Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Pioneer LX51,71,81 *

326 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 juni 2009 - 20:04

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Ja då har man beställt en LX-71!! Jippi!!!

Hoppas att det blir bättre än min 4 år gammla denon 2103.
Klart den blir!!

Postad 17 juni 2009 - 20:38

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
Att Pioneers LX serie är ypperlig för blu-ray och hemmabio har jag ju börjat förstå... Men hur upplever ni att de leverar analogt för cdljud? Kombinationen BDP 71 och stärkaren 71 eller 81 är det jag syftar på främst.

Postad 18 juni 2009 - 08:53

Rickard xxls
  • Rickard xxls
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
jag hadde en H/K 630 innan jag köpte LX-81 och jag kan säja att det vart en annan klass tycker jag mer sterio känsla och man blir mer inbunden i musiken en toppen förstärkare tycker jag.
Använde bi -ampat så jag körde basen separat och nu har jag gått över till separat slutsteg till basen kände då att basen går lägre än med bara LX-81 men det kanke inte är så konstigt när slutsteget kostar mer än LX-81.

Postad 18 juni 2009 - 17:00

mikee
  • mikee
  • Veteran

• 1 638 inlägg
  • 0

Usch jag blir tokig på lx81, Den envisas med att växla till TV/Sat när man startar den fast att hdmi1 kördes sist.

Någon som har upplevt samma problem?

+1

Nån som vet hur man löser detta?

Postad 18 juni 2009 - 20:24

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
Jag har lånat hem en 71a nu och fattar mig fasen inte på ljudinställningarna... (Har en BD 71 och 43" SXE "runtom") Väljer DTS HD som ljudspår på en Blu-ray film men ändå står det fortfarande den föregående ljudinställningen på displayen... Pro Logic etc. Har inte fått upp någon DTS logga överhuvudtaget på displaeyn hur jag än tryckt. Vad gör jag för fel??

Postad 18 juni 2009 - 20:37

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Fick hem min 71a i går och kopplat in den nu idag!

JÄKLAR VILKET LYFT!!

Är kanon nöjd hittils.

Jag tror att det är en inställning i din blu-ray.

Redigerat av Breiz, 18 juni 2009 - 20:39.

Postad 18 juni 2009 - 20:41

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
Huh?? Behöver jag uppgradera mjukvaran i min Blu-ray spelare för att höra DTSspåret? Ser på Pioneers hemsida nu att senaste uppgraderingen innehåller "DTS-HD Support". Visst fasen måste det vara standard redan när man köper den?

Postad 18 juni 2009 - 20:47

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

Fick hem min 71a i går och kopplat in den nu idag!

JÄKLAR VILKET LYFT!!

Är kanon nöjd hittils.

Jag tror att det är en inställning i din blu-ray.

Vad hade du för stärkare förr? Jag är inte så väldigt imponerad än så länge måste jag säga. Speciellt analogt ljud när jag lyssnar på cd känns märkbart sämre än min nuvarande H/K AVR 7300. 71an spelar inte alls med samma pondus och kontroll. För Blu-ray kan det säkert bli bra när 71an trots allt stödjer de nya formaten, men i övrigt vet i fasen...

Ska kolla mina inställnigar i BDn. Tack för tipset förresten.

Postad 18 juni 2009 - 21:18

Breiz
  • Breiz
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag hade en denon 2105.

Det jag tycker är den största skillnaden är nog detaljerna i både film och musik och kontroll,
men det är STOR skillnad på denna och min gamla!

Postad 19 juni 2009 - 14:19

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0

Jag har lånat hem en 71a nu och fattar mig fasen inte på ljudinställningarna... (Har en BD 71 och 43" SXE "runtom") Väljer DTS HD som ljudspår på en Blu-ray film men ändå står det fortfarande den föregående ljudinställningen på displayen... Pro Logic etc. Har inte fått upp någon DTS logga överhuvudtaget på displaeyn hur jag än tryckt. Vad gör jag för fel??

Hur har du kopplat ihop dem, med vilka kablar?

Postad 19 juni 2009 - 15:25

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

Hur har du kopplat ihop dem, med vilka kablar?

Analogt för cd-ljud och HDMI från BD till LX och en till HDMI från LX till plasman.

Postad 19 juni 2009 - 16:17

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Då bör det bara vara att ställa om HDMI Audio Out till Auto så ska det inte vara några problem. Sen måste du ju välja att ljudet ska tas emot från HDMI när du tex ser film så att det inte är så att den plockar bild från HDMI och ljud från analogt.

Postad 21 juni 2009 - 17:29

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

Då bör det bara vara att ställa om HDMI Audio Out till Auto så ska det inte vara några problem. Sen måste du ju välja att ljudet ska tas emot från HDMI när du tex ser film så att det inte är så att den plockar bild från HDMI och ljud från analogt.

Jag har helt fantastiskt stora problem med att få till det här... HDMI out är satt på auto, men vad gäller förstärkarinställningar och kontrollera huruvida ljudet tas emot via hdmi eller analogt så får jag inte fram någon sådan info... Tycker jag har tryckt på varenda knapp men fortfarande inga framsteg.

Postad 29 juni 2009 - 22:28

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Fanns visst lite info om den nya Lx 82 om man googlar lite! Men såg ej ut att vara några större förbättringar!
Kunde ju gått ha varit en lite större LCD display i den nya! Lite som LX 90:an! Plus mer kraft till välljud, inte en massa blip blop ex radio!

Postad 29 juni 2009 - 22:38

Steffe666
  • Steffe666
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Kan nån här som har LX81 säga hur gedigen förstärkaren känns.
Altså alla knappar och rattar på förstärkare/fjärr. Känns det plastigt och "orobust".
Har själv en 3 år gammal Pioneer 1016 som jag tycker kvaliten känns si så där (plastigt bland annat)
Så det har jag lite svårt för och nu är jag ute efter en ny förstärkare och jag vill inte köpa en som inte andas kvalitet (ljud och byggkvalitet).

Har inte nån möjlighet att testa en Pioneer stärkare så jag hoppas på svar här.

Mvh/ Stefan

Postad 30 juni 2009 - 07:10

fiend
  • fiend
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Kan nån här som har LX81 säga hur gedigen förstärkaren känns.
Altså alla knappar och rattar på förstärkare/fjärr. Känns det plastigt och "orobust".
Har själv en 3 år gammal Pioneer 1016 som jag tycker kvaliten känns si så där (plastigt bland annat)
Så det har jag lite svårt för och nu är jag ute efter en ny förstärkare och jag vill inte köpa en som inte andas kvalitet (ljud och byggkvalitet).

Har inte nån möjlighet att testa en Pioneer stärkare så jag hoppas på svar här.

Mvh/ Stefan

Jag tycker att LX-81an känns väldigt gedigen, robust, tung och bra. Ingen plastig känsla någonstans där jag varit och rattat iaf :)

Postad 30 juni 2009 - 09:28

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Jag tycker att LX-81an känns väldigt gedigen, robust, tung och bra. Ingen plastig känsla någonstans där jag varit och rattat iaf :)

Jag håller med helt och hållet. Den plastiga känslan är borta i modellerna som börjar med SC och de känns gedigna. De som börjar med VSX är en enklare design och med en mer plastig och plottrig front.

Postad 07 juli 2009 - 14:27

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Okej, vad tror vi den nya LX-52 kommer att passa in någonstans. Är det bara kosmetiska förändringar, som lite mer hdmi-kontakter... eller kan den vara lika kompetent som LX-71?

https://www.prisjakt...kt.php?p=438712

Någon som har koll på om det är aktuellt med nya LX-72/LX-82 inom en snar framtid?

Postad 08 juli 2009 - 07:01

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Lx-52 saknar ICE Power slutstegen, och 13,6kg för LX52 mot 18,5 för LX71 talar sitt tydliga språk. Se Lx52 som en uppföljare till Lx51 istället. Lx71 är ett steg upp.

Det har kommit en pressrelease för nya modeller i USA från Pioneer, eventuellt de som kan komma att heta LX72 och LX82 i sverige (eller kanske till och med LX62?). Det verkar vara fattigt med nyheter i dem, det enda jag kunde se var fler HDMI ingångar och utgångar. Dubbla utgångar på samtliga i SC-serien.

Postad 15 juli 2009 - 17:33

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Är sugen på att köpa en I Pod touch som man bla kan docka till LX 81, men hur snyggt är det att docka den via USB utaget som sitter fram på stärkaren? Skala 1-10 = 1. Värför inte USB på baksidan med?

Postad 16 juli 2009 - 06:57

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Jag håller med. Dessutom måste man ha luckan nerfälld hela tiden om man vill göra en permanent Ipod-installation.

