"marginellt" .?. Vet inte om jag använt just det ordet... Har jag det??
Edit..
äsch föresten.. jag är ändå less sitta med dessa ämnen rent almänt sett..Min Sony hängde med länge innan den fick ge sig mot "Vinnaren" som var Canon eos 5d med fin optik vilket jag skrivit också..thats it.. Samt det står att det var hemmatestande och inget annat.. Samt att det var vid svåraste situationen Sonyn fick ge sig. Där tog Canon eos 5D över taktpinnen och dirigerade solo... men Sonyn kunde fortfarande uppvisa bilder med kvalitet nog för visa i en datorskärm eller typ foto i ett fotoalbum..vilket jag redan visat solklart här i topicen..
Och Jag inser ändå att det går bara inte att säga att Sony byggt fantastiskt bra kameror med klart extrem prisvärdhet o prestanda. Samt såsom jag gör rekomendera folk utifrån dom olika kamerornas lite olika konsumentvinklar dom har.. Att bara erkänna att marknaden förändras och andra än Nikon samt Canon finns där ute med prestanda per krona som aldrig en Nikon eller Canonköpare fått någonsin förr i dessa startnivåer för samma pengar......kanske framöver då dom blivit pressade att ge mer valuta per krona och inte banta in sina kameror i lägre priser.. Annars tappar dom sina kunder garanterat på sikt....
men jag skiter faktiskt i om folk är så oerhört märkesbundna så man inte vill ta in den konsumentinfo i praktiskt användande jag försökt få in i resonemanget.
Tyvärr då man försöker berätta blir man själv en märkesurrare mer än annat.. Men ändå har jag försökt tala om kamera per krona hela tiden...
Då jag började "snacka kameror" här samt på fotosidan undrade folk om en Sony A200 A300 A350 ens var tänkbar på samma " plan " bredvid en gamal handikappad Nikon D40 utan af eller stabilisering samt begränsade direktval... idag vet nog dom flesta som läst att flera märken är klart mer int att titta på som förstaval än en gamal trött NikonD40 eller en beggad Canon för det skall krängas iväg dom gamla dyrt för nyköp ännu dyrare.. Folk satt faktiskt med sådana frågor.. Och gör fortfarande snurrigt nog..
Sony A200 A300 är idag den kamera som ger mest per krona i kamera för en nyköpare som startat en ny line anser jag.. Sony har även framtiden för sig att bli större samt bredare framöver samt med bättre optik nu då hjulen börjat rulla..... Följd av pentax enligt min vy. Eller säg paralellt med pentax kanske då valet står mellan vädertätning eller live view..Vilket jag också brukar skriva.... A200 är sanslöst den ens går att köpa så billigt som det går..
Uppåt är Pentax K20D samt gissar jag Samsung GX20 steget upp som jag ser saken.... Samt för priset klart mest kamera per kronai semisegmentet..Sedan kommer Sony A700 samt Canon 40D (om canon har stabiliseringen) som båda kostar mer vilket gör dom kanske till o med mindre atraktiva för en ny semiproköpare såvida man då inte vill just ha märket.... Man får ruggigt mycke kamera med Pentax Samsung K20D eller GX20..Där hänger ingen med pentax Samsung enligt min syn på saken.....Nikon orkar jag inte ens ta in då bara märket i sig gör jag aldrig skulle vilja ha en sådan .. Hysterin och "bull sa bill "om D40 har gjort mig Nikonimun tyvärr...Sorry.. Så är det..
Olympus har jag för kass koll på för säga nått om egentligen. Det märket har liksom "gått bort" för mig .. och kommer inte bli mitt märke så länge kamerorna är så små..
Sedan i rena proserierna så vet jag i stort nada mer än att i dessa nivåer befinner sig få egentligen av användarna av kameror här... Samt få få få behöver inte heller göra det.. idag klarar en vanlig dödlig sig med vilken kamera som helst...i startnivåerna.. Sedan kan man ju handla vad som helst om man har råd.. Skulle jag också gjort...
Nu vill jag veta mer om optik...För där är jag just nu .. har även drömar om att skaffa en mer renodlad Semi kamera då jag kommer fortstätta med fotohobbyn... bara tankegrodor och drömmar iofs.. Men tankarna snurrar.... Om jag skall gå vidare med nytt hus och ha kvar min befintliga optik.. Sälja allt och köpa en A700 samt Tamron 17-50 till den och stanna där en stund och sedan se vad jag kommer sakna egentligen.. Eller en A700 med kitobjektivet som trotts vad folk säger kan ta rätt ok bilder bara man inte skall pixelgranska allt i detaljer...Fotar ju inga fåglar osv. Så tele behöver jag inte... kanske skulle jag bli supernöjd med bara en kamera och ett objektiv.. I alla fall nöjd länge.......
Eller enbart köpa optik och ha min kamera kvar...Och sluta handla massa massa skoj saker i drömarnas värld
Eller skall jag köpa en ubåt..Det vore också en dröm att få uppfylla.. En ubåt med glasrutor man kunde se havet igenomm Wow...
Så.. har man något tips o råd om optik jag frågat om ovan här ?
Redigerat av mayro, 03 September 2008 - 16:15.