Beställde X9 från Komplett för 2 dagar sedan hämtade ut den idag och så ser jag att de sänkt priste med 1000kr till 6999?!
Kan man häva köpet eller något?
Självklart packade jag upp den innan jag gick in här på Prisjakt och såg priset
* Officiell tråd - InFocus X9 *
Startad av
FFrrEEddRRiiKK
, sep 02 2008 15:20
382 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 18 december 2008 - 21:19 Beställde X9 från Komplett för 2 dagar sedan hämtade ut den idag och så ser jag att de sänkt priste med 1000kr till 6999?! Kan man häva köpet eller något? Självklart packade jag upp den innan jag gick in här på Prisjakt och såg priset Postad 18 december 2008 - 22:09 Vad kör du (ni) för bildkälla? Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 19 december 2008 - 09:52. Postad 18 december 2008 - 22:17 Postad 18 december 2008 - 23:16 Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 19 december 2008 - 09:52. Postad 18 december 2008 - 23:58 Liten fråga bara.. Det står 12 dagar kvar på infocus i din sluttext. Har det hänt nåt med infocus som vi komsumenter bör veta? Eller är det bara om slutdatumet för buybacken om du tidigare nämt. Redigerat av paymaster, 19 december 2008 - 00:05. Postad 19 december 2008 - 09:51 Voucherkampanjen gäller t o m 31/12-08. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 19 december 2008 - 10:08. Postad 21 december 2008 - 13:45 Förövrigt är jag riktigt nöjd med min x9a. Postad 21 december 2008 - 22:18 Postad 21 december 2008 - 22:59 Hur mailade du? jag skrev i listform(1 name and adress 2. 3. 4. 5....) och sen bifogade jag kvittot som pdf. avslutade mailet med att jag ville ha ett bekräftelse mail. Postad 22 december 2008 - 09:10 Känns lite osäkert när, mig veterligen, ingen fått pengarna insatta på sitt konto än. Bara att hoppas att dom börjar svara på mail snart så man iaf får en bekräftelse på om de mottaget de skickade mailen. Postad 23 december 2008 - 20:09 Ngn som fått svar om Cashbacken? Blir ju lite problematiskt när man telefaxar till Holland(eller var det var) och de inte ens bemödar sig med att svara på mail om faxet anlänt. Helt plötsligt har cashbacken slutat gälla och de säger att de inte har mottagit ngt,,nej ag hopas inte det men man tror ju alltid det värsta Ben Postad 23 december 2008 - 21:28 Postad 24 december 2008 - 22:04
Kan mycket väl vara så att vi samlar alla utbetalningar till efter kampanjens sista dag (31/12-08).
Postad 26 december 2008 - 19:12 Hade tänkt att köpa den på hifibklubben för 8000kr och sedan cash back DVS 7000kr Frågan är: Är det sista dagen att skicka in cashbacken den 31dec? Tänk så att jag inte hinner få den fast jag har betalt hifi kliubben imorgon(27dec) snabba svar tack! Dessutom så skrev du: Kampanjen gäller till och med 31/12-2008, men lagret är begränsat, och blanketten skall vara InFocus tillhanda senast 31/1-2009. och att den finns i kartongen, om den inte finns, kan man bara göra det online fast man har köpt den innan 31dec? Hade tänkt att köpa hos HIFIklubben i götevorg(vid domkyrkan) vet du om de har så cashback gäller? Redigerat av Unregistered1373, 26 december 2008 - 19:23. Postad 26 december 2008 - 19:49
Kampanjen gäller till 31/12-08, och vouchern skall vara InFocus tillhanda senast 9/1-09.
Om inte vouchern är med i kartongen, så kan din butik fixa en till dig, som du kan fylla i och maila eller faxa in. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 26 december 2008 - 20:02 Så det ä rinte begränsat? Alla kan få som köper innan? Postad 27 december 2008 - 00:28 Syftade på att kommer jag fortfarande kunna använda rabatten fast den har komit nya i lagret? Sedan undrar jag hur stor bild jag kan få, vill ha så stor som möjligt. Exakt 3meter från lins till duk. Förstår mig verkligen inte på dessa kalkylatorer. Tror han i hifiklubben sade 78'tum, kan jag verkligen inte få mer? Ahh medans jag redan är igång med alla frågor, du nämnde tidigare i tråden att det var 2år garanti, får jag det också om jag köper hos hifiklubben? Sedan undrar jag vad som egentligen menas med lamp garanti, skulle du/någon kunna utveckla? Redigerat av Unregistered1373, 27 december 2008 - 01:22. Postad 27 december 2008 - 10:21 3 m lins > < duk får du 80" - 87" bild cirka med X9. http://www.infocus.c...Calculator.aspx InFocus standardgaranti på X9 är 2 år på maskin och 1 år utan timbegränsning på lampa (i Norden), gäller dock inte överallt, beroende på var olika butiker köper sina X9:or ifrån, så kolla alltid med din butik, så att du får bäst garanti. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 27 december 2008 - 11:02. Postad 27 december 2008 - 17:51 Postad 27 december 2008 - 19:08 Bara att fylla i och maila eller faxa in till InFocus. ![]() Voucher Serial Number behövs ej i dessa fall. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Bifogad fil(er)Postad 28 december 2008 - 13:48 Tänkte höra om jag bör göra om min ansökan, jag gjorde så att jag skickade ett mail med svar på de frågor som ställdes i vouchern och använde alltså inte själva voucher blanketten. Detta eftersom skrivrättigheterna i dokumentet var spärrat och det kändes onödigt att skriva ut och skriva in uppgifterna för hand och därefter mail det. Jag antog att detta inte spelade någon roll, men vill hemskt gärna få detta bekräftat då jag, liksom övriga är sugen på dessa pengar. Mvh Johan Postad 28 december 2008 - 18:18
Antar att att maila in uppgifterna går bra, men räkna inte med något svar nu och fram till 5/1-09. InFocus har nämligen helgstängt fram tills dess, och även han som sköter denna promouppföljningen, så jag kan tyvärr inte hjälpa vidare här, men skall se om jag kan få mer information innan dess.
Postad 28 december 2008 - 19:26 Så du kan garantera att jag får pengar fast jag inte har en blankett eller något i förpackningen? Hur vet de ttt jag köpte den innan 31? Postad 28 december 2008 - 21:27 Vouchern är inte nödvändig, utan du kan även ladda ner ovan .pdf och fylla i och maila/faxa in, eller alternativt ev. maila in de nödvändiga uppgifterna på samma e-mail adress. Poängen är alltså att din X9 är köpt senast 31/12-08, och voucher/payback-underlaget InFocus tillhanda senast 9/1-09. Ditt kvitto(datum) skall gälla här. Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 28 december 2008 - 21:29. Postad 29 december 2008 - 13:21
Kvitto datum ska gälla här, vad menar du? Postad 29 december 2008 - 14:14
Det han menar är att på kvittot står inköpsdatum och med hjälp av detta så ser infocus att du köpt projektorn i dec månad. mvh alex Postad 29 december 2008 - 19:39 Voucher Serial Number: Det ska man inte röra va? Redigerat av Unregistered1373, 29 december 2008 - 19:40. Postad 29 december 2008 - 20:51 Postad 29 december 2008 - 21:12
Antar att du bekräftar att den ger utslag, t ex genom att "fota" IR:n med t ex mobilkameran?
Postad 29 december 2008 - 21:18
Ja det har jag provat och det är stendött... Går det att köpa en universalfjärr och skriva in dom här koderna? http://www.infocus.c.....s_en pdf.ashx Tacksam för snabbt svar =) Postad 29 december 2008 - 21:27 I övrigt funkar alltså Logitech Harmony bra. Postad 29 december 2008 - 21:36 Aha man kör USB via datan... Redigerat av Haya, 29 december 2008 - 21:39. Postad 29 december 2008 - 21:39 Du väljer vilka prylar du har via ett webb-interface, sen hämtas alla koder från Logitechs databas. Programmeringen av fjärrkontrollen sker därefter via USB. Postad 29 december 2008 - 22:20 Vad kan det bero på? Är Projjen också paj? verkar ju osanolikt... Postad 29 december 2008 - 23:16 Tänkte bara dubbelkolla: Är det så att Cashback Vouchern på X9 bara gäller för projektorer inköpta i sverige, eller?? Köpte nämligen min från computeruniverse i tyskland precis innan jag fick reda på erbjudandet. Mitt amatörutlåtande på projen är: Bra färger, skärpa, och väldigt bra tryck i ljusstyrkan. Kan tom spela tvspel under dagstid trots att jag har vitt tak och till största del vita väggar. Det enda som stör mig är att svärtenivån kunde ha varit snäppet bättre. Min flickvän som jag köpte projen ihop med är biografmaskinist, men har inte sett den än. Skall bli intressant att höra vad hon tycker om bildkvaliten. Fast med tanke på att hon dissar digitala maskiner för flera hundra tusen kr till förmån för 35mm projektioner i deras biosalong, så skall jag nog inte hoppas på alltför mkt ![]() Jag måste under kvällstid ofta dra ner brightness en del för att det vita blir väldigt ljust, och så känns det ibland som det är en aningen grådisig bild (eller det är snarare ett mkt tunt lager av en vit slöja som ligger över hela bilden... om ni fattar vad jag menar). Beror säkert mkt på mina väggar/tak också. Skulle det under kvällstid när jag kan mörklägga rummet mer eller mindre helt, då "grådisigheten" syns som mest hjälpa svärtenivån om man införskaffade ett s.k ND2 filter att litegrann sänka ljusstyrkan från projlampan så att det ev kan bli lite svartare svart? Antar att om man sänker totala ljusstyrkan lite så får man även lite mindre slask från väggar/tak? Har läst av några på Avforum.com som gjort så med bra resultat. Vad tror ni? Kör såklart på ecoläget, tycker att det räcker även under dagtid faktiskt. Kör f.n rätt på vit vägg med proj ca 3.5m från väggen, 2.4m bred bild. Skärm får bli ett senare projekt eftersom det kostar en hel del, och väggen f.n funkar ganska bra. Hursomhelst. Kul apparat är det, och väldigt bra för mina behov eftersom jag inte har budgeten eller intresset att köra på en mer highend projektor, men som ändå kollar mycket på film och spelar spel. Riktigt rolig apparat! Synd bara även att man inte kan ställa in separata rgb nivåer. Men hade nog aldrig slutat tweaka isåfall. Rekommenderat köp alltså totalt sett! /J Redigerat av Instant_exit, 29 december 2008 - 23:29. Postad 30 december 2008 - 09:48 Vouchern gäller ej här. Du skall alltid göra en grundkalibrering med DVE, allt annat är lite som att famla i dimman. ND filter kan absolut funka också, men låter onödigt om du kör en 2.4 m bred bild. Trots avsaknaden av RGB reglage på X9:an, så blir det inte mycket bättre än nedan, som är en mätning jag gjorde efter att jag gjort min grundjustering med DVE. ![]() Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Bifogad fil(er)Postad 30 december 2008 - 09:53 Jag hade tänkt få den demat på Hifi-klubben idag, men i varje fall den ena butiken hade inget demoex. Förhoppningsvis har den andra det, men om planen skulle spricka (och jag ska ju snart åka) - finns det någon annan trevlig affär i Göteborg där man kan få en X9 demad idag? (tisdag) EDIT: Den fanns på Skånegatan. No danger on the roof Redigerat av Alban, 30 december 2008 - 11:07. Postad 30 december 2008 - 11:29 Det är väl främst DLP projjarna som levererar regnbågseffekt? Postad 30 december 2008 - 14:52 Samt hur behandlar man projektorn den första veckan/dagarna, kan man köra in den på något sätt som en TV, hur gör man? Har lagt undan en projektor på hifiklubben ska åka dit om en stund och köpa den. Postad 30 december 2008 - 16:01 https://www.minhembi...s...t&p=2230193 Fredrik representerar InFocus i Norden ISF certifierad Postad 30 december 2008 - 21:30 Slog till idag på den sista x9an, är skit nöjd, kör på väggen med 10meters HDMI kabel, för snyyyyyyyyyygt! Duk kommer snart Hittade inte hur man stänger av den, när jag klickar på knappen så stängs lampan av men inte själva projektorn. Ge en förklaring hur man utför en korrekt avstäning av projektorn vill inte ta sönder den, använder den enbart genom HDMI till bärbara datorn. Postad 30 december 2008 - 21:37 Postad 30 december 2008 - 22:34 Någon som vet vad man ska ha för inställningar (typ fanns några att välja på kontrast toning och annat) för att få bästa resultat? Har även skickat iväg vouchern, hoppas man får pengarna snart. Känns skönt att man fick den sista projektorn ändå ![]() 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |