Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ReAct duken åsikter?

836 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 mars 2012 - 10:38

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0

har inte får min duk inu. bara en liten snabb uppdate. =)

Nu då? =)

Postad 06 mars 2012 - 11:00

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Nu då? =)

Nä =) hoppas på idag. 3 veckor nu typ

Postad 06 mars 2012 - 13:18

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Det var väldans vilken tid allt ska ta. :) Nyfiken på resultatet, blir det tak eller väggmontering av duk?

Postad 07 mars 2012 - 02:47

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Det var väldans vilken tid allt ska ta. :) Nyfiken på resultatet, blir det tak eller väggmontering av duk?

det blir väggmontering, med 25-30 cm från vägg, orkar inte montera tvn på väggen. =) men jag ska bygga en sak sen till tv så att duken kommer att vara 5-7 cm från vägg. =)

PS duken kom inte idag =(

Redigerat av Cd_Master, 07 mars 2012 - 02:48.

Postad 07 mars 2012 - 08:41

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Ok, jag har samma problem. Tv står på bänk och vill ha dukan hängandes framför..
Så du har långa stänger som får duken att hänga ut så långt då eller?
Varför inte fäste i tak?

Postad 07 mars 2012 - 08:52

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ok, jag har samma problem. Tv står på bänk och vill ha dukan hängandes framför..
Så du har långa stänger som får duken att hänga ut så långt då eller?
Varför inte fäste i tak?

nja liter inte på taket, nä jag köpte till konsoler till duken som är 30cm, men som jag kommer att såga ev med tiden =). min ide med tv bänken är att montera en mdf skiva på baksidan som skall vara 30cm bred, sedan montera 2 tunna stål balkar vågrät, sen tv på där.

Postad 07 mars 2012 - 09:39

Unregisteredb7c9e078
  • Unregisteredb7c9e078
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Måste uppdatera lite här, har efter ett par veckor med React-duken lärt mig leva med bieffekterna jag tidigare klagat på :)

Postad 07 mars 2012 - 10:36

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0

Måste uppdatera lite här, har efter ett par veckor med React-duken lärt mig leva med bieffekterna jag tidigare klagat på :)

Men om du hade vetat det du vet idag, hade du fortfarande köpt en react-duk?
Menar om du lärt dig leva med det pga att du köpt den för en bra slant? :)

Postad 07 mars 2012 - 12:52

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
:) duken kommer i morgon med DB Schenker, hem till min dör

Postad 07 mars 2012 - 13:08

Unregisteredb7c9e078
  • Unregisteredb7c9e078
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Loud: jag hade nog försökt övertala sambon att måla om och köpt typ en Solidpix eller så.

Postad 07 mars 2012 - 22:02

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

:) duken kommer i morgon med DB Schenker, hem till min dör

Min meeeeed :).

104" react 2.0 linea imorgon! Woot woot!

Postad 08 mars 2012 - 02:10

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jag tog en black line tub 95" :)

Postad 08 mars 2012 - 10:20

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0

Jag tog en black line tub 95" :)

Så idag är dagen för era dukar! :)

Postad 08 mars 2012 - 10:36

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Så idag är dagen för era dukar! :)

ja väntar bara på att dom ska ringa på min dör :) mellan 10-12 sa dom. sen efter det skall jag sova, har jobbat natt. :(

Postad 08 mars 2012 - 10:40

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0

ja väntar bara på att dom ska ringa på min dör :) mellan 10-12 sa dom. sen efter det skall jag sova, har jobbat natt. :(

Då blir det nog vid 14 tiden dom kommer ;)

Postad 08 mars 2012 - 10:43

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Då blir det nog vid 14 tiden dom kommer ;)

näää sluta, säg inte så :)

Postad 08 mars 2012 - 10:48

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Nejdå det går nog bra. :)

ska bli kul att höra hur du tycker skillnaden är sen.

Postad 08 mars 2012 - 10:51

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Nejdå det går nog bra. :)

ska bli kul att höra hur du tycker skillnaden är sen.

Har inte haft någon duk sedan tidigare, detta är min första. :o :)

Postad 08 mars 2012 - 10:54

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Jasså ok, trodde du uppdaterade från en "vanlig" duk..

Postad 08 mars 2012 - 10:56

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jasså ok, trodde du uppdaterade från en "vanlig" duk..

nä, har kört lite på väggen, men så kom jag fram till att detta är nog en duk för mig, har bara vita ytor =), va jo sugen först på en kingpin MEN jag vill inte ha vågor i bilden. =)

Postad 08 mars 2012 - 12:33

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Så ja då har man fått den=), men hur i H****te ska jag få den att stanna kvar på väggen 17Kg :o lättbetong, några ider?

Postad 08 mars 2012 - 12:50

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 068 inlägg
  • 0

Så ja då har man fått den=), men hur i H****te ska jag få den att stanna kvar på väggen 17Kg :o lättbetong, några ider?

Kom du på det nu? :lol:

Ordentliga plugg och skruv underlättar nog...

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 08 mars 2012 - 13:05

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Det är nog ingen fara med utrustning som Marcus skriver, belastningen blir ju neråt, värre om belastningen ligger rakt ut från hålet.. Om du förstår vad jag menar.

Postad 08 mars 2012 - 13:28

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Det är nog ingen fara med utrustning som Marcus skriver, belastningen blir ju neråt, värre om belastningen ligger rakt ut från hålet.. Om du förstår vad jag menar.

jag ska jo ha den 30 cm från vägg, blir jo lite belastning, men va fan långra feta skruvar så borde det gå :)

Postad 08 mars 2012 - 13:42

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Ja men belastningen blir ju åt rätt håll. In i sidan av borrhålet och inte utåt.

Vad var det som fick dig att välja Linea? Och inte Diplomat?

Postad 08 mars 2012 - 15:32

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Ja men belastningen blir ju åt rätt håll. In i sidan av borrhålet och inte utåt.

Vad var det som fick dig att välja Linea? Och inte Diplomat?

Blev rekommenderad att ta Linea av Marcus_Therock pga av den övergripande kvaliteten var/är så pass mycket bättre än diplomatvarianten. Och eftersom jag tycker Marcus verkar vara riktigt seriös och kunnig så följde jag hans råd.

Har fått den nu, ser fin ut. Nu ska den bara upp på något sätt.

Postad 08 mars 2012 - 15:55

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Ok, så du har sett båda "in action" då menar jag upp och ner tagandet?

Kommer du att fästa i tak eller vägg? Vad är det för material?

Postad 08 mars 2012 - 19:35

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Ok, så du har sett båda "in action" då menar jag upp och ner tagandet?

Kommer du att fästa i tak eller vägg? Vad är det för material?

Nej, har bara sett ramspänd react. Men har ju läst om en del som haft problem med diplomat. Men dem kanske är lösta nu?

Kommer sätta den i taket, förhoppningsvis ikväll. Hoppas bara jag fått hålen rätt :/.

Material på kåpan är lackad metall. Känns och ser bra ut i mitt tycke. Liiiite skillnad mot min förra kingpin/gåvoduk från neronnet :).

Postad 09 mars 2012 - 09:22

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Har själv enbart sett ramspänd react. Vet inte om diplomat är förbättrad. Det enda jag läst om den är HBB som skriver att Linea är mer gediget byggd.
Att den ska vara bättre lämpad för reactduken. Men har samtdigt fått tips på diplomat kasset och react duk som kombo, så vet inte.
Det är ju en liten prisskillnad iaf.

Vad har du för tak? Och vad används för skruv och plugg. Har betong själv och vore bra att höra de som lyckats innan man själv börjar borra som en tok. :)

Postad 09 mars 2012 - 11:31

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Jepp. Gick åt ****!
Kunde inte få hjälp förrän sent på kvällen så jag mätte och förborrade hålen, men givetvis blev det fyra mm fel på ett hål och då gick det icke alls :P.

Nytt försök ikväll.

Loud: Jag har betongtak och använder såna därvanliga plastpluggar (halvgrova 8mm borr).

Postad 09 mars 2012 - 13:00

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
s*tan vad trist, nya tag och rätt mått. :)

Ok, ja det kanske inte är så tungt och omöjligt att få upp.. :)

Postad 09 mars 2012 - 14:04

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag ska försöka setta upp min idag, ned 8mm plugg och konstig skruv jag fick av en byggare, =) ska se om väggen klarar det och gör det inte det så slir det till att bora hella vägen igenom =) en genom borning =)

Postad 09 mars 2012 - 14:18

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Jag lär börja med att sätta upp projektorn för att få en bild av hur stor duk jag ska införskaffa..

Postad 09 mars 2012 - 16:13

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Jag lär börja med att sätta upp projektorn för att få en bild av hur stor duk jag ska införskaffa..

det låter som en bra ide, gjorde samma sak =)

Postad 09 mars 2012 - 22:39

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nu är min duk uppe väggen klarade av det =) GÖTT, bilder kommer upp inom några dagar i bland minna bilder,"min react II" är super nöjd

Föresten min duk är lite damig/smutsig, hur rengör man duken

Redigerat av Cd_Master, 10 mars 2012 - 07:53.

Postad 12 mars 2012 - 10:36

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Nu är min duk uppe väggen klarade av det =) GÖTT, bilder kommer upp inom några dagar i bland minna bilder,"min react II" är super nÖjd

FÖresten min duk är lite damig/smutsig, hur rengÖr man duken

Fick upp min igår :). Och när mörkret föll och man knäppte på, så...

Aaaaahahahahahahaaahaha. :)

Snacka om grym bild och svärta och "pop". Helt otroligt, kunde inte koncentrera mig på filmen för att bilden va för bra.

Lite shine syns i vita/ljusa scener men det lever jag gärna med OM det bjuds på denna bild.

Kändes ju helt klart tufft oxo att duken kommer ned när man trycker på projektorn på-knapp. Dock är ju inte motorn direkt knäpptyst, men men...

Är än så länge mycket mycket nöjd.

Redigerat av tsartiis, 12 mars 2012 - 14:43.

Postad 12 mars 2012 - 12:54

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Spännande att ni fått upp eran utrustning. Jag lär ta tag i mig själv och börja borr ai taket till att börja med, har fått hem min adapterplatta till projen nu från Chief så finns inte mycket att skylla på..

Postad 12 mars 2012 - 15:21

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Fick upp min igår :). Och när mörkret föll och man knäppte på, så...

Aaaaahahahahahahaaahaha. :)

Snacka om grym bild och svärta och "pop". Helt otroligt, kunde inte koncentrera mig på filmen för att bilden va för bra.

Lite shine syns i vita/ljusa scener men det lever jag gärna med OM det bjuds på denna bild.

Kändes ju helt klart tufft oxo att duken kommer ned när man trycker på projektorn på-knapp. Dock är ju inte motorn direkt knäpptyst, men men...

Är än så länge mycket mycket nöjd.

ja lite shine är där i bilden men det syns inte så mycket när man tittar på film, tar man fram en vit bakgrund så syns det lite mer. =) hur mycket låter din? jag tog med 20% tystare motor. =)

Spännande att ni fått upp eran utrustning. Jag lär ta tag i mig själv och börja borr ai taket till att börja med, har fått hem min adapterplatta till projen nu från Chief så finns inte mycket att skylla på..

näää just det, säg till att få upp den nu på en gång =)

Postad 12 mars 2012 - 15:22

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Har någon av er duken mitt emot ett fönster? Läste någonstans att det kan medföra lite problem av något slag..

Postad 12 mars 2012 - 15:43

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Har någon av er duken mitt emot ett fönster? Läste någonstans att det kan medföra lite problem av något slag..

nej tyvär inte jag , jag har mina fönster 2.5meter ifrån på vänster sida av duken
.

Postad 12 mars 2012 - 16:07

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
här finns lite bilder på min React II , kommer fler bilder i kväll.

Redigerat av Cd_Master, 12 mars 2012 - 16:14.

Postad 12 mars 2012 - 16:18

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Do it. Var det en X30 du hade? Har du inhandlat duk än?

Jag har det. Ett jättefönster tre meter ggr 2 meter. Märkte inget skumt igår pga det, men var ju mörkt ute. Ska sätta upp en specialbeställd mörkläggningsgardin sen i helgen oxo.

ja lite shine är där i bilden men det syns inte så mycket när man tittar på film, tar man fram en vit bakgrund så syns det lite mer. =) hur mycket låter din? jag tog med 20% tystare motor. =)

Aha, har inte kolla på en helt vit bild, men har frozen planet på bluray och lär väl vara lite vitt i den serien.
Jasså, kunde man få tystare motor, där ser man... Jo den låter helt klart mycket. Men men :).

Längtar tills ikväll då det blir filmkväll igen. OOoohyeah!

Redigerat av tsartiis, 12 mars 2012 - 16:22.

Postad 12 mars 2012 - 16:28

Cd_Master
  • Cd_Master
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
aa ok, nja jag tycker att min låter inte så mycket men visst låter den lite, ingen aning om va den tysta motorn kostade, jag bara betalade och såg glad ut =)

Postad 12 mars 2012 - 16:39

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0
Jag har en X30. Har inte handlat duk ännu, ska sätta upp projen först sen se vad det hamnar i för storlek på kastavståndet det blir.
Men lutar åt en react trots allt.

Postad 13 mars 2012 - 13:48

Loud
  • Loud
  • Beroende

• 1 462 inlägg
  • 0

Do it. Var det en X30 du hade? Har du inhandlat duk än?

Jag har det. Ett jättefönster tre meter ggr 2 meter. Märkte inget skumt igår pga det, men var ju mörkt ute. Ska sätta upp en specialbeställd mörkläggningsgardin sen i helgen oxo.

Aha, har inte kolla på en helt vit bild, men har frozen planet på bluray och lär väl vara lite vitt i den serien.
Jasså, kunde man få tystare motor, där ser man... Jo den låter helt klart mycket. Men men :).

Längtar tills ikväll då det blir filmkväll igen. OOoohyeah!

