* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *
1737 svar till detta ämne
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg)
|
1 år sedan
|
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg)
|
8 år sedan
|
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg)
|
9 år sedan
|
Dali Hemmabio (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg)
|
9 år sedan
|
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg)
|
10 år sedan
|
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg)
|
10 år sedan
|
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg)
|
11 år sedan
|
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg)
|
12 år sedan
|
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg)
|
12 år sedan
|
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg)
|
13 år sedan
|
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
AVR255 ljudformat (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Problem med AVR 255 (0 inlägg)
|
14 år sedan
|
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg)
|
14 år sedan
|
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Uppgradera reciver (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg)
|
15 år sedan
|
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Surroundförstärkare (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan
|
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg)
|
16 år sedan
|
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hk avr 255 (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Postad 16 december 2008 - 10:27
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Har hunnit testa min 255:a tillsammans med mina HECO Argon/Mythos 50 högtalare nu.
Måste säga att jag är lite besviken på trycket i högtalarna? Märker inte så dunderstor skillnad mot min gamla Yamaha RX-V440? Tycker även att man måste vrida på ganska hög volym (c:a -20dB) för att det skall hända nåt.
Har jag fel ohm inställd på förstärkaren, eller förväntar jag mig för mycket?
Beror nog på vad din definition av tryck är. Själv våldtar min (dock AVR355) både lägenheten och grannarna vid -32dB. Tror inte man ska jämföra eller hänga upp sig på dB mellan stärkare.
Postad 16 december 2008 - 16:05
Unregistered98ebac28
-
Unregistered98ebac28
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jag har tänkt att köpa en Harman Kardon AVR 255. Vad rekommenderar ni för högtalare till? Jag ska ha ljudet till film och spel i mitt biorum på 2,5mx4,5m.
Jak kör Infinity 1200 paketet...Tog en liten stund att få dem inspelade men de låter suveränt
Postad 17 december 2008 - 11:54
dangra
-
dangra
-
Användare
-
-
162 inlägg
Skalar HK AVR255 upp DVD-filmer till 1080p om matning sker via HDMi-kabel?
Postad 17 december 2008 - 21:00
than
-
than
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Skalar HK AVR255 upp DVD-filmer till 1080p om matning sker via HDMi-kabel?
Japp, den skalar upp både analoga och digitala ingångar!
Postad 18 december 2008 - 04:27
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
tackar, fast de såg ja ju såklart, får förtydliga frågan så jag inte har kablar hemma så jag kan prova själv just nu.
vad jag menar är, om tv 1 är inkopplad med hdmi till avr, och sen tv 2 till komponent på avr / får jag då bild i båda samtidigt eller hur funkar det? för man väljer ju bara vad det man spelar sitter in i avr o ljud in, inte ut. och ps3 kommer ju med hdmi in i avr, kommer den bilden oxo komma ut i komponent?
mvh daniel
Jag är oxå väldigt intresserad av just en sånn inkoppling. Har givetvis inte kablar för att testa. Meddela gärna om det funkar.
Postad 19 december 2008 - 13:20
Luzen
-
Luzen
-
Användare
-
-
155 inlägg
Fjärrkontrollen till AVR255... Jag försöker att få den funka till min SONY RDR HX710. DVD/HDD inspelare.
Satt i 2 timmar igår utan att lyckas... Någon som fått det att funka på denna eller liknande maskin? Iså fall hur?
Ingen som har någon lösning på detta?
Postad 19 december 2008 - 17:22
ahab-a-o
-
ahab-a-o
-
Rookie
-
4 inlägg
Ingen som har någon lösning på detta?
Verkar vara en instruktionsbokfunktion! Jag har inte ens en tendens av att det skulle låta sig göras.
Postad 21 december 2008 - 16:47
jesperk
-
jesperk
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Det blev 255:a för mig med till slut. Trots att den uppdaterades i butiken innan jag hämtade den så funkar inte samspelet med min PS3 helt som det ska.
255:an klipper första två sekunderna på ett musikspår (gäller första spåret man startar, nästa spår startar sedan från början även om man manuellt väljer next/prev). Detta om man väljer att skicka ut ljudet från PS3 (via HDMI) med "Utdatafrekvens för ljud-CD: 44,1/88,2/176,4 kHz", väljer man fast utfrekvens på 48kHz så klipper den inte men då låter det istället skit, i alla fall tills jag stänger av EzSet/EQ.
"EzSet/EQ" får jag stänga av med jämna mellanrum eftersom det annars låter som att högtalarna står inbyggda i garderober, låter extremt instängt och dämpat. Att spela MP3 som ligger på PS3 eller lyssna på musik från vissa TV-kanaler med EzSet/EQ = ON är omöjligt. Detta är jag väldigt överraskad och besviken över eftersom jag trodde att EzSet/EQ skulle förbättra ljudupplevelsen.
Det brusar/knäpper i högtalarna när jag växlar kapitel under uppspelning av DVD.
Dessutom så har jag också problem med att menyljudet i PS3:an ibland försvinner och ibland kommer tillbaka. Visserligen hade man kanske kunnat leva utan dessa klick från när man går i menyn men eftersom det sägs att det skulle vara åtgärdat så börjar man ju undra om det är min förstärkare det är fel på eller om buggen inte är rättad ordentligt.´
Fler med samma problem??
Edit: Har kontrollerat programvaran och recievern visar AFW v0.95.1.1 vilket skall vara senaste versionen.
Hade samma problem med ps3 innan jag upp daterade. Men jag kollade min nu och det är afw v0.93.1.1----07-10-2008-3----- vilket funkar kanon... Du bör nog åka tillbaka och be dom uppdatera den igen.
Postad 21 december 2008 - 16:55
jesperk
-
jesperk
-
Amatör
-
-
73 inlägg
"To determine if your unit has the latest versions of the software and firmware, turn your AVR on, press the AVR button, and then press 1-2-3-4-OK on the remote control. (If this sequence does NOT display the version number, please press 1-2-3-0-OK.) If the top line of the display reads 07-10-2008 03, you have the correct version and no further action is needed. If the top line of the display shows any other readout, please proceed with the upgrade."
verkar som datumet på uppdateringen är det viktiga inte det andra.. vet inte vart detta kommer från ursprungligen. men men jag har 07-10-2008 03 och min ps3 funkar bra... lycka till.
Postad 21 december 2008 - 19:29
than
-
than
-
Amatör
-
-
53 inlägg
verkar som datumet på uppdateringen är det viktiga inte det andra.. vet inte vart detta kommer från ursprungligen. men men jag har 07-10-2008 03 och min ps3 funkar bra... lycka till. 
Kollade och min säger också 07-10-2008 03 men AFW v0.95.1.1. Får be butiken uppdatera igen och se om det hjälper, men funkar det inte sen ger jag upp och byter förstärkare!
Postad 22 december 2008 - 01:21
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
tackar, fast de såg ja ju såklart, får förtydliga frågan så jag inte har kablar hemma så jag kan prova själv just nu.
vad jag menar är, om tv 1 är inkopplad med hdmi till avr, och sen tv 2 till komponent på avr / får jag då bild i båda samtidigt eller hur funkar det? för man väljer ju bara vad det man spelar sitter in i avr o ljud in, inte ut. och ps3 kommer ju med hdmi in i avr, kommer den bilden oxo komma ut i komponent?
mvh daniel
Så nu har jag prövat och den gick inte med det här: PS3 (HDMI)-->AVR255 (COMPONENT)--> TV. Får upp ett fel meddelande. Copyright bla bla use HDMI Men när jag testade det här så funkade det kanon! PS3 (COMPONENT)-->AVR255 -->(COMPONENT TV2 och HDMI TV1). MEN du kan inte se på samma innehåll på båda apparaterna! Tex sätter du på TV1 och väljer att den ska visa den källan där avr:en är inkopplad, säg HDMI 1 så försvinner det som visades från avr:en via komponent på TV2. Du kan givetvis kolla på vanlig tv medans du tex spelar på TV2.
Redigerat av ROCA, 22 december 2008 - 01:23.
Postad 22 december 2008 - 10:48
Danhill
-
Danhill
-
Beroende
-
-
1 326 inlägg
Hur ser HK produktcycler ut, hur ofta släpper HK nya produkter?
Ska man vänta tills en uppföljare eller ska man eventuellt ta AVR 255?
Postad 22 december 2008 - 19:01
Unregisteredb8ad097f
-
Unregisteredb8ad097f
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Hur ser HK produktcycler ut, hur ofta släpper HK nya produkter?
Ska man vänta tills en uppföljare eller ska man eventuellt ta AVR 255?
655 755 är inte släppta än så det är nog safe att köpa 255 . Att vänta blir nog ganska segt om du ska ha hk´s nästa serie.
Postad 22 december 2008 - 21:03
than
-
than
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Kollade och min säger också 07-10-2008 03 men AFW v0.95.1.1.
Får be butiken uppdatera igen och se om det hjälper, men funkar det inte sen ger jag upp och byter förstärkare!
Nu har jag uppdaterat igen själv och jag säger bara VÄLKOMMEN TILLBAKA BASEN!!! Jag har varit ganska missnöjd med ljudet sen jag fick hem min 255:a men nu låter det enormt mycket bättre, vågar inte köra EzQSet igen för jag misstänker att den förstörde ljudet konstant oavsett om den var ON eller OFF. Måste väl dock göra det för att bekräfta om så är fallet eller inte... Däremot så har jag fortfarande samma problem med PS3. När varje låt startas så ska HK:n tänka och känna igen vilket ljudformat det är som kommer in och därför tar det mellan 4 sek för första låten och ca 0,5 sekunder för nästkommande låtar innan någon ljud hörs. Övriga problem med knäppningar osv finns också kvar. Nu är jag dock mycket nöjd med ljudklangen i min 255:a så nu behåller jag gärna modellen om det bara går att fixa dessa buggar på nåt sätt. Antingen är min 255:a ett måndagsexemplar eller så är min PS3 det samma, de två apparaterna jag har här hemma funkar helt enkelt inte ihop. Funderar på att ta med min PS3 till butiken imorgon och testa med en demoapparat och se hur det funkar. En annan grej, vad står det för ljudkälla på displayen på er 255:a när ni lyssnar på musik-CD i ps3? Jag får via HDMI: Multi CH PCM 3/2/.1 176,4 kHz via optisk: PCM 176,4 kHz Förstärkaren är inställd på AUTO och via HDMI så står det att den spelar" Mutli CH PCM" men via Optisk "2 CH Stereo", det kommer bara ljud ur frontarna vid båda lägerna men låter aningen bättre vid Optisk. Ändrar jag manuellt i "Surround mode" till "Stereo" med HDMI-kabel låter det mycket sämre. Ändrar jag manuellt så att PS3:an bara kan skicka 2-kanals ljud via HDMI så låter det och ser ut lika bra som vid optisk. Är det PS3:an som skickar fel eller HK:n som tolkar fel??
Postad 23 december 2008 - 00:22
Haya
-
Haya
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Däremot så har jag fortfarande samma problem med PS3. När varje låt startas så ska HK:n tänka och känna igen vilket ljudformat det är som kommer in och därför tar det mellan 4 sek för första låten och ca 0,5 sekunder för nästkommande låtar innan någon ljud hörs. Övriga problem med knäppningar osv finns också kvar. Nu är jag dock mycket nöjd med ljudklangen i min 255:a så nu behåller jag gärna modellen om det bara går att fixa dessa buggar på nåt sätt.
En kille på jobbet sa att det skulle fixas vid nästa uppdatering i början på Januari.
Postad 25 december 2008 - 14:53
mnz
-
mnz
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Jag har nyligen köpt mig en AVR 155 och ett vanlig 5.1 system (PIONEER S-V50). Jag får ut ljud från alla 5 högtalarna samt subwoofern då jag väljer att köra am/fm på AVR 155. Även när jag kör recieverns EzSet\EQ så skickar den ut signaler till alla högtalare och jag får inga fel. Så allting verkar vara korrekt inkopplat.
När jag sedan väljer ett HDMI läge där jag hämtar signalerna via HDMI från min Popcorn Hour eller från ett annat HDMI läge där jag hämtar signalerna via HDMI från min PS3, så får jag bara bild och inte ljud.
Är det någon som har nått tips om vad som kan göras mån tro? Är det något som jag kan ha missat att ställa in i receivern? Har letat runt men inte hittat nått. Kan det vara så att jag inte får ljud genom HDMI kablarna?
När jag väljer på PS3:an att jag vill ha audio output via HDMI och sen väljer automatic så får jag detta meddelande: "This HDMI device cannot be used for audio output.". Men sen kan jag välja manual istället och välja olika modes, men utan större framgång. Kan man tolka meddelandet man får då man väljer automatic som att min PS3:a inte kan skicka ut ljud via HDMI? Jag har kopplat in en annan AV-multikabel där jag kopplat in ljuddelen till en annan "ljuddel" till receivern... tex VIDEO2 och då fått ut ljud, men då får jag ju inte ut bilden från PS3:an som ligger på HDMI.
Tack på förhand!
Redigerat av mnz, 25 december 2008 - 15:46.
Postad 25 december 2008 - 18:11
sossen
-
sossen
-
Forumräv
-
-
718 inlägg
Tyvärr stöder inte den recievern ljud via hdmi, endast bildväxel. Du får koppla en separat toslinkkabel från ps3.
Postad 27 december 2008 - 15:28
Unregistered3fc500b8
-
Unregistered3fc500b8
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Är det någon som har provat zon2-funktionen? Jag har min AVR255 står i biorummet där jag har ett 5.1-system.
Jag kopplade in ett par högtalare i mitt vardagsrum till "back surround/zon2"-utgångarna på stärkaren. Jag gick in i menyn och ändrade "back surround" till Zon2 och valde radio som källa. Det fungerade utmärkt tills jag skulle stänga av radion i vardagsrummet. Jag ställde om fjärren till zon2 och tryckte på off. Det står zon2 off i dispayen på stärkaren, men nu plötsligt så har mina zon2-högtalare blivit "Back surround" ON. Nu säger stärkaren att jag har ett 7.1-system istället. Skickar jag nu en PCM-signal till AVR'en så spelar den i alla 8 högtalare. Skickar jag en digital 5.1-signal så spelar den bara i 6 högtalare. Kan någon bekräfta detta eller kan det vara fel på mitt ex?
Postad 28 december 2008 - 00:15
Unregistered9ec9eb84
-
Unregistered9ec9eb84
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Lite inne på att köpa en 355'a, tänkte bara kolla hur det går med alla buggar de verkar ha dragits med än så länge? Börjar HK få ordning på grejerna eller?
Postad 28 december 2008 - 11:26
nio061
-
nio061
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Vill också höra med er som har uppdaterat er 255a. Hur är det numera med buggarna;
- Klick i högtalare
- Uteblivna sekunder i inledningen av nya ljudspår
Har funderingar på att koppla en PS3a alternativt en stand-alone BD/DVD-spelare till en 255a. Vilka är era erfarenheter efter firmware-uppdateringar?
Tack för hjälpen!
Postad 28 december 2008 - 20:29
Unregistered43975
-
Unregistered43975
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Vill också höra med er som har uppdaterat er 255a. Hur är det numera med buggarna;
- Klick i högtalare - Uteblivna sekunder i inledningen av nya ljudspår
Har funderingar på att koppla en PS3a alternativt en stand-alone BD/DVD-spelare till en 255a. Vilka är era erfarenheter efter firmware-uppdateringar?
Tack för hjälpen!
Jag kör uppdaterat och har ingen av ovan nämnda buggar. Har BD-spelare och HD-box via hdmi, kan "hänga sig" någon gång i hdmi-växeln, löser man genom att byta källa en gång till. Någon skrev tidigare i tråden att ljudet låter "instängt" med EzSet\EQ , på detta kan jag bara instämma.
Postad 29 december 2008 - 08:21
HOTDOG2004
-
HOTDOG2004
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
jag fick problem med klick i högtalare EFTER updatering.
När jag startar min anläggning så ger recivern buggig bild om jag inte startar box och reciver i rätt följd och ibland fel oavsett startordning. Detta kan jag lösa genom att tex växla över till annan käla på bildväxlaren och tillbaka, då blir bilden rätt..
Jag stör mig även på att man i menyerna inte kan gå "hela varvet runt" Dvs. om jag går längst ned i en menyrad så måste jag gå samma väg tillbaka upp och kan inte gå "runt" från sista rad till första
Postad 29 december 2008 - 10:51
Unregistered9ec9eb84
-
Unregistered9ec9eb84
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
jag fick problem med klick i högtalare EFTER updatering.
När jag startar min anläggning så ger recivern buggig bild om jag inte startar box och reciver i rätt följd och ibland fel oavsett startordning. Detta kan jag lösa genom att tex växla över till annan käla på bildväxlaren och tillbaka, då blir bilden rätt..
Jag stör mig även på att man i menyerna inte kan gå "hela varvet runt" Dvs. om jag går längst ned i en menyrad så måste jag gå samma väg tillbaka upp och kan inte gå "runt" från sista rad till första
Det är precis sånna saker som får mig att tveka. Känns lite sådär att dom släppt en produkt som inte riktigt är färdigutvecklad. Kanske får kolla upp Onkyo 806 lite mer.
Redigerat av Unregistered9ec9eb84, 29 december 2008 - 11:13.
Postad 29 december 2008 - 15:03
Jolla
-
Jolla
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag har ett problem jag inte tycks komma runt. Hittar heller ingen info om det i handboken eller på H/Ks hemsida. Det är hur man använder/aktiverar preoutarna. Jag har kopplat front l/r till aux-ingången på min stereo förstärkare men får inget ljud till den.
När jag kör den automatiska högtalarinställningen får jag brus ur högtalarna men ändå hävdar förstärkaren att den inte har kontakt med högtalaren. Jag antar därför att min koppling är korrekt men förmodligen har missat att göra någon annan inställning.
Nån som kan hjälpa mig i detta?
Postad 29 december 2008 - 18:33
Inte audiolog
-
Inte audiolog
-
Rookie
-
2 inlägg
Har någon annan haft problem med AVR 255s autokalibrering "EzSet/Eq"?
När jag från början upprepade autokalibreringen, utan några som helst förändringar i akustiken i rummet, kom den till olika resultat. Till slut stabiliserade sig en inställning som återkom när man upprepade autokalibreringen. Den inställning som upprepade sig innebar antingen att vänster surround eller höger front blev nedskruvad i botten (-10 dB). Ljudet låter då skevt när man lyssnar, med andra ord upplever man inte att autokalibreringen anpassat anläggningens ljud till rummets akustik. När jag hade installerat firmware uppgraderingen kalibrerades anläggningen med ett mer balanserat resultat som dessutom lät bra vid lyssning. Jag kom på att när jag gjoorde receivern strömlös och resettade den både med OK-knappen och knappen på baksidan (som vid uppgraderingen) före varje kalibrering så reproducerades ett vettigt kalibreringsresultat som dessutom lät bra.
Nu har apparaten varit på garantibesök på HK-verkstad i både Sthlm och Gbg pga fläktbiljud. Man skrev också från verkstaden att man modifierat HDMI-kortet, men det framgår inte vad det inneebär och de i butiken vet heller inte vad som åsyftas. Det tråkiga är att även om jag resettar omsorgsfullt enligt ovan så går det nu inte att få ett vettigt autokalibreringsresultat, utan vä. surround dras ned i botten hela tiden.
Det skall tilläggas att lyssningsrummet inte har någon konstig akustik. Det är ett rätt väldämpat vardagsrum med många bokhyllor på knappt 25 kvadrat. I affären sa de att om det är något fel är det sannolikt mjukvarurelaterat, men att de på verkstaden skulle gå igenom apparaten när den ändå var inne för att se så att den mjukvarumässigt är som den skall. Har någon annan haft liknande problem? Vad skall man tro om detta?
Postad 30 december 2008 - 08:09
Unregistered0dfa8e0a
-
Unregistered0dfa8e0a
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Ja, då är man, sedan lördan innan jul, AVR 255 användare  !
(Ägare sedan nån vecka längre, men var då utan högtaleri...)
Allt funkar kanon!
(utom att EzSet slog av suben från början men det visade sig att jag kopplat till sub IN istället för UT...  )
Har tydligen gamla firmwaret, men då jag ännu inte har nån HDMI-källa så tänkte jag låta bli att uppgradera tills behov föreligger.
En fundering dock: När jag kollar en DVD med (enl. kartongen) Dolby Digital får jag bara ljud i centern,
och kan inte välja Logic7 lägena manuellt. Det förtar filmupplevelsen ganska rejält. Vad göra?
Texten i rutan indikerar att det finns 2 kanaler, och även på DVDn när man trycker på för att välja ljudspår står "DD 2ch"?
Jag utgår här från att felet är mitt, och att ni andra forumgenier har en smart lösning åt mig.
Mvh,
/ J S.
Redigerat av Unregistered0dfa8e0a, 30 december 2008 - 08:11.
Postad 30 december 2008 - 12:02
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Om man ska uppdatera mjukvaran i 255an kan man då använda denna kabel? http://www.clasohlso...spx?id=34051163Och kan man via PS3an tanka nere firmwaren och installera den på 255an via PS3an? Eller måste det till en "riktig" dator?
Postad 30 december 2008 - 12:26
Micke61
-
Micke61
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej alla AVR355-ägare,
Jag står precis i färd att köpa en AVR355, men undrar över en sak. Om AVR355 står i stand-by, "släpper den igenom" HDMI-signaler ändå? Om man ex.vis vill slötitta på DVD/Blu-Ray på TV:n utan att dra igån AVR:en.
Tack på förhand för svar!
Postad 30 december 2008 - 14:37
loop75
-
loop75
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hej alla AVR355-ägare,
Jag står precis i färd att köpa en AVR355, men undrar över en sak. Om AVR355 står i stand-by, "släpper den igenom" HDMI-signaler ändå? Om man ex.vis vill slötitta på DVD/Blu-Ray på TV:n utan att dra igån AVR:en.
Tack på förhand för svar!
Svar, nej. Jag har i och för sig 255, men det lär vara samma.
Postad 30 december 2008 - 14:41
loop75
-
loop75
-
Användare
-
-
110 inlägg
Om man ska uppdatera mjukvaran i 255an kan man då använda denna kabel? http://www.clasohlso...spx?id=34051163
Och kan man via PS3an tanka nere firmwaren och installera den på 255an via PS3an? Eller måste det till en "riktig" dator?
Det måste vara en riktig dator med Windows (dock tror jag det kan vara problem med Vista 64-bit). Det "borde" funka med den kabeln. Jag körde seriell till seriell med en gammal laptop och XP.
Postad 30 december 2008 - 15:53
Micke61
-
Micke61
-
Rookie
-
4 inlägg
Svar, nej. Jag har i och för sig 255, men det lär vara samma.
Tack för snabbt svar. Är den någon som vet hur den fungerar ihop med Sony-enheter (BDP-S350) vad det gäller HDMI CEC? Ex.vis, slår förstärkaren på om man slår på sin Sony BDP-S350 som är ansluten till AVR355 ?
Postad 30 december 2008 - 19:19
odysee
-
odysee
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
TukTuk, från de mail-konversationer med HK som folk rapporterat om på lite andra forum så låter de som om de insett att något gått snett med hanteringen av en del skärmar och TVs som bara har DVI in. Verkar vara något vajsing med HDCP på lite äldre DVI-enheter eller något sådant som gör att de tvingas till 480P.
Sen kan det säkert vara fler fixar på gång, men det där är det enda jag hört att folk har diskuterat med dem...
Själv drömmer jag ju fortfarande om att den ska klara av passthrough av bilden rakt av, utan att över huvud taget pilla på själva bildsignalen...
Precis mitt problem. Efter uppdateringen så kan jag bara välja 480p. Fungerade hur bra som helst INNAN den så berömda och efterlängtade uppdateringen. Hur går man tillbaka till versionen som fungerade???? Edra T.
Postad 30 december 2008 - 22:10
nyh
-
nyh
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Har inte hängt med riktigt i forumet.
Men fungerar det att köra spel och film felfritt från ps3 till 255 genom hdmi nu efter uppgraderingen?
Eller är det fortfarande problem?
Mvh
Nyh
Postad 30 december 2008 - 22:50
Unregistered43749
-
Unregistered43749
-
Användare
-
-
134 inlägg
Hej!
Efter uppdateringen går det att köra spel och film felfritt från PS3 på AVR-255 och AVR-355.
GOTT NYTT ÅR!
önskar
Harman Consumer Nordic
Joakim
Postad 31 december 2008 - 13:12
Unregistered40a6e16e
-
Unregistered40a6e16e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Köpte mig själv en sådan här stärkare igår och satt halva natten och försökte pilla. Fungerar fint för det mesta, utom att den vägrar ta emot HDMI signaler ifrån en källa som inte har HDCP samt attt det tar den 4 sekunder att "låsa" på en källa när det kommer ljud.
Att jag nu måste köpa en lång HDMI kabel, samt skruva ner TV:N och annat roligt bara för att kunna titta på film via min Macbook är ju dock aningen rövigt.
Postad 01 januari 2009 - 20:13
nyh
-
nyh
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Från vilka källor kan den tex inte ta emot hdmi signaler ?
hört att de e problem med ljudet ?? stämmer detta
Postad 02 januari 2009 - 09:06
Anita
-
Anita
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Från vilka källor kan den tex inte ta emot hdmi signaler ?
hört att de e problem med ljudet ?? stämmer detta
Jag kan inte få den att funka med min dator. Om största felet ligger hos ATI eller HK låter jag vara osagt, men tydligen skall ATI's grafikkort vara usla på att kommunicera med HDMI-switchar.
Postad 02 januari 2009 - 18:23
Haya
-
Haya
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag kan inte få den att funka med min dator. Om största felet ligger hos ATI eller HK låter jag vara osagt, men tydligen skall ATI's grafikkort vara usla på att kommunicera med HDMI-switchar.
Jag kör ATI grafik kort och sen in som 10 m HDMI in i min AVR 255. Funkar jättebra...
Postad 02 januari 2009 - 20:40
Unregistered9ec9eb84
-
Unregistered9ec9eb84
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Kommer det höras någon märkbar skillnad på 355 och 255 tro?
Båda är ju på 35amp, och skiljer bara 5W i stereo? Och i film tror jag väll inte att man behöver dom extra watten så värst mycket?
Postad 03 januari 2009 - 00:22
Mr Sling
-
Mr Sling
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag äger en AVR-355 och kör med Pioneer BDP-LX71, Sony PS3, HTPC och Comhem digitalbox. Fungerar heltunderbart! Inget att klaga på...
Roligt o Höra ! Själv upplever jag ett stegrande problem och undrar om fler är drabbade ? Skrapljud i surround högtalarna vid all form av ljudspårsbyte. Har en 355:a och det blir bara värre o värre , nästan så man drar sig för att byta kanal ( Com Hem humax Hd box ) BD Player Samsung 1500 likadant där knäpper o knastras det vid varje ljudbyte. Känns inte kul när man Spenderat 9 laxar på Recievern. Känner nån till om det kommer rättas till i närsta firmware tro ?
Redigerat av Mr Sling, 03 januari 2009 - 00:23.
Postad 03 januari 2009 - 00:32
Mr Sling
-
Mr Sling
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag kör uppdaterat och har ingen av ovan nämnda buggar. Har BD-spelare och HD-box via hdmi, kan "hänga sig" någon gång i hdmi-växeln, löser man genom att byta källa en gång till. Någon skrev tidigare i tråden att ljudet låter "instängt" med EzSet\EQ , på detta kan jag bara instämma.
Kan bara instämma det låter fantastiskt med EzSet\EQ i off läget. Mr Sling
Postad 03 januari 2009 - 11:32
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Känner nån till om det kommer rättas till i närsta firmware tro ?
Just Comhems HD box är väl känd för att strula, har för mig att jag läste i någon tråd här som också upplevde problem med HD boxen. Jag tror inte att en ny firmware från H/K kommer som fixar till det där, det är nog snarare så att du får gå på Comhem och/eller Humax om en ny firmware. Själv kör Canal Digitals HD-box med parabol och 255an, har inte upplevt några problem alls med denna kombo. Dock efter uppdateringen som jag gjorde igår så fungerar inte längre alternativet högst upp under Surroundmode. Kommer inte ihåg vad det hette, men det är typ att AVRen väljer bästa. Då får jag bara ett mycket mycket svagt ljud.
Redigerat av Falcy, 03 januari 2009 - 11:35.
Postad 03 januari 2009 - 12:06
Mr Sling
-
Mr Sling
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Just Comhems HD box är väl känd för att strula, har för mig att jag läste i någon tråd här som också upplevde problem med HD boxen. Jag tror inte att en ny firmware från H/K kommer som fixar till det där, det är nog snarare så att du får gå på Comhem och/eller Humax om en ny firmware.
Själv kör Canal Digitals HD-box med parabol och 255an, har inte upplevt några problem alls med denna kombo.
Dock efter uppdateringen som jag gjorde igår så fungerar inte längre alternativet högst upp under Surroundmode. Kommer inte ihåg vad det hette, men det är typ att AVRen väljer bästa. Då får jag bara ett mycket mycket svagt ljud.
Tack för svaret ! Vi får se vad Harman/Kardon säger, de anger ju det som ett av skälen till den utlagda firmwaren i beskrivningen. Autoläget menar du antar jag ! Ha det !
Postad 03 januari 2009 - 12:56
tonpaa
-
tonpaa
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Ny uppdatering ute för de som inte sett det!
AFW v0.95.1.1
Postad 03 januari 2009 - 13:08
Supen
-
Supen
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Varför lyckas jag inte med uppdateringen?
hittade en kabel som passar mellan datorn o 255an, ser likadan ut som den som länkas till Kjell o company,eller fins det olika kablar fast dom ser likadana ut? för jag får bara upp ett medelande om att kolla förbindelsen. Har försökt med två olika datorer
Ang reset knappen ska den tryckas in hårt? för alla inställningar är kvar när jag startar den igen, ska inte inställningarna nollställas efter reset?
Postad 03 januari 2009 - 14:04
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Varför lyckas jag inte med uppdateringen? hittade en kabel som passar mellan datorn o 255an, ser likadan ut som den som länkas till Kjell o company,eller fins det olika kablar fast dom ser likadana ut? för jag får bara upp ett medelande om att kolla förbindelsen. Har försökt med två olika datorer
Ang reset knappen ska den tryckas in hårt? för alla inställningar är kvar när jag startar den igen, ska inte inställningarna nollställas efter reset?
Du ska inte använda en s.k nollmodem kabel. Utan det måste vara en riktig serial eller en USB > Serial. Jag gjorde detta igår och det fungerade på första försöket, jag använde mig av en penna för att trycka in knapparna på baksidan, Download och Reset knapparna. Får du ingen anslutning till AVRen så är det fel kabel. Har du testat olika COM portar? Vart bor du?
Redigerat av Falcy, 03 januari 2009 - 14:04.
Postad 03 januari 2009 - 14:24
Supen
-
Supen
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Om jag fattat det rätt så ska inte en nollmodem kabel passa eftersom det inte är hane/hona på en nollmodem kabel?
Postad 03 januari 2009 - 14:39
Jolla
-
Jolla
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag har ett problem jag inte tycks komma runt. Hittar heller ingen info om det i handboken eller på H/Ks hemsida. Det är hur man använder/aktiverar preoutarna. Jag har kopplat front l/r till aux-ingången på min stereo förstärkare men får inget ljud till den. När jag kör den automatiska högtalarinställningen får jag brus ur högtalarna men ändå hävdar förstärkaren att den inte har kontakt med högtalaren. Jag antar därför att min koppling är korrekt men förmodligen har missat att göra någon annan inställning. Nån som kan hjälpa mig i detta?
Någon?
Postad 03 januari 2009 - 14:50
Supen
-
Supen
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Jag har kopplat in ett slutsteg och det fungerar utmärkt utan ha gort några inställningar
Har du ingen pre ingåg, undrar om det verklingen fungerar med aux
Redigerat av Supen, 03 januari 2009 - 15:06.
Postad 03 januari 2009 - 15:16
Jolla
-
Jolla
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Nej jag har ju tyvärr inte det. Det är bara en vanlig H/K 670 stereo förstärkare.
Är inte helt nöjd med musikljudet i 255:an. Men det är iofs fullt dugligt tills jag har budget att skaffa ett system som är bra på film och musik.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|