http://rymdturism.se..._...7&Itemid=72
Fast det kanske fejkas också?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 15 September 2011 - 20:15
Vi kanske får vänta till 2015 för att få ett avslut.
http://rymdturism.se..._...7&Itemid=72 Fast det kanske fejkas också? Postad 15 September 2011 - 20:19
Kaysing was the company's head of technical publications but was not trained as an engineer or scientist. According to Kaysing he worked at Rocketdyne starting on February 13, 1956 as senior technical writer, then on September 24, 1956 as a service analyst, September 15, 1958 he worked as a service engineer, following on October 10, 1962 as a publications analyst, and on May 31, 1963 he resigned for personal reasons.[2]
Aldrig hört, har du hittat på det själv? Postad 15 September 2011 - 20:45
SUCK...
bart_simpson_gwl.gif 24.09K
1 Antal nerladdningar
Postad 15 September 2011 - 20:55 Vad har Kommat där att göra efter 'been' - där ska det inte vara Komma - Gör OM! ( Och tala gärna om URLen till sajten där man kan skriva såna där Bartism'er själv! ) =========
bart_simpson_generator.gif 38.11K
0 Antal nerladdningarhttp://www.addletter...tor/1661885.htm Redigerat av anderswillhelmsson, 15 September 2011 - 21:00. Postad 15 September 2011 - 21:01 Jag tänkte inte på det först men den kommentaren blev faktiskt lite rolig. Men inte så som du förmodligen tänkte. Det finns faktiskt ett skäl att fråga, bananer finns nämligen i ett antal färger: http://scienceray.co...in-many-colors/ På frågan om vi varit på månen eller ej finns dock bara ett rimligt svar. Postad 15 September 2011 - 21:05
Det är inget komma, det ä 'n' med typsnittet Bradley Hand ITC Här har du länken till min bildkomposition:
namnl_s.JPG 12.85K
0 Antal nerladdningarRedigerat av -Palle-, 15 September 2011 - 21:05. Postad 15 September 2011 - 21:06
Hörni, det är ingen idé. Såna som Juhan har bestämt sig. Det kommer ALDRIG att gå att övertyga någon som vägrar inse rena enkla fakta.
Jag har försökt med liknande på andra forum, helt meningslöst. De här konspirationsteoretikerna tar endast åt sig av stollarnas inlägg och vägra inse att filmerna de hänvisar till är så mycket bullshit så att Penn & Teller hade varit stolta över dem. Postad 15 September 2011 - 21:32
Jag tycker det är intressant med konspirationsteorier. Klart att man ska kunna ifrågasätta händelser.
Mindre kul att vissa måste gå till personangrepp när argumenten tryter... Har människan varit på månen? Kanske. Postad 15 September 2011 - 21:49 Aj då, attans jobbigt när det ser ut så där asså.
bart_simpson_generator.gif 38.85K
2 Antal nerladdningarVad har Paint med det där att göra, det gack ju att skriva direkt på sajten ifråga, och sen bara Högerklicka 'sin' bild, och sen Spara den, och sen Ladda upp den här? Postad 15 September 2011 - 21:55
Vem har gått till personangrepp, och vilka argument är det som tryter? Vi svarade på ett antal frågor som en person ställde som krav för att han ens skulle fortsätta skriva i tråden.
Har det varit jordbävning i Japan? Kanske. Postad 15 September 2011 - 22:05 Hade Sverige Fotbolls-VM 1958? Kanske. Postad 15 September 2011 - 22:26
Vad lustiga ni är. Ni likställer en månlandning med ovanstående? Postad 16 September 2011 - 05:36 Ha, det finns ju faktiskt en SVT Mockumentary VM 1958 gick aldrig ... om att det bara var en bluff! Ha, bilden kommer ju från NASA - SOM ju sagts SÅ många ggr förr - är Part i Målet, och därmed inte trovärdiga! OM du hade läst lite här ovan, hade du sett att det efterfrågas bilder från nån som INTE är Part i Målet, t ex Google, för De, DE tror vi på... Redigerat av anderswillhelmsson, 16 September 2011 - 05:37. Postad 16 September 2011 - 06:47
Google Moon med street view? Postad 16 September 2011 - 08:19
Så hade man kunnat göra... Om man hade vetat om att det fanns en sådan sida... Undertecknad gjorde på det manuella viset och googlade fram en bild för att sedan editera den med en passande text. Postad 16 September 2011 - 08:49
Man kanske kan få 3D-buildings av Alien-basen som ligger på baksidan också.... Redigerat av Melmac, 16 September 2011 - 08:50. Postad 16 September 2011 - 09:10
Nää du, ingen Alienbas. Däremot har tydligen Nazisterna byggt en bas på månen och snart är dom påväg tillbaka till jorden... Postad 16 September 2011 - 12:46 Nä, inte hade de gjort det igår iaf, då det stod om att deras satellitbilder hade avslöjat svenska försvarets topphemliga stridsledningscentral i Stockholm, däremot var tydligen den i Malmö utsuddad ... http://www.aftonblad...icle13624708.ab Postad 16 September 2011 - 13:56
Här har vi en bild som inte är från NASA. Och ja, den talar ju för att vi faktiskt inte varit på månen. Kanske NASA är partiska och har redigerat sina bilder trots allt?
Bifogad fil(er)Redigerat av TerMinAteD, 16 September 2011 - 13:57. Postad 16 September 2011 - 15:27
Missade denna delen förut. Om jag hade sett det, hade jag inte lagt en halvtimme på att svara på frågorna. Du måste ju vara fullt medveten om hur fel du har, när du inte vågar stå för dina åsikter. Tycker det är mycket dålig stil att kräva svar och sedan bara försvinna från tråden. Postad 16 September 2011 - 23:50
Om dem inte vart där så är det långt ifrån första gången något sådant händer.
Postad 17 September 2011 - 07:01 Oroa dig inte, de har varit där. Det krävs bara att man inte är allt för lättlurad, öppen för fakta, har en dos logiskt resonemang och en inte allt för vanlig tendens att ha otur när denne tänker för att inse det. Alla kirrar inte det (15-20% enl ej statistiskt säkerställda undersökningar här och på Aftonbladet) och vips så får alla dessa extremt taffligt uppbyggda konspirationsteorier sina anhängare. Redigerat av pacman, 17 September 2011 - 07:08. Postad 17 September 2011 - 07:34
Klart vi har varit på månen!
De fanatiker som säger annat är ju inget annat än tragiska människor. Dom kräver bevis för att det hänt men varje bevis avfärdas med en ny konspirationsteori. Det går aldrig att övertyga dessa människor, dom kommer att hela sitt liv leva med sin övertygelse som förpestar och tynger deras agerande mot andra. Det bästa är nog att låta dom hållas på sin kant och vi andra går vidare med våra liv. Postad 17 September 2011 - 07:35
Haha den där Jarrah White lät ju seriös. XD Han fick ju inte ens Jamie Hynemans namn rätt, utan sa hela tiden Jamie Hyman...vilket han även skrivit i texten under filmen. XD Allt som togs upp i Mythbusters stämmer, det fanns fler ljuskällor på månen...solen, månen och jorden...det är tre stycken. I en skugga behöver det inte vara becksvart, speciellt inte om det finns reflekterande material i närheten(vilket man vet om man jobbat som fotograf)...som månens grus och mylarn på månlandaren. Men det kommer alltid finnas foliehattar som inte tror på något, förutom på andra foliehattar...men de tror ju inte på något annat än andra foliehattar de heller. Postad 17 September 2011 - 07:39
Liksom andra produkter tex är märkta med "Svanen" borde kanske denna tråd märkas med denna för att förvarna folk lite så dom vet vad som kan vänta här inne:
TinFoilHatArea.jpg 71.41K
0 Antal nerladdningarBara som en allmän heads up. Postad 18 September 2011 - 19:12
Denna bilden passar annars rätt bra.
Han ser sin egen verklighet genom brillorna, och håller för öronen när någon svarar på hans frågor/påståenden
tin-foil-hat.jpg 8.36K
0 Antal nerladdningar
Postad 19 September 2011 - 09:34
Det är för mycket människor inblandade i Apolloprojektet för att det skulle ha varit en "fake", om så var fallet så borde någon ha "avslöjat" det vid detta laget...
Postad 19 September 2011 - 14:32
Då är altså hela Mercury och Gemeni programmet också fake? Skylab? ISS?
Vad gör NASA av alla pengar de får? En sju****s julfest? Postad 19 September 2011 - 16:15
De överförs online till Illuminati. Det var därför amerikanarna uppfann internet. Med den allt större risken för att hackers ska lyckas med att knäcka den hemliga koden, så har NASA på senare år valt att lägga mindre pengar på "rymden". Postad 19 September 2011 - 16:30 Jag antar, att när de skickar laser, som sedan träffar objekt som placerats på månen, och sedan retuscherar tillbaka till jorden, är ditsatta utav "xenomorph" och dennes kompisar... Postad 19 September 2011 - 16:37
Nej, det är Illuminati där med Men du menar väl ändå returnerar, inte retuscherar Postad 19 September 2011 - 16:45
Ja, när vi ändå håller på och märker ord
Som sagt, rätt festlig läsning (har inte sett denna tråd tidigare, och snubblade in här när jag satt här och slösurfade). Självklart är det givet att alla ska få tro precis vad de vill om just denna sak, men ibland blir det faktiskt lite absurt när man inte har förmågan att ta in ren och skär fakta. Men visst, vill man köra runt och leta med lampa och lykta i konsiprationstemats alla tänkbara vinklar och vrår, så ska inte jag vara den som förstör partyt. Blir dock lite orolig nu. Kan jag ens vara säker på att vi sitter här på "tellus", eller är allt bara påhittat. Who knows? Postad 19 September 2011 - 19:16
Tycker du att detta är kul, läs då lite om NWO. Du kan börja här: http://en.wikipedia....spiracy_theory) Eller varför inte Flat Earth Society: http://theflatearthsociety.org/cms/ De har en FAQ för alla oinsatta: http://www.theflatea...hp?topic=1324.0 Q: "NASA and other world space agencies have pictures of the Earth from space, and in those pictures the Earth is clearly a globe; in this day and age, hasn't it been proven beyond any doubt that the Earth is round?" A: NASA and the rest of the world's space agencies who claim to have been to space are involved in a Conspiracy to keep the shape of the Earth hidden. The pictures are faked using simple imaging software. Redigerat av Ageve, 19 September 2011 - 19:43. Postad 19 September 2011 - 19:48
Ja, NWO-teorierna är ju "roliga". Nästan värre än de som inte tror på att människan varit på månen.
Postad 19 September 2011 - 22:23 Och jag tror du ska ta och slå upp ordet "retuscherar" ... Jesses, hann du före ... uj uj uj! Redigerat av anderswillhelmsson, 19 September 2011 - 22:24. Postad 20 September 2011 - 08:16
Har ni sett Zeitgeist filmerna? Väldigt underhållande men jag tar dem med en stor nypa salt.
Postad 20 September 2011 - 13:38
Haha, ja jag ställer mig i skamvrån, och blir kvar där en bra stund! Måste blivit lite kortslutning när jag skrev ovan inlägg, just med tanke på att jag sitter och retuscherar en och annan bild under veckorna... Men jag bjuder gärna på denna fadäs, och det är ju alltid kul när man kan glädja! Redigerat av Unregistered52a88696, 20 September 2011 - 13:40. Postad 20 September 2011 - 15:31
multimedias felskrivning var faktiskt lite för bra/passande för att vara sann....
Läge att bygga upp en konspirationsteori mao! Redigerat av pacman, 20 September 2011 - 15:34. Postad 20 September 2011 - 20:03
Ja era inlägg har verkligen övertygat mig att människan har varit på månen. Not. Har gått igenom så vansinnigt mycket material igenom åren så det finns inte ens chans i världen att människan har satt sin fot där.
Sedan det där att det är en laserstråle som studsar tillbaka från månen till jorden som att det är det ultimata beviset för att människan har varit där. Jag måste nog ta död på teorin.
Det är lite skillnad på fakta och propaganda. Postad 20 September 2011 - 20:37
Det har tryckts vansinnigt många exemplar av Kalle Anka genom åren.
"Spirituella" ledare sprider ofta propaganda och förnekar uppenbara vetenskapliga fakta. Konspirationsteorierna verkar väcka samma sorts beteende hos människor. Det handlar ofta inte så mycket om vad som sägs, utan snarare hur det sägs, dvs vilken retorik som används. Bristen på fakta och kunskap är ofta den gemensamma nämnaren i dessa sammanhang. Ju mindre man vet, desto större är risken för att man blir lurad, vilket du är ett tydligt exempel på. Ta det inte personligt - du är långt ifrån ensam, och då menar jag givetvis inte bara denna eller andra konspirationsteorier, utan fenomenet i allmänhet. Och vänligen, om du har tänkt delta i tråden, försök att argumentera på en seriös nivå. Du är ju uppenbarligen intresserad eftersom du läser och skriver i tråden, så att det skulle vara svårt eller tidsödande köper jag inte. Du har ju som du själv skriver lagt ner mycket tid på att läsa material från konspirationsteoretiker. Så upp till bevis - övertyga mig och alla andra i tråden. Det borde vara enkelt om det är så självklart som du försöker få det att framstå som. Du kan börja med att kommentera varje svar du fick på dina frågor förut. Redigerat av Ageve, 20 September 2011 - 20:49. Postad 20 September 2011 - 21:10 Exakt. Det är det enda du skrivit i den här tråden som är riktigt, tyvärr. Märkligt att du väljer att tro på helt uppenbara falsarier till filmer, men bortser helt från den fakta som faktiskt finns. Postad 20 September 2011 - 22:00 Uppenbarligen har du eller har haft ett stort intresse för månlandningen. Jag kan dock notera att du ännu inte svarat på varför dom som troligen var bäst utrustade och var väl motiverade för att avslöja bluffen aldrig gjorde det. Varför avslöjade inte ryssarna bluffen direkt? Hur ser du på övrig rymdforskning? Finns ISS och Hubble teleskopet eller är det också bluff? Är det bara just att människan varit på månen som är en bluff och varför i så fall? Det skulle vara kul att ta med dig till ett observatorium och låta dig se i teleskopet. Det finns mycket att se där som nog skulle förvåna dig Det är lite som att resonera med en anhängare av "Flat Earth Society", varför har aldrig någon hittat kanten om jorden är platt. Inget rationellt svar men han vet att jorden är platt. Jag hoppas du inte är allvarlig med dina inlägg. Postad 21 September 2011 - 03:41
Precis, men den enda skillnaden är att jag inte har blivit lurat av Nasa som ni och stora delar av världen har blivit. Har ni ens gått igenom en liten bråkdel av all fakta som finns ang. att människan inte landade på månen? Det är ganska många respekterade högt uppsatta personer som inte tror på att månlandningen har ägt rum. Förresten kul att du drar in Kalle Anka i det hela som inte har någon som helst relevans i det hela ang. månlandningen. Att ni behöver ta till löjliga jämförelser som att jämföra det med Kalle Anka och sekter bevisar bara att ni inte har någonting att komma med. Ett annat stort bevis på att man är lättlurat är om man tror på allt media och pappa staten säger. Säger man emot dem så är man konspirationsteoretiker och inte riktigt 100 i huvudet. Ta tex. svininfluensa vaccinet som det varnades för hur mycket som helst men nej nej, de var konspirationsteoretiker men det visade sig att de hade rätt i slutändan att vaccinet var inte särskilt bra då det har kommit allehanda biverkningar i efterhand.
Nej, det tänker jag inte göra, jag tänker inte spendera timmar och åter timmar på att försöka övertyga någon som aldrig vill övertygas hur mycket fakta man än bombarderar dem med. Spenderade vet inte hur många timmar och åter timmar i hur många trådar som helst men det var lönlöst på ett annat forum. Man blir bara mer och mer förbannat för att alla är så jävla tröga och inte kan se det uppenbara och väljer att blunda för allt som läggs fram. Är det helt enkelt så att det tar emot för folk när de har gått i hela sitt liv och trott på en lögn? Att humankind greatest achievements was a lie? Det måste ta emot så fruktansvärt mycket att inse det och ni tar väldigt illa vid när man påstår att månlandningen är en bluff och att aldrig människan har satt sin fot där och ett starkt bevis på detta är att alla försöker febrilt tiden övertyga än att människan har varit på månen. Har pratat med en kompis men han blev väldigt upprusad och rent utsagt upprörd och slog till dövörat så fort man la fram argumenten om varför människan aldrig har satt sin fot där men nej nej nej, hans farfar hade sett det där på tvn och bara för att det visas på tv så är det ju sant. Not...
Därför att Ryssarna hade inte tagits särskilt seriös om de hade försökt avslöja att månlandningen var en bluff. Nu är du löjlig att dra in Flat Earth Society i det hela och jämför att det är likvärdigt med att månlandningen var en bluff. Nu är det ju så att man kan åka flyg direkt från USA västra kust till Japan. Klart som fan att jag är allvarlig med mina lägg, ska det vara så svårt att förstå? Trotts att det har visat sig att månstenar har kommit från Nya Zeeland så vägras det erkännas att det är en bluff. Trotts att det har läkt ut ett klipp som inte var meningen att det skulle komma ut till allmänheten som i stort sett bevisar till 100% att första månlandningen var en bluff som inte går att vifta bort eller argumentera bort så vägrar de att ta till sig något. Kolla man dateringarna i klippet och vart befinner sig så är det ganska käpp rätt omöjligt att de satte sin fot på månen vid den tidpunkt som de angav sig att göra. Redigerat av Juhan, 21 September 2011 - 03:47. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |