Spel som du precis har spelat igenom
2102 svar till detta ämne
Postad 12 November 2009 - 17:49
dannovarius
-
dannovarius
-
Beroende
-
-
1097 inlägg
Call of Duty: WOrld at War
Nytt 2:a världskrigetspel som jag bara köpte för att jag satt hemma en kväll och fick "fps-cravings".
Spelade ut det på Hard på tre sittningar. Spelet är precis som sina företrädare i spelmekanik och blandar högt och lågt. Ibland är det en sådan stämning att man ryser av välbehag men minst lika ofta lider detta spel av taskig spelmekanik, olidlig repetition, total brist på inspiration, AI som fortfarande inte blivit ett dugg bättre sedan 1999 och totalt ologiska och orealistiska upplägg. CoD-serien har gått från att vara ett spel som bjöd på rejäla utmaningar (på högre svårighetsgrader) till ett spel som skulle gå att klara med en hand. Formulan har blivit alltför lätt att genomskåda; ta skydd, titta upp och skjut några nazister, ducka och ladda om. Titta upp och knäpp några till, avancera till nästa skydd tills du hittar den magiska punkten där dina kamrater också börjar avancera och du kan sacka efter och knäppa fiender som blir skymda av dina kamrater (för räkna inte med att de framryckande soldaterna kan döda många fiender på eget bevåg, för förutom scriptade handgemäng med mera är det du som får stå för det mesta av dödandet. Något som inte hjälper till att få en att känna sig som en del av en enhet.) Sedan är det bara att upprepa.
Att spela som ryss var roligast enligt mig, men att för andra gången kändes väl lite sådär... Och att de gjort själva stormningen till ett tvåtimmarsäventyr känns lite utdraget kanske.
Postad 15 November 2009 - 18:18
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3928 inlägg
Precis spelat igenom Tales of the Abyss, PS2. Ett mycket, mycket bra rpg skulle jag vilja säga. Nog ett av de bästa jag spelat någonsin, faktiskt, på PS2an. Och långt. Jag klockade in på ca 50 timmar, men då körde jag bara storyn i stort sett. Det finns så mycket mer att göra så 100 timmar speltid låter inte helt otroligt. I mina ögon klart bättre än nyaste given i serien, Tales of Vesperia. En bättre story och en större förmåga att få spelaren att engagera sig i karaktärerna bidrar stort till det.
Rekommenderas starkt för er som gillar RPGs.
Edit: Glömde skriva: Det finns inga random encounters. Såå skönt. Alla fiender poppar upp en bit framför en så man ska hinna väja och hålla undan. Däremot så är vissa snabba så man inte hinner väja.
Redigerat av Unregisterede10e9503, 15 November 2009 - 20:50.
Postad 15 November 2009 - 18:29
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Modern Warfare 2 (Xbox 360)
Klarade av kampanjen tills i fredags, började köra live igår kväll 6 timmar straight och det var jättekul.
helhets intrycket ger jag en 10a
har spelat call of duty, 2,3,5 och den här som är nästintill fulländad.
rekommenderas.
Postad 15 November 2009 - 19:53
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Uncharted 2. Bra spel, dock inte så ###### bra som alla hypat det till. 4/5
Postad 16 November 2009 - 03:38
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Modern Warfare 2 (Xbox 360)
Klarade av kampanjen tills i fredags, började köra live igår kväll 6 timmar straight och det var jättekul.
helhets intrycket ger jag en 10a
har spelat call of duty, 2,3,5 och den här som är nästintill fulländad.
rekommenderas.
Jag blev klar med singelplayer igår morse och har lirat multiplayer en 2-3 dagar nu. Fast jag är lite slö, så bara level 32 elller vad det nu landade på. Testade även lite Co-op, bland annat uppdraget med C130 som ska täcka polaren som springer på marken. Hur roligt som helst ju.
Postad 16 November 2009 - 22:33
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Äntligen helt klar med Dirt2 till 360. Efter 6h slit idag så är jag lvl30 online och 1000/1000p inkasserade.
Total speltid blev 21h enligt infon.
Spelet får 4/5. Saknade lite fler banor och bilar. Laddningssekvenser efter varje lopp var rätt sega, men annars riktigt bra. Onlinedelen finns det inget att klaga på, funkade utmärkt. I uppföljaren får det gärna vara lite snö i också
Postad 02 December 2009 - 22:21
FirebladeX
-
FirebladeX
-
Användare
-
-
227 inlägg
Spelade just klart F.E.A.R till 360
Började bra men blev bara mer och mer
myssko hela tiden. Sista banan blev bara för mycket.
Men helt ok action spel med störda psykiska inslag.
2/5
Postad 03 December 2009 - 01:45
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Tja, lvl 70 med en jäkla massa achievments i MW2... ska nog ta och njuta ett tag av alla upplåsningar och plocka lite roliga saker och sedan.... göra om det igen...
Postad 03 December 2009 - 09:06
Unregistered27bc6270
-
Unregistered27bc6270
-
Användare
-
-
124 inlägg
jag har själv precis avslutad min tredje playthrough av Demon's Souls.
I mitt tycke är detta det bästa spelet till ps3 just nu. Har precis allt jag vill ha, rollspelselement, action, och... wait for it... SVÅRT SOM ***
10/10
Postad 03 December 2009 - 12:39
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Blen klar med Mario & Luigi: Bowser's Inside Story (DS).
På allvar en stark kandidat för game of the year för mig.
10/10
Postad 04 December 2009 - 18:16
skarlath
-
skarlath
-
Rookie
-
7 inlägg
Blev nyss klar med Assassins Creed 2 och det får ju helt klart full pott. Vilket underbart spel !
ett annat underbart spel som inte va längesedan man klarade va ju Uncharted 2,
Vad ska man säga, inte ofta 2 uppföljare Förvånar så mycket till det possitiva
frågan är ju nu om man ens vill att det ska komma en 3e serie av spelen, svårt att göra det här bättre.
Postad 05 December 2009 - 17:40
Palter
-
Palter
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Spelade precis klart Star wars - the force unleashed och...
Kan inte riktigt rekommendera det. Det var väl ok ett tag men sedan fick jag inte ut så mycket av spelandet. Spelet är inte särskilt långt vilket tyvärr är till dess fördel.
Redigerat av Palter, 05 December 2009 - 17:41.
Postad 05 December 2009 - 20:45
RedFLip
-
RedFLip
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nyligen klarat(för sisådär 10 minuter sen),
Ghostbusters, the video game
sen nyligen innan det,
Batman(för 3:e ggn, kan inte få nog ^^)
Assassins Creed 2
CoD: Modern Warfare 2
Spelar just nu,
the saboteur
Allt spelas på ps3an, på tok för mycket pengar läggs på dessa jädrans spel
Postad 05 December 2009 - 23:07
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Blev precis klar med min första genomspelning av Dragon Age - Origins. Jäklar vilket äventyr! Tog lite över 60 timmar med min goda magiker. Jag kommer nog att spela igenom det igen som ond human noble krigare tror jag, men just nu behöver jag en liten paus. Storyn höll verkligen hög klass, hoppas att Mass Effect 2 håller samma nivå (första spelet tycker jag var bra, men lite av en besvikelse). I slutet verkade det glitcha lite.  Bugg? Striderna kändes lite tråkiga, de är ofantligt mycket bättre än "Final Fantasy strider", men kändes oftast som utfyllnad. Irriterande med DLC-reklam medan man spelar (ni som råkat på det, vet vad jag menar), men överkomligt. Grafiken var OK, men gränsade nästan till last-gen. Betyg: 8 / 10
Postad 07 December 2009 - 09:16
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Klarade sista världen i Shatter igårkväll. Shatter är ett spel tillgängligt via PSN och det var väl värt pengarna måste jag säga. Bitvis småsvårt och Bonus Mode är galet, försökte knäcka 10 miljoner poäng en stund igår efter jag klarat av story mode. Blev förbannad efter ett tag så jag gick och la mig.
Gillar inte att ge betyg, men det är ett riktigt roligt och nytänkande spel baserat på gamla breakout. Kommer nog slänga ner en del timmar till för att försöka fixa high scores och ta boss runs osv.
Postad 07 December 2009 - 11:04
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Call of Duty Modern Warfare 2 på PC. Vansinnigt snyggt och fantastisk blandning av miljöer och situationer att reda ut gör det till ett klart underhållande spel att köra igenom. Jag gladdes åt omväxlande kontroller och sekvenser emellanåt som höger-vänster med ishacka och buttonmasha F på slutet. Men jag bryr mig inte om story (eller sympatiserar med tanken bakom uppdragen) eller vad uppdraget går ut på, den stora behållningen är "Woow vilket coolt landskap" och sen skjuter man på FI som dyker upp liksom. Det känns ganska primitivt då det inte finns någon särskild cover funktion eller leaning eller olika hastighet om man skulle behöva smyga. Vilket man iofs inte behöver, det är bara att gå på. Och skjuta. Det verkar finnas fler vapen än jag bryr mig om att prova för de låter ungefär likadant, har ingen rekyl (om än spridning vid skott "från höften") och man sänker likaväl FI med 3 kulor med en SMG som en MG. Alla vapen ersätter ett krypskyttegevär i pricksäkerhet om man så vill men inte på avstånd alltid. Kan vara smidigt att inte ladda om så mycket dock och därför gå med MG hela tiden. Men eftersom det händer nya saker hela tiden så gör det inte så mycket, det är underhållande ändå. Att åka snöskoter i nedförsbacke var nog det roligaste i hela spelet, det var riktigt kul  . Jag har sett att det klagats på längden och det ligger något i det men jag var inte så störd av det. Jag körde igenom på hardened och då får man äta bly en hel del trots allt och ska man gå omkring och kolla på saker och stanna för att testskjuta olika vapen i väggar och speglar och så så tar det sin tid att köra igenom ändå tycker jag. Jag var ganska mätt ner det var klart så jag tyckte det var lagom långt. Ett bra spel. Jag ger 7/10Ps. Här är en annan review som jag tycker är väldigt träffande men som är skriven utifrån stor besvikelse pga högt ställda förväntningar http://www.gamespot....a...4366&page=5
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 07 December 2009 - 11:34.
Postad 08 December 2009 - 00:03
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
helt (nåja, achievement-wise iallafall) klar med assassins creed 2 blev jag idag. ett trevligt spel. absolut mycket bättre än ettan. lite trist slut dock men aja.
får se om jag orkar fixa dom sista morduppdragen och vad det nu kan tänkas vara som jag har kvar.
Postad 09 December 2009 - 01:40
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3928 inlägg
Spelade precis klart Dragon Age Origins på boxen. Kan bara instämma med MdaG.....vilket jäkla äventyr. Klockade in på runt 35 timmar och lvl 19. För ruggigt svårt det var mot slutet då! Fick lov att sänka svårigheten på vissa ställen till lättaste annars hade det aldrig gått. Körde som female elf rouge men börjar nog om ganska snart som en Human Mage eller liknande, då jag missade ganska många quests.
Postad 10 December 2009 - 13:15
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Killzone 2. Klarat kampanjen på näst svåraste av fyra svårighetsgrader. Jag kommer INTE prova elite (svårast) med tanke på hur svårt jag tyckte det var på vissa ställen.
Tiden går och man blir bättre ju mer man spelat och man glömmer av hur det egentligen var när man splade Visari's Palace på Veteran och tänker att nu vet jag ju också vilken strategi jag behöver ha där och jag kanske ska ta och prova på Elite ändå... Fast jag kanske ska friska upp mitt minne ändå genom att höra vad andra säger. Och jag hittar detta och allt kommer tillbaka till mig igen: "That entire last battle inside the palace is easily the most unbalanced and hastily assembled in a video game in a long, long time. I am going through the obligatory multiple attempts until I luckily stumble upon victory on Elite; it took me a few days to crack it on Veteran. The battle throws the worst at you: a hail of nearly unavoidable StA52 fire, Radec himself taking long-distance pot shots with a LMG, being outflanked by the ultra-quick blitzkrieg troopers along with their precision aim and overwhelming SMGs and a useless AI support in the form of Rico Velasquez, unhelpful and aimless bullet-catcher."  Jag avstår nog ändå.
Postad 10 December 2009 - 14:44
kei009
-
kei009
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Jag lyckades inte klara sista banan på Veteran. Måste nog ha dött där över 100 gånger. Så otroligt jäkla megasvår den banan är. Eller så är det bara jag som är kass
Provade att börja spela om på Elite men har stoooora problem på de första banorna.
Postad 10 December 2009 - 20:21
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
BorderlandsRiktigt bra coopspel. Har inte lootat så här sedan Ultima Online...  Grym grafik, cell shading FTW! Spelet innehåller en massa grindande som för en gångs skull är roligt. Storyn däremot presenteras på ett sådant sätt att det är lite svårt att hänga med. Jag fattar fortfarande inte mer av storyn förutom att man letar efter ett valv ( ). Spelar man dessutom fyra stycken som lever sitt eget liv och alla kan starta och avsluta quests blir det ännu svårare. Jag kommer nog att dra ett varv till.  Betyg: 7 / 10
Postad 11 December 2009 - 07:05
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
japp man kommer till valvet på "sista" banan  fast det är fan lite oklart
Postad 11 December 2009 - 07:36
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Jag hade nog påpekat spoilervarning om det vore nåt annat spel än borderlands, mindre engagerande story får man leta efter, och slutet var lika stor besvikelse och antiklimax som storyn var tråkig.
Synd på en sån grymt spel annars.
Postad 11 December 2009 - 12:04
Ghorun
-
Ghorun
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
Jag lyckades med att dö precis samtidigt som slutbossen i Borderlands när vi körde 3-spelare co-op på PC, varpå jag mitt i slutvideon respawnar och den avbryts. Jag fick gå till Youtube för att kontrollera vad jag missat, och nej det var ju inte så mycket.
Postad 14 December 2009 - 23:49
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Modern Warfare 2 (single player & Veteran) Ös från början till slut. Skriptat, men ändå oförutsägbart. Svårt, men hanterbart. Kort, men gott. Riktigt bra. Framöver ska jag dra lite special ops och sedan hoppa på multiplayer lite sporadiskt. Betyg: 9 / 10
Postad 15 December 2009 - 22:00
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
körde precis igenom stalker shadow of chernonyl. jag tycker det är ett jäkligt schyst spel, men läskligt. för mig som blir livrädd för minsta lilla grej var det ###### läbbigt ibland  . fick tyvärr ett dåligt slut, och orkar inte köra om för att fixa nytt. ska bara tanka hem en ny mod och prova att spela med, sen får vi se vad som händer.
Postad 15 December 2009 - 23:38
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Stalker var väl inte läskigt =P. Inte med den grafiken. Ogillade det, för mycket transportsträckor.
Postad 16 December 2009 - 09:09
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
transportsträckorna är inte så farliga. fixade en massa artifakter som gjorde att jag hade bättre endurance. kunde springa hela tiden  . slängde även in oblivion lost vilket gjorde grafiken bättre, och mörkare >.<. man bara hör en massa ljud överallt och BAM, bloodsucker i ansiktet.
Postad 16 December 2009 - 09:17
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Jag blev av med en save i Stalker och har inte börjat om än. Kommer nog försöka göra det snart dock, älskade det jag hann med.
Måste hålla med om att det bitvis är läskigt.
T.ex:
Postad 16 December 2009 - 09:35
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
oh yes. hatar att gå omkring i trånga laboratoriegångar >.<. jag hade ett vapen som hade högsta möjliga på damage, och sköt så mycket jag kunde mot huvudet, men den jäkeln var inte villig att falla, så dom kan ta en hel del skada.
Postad 17 December 2009 - 22:11
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Har precis spelat igenom prince of persia till PS3. Riktigt segt och enformigt spel. Precis samma hopp moment genom hela spelet och alla delar av världen är ganska identiskt utformade. Striderna är ju också exakt likadana genom hela spelet.
Förutom mot den där som man måste trycka som en idiot på. Hur kan man ha med en del i ett spel som vissa fysiskt inte klarar av. Det va precis på håret att jag kunde trycka så fort som man behövde för att klara det. surt att behöva ge upp ett spel pga ett segt pekfinger.
Sen va hoppandet och allting toklätt. Antingen följer man rälsen som han klättrar på eller så hoppar han käpprätt åt skogen, inte för det gör något för man blir ju räddad hela tiden så man bryr sig inte så mycke. Kommer faktiskt inte på någonting som va svårt förutom det där när man ska trycka hysteriskt.
Storyn kändes rörig och det kanske va pga att man inte riktigt kunde ta huvudpersonen på allvar när han drog alla sina tråkiga skämt.
Ujjujujuuj va jag sågar... nää lite ljusglimtar hade det väl. Ganska läcker grafik ibland och i början kände man sig duktig när man hoppade omkring med finess, tills man insåg att man knappt styrde gubben själv =)
Nää inget spel för mig det här, men smaken är väl som baken antar jag
4/10
Redigerat av Unregistered883bce2a, 17 December 2009 - 22:17.
Postad 21 December 2009 - 08:29
Mike_the_pipe
-
Mike_the_pipe
-
Användare
-
-
125 inlägg
Modern warfare 2 ,,
Snacka om stress !! fast positiv sådan, man hinner inte ens fylla på colaglaset ju!
Helgalen action 24/7 genom hela spelet... Intensivt inte mkt tänkande utan bara skjutande.
Jag brukar över lag tycka om när det är mer fritt men detta spel var skitskoj! Har dock inget internet hemma ännu så inte haft möjlighet att prova live
4 / 5 Toast, kanonkul!
Postad 21 December 2009 - 09:20
Unregisteredbdbbb6aa
-
Unregisteredbdbbb6aa
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
God of War (God of War-collection)
Kan inte annat än rekommendera det här. Hade spelat drygt halva på ps2an tidigare, men det blev en bättre upplevelse på ps3an med högre upplösning och bättre framerates. Förbannat bra spel i det stora hela. Kanske världens hårdaste protagonist.
Ska påbörja 2:an när jag får tid, det har jag spelat ut en gång på ps2an, men längtar redan.
Postad 21 December 2009 - 09:23
da_king
-
da_king
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Mdern Warfare 2 Grymt bra spel bra slut på det oxå
24/7 action som nån skrev tidigare.
Postad 21 December 2009 - 10:03
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
inte för det gör något för man blir ju räddad hela tiden så man bryr sig inte så mycke.
Såg detta när en polare spelade så jag frågade: "hur dör man egentligen?", "det gör man inte inte" blev svaret typ. Och genom mitt huvud flashade alla dessa spel från C64 och Amiga förbi där det inte gick att sava någonstans. Dog man så var det bara att spela från början igen. Då var man så nervös att man skakade som ett asplöv om man kommit förbi en punkt man aldrig varit på innan  . Det är andra tider nu.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 21 December 2009 - 10:05.
Postad 21 December 2009 - 18:33
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
Körde äntligen igenom MW2 igår kväll, klockrent tycker jag, lite väl kort annars en solklar 10a.
Postad 21 December 2009 - 21:40
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3928 inlägg
Och genom mitt huvud flashade alla dessa spel från C64 och Amiga förbi där det inte gick att sava någonstans. Dog man så var det bara att spela från början igen. Då var man så nervös att man skakade som ett asplöv om man kommit förbi en punkt man aldrig varit på innan .
Hehe, precis så var det
Postad 22 December 2009 - 23:45
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Spelade just ut Assassin's Creed 2. Jag väntade mig ett smygarspel i stil med Hitman, men fick ett "GTA" i Italien under renässansen. Oerhört omväxlande och spännande äventyr. Grafik, ljud och musik håller toppklass. Något trött spelkontroll och en ganska korkad A.I. annars hade det här varit en klockren tia.
Storyn var fängslande och Jag har inte spelat första spelet, finns det något att hämta där i storyväg som är värt att genomlida alla repetetiva (har läst att de ska vara det) uppdrag?
Betyg: 9 / 10
Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 December 2009 - 09:57.
Postad 23 December 2009 - 00:00
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
bidde precis klar med mirrors edge. får se hur många achievements man orkar ge sig på. dom flesta antagligen, men speedruns och time trials vettetusan alltså >,<
Postad 23 December 2009 - 02:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
GOTY 2009 för mig tror jag.
Va? Fail! Du satte 10 på Riddick!
Postad 23 December 2009 - 09:56
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Va? Fail! Du satte 10 på Riddick!
Det gjorde jag. Jag hade fått för mig att Riddick släpptes 2008? Fixar det.  *edit* Sover du inte på nätterna?
Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 December 2009 - 09:58.
Postad 29 December 2009 - 04:31
Unregistered1689
-
Unregistered1689
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Borderlands...Jag har lite blandade känslor om Borderlands. Ibland hade jag roligt, ibland tyckte jag att det var sådär och ibland försökte jag intala mig att det var roligt. Det finns ju bra och dåliga sidor med det liksom i nästan alla spel. Storyn t.ex., den var inte så intressant och den fick mig inte så engagerad i spelet. För mig är storyn ganska viktig i såna här spel faktiskt, jag behöver liksom en bra story för att verkligen fastna i ett spel. Det här spelet lyckades inte riktigt med det. Storyn presenterades konstigt och på de minst passande tillfällen som t.ex när man fightas mot någon boss eller när man har typ 100 pers på sig, då helt plötsligt ska hon envisas med att börja snacka. Som tur var så är jag ju en så skillad FPS-lirare (not) så jag kunde ju läsa samtidigt som jag sköt ner badasses och liknande. Det enda jag riktigt fattade genom hela storyn var egentligen att man ska ta reda på om det finns ett vault . Och jag tyckte ändå att jag payade hyffsat med attention för att försöka förstå mer. Själva gameplayet däremot, det var bättre. Questerna till exempel var roliga, tyckte jag. Ibland var det en miniboss eller liknande i slutet, sådant är alltid kul. Och skönt FPSande. Jag är oftast egentligen inget jättefan av FPS men det här var roligt, tyckte jag. Däremot det här med looten som de snackade så mycket om... Det var ganska värdelöst. En combat rifle till exempel, använde jag från kanske level 17 till level 30. Alla andra combat rifles som droppades var bara crap så jag slutade loota i princip allt förutom pengar vid level 22. Jag klarade mig alldeles utmärkt ändå med gamla bettan och vart väldigt fast vid den tills jag av bara tänkte att jag skulle kolla i en låda och hittade jag ett nytt vapen vid level 30, som var nästan exakt samma vapen, typ bara en uppgradering, eller något. Då trodde jag ju att looten hade bättrat sig, men inte då. Samma crap fortfarande... Den gången jag hittade det nya vapnet hade jag visst bara lite flyt. Hittade aldrig heller något legendary. Om inte en shotgun man fick av en boss var legendary, det kommer jag inte riktigt ihåg. Vad kan man mer skriva...? Ja, just det en liten sak bara var att man överlevlade ganska snabbt. Jag var nästan alltid minst 2-3 levlar över quester, trots att jag oftast hoppade över att döda respawnade fiender på tillbakavägen i dungeons, då jag bara sprang igenom. Fast för mig var detta med överlevlingen nästan bara positivt, för jag föredrar egentligen att inte få så mycket utmaning i spel, även om jag verkar vara den enda som tycker så. Jag blir lätt frustrerad om jag förlorar... Så det blir nog ett plus från mig på det, Jag ska nog hålla mig borta från Demon's Souls även om jag är sugen. Försöker nu med Dragon Age på hard för att värma upp inför Demon's Souls om jag inte kan hålla mig borta. Jag ger det nog en overall på 7/10. Troligtvis ingenting jag kommer plocka upp igen men ändå ett ok spel. I coop hade det nog varit lite roligare, men mina polare har inte riktigt samma spelsmak.
Redigerat av Unregistered1689, 29 December 2009 - 04:39.
Postad 29 December 2009 - 23:55
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
Har precis spelat igenom Trine som jag köpte på Steam's stora rea som pågår nu. Roligt och underhållade plattforms pusslande från typ den gamla skolan. Helt underbart och otroligt snyggt faktiskt.
Postad 30 December 2009 - 14:55
DragonPuffer
-
DragonPuffer
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Blev klar med Uncharted 2 igår kväll, riktigt kul spel! Nu sitter jag och väntar på nästa, Batman: Arkham Asylum.
Men det har inte skickats än! argh!
Postad 31 December 2009 - 00:53
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1091 inlägg
Ok, jag är inte klar med det men jag spelar SAS secure tomorrow. Nån mer som spelat det? Vad tycker ni om det?
Jag tycker det är bra gjort för att vara ett budgetspel.
Det verkar köra på endast en kärna, vet ni hur man kan göra så att det går på båda kärnorna?
Hade´
Postad 31 December 2009 - 01:23
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Ok, jag är inte klar med det men jag spelar SAS secure tomorrow. Nån mer som spelat det? Vad tycker ni om det?
Hehe, jag har faktiskt spelat det. Värsta klonen av F.E.A.R (använder ju den motorn) och Rainbow Six. Ingen höjdare men hyfsat för ett budgetspel.
Postad 01 January 2010 - 10:56
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1091 inlägg
Hehe, jag har faktiskt spelat det. Värsta klonen av F.E.A.R (använder ju den motorn) och Rainbow Six. Ingen höjdare men hyfsat för ett budgetspel.
Ok, har inte testat FEAR eller Rainbow 6, vilken tycker du är bäst av dom och kan rekommendera? Gott nytt år!!! Hade´
Postad 01 January 2010 - 16:39
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Tycker nog Vegas är bättre, speciellt om man har någon att spela co-op med. Det är ju ett taktiskt spel som SAS. F.E.A.R är ett skräckspel med slowmotion actionsekvenser som i SAS. Men båda är bra och billiga (båda har även fått uppföljare som dock känns mer som expansioner).
Gott nytt år
Postad 03 January 2010 - 17:06
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1091 inlägg
Blev igår ca kl 02:10 klar med att ha spelat igenom Crysis Warhead på svåraste och näst svåraste och det är ett bra spel, även om det inte nåt upp till första spelets alla kvaliteter, det e något som fattas känns det som, men det blir godkänt från mig i alla fall och nu har man nya roliga banor att springa runt på och nya vapen att leka med 
Låter som ett coolt spel. Jag har tagit mig igenom "vanliga" Crysis tidigare och det var riktigt sjysst tycker jag! Annars har jag just klarar SAS Secure Tomorrow och det var väl ok trots att det var ett budgetspel. Hade´ EDIT: Såg inte att det citerade inlägget var skrivet för så länge sedan.  Men ändå...
Redigerat av Toby, 04 January 2010 - 00:20.
Postad 03 January 2010 - 17:56
Filip_M
-
Filip_M
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Storyn var fängslande och Jag har inte spelat första spelet, finns det något att hämta där i storyväg som är värt att genomlida alla repetetiva (har läst att de ska vara det) uppdrag?
Betyg: 9 / 10
Nej. Bara om du vill veta mer om metauniversumet som de bygger upp nu i tvåan, med hur tempelriddarna fortfarande finns och så vidare.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|