Fallout 3
541 svar till detta ämne
Postad 03 December 2008 - 11:06
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Megastoren i Megaton heter Craterside Supply och förestås av den vetenskapstörstande, och lite störda, Moira.
Nu är jag för övrigt nästan klar med spelet. Jag behöver bara hitta 7 bobbleheads, 4 Nuka Cola quantums och 3 super-behemots för att nå full pott på achivementlistan. Superduperbra spel helt enkelt. Jag har spelat i närmare 70 timmar på min save nu.
GOTY!
Postad 03 December 2008 - 11:20
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlägg
Megastoren i Megaton heter Craterside Supply och förestås av den vetenskapstörstande, och lite störda, Moira.
Nu är jag för övrigt nästan klar med spelet. Jag behöver bara hitta 7 bobbleheads, 4 Nuka Cola quantums och 3 super-behemots för att nå full pott på achivementlistan. Superduperbra spel helt enkelt. Jag har spelat i närmare 70 timmar på min save nu.
GOTY!
Dra på trissor! Du har verkligen legat i... Nu blir jag ju sugen att börja spela Fallout igen, ha ha...
Postad 03 December 2008 - 12:14
lill-danne
-
lill-danne
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Vad nitar man de mer elaka robotarna bäst med på lite större avstånd? Jag tänker framförallt på Mr. Gutsy och avstånd som är för långa för att kasta pulse grenade. Jag har försökt med det mesta som skjuter kulor men det tar liksom dåligt...visst skulle jag kunna använda mini nukes eller missiles men det känns lite som slöseri. Jag vill helt enkelt ha ett ekonomiskt sätt att ta ut dom på. Är det energivapen som gäler?
Postad 03 December 2008 - 13:39
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Vad nitar man de mer elaka robotarna bäst med på lite större avstånd? Jag tänker framförallt på Mr. Gutsy och avstånd som är för långa för att kasta pulse grenade. Jag har försökt med det mesta som skjuter kulor men det tar liksom dåligt...visst skulle jag kunna använda mini nukes eller missiles men det känns lite som slöseri. Jag vill helt enkelt ha ett ekonomiskt sätt att ta ut dom på. Är det energivapen som gäler?
Enklast är helt klart om du kan locka robotarna att komma nära så du kan använda pulse grenade eller pulse mine. Annars funkade combat shotgun från nära håll hyffsat. Men då var det ju också point blank range som gällde. Numera har jag Fawkes som sidekick och han plockar alla sorters robotar med sin Gatling Laser på tre röda. Sen finns det även ett unikt vapen som kanske är det absolut bästa, förutom pulse granede, mot robotar:
Postad 03 December 2008 - 15:11
lill-danne
-
lill-danne
-
Amatör
-
-
96 inlägg
OK, ska kolla på den när jag kommer hem. Härifrån jobbet är siten blockerad...
Så du/ni märker ingen stor skillnad om man använder plasma/laser istället?
Postad 03 December 2008 - 16:17
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jo, plasma rifle funkar ju hyffsat. Men det tar ju ett tag att nöta ner en Mr Gutsy med allt förutom Gatling Laser eller pulse greande. Fast den enda gången jag hade problem med robotar var när jag gjorde side quest Stealing Independence. Men det var värt det redan då.
Postad 04 December 2008 - 01:46
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Jo skrev fel där "hon i Megatown" menade jag. Trodde faktiskt inte man kunde ungå att hitta den men där kanske jag borde haft en spoiler. Det kanske jag borde haft på detta inlägget också
Nuka cocacola quantum, är det en achievement att hitta ett vist antal av dem också? Måste jag missat......
Jag har bara hittat 2bobbelheads på 40tim  . Får försöka bättra på det i helgen!
/genis
Redigerat av genstruktur, 04 December 2008 - 01:47.
Postad 04 December 2008 - 07:48
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Postad 04 December 2008 - 08:03
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlägg
Nuka cocacola quantum, är det en achievement att hitta ett vist antal av dem också? Måste jag missat......
Postad 04 December 2008 - 09:08
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Postad 04 December 2008 - 09:37
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Precis Nu har jag officiellt dragit mig tillbaka från The Wasteland. 66 timmars speltid och 930 achivements-pinnar belv det till slut. Det som fattas för full pott är 7 bobbleheads och 3 super-behemots, samt 2X10 pinnar som man fick när man nådde level 9 med good/bad/neutral karma. GOTY ftw!
Postad 04 December 2008 - 12:03
lill-danne
-
lill-danne
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jo, plasma rifle funkar ju hyffsat. Men det tar ju ett tag att nöta ner en Mr Gutsy med allt förutom Gatling Laser eller pulse greande. Fast den enda gången jag hade problem med robotar var när jag gjorde side quest Stealing Independence. Men det var värt det redan då.
Problem och problem...jag kan inte headshota dom sådär smidigt som med det mesta andra jag har stött på hittills. Det var framförallt nu när jag skulle ta mig till RobCo-fabriken som jag ideligen blev antastad och det blev lite tröttsamt. Jag tänkte att det kanske fanns något väldigt listigt sätt att ta ut dom utan att slösa så mycket ammo. Förresten: Skorpionerna verkar också väldigt tåliga...finns det något som biter bättre på dom än Chinese Assault Rifle/Magnum/Combat Shotgun?
Postad 10 December 2008 - 23:33
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Nu har jag klarat spelet.
10/10.
Jag lade ner unjefär 120 timmar på det
Postad 11 December 2008 - 10:10
perma
-
perma
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Lite nytt om Fallout 3 DLC, från Kotaku ... Operation Anchorage - the first of three planned DLC packs for the game - is set in the game's "distant past", with players able to access a dusty old military simulator that "teleports" you into a battle against the Chinese army, in the days before the a-bombs started falling.for $10 you'll get 4-5 hours worth of gameplay out of it.
Postad 11 December 2008 - 12:10
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlägg
Lite nytt om Fallout 3 DLC, från Kotaku ...
Operation Anchorage - the first of three planned DLC packs for the game - is set in the game's "distant past", with players able to access a dusty old military simulator that "teleports" you into a battle against the Chinese army, in the days before the a-bombs started falling.
for $10 you'll get 4-5 hours worth of gameplay out of it.
Aha, det låter ju rätt trevligt...
Postad 11 December 2008 - 23:37
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1740 inlägg
Jag lade ner unjefär 120 timmar på det 
Hoppsan! Jag tyckte jag låg högt med ca 80 timmar. Riktigt, riktigt bra spel. Ligger bra till för GOTY enligt mig. P.S. Lifter, du får bita ihop och köra några timmar till för att få upp GS:en i topp...  D.S.
Postad 12 December 2008 - 12:46
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Den dagen jag tar good guy eller mjäkiga mittemellanachievements är den dagen jag går i graven.
Det är ståndpunkt att låta "good karma" achievements vara låsta
Postad 12 December 2008 - 14:34
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Jag fick börja senare än alla andra eftersom el-giganten behagade sitta på min tv i 7 veckor...
Men nu så... börjar så smått komma igång, har 65 timmar på min save och skiter högaktningsfullt i quests och vandrar i wastelandet i valfritt vädersträck.
Fantastiskt kul! 
Sjukt skön känsla och stämmning, så bra som hypen sa och lite till.
Postad 12 December 2008 - 15:21
Nordan
-
Nordan
-
Användare
-
-
133 inlägg
Jag har nog spelat runt 50 timmar och har börjat på uppdraget att fiska alla bobbleheads. Har kört en del subquest, allmänt utforskande och huvudquest lite uppblandat sådär. Oerhört häftigt och välgjort spel men jag börjar tröttna lite grand på det här utforskandet. Det är lite väl samma sak hela tiden.
När man hittar en POI är det i 9 fall av 10 samma sak. Öppnar dörren och där är det fullt av monster där $monstertyp=f(ljusintensitet,plats). Är det mörkt är det fullt av ghouls, är det i DC är det supermutanter och är det någon annan stans är det raiders eller radroaches. Det ger mig inte så mycket eftersom det alltid ser likadant ut, det går lixom inte att göra så mycket på de flesta platserna man kommer till.. Börjar tröttna på att det är så förutsägbart.
Fortfarande ett vaaansinnigt bra spel såklart, men tråkigt att man har tröttnat på att bara softa runt och utforska.
Postad 12 December 2008 - 22:45
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Den dagen jag tar good guy eller mjäkiga mittemellanachievements är den dagen jag går i graven.
Det är ståndpunkt att låta "good karma" achievements vara låsta 
Jag ser din poäng. Fast det tog en rund pisskvart att ta de 100 achivement-pinnarna med hjälp av en save och Here And Now perken. Fast det förutsatte ju att man spelade som god, annars är nog tricket bökigt. Om man nu är en GS-junkie.
Postad 13 December 2008 - 05:29
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Altså, att fuska sig till achievements är ju inte "häftigt"
Och jag vill ju inte att någon ska tro att jag mjuknat till och spelat som god eller ens neutral...
Postad 13 December 2008 - 08:16
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Å alla vet ju hur man brukar säga..
Good Guys Never Get Laid
Postad 13 December 2008 - 21:08
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Postad 13 December 2008 - 21:46
Rasken
-
Rasken
-
Användare
-
-
192 inlägg
Jo, det är klart. Jeffrey Dahmer, David Berkowitz och Anatolij Onoprienko var ju ena riktiga brudmagneter.
- If you cant flirt with them, kill them.
Postad 18 December 2008 - 00:05
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Jag ser din poäng. Fast det tog en rund pisskvart att ta de 100 achivement-pinnarna med hjälp av en save och Here And Now perken. Fast det förutsatte ju att man spelade som god, annars är nog tricket bökigt. Om man nu är en GS-junkie.
Bra tips, tvivlar på att jag kommer att orka spela igenom det här spelet mer än två gånger ändå. Först god, sen ond. Måste alltid spela som god först för att kunna uppskatta min onda sida senare >
Postad 18 December 2008 - 10:44
maiky
-
maiky
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
går lika bra om man är ond också.. bara å ge massa pengar till en kyra så blir du neutral -> god. save:a innan man levlar upp bara!
Föresten.. Nån som vet var man kan hitta en medhjälpare? jag är "very evil" alla jag stött på hitils vill ej följa med mig..  är de dog-meat som gäller då eller?
Postad 18 December 2008 - 11:27
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Postad 18 December 2008 - 16:28
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Hej!
Då var boxen tillbaka från Tyskland och spelet har inte fryst en enda gång sen jag fick tillbaka boxen.
Timmarna flyger förbi fort när man lirar detta, livsfarligt
Finns inte mycket att klaga för förutom att det är väl mycket screen tearing. Mer än jag sett i något annat Xbox spel. Men det kan man lätt stå ut med när allt annat är så bra.
Mvh D
Postad 18 December 2008 - 17:56
maiky
-
maiky
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Postad 18 December 2008 - 18:42
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Postad 18 December 2008 - 23:16
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1740 inlägg
...förutom att det är väl mycket screen tearing. Mer än jag sett i något annat Xbox spel.
Du har uppenbarligen inte spelat Saints Row 1...
Postad 19 December 2008 - 08:41
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Postad 19 December 2008 - 08:50
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Du har uppenbarligen inte spelat Saints Row 1... 
Jag tycker jag ser detta i nästan alla spel? dock störde jag mig inte på det lika mycket i fallout som jag gjorde när polaren lirade SR1.
Postad 19 December 2008 - 09:15
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Nu ser de snart ut som ja kan börja spela =)
Som alla vet sålde ju Discshop spelet i Collectors Edtion utgåvan i söndags för 399kr.
Ja upptäckte detta kl 23:40 o la min order 23:45.
Då va statusen slut i lager. Kvällen efter så var statusen utgått slut hos leverantören.
I tisdags fick jag ett ursäktande mail med ett erbjudande rörande vanliga versionen av spelet
för 349kr plus ett 50kr`s presentkort. Jag nappade på detta och slog till.
Givetvis så fick ja se att även den versionen va slut i lager.
Men igår fick jag ett mail från Discshop där de skrev att de lyckats med hjälp av leverantören
få fram ett par spel så om ja ville så kunde ja återigen ta Collectors Edition för 399kr
Något som jag givetvis nappade på. Så idag är Collectors Edtion utgåvan skickad till mig för 399kr.
De intresanta är att de även hann att skicka presentkortet på 50kr igår. 
Men på måndag bör jag iaf få hem mitt efterlängtade Fallout 3 Collectors Edition.
Postad 19 December 2008 - 10:16
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
De skickade mitt CE igår också, blir jätteglad
Postad 22 December 2008 - 15:15
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Vafan, av misstag gick jag händelserna i förväg och verkar ha missat en achievement som resultat av det.
D.v.s. så nu verkar jag ha missat "Following in his footsteps"-achievementen.
*edit*
Det löste sig genom att helt enkelt prata med
Redigerat av Unregisterede32cf070, 22 December 2008 - 16:01.
Postad 22 December 2008 - 15:42
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Försöker göra G.O.A.T testet men inget händer. Måste jag köra om allt tro? Har testat ladda om flera gånger
Postad 22 December 2008 - 18:34
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Man kan bara göra GOAT testet i början av spelet när du är en osnuten snorunge i vault 101.
Postad 23 December 2008 - 00:37
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Har spelat i ungefär 30 timmar nu och är lite kluven till vad jag tycker om det här spelet. Det är mycket bättre än jag trodde att det skulle vara och jag tycker att Bethesda har fångar Falloutkänslan jättebra. Tyvärr börjar jag redan nu (jag antar att jag har mycket kvar av spelet) tröttna något på alla side quests (fetch quests) där man kommer till plats X för att hitta pryttel Y och ge till person Z.
När jag tänker efter var nog originalen (Fallout 1 & 2) stöpta i en liknande form och jag var nog mer förlåtande på den tiden. Nä, det blir nog lite mer sparsamt spelande av Fallout 3 för min del. I små doser är det jättekul att äventyra i ödemarken, men maratonsessioner (likt de jag har nu) tar död på spelet för mig.
Postad 23 December 2008 - 09:44
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Man kan bara göra GOAT testet i början av spelet när du är en osnuten snorunge i vault 101.
Det var det jag försökte, hoppade över testet till slut. Fick även ladda om 40 min då jag råkade skjuta en snubbe och det autosaveades, blev jagad och dog på en gång.
Postad 23 December 2008 - 13:28
Unregistered6116c5cb
-
Unregistered6116c5cb
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Har fått hem detta idag och har en fråga innan jag kör igång ikväll. Hur väl kan an köra igenom spelet som Speechcraft/Charisma gubbe? Fallout 1 och 2 kunde man nästan helt låta bli att slåss och bara snacka sig igenom spelet, går detta lika bra i här eller gimpar jag bara min karaktär om jag lägger mina poäng på charisma?
Postad 23 December 2008 - 13:58
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Har fått hem detta idag och har en fråga innan jag kör igång ikväll. Hur väl kan an köra igenom spelet som Speechcraft/Charisma gubbe? Fallout 1 och 2 kunde man nästan helt låta bli att slåss och bara snacka sig igenom spelet, går detta lika bra i här eller gimpar jag bara min karaktär om jag lägger mina poäng på charisma?
Jag försöker spela igenom så mycket som möjligt utan att slåss, men lite fighting skills har jag behövs skaffa i efterhand så jag klarar mig. Om du inte tänker slåss bör du istället kunna smyga dyrka lås eller liknande för att i olika situationer komma runt konflikter. Det finns många genvägar man kan ta för att slippa konfrontationer om man bara har rätt skills vid rätt tillfälle. Jag har inte spelat så långt ännu (ca 30 h) så jag kan inte svara för hur bra det går utan några fighting skills över huvud taget, men som jag skrev så måste du ha andra skills istället om det ska gå som jag ser det.
Postad 23 December 2008 - 15:05
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Som MdaG säger så måste du ha lite vapen skills...
Ute i wastelands så skiter raiders och super mutants i din karisma, dom betraktar ditt avskjutna huvud efteråt
Postad 24 December 2008 - 19:29
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Jo, speech kan man komma långt med, kör man fult och savar innan specifika tillfällen kommer man alltid igenom dem, man kan i princip slippa långa quests på ett par timmar stycket genom att bara ljuga eller liknande.
Postad 26 December 2008 - 02:22
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Fick detta på julafton och provspelade det idag.. Jag älskar det!
Postad 26 December 2008 - 14:34
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
I små doser är det jättekul att äventyra i ödemarken, men maratonsessioner (likt de jag har nu) tar död på spelet för mig.
MdaG har, som vanligt, helt rätt... Det är duktigt långtråkigt. Nu är iofs min speltid uppe i 12 timmar på 2 dagar så någonting i det tycker man ju om... Problemet är att det är för lätt att få 'fel' quests. I Megaton får man ju tex en hel del quests från Moira. En i mitten ska man till Rivet City fast där En annan sak är att man ibland får quests som man egentligen inte är redo för. Detta är riktigt frusterande då man inte vet om man ska göra en quest eller inte då man säkert får storspö. T.ex. questen man får av Moira på slutet där man ska Fast det kanske är jag som gör fel? Det kanske finns nått annat sätt att lösa såna problem på...
Postad 26 December 2008 - 15:26
C Upp
-
C Upp
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Finns en alternativ väg in i "bowen". Så mkt kan jag skriva utan att spoila nånting. Men det krävdes YouTube för att jag skulle hitta den.
Postad 26 December 2008 - 18:01
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Ja, svaret finns ...
Jag gjorde det utan att youtubefuska...
Redigerat av lifter, 26 December 2008 - 18:02.
Postad 26 December 2008 - 19:23
C Upp
-
C Upp
-
Lärjunge
-
-
422 inlägg
Jag gjorde det utan att youtubefuska...
Förstår inte riktigt hur man lyckas utan youtube. Men vissa gamers är väl grymmare än andra helt enkelt.
Postad 26 December 2008 - 19:41
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Förstår inte riktigt hur man lyckas utan youtube. Men vissa gamers är väl grymmare än andra helt enkelt. 
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|