Hur gick filmkvällen igår? Fortfarande lyrisk? :)

Postad 18 mars 2012 - 23:46

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Jo. Blivit några filmer. Duken är grym i mitt tycke och tar svärtan till nya nivåer i mitt helvita v-rumMen man bör ta reda på om man stör sig på "bieffekterna", för dom finns där.

Sen använder jag dock rätt mycket lensshift och får inte riktigt till skärpan som jag vill ha den... Men men...

Postad 17 april 2012 - 22:59

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Har några frågor ang. React 2.0 duk materialet som jag hoppas nån kan hjälpa mig ge svar på,

1. Är på väg att byta till ramspänd 2.35:1 duk och står i valet om man ska satsa på högkontrast duk eller inte, mina förutsättningar är att jag ska ha duken i vardagsrum med vit målade tak & väggar. Dock planerar jag att måla om väggen som duken ska sitta på i en mörkare färg, typ mörk grå eller liknande.
Jag kan i princip stänga ute allt ljus från fönster/dörrar då jag använder mörkläggningstyg men frågan är om jag har nåt att vinna på att skaffa React med mina förutsättningar?
Det vita taket är det som "stör mest" idag tycker jag med min nuvarande vanliga vita duk, den reflekterar mycket ljus upp i taket och undrar ifall Reacten är bättre på detta, dvs. reflekterar den mindre ljus mot väggar/tak än vanlig vit duk?

2. Påverkas skärpan nämnvärt på en React vs. vanlig vit duk? Andra påtagliga skillnader?

Tacksam för svar

Postad 17 april 2012 - 23:53

hakkas
  • hakkas
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Måste bara inflika att det vita taket stör mig också, väldigt mycket.
Hade det inte varit en hyreslägenhet, hade jag målat taket svart.
Gissar att Reacten lär reflektera minst lika mycket, men i slutändan handlar det nog mer om hur mycket "takfärgen" reflekterar tillbaka. Med andra ord tror jag inte det blir någon (större) skillnad.

Postad 18 april 2012 - 00:42

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3 586 inlägg
  • 0
En React duk reflekterar mindre ljus mot väggar och tak, då den kastar tillbaka ljuset i snävare vinkel jämfört med en vanlig vit duk.

Postad 18 april 2012 - 08:28

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Har några frågor ang. React 2.0 duk materialet som jag hoppas nån kan hjälpa mig ge svar på,

1. är på väg att byta till ramspänd 2.35:1 duk och står i valet om man ska satsa på högkontrast duk eller inte, mina förutsättningar är att jag ska ha duken i vardagsrum med vit målade tak & väggar. Dock planerar jag att måla om väggen som duken ska sitta på i en mörkare färg, typ mörk grå eller liknande.
Jag kan i princip stänga ute allt ljus från fönster/dörrar då jag använder mörkläggningstyg men frågan är om jag har nåt att vinna på att skaffa React med mina förutsättningar?
Det vita taket är det som "stör mest" idag tycker jag med min nuvarande vanliga vita duk, den reflekterar mycket ljus upp i taket och undrar ifall Reacten är bättre på detta, dvs. reflekterar den mindre ljus mot väggar/tak än vanlig vit duk?

2. Påverkas skärpan nämnvärt på en React vs. vanlig vit duk? Andra påtagliga skillnader?

Tacksam för svar

1. Jag tror väl man får mest ut av att måla alla andra väggar mörka än den där duken sitter. Dock inte lika snyggt kanske ;).

Iaf. Kolmade jag på nya mission impossible igår kväll och har vita väggar/vitt tak/stora fönster. (duken sitter inte sånära sidoväggarna dock). Och... Herrejisses vilkens svärta det kan bli. Helt otroligt under de förhållande som råder. Dock är min projektor rätt bra på att "släcka sitt ljus". Men duken gör grymt mycket. I vissa scener såg jagknappt vart svärtan sluta och backdtoppen börja (typ, lite överdrivet men nästan så). Och jag kör INTE med autoiris.

Men visst, lite shine syns, hotspotting med om man sittef längst ut på kanten och ljusstyrkan sänks (märks dock ej då kontrasten är så mycket högre).

Kolla. Utvärdera. Välj.

2. Vet ej om den påverkar skärpan, lite kanske?!

Måste bara inflika att det vita taket stör mig också, väldigt mycket.
Hade det inte varit en hyreslägenhet, hade jag målat taket svart.
Gissar att Reacten lär reflektera minst lika mycket, men i slutändan handlar det nog mer om hur mycket "takfärgen" reflekterar tillbaka. Med andra ord tror jag inte det blir någon (större) skillnad.

Nej, den kommer inte reflektera lika mycket, men helt kommer man ju inte ifrån det. Men såklart skall du inte sätta duken direkt an mot taket.

Edit::: sorry för stavfel, telefonjä*el!

Redigerat av tsartiis, 18 april 2012 - 08:31.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.