Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HDX 1000 NMT Player *

529 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HDX HDX-1000 (Mediaspelare) 3 8,2 (14) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 28 januari 2009 - 19:26

hymer
  • hymer
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Har lite samma problem som du, testade Ext2IFS och ger hårddisken ett "partitionsnamn". Ser disken och kan bläddra men det går inte att överföra filer, står att den är skrivskyddad eller nåt liknande. Tar ju toklång tid och överföra stora filer genom nätverket :S

Postad 29 januari 2009 - 08:33

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Kör via FTP, mycket enklare (kräver router - har du ingen köp en).

Själv kör jag med Filezilla annars fungerar Cute bra. FireFTP här ett nice tillägg till Firefox men den klarar tyvärr inte filer större än 4GB.

* Plugga in nätverkskabeln i HDXen.
* Kolla att din HDX fått ett IP-nummer
* Använd FTP programmet, skriv in IP-nummer, anvnamn + lösenord (se tidigare i tråden)
* Börja ladda över

Slipper allt tjafs och långsam uppladdning

Postad 29 januari 2009 - 09:03

mankanno1
  • mankanno1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Kör via FTP, mycket enklare (kräver router - har du ingen köp en).

Själv kör jag med Filezilla annars fungerar Cute bra. FireFTP här ett nice tillägg till Firefox men den klarar tyvärr inte filer större än 4GB.

* Plugga in nätverkskabeln i HDXen.
* Kolla att din HDX fått ett IP-nummer
* Använd FTP programmet, skriv in IP-nummer, anvnamn + lösenord (se tidigare i tråden)
* Börja ladda över

Slipper allt tjafs och långsam uppladdning

Jag har fått FTP:n att fungera men trodde att det skulle gå mycket snabbare via USB slave.
Är FTP lika snabbt eller till och med snabbare?

Ang. USB slave anslutningen så reagerar inte ens datorn när jag stoppar in disken så.
Kanske är kontakten i boxen som är död.

Postad 29 januari 2009 - 09:29

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag har fått FTP:n att fungera men trodde att det skulle gå mycket snabbare via USB slave.
Är FTP lika snabbt eller till och med snabbare?

Ang. USB slave anslutningen så reagerar inte ens datorn när jag stoppar in disken så.
Kanske är kontakten i boxen som är död.

Du använder den USB-kontakten närmast ovanför nätverksuttaget? Den övre används nämligen av kortläsaren default. Kan ju nämna att min box hängde sig flera gånger då jag kopierade över USB, och speciellt snabbt gick det inte heller (nu kör jag bara FTP, där har den aldrig hängt sig)

Postad 29 januari 2009 - 10:00

mankanno1
  • mankanno1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Du använder den USB-kontakten närmast ovanför nätverksuttaget? Den övre används nämligen av kortläsaren default. Kan ju nämna att min box hängde sig flera gånger då jag kopierade över USB, och speciellt snabbt gick det inte heller (nu kör jag bara FTP, där har den aldrig hängt sig)

Okej, men varför skickar dom med en USB sladd samma typ som man använder till en skrivare?
Den fyrkantiga modellen? Finns ju även en sån port på boxen. Är inte den inkopplad.

Postad 29 januari 2009 - 10:17

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Okej, men varför skickar dom med en USB sladd samma typ som man använder till en skrivare?
Den fyrkantiga modellen? Finns ju även en sån port på boxen. Är inte den inkopplad.

Det är jag som är ute och cyklar, du ska såklart använda den fyrkantiga porten för USB slave. Kör du Vista förresten? Vet att en del haft problem att få ext3-drivern att funka där, man måste t ex vara administrator.
Testa sök lite i NMT-forumet så kan du nog hitta fler tips.

[Edit] Den här tråden kanske kan vara av intresse.

Redigerat av galactus, 29 januari 2009 - 10:33.

Postad 29 januari 2009 - 14:17

Unregisteredc6f1e04f
  • Unregisteredc6f1e04f
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Har länge suttit och funderat på en popcorn hour.
Igår läste jag nya m3 nr FEB och då fanns denna med i ett test då man även jämnförde mot popconr hour men HDX 1000 vann.
Så nu beställde jag en sådan istället. :)

Postad 30 januari 2009 - 13:26

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Såg att bla Dustinhome sänkt priset rejält idag så man kanske skulle införskaffa en andra hdx till sovrummet :)

Redigerat av Darkie, 30 januari 2009 - 13:26.

Postad 30 januari 2009 - 17:03

chilinöt
  • chilinöt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Fick hem min för några timmar sen...

Kommer bara fram till Loading skärmen och sen tappar den signalen. :)
Testat med både hdmi och component kabel.

Tv: LG 47LG5000

What to dooo?

Postad 30 januari 2009 - 17:10

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Fick hem min för några timmar sen...

Kommer bara fram till Loading skärmen och sen tappar den signalen. :)
Testat med både hdmi och component kabel.

Tv: LG 47LG5000

What to dooo?

http://www.hdx1080.c...g_initial_setup.

Postad 30 januari 2009 - 17:26

chilinöt
  • chilinöt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

http://www.hdx1080.c...g_initial_setup.

YEEEEEEEEEEEEY! Tack som fasen, du har räddat min kväll! :)
Var tydligen tvungen och rycka ut hdmi kabeln för att det skulle funka. Räckte inte med att välja component utgången på tv'n.

Postad 30 januari 2009 - 20:52

chilinöt
  • chilinöt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Inte lika glad längre...Har sökt mig trött på att försöka finna drivrutinerna men varenda länk är stendöda.

BAH!

Postad 30 januari 2009 - 21:35

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Testa här:
http://www.hdx1080.nl/support.php

Postad 30 januari 2009 - 21:37

Unregisteredc6f1e04f
  • Unregisteredc6f1e04f
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Inte lika glad längre...Har sökt mig trött på att försöka finna drivrutinerna men varenda länk är stendöda.

BAH!

Berätta, vad är det för fel?
Och vad har du gjort hittils?

Postad 30 januari 2009 - 22:27

chilinöt
  • chilinöt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tack för länken! Har lyckats formatera om hårddisken hittills iaf. tror jag! :)

Får dock "Setup Fail!!! Your source is not valid. Please reboot" felmeddelande på slutet.
Tankat ner drivisarna 2ggr och försökt igen men det har inte hjälpt heller.

Postad 30 januari 2009 - 22:33

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Tack för länken! Har lyckats formatera om hårddisken hittills iaf. tror jag! :)

Får dock "Setup Fail!!! Your source is not valid. Please reboot" felmeddelande på slutet.
Tankat ner drivisarna 2ggr och försökt igen men det har inte hjälpt heller.

Börja med firmware - lägg bara dem i USB stickan. Lägg sedan NMT applikationerna på stickan - inte i en undermapp.
glömt inte att byta namn enl anvisning

Postad 30 januari 2009 - 22:41

chilinöt
  • chilinöt
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Börja med firmware - lägg bara dem i USB stickan. Lägg sedan NMT applikationerna på stickan - inte i en undermapp.
glömt inte att byta namn enl anvisning

Har jag missat nåt? Trodde man bara skulle lägga syb8634.nmt på stickan och inget annat?

Vad mer ska finnas på minnet?

Edit: Tror jag får till det nu - förstod inget av den där nederländska texten först hehehe.
Tack för all hjälp :)

Redigerat av chilinöt, 30 januari 2009 - 23:32.

Postad 04 februari 2009 - 00:27

younso
  • younso
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hur är bild visning på denna? Jag vill nämligen kunna köra semesterbilder utöver filmer via denna.

Postad 04 februari 2009 - 08:16

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
younso:

Alla NMT-spelare klarar: Video, Audio, Bildvisning, dock är INTE bildvisning dess största styrka. Bildvisningen är ändå inte så dum alls tycker jag, du kan välja tidsintervall vi bildspel, bildövergång osv. Det som jag personligen längtar efter är att kunna spela musik vid bildspel, förhoppningsvis kommer detta!

Edit: Skrev som en kratta... nu står det rätt!!

Redigerat av Kanelbulle, 04 februari 2009 - 13:40.

Postad 04 februari 2009 - 12:26

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

younso:

Alla NMT-spelare klarar: Video, Audio, Bildvisning dock är dessa största styrka. Bildvisningen är inte dum alls, du kan välja tidsinervall vi bildspel, bildövergång osv. Det som jag personligen längtar efter är att kunna spela musik vid bildspel, förhoppningsvis kommer detta!

Bildvisningen är ju en katastrof, tar år och dar att ladda bilderna. Men det värsta kan nog vara att man inte kan byta bild med pilknapparna, utan man måste gå ut till mappen och välja nästa fil vilket gör det totalt omöjligt att bläddra igenom ett album på ett vettigt sätt. Dessutom finns inte ens möjligheten att förhandsgranska bilderna. Men det kanske finns någon "user application" som gör bildvisningen bättre, inte orkat kolla upp det då jag aldrig använder den funktionen.

Postad 04 februari 2009 - 13:37

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
wzalter:

Du kan byta bild om du trycker "Play" istället för "OK", då funkar det utmärkt. Jag kan hålla med dig om att det finns mer att önska. Jag håller dock inte med om att det är "katastrof"... Men vi har alla olika uppfattningar. När jag visar album för folk o kör bildspel med rätt intervall tycker jag nog det funkar som det ska.

ahhhaa... shit, jag glömde "inte" i en mening, så jag menade INTE att dess största styrka är Fotovisning... mitt fel! Fixas nu!!

Postad 04 februari 2009 - 19:21

zwalter
  • zwalter
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Kanelbulle:

Byta bild på Play? Det var ju logiskt varför inte på piltangenten eller nästa kapitel-knappen? Men det som är mest störande är ju laddningstiderna för att ladda en simpel bild, verkar orimligt krävande.. (dock inte testat att byta bild med play då jag inte visste hur man gjorde, går kanske snabbare än att visa första bilden..)

haha då blir det ju lite annorlunda, hade vart lite konstigt om du tyckt att bildvisningen var den största styrkan med en NMT :)

Postad 05 februari 2009 - 07:59

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
zwalter:

Ledsen, skriver ju riktigt risigt... Men, du byter inte bild med "Play", du startar bildvisningen med "Play" istället för "Enter", då kan du byta bild med framåtpilen (inte i krysset utan "nästa kapitel-knappen").

Men visst är det fint vad ett litet ord kan göra... för bildvisningen är ju inte det bästa, fast okey tycker jag.

:)

Postad 05 februari 2009 - 15:23

Perkalurum
  • Perkalurum
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Perkalurum:

Nu har jag lyckligt packat upp min HDX. Gjorde på enklast möjliga vis och kopplade på en extern disk som har fullt av Iso och Xvid filmer. Allt funkar kanonbra. det som inte funkar är mkv-filerna. När jag klickar på dom så klipper tv´n till och sen blir det svart. Kör på en HD-ready Panasonic plasma.

Jag trodde den skulle ta dessa filer utan någon förändring i setup? Frågar jag för flummigt?

Kan det vara så att det är min plasma som bara är HD-ready? Att jag måste ändra någon inställning på den eller?

Hoppas någon greppar problemet.

Redigerat av Perkalurum, 05 februari 2009 - 15:46.

Postad 06 februari 2009 - 12:52

Atropine
  • Atropine
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Perkalurum:

Nu har jag lyckligt packat upp min HDX. Gjorde på enklast möjliga vis och kopplade på en extern disk som har fullt av Iso och Xvid filmer. Allt funkar kanonbra. det som inte funkar är mkv-filerna. När jag klickar på dom så klipper tv´n till och sen blir det svart. Kör på en HD-ready Panasonic plasma.

Jag trodde den skulle ta dessa filer utan någon förändring i setup? Frågar jag för flummigt?

Kan det vara så att det är min plasma som bara är HD-ready? Att jag måste ändra någon inställning på den eller?

Hoppas någon greppar problemet.

Mkv skall inte vara några problem. Jag råkade ut för något liknande, fast då vägrade boxen spela upp filmer öht, men en full omstart (med brytaren på baksidan) avhjälpte problemet. Har du uppdaterat firmware förresten? Det var bland det första jag gjorde med min HDX.

Postad 06 februari 2009 - 17:52

DrCc
  • DrCc
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Fick hem min hdx i dag och efter lite pill så fick jag det att fungera... Men har några små saker som jag inte lyckats söka mig till.

-Hur gör man för att få små ikoner (filmernas covers) när man browsar filmerna? Är det helt baserat på teman?

-Jag har samma problem som en annan jag läste här, när jag trycker på tex bilden för videos så kommer jag in i en underkatalog där jag måste välja video igen. ska det vara så eller finns det lösning?

Annars fungerar det fint, kör med caviar, tyst å kallt. Laddar hyffsat snabbt och är vacker som få.

Har även irrat runt lite i nmt forum men där är så ******** rörigt.

Postad 06 februari 2009 - 18:59

abraxe
  • abraxe
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sitter och funderar på att köpa en HDX då den är betydligt snyggare än PCH... ;)
Har läst igenom på en massa olika forum den senaste veckan ang div funktioner och det man mest stöter på är problem som dom har. Tanken med maskinen är att lysna på musik och titta på film, då vi alltid har på musik hemma så kommer den mest att användas till det och enligt alla tester man läser så är den inte så bra på sånt. Men sen är det ju så att det finns div apps till dom med, så till min frågor. (jag är hyfsat teknisk kunnig så installation av saker löser sig, dock är inte min sambo lika teknisk så när saker väll är instalerade så skall allt vara lätt använt)
1. Har någon testat någon av de apps som finns för att spela upp musik, funkar dom bra? Funkar spel listor mm?
2. Någon som har testat de apps som finns för att styra NMT från datorn, fukar dom bra?
Tanken jag har är att köpa till trådlöst till HDX för att sen styra musik tjänsten från min bärbara dator så man kan lägga upp spel listor mm. Tycker det käns lite halv suggit att leta igenom flera tusen låtar via en fjärkontroll och så...

Postad 07 februari 2009 - 16:01

GSXR1000
  • GSXR1000
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har fått igång min hdx nu efter lite småpillande. Mitt problem är att när jag ska ftp:a över filmer till filmkatalogen med flash fxp så kommer var 45:e sekund upp "connection lost", i textrutan i flash. Överföringen återupptas ca 1-2 sekunder senare igen. Inget jätteproblem direkt, men man undrar ju såklart varför.

Jag har för övrigt tryckt in en WD Caviar Green 1TB i lådan.

Tacksam för tips.

Redigerat av GSXR1000, 07 februari 2009 - 16:04.

Postad 08 februari 2009 - 09:43

hymer
  • hymer
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Jag kör med cuteFtp, det fungerar klockrent :D

Postad 08 februari 2009 - 12:50

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag har fått igång min hdx nu efter lite småpillande. Mitt problem är att när jag ska ftp:a över filmer till filmkatalogen med flash fxp så kommer var 45:e sekund upp "connection lost", i textrutan i flash. Överföringen återupptas ca 1-2 sekunder senare igen. Inget jätteproblem direkt, men man undrar ju såklart varför.

Jag har för övrigt tryckt in en WD Caviar Green 1TB i lådan.

Tacksam för tips.

Det har nog inte något med programmet att göra, jag kör Flash FXP och det fungerar utmärkt.
Kör du trådlöst? Prova då köra trådat eller utan kryptering. Testa också att tillfälligt stänga av eventuella branväggar i datorn/routern (dra ut internetkabeln först) och se om det funkar då.

Postad 09 februari 2009 - 00:14

piratwesslan
  • piratwesslan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Klarar hdx-1000 att spela x264 mkvfiler?
Vet att det inte står nåt om det men är det någon som har provat?

Redigerat av piratwesslan, 09 februari 2009 - 00:17.

Postad 09 februari 2009 - 00:40

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
piratwesslan:

X.264 är ett Fritt (GPL) mjukvaru bibliotek för att skapa (encoda) H.264. Så klarar en spelare H.264 så klaras även X.264. Så svaret är, Ja, det gör den! Precis som alla andra NMT-spelare.

Postad 09 februari 2009 - 11:08

piratwesslan
  • piratwesslan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar!

Postad 10 februari 2009 - 09:27

Unregistered8fb16c03
  • Unregistered8fb16c03
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Klarar hdx-1000 att spela x264 mkvfiler?
Vet att det inte står nåt om det men är det någon som har provat?

Jag har haft problem med vissa Serier kodade med x264. Vet inte rikigt vad det beror på men det verkar vara mer sporadiskt än permanent.

//H

Postad 10 februari 2009 - 09:32

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
m96olsen:

Det kan bero på att H.264/X.264 går att ställa in på otroligt många olika sätt. Kolla gärna hur din film är kodad med tex Mediainfo, det kan ge något ljus över problemet.

Postad 10 februari 2009 - 12:15

bizit
  • bizit
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej!
Jag funderar på att köpa HDX 1000 och har en fråga som någan kanske kan fråga på.
Har behov av att både hdmi och komponent utgångarna är igång samtidigt eftersom har en plasma och en projektor.
Eller går det smidigt att byta mellan dessa?
mvh Jonas

Postad 10 februari 2009 - 12:16

Perkalurum
  • Perkalurum
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Mkv skall inte vara några problem. Jag råkade ut för något liknande, fast då vägrade boxen spela upp filmer öht, men en full omstart (med brytaren på baksidan) avhjälpte problemet. Har du uppdaterat firmware förresten? Det var bland det första jag gjorde med min HDX.

Perkalurum:
Jag uppdaterade programvaran och bytte usb-sladden och vips allt funk. Funkade dessutom helt perfekt. Den säljer precis alla filer jag provar. Helt grymt.

En sak jag inte greppar är om det finns något resume läge. Ser jag på en film och trycker på stopp så går det inte att återgå till den plats i filmen jag var på. Gör jag fel eller är det bara att köpa läget?

Postad 10 februari 2009 - 12:42

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Perkalurum:

Resume kommer i nästa Firmware, så du får ha lite tålamod till!

;)

Postad 10 februari 2009 - 16:23

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Finns det några kända problem med att spela upp divx/iso från NAS ( i mitt fall en DS 108J )
Eller kommer det funka klockrent om jag köper mig en HDX1000 ???

PS. min DS 108J stödjer både NFS och UpNP.

Redigerat av ljudnisse, 10 februari 2009 - 16:24.

Postad 10 februari 2009 - 16:26

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Finns det några kända problem med att spela upp divx/iso från NAS ( i mitt fall en DS 108J )
Eller kommer det funka klockrent om jag köper mig en HDX1000 ???

PS. min DS 108J stödjer både NFS och UpNP.

Jag kör via NFS från min linuxburk och det funkar klockrent så borde inte vara något problem.

Postad 10 februari 2009 - 16:52

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Hur står sig dessa mediaspelare i ren bildkvalitet vid uppspelning av mkv filer gentemot en HTPC?

Postad 10 februari 2009 - 19:07

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Jag kör via NFS från min linuxburk och det funkar klockrent så borde inte vara något problem.

När du säger klockrent menar du inga som helst problem med texning, ryckig uppspelning osv. ?

Postad 10 februari 2009 - 19:10

släggan
  • släggan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag införskaffade en hdx 1000 för nån vecka sedan och allt var till en början frid och fröjd. Men nu när jag kollar på film så fryser bilden efter X antal minuter. Jag kör en extern iomega hårddisk via USBn. Nån som har nån aning om det är fel på hdx eller hårddisken?

Bra att veta kanske att när bilden har fryst och jag trycker på stop så kommer jag till hdx-menyn men den har då ingen kontakt med iomegan. Jag måste starta om hårddisken för att det ska funka igen.

När jag för över filer från datorn till iomegan så är det aldrig några problem. Så jag undrar om det kanske kan va hdx. Vad tror ni?

Postad 10 februari 2009 - 22:51

Unregistered425b5d7e
  • Unregistered425b5d7e
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tjenare har nu haft min hdx ett bra tag och är hur nöjd som helst med den ser mycket på film och till det är den perfekt...

Har aldrig stött på nått direkt problem tidigare men för någon dag sedan skulle jag se en 1080p film (mkv format) och sett 40-talet tidigare innan utan några problem men denna spelas fem sekunder, sedan blir det svart och tyst men trycker man på info så rullar klockan.

Har testat den på datorn och där är det inga problem, har även flyttat över den en gång till utan hjälp och testat lite olika inställningar på hdxen, inget hjälper.

Har ni något tips vad det kan vara?

Postad 10 februari 2009 - 23:15

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
släggan:

Hur gammal är din Iomega?? Om den har hängt med ett tag, har du defragmenterat den? Med tiden sprids filer ut (delar av filer hamnar lite huller om buller), det blir därför bökigare när dessa ska läsas efter ett tag. Är detta mer krävande filer tex 1080p så kanske sånt kan spela in. Det finns defragmenteringsverktyg i WinXP. Har du kolla på detta, så återkom gära med mer detaljerad information.

stoffejo:

Det kan vara värt att kolla filen med Mediainfo. Man kan ställa en MKV på otroligt många olika sätt, många sätt funkar jättebra andra mindre bra. Kontrollerar man därför med Mediainfo så får du reda på vilken "profil" din fil har och mycket annat. Ibland kan spelaren bli "instabil" om den inte giller en speciell fil, då får man rycka kabeln. Är det så, så märker man att när man kör "denna fil" så funkar andra sämre efteråt, så det är lätt att avskriva detta!

Postad 11 februari 2009 - 01:20

Unregistered425b5d7e
  • Unregistered425b5d7e
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
syftar du på programmet medinfo eller info knappen på hdx:n?

och när man då kollat filen ställa bild/ljud inställningarna utefter infon man får reda på eller?

Postad 11 februari 2009 - 07:55

släggan
  • släggan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nej den är helt ny. Har bara fört över ett gäng filmer. Prövade att formatera den men det verkar inte hjälpa. Jag prövade också att dra ur USB-kabeln från HDXen när bilden hade frusit. Det som hände då var att bilden låg kvar på TVn precis som innan. Och sedan kopplade jag in iomegan (utan att starta om den) till min dator för att se om datorn skulle kunna identifiera den. Men den fick ingen kontakt med iomegan utan jag var tvungen att starta om den och då var det inga problem. Några nya idéer om vad det kan vara?

Postad 11 februari 2009 - 13:39

Unregistered0cfc6754
  • Unregistered0cfc6754
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Problem med att spela upp filmer.

Försökte dra igång en ISO-film igår. Istället startade en annan film!(?).
Försökte med en annan film men ändå körde den igång samma film som först.

Någon med liknande fel? Något man ska tänka på för att allt ska fungera stabilt? Lägga varje film i en enskild mapp? Är HDXen känslig efter tankat upp massa filmer?

Postad 16 februari 2009 - 00:09

Yggdrasill
  • Yggdrasill
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

Perkalurum:

Resume kommer i nästa Firmware, så du får ha lite tålamod till!

:)

Har du någon mer info när nästa firmware kommer? Jag får hem min hdx imorgon och är lite nyfiken om det kommer något nytt snart.

Postad 16 februari 2009 - 08:39

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Yggdrasil:

Det fanns vissa saker i den senaste A-100 Firmwaren som försenat det hela, tyvärr! Så den kommande Firmwaren ligger som Beta nu, räkna med kanske ca 3-4 veckor bort... det jobbas frenetiskt! OBS! Detta är min egna gissning, men det kan bli en fingervisning!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.