Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 September 2008 - 14:50

Eos66
  • Eos66
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Vilken Hellboyversion är det du försöker köra? Hellboy.2004.1080p.BluRay.x264-SUNSPOT har jag och den knasar lite ja, medan andra 1080 filer snurrar på utan problem.

Pratar vi fysiska butiker eller nätbutiker ?

Fysiska butiker.

Postad 29 September 2008 - 14:57

Unregistered7dfbb742
  • Unregistered7dfbb742
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Kan den spela upp DVD-R iso/img-filer eller måste man packa upp den så att det kan spela VIDEO_TS-mappen?

Postad 29 September 2008 - 16:24

Razoooor
  • Razoooor
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Kan den spela upp DVD-R iso/img-filer eller måste man packa upp den så att det kan spela VIDEO_TS-mappen?

Popcornen kan läsa iso/img filer direkt ;)

Postad 29 September 2008 - 19:02

NiklasM
  • NiklasM
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
3 frågor

1. Kan den läsa RAR-filer eller måste man pcka upp dessa för att köra på ISO-filen. Kör Xbox-mediacenter idag vilket accepterar RAR-filer.

2. Kan man streama från en NAS-disk?

3. Vad vinner man på att ha en intern disk, mer än det uppebara att man har filen lokalt?

//n

Postad 29 September 2008 - 19:50

Bratwurst
  • Bratwurst
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Kan man spela .flac filer med PCH A-110??
Är lite avgörande för mig då jag lagt ned hela musiksamlingen i det formatet.

/bratwurst

Postad 29 September 2008 - 20:03

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

3 frågor

1. Kan den läsa RAR-filer eller måste man pcka upp dessa för att köra på ISO-filen. Kör Xbox-mediacenter idag vilket accepterar RAR-filer.

3. Vad vinner man på att ha en intern disk, mer än det uppebara att man har filen lokalt?

//n

1. Vet icke.

2. Ja jag streamade 1080p-film från min DNS-323 och det funkade fint.

3. Jag har för mig att du kan ha möjlighet att installera program på enheten, typ torrentklienten. Vet dock inte om man kanske även kan fixa detta till en usb-pinne eller inte. Det får andra experter svara på.

Postad 29 September 2008 - 20:37

robban_orebro
  • robban_orebro
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Någon som vet var jag får tag på denna spelare fortast om jag beställer nu?

Är menyerna på svenska?

Postad 29 September 2008 - 22:32

rocugbg
  • rocugbg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Vilken Hellboyversion är det du försöker köra? Hellboy.2004.1080p.BluRay.x264-SUNSPOT har jag och den knasar lite ja, medan andra 1080 filer snurrar på utan problem.

Du har precis rätt, det är bara fel på den versionen av Hellboy. Men har någon här nån aning om varför just den Hellboy.2004.1080p.BluRay.x264-SUNSPOT inte funkar bra på PHC:n fastän den funkar fint i t ex VLC på datorn?

Jag har testat några fler filmer och de har funkat fint. Jag är fortfarande förvånad över att jag kan se 1080p filmer trådlöst via min "bridgade" LinksysWRT54GL, förvånad, men väldigt glad :)

Postad 29 September 2008 - 22:53

rocugbg
  • rocugbg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Är menyerna på svenska?

Jag beställde min från Komplett, fick den i förra veckan, men nu ser jag att de inte har den i lager igen....hmmm...populär liten apparat, efter M3 recensionen så är det nog ännu fler som är intresserade av den...hoppas du får den så småningom, det är verkligen en schysst liten maskin.

Ang. svenska menyer så är det bara att gå in i "Setup" menyn inifrån PCH och ändra till svenska.

Postad 29 September 2008 - 23:04

K-E Larsson
  • K-E Larsson
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

/bratwurst

Jag har inte provat att spelaupp några flac filer med PCH men jag har för mig att den stödjer det formatet.
Men i dagsläget är musik stödet ganska simpelt...nu jobbas det visserligen på att förbättra det men PCH kommer aldrig att bli en bra musikspelare för den saknar display.
PCH är främst till för att spelaupp film med...om du vill ha en bra musikspelare så är det bättre att köpa en Squeezebox och streama musik från en PC eller NAS till den och film till PCHn.

Postad 30 September 2008 - 00:27

Trolleristen
  • Trolleristen
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

3 frågor

//n

1. Med Llink kan du det, men inte som PCH kommer från början.
2. Ja, redan besvarat såg jag.
3. Mindre risk för att det laggar men de flesta har inga problem över nätverk heller. Samt då NMT Applications där bl.a. en torrentklient ingår.

Postad 30 September 2008 - 07:37

Razoooor
  • Razoooor
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Ja det kan man.

Tror att PCH A-110 är slutsålda i hela Sverige just nu. Väntar fortfarande på min.
Och tyvärr verkar det som att alla leverantörer köper A-110 från en och samma grossit,
och att huvudgrossiten just nu inte har den i lager. Leveransbeskeden pendlar från
24/9 till 2/10 :)

Postad 30 September 2008 - 09:32

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Jag hade hemma en A-100 för några månader sen som var helt värdelös. Visst den kunde spela upp video material bra men den hackade en hel del vid spolning, dessutom kunde den inte hantera spellister för musik alls!?

Är detta fortfarande ett problem på A-110?

Sen verkade det extremt svårt att få till en snygg look på själva mediacentret, visst man kunde ladda ner skin och lägga in, men så snart man hämtade media från en stationär dator i nätverket så ändrades skinnet till det som var satt i den stationära datorn. DVS helt värdelöst.

Hur hanterar A-110 skins när man använder en dator i nätverk som filserver?

En mediacenter dator med XBMC kostar ca 5000 kr, d.v.s dubbla pengen men så är den sådär 10x bättre än A-100, frågan är hur A-110 ligger?

Postad 30 September 2008 - 09:55

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Att den inte går att stänga av PCHn "på riktigt" är en av de få sakerna som jag tycker är dåligt med PCHn. Men det går att lösa med en Nexa-fjärrströmbrytare, och sen en PowerMid om man vill styra den med sin multifjärr.

Var själv och inhandlade Nexa-brytare på Kjell&co igår och även en PowerMid på Classe.

Måste bara säga att den kombon funkar jäkligt bra ihop med en Harmony-fjärr (One i mitt fall) för att verkligen stänga av (inget standby) och sätta på PCHn!

Bara ett tips till er som redan har eller väntar på sin PCH... :)

Postad 30 September 2008 - 09:55

Trolleristen
  • Trolleristen
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag hade hemma en A-100 för några månader sen som var helt värdelös. Visst den kunde spela upp video material bra men den hackade en hel del vid spolning, dessutom kunde den inte hantera spellister för musik alls!?

Är detta fortfarande ett problem på A-110?

Sen verkade det extremt svårt att få till en snygg look på själva mediacentret, visst man kunde ladda ner skin och lägga in, men så snart man hämtade media från en stationär dator i nätverket så ändrades skinnet till det som var satt i den stationära datorn. DVS helt värdelöst.

Hur hanterar A-110 skins när man använder en dator i nätverk som filserver?

En mediacenter dator med XBMC kostar ca 5000 kr, d.v.s dubbla pengen men så är den sådär 10x bättre än A-100, frågan är hur A-110 ligger?

Jag har själv en A-110 sen helt nyligen och en kompis som har en A-100. Har jämfört en del med A-100 och de (ganska få) brister han har, har jag också. Med andra ord verkar maskinerna inte skilja sig mycket åt längre i och med mjukvaruuppdateringarna. Ingen av oss har några problem alls med spolning, funkar fint att spola i 8X i 1080p till exempel. Däremot är musikdelen totalt värdelös, du ska inte köpa en PCH om det är en viktig del för dig.

Skinsdelen lämnar jag till andra, bryr mig inte så mycket om den saken - för mig är det bara viktigt att den spelar upp bra och snyggt.

Postad 30 September 2008 - 10:14

Razoooor
  • Razoooor
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Webhallen uppskattar nu leveransen av Popcorn A-110 till 2008-10-15.

Är det mass-gråt jag hör ?

Postad 30 September 2008 - 10:29

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Webhallen uppskattar nu leveransen av Popcorn A-110 till 2008-10-15.

Är det mass-gråt jag hör ?

Ja vet inte ja, en kompis fick mail från dem igår om att han har en a110 som finns o hämta i butik. Inwarehouse säger att dom ska få in på fredag

Jag har själv en A-110 sen helt nyligen och en kompis som har en A-100. Har jämfört en del med A-100 och de (ganska få) brister han har, har jag också. Med andra ord verkar maskinerna inte skilja sig mycket åt längre i och med mjukvaruuppdateringarna. Ingen av oss har några problem alls med spolning, funkar fint att spola i 8X i 1080p till exempel. Däremot är musikdelen totalt värdelös, du ska inte köpa en PCH om det är en viktig del för dig.

Skinsdelen lämnar jag till andra, bryr mig inte så mycket om den saken - för mig är det bara viktigt att den spelar upp bra och snyggt.

Mjukvaran är densamma på a100 och a110 så det e klart de har samma problem

Postad 30 September 2008 - 10:49

Razoooor
  • Razoooor
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Ja vet inte ja, en kompis fick mail från dem igår om att han har en a110 som finns o hämta i butik. Inwarehouse säger att dom ska få in på fredag

Oavsätt så verkar alla leverantörer köpa Popcornen från en och samma grossist.

ABTech - Grossist för Popcorn

Postad 30 September 2008 - 11:49

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Spelar denna maskin upp x264 också eller är h264 och x264 samma sak? Är ny på detta område!

Tack på förhand

Postad 30 September 2008 - 12:01

jakerlund
  • jakerlund
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Att den inte går att stänga av PCHn "på riktigt" är en av de få sakerna som jag tycker är dåligt med PCHn. Men det går att lösa med en Nexa-fjärrströmbrytare, och sen en PowerMid om man vill styra den med sin multifjärr.

Var själv och inhandlade Nexa-brytare på Kjell&co igår och även en PowerMid på Classe.

Måste bara säga att den kombon funkar jäkligt bra ihop med en Harmony-fjärr (One i mitt fall) för att verkligen stänga av (inget standby) och sätta på PCHn!

Bara ett tips till er som redan har eller väntar på sin PCH... :)

Hur konfigurerar du brytaren, så den styrs från powermid, och harmonyn? finns powermid eller nexa som val för harmony på deras web?

Postad 30 September 2008 - 13:39

jokki
  • jokki
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Halloj!

Har en A110 på ingång men har en liten fråga som jag hoppas kunna få hjälp med.
Jag jag skulle vilja ha den inkopplad till både en plasma (vardagsrum) och lcd (sovrum). Jag tänkte köra via hdmi till plasman och via "komponent till dvi" till lcdn. Är detta möjligt?

Hur ändrar jag source? Finns det en sådan knapp på fjärren eller görs det någonstans i nån undermeny?
Det som kan strula är om "source ändringen" sker i nån undermeny får du måste jag stå i Rum1 för att slå om till Rum2 o vice versa....

Nån bra ir-förlängare så jag kan använda fjärren i sovrummet trots att boxen står i vardagsrumemt?
Det är inte så långt imellan ca 2m räcker...

/Joakim

Postad 30 September 2008 - 14:15

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Vilket filsystem ska man välja på den interna HDD? Har läst i A-100 forum första sidan men förstår inte vilket man ska välja på den här.

Postad 30 September 2008 - 14:31

Unregisterede3dae447
  • Unregisterede3dae447
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Slänger upp den här frågan igen så att den inte försvinner i mängden då den inte har besvarats.
Vilket trådlösa USB-nätverkskort fungerar till denna? Jag ska inte streama genom nätverket utan enbart för att enkelt kunan föra över filer till PCHn utan att behöva koppla ihop den med datorn.

Postad 30 September 2008 - 14:49

rocugbg
  • rocugbg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Vilket filsystem ska man välja på den interna HDD? Har läst i A-100 forum första sidan men förstår inte vilket man ska välja på den här.

Jag valde EXT3, funkade fint.

Postad 30 September 2008 - 14:54

rocugbg
  • rocugbg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Slänger upp den här frågan igen så att den inte försvinner i mängden då den inte har besvarats.
Vilket trådlösa USB-nätverkskort fungerar till denna? Jag ska inte streama genom nätverket utan enbart för att enkelt kunan föra över filer till PCHn utan att behöva koppla ihop den med datorn.

Jag var också intresserad av detta, man kan köpa en trådlöst USB-nätverkskort från Popcorns spanska websida: http://www.popcornhour.es/en/usb-wifi
Men jag har hört att det ska vara långsam hastighet och rent allmännt en massa problem med trådlösa USB-nätverkskort. Jag löste det genom att köpa en Linksys WRT54GL router som står bredvid min PCH och sen "bridga" den med min vanliga router (som är kopplad till min dator där jag har filmerna med vanliga nätverkssladd). Mina två routrar kommunicerar alltså med varandra som att de är på samma nät. Linksysen är inkopplad med nätverkssladd i popcornen. Funkar skitbra och andra här i forumet har säkert hört det, men jag streamar 1080p filmer utan problem på detta sätt.

Redigerat av rocugbg, 30 September 2008 - 14:55.

Postad 30 September 2008 - 17:53

grude
  • grude
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Som jag skrev innan i tråden utan svar. Finns det inte externa håddiskar med inbyggt trådlöst nätverkskort och usb utgång? hade varit perfekt för en som hatar sladdar.

Postad 30 September 2008 - 18:43

Unregistered5ed8716a
  • Unregistered5ed8716a
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ni som vill köpa Popcorn Hour har möjlighet och göra det i Teknikmagasinets fysiska bytik i Forum Nacka, ute i nacka. För 2490:- Dem har några kvar passa på vettja :)

Mvh Tarek

Postad 30 September 2008 - 19:22

K-E Larsson
  • K-E Larsson
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Halloj!

Har en A110 på ingång men har en liten fråga som jag hoppas kunna få hjälp med.
Jag jag skulle vilja ha den inkopplad till både en plasma (vardagsrum) och lcd (sovrum). Jag tänkte köra via hdmi till plasman och via "komponent till dvi" till lcdn. Är detta möjligt?

Hur ändrar jag source? Finns det en sådan knapp på fjärren eller görs det någonstans i nån undermeny?
Det som kan strula är om "source ändringen" sker i nån undermeny får du måste jag stå i Rum1 för att slå om till Rum2 o vice versa....

Nån bra ir-förlängare så jag kan använda fjärren i sovrummet trots att boxen står i vardagsrumemt?
Det är inte så långt imellan ca 2m räcker...

/Joakim

Teoretiskt så är det möjlig att ha PCHn upplopplad till två "bildvisare" men jag vet inte om det blir så praktiskt när dom inte är i samma rum.
Du kan inte få ut bild samtidigt på HDMI och komponet så man måste växla mellan HDMI och komponent i menyn i PCHn alternativt med fjärren enligt följande.

!!!PLEASE WAIT TWO SECONDS BETWEEN PRESSING THE KEYS!!!
- TV Mode + 0 = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- TV Mode + 1 = Composite NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Composite PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = Component 720p60
- TV Mode + 5 = Component 1080i60
- TV Mode + 6 = Component 1080p60
- TV Mode + 7 = HDMI 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
- TV Mode + Caps/Num = Toggles between 50/60 Hz

Nackdelen med att växla med fjärren är att du inte kan välja t.ex.1080p23,976 som är vanligt med x264 rippar.
I och försig så kan du när du växlat mellan plasman och LCDn ändra till en mer lämplig inställning i menyn men många knapptryckningar kan det bli.
Vad du skall köpa för ir-förlängare får någon annan svara på.