För min del kopplade jag en Ipod-docka på de vanliga analoga ingångarna på baksidan istället. Jag kan ändå styra allt med min harmony, men missar OSDn. Det är ändå totalt sett bättre än att behöva koppla in den på fronten.

Postad 19 juli 2009 - 17:29

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Har frågor om LX 81. Jag hör hack i ljudet från WAV ljud-filer som körs från PC till förstärkaren via Zyxel wireless router (dock så kör jag trådat hela vägen med 100 mbit/s PC -> Router -> LX-81). Vad kan det bero på att det hackar i ljudet då och då? Nån inställning i datorn eller är det kanske routern som strular? Nån som har haft liknande problem som mig?

Postad 19 juli 2009 - 20:06

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Jag har inte haft exakt det problemet du berättar om, däremot har jag haft andra problem med Home Media Gallery, och enligt Pioneer själva är DLNA-funktionaliteten inte riktigt 100. Så det kan vara något man bara får acceptera :P

Visst kan det bero på andra saker också, som att din dator har en massa processer igång i bakgrunden som kommer in och tar prio, routern som hanterar andra strömmar samtidigt osv. Är det bara Wav-filer, där det skickas relativt mycket data, som hackar? Funkar mp3or bra? Är det på samma ställe i filerna det hackar varje gång eller är det slumpmässigt? Är det på alla wav-filer eller bara en del?

Postad 20 juli 2009 - 11:04

casv
  • casv
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Jag har inte haft exakt det problemet du berättar om, däremot har jag haft andra problem med Home Media Gallery, och enligt Pioneer själva är DLNA-funktionaliteten inte riktigt 100. Så det kan vara något man bara får acceptera :P

Visst kan det bero på andra saker också, som att din dator har en massa processer igång i bakgrunden som kommer in och tar prio, routern som hanterar andra strömmar samtidigt osv. Är det bara Wav-filer, där det skickas relativt mycket data, som hackar? Funkar mp3or bra? Är det på samma ställe i filerna det hackar varje gång eller är det slumpmässigt? Är det på alla wav-filer eller bara en del?

Tack för svaret. Verkar som en firmware uppdatering kan behövas? Finns det någon sådan som ev fixar till det här?

CPU'n i PC'n ligger oftast nere i 2-10% och inga andra större applikationer körs i bakgrunden, så jag tror det inte beror på datorn. En WAV fil strömmas i 1441 kbit/s och vi har kvar mycket av bandbredden när vi har 100 mbit/s i kabeln. Hacken hörs slumpmässigt på olika ställen i WAV filerna. Filerna ligger under Musik mappen per default som Pioneer förstärkaren förutbestämt (allt för att lätt hitta dom i Pioneer browsern). MP3orna verkar vara Ok, har inte testat så mycket ännu.

Redigerat av casv, 20 juli 2009 - 11:11.

Postad 20 juli 2009 - 11:48

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Jag tror att en firmware-uppdatering hade kunnat avhjälpa problemet. Även om problemet egentligen skulle ligga utanför förstärkaren så går det att lösa med lite bättre buffring i förstärkaren. Jag fick tag i en serviceverkstad som reparerar pioneer-apparater, men de fick inte lov att skicka ut nya firmwares hur som helst... och med min dåvarande Lx70 hade jag den senaste versionen redan, som även den var buggig.
Jag kan inte tänka mig att bandbreddskravet på en Wav skulle ställa till något för en dator eller en switch....

Det verkar vara ungefär samma i förra årets generation 71/81, de har lagt till lite bilder för högtalarplacering i menyerna, annars är det i stort sett oförändrat, med begränsningar/buggar i HMG och allt.

Mitt bästa tips är att kontakta Pioneer support via deras webbsida och rapportera felet och be om en ny firmware som fixar det. De är alltid hjälpsamma och brukar svara på ett par timmar på e-mail.

Om du får tag i en så får du gärna PMa mig :ph34r:

Postad 03 augusti 2009 - 05:31

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Hej alla!
Nu har turen kommit till mig att byta ut min förstärkare. Tack vare en separation så blir jag av med min kära AX4 förstärkare och skall köpa en ny.
Det jag vill veta är om LX51 stödjer Bi-amping på frontarna med bakre centerhögtalarens utgångar (när man kör 5.1) Denna funktionen har ju funnits med ett tag vad jag vet och hoppas den finns även på denna förstärkaren.
Var trycker man i USB stickan om man vill lyssna på MP3? Bak eller fram?
Tycker att det höga priset på LX52 inte är motiverat när man kan få denna för 8500 kr..eller har jag fel? Är det något viktigt jag "förlorar" om jag köper lx51 istället för lx52? Jag behöver bara 1 HDMI utgång.

Finns funktionen där digital musik skalas upp till 24/kbit (vanliga CD skivor )?

Har läst om LX51 och den har fått bra betyg, jag har lite svårt att hitta något om de funktionerna jag frågar om.

Skall använda Infinity Classia 5.1 system och hoppas lx51 klarar dessa högtalare.

MVH Tony

Postad 03 augusti 2009 - 08:26

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag har en LX52 och är förbannat nöjd. Dock hade jag inte alternativet att styra upp en LX51:a.
På min LX52 kan man biampa frontarna med Zone 2/Surround men jag har inte prövat det.

Samma med USB (ipod) så är det på framsidan.

Postad 03 augusti 2009 - 11:12

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Ok, det alternativet borde finnas även på LX51. På min AX4 så väljer man center kanalerna bak om biamping (med de vanliga frontarna förståss) och man väljer det i den normala inställningsmenyn för MACC.
Det blir nog en LX51, det är alldeles för mycket pengar att spara :) LX52an är lite snyggare..men det räcker inte.

EDIT: Sådär ja, då var man en lycklig ägare (hoppas jag) av en LX51 reciver då. 8590 kr med frakt är ju ett bra pris. kan bara titta på lådan än så länge, skall ju flytta om 2 veckor så jag får vänta med att lyssna på den.

Redigerat av King Cobra, 06 augusti 2009 - 17:27.

Postad 08 augusti 2009 - 22:50

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Nån som vet om den nya serien (LX52, 1019 etc) har SR+ ?
Så man får info om volym etc på sin Pioneer plasma ?

Verkar inte finnas med i deras manual...
/N

Redigerat av da.king, 08 augusti 2009 - 22:57.

Postad 08 augusti 2009 - 23:21

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
jag ser volymen på förstärkaren på min sony utan nån speciellt inställt. kör optiskt från tv til lx52:an.

Postad 18 augusti 2009 - 16:15

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Väcker liv i denna tråd igen då jag har en fundering om hur man f*n aktiverar subben i 2kanal (2.1 är jag ute efter)? Jag har då LX52an men antar att det inte skiljer sig från de andra modellerna.

Tack för svar

Postad 18 augusti 2009 - 16:33

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Du sätter antingen subben i läge "plus" eller frontarna som small.

Postad 21 augusti 2009 - 14:56

Unregistered8be02378
  • Unregistered8be02378
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Har köpt en LX81 och äger sedan tidigare en KRP-500A.

När jag läser manualen fastnade jag på avsnittet om SR+ kablage.

--------------------
Using the SR+ mode with a Pioneer flat
screen TV
When connected using an SR+ cable, a number of
features become available to make using this receiver
with your Pioneer flat screen TV even easier. These
features include:
• On-screen displays when making receiver settings,
such as speaker setup, MCACC setup, and so on.
• On-screen volume display.
• On-screen display of listening mode.
• Automatic video input switching on the flat screen
TV.
• Automatic volume muting on the flat screen TV.
---------------------

Vilken funktionalitet är det SR+ ger som jag inte redan har via HDMI? Eller är SR+ tänkt att komplettera om man kör med analoga kopplingar?

/Förvirrad

Postad 21 augusti 2009 - 15:02

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Har köpt en LX81 och äger sedan tidigare en KRP-500A.

När jag läser manualen fastnade jag på avsnittet om SR+ kablage.

--------------------
Using the SR+ mode with a Pioneer flat
screen TV
When connected using an SR+ cable, a number of
features become available to make using this receiver
with your Pioneer flat screen TV even easier. These
features include:
• On-screen displays when making receiver settings,
such as speaker setup, MCACC setup, and so on.
• On-screen volume display.
• On-screen display of listening mode.
• Automatic video input switching on the flat screen
TV.
• Automatic volume muting on the flat screen TV.
---------------------

Vilken funktionalitet är det SR+ ger som jag inte redan har via HDMI? Eller är SR+ tänkt att komplettera om man kör med analoga kopplingar?

