Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem DTR 94250 HD

834 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sagemcom DTR 94250 HD 250GB (Digitalboxar) 1 6.249998 (27) Inga priser

Postad 05 February 2009 - 19:32

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Johu: Jag ringde precis, och då kostade den 995:-, Vart har du sett 795:- ?

Sen så undrar jag om den kan driva 5V antenner eller om man måste ha ström till dem separat? Vet någon det/Kan testa?

Hej!
Ja man kan aktivera ström till antennen.

MVH
Niklas

Postad 05 February 2009 - 19:33

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
halloj

Jag är ganska sugen på denna box, har en sagem pvr 6280 idag som jag tycker fungerar ok. Hänger sig ibland och är känslig för signal störningar men ändå ok överlag.

Frågan är om det är någon av er som köpt nya sagem boxen som bytt upp sig från just 62serien och kan rekomendera detta lr ej.

Jag har i vilket fall som helst tänkt vänta ut att ny sw´n kommer och lyssna av era kommentarer

Postad 05 February 2009 - 19:35

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hej!
När jag beställde boxen så kostade den 995:- sen fick man även tre månader garatis abonemang, det var för ca tre veckor sedan. Verkar konstigt att man få olika priser av boxer.

Postad 05 February 2009 - 19:52

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Alla verkar beställa över nätet/kundtjänst, är det ingen som hämtar i butik?
Har ringt runt lite men ingen verkar ha denna boxen på lager iaf. =(

Postad 06 February 2009 - 08:34

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Denna tråden kan snart döpas om till "Pris jakt". :D
Finns det ingen som har lite smarta tips & triks för denna Box.

Postad 06 February 2009 - 16:20

Orabidoo
  • Orabidoo
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Fått min box. Tycker att bilden fick mycket rött i sig, några tips om inställningar i själva boxen? Har fipplat med TV-inställningarna, men får inte riktigt till det.

Postad 06 February 2009 - 17:11

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Fått min box. Tycker att bilden fick mycket rött i sig, några tips om inställningar i själva boxen? Har fipplat med TV-inställningarna, men får inte riktigt till det.

Kör du scart eller HDMI?

Postad 06 February 2009 - 17:56

Orabidoo
  • Orabidoo
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Kör du scart eller HDMI?

HDMI direkt till plasman.

Postad 06 February 2009 - 20:22

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

HDMI direkt till plasman.

Prova att byt "HDMI Color Space" till "YCbCr" under "Bildinställningar", gav en mer naturlig färgton tycker jag...

Postad 06 February 2009 - 20:38

Orabidoo
  • Orabidoo
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Ok. Tack!

Själv tycker jag att det är betydligt bättre bild att köra på 576P jämfört med 720P/1080i. Har en HD ready plasma.

Postad 06 February 2009 - 20:48

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Ok. Tack!

Själv tycker jag att det är betydligt bättre bild att köra på 576P jämfört med 720P/1080i. Har en HD ready plasma.

Jag labbade en hel den med det där, jag tycker nog att 720P eller 1080i kvittade, men att det gav en betydligt bättre bild än 576P.
Jag har en Samsung LCD och är väldigt nöjd med bilden, riktigt skarp och fin...

Postad 06 February 2009 - 22:26

Orabidoo
  • Orabidoo
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Jag labbade en hel den med det där, jag tycker nog att 720P eller 1080i kvittade, men att det gav en betydligt bättre bild än 576P.
Jag har en Samsung LCD och är väldigt nöjd med bilden, riktigt skarp och fin...

Full HD eller HD ready?

Postad 07 February 2009 - 12:02

hojtala
  • hojtala
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Har varit bortkopplad et ttag nu, men har någon hört nå't om när en ny programvaruversion kommer. Början av 2009 är ju ganska oprecist. Jag vill kunna komma åt media-filer g-d-i!!

Postad 07 February 2009 - 12:10

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Är det någon som har haft problem med att den stänger ner sig ibland?
Min första blev utbytt och jag fick en ny igår men den stänger ner sig inte lika ofta som den andra medn har hänt 2-3 gånger.
Kan det bero på att det är lita svag signal, jag tycker inte det borde spela någon roll.
Käns jobbigt att skicka in denna också, lita otroligt att det skulla vara samma fel på 2 boxar. Skulle nog behövas en mjukvaruupgradering för att få det att fungera.

/Joakim

Postad 07 February 2009 - 13:50

dekagon
  • dekagon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Min första blev utbytt och jag fick en ny igår men den stänger ner sig inte lika ofta som den andra medn har hänt 2-3 gånger.
Kan det bero på att det är lita svag signal, jag tycker inte det borde spela någon roll.
Käns jobbigt att skicka in denna också, lita otroligt att det skulla vara samma fel på 2 boxar. Skulle nog behövas en mjukvaruupgradering för att få det att fungera.

/Joakim

Jag har ALDRIG märkt att den stänger ner sig. Vi använder vår box väldigt många timmar varje dag då min sambo är mammaledig ;-)

Postad 07 February 2009 - 22:22

stealsky
  • stealsky
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är det någon som märkt att boxen är gnällig på mottagningen, får hela tiden blockig bild och jitter i ljudet på kvällarna, nu precis gick det inte ens att titta på tvn.

Men vår gamla box en sagem itd-75 så var det absolut inga problem, tom provat ikväll att koppla in den för att se om det var "normala" störningar, men när jag satte in den var bilden klockren inte en enda gång uppkom de symptom som uppträder med nya boxen.

Jag har 98% på signalkvalite och 81% i signalstyrkan.
Har även provat att lägga på en dämpare och justera ner signalstyrkan ända till 38% och då blev det bättre vilket jag finner mycket konstigt, mätaren var gul när det var som bäst, hur kan detta komma sig?

Kontrollerade även med gamla boxen och där var samma värden som den gamla boxen.

Så nu har gamla itd-75 kopplats in, går inte att ha en box som hackar hela tiden.

Någon som har något tips?

Postad 07 February 2009 - 22:45

milton59
  • milton59
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Är det någon som märkt att boxen är gnällig på mottagningen, får hela tiden blockig bild och jitter i ljudet på kvällarna, nu precis gick det inte ens att titta på tvn.

Men vår gamla box en sagem itd-75 så var det absolut inga problem, tom provat ikväll att koppla in den för att se om det var "normala" störningar, men när jag satte in den var bilden klockren inte en enda gång uppkom de symptom som uppträder med nya boxen.

Jag har 98% på signalkvalite och 81% i signalstyrkan.
Har även provat att lägga på en dämpare och justera ner signalstyrkan ända till 38% och då blev det bättre vilket jag finner mycket konstigt, mätaren var gul när det var som bäst, hur kan detta komma sig?

Kontrollerade även med gamla boxen och där var samma värden som den gamla boxen.

Så nu har gamla itd-75 kopplats in, går inte att ha en box som hackar hela tiden.

Någon som har något tips?

Du kanske bör kolla upp antennen? Krävs möjligen en typ gitterantenn om du har stark signal som studsar omkring däruppe och ger störningar.

Postad 07 February 2009 - 23:39

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

/Joakim

Värme. Den är känslig för värme. Hade min ovanpå X-box 360. Flyttade och det har inte hänt sedan dess...

Postad 08 February 2009 - 11:17

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Min box står helt öppet och ensam. Ett annat problem som dom skulle ordna var att när jag spelar in en film via guiden och inställning program så får jag inte en fil utan i detta fall 6 st bitar allt från 2min till 40 min.
Får ringa supporten imorgon

Kom på en sak, kan det vara så att den fungerar dåligt med smart wii kortet?
Är det kortet känsligt för störningar från sändaren?

/Joakim

Redigerat av dorner, 08 February 2009 - 13:42.

Postad 08 February 2009 - 15:11

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Min box står helt öppet och ensam. Ett annat problem som dom skulle ordna var att när jag spelar in en film via guiden och inställning program så får jag inte en fil utan i detta fall 6 st bitar allt från 2min till 40 min.
Får ringa supporten imorgon

Kom på en sak, kan det vara så att den fungerar dåligt med smart wii kortet?
Är det kortet känsligt för störningar från sändaren?

/Joakim

Jag satte min på två trälister (2cm) ovanför X-boxen samt att vi har ca 20 grader - jämn temperatur då veden tog slut. Skämt åsido - när jag eldar på i brasan kan det bli 24-25 grader ibland och det var då det hände. Smartwi har jag kört med hela tiden - funkar perfekt. Dock ska du nog inte nämna Smartwi i samband med support... :D
Har inte haft splittade inspelningar - men väl missade, men det beror med stor säkerhet på att EPG missar inspelningar på vissa kanaler.

Postad 08 February 2009 - 15:18

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Hej!
Hur gör man för att ställa ner signalstyrkan..... den visar rött och är på 98%. Har provat att skruva på filtret vid atennen, men det hjälper inte.

Postad 08 February 2009 - 17:19

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Ok
Ska skaffa en ny antenn se om jag får upp signalstyrken ligger runt 40 nu och kvaliten upp mot 90

/Joakim

Redigerat av dorner, 08 February 2009 - 19:08.

Postad 08 February 2009 - 19:54

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hej!
Hur gör man för att ställa ner signalstyrkan..... den visar rött och är på 98%. Har provat att skruva på filtret vid atennen, men det hjälper inte.

Du måste sätt in någon typ av dämpare på antenn kablen. Jag satte en vanlig splitter i mellan (från Biltema art 24-006) men använder bara den ena utgången. Den dämpar 3,5dB och det sänkte signalstyrkan från 94-98 till 80-85% (= konstant grön stabel).

Postad 08 February 2009 - 20:00

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Läge för lite beröm!
Jag har jätte strul med min Box. Den hänger sig vid "fram spolning" av in spelat program, den krachar vid vid inspelning och värst av allt den raderade allt jag hade spelat in när jag tryckte på List knappen utan några frågor. ;) Jag har varit i kontakt med Boxer men blev hänvisad till Sagems Support, och det är här berömet kommer in, jag förklarade minna problem och fick som svar -" så skall det inte vara. Är det OK om vi skickar dig en ny box så tar vi och sänder din till Frankrike så får dom analysera vad som har hänt".
Tänk om alla support avdelningar kunnde aggera så här.

Återkommer när den nya Boxen har anlänt.

Nu har den kommit och även blivit installerad. Den nya har ett nytt utseende i fronten men annars verkar vara det samma. Bliden blev betydligt bättre trots att jag kör med scart. Vi får se vad det blir av det när det gott en tid.

Postad 09 February 2009 - 08:29

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken som är den senaste mjukvaran. Och var man hittar updateringar

Postad 09 February 2009 - 09:39

hojtala
  • hojtala
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Någon som vet vilken som är den senaste mjukvaran. Och var man hittar updateringar

I konktakter med Sagems support säger dem att uppdatering till boxen som aktiverar USB porten och media menyn är på gång. Inget exakt datum finns. "Men det ska inte dröja så länge."

Programvaruuppdateringens framtid är alltså höljd i dunkel.

Redigerat av hojtala, 09 February 2009 - 09:41.

Postad 09 February 2009 - 11:13

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
har precis köpt denna boxen och är nöjd så här långt. Får dock inte upp några program i EPG:n på TV3 och Kanal5. Tror alla andra fungerar. Vad kan detta bero på? Har 98% kvalitet och 45-49% styrka på antennen.

Postad 09 February 2009 - 11:22

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Ok
Börjar mistänka att problemet med att den stänger ner sig har med Smartwi att göra, möjligen att det har med antenn signalen att göra.
Men igår provade jag att spela in ett program utan kortet i och då fungerade det som det skulle när jag sedan stoppade i kortet så stängde den ner efter ett tag. Skall se nu när jag kommer hem hur det gick med inspelningarna med kortet i

Postad 09 February 2009 - 12:38

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Ok
Börjar mistänka att problemet med att den stänger ner sig har med Smartwi att göra, möjligen att det har med antenn signalen att göra.
Men igår provade jag att spela in ett program utan kortet i och då fungerade det som det skulle när jag sedan stoppade i kortet så stängde den ner efter ett tag. Skall se nu när jag kommer hem hur det gick med inspelningarna med kortet i

Har kört med SmartWi ganska länge nu i boxen, inga problem med nedstängningar eller annat...
Jag har dock bra signal på antennen...

Redigerat av fragge, 09 February 2009 - 12:40.

Postad 10 February 2009 - 21:47

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Ingen mer än jag som har problem med att EPG:n inte visar programmen på vissa kanaler? Har helt blanka rader på TV3, Kanal5 och Canal+ kanalerna. På de andra kanalerna funkar det bra och visar alla program.
Någon som har någon aning vad detta beror på? Kan det vara att min signalstyrka endast ligger på 45-49%, kvaliteten är på 98%.
Tacksam för alla svar och synpunkter.

Postad 10 February 2009 - 23:22

Teppatoppen
  • Teppatoppen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Testa att göra om kanalsökningen. Det löste problemet för mig.

Postad 11 February 2009 - 07:16

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Ingen mer än jag som har problem med att EPG:n inte visar programmen på vissa kanaler? Har helt blanka rader på TV3, Kanal5 och Canal+ kanalerna. På de andra kanalerna funkar det bra och visar alla program.
Någon som har någon aning vad detta beror på? Kan det vara att min signalstyrka endast ligger på 45-49%, kvaliteten är på 98%.
Tacksam för alla svar och synpunkter.

Kolla även så att du inte får in signaler från olika sändare, så att en eller några muxar ligger på en anna sändare, det brukar kunna strula till det...
Kolla på Teracom.se så ser du vilka frekvenser som dom olika muxarna ligger på på din närmaste sändare...

Postad 11 February 2009 - 21:32

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Tack för tipsen! Gjorde en ny kanalsökning och nu har jag EPG på alla mina kanaler! :)
Tack o bock!

Postad 12 February 2009 - 08:22

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Nu är min box beställd! Får vi se om man får in några kanaler. HAr en kabel upp till gamla parabolen som jag tänkte använda och koppla på en Digiality antenn på och sen boxer boxen i källaren. Men vet inte om 5V uttaget klarar att ge antennen power då kabeln är 20M

Postad 12 February 2009 - 08:31

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Nu är min box beställd! Får vi se om man får in några kanaler. HAr en kabel upp till gamla parabolen som jag tänkte använda och koppla på en Digiality antenn på och sen boxer boxen i källaren. Men vet inte om 5V uttaget klarar att ge antennen power då kabeln är 20M

Det skall inte vara nåt problem, det blir inte något spänningsbortfall att tala om på 20m

Postad 12 February 2009 - 09:30

Teppatoppen
  • Teppatoppen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu åker boxen på service... Inspelningen lägger fortfarande ner lite slumpmässigt.
Märkte en grej när jag kopplade ur boxen och körde TVns (Samsung LE40F86) interna tuner.
Bilden blev otroligt mycket bättre. Är det nån annan som tänkt på det? Det är väldigt bleka färger med boxen jämfört med TVns tuner.

Postad 12 February 2009 - 09:47

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Nu åker boxen på service... Inspelningen lägger fortfarande ner lite slumpmässigt.
Märkte en grej när jag kopplade ur boxen och körde TVns (Samsung LE40F86) interna tuner.
Bilden blev otroligt mycket bättre. Är det nån annan som tänkt på det? Det är väldigt bleka färger med boxen jämfört med TVns tuner.

Prova att byt "HDMI Color Space" till "YCbCr" under "Bildinställningar", gav en mer naturlig färgton tycker jag...
Har en Samsung LCD jag oxo...

Postad 12 February 2009 - 11:47

Teppatoppen
  • Teppatoppen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har en Samsung LCD jag oxo...

Har testat det. Det blir lite bättre svärta. Fast fortfarande inte som med den inbyggda tycker jag.

Postad 13 February 2009 - 17:20

Unregistereda0b4a395
  • Unregistereda0b4a395
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Hej

Får man sälja saker på detta forum? =)

Jag förnyade mitt abbonemang och tog en sånhär låda. Har dock kommit på jag ska bygga en HTPC istället.

Är det någon som är intresserad att köpa min?
Jag kan sälja den till bra pris. Och kartongen är inte ens öppnad! Allt är brand new. Kvitto från boxer och 2 års garanti ingår också.

PM:a mig isf

MVh
Johan

Postad 13 February 2009 - 19:54

mackan369
  • mackan369
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det har nämnts tidigare men är det någon som har fått ett nytt svar av Sagem när den nya uppdateringen kommer??

Postad 15 February 2009 - 10:46

gudas
  • gudas
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag längtar också på uppdateringen som gör det möjligt att spara inspelningar på externt minne. Vilket format blir det på filen tro?

Är det en fenomenet att time-shift avbryts (man hoppar till live) när en inspelning startar en bugg?

Postad 15 February 2009 - 19:19

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Är det någon som anväder denna box tillsammans med ett SmartWII kort?
Funkar det?
Några problem? mm mm

Postad 15 February 2009 - 19:23

mackan369
  • mackan369
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det var någon som sa på ett forum att när usb-porten fungerar så skulle det vara möjligt att föra över filmer till datorn för att sedan bränna över till dvd.
Stämmer det eller inte? Det borde ju vara ett skyddat filformat.

Postad 15 February 2009 - 21:15

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Funkar det?
Några problem? mm mm

Jag har kört det någon vecka och det fungerar bra.

/J

Postad 16 February 2009 - 10:20

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Funkar det?
Några problem? mm mm

V.v. läs forumtråden först så slipper vi samma fråga för fjärde gången...

Postad 16 February 2009 - 11:00

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Jag längtar också på uppdateringen som gör det möjligt att spara inspelningar på externt minne. Vilket format blir det på filen tro?

Är det en fenomenet att time-shift avbryts (man hoppar till live) när en inspelning startar en bugg?

Känd bugg. Om du har en timeshift i gång på samma kanal som timerinspelningen börjar spela in avslutas din timeshift och helt plötsligt sitter du och kollar live.

Postad 16 February 2009 - 18:23

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
ringde nyss till boxers kundtjänst för att beställa boxen, skulle få den till 795kr allt bra så långt. MEN jag var även tvungen att gå upp i abb till MAX (har mix idag). Fick inte köpa sagem boxen om jag inte gick upp till max abb, ville jag förlänge mitt vanliga mix abb så va det topfield boxen som gällde. suck får väl ringa igen imorgon för enligt deras web så ska man kunna beställa sagem boxen med mix osså ...
http://www.boxer.se/?page=1638

Postad 16 February 2009 - 18:29

Gus-
  • Gus-
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

ringde nyss till boxers kundtjänst för att beställa boxen, skulle få den till 795kr allt bra så långt. MEN jag var även tvungen att gå upp i abb till MAX (har mix idag). Fick inte köpa sagem boxen om jag inte gick upp till max abb, ville jag förlänge mitt vanliga mix abb så va det topfield boxen som gällde. suck får väl ringa igen imorgon för enligt deras web så ska man kunna beställa sagem boxen med mix osså ...
http://www.boxer.se/?page=1638

herrelol vikken kundtjänst ... ringde igen, fick först svar att den inte fanns kvar överhuvudtaget ... fick dröja kvar typ 2min sen va det inga problem alls, 995kr 24mån förläng mix precis som enligt deras web, känns stabilt undra vad jag får ...

Postad 17 February 2009 - 08:24

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

V.v. läs forumtråden först så slipper vi samma fråga för fjärde gången...

Jo jag har läst tråden MEN inte någon har sagt om några problem (förutom små placerings beskymer). :blink:
De finns däremot dom som har stora problem tillsammans med SmartWii och andra boxar så det kan vara på sin plats att fråga om erfarenheter

Postad 17 February 2009 - 08:45

fragge
  • fragge
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Jo jag har läst tråden MEN inte någon har sagt om några problem (förutom små placerings beskymer). ;)
De finns däremot dom som har stora problem tillsammans med SmartWii och andra boxar så det kan vara på sin plats att fråga om erfarenheter

Jag har åtminstonde svarat i två inlägg att SmartWii fungerar perfekt, inga problem...
Samma sak har rapporterats av flera andra.
Om du läser på SmartWii forumet så kommer du att hitta samma information.
Så då kan man ju gissa sig till att det bara är att slå till på en SmartWii.

Jag är ledsen om jag låter grinig men det är mycket vanligt att folk inte tar sig tid att läsa en tråd utan bara ställer sin fråga, trots att den redan har besvarats tidigare, det tillför inget...(på samma sätt som det här inlägget inte tillför något :blink: )

Redigerat av fragge, 17 February 2009 - 09:58.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.