Redigerat av K-E Larsson, 30 September 2008 - 19:29.

Postad 30 September 2008 - 19:51

robban_orebro
  • robban_orebro
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jag beställde min från Komplett, fick den i förra veckan, men nu ser jag att de inte har den i lager igen....hmmm...populär liten apparat, efter M3 recensionen så är det nog ännu fler som är intresserade av den...hoppas du får den så småningom, det är verkligen en schysst liten maskin.

Ang. svenska menyer så är det bara att gå in i "Setup" menyn inifrån PCH och ändra till svenska.

Den är inte bökig att få att fungera?
Känns ibland som lite meck att få allt att fungera som det ska när man läser i trådarna...

Postad 30 September 2008 - 20:13

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
En fråga: Om jag går och hyr en fysisk dvd eller blueray skiva, kan jag sätta in den i en dator och läsa av den direkt utan att på nåt sätt att överföra skivan till datorn? (olagligt)
Eller går det att ansluta en externa dvd läsare till den direkt via popcorn spelarens usb port?
Annars verkar det inte så fullt smidigt att använda den här istället för dvd spelaren.
(Har en Samsung dvd HD850, någon som har erfarenhet och jämfört kvalitén på dvd uppspelning?)

Postad 30 September 2008 - 21:49

Trolleristen
  • Trolleristen
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Den är inte bökig att få att fungera?
Känns ibland som lite meck att få allt att fungera som det ska när man läser i trådarna...

Jag kände ungefär som du, en produkt av att det frågas så grymt mycket i A-100-tråden. Men den är absolut inte svårkonfigurerad. Jag skulle vilja påstå att du kan vara "under medelbegåvning" teknikmässigt och ändå klara det utan några problem.

En fråga: Om jag går och hyr en fysisk dvd eller blueray skiva, kan jag sätta in den i en dator och läsa av den direkt utan att på nåt sätt att överföra skivan till datorn? (olagligt)
Eller går det att ansluta en externa dvd läsare till den direkt via popcorn spelarens usb port?
Annars verkar det inte så fullt smidigt att använda den här istället för dvd spelaren.
(Har en Samsung dvd HD850, någon som har erfarenhet och jämfört kvalitén på dvd uppspelning?)

Det finns ett program som heter DVD43 som dekrypterar filmerna i realtid. Du kan inte koppla in en extern DVD-läsare till PCH och titta på film eftersom stöd för Macrovision saknas.

Postad 01 October 2008 - 06:46

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Jag valde EXT3, funkade fint.

Spelar det nån roll vilket man väljer om man har XP på dator och ska koppla den via USB till datorn för att flytta filer? Fungerar det med vilket som helst?

Postad 01 October 2008 - 07:16

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Hur konfigurerar du brytaren, så den styrs från powermid, och harmonyn? finns powermid eller nexa som val för harmony på deras web?

Nexa finns i Harmonys databas, så det är bara att fixa in den som en enhet. Det powermid:en gör är ju att överföra alla IR-signaler den tar emot och konvertera dem till RF. Och tydligen så är koderna rätt på Harmonyn för min funkade direkt! Det är dock en JÄÄÄÄKLA massa sidor att bläddra i fjärren då det finns 1-16 och B1-16, C1-16 och D1-16... och vid första test vet man ju inte vad det betyder egentligen. Men mina NEXA hade jag ställt in på A och 2... därför fungerade (helt logiskt när man fattat) 2On och 2Off för att styra den...

Det enda trista med Powermid:en är att den blinkar rött varje gång den tar emot ett IR-kommando... vilket gör att den blinkar och lyser hela tiden när man tex byter kanal på TVn eller dylik. Så nästa grej blir att försöka tejpa över dioden där så den i alla fall lyser lite svagare.

Postad 01 October 2008 - 07:19

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Spelar det nån roll vilket man väljer om man har XP på dator och ska koppla den via USB till datorn för att flytta filer? Fungerar det med vilket som helst?

Det spelar ingen roll om du väljer vare sig EXT3 eller 2 för det funkar ändå inte "rakt av" att bara plugga in den i datorn. Du måste ha en driver för att kunna läsa o skriva till EXT-enheter i windows, typ EXT2 IFS eller dylik. Jag hittar inte den jag testade, men det funkade fint i vilket fall.

Postad 01 October 2008 - 08:41

KungMongo
  • KungMongo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
En snabb fråga.

Inbyggd torrent klient innebär att jag (med en hdd i) kan tanka direkt till PCH och slipper då att streama
från någon annan burk. Skönt med tanke på att den enda uppkoppling jag kan frambringa utan mycket arbete
är en trådlös..

Hur funkar torrent klienten? Kan man tanka upp torrent filer remote via ftp eller något så att
dessa startas automatiskt eller måste man fysiskt sitta framför tvn?

Det jag önskar är att från jobbet kunna dra igång en dl. :)

Postad 01 October 2008 - 14:07

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Det spelar ingen roll om du väljer vare sig EXT3 eller 2 för det funkar ändå inte "rakt av" att bara plugga in den i datorn. Du måste ha en driver för att kunna läsa o skriva till EXT-enheter i windows, typ EXT2 IFS eller dylik. Jag hittar inte den jag testade, men det funkade fint i vilket fall.

Vadå? Ska set inte bara gå att plugga in den i datorn med USB kabel och flytta över filmer, musik mm när den ska va en USB slave??

Postad 01 October 2008 - 17:03

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Vadå? Ska set inte bara gå att plugga in den i datorn med USB kabel och flytta över filmer, musik mm när den ska va en USB slave??

Det funkar med Linux då det använder filsystemet ext3 (som popcornen använder). Windows använder bara NTFS eller FAT32 så då måste man installera ett litet program (drivrutiner) för att få det att fungera, inte särskilt jobbigt.

Postad 01 October 2008 - 17:37

Unregistered2916f86d
  • Unregistered2916f86d
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Som jag skrev innan i tråden utan svar. Finns det inte externa håddiskar med inbyggt trådlöst nätverkskort och usb utgång? hade varit perfekt för en som hatar sladdar.

Jodå, jag har en D-Link DSM-G600 och den har allt det. Dessutom dyker den upp i popcornen som en mediaserver utan att jag behövde röra ett finger. Den är dock jäkligt slö på det trådlösa nätverket, så att strömma högupplöst kan man nog glömma tror jag. Har förstås inte provat..

Redigerat av Unregistered2916f86d, 01 October 2008 - 17:40.

Postad 01 October 2008 - 17:49

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0

Det funkar med Linux då det använder filsystemet ext3 (som popcornen använder). Windows använder bara NTFS eller FAT32 så då måste man installera ett litet program (drivrutiner) för att få det att fungera, inte särskilt jobbigt.

följer det programmet med om man köper en A-110

Postad 01 October 2008 - 20:36

JKJ
  • JKJ
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

följer det programmet med om man köper en A-110

Se http://www.fs-driver.org/

- JKJ

Redigerat av JKJ, 02 October 2008 - 07:21.

Postad 01 October 2008 - 21:39

fritzov
  • fritzov
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Lyckades boka sista exemplarer av A-110 på teknikmagasinet i malmö.

Ska hämta den imorgon, kan knappt vänta :P

Postad 02 October 2008 - 04:28

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0

Se http://www.fs-driver.org/

tackar, när man installerar hårddisken i den vad är bäst att köra den som ext2 eller ext3 eller spelar det ingen roll

Postad 02 October 2008 - 05:48

grude
  • grude
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jodå, jag har en D-Link DSM-G600 och den har allt det. Dessutom dyker den upp i popcornen som en mediaserver utan att jag behövde röra ett finger. Den är dock jäkligt slö på det trådlösa nätverket, så att strömma högupplöst kan man nog glömma tror jag. Har förstås inte provat..

Där har vi något ja.
Vilken hastighet brukar du komma upp i när du streamar? Eller laddar du direkt till denna?
Va har du för någon trådlös rauter till denna?

Postad 02 October 2008 - 07:21

JKJ
  • JKJ
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Alla A-110:r slut hos Dusin Home, minst en veckas väntetid enligt orderavdelning. :P

- JKJ

Postad 02 October 2008 - 07:21

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

tackar, när man installerar hårddisken i den vad är bäst att köra den som ext2 eller ext3 eller spelar det ingen roll

Det spelar ingen roll men ext3 är (ganska logiskt) efterföljaren till ext2, inga större skillnader mellan dem. Jag valde ext3 för att det just bara var nyare... bättre eller sämre det får experterna utröna.

Postad 02 October 2008 - 12:44

equi
  • equi
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Går i tankarna på en PCH A-110 och har några frågor främst angående torrentfunktionen. Tänkte använda den för att seeda ett större antal torrents 24/7 + avnjuta nån film då och då.

1) Hur är gränssnittet? Webbgränssnitt? Lätt att lägga till torrents? Är namnet på klienten BTPD?

2) Klarar den av att seeda 200-300 torrents. Kör uTorrent idag och det fungerar fint (2-3 aktiva åt gången). Nån som har nån uppfattning om den även klarar av att spela upp en film samtidigt?

3) Vilka settings finns i torrentklienten? Är intresserad av att kunna begränsa UL / DL per torrent och sjäklvart att den seedar i all evighet.

4) Privata trackers?

...som sagt - jag kör med uTorrent idag, vad går jag miste om vid användning av en A-110 istället? Svara gärna även om ni inte har svar på alla frågorna.

5) Är det korrekt uppfattat att det rekommenderas att köra EXT3 på den interna disken och skulle jag vilja köra en USB-disk extra så fungerar det fint med NTFS på den?

Tacksam för alla svar jag kan få.

Postad 02 October 2008 - 14:30

Unregistered13b1d648
  • Unregistered13b1d648
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tjena!
I dag kom DHL förbi med en liten fin paket från kina! (beställde på popcorn hours hemsida).
Kostnaden blev 249$ (inkl. frakt) + 445SEK för moms/tull.
Så ca 2000 SEK totales. inte så mkt billigare än dom listar i sverige nu, men den är i mitt hus idag!

Har stoppat i en 750Gb disk, och håller på att dra CAT 5 kabel genom huset :)

Har inte startat upp den ännu, blir ikväll!

Skriver hur jag trivs med den senare när jag hunnit testa!
Några bilder så länge :D

Bifogad fil  popcorn_001.jpg   348.2K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  popcorn_002.jpg   596.51K   1 Antal nerladdningar

Lägg märke till att dom skickade med EU standard på nätkontakten!
Bifogad fil  popcorn_003.jpg   668.19K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  popcorn_004.jpg   381.17K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  popcorn_005.jpg   464.11K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered13b1d648, 02 October 2008 - 14:31.

Postad 02 October 2008 - 15:12

Unregisteredd13b2286
  • Unregisteredd13b2286
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Varför detta överpris på 110:an? 2500 kontra 1500 för 100:an en skillnad på 1000kr för de små förbättringar som gjorts. Prissättningen i America (deras egen shop) är 36$ vilket känns betydligt mer rimligt. Omräknat till svenska förhållande borde det generera ett prispåslag med max 350-400kr.

För att de kan!

De vet att även om det inte är stor skillnad kommer många (me included) byta "upp" sig till denna. Varför då inte tjäna mer pengar på oss stackars teknikgalningar? :D

Tråkigt är det, men vad göra. Bör väl sjunka en del med tiden, men vem orkar vänta? :)

Postad 02 October 2008 - 17:53

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0

Tråkigt är det, men vad göra. Bör väl sjunka en del med tiden, men vem orkar vänta? :)

precis, jag vill ha en nu.

Postad 02 October 2008 - 19:42

masse138
  • masse138
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

precis, jag vill ha en nu.

Samma här :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.