Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 6220 Classic - Reservdelar finns nu

290 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 July 2008 - 08:46

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Hurra, nu har vi flera trådar om den här ;) Känns onödigt tycker jag.

Men en officiell tråd borde bara ha objektiv fakta (5mp kamera, S60 operativ system, osv) i första inlägget (och rubriken). De positiva och negativa bitarna får sedan diskuteras i själva tråden.

Postad 08 July 2008 - 13:52

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Vadåå??
Den är högst relevant tycker jag!
Det är inte BARA för att jag fått ett måndagsex som jag är po, Nokia hade chansen att åtgärda men dom sket fullständigt i det.
Det finns inga reseervdelar ändå nekar dom mig en ny lur, hur schysst är det?

Du är nog ett specialfall. Känns inte som det är något som bör generaliseras i en officiell tråd.

Redigerat av Sardaukar, 08 July 2008 - 13:53.

Postad 08 July 2008 - 14:20

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Du är nog ett specialfall. Känns inte som det är något som bör generaliseras i en officiell tråd.

Så om din 6220 Classic går sönder så kan du vänta hur.... länge som helst innan den kan lagas?
Om dom inte kan repa en telefon som varit defekt från den var ny, inom överskådlig framtid tycker du att det är bra eller?
Jag vill varna folk för att köpa en 6220 Classic p.g.a följande.

A. Den kan vara dåligt ihopskruvad, kolla noga i butik så den sitter ihop ordentligt (min ble tillslut så dålig så att den tappade kontakt med SIM-kortet och bhövde startas om, och detta efter 10 dagars användning.
B. Går din telefon sönder så finns inga reservdelar att uppbringa i dagsläget, den kan med andra ord inte repareras.
C. Eftersom dom inte kan repa din telefon så tycker man att den borde bytas ut, speciellt eftersom den bevisligen varit defekt sedan den var ny, detta skiter Nokia fullständigt i.

Postad 08 July 2008 - 15:22

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Nej, det är inte alls bra att det inte finns reservdelar. Men snälla, förstå vad jag menar....rubriken. Man kan tolka det som att alla har samma fel!

Postad 08 July 2008 - 17:42

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Jag håller med om den mekaniska uppbyggnaden, jag har nu limmat hela telefonen (tål inte knarr från plasten när jag tar i den). Men om man ser till det inre så är jag övertygad om att det inte finns en bättre telefon för den summa pengar.

Om du vill ha en vinklad rubrik så tycker jag du kan skriva - hög teknologi i ett sämre chassie, eller något liknande eller gå på något neutralt så kan man se dina åsikter i själva tråden.

När det gäller satelllitkartor så tycker jag inte man hittar något som är användbart, något som sett någon satellitkarta med vettig upplösning?

Sedan såg jag en konstig sak i göteborgsskärgård, att först är det bara vatten, sedan ännu mer vatten fastän öarna hade kunnat var synliga, sedan kommer vägarna enbart ute i vatten och i hög förstoring finns både öar och vägar men då är förstoringen så hög att man inte har någon överblick, lite synd tycker jag

Postad 08 July 2008 - 18:29

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Ni klagade ju & var missnöjda på att det inte fanns nån officiell tråd & ville nån skulle fixa det, då gjorde jag det. & nu när jag gjort det är ni fortfarande missnöjda & klagar. Gör nåt själv då.
& Nokia är jätte hjälpsamma & service inriktade. Dom hjälpte mej att få rätt så jag kunde byta min telefon, för dom menade att kunden skulle vara nöjd & tyckte inte jag skulle skicka iväg den på reparation utan att jag skulle få en ny.

Redigerat av Yobo1987, 08 July 2008 - 19:11.

Postad 08 July 2008 - 22:15

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Jag håller med om den mekaniska uppbyggnaden, jag har nu limmat hela telefonen (tål inte knarr från plasten när jag tar i den). Men om man ser till det inre så är jag övertygad om att det inte finns en bättre telefon för den summa pengar.

Om du vill ha en vinklad rubrik så tycker jag du kan skriva - hög teknologi i ett sämre chassie, eller något liknande eller gå på något neutralt så kan man se dina åsikter i själva tråden.

När det gäller satelllitkartor så tycker jag inte man hittar något som är användbart, något som sett någon satellitkarta med vettig upplösning?

Sedan såg jag en konstig sak i göteborgsskärgård, att först är det bara vatten, sedan ännu mer vatten fastän öarna hade kunnat var synliga, sedan kommer vägarna enbart ute i vatten och i hög förstoring finns både öar och vägar men då är förstoringen så hög att man inte har någon överblick, lite synd tycker jag

På tal om skärgård. Finns det några sjökort att lägga in? Skulle vara guld värt för en annan båtägare.

En annan dålig grej är att iaf i min hemort. Finns inte cykelvägarna med. Så när jag navigerar gåendes, måste jag gå på bilvägarna.

Postad 08 July 2008 - 22:31

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

På tal om skärgård. Finns det några sjökort att lägga in? Skulle vara guld värt för en annan båtägare.

En annan dålig grej är att iaf i min hemort. Finns inte cykelvägarna med. Så när jag navigerar gåendes, måste jag gå på bilvägarna.

Prova Wayfinder Active eller Google maps, dessa funkar bra på telefoner med GPS.

http://www.wayfinder...5578&lang=sv-SE
http://www.google.com/gmm/

Postad 09 July 2008 - 06:56

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Testade på väg till arbetet att ha kartan i 3D för då kan man ställa så att färdriktning är framåt och inte alltid norr, men vad jag såg då var att jag körde utanför kartbilden! Kartan flyttades inte med som när man kör i normalt kartläge utan den stod still och när man kom till kanten så försvann man :) Någon mer som sett detta? är det telefon som inte har tillräcklig processorkarft att förflytta kartan i 3D?

Postad 09 July 2008 - 07:18

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Har du kartorna nersparade eller laddar du ner dom under färden?

Postad 09 July 2008 - 08:21

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

Har du kartorna nersparade eller laddar du ner dom under färden?

Har alla kartor nedladdade, om jag har den i Karta så följer kartan med förflyttning (men med alltid norr uppåt), jag ville testa och se om jag använde 3D där man kan vrida kartan om då kunde vrida den automatiskt, men det gjorde den inte och desutom så körde man istället utanför kartbilden! Notera att detta var visning av position på karta, inte navigering till ett mål. Det är lite synd att den inte har roterande karta i visning, det är ju inte alltid man har något mål :) Tror att 6120 har roterande men är inte säker

Postad 09 July 2008 - 10:39

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Har nu provat Wayfinder Navigator, men jag fattar inte hur man får fram sin egen position. Den verkar inte ens försöka kontakta någon satellit, utan bara navigerar med hjälp av en förinställd startposition och navigerar "offline" så att säga.

Någon som har provat Wayfinder?

Postad 10 July 2008 - 00:35

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Har nu provat Wayfinder Navigator, men jag fattar inte hur man får fram sin egen position. Den verkar inte ens försöka kontakta någon satellit, utan bara navigerar med hjälp av en förinställd startposition och navigerar "offline" så att säga.

Någon som har provat Wayfinder?

Skulle vara kul med en GPS som kunde kontakta satelliter.
Jag använder bara Wayfinder Active så jag kan inte svara när det gäller Navigator

Redigerat av DigiMannen, 10 July 2008 - 00:36.

Postad 10 July 2008 - 06:38

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Ja, Active funkar för mig också, men Navigator försöker inte ens använda GPS:en (den blå lampan blinkar inte). Det ska ju funka enligt beskrivningen på hemsidan och hjälpen i Navigator i mobilen. Jag köpte till och med en månadslicens. Dock finns inte 6220 Classic med på deras hemsida. Har det med det att göra? Isf konstigt att Active funkar.

Redigerat av Sardaukar, 10 July 2008 - 06:39.

Postad 10 July 2008 - 10:14

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Snabb fråga ang batteritiden. Hur länge ungefär räcker era batterier? Det orginal nokia batteriet som följde med telefonen är på 900mAh. Det finns att köpa ett annat nokia orginal batteri som är på 1200mAh. Är det värt det?
Det kostar 140:- (som inte är dyrt), men tror ni det blir nån skillnad i batteritiden. Båda batterierna är nokia & original. Båda passar 6220 Classic. Vad är era åsikter?

LÄNK
http://www.mytrendyp...okia-9209p.html

Bifogad fil(er)

Redigerat av Yobo1987, 10 July 2008 - 10:17.

Postad 10 July 2008 - 10:25

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Ja, Active funkar för mig också, men Navigator försöker inte ens använda GPS:en (den blå lampan blinkar inte). Det ska ju funka enligt beskrivningen på hemsidan och hjälpen i Navigator i mobilen. Jag köpte till och med en månadslicens. Dock finns inte 6220 Classic med på deras hemsida. Har det med det att göra? Isf konstigt att Active funkar.

Sådär! Nu funkar Navigator också. Felet var att jag först tankade ner 5-dagarsversionen. Nu laddade jag ner den köpta licensen, så nu använder den GPS-mottagaren fullt ut. Nu återstår bara att testa det i bilen.
Finns dock en bugg i programmet. Ibland måste jag starta programmet 2-3 ggr för att det ska gå igång. Kan dock bero på att WF inte officiellt stöder 6220 Classic.

Tänkte köpa en månadslicens av WF Earth GPS också. Återkommer med resultat.

Redigerat av Sardaukar, 10 July 2008 - 10:31.

Postad 10 July 2008 - 19:18

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Nån som vet var man kan köpa kraftfullare batterier som passar Nokia 6220 Classic. Gärna orginal, annars kompatibla. Helst 1200-1500mAh. För att kunna förbättra batteritiden, behöver ladda nästa varje dag.

46 inlägg hittils, min tråd börjar bli populär (populärare)!!!
Tydligen fanns det behov av min tråd, tur jag skapade den!!!

Redigerat av Yobo1987, 15 July 2008 - 18:53.

Postad 12 July 2008 - 23:32

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Den här tråden är bättre en din....

& min mobil är bättre än din. Vad vill du ha sagt? Självklart tycker trådskaparen att hans tråd är bäst men jag håller inte med om din inställning till Nokia & modellen i övrigt. För mej har allt funkat & jag har fått väldigt mycket hjälp från Nokia. Så du kanske bara har haft otur, pratat med fel person på Nokia eller uttryckt dej klumpigt.

No hard feelings... Jag bara försöker få dej att se det från ett annat perspektiv.
Ta inte illa upp eller (ta inte) åt dej på ett dåligt (negativt) sätt.
Samt ändra gärna trådrubriken så den blir mer generell & mer officiel
& inte betonar just ditt exemplar av modellen & Nokia som skurken även om du har haft otur med dom två.
Det är min åsikt iallafall.

För er som vill komma till min tråd, här är länken:
https://www.minhembi...p;#entry1988235

Redigerat av Yobo1987, 16 July 2008 - 16:43.

Postad 17 July 2008 - 09:18

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Har funderingar på att ansluta mig via datorn till internet via telefonen, dvs telefonen som modem Har jag förstått det rätt att det gör man via PC Suite (har inte ännu installerat detta)? det borde väl gå lika fort via telefonen eftertsom den har turbo 3G, som ett modem eller klarar den inte de 7Mbit överföringen?

Jag har ett Telia abonnemang med telefonen, vad jag kan se så kan man teckna ett tillägg fast bredband till mobilen för 199:- vilket ska var samma som det separata mobila bredbandet, fördelen är då att man både kan använda den fria dataverföringen via datorn med telefonen som modem och enbart med telefonen, om jag hart fattat det rätt?

Nackdelen är att man inte kan ringa samtidigt som man surfar skulle jag tro?

Kanske kan man också få ner kostnande till 99:- eftersom jag har fast bredband från Telia, detta enligt info ffrån deras hemsida, någon annan som har dessa funderingar?

Redigerat av Unregistered124686ac, 17 July 2008 - 09:19.

Postad 17 July 2008 - 10:30

TobbeSwe
  • TobbeSwe
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag använder min nuvarande Nokiatelefon som modem till datorn ibland. Ansluter till telefonen via Bluetooth och använder, precis som du säger, PC Suite för att sköta anslutningen mellan dator och mobil och för att koppla upp mot nätet. Jag tycker det fungerar väldigt bra!

Men jag har inte telia eller en telefon som klarar av 7Mbit, så jag kan inte säga något om det.

Postad 18 July 2008 - 00:51

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
7.2 Mbit/sec är ju den teoretiska max-hastigheten. I själva verket så får du vara glad om du ens kommer upp till 1Mbit när du använder det. Det finns en anledning till att alla företag säger "upp till 7.2" osv. Det är extremt osannolikt att du någonsin kommer up dit.

Plus att Bluetooth 2.0 + EDR har en teoretiskt max-hastighet på 3 Mbit/sec, men är snarare runt 2.1 Mbit/sec så du kommer aldrig komma över där om du använder dig av Bluetooth. USB är dock mycket snabbare så där är det inga problem.

Har dock inte speciellt mycket erfarenhet av detta, utan mest läst. Har inget behov av ett mobilt internet, utan använder fasta uppkopplingen när jag är hemma/jobbet osv.

Också, om du tittar på denna karta så kan du se att Telia inte har Turbo 3G täckning över hela landet, utan stora delar saknar det. Så på de flesta ställena så kommer du få använda dig av vanlig 3G, som har en teoretiskt max-hastighet på 0.3 Mbit/sec.

Postad 18 July 2008 - 10:17

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Jo jag vet att 7,2 mbit är en siffra som man aldrig kommer upp i, men jag är ändå possitivt överraskad att jag nu i Danmark "surfar" med 5,5mbit i 3's 3G turbo nät, har jag gjort hela vecka nu mellan 4,5 och 5,5 vilket är riktigt bra. Det är nog tyvärr så att Telia 3 nät inte är så utbyggt som 3. Har för mig att klassen 3G turbo är i två steg runt 3Mbit och runt de 7Mbit, vet inte vilken 6220 klarar, men det kanske framgår av Nokia hemsida. ;)

Ska kolla mer med Telia när jag kommer hem

Postad 18 July 2008 - 11:18

mjacobsson
  • mjacobsson
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

...
Kanske kan man också få ner kostnande till 99:- eftersom jag har fast bredband från Telia, detta enligt info ffrån deras hemsida, någon annan som har dessa funderingar?

Du får gärna skriva här när du kollat det med Telia, jag har haft precis samma funderingar i samband med att jag skall flytta och därmed byta bredbandsleverantör. Men eftersom det finns rätt mycket andra saker att fundera på i samband med en flytt så har min kontroll av detta hamnat rätt långt ner på priolistan.

Postad 18 July 2008 - 12:31

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Jo jag vet att 7,2 mbit är en siffra som man aldrig kommer upp i, men jag är ändå possitivt överraskad att jag nu i Danmark "surfar" med 5,5mbit i 3's 3G turbo nät, har jag gjort hela vecka nu mellan 4,5 och 5,5 vilket är riktigt bra.

Hoppas du är medveten om att det är väldigt dyrt att surfa omkring i telefonnät i andra länder.

Postad 18 July 2008 - 13:28

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

Hoppas du är medveten om att det är väldigt dyrt att surfa omkring i telefonnät i andra länder.

Jo jag vet, om jag hade kört utan fast pris så hade det nu blivit runt 200.000:-, med vad jag surfat hittils. Uppe i en 2GB hittils, det blir snabbt en hel del så utan fast pris så hade det var kört. Telefonbolagen måste tänka om och ändra så att det blir fast pris även även gränserna

Jag kör nu med 3 kontantkort för 99:- per vecka som fast pris (inkl 3's modem). Men det hade varit intressant att veta om man kunde använda mobilen med ett fast pris från Telia i Sverige. 3 har samma avtal i Sverige och Danmark, därför valde jag 3 pga detta för mobilt bredband med modem.

Redigerat av Unregistered124686ac, 18 July 2008 - 17:07.

Postad 22 July 2008 - 11:14

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
En polare som har en hel 6220 classic är väldigt missnöjd med kartorna till GPS'en.
Han sökte efter en Shellmack i Köping och när han kom fram fanns ingen mack där (Nya Hamnvägen), den Shellmack som finns på Sveavägen i Köping kom inte med som alternativ, när han senare sökte efter en Shellmack i Västerås så fanns det ingen enligt Nokia maps, en minut senare passerade han en Shellmack bredvid E18 (Arosvägen i västerås)

Postad 22 July 2008 - 20:46

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Nokias kartor eller rättare sagt Navteqs kartor är under all kritik. En väg som byggdes här för 15 år sedan, finns inte med. Så jag kan inte ens komma till jobbet med hjälp av GPS:en. Tur jag kan vägen utantill :D

Redigerat av Sardaukar, 22 July 2008 - 20:46.

Postad 23 July 2008 - 10:17

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Jag beställde denna idag, grymt sugen på denna telefon som har det mesta som jag behöver i en telefon.
Jag kunde inom några dagar konstatera att den inte fungerade så bra, speciellt svårt var det att låsa upp knapplåset om man höll luren med en hand.
Jag tyckte att chassit var lite väl glappt så jag åkte in till återförsäljaren och dom rekommenderade mig att uppsöka en serviceverkstad, väl där kunde dom konstatera att det saknades en skruv i telefonen vilket gjorde att den inte höll ihop ordentligt.
Nokia vägrade byta ut telefonen och jag har inte möjlighet att lämna ifrån mig min telefon just nu, den blir bara värre och värre glappkontakt i knappsatsen och detta på en telefon som är 10 dagar gammal.
Jag kommer att köpa en ny telefon ikväll och ha kvar denna för att visa alla jag träffar att dom inte ska köpa en NOKIA.

Troligtvis blir det en

Jag har haft flera Samsung förut och dom har aldrig krånglat.

PS
5 veckor senare har Nokia servicecenter fått in saknade delar

Har du fått din mobil lagad nu? Eller har du gett upp? Vilken blir din nya mobil nu & varför? Nån som har eller vet nåt om SE nya 8mp lur? Kul att veta om det kommer slå Nokia 6220 Classic. Jag skulle alldrig byta min mot en Sony Ericsson. Jag tror inte den kommer slå 6220 Classic. Det kommer inte vara nån skillnad på kameran, sen saknar den massa saker som 6220 Classic har. Ev. kanske chassit på SE är bättre, men det skulle isåfall vara allt.

Redigerat av Yobo1987, 23 July 2008 - 10:18.

Postad 24 July 2008 - 08:04

metalmaster
  • metalmaster
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Nu är jag snart ägare av en 6220 classic jag med. Beställde en från Telenor.
Men så såg jag detta på ett danskt forum:
//Salget af N 6220 classic er blevet stoppet, de viser sig at tasterne falder af....

Flot siger jeg bare... Det er kvalitetskontrol når det er bedst.

Alle som ligger på lager ved forhandlerne, skal sendes tilbage....

Så var det lige jeg tænkte, hvad med dem som har parallel importeret deres mobiler, de kan ikke sendes tilbage, og dvs at der er en masse forbrugere, som dermed kan få en telefon, hvor tasterne falder af, og ikke kan få dem lavet.

Alle disse problemer, blot for at spare 50 -100 kr på en mobil.

Hvis man vil vide, hvem som har parallelimporteret, så kig på de forhandlere som har den "på lager" i morgen.//

Det verkar vara nåt om att telefonerna blivit tillbakadragna för att nånting faller av :)
Nån som vet vad "tasterne" är?

Postad 24 July 2008 - 10:05

mjacobsson
  • mjacobsson
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

...

Det verkar vara nåt om att telefonerna blivit tillbakadragna för att nånting faller av :)
Nån som vet vad "tasterne" är?

tasterne=tangenterna/knapparna

Postad 24 July 2008 - 10:26

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Hm, det kanske hänger ihop med att den list som sitter runt telefonen sitter för löst, den kanske spänner runt tangenterna så att de inte ska hoppa loss?? Den list som jag har limmat på min, men än har i alla fall inte tangenterna lossnat. Men man undrar varför man inte kan lägga några hundra till på ett bättre hölje till en sådan bra telefon :)

Postad 25 July 2008 - 14:07

DigiMannen
  • DigiMannen
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Min telefon blev så sliten i chassiet av att den inte var riktigt ihopskruvad, den fick på slutet inte kommunikation med SIM-kortet, och det var väldigt mycket konstiga ljud i telefonen när man förde ett samtal "blipp, blipp blipp" varannan sekund ungefär.
Vilken smörja, jag har aldrig haft en sämre lur.
Jag använder nu min gamla 6151.

Postad 27 July 2008 - 18:24

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Har inte det minsta problem med mitt chassi. Lyckligt lottad eller? B)

Postad 27 July 2008 - 21:32

metalmaster
  • metalmaster
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Får min mobil i morgon. Skall bli kul detta! Återkommer med rapport om hur den verkar....

Sådär, nu har jag haft det ett tag. Funkar fint. Håller ihop ännu.
Men var är snooze-funktionen på alarmet!!?!? Jag försover mig var och varannan dag nu B)
GPS:n var över förväntan. Har dock inte aktiverat röstläget eller gått "on-line". För då kostar det nog inget att använda den.
Batteritiden är väl ok. Efter 3 dagar är det 3 streck kvar.....

Redigerat av metalmaster, 01 August 2008 - 13:59.

Postad 15 August 2008 - 10:30

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Hur lägger man in ett memo i denna lur?

Jag vill att den ska påminna mig att ringa ett samtal kl. 8 på måndag morgon.

Postad 15 August 2008 - 10:49

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

Hur lägger man in ett memo i denna lur?

Jag vill att den ska påminna mig att ringa ett samtal kl. 8 på måndag morgon.

Under kalender > ny post

Postad 15 August 2008 - 15:42

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Tack!

Postad 17 August 2008 - 17:59

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag råkade ju ut för att knappsatsen på min mobil lostnade. Så jag var tvungen att skicka in den på lagning. Tur var så gick det på garantin. Jag slapp undan kostader, denna gång. Nu 3 veckor senare har jag fått tillbaka min 6220 Classic. Dom bytte knappsats & uppdaterade programvaran. Jag har under denna tid köpt en reservmobil ifall nåt händer min 6220 Classic. Jag hoppas inte det, men man kan alldrig vara säker. Iallafall den reservmobilen jag köpte heter 6500 Slide (stål chassi). Har funkat bra & har ett bra chassi. Men nu när jag fått tillbaka min mobil hammnar denna på hyllan. Men nästa gång om nåt händer är jag beredd. Men man kan inte vara nog försiktig med tanke på 6220 Classic´s chassi. (Det ända minus på denna mobil, samt därför jag valde en reservmobil med stål chassi).

Redigerat av Yobo1987, 17 August 2008 - 18:02.

Postad 18 September 2008 - 08:53

jakko
  • jakko
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
man tycker det är märkligt att Nokia släpper en telefon med ett så plastigt chassi och dåliga knappar,feltryck är lätt.
jag har tejpat batteriluckan på insidan med lite tjockare tejp för att komma ifrån lite knarr och ihålighet.[priceBifogad fil  PICT1331.JPG   512.92K   1 Antal nerladdningar

Postad 18 September 2008 - 10:16

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som lyckats få bort kameraljudet med någon hack-metod? Det är ju irriterande högt ljud...

Postad 20 September 2008 - 07:05

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Nån som vet nåt om Sony C905 eller nån annan mobil med minst en 8 megapixelkamera?

Redigerat av Yobo1987, 20 September 2008 - 07:07.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.