Är det någon som har bytt ut "Up Folder"-knappen, eller ändrat den så att den inte är så "pixlig"?
Redigerat av Icewall, 27 september 2008 - 16:09.
TViX Interface Enhancer (TViXiE)
Startad av
Unregistered52d00d79
, jul 08 2008 11:05
519 svar till detta ämne
Postad 27 september 2008 - 16:09 Är det någon som har bytt ut "Up Folder"-knappen, eller ändrat den så att den inte är så "pixlig"? Redigerat av Icewall, 27 september 2008 - 16:09. Postad 27 september 2008 - 19:13 Jag har en konstig fråga. Jag har ganska många boxer utav filmer som t.ex Sagan om rigen och som folder.jpg har jag denna bild. ![]() Frågan är: går det att visa bara själva boxen utan den vita bakrunden utav bilden ???. Det är ju så på upfolder.png där man bara ser själva pilen. Tack på förhand Redigerat av lobomatic501, 27 september 2008 - 19:15. Postad 28 september 2008 - 00:14
Har själv ett par sådana folder bilder. Provade först att göra bakgrunden transparent men lyckades inte få till det, så jag målade helt enkelt det vita så det blev svart, blev skitbra ![]() Postad 28 september 2008 - 07:26
Kolla på denna sida !! http://www.mpcclub.c...o...asc&start=0 Där finns det mycket fina ikoner för TviXen ! Postad 28 september 2008 - 09:40 Riktigt bra prog, ska genast börja ordna upp alla mina TViX-filmer (det lär ta ett bra tag). Kudos joma ![]() Jag hittade en snygg UFC-logga som nån gjort, den heter "folder.png", hur gör jag för att byta ut min vanliga mapp mot denna? Postad 28 september 2008 - 12:41
Hej. Men då är din TViX.jpg bilden också svart? Postad 28 september 2008 - 12:54
Hej. Men då är din TViX.jpg bilden också svart? Postad 28 september 2008 - 15:01
Tack ska du ha Dolphe. Du sa det själv. Det blev skit bra. ![]() Postad 28 september 2008 - 16:50 Postad 28 september 2008 - 17:10 Hur får du drag&drop att fungera ? Och det ser ut som detta program måste bugags av lite , just sökningar är lite dåliga ! Annars är detta prog man inte kan vara utan :-) Joma , kolla på lite olika sökningar te.x godfather på discshop, fixar du det så borde nog alla sökningar fungera :-) Postad 28 september 2008 - 17:46 Jag har folder view på i en katalog i Tvixie, och så drar jag en bild från en fil-explorer i Windows. Jag försökte först dra en bild från en webbsida direkt men det gick inte. Postad 28 september 2008 - 18:16 CDON har byggt om sin web sida, har inte uppdaterat providern ännu för att klara av nya formatet. Postad 28 september 2008 - 18:20 Vad gäller Discshop och Godfather så får jag inga svar på Godfather 2 och 3. Jag kör med Avancerad sök och där blir det inga träffar, kolla själv genom att göra en avancerad sökning på web sidan så kommer det inte upp några träffar. Om man däremot använder vanliga söken så får man träff. Detta är ett problem hos Discshop i första hand eftersom titeln också borde dyka upp under Avancerad sök. Postad 28 september 2008 - 19:57
OK, ska testa, Men kan det vara en funktion att lägga till så det är möjligt att ha bägge sökfunktionerna i ditt program ![]() Postad 02 oktober 2008 - 16:49 Sen vore ju det jättebra om du la upp en massa olika templates på tvixie hemsidan ![]() Tack för ett superprogram ![]() Postad 05 oktober 2008 - 14:29 TWiXiE.exe - Programfel Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc0000135). Någon mer än jag som får detta problem? Är det något med mitt windows som strular? Är för övrikt Windows XP 32bit med SP3. Verkar för övrigt vara ett underbart program Mvh Jonathan Forslund Postad 05 oktober 2008 - 14:43
Info finns på http://www.tvixie.com/ du borde ha sett det när du laddade ner programmet ![]() Postad 05 oktober 2008 - 16:21 Du måste ha Microsoft .NET Framework 2.0 installerat. Postad 05 oktober 2008 - 20:50
TViXiE är ju bättre än Movie GUI Builder på svenska filmer (och en del andra icke-engelska filmer) men det som än så länge skiljer till MGB's fördel är det snygga med att filmboxen visas i perspektiv. Det är väl PlgBlt som sköter det...:
Postad 11 oktober 2008 - 17:28 hjälp snälla Postad 12 oktober 2008 - 12:32 ![]() ![]() Men jag har ett bekymmer som kanske någon kan hjälpa mig med? Jag har en jätte snygg ikon på första sidan av Sagan om konungens återkomst men när jag trycker på ikonen för att se på infon om filmen så e det ens inte samma omslags bild o den e jättedålig. Hur ska jag göra så det blir samma bild? Postad 12 oktober 2008 - 19:31 ![]() Postad 13 oktober 2008 - 16:49 ![]() Postad 13 oktober 2008 - 17:43
http://www.tvixie.com/
Ny version (0.9.5) finns nu att hämta på
Nytt i version 0.9.5 - Added: You can now change template without requesting new movie data for other than movie folders, just right-click on a movie template background and choose "Set Template->Template Name" - Fixed: If a Movie Info provider fails (crashes) TViXiE now continues with the next movie provider in list. - Fixed: The status information is now being displayed on the correct item when re-getting movie information after changing for example a movie title for the second search. - Fixed: Changed the working temp folder from current movie title folder to the users Temp folder - Fixed: Only download cover pictures for the selected cover providers - Added: Double-clicking on a cover picture in "Select Title" window launches the default image viewer showing the cover picture in its real-size - Added: New Tooltip in the "Select Title" window to show all information there is about a movie when hoovering a movie Postad 13 oktober 2008 - 19:53 ![]() Men gjorde du något åt det fellet jag skrev i mitt föra inlägg? Lite dålig på engelska så jag vet inte redigt om du har gjort det. Postad 14 oktober 2008 - 12:24 Jeg fant programmet Tvixie i går og er veldig fornøyd med det. Takker så mye!!! Sitter og oppdaterer min 5100SH nå mens jeg skriver. En liten bønn bare.... Er det mulig å implementere http://cdon.no og http://dvdhuset.no/ i Cover og Info Providers listen? Dette hadde vært gull for oss "norrbaggar" på andre siden av grensen.... Hadde vært greit for barna å kunne se et norsk cover og ikke minst forstå hva som står der av info... På forhånd takk /Richard Redigerat av RichardM, 14 oktober 2008 - 12:25. Postad 15 oktober 2008 - 16:02 håller just nu på att fixar alla mina filmer, vilket säkert tar lite tid. Återkommer med rapport när allt är klart och fixat ![]() Postad 15 oktober 2008 - 17:53 Det finns ett färdigt bildbehandlings kit som man kan köpa för att få tillgång till en massa häftiga bildeffekter. Kolla in den här sidan på alla effekter man kan göra: http://www.neodynami...ng_Effects.aspx De som jag skulle kunna tänka mig direkt är PerspectiveView, Polaroid, Filmstrip, RoundCorners, MuseumMatteFrame, PerspectiveReflection, ConvertToGrayscale, ConvertToSepia, DropShadow och Feather. Dessa effekter skulle ge TViXiE ett jätte lyft. Problemet är bara att det kostar en del pengar, 280 dollar för att vara exakt. ![]() Idag har några tusen personer laddat ned TViXiE, men endast 7 personer har visat sin uppskattning genom att donera 10-25 dollar till projektet. Om ni vill att TViXiE ska ha dessa effekter tillgängliga så behöver fler donera pengar så jag kan köpa in denna produkt. Bollen ligger hos er... ![]() Så fort jag når 280 dollar köper jag denna och implementerar det i TViXiE. Postad 15 oktober 2008 - 18:08 Det hade verkligen varit nått! Jag har några funderingar. 1) Hur minskar man / ändrar träd/storlek på mapparna i tvixen? just nu får jag plats med typ 8 mappar på "en sida" men jag vill ha fler. 2) Hur tar jag bort informationen längst ner? kan ditt program göra det? jag pratar om "skapa : " och "storlek" och vart på hårddisken det ligger. Jag vill inte se den informationen i tvixen 3) Kan man ta bort/ändra på den "bruna" raden som visar vart man är? hade mycket hellre haft tex att mappen ändrar färg(när man är i träd-vy) eller att det är te.x en stjärna till vänster om mappen. Detta kanske inte är grejer som ditt program kan/skall ändra på, kan man ändra på det på annat sätt isåfall ? Postad 25 oktober 2008 - 08:35 ![]() Jag kommer snart släppa en ny version med massvis med nyheter, bla tillgång till dessa effekter. En liten "preview" om vad komma skall: ![]() Alla effekter kommer att finnas tillgängliga för er att använda sig av i era templates. Man kan även kombinera en eller flera effekter med varandra, vilket jag gjort i bilden ovan där jag använder Filmstrip, Glasstable och PerspectiveView. Stay tuned! Redigerat av Unregistered52d00d79, 25 oktober 2008 - 08:37. Postad 25 oktober 2008 - 08:45 MVH Kribban Postad 25 oktober 2008 - 13:11 När du håller på, kan du även lägga till "vanliga sök" för discshop.se, jag har tror du har sagt att du använder ""avancerad sök". EDIT En sak till .. drag & Drop... Om man drar en bild till en mapp så uppdateras inte tvix.jpg, har du något knep hur det ska gå till ? Redigerat av Peter_sm, 25 oktober 2008 - 13:13. Postad 25 oktober 2008 - 13:19 Detta är fixat i nästa version som kommer snart. Redigerat av Unregistered52d00d79, 25 oktober 2008 - 13:19. Postad 26 oktober 2008 - 12:39
