jag försökte igår använda pro´n som modem till min laptop.
Gick inte så bra ......

Är det någon som vet hur man gör el har några tips.
Jag kör XP.
4 relaterade trådar
Postad 05 september 2008 - 07:19 jag försökte igår använda pro´n som modem till min laptop. Gick inte så bra ...... ![]() Är det någon som vet hur man gör el har några tips. Jag kör XP. Postad 05 september 2008 - 13:48 Någon som har upplevt något liknande? Kortet fungera hur bra som helst i min N95a .. Postad 05 september 2008 - 16:31 Postad 05 september 2008 - 17:14 Min telefon köptes för övrigt över disk, Teliabutiken, men det var ju inte till privatperson förstås om det nu gör skillnad kanske? Postad 05 september 2008 - 17:36 Postad 05 september 2008 - 20:25
Nope, testade precis med ett Telenorkort... Lite förvånad själv faktiskt. ![]() Postad 05 september 2008 - 21:38
Japp, jag har ett Telia abonnemang. Hmm, skall kolla om det funkar med WLAN:et. Skulle det kunna vara så att Telia spärrat Accuwether. Låter otroligt men man vet aldrig. /A Postad 05 september 2008 - 21:43 Ha det gott /a Postad 06 september 2008 - 08:09
Helkonstigt faktiskt.... Uppdatera gärna om du får något svar... Nu har jag flashat om min till Engelsk rom, efter lite hackande.. Herregud så skönt, jag hittade verkligen ingenting i luren när det var på svenska. Nu måste jag bara få den svenska keymappingen att bli rätt igen... ![]() //H Postad 06 september 2008 - 08:11 Som jag misstänkte så visste inte Elgiganten vad de pratade om... de fick *inte* in någon Touch Pro i fredags. Eller de och de förresten, när man talar med en försäljare är det alltid som om säljaren äger butiken, det låter aldrig "vi får in den i morgon", utan "jag får in den i morgon"... Postad 06 september 2008 - 14:35 Postad 06 september 2008 - 17:57 undrar om de är någon som har tid att svara på lite frågor. ![]() Var och klämde lite på den idag, och de var väll i stort en posetiv upplevelse, förutom att alt hängde sig så att telefonen inte reagerade på någon ting, de är förhopningsvis inget stort problem. Men de jag undrar är hur är bateritiden närtelefonen används mycket, och hur är tiden då den inte används så mycket. Hur gör man med gpsen, går de att lägga in ett kartprogram på minneskortet, så att den inte behöver vara uppkopplad mot nätet utan bara mot satelit för att funka. så att man inte behöver ladda ner kartor hela tiden som den används. Hur är den som musikspelare. Vad är era samlade intryck om telefonen motsvarar den förväntningarna som ni hadde innan köpet. Vad är mindre bra. Vore tacksam om någon har tid att svara. ![]() Postad 07 september 2008 - 08:56
Jag ska försöka lite !! Batteri tiden var en chock första dagarna. Varade typ 8tim utan att ha använten speciellt mkt. Nu efter nästan en vecka så funkar det mycket bättre !!! Jag stänger av data anslutningarna och sätter på knapplåset sedan trycker jag av telefon. Då varar det redan nu i något el några dygn !!! Jag har lagt in tomtom7 Scandinavien på minneskortet. Funkar fin fint. Kopplar upp sig med en gång. Den går direkt på satelliterna så det kostar ingenting !!!! ![]() Som musik spelare har jag bara testat lite med dom medföljande lurarna. Bra inställningar och enligt mig helt ok ljud !!!! Basförstärkning,mm.mm.mm Jag är super nöjd med telefonen !!!! Det finns hur mycket som helt att pilla med !!! Har lagt in några filmer och det fungerar fin fint att dra på headsetet och se på en rulle !! Htc Forever !!!! Postad 07 september 2008 - 12:34 Tänkte dock kolla om det är någon som kan förklara hur tung den är? 165g låter väldigt mycket då iphone ligger på 135g? Är det något man reflekterar över när man håller den eller går runt med den i fickan? Tack tack, Postad 07 september 2008 - 14:28
Har tidigare haft en Tytn2:a som t.o.m var lite tyngre än vad Pro'n är. Visst, den var rätt tung jämfört med andra mobiler men man vänjer sig snabbt. Tjockleken var väl det enda som man tänkte på när man hade den i fickan men till slut så accepterar man även den ^^ Som sagt, jämför man med andra mobiler så är den ju ganska tung men du vänjer dig. Tycker absolut att du ska satsa på en Pro, har en Diamond idag och har aldrig varit mer nöjd över en mobil Postad 07 september 2008 - 14:56 Fast det är klart, prioriterar man storlek och klarar sig utan riktigt tangentbord är väl kanske Diamond ett bättre val. Postad 07 september 2008 - 17:26 När jag använder den för telefonsamtal är volymen väldigt hög, oavsett om jag dragit ner volymen till minsta möjliga med hjälp av sidoknapparna. Borde inte ljudet försvinna helt när man dra ner volymen till minsta och indikeringen på skärmen visar noll streck ? Har en polare med en Diamond och där förvinner nämligen ljudet, borde väl även vara så på Pro'n? Redigerat av Aotw, 07 september 2008 - 17:32. Postad 07 september 2008 - 20:36
