Jailbreak iOS Devices
1286 svar till detta ämne
Postad 29 december 2008 - 01:17
mefi
-
mefi
-
Användare
-
-
127 inlägg
Firmware handlar inte om 2G respektive 3G. Firmware är helt enkelt den programvara som telefonen har. Däremot innehåller vissa firmwareuppdateringar en del modifikationer som förändrar telefondelen (basbandet). Fw 2.2 är just en sådan. Så om du uppdaterar en iPhone 3G i iTunes till 2.2 så innehåller uppdateringen även en basbandsuppdatering, men om man uppdaterar till 2.2 via PwnageTool så ser PwnageTool till att uppdatera allt som vanligt men UTAN att uppdatera basbandet, vilket då möjliggör att uppdatera till 2.2 OCH låsa upp telefonen.
Kort sagt, om du använda dig av en mjukvaruupplåsning så ska du skaffa en telefon som du med all säkerhet vet inte har uppdaterats till fw 2.2 via iTunes.
Okej. Och givetvis kan man inte nedgradera från 2.2? Varför inte? Då måste det vara så att de telefoner som legat ett tag på något lager har större chans att ha 2.1 än nyskeppade?
Postad 29 december 2008 - 10:37
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Okej. Och givetvis kan man inte nedgradera från 2.2? Varför inte? Då måste det vara så att de telefoner som legat ett tag på något lager har större chans att ha 2.1 än nyskeppade?
Firmwaren kan man nergradera. Basebandet kan man inte nergradera om man lagt in 2.2
Postad 29 december 2008 - 13:52
koops
-
koops
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Var fanns den då? Vad betalade du för den? Kör du med Telia?
köpte den på Dialect här i Karlstad.. fick ge 4595:- för den, tog med abonnemanget Telia Mobil Till vänner då de alternativet va de mest sparsammaste ..kommer dock inte använda abo. utan kör på me mitt kontantkort  ..o ja, ja kör med telia ..funderar dock på o byta till halebop nu när 3gn går o låsa upp
Postad 29 december 2008 - 14:44
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
köpte den på Dialect här i Karlstad.. fick ge 4595:- för den, tog med abonnemanget Telia Mobil Till vänner då de alternativet va de mest sparsammaste ..kommer dock inte använda abo. utan kör på me mitt kontantkort ..o ja, ja kör med telia ..funderar dock på o byta till halebop nu när 3gn går o låsa upp 
Halebop funkar redan nu. Samma nät, har provat själv.
Postad 30 december 2008 - 18:04
koops
-
koops
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Halebop funkar redan nu. Samma nät, har provat själv.
de va som fn ..då e de ba o beställa då
Postad 01 januari 2009 - 02:00
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Hmm, verkar lite som att yellowsn0w även kommer funka på det senaste basbandet! modmyi.com
Postad 01 januari 2009 - 21:58
sledde
-
sledde
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Vad är WiFi-toggle? Bara att enkelt kunna sätta på och stänga av WiFi? Isåfall rekommenderar jag dig att använda SBSettings för BossPrefs istället, supersmidigt! Det är bara att swipa fingret över statusraden (Den med operatörslogo, staplar, klocka etc) så trillar det ner en meny där man kan sätta av och på massor av saker som t ex WiFI, 3G, Blåtand etc.
WORD!
Tycker helt klart det är ett av de bästa programmen i Cydia! Det är så schysst att kunna ändra ljusstyrkan när man ser en film utan att behöva gå ur filmen och in i inställningar!
Hejsan, vill börja med att tacka alla som medverkar och hjälper till med tipps och program till iPhonen. Sen citerade jag ovan då jag tycker att tipset borde hamna på förstasidan. MVH Sledde
Postad 02 januari 2009 - 00:49
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Någon som kört yellowsn0w än?
Postad 02 januari 2009 - 01:24
mefi
-
mefi
-
Användare
-
-
127 inlägg
Någon som kört yellowsn0w än? Här har det testats, med blandade resultat, vad det verkar.
Postad 02 januari 2009 - 14:01
Unregistered20209
-
Unregistered20209
-
Användare
-
-
105 inlägg
efter 10 timmar lyckades jag äntlingen få mitt 3 kort att fungera
Henke
Postad 03 januari 2009 - 01:50
Slater
-
Slater
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Har du kört rebelsim innan? Då kör du 2.2 nu antar jag? Är det skillnad mot innan? Känns det vettigt att gå över till Yellowsn0w från rebelsim?
Postad 03 januari 2009 - 09:19
Unregistered20209
-
Unregistered20209
-
Användare
-
-
105 inlägg
[quote name='Slater' date='Jan 3 2009, 01:50 ' post='2240700'] Jag har inte inte använt några såna där kort innan utan jag har ringt lite med mitt telia kort, men det känns ju riktigt bra att äntlinen kunna låsa upp den
Postad 04 januari 2009 - 17:22
FredrikVBG
-
FredrikVBG
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hejsan!
Jag har precis jailbreakat min Iphone 3g 2.2/2.28 enligt "iclarified" guide.
Allt verkade gå enligt planen men nu får jag ingen kontakt med Telia, står (null)(null) på operatör.
I övrigt funkar den som den ska. Får kontakt med Itunes och Wifi, har även fått
in Cydia och Installer-ikonen.
Någon som har ngt förslag på vad jag missat?
// Fredrik
Edit.
Povade att låsa upp telefonen med hjäöp av yell0wsnow och efter några omstarter, in-ut med kort
samt flightmode så fick jag faktiskt telefonen att funka med mitt Comviq-kort.
Tyvärr får jag inte datatrafiken att funka men det går att ringa in/ut.
Det konstiga är att om jag ställer telefonen i 3G-läge så står det att Telia är leverantör när comviqkortet är i,
samtal in/ut funkar även här...
Blir till att testa mer...
// F
Redigerat av FredrikVBG, 04 januari 2009 - 20:09.
Postad 04 januari 2009 - 20:44
FredrikVBG
-
FredrikVBG
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Kan svara igen på mitt egna inlägg...
Efter att ha lagt in APN (internet.tele2.se) så funkar även datatrafiken med mitt Comiq 3G-kort.
Enda felet nu är att det står Telia istället för Comviq i 3G-mode, men det får jag väl leva med.
Hittils mycket nöjd med kvällen
// Fredrik
Redigerat av FredrikVBG, 04 januari 2009 - 20:46.
Postad 04 januari 2009 - 21:06
mefi
-
mefi
-
Användare
-
-
127 inlägg
Men ni som har Tele2, hur löser ni datatrafiken ekonomiskt? Blir det dyrt?
Postad 04 januari 2009 - 21:45
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Kan svara igen på mitt egna inlägg...
Efter att ha lagt in APN (internet.tele2.se) så funkar även datatrafiken med mitt Comiq 3G-kort. Enda felet nu är att det står Telia istället för Comviq i 3G-mode, men det får jag väl leva med.
Hittils mycket nöjd med kvällen
// Fredrik
Antar att det är för att Telia och Tele2 har samma 3g-nät.
Postad 04 januari 2009 - 23:48
FredrikVBG
-
FredrikVBG
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Men ni som har Tele2, hur löser ni datatrafiken ekonomiskt? Blir det dyrt?
Själv har jag ett tillägg på 39kr/mån som ger 1Gb/mån. Detta är på ett gammalt abbonemang, tror de har andra lösningar idag, // Fredrik Antar att det är för att Telia och Tele2 har samma 3g-nät.
Så kan det vara, står Sweden 3G under Inställningar/Operatör
Postad 05 januari 2009 - 02:47
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Så kan det vara, står Sweden 3G under Inställningar/Operatör
Stämmer mycket väl. Tycker du det är strörande finns det ett program i Cydia som ger dig möjligthet att välja vad som helst som "Operatörstext".
Postad 05 januari 2009 - 16:30
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Får kontakt med Itunes och Wifi, har även fått in Cydia och Installer-ikonen.
Ett litet tips också...använd inte Installer. De mjukvaror som finns där är inte riktigt lika "säkra" att köra i 2.x så det är Cydia som gäller. Tanken var väl att porta Installer till 2.x och jag är osäker på om de är 100% klara med det eller kanske t o m har lagt ner det då alla satsar på Cydia.
Postad 07 januari 2009 - 21:56
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Drog precis hem 0.9.6, fungerar klockrent med tele2, allt fungerar. Och nu kan man även starta om telefonen med tele2 kortet i och det fungerar direkt. Dvs nu är det som jag har telia fast tele2
Äntligen kan man slippa få 500:-/räkningar från telia som hos tele2 blir ungefär 129:-/mån. GÖTT
Postad 09 januari 2009 - 14:58
bele_75
-
bele_75
-
Användare
-
-
145 inlägg
Important***: Do not attempt these instructions for the 2.2 iPhone Firmware unless you don't care about a software unlock in the future. Using QuickPwn with the 2.2 iPhone Firmware could reduce your chances of being able to unlock the iPhone 3G. Samma länk som ovan, Men nu står det inte att det är någon fara att jailbreka om man vill låsa upp luren, Stämmer detta? Besök min webbsidaTack sam för svar
Redigerat av bele_75, 09 januari 2009 - 15:00.
Postad 09 januari 2009 - 15:14
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Important***: Do not attempt these instructions for the 2.2 iPhone Firmware unless you don't care about a software unlock in the future. Using QuickPwn with the 2.2 iPhone Firmware could reduce your chances of being able to unlock the iPhone 3G.
Samma länk som ovan, Men nu står det inte att det är någon fara att jailbreka om man vill låsa upp luren, Stämmer detta?
Besök min webbsida
Tack sam för svar
Det är riskfritt att jailbreaka, de värsta som kan hända är att du får lov att återställa telen i iTunes.
Postad 09 januari 2009 - 15:19
mefi
-
mefi
-
Användare
-
-
127 inlägg
Drog precis hem 0.9.6, fungerar klockrent med tele2, allt fungerar. Och nu kan man även starta om telefonen med tele2 kortet i och det fungerar direkt. Dvs nu är det som jag har telia fast tele2
Äntligen kan man slippa få 500:-/räkningar från telia som hos tele2 blir ungefär 129:-/mån. GÖTT
Vilket abonnemang har du? Hur mycket datatrafik tror du att du kommer använda i månaden?
Postad 09 januari 2009 - 15:23
bele_75
-
bele_75
-
Användare
-
-
145 inlägg
Det är riskfritt att jailbreaka, de värsta som kan hända är att du får lov att återställa telen i iTunes.
Tack för svaret, Jag gör ett försök!
Postad 12 januari 2009 - 19:13
cedricth91
-
cedricth91
-
Amatör
-
-
83 inlägg
hej allihoppa.
har presic jailbreakat min kära IPhone 3g med fw 2.2,
desvärre har jag nu stöt på ett problem den vägrar starta, när jag trycker på så dycker bara apple ikonen upp sen händer inget mer. har väntat ca 10 min sen restartat den genom home och avstängning knappen(vet inte vad den heter). nu har jag kollat/har den under uppsikt och efter ungefär 5 min blir skärmen svart i 2 sek sen dycker apple logan upp igen. är den ngn som vet vad som är felet lr håller den på med att intsallera ngt? jag använde QuickPwn.
grymt tacksam för svar. gråter inombords...
/cedric
Postad 12 januari 2009 - 20:16
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
hej allihoppa. har presic jailbreakat min kära IPhone 3g med fw 2.2, desvärre har jag nu stöt på ett problem den vägrar starta, när jag trycker på så dycker bara apple ikonen upp sen händer inget mer. har väntat ca 10 min sen restartat den genom home och avstängning knappen(vet inte vad den heter). nu har jag kollat/har den under uppsikt och efter ungefär 5 min blir skärmen svart i 2 sek sen dycker apple logan upp igen. är den ngn som vet vad som är felet lr håller den på med att intsallera ngt? jag använde QuickPwn. grymt tacksam för svar. gråter inombords...
/cedric
Låter konstigt... Återställ den i iTunes och försök igen, bara.
Postad 12 januari 2009 - 21:42
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
hej allihoppa. har presic jailbreakat min kära IPhone 3g med fw 2.2, desvärre har jag nu stöt på ett problem den vägrar starta, när jag trycker på så dycker bara apple ikonen upp sen händer inget mer. har väntat ca 10 min sen restartat den genom home och avstängning knappen(vet inte vad den heter). nu har jag kollat/har den under uppsikt och efter ungefär 5 min blir skärmen svart i 2 sek sen dycker apple logan upp igen. är den ngn som vet vad som är felet lr håller den på med att intsallera ngt? jag använde QuickPwn. grymt tacksam för svar. gråter inombords...
/cedric
Hade samma problem, felet jag gjorde var att inte återställa telefonen i itunes innan jag jailade.... Efter att jag gjort en återställning funkade det galant.
Postad 13 januari 2009 - 16:25
Slater
-
Slater
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Idag kör jag 2.1 och rebelsim. Funderar lite på om man skulle gå över till Yellowsn0w men funderar på om det är någon skillnad. Visst jag kan ju köra 2.2 istället som ska vara lite stabilare än 2.1. Det tar ju lite tid från det man startar iphonen med rebelsim tills dess den har hittat nätet, kanske går det snabbare med Yellowsn0w. Vad tror ni?
Sen har jag en fråga. När man är utomlands exempelvis i Danmark eller Tyskland. Hur gör man då för att välja vilken operatör man vill använda? Jag har 3 och om jag använder 3 i Danmark, kostar det samma som i Sverige, men om jag använder annan operatör blir det ju dyrt. När jag var i Danmark sist valde den själv lite hur som helst.
Om jag har kontakter och apps musik med mera uppbackat i Itunes är det väl lugnt att återställa telefonen helt? Däremot kör jag ju Jailbreak, hur backar jag upp de sakerna jag har där, exempelvis winterboard?
Postad 13 januari 2009 - 17:25
mefi
-
mefi
-
Användare
-
-
127 inlägg
Fungerar Yellowsn0w även som en jailbreaker, eller är det bara unlock?
Postad 13 januari 2009 - 22:54
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Du måste jailbreaka, innan du kan installera Yellowsn0w.
/J
Postad 14 januari 2009 - 01:14
mefi
-
mefi
-
Användare
-
-
127 inlägg
Åkej  då vet jag! Tackar
Postad 15 januari 2009 - 06:52
DaManne
-
DaManne
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej Skulle uppskatta lite hjälp.
Ska idag köpa en Iphone 3g förmodar att den då kommer med 2.2 fimware.
Skulle villja jailabreaka den jag bryr mig inte så mycket om att låsa upp till andra opretörer än Telia senare.
Alltså en telefon som redan har firmware 2.2 hur jailebrakar man den smidigast??
har läst om QuickPwn men jag har ju redan förmodligen 2.2 i min telefon? hur gör jag då?
finns det någon guide för: 3g---> 2.2 redan installerat ---> QuickPwv
Och vad ska man tänka på?
Tacksam för hjälp
Postad 15 januari 2009 - 18:32
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Hej Skulle uppskatta lite hjälp.
Ska idag köpa en Iphone 3g förmodar att den då kommer med 2.2 fimware.
Skulle villja jailabreaka den jag bryr mig inte så mycket om att låsa upp till andra opretörer än Telia senare.
Alltså en telefon som redan har firmware 2.2 hur jailebrakar man den smidigast?? har läst om QuickPwn men jag har ju redan förmodligen 2.2 i min telefon? hur gör jag då?
finns det någon guide för: 3g---> 2.2 redan installerat ---> QuickPwv
Och vad ska man tänka på?
Tacksam för hjälp http://www.iclarifie...x.php?enid=1881Följ den guiden så ska de nog gå bra, se bara till att ha gjort en backup innan. Har gjort de 3 gångar och funkat direkt alla:)
Postad 16 januari 2009 - 16:29
DaManne
-
DaManne
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Men varför ska jag köra en restore till ett firmware som jag redan har i telefonen? Jag har ju redan 2.2 (5G77)
Eller?? tänker jag fel?
Postad 17 januari 2009 - 12:10
v1qer
-
v1qer
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Här finns en bra tutorial hur man gör för att installera yellowsn0w som man ska installera efter att man har jailbreakat den. Lycka till! http://www.phonellama.com/
Postad 24 januari 2009 - 01:15
bele_75
-
bele_75
-
Användare
-
-
145 inlägg
http://www.iclarifie...x.php?enid=1881 Följ den guiden så ska de nog gå bra, se bara till att ha gjort en backup innan. Har gjort de 3 gångar och funkat direkt alla:)
Hej! Har följt denna guide och det funkar att jailbreaka, men nu till mitt problem  när jag har gjort allt som står och den startar om så har jag inget telenät, kan alltså inte ringa! Har 2.2 i telefonen och telia som operatör och vill fortsätta med det. Är det så att man måste installera yellowsnow för att kunna använda telefonen? Har jailbreakat telefonen när det var 2.1 och hade inga problem då. Vore tacksam för hjälp så jag kan använda min skönhet till fullo MVH
Postad 24 januari 2009 - 18:23
FredrikVBG
-
FredrikVBG
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej! Har följt denna guide och det funkar att jailbreaka, men nu till mitt problem när jag har gjort allt som står och den startar om så har jag inget telenät, kan alltså inte ringa! Har 2.2 i telefonen och telia som operatör och vill fortsätta med det.
Är det så att man måste installera yellowsnow för att kunna använda telefonen?
Har jailbreakat telefonen när det var 2.1 och hade inga problem då.
Vore tacksam för hjälp så jag kan använda min skönhet till fullo
MVH
Råkade ut för samma problem men iom att jag skulle köra Tele2 så forskade jag inte så mycket i det. Körde yellowsnow, efter så funkade både Telia och Tele2.
Postad 24 januari 2009 - 19:51
Lindhardsen
-
Lindhardsen
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Är det så att man måste installera yellowsnow för att kunna använda telefonen?
Har jailbreakat telefonen när det var 2.1 och hade inga problem då.
Vore tacksam för hjälp så jag kan använda min skönhet till fullo 
Nej, du behöver inte YellowSn0w om du skall köra Telia. Det låter helt enkelt osm att något har gått snett i Jailbreaken. Gör en Restore till 2.2, och kör QuickPWN på nytt, så fungerar det säkert!
Postad 25 januari 2009 - 19:51
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Hej, tänkte bara kolla om det är värt att jailbreakea iphonen, vad kan man göra för saker som är användbart?
hade jailbreakat den förut men sen uppdaterade jag den för att få lite piggare mobil:)
Postad 28 januari 2009 - 19:25
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Jag SSH'ar in i min iPhone för att leta reda på filerna för ett visst tema för Winterboard men jag hittar inte det!
Någon som har pejl på detta? Jag hittar en del av mina teman där de bör ligga (/private/var/mobile/Library/SummerBoard/Themes) men långt ifrån alla ligger där...var hittar jag resten? :S
Postad 29 januari 2009 - 02:08
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Jag SSH'ar in i min iPhone för att leta reda på filerna för ett visst tema för Winterboard men jag hittar inte det! 
Någon som har pejl på detta? Jag hittar en del av mina teman där de bör ligga (/private/var/mobile/Library/SummerBoard/Themes) men långt ifrån alla ligger där...var hittar jag resten? :S
Winterboard teman ska ligga under /library/themes/.
Postad 29 januari 2009 - 12:14
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Det beror tydligen på vilken firmware man använder. I min 2.1-telefon låg de under root/Library/Winterboard/Themes.
Postad 31 januari 2009 - 13:48
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
Finns det nåt program så man kan använda Iphone som modem till en laptop.
Postad 01 februari 2009 - 12:31
endumen
-
endumen
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Finns det nåt program så man kan använda Iphone som modem till en laptop.
PdaNet! finns gratis på Cydia.
Postad 02 februari 2009 - 05:39
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
PdaNet! finns gratis på Cydia.
PdaNet är inte gratis, 14 dagars trial. iPhoneModem är däremot gratis.
Postad 07 februari 2009 - 23:21
peppe eng
-
peppe eng
-
Användare
-
-
159 inlägg
En liten snabb grej bara... Om man har jailbreakat sin lur och vill göra en uppdatering med en ny custom .ipsw, då är det bara att återställa med den rakt av med denna, och inte behöva sätta den i DFU-läge?
Postad 09 februari 2009 - 22:56
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Okej. Vet att denna tråd gäller 3G versionen, men hoppas jag kan få hjälp här. Nu har jag länge länge funderat på att uppgradera min iPhone 2G som jag köpte via Blocket. Den var färdigupplåst och fixad när jag köpte den. Jag har version 1.1.4 installerad. Det som har hindrat mig i snart 1 år är att jag är så fruktansvärt nojjig att den ska brickas. Det jag vill är att uppgradera den från 1.1.4 till 2.2.1 och jailbreaka den. Har aldrig gjort något sådant tidigare. Men vad jag har förstått av att läsa i denna tråd så är det QuickPWN 2.2.5 som gäller? Jag kör Windows Vista 64bit. Har iTunes 8.0.2.20. Och om jag förstod allt rätt så sparas alla mina kontakter sms och sånt i iTunes? Men vad händer med program som SwirlyMMS som jag har installerad, och lite andra små spel. Kommer dessa att försvinna? Och visst sparas väl alla mina inställningar jag har i telefonen? Förlåt att jag låter lite nojjig, men vill inte bricka eller bli av med saker jag kanske inte kan få tillbaka. Är en total newbie när det gäller detta. Och min sista fråga. Följer Cydia med när man kör QuickPWN? För det är väl den som man laddar ner div. applikationer med? Typ som jag har nu så kör jag med Installer. Hoppas att det är någon vänlig själ som är villig att hjälpa mig. Har läst runt nätet om att uppgradera i många nätter nu, men tänkt att göra allvar av saken nu. Tack på förhand.
/Jonny
Postad 10 februari 2009 - 21:04
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Snälla någon. Vägrar testa detta om jag inte får det bekräftat om jag har förstått detta rätt? Räcker det med att jag följer den här guiden eller? http://www.iclarifie...x.php?enid=1880Alltså, har en jailbreakad och upplåst iPhone 2G 8GB med 1.1.4 och vill upgradera till 2.2.1 så att den blir upplåst och jailbreakad.
Redigerat av Electrified, 10 februari 2009 - 21:05.
Postad 10 februari 2009 - 22:19
v1qer
-
v1qer
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Snälla någon. Vägrar testa detta om jag inte får det bekräftat om jag har förstått detta rätt? Räcker det med att jag följer den här guiden eller? http://www.iclarifie...x.php?enid=1880 Alltså, har en jailbreakad och upplåst iPhone 2G 8GB med 1.1.4 och vill upgradera till 2.2.1 så att den blir upplåst och jailbreakad.
Vet du inte hur du ska göra finns det en massa filmklipp på youtube och google. Här är ett exempel med videoklipp och detaljerad beskrivning på hur man gör. http://www.phonellam...ne-3g-with.htmlhttp://www.phonellam...e-3g-using.htmlProceduren är samma för 2G och 3G. Se till att ladda hem den senaste versionen av QuickPwn (2.2.5) och iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw så är det bara tuta och köra  lycka till!
Postad 10 februari 2009 - 22:23
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Vet du inte hur du ska göra finns det en massa filmklipp på youtube och google. Här är ett exempel med videoklipp och detaljerad beskrivning på hur man gör. http://www.phonellam...ne-3g-with.html http://www.phonellam...e-3g-using.html Proceduren är samma för 2G och 3G. Se till att ladda hem den senaste versionen av QuickPwn (2.2.5) och iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw så är det bara tuta och köra lycka till!
Okej. Tack. Men klippen du länka till gällde 3G varianten. Men det kanske inte är någon skillnad. Jo det är examt samma filer som du skriver som iClarified har i sin guide. Så jag antar att det stämmer då. Aja, nu tänker jag fanimej chansa och se om det går vägen. Det finns väl inte chans att man kan bricka den va? Utan det går alltid att göra om ifall något skulle gå snett? Okej. Here goes..... :S (lite nervös)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|