Helt fantastiskt! Jädrar i min lilla låda vad snyggt det ser ut! ![]() Postad 26 oktober 2008 - 19:25 Postad 27 oktober 2008 - 15:38
Hej, först o främst, bra jobbat med programmet, fint initiativ. Är det en bild på hur det ser ut på tvixen sen? Postad 27 oktober 2008 - 17:33
Snyggt! Och ett tack till den generösa donatorn! Om det inte är väldigt mycket jobb så skulle jag gärna vilja se ett exempel på hur det skulle se ut med skuggningseffekten istället för filmstripen i din preview (med samma perspektiv etc). Skulle kunna tänka mig att det ger effekten av en fysisk DVD-box som står där och väntar på att bli plockad... Postad 28 oktober 2008 - 20:08 ![]() Postad 28 oktober 2008 - 20:34 Använder TviXiE frekvent. Underbar lite applikation. Jag har dock en undran, om det är något jag glömt ställa in i programmet eller så för det är väldigt långsamt. Jag testade att använda Amazon, IMDB och Discshop som cover, info och rating källor. Men det tar ändå någon till några minut(er) för den att komma fram till rutan där man får välja bland hittade covers osv.. är detta normalt? Postad 28 oktober 2008 - 22:43
Det e "normalt", dock går det snabbare om du väljer bort några providers, i synnerhet eftersom alla omslag/info ska laddas hem innan du kan välja. Jag kör med 1 cover, 2 info och 2 betyg providers då går det skapligt iaf. Skulle jag inte hitta det jag vill ha så klickar jag i några till i en andra sökning... Postad 29 oktober 2008 - 13:32
Har ingen TViX ännu... Undrar dock om detta program är bättre än "Movie GUI Builder"? Någon som har testat båda? Kan de hantera serier också?
Postad 29 oktober 2008 - 14:27 Postad 29 oktober 2008 - 17:19 Ursäkta att ni fått vänta på den nya versionen som innehåller effekt biblioteket men jag var mitt uppe i FTP support och var tvungen att få klart det innan jag släppte en ny version. ![]() 0.9.6 finns nu att ladda ned på http://www.tvixie.com/ Vad som är nytt - Added: FTP support, you can now connect to your TViX using the network and FTP - Added: ImageDraw (image manipulation library). Apply effects to cover picture in the generated background. - Changed: All image resizes is now made using ImageDraw library - Added: Support for HTML colors starting with # in the templates (example #ccdd3f) - Added: Support for having lines in the templates Format: <Line X1="350" Y1="260" X2="1050" Y2="260" Color="#ff0000" Width="1"></Line> Width is the thickness in pixels of the line You can have more than one Line element under Layout if you want - Added: Loading of cover files in the "Folder View" is now being done async. This means that you do not need to wait for all cover pictures to finish loading before you can double-click on a cover. This speeds up the navigation of a drive if you have many folders and/or is connected to a network drive. - Fixed: Drag&Drop of a cover picture over a folder in "Folder View" now re-generates the background with the new cover picture. - Added: New icons for "No Cover Available" and a grey icon for the progress when looking for covers - Added: Added "Original Title" field to Edit Movie Information window Redigerat av Unregistered52d00d79, 29 oktober 2008 - 17:24. Postad 29 oktober 2008 - 17:32 Dels kan du lätt skapa dina egna templates med egna bakgrunder och formatering på text eller också kan du kolla på TViXiE forumet under Templates. Där kan du ladda hem templates som andra har gjort. Postad 29 oktober 2008 - 20:52 Går det att ändra olika effekter för bilden ? hittar inget i programmet att ändra på Postad 29 oktober 2008 - 21:32 Har inte hunnit skriva ihop något officiellt ännu men här kommer lite kort info hur man gör för att få effekter. Ladda ned denna hjälp fil som beskriver ImageDraw http://www.neodynami...DKNet20Help.zip Jag har gjort så att effekterna skrivs in i templaten (template.xml) under "Cover" noden. Öppna filen i tex Notepad (Anteckningar), där ser ni hur jag har gjort. I hjälp filen finns alla effekter och vilka värden man kan sätta. Postad 29 oktober 2008 - 23:14
Tackar, då var jag inte ensam. Postad 30 oktober 2008 - 04:23 Postad 30 oktober 2008 - 20:56 Annars ett jätte bra program .... många tack! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |