Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia 6220 *

408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 september 2008 - 09:52

Unregisteredb023ca73
  • Unregisteredb023ca73
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Nej jag får felmeddelande hela tiden?

Ok då är vi två.

Postad 20 september 2008 - 10:16

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag kan också ibland märka av att det kan vara lite "skit" på bilderna jag tar. Det kan vara suddigt på vissa "punkter" eller se ut som döda pixlar. Men det är oftast beroede på ljussturkan/förhållandet bilden är tagen under. Här har ni 2 bilder jag tagit. 1 ute i dagsljus i "perfekt" fotoögonblick & en annan på natten i "mindre perfekt" fotoögonblick. Kolla själv & säg vad ni tycker. Ni märker. Jag tycker inte det är nåt fel på kameran i min mobil. Det är en kameramobil vad kan man förvänta sej av kameran. Jag är nöjd. Bilderna är oredigerade (bortsätt från registreringsskylten på bilen).

Dina bilder verkar ok, inga avvikelser utan jämn kvalitet. Jag lade upp en hemsida för att reparatören skall kunna se felet (och att det faktiskt är ett fel) se http://medlem.spray.se/carforsale Bilderna blir bra (i nedre vänstra hörnet) om man håller mobilen upp och ner.

Postad 20 september 2008 - 10:22

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Tjenna

Jag undrar om någon vet någon armväska som 6220an passar i. Väskan måste ha uttag för hörlurar. Jag vill även att väska ska ha genomskinlig framsida så jag kan se displayen även när mobilen ligger i väskan.

Nästa fråga... Någon som vet var jag kan hitta en adapter så jag kan använda vanliga 3,5mm-anslutning till mina hörlurar? Var inne på Kjell & co i Kalmar, men den som enligt deras hemsida ska passa funkade inte. Den hade 3,5mm-hane och 2,5mm-hona, vilket är tvärt om mot vad jag behöver...

Jag köpte min på Kjell i Malmö, 2,5 mm hane till 3,5 mm hona http://www.kjell.com...00000,475500000

Postad 21 september 2008 - 13:07

TobbeSwe
  • TobbeSwe
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Ok då är vi två.

Vi är fler än så...

Google vet om det, och jobbar på problemet.

Postad 21 september 2008 - 13:50

kjo
  • kjo
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Tjenna

Nästa fråga... Någon som vet var jag kan hitta en adapter så jag kan använda vanliga 3,5mm-anslutning till mina hörlurar? Var inne på Kjell & co i Kalmar, men den som enligt deras hemsida ska passa funkade inte. Den hade 3,5mm-hane och 2,5mm-hona, vilket är tvärt om mot vad jag behöver...

Jag köpte en sådan adapter på Kjell & co i Kristianstad och den funkar utmärkt på min 6220. Jag har visserligen inte tittat i deras katalog, men de har ofta saker i affären som inte finns i katalogen.

Postad 21 september 2008 - 13:57

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

Nån som vet nåt om Sony C905 eller nån annan mobil med minst en 8 megapixelkamera?

Det finns Samsung Innov8
http://www.phonearen...ne-pa_3037.html

Postad 21 september 2008 - 14:17

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Nån här som vill köpa en 6220 classic? iPhone ger mig allt jag behöver.....
PMa ett bud så kanske vi blir överrens

Postad 21 september 2008 - 15:08

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Någon annan som har problem med att datum blir fel under helgerna? Jag säger direkt att jag inte använder funktionen för automatisk uppdatering av tid, då det verkar kunna bli ännu mer fel då.
Under veckan rullar dagarna på korrekt, men när jag startar luren på lördagar är datumet oftast fel (brukar visa dagen före). Ändrar jag till korrekt dag händer ändå samma sak på söndagen (visar oftast fredagens datum igen). Jag fattar ingenting! :)
En bug är det hur som helst, eftersom varken jag eller någon annan ändrar datum aktivt när telefonen är avstängd...
Hur rapporterar man bäst en sån här grej till Nokia?

Postad 21 september 2008 - 17:46

metalmaster
  • metalmaster
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
TIPS för bättre batteritid.
När ni är inne i menyer och snurrar och leker med program odyl så se till att gå ur de ordentligt.
Man måste välja avsluta i varje program man har uppe.
Annars ligger de i bakgrunden och tickar..
De program som körs är de med en blå cirkelpil bredvid sig i huvudmenyn.
Man avslutar dessa program enklast genom att tex trycka "1" och sedan "val" visa öppna program.
Sedan markerar man varje program som körs och trycker "c" och sedan avsluta.
Men det funkar inte på mediaspelaren av någon konstig anledning. Där måste man in i själva programmet och välja "avsluta".
Min batteritid har blivit avsevärt mycket bättre nu när man håller koll på detta...

Postad 21 september 2008 - 18:06

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
En bugg jag haft på mina N82 iaf är att telefonboken alltid ligger kvar aktiv efter man letat upp en kontakt, ringt upp och pratat och sedan lagt på luren. Sen nästa gång man går in i kontakter så kommer man till den man ringde sist.

Man får öppna kontakter och sedan välja "avsluta" för att det skall nollas. Nu drar väl inte det spec mkt ström iofs men ändå lite irriterande.

Ingen aning om hur man skall komma ifrån det och nu minns jag inte om det var likadant på 6220c heller för den delen

Postad 21 september 2008 - 18:27

TobbeSwe
  • TobbeSwe
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Man avslutar dessa program enklast genom att tex trycka "1" och sedan "val" visa öppna program.
Sedan markerar man varje program som körs och trycker "c" och sedan avsluta.
Men det funkar inte på mediaspelaren av någon konstig anledning. Där måste man in i själva programmet och välja "avsluta".

En bugg jag haft på mina N82 iaf är att telefonboken alltid ligger kvar aktiv efter man letat upp en kontakt, ringt upp och pratat och sedan lagt på luren. Sen nästa gång man går in i kontakter så kommer man till den man ringde sist.
Ingen aning om hur man skall komma ifrån det och nu minns jag inte om det var likadant på 6220c heller för den delen

Jag har samma problem med mediaspelaren och kontakterna på min mobil (6220c). Jag tycker enklaste sättet att stänga av program som ligger igång i bakgrunden är att hålla inne menyknappen en liten stund så får man upp en lista på program som är igång. Där kan man trycka "c" på de program man vill döda

Postad 23 september 2008 - 18:52

metalmaster
  • metalmaster
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ja det var ju enklare att hålla in meny-knappen!
Tack för tipset.

Postad 24 september 2008 - 13:51

Unregisteredf973b66e
  • Unregisteredf973b66e
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min Nokia 6220 i drygt en månad, och har följande kommentarer:

1. Som tidigare skrivits i andra inlägg, är det en plastig telefon. Knappsatsen är något av det sämsta jag använt. Nokias produktchef borde sämmas för att pytsa ut sådant skräp. Tidigare i år köpte jag en Nokia 2760, och den har en riktigt bra knappsats! Märkligt att en apparat för under 1000:- har bättre knappsats än en som kostar över 3000.

2. Nu köpte jag telefonen för GPS-funktion, och den skall ha många lovord. GPS-mottagaren verkar tillräckligt känslig, jag har inte haft problem med mottagning ens i bilen. Men framförallt är det en riktig hit det här med A-GPS. Helt fantastiskt så snabbt GPS:n lokaliserar platsen man befinner sig på.
Och inte blev jag övergiven av GPS:n en enda gång under tio dagars körning i Danmark och Tyskland. Inte ens vid dimma och ösregn. Just det har varit en svaghet med de lösa GPS-enheter jag under tre år använt tillsammans med programmen Wayfinder, Telia Navigator och framförallt Nav4All, mitt favoritprogram.

3. Nokias Map har däremot inte imponrat mig. Inte mer än att kartan kan förladdas i telefonen På det viset har jag på senaste resan sparat in en hel del i datavgifter till mobiltelefonbolagen.
Men programmet Map Nokia laddat i telefonen kan definitivt bli mycket bättre. Man har långt kvar innan man kommer upp i samma standard som de tre webbaserade programmen jag nämnt ovan. Nokia borde skämmas att ta betalt för ett program som uppenbarligen ännu ligger i "betatest".

En sak jag tycker mig märka, det är att Nokias Map troligen är långsammare vid omkalkylering rutt än vad de webbaserade kartprogrammen är. Det märks inte så mycket på landet, men när jag kört fel i städer tycker jag omkalkyleringen tar åtskilliga sekunder längre tid. OM det nu är så, beror det väl på att det inte sitter så kraftfull processor i en mobiltelefon som i en server. Men det här är en småsak i sammanhanget.

