Redigerat av Rebelicious, 07 November 2008 - 17:06.
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 *
TViX HD M-7000
(Mediaspelare)
|
5
|
(33)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - TViX M-6500A * (7525 inlägg)
|
8 år sedan |
TViX N1 (1086 inlägg)
|
10 år sedan |
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg)
|
12 år sedan |
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg)
|
17 år sedan |
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg)
|
17 år sedan |
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg)
|
17 år sedan |
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 07 November 2008 - 17:04
Postad 08 November 2008 - 03:00
EN fråga bra, trodde man bara kunde plugga in HDDn och tuta och köra. Hur formaterar jag om min Samsung SpinPoint F1 32MB 1TB till NTFS? Måste jag sätta in den i en PC först eller kan jag koppla in den till Mac'en via någon adapter som gör den extern och sedan formatera den?
De frågade den mig om jag ville göra när jag satte i den första gången..
Postad 08 November 2008 - 22:36
Kul att höra att det blev som du tänkt dig. En till som är lika nöjd som jag är. =)Jag fick det att fungera. Disken var formaterad i RAW och via diskhanteraren så lyckades jag att formatera om den till NTFS. Fungerar som en klocka. Låter inget, hackar inte och otroligt smidig när det gäller att spela upppackade img filer. MKV fungerar hur bra som helst. Detta är mitt bästa köp hittills!!
Det enda som är minus är musikhanteringen, men det är bara att lägga musiken i en "partymapp" och sen köra därifrån.
Postad 12 November 2008 - 20:38
Postad 14 November 2008 - 23:06
M-7000 och M-6500 stödjer självklart dts.Jag har för mig att föregångaren inte stödjer dts ljud ? Men den nya måste ju göra det eller ?
Postad 16 November 2008 - 04:07
Som gammal XBMC-användare är jag van att kunna bläddra runt i mapparna under uppspelning, både när det gäller musik och film.
När det gäller musik har jag fått det att funka hjälpligt genom att använda Info-knappen. Dock känner jag inte att jag kan browsa runt full ut då jag dels inte kan använda return-knappen för att lämna mappen utan måste vandra upp till "up folder" varje gång. Dessutom kan jag inte byta enhet utan att bryta uppspelningen. Jag ska tillägga att jag endast streamar via nätverksenheter.
Vad gäller filmuppspelning har jag inte lyckats alls. I XBMC kunde man t ex bläddra efter en ny film med den andra i bakgrunden. Perfekt t ex när man kollar på musikvideos.
Jag hoppas att det är jag som bara missat hur man ska göra, eller är det så att det helt enkelt inte går?
Tacksam för svar.
Redigerat av atra, 16 November 2008 - 04:20.
Postad 16 November 2008 - 11:18
Kan man ställa in arbetsgrupp i tvixen? Eller blir det samma automatikt.
Går det att ansluta Nätverksenheter i PC-n till Tvixen?
Funkar det med Vista?
//Indurain
Postad 16 November 2008 - 17:00
Ibland när jag ser på vissa avi filer så händer det ibland att bilden försvinner, ljudet förtsätter dock ett tag (ca 10 sek) och sen blir det tyst och man får starta om TViX:en.
Antar att det är avi filen som det är något konstigt med då det alltid händer på samma ställe när man försöker spela om den. Men då samma fil fungerar bra på datorn så borde den ju fungera utan problem på TViX:en med. Någon annan med samma problem som har en lösning?
Postad 26 November 2008 - 01:00
köpte också en TViX M-7000 idag och proppade den full med en Samsung F1 disk. Allting fungerar som det ska (har en 6500 sen tidigare) så det är inga som helst problem, förutom, nätverksbiten.
Jag köpte 7000 i hopp att min pappa lätt skulle kunna gå in på en av mina hårddiskar och plocka ur sortimentet jag har. Kör med 64-bitars vista och inga brandväggar förutom Windows brandväggen.
Jag har försökt att dela ut min hårddisk (P) som har 3 stycken mappar med olika serier, filmer samt dokumentärer. Då hittar Dvicon hårddisken och de tre mapparna. När man går in i två av dom så syns ingenting förutom Up folder och i den tredje syns allt innehåll men man kan inte kolla på något. Den laddar filerna men kastar tillbaka en till tidigare menyn.
Jag har kopplat Dvicon via kabel till routern, precis som min dator är kopplad. HUR gör man för att detta ska fungera? Jag har satt in min ip-adress i dvicons setup och NFS istället för samba och den pingar 5 av 5 = OK men iperf blir failed? Vad är Iperf?!
Vad har gått fel? Snälla, ber ödmjukast om en snabb och utförlig hjälp av någon här!
Mvh, PH
Postad 26 November 2008 - 10:54
Hejsan,
köpte också en TViX M-7000 idag och proppade den full med en Samsung F1 disk. Allting fungerar som det ska (har en 6500 sen tidigare) så det är inga som helst problem, förutom, nätverksbiten.
Jag köpte 7000 i hopp att min pappa lätt skulle kunna gå in på en av mina hårddiskar och plocka ur sortimentet jag har. Kör med 64-bitars vista och inga brandväggar förutom Windows brandväggen.
Jag har försökt att dela ut min hårddisk (P) som har 3 stycken mappar med olika serier, filmer samt dokumentärer. Då hittar Dvicon hårddisken och de tre mapparna. När man går in i två av dom så syns ingenting förutom Up folder och i den tredje syns allt innehåll men man kan inte kolla på något. Den laddar filerna men kastar tillbaka en till tidigare menyn.
Jag har kopplat Dvicon via kabel till routern, precis som min dator är kopplad. HUR gör man för att detta ska fungera? Jag har satt in min ip-adress i dvicons setup och NFS istället för samba och den pingar 5 av 5 = OK men iperf blir failed? Vad är Iperf?!
Vad har gått fel? Snälla, ber ödmjukast om en snabb och utförlig hjälp av någon här!
Mvh, PH
Byt till SAMBA och läs "Få Samba att fungera i Vista -guiden" här; http://canman.se/pro...00/support.aspx
Postad 26 November 2008 - 11:36
Byt till SAMBA och läs "Få Samba att fungera i Vista -guiden" här; http://canman.se/pro...00/support.aspx
Tack så hemskt mycket för länken, men går inte SAMBA för sakta för HD-material?
Postad 26 November 2008 - 13:24
Postad 26 November 2008 - 13:27
Har du provat att starta om TViX:en?Nu hittar jag filmer mappen, jag ser hela innehållet, vet inte vad jag har gjort men när jag försöker se någon av filmerna i Dvicon så laddar den bara men ingenting händer - går knappt att göra någonting men sen kastar den ut en till mappen man var nyss i. Vad beror detta på? Varför kan jag inte se filmerna när jag kan "se" dom?
Postad 26 November 2008 - 14:40
Nu hittar jag filmer mappen, jag ser hela innehållet, vet inte vad jag har gjort men när jag försöker se någon av filmerna i Dvicon så laddar den bara men ingenting händer - går knappt att göra någonting men sen kastar den ut en till mappen man var nyss i. Vad beror detta på? Varför kan jag inte se filmerna när jag kan "se" dom?
Testa att slå av din windows brandvägg tillfälligt och kör någon av filerna.
Det kan vara någon port som inte är öppen.
//BC
Tack så hemskt mycket för länken, men går inte SAMBA för sakta för HD-material?
Det mesta funkar alldeles utmärkt över SAMBA.
//BC
Postad 26 November 2008 - 15:01
Jag kan heller inte se Dvicon från min dator men Dvicon kan uppenbarligen se min dator eftersom filerna syns. Har testat att köra \\192.168.x.x (Dvicons IPnr) Och Tvixhd1 som user och Tvixhd1 som password. Kommer inte in! Detta i utforskaren samt I.E. Att spela upp från hddn fungerar som det ska men den köptes av två anledningar, 1. att man skulle kunna komma åt min hårddisk och kunna se direkt därifrån samt 2. att jag skulle från datorn kunna kasta över filer till hddn. Hur lång tid tar såna här saker när det väl fungerar, har BBB 100mbit och kör båda som tidigare sagt på kabel.
Några ideer? Ni anar inte hur mycket det betyder när ni försöker hjälpa!
Redigerat av PH-07, 26 November 2008 - 15:07.
Postad 26 November 2008 - 20:18
Problem nummer ett är fortfarande ett mysterium. Alltså problemet med att kunna använda filerna från min hårddisk på PCn genom Tvixen. Står fortfarande bara Loading osv. Har ställt in den på NFS eftersom så fort jag klickar i SAMBA på Tvixen så hittar den inte längre min PC och dess hårddisk.
Följde denna guide och gjorde som dom skrev men fungerar fortfarande inte, enligt min åf-säljare så skulle problemet ligga i mitt OS - dvs. Vista Home Premium.
Se länken själva - http://www.tvix.co.k...x...0&SCATID=18
VAD är felet, snälal hjälp!
Postad 26 November 2008 - 22:20
Jag vet att Seagate-diskar vållat problem i 6500 - värmeproblem. 7000 har kanske bättre kylning men jag skulle nog ändå undvika den.Nån som kör med Seagates 1.5TB is 7000-modellen?
/Göran
Postad 29 November 2008 - 16:20
Har idag inhandlat en tvix 7000
Någon som har några tips eller som själv kör tvixen mot en nas och fått det och fungera?
All hjälp uppskattas.
Mvh J
Postad 30 November 2008 - 13:05
Har idag inhandlat en tvix 7000
Men nu sitter jag och försöker få tvixen att hitta min nas, en synology 207+. Och får de inte och funka.
http://www.mpcclub.c...o...pic&t=14648
Redigerat av tommypeters, 30 November 2008 - 13:06.
Postad 30 November 2008 - 14:47
Jag har skapat användarkonto och ställt in så den ska komma åt dom utdelare filerna. Vart kan problemet ligga?
Mvh J
Postad 30 November 2008 - 18:14
Har nu haft min M-7000 i snart en månad och är inte helt nöjd med den.
Skälet är att vissa filer som jag spelar upp funkar inte, antingen funkar dom inte alls, elles så spelas bara bilden upp utan ljud.
Testade spela upp några filer som inte funkade på min M-7000 hos en polare som har en PCH A-100 och där funkade dom.
Jag har den senaste FW, och har en intern hårdisk som jag spelar upp filerna ifrån.
Jag undrar om M-7000 kanske har något sämre fil/codec support än PCH, kan det verkligen stämma?
Så som det ser ut just nu så funderar jag på att byta ut min M-7000 till en PCH A-110.
Postad 30 November 2008 - 22:28
Till er som stöter på samma problem som jag så hittade jag alla svar på:
http://www.synology....i...=16&t=11008
Har tidigare haft en pch 110 hemma för hårdprövning och kan bara säga att den var lättare att få igång men fungerade så mkt sämre, eller tvixen fungerar så mkt bättre och snyggare skall jag no säga.
Så pch får åka tillbaka och tvixen fär stanna
Men tror nog att smaken är delad vilken maskin man väljer utav dom två. För mig var dock valet enkelt
Postad 03 December 2008 - 20:42
Postad 08 December 2008 - 10:56
Tjena!
Har nu haft min M-7000 i snart en månad och är inte helt nöjd med den.
Skälet är att vissa filer som jag spelar upp funkar inte, antingen funkar dom inte alls, elles så spelas bara bilden upp utan ljud.
Testade spela upp några filer som inte funkade på min M-7000 hos en polare som har en PCH A-100 och där funkade dom.
Jag har den senaste FW, och har en intern hårdisk som jag spelar upp filerna ifrån.
Jag undrar om M-7000 kanske har något sämre fil/codec support än PCH, kan det verkligen stämma?
Så som det ser ut just nu så funderar jag på att byta ut min M-7000 till en PCH A-110.
TViXen har ju ganska awesome filstöd så frågan är: vad det är för filer?
Annars, har du knas med ljudet, ändra till analogt ljud så förstår din tv formatet med all säkerhet.
Senaste FW.. vilken? 1.3.56? Om inte - testa.
Postad 08 December 2008 - 14:23
Men även solen har fläckar...Jag undrar om någon fler har upplevt detta:
Vid uppspelning av en högupplöst matroska-fil så märks en ganska tydlig "ryckighet" när det sker en lite snabbare panorering i filmen, t ex över ett landskap.