/Förvirrad

Hade funderingar kring detta ja med. Mailade hbb & dem sa efter ett samtal me pio att alla funktioner som SR+ har skickas numera genom hdmi kabeln. Så me andra ord missar du inget

Postad 21 augusti 2009 - 21:31

Unregisteredda3dff6f
  • Unregisteredda3dff6f
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Ser att lx82an börjar komma ut lite i butikerna. Bland annat har Hembioconsult lagt upp den om man vill förbeställa. Men jag tycker att priset är irriternade högt. 28000kr... och jag förstår inte riktigt varför.

I Usa så sänkte dom priset mot föregångaren där den kostar 2000 dollar vid releasen. Och i England är ordinarie 1800 pund.

Dollarn ligger i dag på 7 kronor och euron på ungefär 10. Inte så stor skillnad mot innan krisen. Så det argumentet köper jag inte riktigt.. Har helt varit inne på på Lx82an. Men nu vet jag inte... lx81an kostade väl 21900 när den kom eller?

Postad 22 augusti 2009 - 22:57

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Tur att man redan köpt en LX 81, grymt nöjd med denna! Och på LX 82 verkar det inte vara några nämnvärda förändringar som är värda att slösa pengar på! Pioneer LX 71 ser ju för tillfället var mest prisvärd just nu!

Postad 24 augusti 2009 - 12:13

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Hade funderingar kring detta ja med. Mailade hbb & dem sa efter ett samtal me pio att alla funktioner som SR+ har skickas numera genom hdmi kabeln. Så me andra ord missar du inget

Kan man få upp volymindikator och "listening mode" på skärmen även om man inte har en Pioneer plasma? Eller är det något specifikt protokoll de kör?
Ska det fungera även om det är HDMI in?

Jag får upp OSDn på min projektor, men de andra grejorna får jag inte.

Postad 24 augusti 2009 - 13:58

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag får upp volymen och om jag inte minns HELT fel nu även vilken källa jag väljer på min Sony-teve utan att gjort nått speciellt.
Optsk kabel på TVn -> LX52 och PS3 -> LX52 -> Sony TV.
Har inte prövat att programera fjärrkontrollen mest för att tjejen inte orka sätta sig in i en till dosa =)

Nån som sitter på de nya modellerna eller är jag fortfarande själv =(
Kul att höra lite tankar om dem.

Postad 08 september 2009 - 22:51

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Blir så förbanad min lysdiod på power knappen har bara slocknat!!! Vill inte skicka in den för ett skit fel! Hatar vekligen att skicka i väg grejer!! Blir så trött på skit kvalite. har även upptäck att det finns smårepor innanför min display på LX 81, det får de byta ut med när jag ändå skickar in den!

Postad 09 september 2009 - 17:11

Unregistered8be02378
  • Unregistered8be02378
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Har länge stört mig på just den dioden, den enda som inte går att dimma ner, hur bar du dig åt för att släcka ner den? :)

Postad 09 september 2009 - 17:32

trumtajkon
  • trumtajkon
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Blir så förbanad min lysdiod på power knappen har bara slocknat!!! Vill inte skicka in den för ett skit fel! Hatar vekligen att skicka i väg grejer!! Blir så trött på skit kvalite. har även upptäck att det finns smårepor innanför min display på LX 81, det får de byta ut med när jag ändå skickar in den!

Då är man inte ensam iaf... min slocknade efter någon månad. Riktigt dåligt. Ett annat litet skitfel jag upptäckt är att displayen "flimmrar" lite granna. Alltså släckta symboler kan flimmra till lite svagt. Någon annan?

Postad 09 september 2009 - 17:37

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Min LX-71har varit inne på rep då 2 dioder dog.
Pioneer ska ju vara kvalitet men dioder kan de inte :)

Postad 09 september 2009 - 17:47

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

Har länge stört mig på just den dioden, den enda som inte går att dimma ner, hur bar du dig åt för att släcka ner den? :blush:

Jo det är sant på sätt och vis! Det konstiga är att när man dimmar displayen på Blu-ray spelaren LX 71 släcks den blåa lampan till Power knappen, men inte på recivern LX 81: an? En miss kan man säga. Blu-ray spelaren håller måttet! Håller med dig att den ska dimmas ned med. Men som sagt den är trasig och det ska den inte vara på en så pass dyr maskin! Vill verkligen inte skicka in den men måste, det värsta är ju att pianolacken är väldigt känslig för repor. Blir utan 2 -4 veckor säkerligen SURT!!!!!!!!!!!!!!!
Fan va man kan hata elektronik ibland :)
Man är så himla pedant och vårdar den med världens ömhet, grejerna får liksom stå på sin plats, ändå ska man bli drabbad! Oj vad sentimental jag lät!

Då är man inte ensam iaf... min slocknade efter någon månad. Riktigt dåligt. Ett annat litet skitfel jag upptäckt är att displayen "flimmrar" lite granna. Alltså släckta symboler kan flimmra till lite svagt. Någon annan?

Samma med min, släck ner displayen och det syns mest uppe i vänstra hörnet på displayen. Någon slags störning???

Postad 21 september 2009 - 18:48

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Min diod till powerknappen var bara död för ett tag sen, helt plötsligt började den lysa igen!? Efter att jag hade haft ur ström sladden ett tag! Bra tänkte jag, det är ju trots allt mer datorer än stärkare i dag i dom, sen funkade det i ett par timmar se slocknade den igen! Fy f...n! Kan det ha med värme? Glappkontakt eller discolampa kanske. Nä ska det gå sönder ska det göra det rejält!

Postad 27 september 2009 - 10:51

Thomas31
  • Thomas31
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag funderade på att köpa en SC-LX71 nu när de var prissänkta och å väg ut.
Men fick en ide på SC-LX72 då den har 2hdmi ut gångar.
Och frågan är om man kan köra två olika källor in på Recievern och ha dem på var sin hdmi ut?
Tex om barnen sitter i Vardagsrummet och kollar på en film på vår Sony 350 Blueray kopplat till hdmi1 in och tv'n kopplat på hdmi1 ut, kan vi då kolla på något som är inspelat på Pioneer LX60D kopplat till hdmi2 in i sovrummet som skulle vara kopplat på hdmi2 ut samtidigt

Kikat i manualen men ser inte om det går att göra som jag vill.

Byta HDMI-utgång
Ställ in vilket uttag som ska användas för utmatning av
bild- och ljudsignaler från HDMI-utgångarna (HDMI OUT
ALL, HDMI OUT 1 eller HDMI OUT 2).
Uttaget HDMI OUT 1 är kompatibelt med KURO LINKfunktionen.
SC-LX82:
SC-LX72:
• Ställ in fjärrkontrollen på receiverläge och tryck
sedan på HDMI OUT.
Vänta en liten stund medan ”Please wait ...” visas.
Utgången växlar mellan HDMI OUT ALL, HDMI OUT 1
och HDMI OUT 2 varje gång du trycker på knappen.1

Postad 07 oktober 2009 - 20:52

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Fortfarande så pissigt att min diod till powerknappen har lyst en hel vecka nu, den slocknat igen! Dioden är ju inte sönder, det måste vara något annat skit fel på den maskinen! Och vad säger att om jag skickar in den att de löst problemet!? 25000 kostde den med dessutom, som man fick kämpa för länge, nä riktigt piss surt är det! Kan man inte någon gång ha lite tur och inte köpa andra sortering :( ! Nä nu ska jag var tyst om den där dioden, men i bland blir man irriterad!

Postad 23 oktober 2009 - 18:38

ljungberg_sthlm
  • ljungberg_sthlm
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Jag har försökt att komma in i videolägena under HDMI för att stänga av bl a V. converter. Likaså ställa in den på Pure och through när man kör Blu ray.

Men det står CANNOT SELECT hela tiden, har försökt allt nu. Vad gör jag för fel?

mvh
J

Postad 24 oktober 2009 - 17:07

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Du gör inget fel. Insignaler via HDMI ska bara skickas rakt igenom och därför går det inte att göra några bildinställningar för dem. Som jag har förstått det iallafall.

Postad 01 januari 2010 - 20:53

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
En fråga till er som har LX71:an, denna stödjer väl uppskalning av bild till 1080p va?
Har nämligen kollat på några olika specar för denna stärkaren och lustigt nog står det på några att den endast stödjer upp till 1080i?

Ville mest få klarhet i hur det ligger till med detta.

Postad 02 januari 2010 - 15:12

Unregistered28754
  • Unregistered28754
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Hej! ja den stödjer uppskalning till 1080p.

Edit! nu var jag lite snabb, trodde det var BD spelaren det pratades om, recivern vet jag inget om Sorry!

Redigerat av Unregistered28754, 02 januari 2010 - 15:13.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.