4. Några särskilda synpunkter på telefoni- och kamerafunktionerna, har jag inte. Fungerar som förväntat.

Postad 24 september 2008 - 16:56

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Några grejer som jag stör mig på:

• Alla trelåsta 6220c saknar ett certifikat för att installera program/teman som är certifierade från nokia.
  • När man har ett samtal uppe och vill kolla samtalstiden eller telefonnumret är den boxen så ljus att texten knappt syns.
  • Plastig...
  • om jag under ett pågående samtal vill se vilket telefonnummer eller samtalstiden så är texten så ljus i boxen så det inte går att urskilja vad som står..
  • Enbart "mobiltelefoner" på alla poster för missade samlat gör det omöjligt att se vilken telefon en kontakt har ringt ifrån om det finns flera telefonnummer lagrat på den kontakten.

Har ni märkt något av detta? (förutom plastigheten då :))

Redigerat av frX, 24 september 2008 - 17:05.

Postad 24 september 2008 - 19:06

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Några grejer som jag stör mig på:

[list=1]
[*]Alla trelåsta 6220c saknar ett certifikat för att installera program/teman som är certifierade från nokia.

Det finns lösningar för certifikatproblemet... googla lite så finner du.

Postad 24 september 2008 - 19:22

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Det finns lösningar för certifikatproblemet... googla lite så finner du.

Jo det vet jag, men det ska ju fungera precis som det gör med dom icke trelåsta?

Postad 24 september 2008 - 20:36

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Enda Nokia programmet jag installerat är Nokia Sports Tracker och det krävde inte Certifikat på min icke låsta telefon.

Postad 24 september 2008 - 20:57

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Enda Nokia programmet jag installerat är Nokia Sports Tracker och det krävde inte Certifikat på min icke låsta telefon.

Testa att lägga till ett tema från nokia.com eller den svenska rösten till text-to-spech funktionen! ;)

Postad 25 september 2008 - 10:43

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Blir svårt då telefonen är på reparation för andra gången. Nån annan kanske kan testa.

Postad 01 oktober 2008 - 18:26

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Verkar som om det finns 3.23 att ladda ner nu men inte "over-the-air"

Hur uppdaterar man i från vista 64?

EDIT: Har precis uppdaterat till 3.23, jag tycker att menyerna blivit något rappare men antagligen inbildning.
* dessutom har buggen försvunnigt i den inbygda webläsare som man inte kunde gå in på sina bokmärken.
Den ändrade också två saker,jag hade en genväg till kameran på vänstra tanget (nu blev det medelande) lika så la den till en ikon dela online på "start sidan"

Redigerat av Unregistereda34444a5, 01 oktober 2008 - 20:02.

Postad 01 oktober 2008 - 19:59

Unregisteredf973b66e
  • Unregisteredf973b66e
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Det finns ett program som heter Nokia Software Updater. Finns att ladda ner från Nokia.

Att uppdatering ska ske med kabel är av säkerhetsskäl. En radioförbindelse kan lätt störas, och då blir det pannkakaka.

Jag updaterade igår, men det fungerade inte som Nokia-konstruktören tänkt sig. Efter uppdatering, avslutade inte programmet på rätt sätt. Började yra om att ta ut batteriet, om jag inte till slut kopplat bort kablen hade jag fortfarande suttit och tagit ur batteriet.

Men det slutade i alla fall lyckligt. Telefonen fungerar och det nya programmet är inladdat.

Postad 01 oktober 2008 - 20:23

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
När man kör en uppdatering av programvaran. Försvinner alla kontakter och sparade saker på telefonen så man måste göra en fullständig backup före?

Men är lika bra att göra en sån ändå iofs.

Postad 01 oktober 2008 - 21:40

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Det finns ett program som heter Nokia Software Updater. Finns att ladda ner från Nokia.

Att uppdatering ska ske med kabel är av säkerhetsskäl. En radioförbindelse kan lätt störas, och då blir det pannkakaka.

Jag updaterade igår, men det fungerade inte som Nokia-konstruktören tänkt sig. Efter uppdatering, avslutade inte programmet på rätt sätt. Började yra om att ta ut batteriet, om jag inte till slut kopplat bort kablen hade jag fortfarande suttit och tagit ur batteriet.

Men det slutade i alla fall lyckligt. Telefonen fungerar och det nya programmet är inladdat.

Fast det fungerar inte för vista 64 i alla fall inte mitt och enligt nokias telefonsupport ska man antingen nergradera till vista 32 eller låna en dator med vista32/xp eller gå till nokias supporterställen och få den uppdaterad gratis.

Nej mina kontakter och sånt var kvar, men det är väl säkrats att göra backup

Postad 01 oktober 2008 - 21:51

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Hm, om det har börjat läcka ut ljus mellan två knappar (* och 0) och det upplevs för störande - är det butiken (köpt i Internetbutik) man vänder sig till eller direkt till ett SC?

Har iaf lyckats uppgradera mobilen ikväll och hoppas att mina tidsproblem är fixade i denna version. :P

Postad 02 oktober 2008 - 07:08

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Jag har problem med att använda software updater, den säger att min telefon inte stöds. har nån annan detta problem? jag skulle vilja uppdatera min telefon också, jag har en av de första batcharna som kom, så den lär inte vara uppdaterad.

finns det nåt annat sätt att updpatera än via software update?
Jag kör XP, kan det vara problemet?

Postad 02 oktober 2008 - 14:15

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Jag har problem med att använda software updater, den säger att min telefon inte stöds. har nån annan detta problem? jag skulle vilja uppdatera min telefon också, jag har en av de första batcharna som kom, så den lär inte vara uppdaterad.

finns det nåt annat sätt att updpatera än via software update?
Jag kör XP, kan det vara problemet?

Använder du en olåst mobil, eller köpte du en från Tele2, 3 osv?

Postad 02 oktober 2008 - 16:25

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Jag tror att 3 är den enda versionen som är brandad, dvs inte går att uppdatera via nokia utan man får gå in i en trebutik och be dom uppgradera!

Postad 02 oktober 2008 - 17:58

Unregisteredf973b66e
  • Unregisteredf973b66e
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Fast det fungerar inte för vista 64 i alla fall inte mitt och enligt nokias telefonsupport ska man antingen nergradera till vista 32 eller låna en dator med vista32/xp eller gå till nokias supporterställen och få den uppdaterad gratis.

Nej mina kontakter och sånt var kvar, men det är väl säkrats att göra backup

Vad konstigt. Jag har Vista 64 bit på datorn och programmet Nokia har installerats där.
Tror du inte Nokia-supporten blandar ihop det?
Programmet Nokia Software Updater är mycket riktigt gjort för 32 bits, men det innebär ju att programmet installeras under C:\Program (x86)\

Postad 02 oktober 2008 - 18:00

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Jag har köpt en olåst telefon och har telia abonnemang på den

Postad 02 oktober 2008 - 18:19

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Vad konstigt. Jag har Vista 64 bit på datorn och programmet Nokia har installerats där.
Tror du inte Nokia-supporten blandar ihop det?
Programmet Nokia Software Updater är mycket riktigt gjort för 32 bits, men det innebär ju att programmet installeras under C:\Program (x86)\

Nu har det kanske kommit något nyare version men nokias support hävade för 2 mån sedan när jag ringde att det inte fungerade på 64-vista. Men det finns säkert en och annan på kontorret som sitter och röker brass

Redigerat av Unregistereda34444a5, 02 oktober 2008 - 18:20.

Postad 03 oktober 2008 - 18:22

Unregisteredb023ca73
  • Unregisteredb023ca73
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det nån mer än jag som har svårt för knapplåset? Oftast måste jag försöka 3-4 gånger innan den går med på att låsa/låsa upp. Kanske är jag kräsen efter att ha haft en slidetelefon.

Postad 04 oktober 2008 - 21:45

TobbeSwe
  • TobbeSwe
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag har problem med GPSen. Ibland hittar den inga satelliter, och när den gör det tar det alltid minst 5 minuter.

Förra gången jag försökte var jag ute en klar dag med telefonen i näven i 20 minuter utan att den hittade några satelliter. Efter det gav jag upp.

Vad kan vara fel? Den ska ju hitta satelliterna snabbt eftersom den har aGPS...

Postad 04 oktober 2008 - 21:46

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Jag har problem med GPSen. Ibland hittar den inga satelliter, och när den gör det tar det alltid minst 5 minuter.

Förra gången jag försökte var jag ute en klar dag med telefonen i näven i 20 minuter utan att den hittade några satelliter. Efter det gav jag upp.

Vad kan vara fel? Den ska ju hitta satelliterna snabbt eftersom den har aGPS...

Vad har du för server inställd till agps

Postad 04 oktober 2008 - 22:07

TobbeSwe
  • TobbeSwe
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Inte en aning, var ställer jag in det?

Nu hittade jag något...

Inställningar -> Tel.inställn. -> Allmänt -> Position -> Positionsmetoder:
Dessa är valda: Assisted GPS och Integrated GPS

Inställningar -> Tel.inställn. -> Allmänt -> Position -> Positionsserver:
Inst. positioneringsserver: Automatiskt
Kopplingspunkt: Obligatorisk
Serveradress: supl.nokia.com

Redigerat av TobbeSwe, 04 oktober 2008 - 22:13.

Postad 05 oktober 2008 - 09:01

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Är det nån mer än jag som har svårt för knapplåset? Oftast måste jag försöka 3-4 gånger innan den går med på att låsa/låsa upp. Kanske är jag kräsen efter att ha haft en slidetelefon.

Håller med om att man måste var riktigt snabb mellan de två knapparna, man måste ha mindre än 1 sec på sig skulle jag tro

Inte en aning, var ställer jag in det?

Nu hittade jag något...

Inställningar -> Tel.inställn. -> Allmänt -> Position -> Positionsmetoder:
Dessa är valda: Assisted GPS och Integrated GPS

Inställningar -> Tel.inställn. -> Allmänt -> Position -> Positionsserver:
Inst. positioneringsserver: Automatiskt
Kopplingspunkt: Obligatorisk
Serveradress: supl.nokia.com

Tror felet ligger i Kopplingspunkt: Obligatoriskt. Det ska nog vara något angivet där. På min står det Telia (som jag använder). Man brukar få den information hämtad från sitt telefonsällskap, genom att skicka ett Sms eller anmälan via internet.

Med a-gps tar nog min telefon inte mer än 10-30sec, utan kan det nog ta 5minuter (om man är stilla), kör man bil så kan det ta upp till 10min

Redigerat av Unregistered124686ac, 05 oktober 2008 - 09:05.

Postad 05 oktober 2008 - 12:52

TobbeSwe
  • TobbeSwe
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Tror felet ligger i Kopplingspunkt: Obligatoriskt. Det ska nog vara något angivet där.

Tack för det! Jädra vilken skillnad det blev :) Jag ändrade så det stod 3 i stället och nu hittar den sin position jättesnabbt, t o m inomhus i fönstret :)

Postad 05 oktober 2008 - 20:41

sigge1989
  • sigge1989
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tja har en fråga. går det att lägga in tex fjällkartor? kör mycket skoter i fjälls så de skulle ju va toppen om det funkade.

Sigge

Postad 05 oktober 2008 - 20:54

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Tja har en fråga. går det att lägga in tex fjällkartor? kör mycket skoter i fjälls så de skulle ju va toppen om det funkade.

Sigge

Ta du och titta på Wayfinder Activite, har inte själv haft tid ännu att prova

http://mobilize.se/b...-terrangkartor/

Postad 05 oktober 2008 - 21:21

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Sigge

Telia Navigator har terrängkartor.

Postad 07 oktober 2008 - 08:00

Unregisteredf973b66e
  • Unregisteredf973b66e
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Jodå, visst har jag problem med knapplåsen. Jag tror inte det är mjukvaruproblem, utan snarare att det mekaniskt problem med knappsatsen. Jag är rädd för att vi får leva med det. Det är väl knappast troligt Nokia vill byta ut knappsatsen på våra telefoner. Knappsatsen är en skitkonstruktion från början. Tyvärr.

Postad 07 oktober 2008 - 08:58

TobbeSwe
  • TobbeSwe
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag har inget problem med mitt knapplås...

Postad 07 oktober 2008 - 12:59

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
tjena. jag kom nyss hem med min nya 6220 och måste säga att jag är positivt överaskad av byggkvaliten :D , den känns kanske lite plastig men inte så att de knarrar o knakar när man klämmer o känner på den som vissa har klagat på.

har hittills bara en liten fråga, hur länge bör den ligga på laddning innan jag använder den? tills den visar att den är färdig? 5h, 12h, 24h ???

edit: nu har jag en ny fråga, om man har den kopplad till datorn via usb, ska man stänga av usb-uppkopplingen på nått sätt när man vill dra ur sladden lr ska man bara dra ut den??? om man ska stänga av på nått sätt så vill jag gärna veta hur :P

Redigerat av z i p p o o, 07 oktober 2008 - 17:21.

Postad 08 oktober 2008 - 16:02

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

tjena. jag kom nyss hem med min nya 6220 och måste säga att jag är positivt överaskad av byggkvaliten :D , den känns kanske lite plastig men inte så att de knarrar o knakar när man klämmer o känner på den som vissa har klagat på.

har hittills bara en liten fråga, hur länge bör den ligga på laddning innan jag använder den? tills den visar att den är färdig? 5h, 12h, 24h ???

edit: nu har jag en ny fråga, om man har den kopplad till datorn via usb, ska man stänga av usb-uppkopplingen på nått sätt när man vill dra ur sladden lr ska man bara dra ut den??? om man ska stänga av på nått sätt så vill jag gärna veta hur :D

- batteriet har ingen "minne" så ladda så länge du kan vänta, så kan du använda telefonen och sedan ladda igen.
- det viktigaste är att man inte har någon överföring via USB uppe, så använder du tex utforskaren eller Nokia's program så tar du ner dessa först. Därefter så är det ganska säkert att bara dra ut sladden vill man vara extra säker så kan man ta ner länken med den "gröna pilen" nere i högra hörnet också innan man drar ut sladden

Postad 10 oktober 2008 - 20:19

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Telefonen är tillbaka denna gång har den varit på NMS (Nokia Network Management System) men vad de gjort är oklart. Hur som helst kan jag tycka att bilderna förbättrats. En del suddiga bilder har producerats men den beror kanske på andra omständigheter. Se http://medlem.spray.se/carforsale/ för mer info.

Edit, felet är inte åtgärdat så mobilen åkte till Nokia på reklamation idag.

Redigerat av Unregisteredcfb1c3e8, 15 oktober 2008 - 19:42.

Postad 17 oktober 2008 - 17:15

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Kan rapportera om att mina problem med felaktiga datum under helgerna rättades till när jag tog bort ett alarm. Detta var inställt att bara triggas under arbetsdagar, vilket kan ha haft med problemet att göra. Sen jag skapade det på nytt ändras datumen i telefonen precis som de ska. :(

Postad 28 oktober 2008 - 20:53

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Telefonen är tillbaka denna gång har den varit på NMS (Nokia Network Management System) men vad de gjort är oklart. Hur som helst kan jag tycka att bilderna förbättrats. En del suddiga bilder har producerats men den beror kanske på andra omständigheter. Se http://medlem.spray.se/carforsale/ för mer info.

Edit, felet är inte åtgärdat så mobilen åkte till Nokia på reklamation idag.

Tebaxs från Nokia med nytt IMEI, ny lur och problemet borta. TACK Nokia!

Postad 01 november 2008 - 17:13

eMANi
  • eMANi
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Har nu också införskaffat en 6220. Mkt nöjd med det mesta men en sak jag stör mig på är samtalsvolymen, tycker den är väldigt låg, ngn mer som har problem med detta eller har jag fått tag på en felaktig lur?? finns det kanske något program ngn vet ngt om som kan höja samtalsvolymen, har googlat en sväng utan resultat...

Postad 01 november 2008 - 17:35

Unregisteredf973b66e
  • Unregisteredf973b66e
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Har nu också införskaffat en 6220. Mkt nöjd med det mesta men en sak jag stör mig på är samtalsvolymen, tycker den är väldigt låg, ngn mer som har problem med detta eller har jag fått tag på en felaktig lur?? finns det kanske något program ngn vet ngt om som kan höja samtalsvolymen, har googlat en sväng utan resultat...

Volymen justeras med knapp 24 enligt bruksanvisningens sid 13.
Om den inte fungerar, då har du fel på telefonen. Jag har min knapp på medelvolym.

Postad 01 november 2008 - 18:02

eMANi
  • eMANi
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
medelvolym hörs typ knappt alls, har den på max nu o man får typ pressa telefonen mot örat för att höra... suck får väl åka in me den o hoppas de byter ut den eller ngt...

Postad 05 november 2008 - 11:11

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Nu finns det ny frimware att ladda ner 3.46, dock inte till min men i alla fall för 0556499

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.