1st
Top 1st
----------
Ni som beställt svarta men inte fått proforma listan fortsätter.
Shrimpii 1st
evil_nike 1st
Zusgazah 1st
Eulenspiegel 1st svart och en silver
nif 1st
Achmed86 1st
petterost 1st
Eclipze_tobbe 1st
Tjorgensborg 1st
Detta är ordning på hur ni anmält ert intresse för beställningen(ordningen ni skickade in era uppgifter till mig).
Hifi-regler har själva 4st enheter i lager!!
Vilka jag tycker skall delas ut i den ordningen som man anmält sitt intresse för beställningen. Vad tycker ni?
Hifi-Regler ringer till Denon varje dag för att kolla om leverans på svarta enheter.
Denon Europa kommer att få in ett lass svarta i mellandagarna och vi är lovade alla som beställt, men i värsta fall är de inte utlevererade förrän i början av 2008. Denon försöker även att ta kontakt med sina andra återförsäljare för att kolla om det är någon som har över som Denon kan få tillbaka och leverera till Hifi-regler och till oss.
Hifi-regler kontaktar mig så fort de får några nyheter till oss om svarta burkar...
Ni som betalt in pengar och kanske inte kommer att kunna få era enheter i år kan få tillbaka pengarna(skicka bankuppgifter till mig) om ni vill. Vill ni vänta så är det bara bra ... kan få loss fler nästa vecka från någon annan dealer samt de kommer ju in i mellandagarna, så har ni batalt in och vill ha burkarna ändå så spar ni massa jobb om ni bara vill vänta.
Ni som kan och vill ändra färg från svart till Silver, skicka mig ett PM.
Tråkigt men väl värt att vänta på .... då det är ett superpris på dessa burkar.
Hälsningar Patrik Torim
Redigerat av Torim, 07 December 2007 - 14:22.
Postad 07 December 2007 - 14:45
Postad 07 December 2007 - 14:51
Postad 07 December 2007 - 14:54
Skicka i ordningen som folk står på i listan. Nu säger jag inte bara det för att jag kommer få två av de fyra, utan för att det är mest rätt.....
Mmm, och jag ska inte köra demo för släkten på julafton. Så, även om det var nära, så gråter jag inte. :-)
Postad 07 December 2007 - 14:58
Postad 08 December 2007 - 03:56
Postad 08 December 2007 - 12:07
hur ska man göra nu då? ska man vänta tills andra mailet kommer innan man betalar? eller ska man betala in med en gång? känns onödigt att ligga ute med 11 000:- mer än nödvändigt.... jag ska ha en svart o bestämde mej nog nästan sist av alla...
Vänta tills Torim fått besked, det gäller alla som ska ha svart eftersom vi inte vet hur många de kan få tag på.
Postad 08 December 2007 - 12:46
hur ska man göra nu då? ska man vänta tills andra mailet kommer innan man betalar? eller ska man betala in med en gång? känns onödigt att ligga ute med 11 000:- mer än nödvändigt.... jag ska ha en svart o bestämde mej nog nästan sist av alla...
Hej på er,
Ni som inte fått proformafakturan skall inte betala in, just för att ni inte skall ligga ute med pengar, i värsta fall till efter jul och mellan dagarna.
Ni med silver skall ha fått proforman och kan betala in så får ni leverans omg.
Hifi-regler har blivit lovad alla svarta enheter i nästa sändning till Denon. Denna sändning är beräknad till mellandagarna, men kan också komma innan jul och i värsta fall efter nyår.
Sedan söker Denon Europa återförsäljare som har svarta i lager och frågar om de har några över som Denon kan få tillbaka så att vi kan få dem, dessa kan komma under nästa och nästa vecka innan jul.
Så ni som inte fått proforma faktura, vänta -ni kommer att få svarta enheter men det kan i värsta fall dröja till efter nyår. Får ni en proforma faktura så är det så att de fått hem fler enheter och kan betala in.
Detta kommer att ske i den ordning ni anmälde er till köp av svarta enheter.
1 Torim, Fått proforma, betalt, finns i lager
2 Kettricken, Fått proforma, betalt, finns i lager.
3 mattisan, Fått proforma, betalt, finns i lager.
----------
4 Macramatic, Fått proforma, betalt, -
5 Stormh, Fått proforma, betalt?, -
6 Top, Fått proforma, betalt, -
7 Shrimpii, -, betalt, -
8 evil_nike, -, betalat,-
-------------
9 Zusgazah, -
10 Eulenspiegel 1st svart och en silver, mailat dig om detta, skicka ett svar till mig så hifi-regler vet va de skall göra.
11 nif, -
12 Achmed86, -
13 petterost, -
14 Eclipze_tobbe, -
15 Tjorgensborg, -
Stämmer inte denna lista ang. proforma och betalt, kopiera den och klistra in den i ett nytt inlägg, Tack.
Hälsningar Torim
Redigerat av Torim, 08 December 2007 - 13:12.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Trasig kanal på denon avr-3808
9 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?