Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser |
Postad 27 January 2009 - 11:51
Är sugen på att lägga en beställning hos ArsaData men förutom att de inte vet när de får nästa leverans av PS3:or så visste de inte heller vilken version de skulle få. Finns det minsta möjlighet att 65nm/65nm ger en tystare maskin vågar inte jag chansa.
Skippa ArsaData & köp den på EG för 3990:-. Visst, du missar 2st spel som du ändå inte vet om du vill ha men beställ ett par spel från UK för att komma billigt undan. Då har du spel du vill ha samt en konsoll direkt
Postad 27 January 2009 - 15:45
Skippa ArsaData & köp den på EG för 3990:-. Visst, du missar 2st spel som du ändå inte vet om du vill ha men beställ ett par spel från UK för att komma billigt undan. Då har du spel du vill ha samt en konsoll direkt
Har de leveranser till Sverige, tycker att jag sett att flera butiker i UK bara levererar inom landet, fast det kanske bara gäller konsolen?
Postad 27 January 2009 - 17:59
Har de leveranser till Sverige, tycker att jag sett att flera butiker i UK bara levererar inom landet, fast det kanske bara gäller konsolen?
Spel kan u beställa hit, det är bara hårdvaran som de inte shippar utanför gränserna.
Postad 27 January 2009 - 20:08
Det står på kartongen, bredvid streckkoden har jag för mig.Vart kan man se om det är CECHL04 eller inte
Postad 28 January 2009 - 10:52
Postad 28 January 2009 - 14:09
Finns det någon anledning till att 40GB är tystare eller är det olika från ex till ex?Kan meddela att CECHL04 inte är "knäpptysta". Min 40-giggare är tystare =)
På EG i länna sålde det nämligen ut 40GB för 3600 någonting när jag var förbi där för nån dag sedan.
Postad 28 January 2009 - 14:30
Postad 02 February 2009 - 10:07
http://www.elgigante...4YAAAEOuuws9Q5E
Och typ få spelet eller något.
Postad 02 February 2009 - 12:41
Min kompis köpte ps3 för 3990 eller något med filmen batman begins, på elgiganten Tror ni han kan utnyttja detta erbjudaned med deras prisgaranti.
Tror inte det, det är ju olika bundlar. Men har han tur så, då har han ju fått spel + film för 3990:-
Postad 02 February 2009 - 20:55
Min kompis köpte ps3 för 3990 eller något med filmen batman begins, på elgiganten Tror ni han kan utnyttja detta erbjudaned med deras prisgaranti.
Jag var in på EG idag för att se vad som gick o göra på min PS3:a inkl Batman Begins som jag köpte för en vecka sedan (filmen fortf inplastad). Om jag ville ha den nya bundlen så var jag tvungen att lämna tillbaka allt jag hade hemma då den nya bundle som kommit är från Sony (spelet i lådan). Det jag har är en EG-bundle.
Jag skippar nog det.... är inte så intresserad av spelet ändå
Postad 03 February 2009 - 13:33
Postad 04 February 2009 - 12:55
Postad 04 February 2009 - 20:03
Det blev från EG igår, en 80GB med Resistance 2. Dessutom slängde kassörskan med Batman Begins, vet inte om det var av misstag men inte mig emot.
Skulle du kunna kolla vad det står på kartongen samt bak på PS3:an? Står det CECHL04? Fick du med 2 lösa foldrar på svenska eller "utländska"? (inte de som är inplastade).
Anledningen till att jag frågar är att jag har en PS3:a som köptes från EG förra veckan, sen tog jag oxå hem bundlen idag med Resistance 2. Blir dock lite brydd när det inte följde med svenska böcker på den sistnämda samt att det står CECHL04 på PS3:an o kartongen men CECHK04 på foldrarna.
Postad 04 February 2009 - 20:09
Postad 04 February 2009 - 20:15
http://www.discshop...._content=Banner
80Gb DS3 för 4190 men ett av följande spel inkluderat.. LBP, Motorstorm-pacific rift, Recistance2, ABBA singstar ink.Micar
Låter som ett klipp för mig..
Edit:stavfel
Redigerat av akterspegel, 04 February 2009 - 20:16.
Postad 05 February 2009 - 01:38
Skulle du kunna kolla vad det står på kartongen samt bak på PS3:an? Står det CECHL04? Fick du med 2 lösa foldrar på svenska eller "utländska"? (inte de som är inplastade).
Anledningen till att jag frågar är att jag har en PS3:a som köptes från EG förra veckan, sen tog jag oxå hem bundlen idag med Resistance 2. Blir dock lite brydd när det inte följde med svenska böcker på den sistnämda samt att det står CECHL04 på PS3:an o kartongen men CECHK04 på foldrarna.
Jag köpte min på Elgiganten i tisdags med Resistance 2 (bundlen) och det var samma sak för mig.
Tejpen var öppnad, och i låg 2 lösa foldrar haffsigt nedlagda på alla möjliga språk utom svenska.
På kartongen och bak på PS3:an står det CECHL04 och på foldrarna CECHK04.
Vi verkar va några stycken...
Postad 05 February 2009 - 07:16
Jag köpte min på Elgiganten i tisdags med Resistance 2 (bundlen) och det var samma sak för mig.
Tejpen var öppnad, och i låg 2 lösa foldrar haffsigt nedlagda på alla möjliga språk utom svenska.
Samma här, trodde först att någon hade öppnat förpackningen och tagit spelet, men det visade sig att det låg längst ner i lådan.
Postad 05 February 2009 - 12:54
Verkar lite konstigt... ska fråga när jag lämnar tillbaka den andra.
Snabb fråga till er som köpt bundlen m Resistance 2, låter era PS3:or något? Jag jämförde mina två m en polares 40gb & hans är tystare. Mina varvar upp ett steg eller två gissar jag.... nu överröstar projektorn detta men vill veta om man kan få tag på en tystare eller vara nöjd med den man har. Den låter något mer än min Toshiba EP30 (hd-dvd) så tystare hade varit guld.
Postad 05 February 2009 - 12:56
Postad 05 February 2009 - 14:05
Har läst att 40gigaren ska låta mindre enligt vissa. Jag orkar nog inte bry mig iallafall. Så extremt farligt är det inte.
Kan det vara så att det är olika från ex till ex?
Postad 05 February 2009 - 15:23
Köpte 80G ABBA singstar-bundle på Gamestop i december: CECHL04. Känns som om de flesta som säljs nu är den nya versionen.Jag köpte en LBP Bundle på SIBA några veckor innan jul, även den är en CECHL04.
Postad 05 February 2009 - 20:40
Hade samma grej, köpte Resistancebundlen igår på EG i Helsingborg. Såg att tejpen var öppnad och trodde det var nåt som var stulet/fifflat med. Men där låg bara en Quickstart manual på engelska nertryckt i kartongen. Har inte kollat om det är samma ver. nr. på manualerna som på kartongen (CECHL04 står det på boxen), man måste ju jobba också.
/Chrille
Postad 06 February 2009 - 09:06
Nu har Discshop ett riktigt bra erbjudande till er som inte har köpt eran drömkonsol än
![]()
http://www.discshop...._content=Banner
80Gb DS3 för 4190 men ett av följande spel inkluderat.. LBP, Motorstorm-pacific rift, Recistance2, ABBA singstar ink.Micar
Låter som ett klipp för mig..
Edit:stavfel
Samma erbjudande har MediaMarkt, men då kostar den 3990:-. Såg det i morgontidningen...
Har man kommit ut med denna bundle nu från Sonys håll eller hur funkar det?
Postad 06 February 2009 - 19:53
Verkar lite konstigt... ska fråga när jag lämnar tillbaka den andra.
Snabb fråga till er som köpt bundlen m Resistance 2, låter era PS3:or något? Jag jämförde mina två m en polares 40gb & hans är tystare. Mina varvar upp ett steg eller två gissar jag.... nu överröstar projektorn detta men vill veta om man kan få tag på en tystare eller vara nöjd med den man har. Den låter något mer än min Toshiba EP30 (hd-dvd) så tystare hade varit guld.
Jo jag fick också samma uppsättning manualer som alla andra verkar fått.
När det gäller ljudnivån så upplever jag den som mycket tyst...den susar lite när man spelar
eller ser på film men annars är den näst intill ljudlös, men jag har inte någon annan PS3:a att jämgöra med så det är ju rätt så subjektivt.
Postad 07 February 2009 - 17:47
Såg en papperslapp i A4 klistrad på kassadisken idag 7/2, men läste inte detaljer om hur länge det gäller eller exakt version av PS3 eller var annonsen kom ifrån från början.
Ord pris 3989 kr.
Med reservation för temporär dyslexi.
Postad 10 February 2009 - 03:05
Länk till annonsen:
http://www.blocket.s...156.htm?ca=11_s
Själv tror jag iaf att den är falsk, men kan ju ha fel. Sökte runt på google efter företaget A.C.Q Games men fann typ inget om dem. Vad tror ni om annonsen?
Postad 10 February 2009 - 14:26
Själv tror jag iaf att den är falsk, men kan ju ha fel. Sökte runt på google efter företaget A.C.Q Games men fann typ inget om dem. Vad tror ni om annonsen?
Antar att det inte är ok att skriva ut det här så jag länkar istället.
Allabolag.se
Postad 10 February 2009 - 14:32
Ej giltigt VAT-nr enligt denna sida...
http://ec.europa.eu/...ctedLanguage=SV
/Dante
Du kanske sökte fel. Jag får iaf " Ja, giltigt momsregistreringsnummer ". Tydligen är det registrerat på någon person i Eskilstuna. Address och namn dyker också upp. Tror inte det är så bra om jag lägger upp de här
sen kanske et är bra om du dubbelkollar uttrycket 10spel, det kanske är arcade spel dom menar.. typ de som man laddar ner från psn store.
Redigerat av Unregistered1232, 10 February 2009 - 14:30.
Postad 16 February 2009 - 17:25
Det visade sig vara med Moterstorm 2 och NHL 2k8. Fick betala totalt 4040:- Vilket jag ändå tycker är mycket bra. Var nära att beställa från Discshop med nu är jag mycket nöjd att jag inte gjorde det!
Perfekt, sålde min 60gb för 5k med motorstorm 1 ,Resistance 1 och en handkontroll. Helnöjd nu!
MvH Niklas
Postad 16 February 2009 - 18:27
Vad jag förstått så betyder (enligt Playstation 3 Secrets) siffran vilken region:
03 - Europe / Middle East / Africa
04 - U.K. / Ireland
Men eftersom de båda är CECHL så är de identiska.
Behöver jag vara orolig?
/Peter
Postad 17 February 2009 - 08:41
tror du glömde momsenhttp://www.kontorsvaror.se
Billigast i Sverige?
Postad 17 February 2009 - 18:14
Var precis och hämtade min PS3a på Webhallen i Göteborg. Efter att ha läst här att man bör kolla att man får version CECHL04 så blev jag en smula orolig för på min står det CECHL03.
Vad jag förstått så betyder (enligt Playstation 3 Secrets) siffran vilken region:
03 - Europe / Middle East / Africa
04 - U.K. / Ireland
Men eftersom de båda är CECHL så är de identiska.
Behöver jag vara orolig?
/Peter
Om jag inte ser fel på sidan så är det tvärtom
03 - U.K. / Ireland
04 - Europe / Middle East / Af
Postad 17 February 2009 - 19:01
Redigerat av Unregisteredee312c77, 17 February 2009 - 19:02.
Postad 17 February 2009 - 19:34
Redigerat av aguhi, 17 February 2009 - 19:35.
Postad 17 February 2009 - 19:45
Du kanske sökte fel. Jag får iaf " Ja, giltigt momsregistreringsnummer ". Tydligen är det registrerat på någon person i Eskilstuna. Address och namn dyker också upp. Tror inte det är så bra om jag lägger upp de här
så ni får kolla upp själva om ni vill på sidan ovan. Men VAT nummret stämmde iaf. Sen kan jag inte garantera att annonsen på blocket är vaild
sen kanske et är bra om du dubbelkollar uttrycket 10spel, det kanske är arcade spel dom menar.. typ de som man laddar ner från psn store.
Skulle definitvt inte köpa från den annonsen, när man säger i annonsen att det kan ta 7-14 dagar så har man förberett folk på att det skall ta tid innan köparna tröttnar och anmäler........
Mobilnr länkar inte till någon person eller företag vad jag kan hitta....
Plats Solna men företaget har helt annan plats vid reg av företag
stor bluffvarning!!!
Redigerat av klevman, 17 February 2009 - 19:46.
Postad 18 February 2009 - 07:16
Hoppsan! Ja, du har rätt. Det blev fel vid copy/paste. Men frågan kvarstår. Behöver jag vara orolig?Om jag inte ser fel på sidan så är det tvärtom
03 - U.K. / Ireland
04 - Europe / Middle East / Af
/Peter
Postad 18 February 2009 - 13:48
Skulle definitvt inte köpa från den annonsen, när man säger i annonsen att det kan ta 7-14 dagar så har man förberett folk på att det skall ta tid innan köparna tröttnar och anmäler........
Mobilnr länkar inte till någon person eller företag vad jag kan hitta....
Plats Solna men företaget har helt annan plats vid reg av företag
stor bluffvarning!!!
If it is to good to be true, then it is to good to be true.
Dessutom. 'Handelsplats för företag' så du måste antagligen ha F-skatt för att handla där.
edit: såg att de säljer till privat personer ochså mot kreditkortsbetalning /edit
Redigerat av barpappan, 18 February 2009 - 13:52.
Postad 18 February 2009 - 14:01
De stavar ju som en gäng kråkor. Särskrivningar här och där. Kan ju iof vara icke-svenskarVar inne på blocket o kikade lite. Hittade en annons med ps3 40 GB +10 spel, allt nytt tydligen för 4300 kr. Står inget om vilka spel som ingår, samt att man på bilden ser kartongen av en ps3 80 GB.
Länk till annonsen:
http://www.blocket.s...156.htm?ca=11_s
Redigerat av erlander, 18 February 2009 - 20:20.
Postad 18 February 2009 - 15:31
HAL 9000: Hej, jag ringer angående din annons på Blocket. Undrar hur du kan ha ett sådant bra pris på 360-paketet som du har?
Mohammed: Du mannen, jag är inte Elgiganten utan en agent som åker runt och skaffar bra pris. Köper jag ett spel får jag 5 spel gratis, detta kallas business. Köper jag 360-konsol får jag kanske tre stycken gratis. Jag vet vad jag snackar om, kompis.
HAL 9000: Jaha ja, låter lite för bra för att vara sant.
Mohammed: Fan, jag ljuger inte, mannen.
HAL 9000: Har du kvar Xbox-paketet?
Mohammed: Jag har tre stycken kvar.
HAL 9000: Kan man komma och titta innan man köper?
Mohammed: *tyst i luren*
Mohammed: Nej, jag sålde precis alla.
HAL 9000: Va, du hade ju tre stycken kvar?
Mohammed: Jag har lagersaldot i mobilen, kompis. Uppdateras på minuten och en annan agent sålde. Jag vill inte sälja till dig. *klick*
Ja, att vara speciellt seriös är inte mitt intryck även om han inte har några skulder och har ett giltigt organisationsnummer. Han driver detta som en enskild firma vilket gör att han personligen är ansvarig för företagets åtaganden och skulder.
Edit: Jag tror att han agerar mellanhand och får en viss procent och detta utan att riktigt förstå vad det är han har gett sig in i. När han sedan börjar få skulder och till sist åker fast kommer den riktiga aktören bakom allt detta bara leta upp en ny mellanhand.
Redigerat av HAL 9000, 18 February 2009 - 15:38.
Postad 18 February 2009 - 16:02
säljer han xbox också? trodde det var ps3.. aja good to know
Japp, han hade en annons på ett liknande 360-paket, detta är dock bortplockat på Blocket och även på Eniro köp och sälj.
Postad 18 February 2009 - 16:04
Han vill nog inte sälja till dig heller...säljer han xbox också? trodde det var ps3.. aja good to know
Postad 18 February 2009 - 16:11
Postad 19 February 2009 - 08:38
Han kommer inte sälja till personer som ställer "fel" frågor. Förskottsbetalar man säljer han på direkten, garanterat. Synd att folk går på annonser som dessa.
Säljer o säljer, han tar emot dina pengar........
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
52 bilder
10 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?