Någon annan som noterat detta? Är det normalt?
Finns det något som fixar det?
//
Postad 08 December 2008 - 20:48
Eller rättare sagt, har varit här inne en del för att kolla upp om en Tvix 7000 var något och ha och det verkade ju bra så nu har jag skaffat en sådan.
Måste säga att jag fattar ingenting, har tidigare delat media med min PS3 och Tversity. Har funkat ganska bra men det är vissa problem ibland med uppdateringar m.m.
I alla fall, följande saker undrar jag över:
Varför kan jag inte få kontakt med datorn via USB när jag skall uppgradera min programvara? Prövade med laptopen också, så bara att enheten inte har rätt drivrutiner... (Varför kan man inte uppgradera direkt från Tvixen, den är ju nätverksansluten?)
Har problem med iperf, får bara fail där någon som vet varför?
Om man nu mot förmodan skulle få den att funka, använder man då alla dom 4 diskarna när man skall dela ut från datorn eller det är till för 4 olika datorer?
Skall man sen dela ut hela hårddisken eller man ska splitta upp den i typ musik/film/bilder?
Ber om ursäkt om jag låter lite bitter men för tillfället känns det som jag har kastat nära 4000 i sjön, har liksom inte så mycket att jämför med. PS3 och Tversity var ju busenkelt men dock inte felfritt...
För att sammanfatta hade jag varit väldigt tacksam om någon har tid/ork/lust att hjälp mig lite på traven med detta för jag känner mig som en idiot;-)
Tack på förhand.
Postad 09 December 2008 - 08:53
Flera i tråden hävdar att det inte förekommer men min TVIX har samma problem som din.Jag har haft min TViX M7000 i ett par veckor nu och jag måste säga att det är en mycket positiv överraskning ifrån min gamla TViX M5000.
Men även solen har fläckar...Jag undrar om någon fler har upplevt detta:
Vid uppspelning av en högupplöst matroska-fil så märks en ganska tydlig "ryckighet" när det sker en lite snabbare panorering i filmen, t ex över ett landskap.
Någon annan som noterat detta? Är det normalt?
Finns det något som fixar det?
//
Jag uppfattar det inte som ett stort problem - det drabbar mest panoreringar - men det förekommer även på material som spelats in med TVIX tuner i 720P-material (22 Mbps). Jag märker det också på eftertexter som går lite ryckigt.
Jag tror att processorn helt enkelt inte hinner med att avkoda när det är för stora skillnader mellan delbilder. Utan att vara expert tror jag att dataflödet ökar i den här typen av scener.
/Göran
Postad 09 December 2008 - 09:06
Puh - det var mycket bekymmer du drabbats av.Tjena, är ny här på forumet.
Eller rättare sagt, har varit här inne en del för att kolla upp om en Tvix 7000 var något och ha och det verkade ju bra så nu har jag skaffat en sådan.
Måste säga att jag fattar ingenting, har tidigare delat media med min PS3 och Tversity. Har funkat ganska bra men det är vissa problem ibland med uppdateringar m.m.
I alla fall, följande saker undrar jag över:
Varför kan jag inte få kontakt med datorn via USB när jag skall uppgradera min programvara? Prövade med laptopen också, så bara att enheten inte har rätt drivrutiner... (Varför kan man inte uppgradera direkt från Tvixen, den är ju nätverksansluten?)
Har problem med iperf, får bara fail där någon som vet varför?
Om man nu mot förmodan skulle få den att funka, använder man då alla dom 4 diskarna när man skall dela ut från datorn eller det är till för 4 olika datorer?
Skall man sen dela ut hela hårddisken eller man ska splitta upp den i typ musik/film/bilder?
Ber om ursäkt om jag låter lite bitter men för tillfället känns det som jag har kastat nära 4000 i sjön, har liksom inte så mycket att jämför med. PS3 och Tversity var ju busenkelt men dock inte felfritt...
För att sammanfatta hade jag varit väldigt tacksam om någon har tid/ork/lust att hjälp mig lite på traven med detta för jag känner mig som en idiot;-)
Tack på förhand.
Får jag börja från slutet. Du kan koppla upp dig antingen mot fyra shares på en dator eller det kan vara fyra olika datorer (eller en mix). Man kan antingen koppla upp sig mot SAMBA i en PC eller lägga in ett program i PCn som heter NETSHARE. NETSHARE är snabbare. Själv har jag XP och där är det relativt lätt men jag vet att det krävs lite mer jobb om man har Vista. Själv har jag haft en del problem med trådlöst och kör därför trådat nu för tiden.
Det framgår inte om du har inbyggd hårddisk eller inte. Om du inte har inbyggd hårddisk finns det ingen vits med att USB-koppla datorn till TVIX.
Om du ska uppdatera firmware kan du göra det från inbyggda hårddisken, en USB-disk, en USB-sticka eller via nätverket. Det är bara att peka på filen och starta den med OK-knappen på fjärren. Uppdateringen tar några minuter. Du kan få ett meddelande om att du måste boota om TVIX för att kunna uppgradera. Boota i så fall om och starta firmware-filen igen.
/Göran
Postad 17 December 2008 - 17:14
Nu är det så att jag lyckas inte så upp den på nätverket här hemma. jag har en stationär dator med XP på och en bärbar med vista på. routen som jag andvänder är en D-Link Gaming router DGL-4300.
det är så att jag vill ha upp den på nätverket så att jag kan sända över filmer och dyligt till tvix permanent. hur göra???
Snälla hjälp mig jag håller på att bli tokig.........
jag slänger med en bild som visar hur jag har det kopplat.
twix.jpg 10.37K
0 Antal nerladdningar
Postad 21 December 2008 - 13:33
Flera i tråden hävdar att det inte förekommer men min TVIX har samma problem som din.
Jag uppfattar det inte som ett stort problem - det drabbar mest panoreringar - men det förekommer även på material som spelats in med TVIX tuner i 720P-material (22 Mbps). Jag märker det också på eftertexter som går lite ryckigt.
Jag tror att processorn helt enkelt inte hinner med att avkoda när det är för stora skillnader mellan delbilder. Utan att vara expert tror jag att dataflödet ökar i den här typen av scener.
/Göran
Kallas judder och beror på att du matar 60Hz från Tixen till en tv som är inställd på 50Hz.
Postad 22 December 2008 - 16:31
Men då är följdfrågan: Hru ska jag bete mig för att få ut 50 Hz ur TVIX?Kallas judder och beror på att du matar 60Hz från Tixen till en tv som är inställd på 50Hz.
Jag får även problemet på material inspelat från SVT HD. Materialet är nyproducerat av SVT. Jag tar för givet att det från början är producerat i 50Hz och utgår därför från att utsändning och inspelning i TVIX är 50 Hz. TVIX är ställd för PAL (vad nu det innebär - jag kan inte tyda beskrivningen i manualen). TVIX är kopplad HDMI till TVn.
Jag begriper inte varför TVIX får för sig att skicka detta som 60 Hz till TVn.
Vad kan jag göra för att fixa till problemet?
/Göran
Postad 25 December 2008 - 22:38
Tjena. .Fick min m7000 idag
har uppdaterat den till den senaste programvaran jag hittade (1.2.52 F) när jag fick den körde jag en cat5 kabel men skulle ställa in 1000Mbps istället för 10/100 Mbps
Fick då meddelandet att man skulle trycka in CAT6 kabeln. Så jag köpte en cat6 och höll tummarna på att de skulle funka men ack va jag hade fel. Får ip när jag ställer in 10/100 dock inte när jag ställer in 1000
Så jag har cat6 och en D-Link DIR-655 Wireless N Router den klara 1000
Någon som har samma problem eller ja vet varför? Har läst å läst men hittar inget som kan ha med de att göra.
Hmm citerar mig själv.. Tänkte bara se om de bara är jag som har problem att få igång mer en 10/100 ? Går de ens att få 1000 att funka..
Tack på förhand
Postad 26 December 2008 - 12:52
Angående 10/100 och Gbit så sägs det på AVSforums och MPClub att det är chipet som begränsar överföringshastigheten så man når inte mer än 20-50MBit/s iaf (2,5-7 Mb/s) oavsett inställning.. jag skulle köra via USB2 om det går och är praktiskt eller köra alt från en NAS eller liknande...
Postad 01 January 2009 - 14:47
Jag hann med och såg med att priset ändrades/höjdes mkt snabbt... har ännu inte fått min och väntar på den.Hej M-7000 ägare, jag slog till på en duktigt nedsatt hos Megastore igår kväll (2539kr, hurra! om de nu levererar...de höjde priset imorse..) och tänkte chippa in här;
Angående 10/100 och Gbit så sägs det på AVSforums och MPClub att det är chipet som begränsar överföringshastigheten så man når inte mer än 20-50MBit/s iaf (2,5-7 Mb/s) oavsett inställning.. jag skulle köra via USB2 om det går och är praktiskt eller köra alt från en NAS eller liknande...
Har du fått din ?
//VH Cel
Postad 01 January 2009 - 19:30
Ringde till Megastore i förrgår och pratade med kundtjänst och jag fick egentligen inget
besked utan att det "brukar" ta 1-2 veckor - och just nu var inköparen ledig...
Tyvärr så tvivlar jag att vi får några leveranser till det pris som gällde då, vi får se
och hålla oss informerade.
/Lennart
Postad 01 January 2009 - 21:15
-Jag beställde också en tidigt på morgonen från Megastore och då var den lagervara!
Ringde till Megastore i förrgår och pratade med kundtjänst och jag fick egentligen inget
besked utan att det "brukar" ta 1-2 veckor - och just nu var inköparen ledig...
Tyvärr så tvivlar jag att vi får några leveranser till det pris som gällde då, vi får se
och hålla oss informerade.
/Lennart
Jag beställde på kvällen, Orderdatum 12/26/08. Inte fått ngt alls mer än ett konformationsmail om beställningen.
ska bli spännande iaf...
ger info till er med så fort jag får ngt mer.
//Cel
Postad 02 January 2009 - 09:37
Har beställt hårddisk, kablage och högtalare för drygt 5000 kronor, från 3 olika butiker, pga tvixen.
Får jag ingen leverans går jag till ARN.
Postad 02 January 2009 - 17:38
Köpte i alla fall min 7000 för ett tag sedan på Komplett, några hundra mer än ert pris men klart mindre än vad Komplett tog för 6500. De höjde också snabbt priset men vi fick burkarna till rätt pris.
Postad 02 January 2009 - 21:50
Är det någon som vet ifall denna modell finns att hitta på Mediamarkt? i Synnerhet i Sthlm, heron city.
Jag är väldigt sugen att passa på nu under "semestern" och tänkte isåfall åka upp redan imorgon. Det är en bit att åka för mig, och deras hemsida suger <censurerat>. Hade hoppats någon kunde ge mig lite "hopp"?
Mvh,
Postad 03 January 2009 - 10:04
Fick detta mail på morgonen nu..
Hej,
Tyvärr har vi inte lyckats hålla leveranstiden på nedstående.
Vi har beställt hem din produkt från leverantören men tyvärr har den
blivit restad. Detta innebär att de har slut på sitt lager och måste
beställa hem eller tillverka nya ex. Vi jobbar så hårt vi kan för att påskynda
processen men det finns bara så mycket vi kan göra. Vi håller ut och
väntar på dem så länge du vill. Om du inte vill vänta längre är det bara
att avboka produkten. Maila då [email protected]
Kundnr xxxxxxxxx
Namn xxxxxxxxxx
Ordernummer 2079481
Orderdatum 12/26/08
Kundordernr xxxxxxx
----------------------------------------------------------------------------------
2190 MEDIACENTER TVIX HD M-7000 DVDP 1 2539.00
----------------------------------------------------------------------------------
Återbetalning:
Om du betalat med kort sätts beloppet tillbaka på ursprungstransaktionens
datum. Detta sker per automatik och tar mellan 2-5 bankdagar.
Återbetalningen syns genom att ursprungstransaktionen "nollas" alternativt
krediteras vid orderdatumet.
Har du frågor och funderingar över detta? Kontakta då vår kundtjänst på
[email protected] eller per telefon 08/506 212 71, vardagar 0900-1200
och 1300-1500. Vi ber om ursäkt för det merarbete detta skapar.
Med vänliga hälsningar,
Megastore kundtjänst
...................................
Antingen är det så här eller är det en klassisk backstabb från dom... lite sur är man eftersom det stod att dom var i lager...
//VH Cel
Postad 03 January 2009 - 10:04
Nu har jag nästan valt vilken mediaspelare som jag skall satsa på. Jag har bara en liten oklarhet kvar. Jag väljer mellan M6500 och M7000. På Divco Tvix hemsida står det att M7000 kan användas till NAS. om man jämför det med M6500 så står det inget om det alls. Jag trodde det var samma mjukvara i dem båda eller har jag fel? Om de har samma mjukvara borde det vara lika mycket NAS i båda.
Är M7000 bättre anpassad för nätverk än M6500 ?
Vad är egentligen skillnaden mer än guldkontakter och utseende mellan M7000 och M6500?
Vore toppen med ett snabbt svar. Jag tänkte åka till webbhallen senare i dag och köpa Tvix och HD.
MVH
//Greven
Postad 03 January 2009 - 10:42
Om jag vill beställa en tvix 7000 idag från dem står det att leveranstiden är 5-8 dagar, så vad är det för ****snack om att de inte kan leverera för att leverantören har slut på sitt lager?
Postad 03 January 2009 - 11:52
Ja det känns inte som detta skulle vara sanning, slut på lager och göra nya!? plz......Åh vilka bluffmakare Megastore är!!!
Om jag vill beställa en tvix 7000 idag från dem står det att leveranstiden är 5-8 dagar, så vad är det för ****snack om att de inte kan leverera för att leverantören har slut på sitt lager?
jag svarade på att jag väntar och hoppas den kommer snart.
Postad 03 January 2009 - 12:50
Även jag slog till på en Tvix M-7000 för 2539kr på megastore.se
Detta gjorde jag på kvällen den 25 dec, strax före kl 23, då stod det att de hade den i lager för omgående leverans.
Fick nu också samma mail som "Cel" att den är restad och de väntar på leverans från tillverkaren.
Bäst för de att de leverar snart och att det inte blir nåt tjafs om priset, betalade med direktbetalning så de har dragit 2539kr från mitt konto så det borde ju iom det vara lugnt.
Eftersom jag köpt ny TV, kablar och HDD till Tvixen som bara ligger hemma och väntar och att de som sagt hade listat den som "i lager" så trodde jag de skulle kunna leverera relativt snabbt sett till alla helger som varit/är.
Vi får hålla tummarna helt enkelt! Good luck guys!
Mvh / Johan
Postad 03 January 2009 - 14:46
Jag ringer dem på måndag och kräver leverans/byte till en 6500a och kollar upp med Canman om 7000 är i närheten av att vara slut, man ska inte komma undan en prissänkning gång efter gång med att dra till med "slut hos leverantör".
Kanske ska man samordna ett mail från alla som beställt till det lägre priset...?
Postad 03 January 2009 - 15:25
Jag slår vad om samma sak. Jag har stor tveksamhet till att 7000 modellen skulle vara slut..Kan bara upprepa vad Cel, Lennart m fl skriver.. Det verkar som Megastore har satt detta i system då jag tidigare råkat ut för liknande köp som inte går igenom efter 1 vecka hos dem. Och om de nu restar produkten hur kan de då fortsätta sälja den med 5-8 dagars lev.tid..?? Slår vad som att det inte alls är slut hos leverantören (importören, Canman?) utan de vill endast bli av med våra "för billiga" ordrar.
Jag ringer dem på måndag och kräver leverans/byte till en 6500a och kollar upp med Canman om 7000 är i närheten av att vara slut, man ska inte komma undan en prissänkning gång efter gång med att dra till med "slut hos leverantör".
Kanske ska man samordna ett mail från alla som beställt till det lägre priset...?
Är så ###### dålig stil. Jag avvaktade till att köpa HDD och hdmikabel tills jag fått den och känns som jag tänkte rätt.
Om vi på ngt vis anordnar ngt gemensammt så är jag med.
//VH Cel
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - TViX M-6500A *
33 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?