Min drar ned volymen åtminstone. Fast jag kör å andra sidan inte den svenska rom:en längre, så man ska väl inte jämföra för mycket med mig... :-) //H Postad 07 september 2008 - 21:09 Ljudet borde väl försvinna oavsett rom:en, känns som min bara kommer halvägg mellan högsta och noll. Har åtminstone skickat ett mail till Dustinhome om det hela, får se vad de säger när de svarar. Postad 07 september 2008 - 23:40 Så är ni intresserade av att köpa en i obruten förpackning så hör gärna av er. Priset kommer väl ligga runt 5000:- skulle jag tro. Kan hända att den komer vara låst hos Tele2. Postad 08 september 2008 - 00:15 Postad 08 september 2008 - 00:15 meep meep! har du lyckats att flasha den till engelska romen och fixat key mappingen än?? var hitta du den engelska romen?? ja avskyr att allt står på svenska ._. engelska äger! //Zack Postad 08 september 2008 - 06:56 Jag tror man vänjer sig även vid det - jag har oftast min SE P900 i framfickan (utom på jobbet då den ligger i bältesväskan). edit: slarvfel Redigerat av Unregistered0417a23d, 08 september 2008 - 08:41. Postad 08 september 2008 - 08:00 Den ska komma in hos tre idag enligt deras kundtjänst. EDIT: Ringde dem precis och det blir imorgon som det går att beställa den. Redigerat av Andreas, 08 september 2008 - 09:39. Postad 08 september 2008 - 08:58
Nope, har inte fixat keymappingen, de gamla knepen för TYTNI/II fungerar tyvärr inte, så jag lade inte ned mer tid på det i helgen tyvärr.. Jag använde DCS11 från XDA-Developers, DCS12 finns nu också. Den fungerar finfint för mig, mycket snabbare än den svenska orginalrom:en. Framförallt så försvann mitt problem som jag hade med knapplåset. //H Postad 08 september 2008 - 13:24
Om du har Telia så ta bort inställningen för Proxyserver - det löste problemet för mig. Postad 08 september 2008 - 13:49
Funkade för mig också. Tack tack! //H Postad 08 september 2008 - 13:57
Jupp.. (Du kanske såg att det var min fråga han svarade på.. ) Fungerade för det mjuka tangentbordet, men inte för det hårda tyvärr... Kan dock vara så att man måste peta på någon regnyckel för att få den biten att fungera också. //H Postad 08 september 2008 - 14:48 ![]() Satt på jobbet å hade lite brådis ![]() På min TyTn II får ja ibland hacka registret + installera en cabfil... Dock så funkar det knappast när inte tangenterna är lika .. Bara vänta å se då .-) Postad 08 september 2008 - 16:11 Köpte den på elgiganten för 6495:- samt ett 8gb sdhc-kort. Frågade va de låg på och han sa "499:- väldigt prisvärt faktiskt" i samma sekund sa jag "det låter jävligt dyrt, jag såg ett för 249:-" han svarade: " de kan jag inte tänka mig, de låter väldigt billigt - vi ligger billigast bland fysiska butiker!" så drog vi in på webhallen och kollade, mycket riktigt fanns de för 249 kr där och så blev han tvungen att köra på prisgarantin ![]() Anyway, bbl med en recension! Redigerat av beejay, 09 september 2008 - 17:15. Postad 09 september 2008 - 06:59
Vart gör man de då? Postad 09 september 2008 - 09:07
Start -> Inställningar -> Anslutningar -> Anslutningar -> Redigera Proxyserver ![]() Har pillat mer med telefonen nu och är fortfarande toknöjd. La in Advanced Config och gjorde de rekommendera inställningarna för att snabba upp Touch Flo - Rekommenderas. Postad 09 september 2008 - 13:11 Postad 09 september 2008 - 13:54 ![]() Postad 09 september 2008 - 14:53
Med tanke på hur ofta telefonen kommer behöva stå på laddning är det nog ingen dum idé att det är snyggt... Jag måste verkligen ladda varje dag. (Men då kör jag Pushmail och blåtand 10h+ / dag.) -- Snudd på mitt enda klagomål så det måste väl anses snudd på anmärkningsvärt med tanke på vad jag har tyckte om tidigare lurar. ![]() Postad 09 september 2008 - 17:05
Är van HTC användare så jag har också vant mig vid att ladda ofta. Kör bil min 2 timmar varje dag så laddning är sällan ett problem. ![]() Postad 09 september 2008 - 17:23 Jag har inte forskat i om det här går att ändra på något sätt utan berättar bara mina spontana reaktioner... Jag har använt telefonen i ett dygn, laddade den över natten tills den slutade. Batteriet höll i 9 tim och då pratade jag 10-15 min tele, 10 sms, 5 min youtube, 3st mail som kollas varje timme. Inget mer. Vad är dealen med att ha TouchFLO över 50% av telefonens funktioner bara? Hur kasst är det inte att komma in i windows mobiles designade kontaktlista (som är skitful och påminner om 90-talet) när man går in på alla kontakter istället för det snygga "Favoriter" på kontakter? Får man kalla det här en touchskärm när den har så här dålig respons/känsla? Vad är det för sunkig sms-konversation layout de har? Om du är en iPhone-användare så kommer du verkligen bli besviken på den här mobilen, den är absolut inte värd 6500:- För de pengarna förväntar man sig lite mer user-friendly, fräscht UI samt hela känslan i stort... Postad 09 september 2008 - 18:37
1. Har du laddat den flera gånger? Min första laddning räckte som du säger, efter 2-3 laddningar är det MYCKET bättre. 2. Ställ upp känsligheten på touchskärmen? 3. Stäng av konversationsvisningen av SMS och få dem i vanlig lista? Jag förstår faktiskt inte varför man jämför man skulle jämföra denna lur med Iphone, det är inte samma målgrupp överhuvudtaget. Jag valde Touch Pro över Iphone p.g.a. ett antal saker. * Hårdvarutangentbord Hårdvarutangentbord Hårdvarutangentbord * Windowsbaserad och 100% integrerad med Exchange. (Ja, jag vet att Iphone har stöd för Exchange, det är inte poängen.) * Office Mobile, ersätter min laptop vid behov. * HSDPA-stöd * Stöd för att ha mobilen som "modem". * En sådan enkel sak som att det är "vanlig" mini-USB -> jag kan ladda mobilen snudd på överallt utan specialkablar. Jag skiter faktiskt i om det är ett flashigt GUI och om den "ser bra ut på krogen" så att säga. Det är ett arbetsverktyg, och ett väldigt bra verktyg dessutom. Så här i efterhand har jag dessutom upptäckt att TomTom fungerar perfekt med den integrerade GPS:en, och det var ju faktiskt ett klart plus också. Däremot så funderar jag på en Iphone 3G som privattelefon, där har jag helt andra behov. Bildvisaren och MP3-spelaren är ju av helt annan kaliber i Iphonen. Postad 09 september 2008 - 18:53
Vart ställer man in känsligheten på denna skärm .. Postad 09 september 2008 - 18:57
Jag har nog använt AC 3.2 för de mest inställningarna. (Inte minst för jag tycker det är skönt att kunna dumpa ut alla inställningar som en XML för backupsyfte. http://forum.xda-dev...ad.php?t=418151 Postad 09 september 2008 - 19:00
Läs denna tråd https://www.minhembi...p;#entry2058444 Postad 09 september 2008 - 20:23 Fick SMS från kundtjänsten idag, nu har det tydligen skjutits upp till på Måndag (15/9). Postad 09 september 2008 - 20:48
Ahaa Jag gick till netonnet å köpte din istället ![]() dock nya frågor om någon vet hur fixar man in MSN. Väntar på mitt minnes kort skall komma oxå så man kan leka ännu mer. Dock lite väl ny för min smal å lära sig men de löser la sig. Postad 09 september 2008 - 21:43
MSN-klient ligger ju redan på luren, fungerar bra för övrigt. "Messenger" -- Jag saknar dock att man inte kan ha mer än ett konto i den. (Jag har olika för privat och jobb.) Postad 09 september 2008 - 23:09 med normalt användande eller inte överdrivet mycket pillande klarar man sig 1-2 dagar? tänkte mest på om man jämför med diamond som många verkar säga att man måste ladda varje dag Redigerat av Xen1, 09 september 2008 - 23:13. Postad 09 september 2008 - 23:14 Jag är helt fräck & klistrar in min fråga på Engelska som jag ställt på XDA: " Where the f**k is TRANSCRIBER?? Hi guys! When reading the User Manual on page 100 it says that you can use Transcriber and/or Letter Recognizer, Transcriber is a handwriting recognition soft that should be in the device, but not in mine! Coming from Symbian smartphones this is the thing i miss the most, that u simply can do the handwriting in every app onboard. Do YOU guys have this in your HTC TP? I've got a Swedish ROM and it simply doesn't exist, what's the easiest/best reg editor to use if I want to search in depth to find this option? Anyone else in here with a Swedish ROM that have the same lack of software?" ROM-version: 1.90.413.4.SVE ROM-date: 08/21/08 Radioversion: 1.02.25.19 Protocolversion: 52.33.25.17U Postad 10 september 2008 - 06:48 Så ladda ner PIM Backup application från http://www.dotfred.net/. Programmet är gratis och ska köras på din mobila enhet ej på datorn. Funkade för mig så nu är jag en happy camper igen. /BG PS- Har lagt detta i tips & trix tråden också 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |