Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser

1053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 december 2008 - 09:36

sealc
  • sealc
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Rörandes alla identiska mailsvar så är det säkert så att de har ett Call Center-kontrakt som just i detta nu undrar lika mycket som oss. De har säkert bara fått besked om att svara som de gör. Samma sak gäller makuleringarna. De lär ju bara makulera ordrarna på ren rutin då de säkert inte har en susning om varför de dyker upp.

Det tragikomiska är ju om det är så här och Call Centret inte får sina pengar. Då blir det inga svar på mail heller :)

Redigerat av sealc, 11 december 2008 - 09:36.

Postad 11 december 2008 - 11:15

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0
Tyvärr känns uppläget ganska likt E-outlet som härjade inför fjolårets julhandel, om än lite mer proffsigt med en verksamhet som funnits åtminstone sedan 2007 och utan att lyckas bluffa till sig annonsplatser.

Otroligt bra priser strax innan jul, endast förhandsbetalning, ett ovetande call-center som tar emot samtal/mejl, förhalade leveranser, företaget registrerat endast på en postbox i Stockholmsområdet, det "gamla" företaget innan relativt nytt namnbyte (Hifi Sat resp. foryourhome) har kopplingar till Malmöområdet,...om de "nya ägarna" är de samma/har samma bakgrund är dock inte klarlagt.

http://www.dn.se/DNe...ousRenderType=6

Men återigen, det är ingen som blivit lurad ännu, men varningstecknen bör tas upp redan nu.

EDIT: För bättre balans i mitt inlägg.
Samtidigt kan det också bara handla om att Kamereaexperten, som är ett mindre webbföretag, tog sig vatten över huvudet då de försökte satsa offensivt inför årets julhandel utan att ha varor i lager och istället "hoppas" att hinna leverera allteftersom.

Att vara billigast på t ex prisjakt.se med många populära produkter inför julen ger bevisligen mååååånga nya kunder/beställningar. :)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 11 december 2008 - 12:10.

Postad 11 december 2008 - 12:29

Unregistered1571
  • Unregistered1571
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Såg på Pricerunner att Kameraexperten fått tre-fyra nya recensioner, alla med höga betyg. Samtidigt har totala antalet recensioner gått från 994 - 1014 st. Verkar ju inte stämma riktigt?
Är det så att endast positiva betyg visas på pricerunner?

Fick själv ett mail från Pricetunner om utvärdering av Kameraexperten, skrev mest negativa saker, den utvärderingen/recensionen går inte att hitta....

Postad 11 december 2008 - 13:01

cristopherj
  • cristopherj
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
såg på; http://www.tbg.nu/news_show/108382/245 att någon verkar ha fått levererat, dock är han anonym så kanske är kameraexperten himself?

min order ligger kvar och igår fick jag ett mail att jag ska ha min order senast fredag och får ett minneskort som kompensation, har dock inte fått något kolliID än.. kanske skjuts upp för 4e gången

Redigerat av cristopherj, 11 december 2008 - 13:03.

Postad 11 december 2008 - 13:53

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Nu har de börjat med "automatsvar" som kommer efter ca 16 timmar efter att man mailat till dem:

"Vi har mottagit ditt meddelande och återkommer inom 12-24 timmar.
Med vänliga hälsningar / Kundtjänst

Box 1464
171 28 Solna
[email protected]"

Postad 11 december 2008 - 13:56

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Verkar iaf som dom är seriösa eller försöker rädda företaget.
Fick just samma svar men tror inte det är ett automatsvar, då skulle det komma direkt.

Vi har mottagit ditt meddelande och återkommer inom 12-24 timmar.

Box 1464
171 28 Solna
[email protected]

Postad 11 december 2008 - 13:59

magton
  • magton
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Här kommer en till.
Gjorde en beställning 1:a dec på ett Nikon D90 Kamerahus 7.999 kr, kortbetalning...varan skulle finnas i lager :) sen fick jag order bekräftelsen där dom sa att det skulle ta 3-9dagar. men ännu inget från dom så jag mailade dom igår...inget svar...och idag igen...nu 2 timmar senare fick jag svaret
--------------------------------------
Vi har mottagit ditt meddelande och återkommer inom 12-24 timmar.

Box 1464
171 28 Solna
[email protected]
--------------------------------------

Pga av detta och efter ha läst hela den här tråden så har jag valt att makulera ordern...ska bli intressant att se om man får nåt svar och pengarna tillbaka...verkar juh trots allt som man får pengarna tillbaks...i värsta fall är det bra att man har en skicklig jurist i familjen...sen har vi samma bank som dom (handelsbaken) om jag minns rätt från tråden...ska bli intressant återkommer med mer info eftersom.

/Magnus

Postad 11 december 2008 - 13:59

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Nu har de börjat med "automatsvar" som kommer efter ca 16 timmar efter att man mailat till dem:

"Vi har mottagit ditt meddelande och återkommer inom 12-24 timmar.

Box 1464
171 28 Solna
[email protected]"

Jag har fått samma svar av kameraexperten, kanske 5 timmar efter att jag mailat dem.

Postad 11 december 2008 - 14:16

Lindroth
  • Lindroth
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har fått samma svar av kameraexperten, kanske 5 timmar efter att jag mailat dem.

Även jag har fått detta svar idag.

Postad 11 december 2008 - 14:31

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hej Jag beställde en LG50PG7000 TV för att de hade bästa pris. Har handlat mycket via nätet så jag blev konfunderad när jag såg hur deras rutiner funkar. Jag förskottsbetalade 14999 kr och tänkte att det kommer ett sms med kolli ID om ett par dar. Men det verkar det ju inte göra, annars har mailkonversationen funkat hyfsat, snabba svar. Hittade detta forum och inser nu att Kameraexperten inte är en firma som jag förväntade mig.

Ringde till dom idag och fick talsvar om att försöka igen på en stund, femte gången kom jag in i kön -till slut svarade en Anders (det ekade i bakgrunden) En stund innan hade jag skickat ett mail med begäran om att få annullera min beställning. När jag pratade med Anders bestämde jag mig för att ändå fullfölja ordern.

Han frågade efter ordernr och sa efter ett tag - den finns i plocklistan och levereras i mitten av nästa vecka.
Bad honom ringa upp när det var klart med leveransen och när de på ekonomiavdelningen plockat bort min annullering. Kände mig trygg för ett tag men forsatte att spana på nätet och hittade mer konstigheter och bestämde mig att slutligen att annullera i allafall.
Plötsligt ringer min mobil - det är från Kameraexperten tyckte han sa att han hette Kjell.

Nu bad jag att få annullera min order. Han bad mig skicka ett mail till: [email protected] med uppgift om kontonr och ordernr så skulle de återbetala pengarna i mitten av nästa vecka.

Ja då får man väl se då. Törs inte beställa en tv från annan leverantör förrän jag ser att pengarna återbetalats. Ber att få återkomma till detta forum med info om hur det går.

Redigerat av Ö-kalix, 11 december 2008 - 15:12.

Postad 11 december 2008 - 15:09

cOrMiN
  • cOrMiN
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag beställde en GPS från kameraexperten.se den 4/12, har inte fått kolli-id ännu (har skickat ett mail om det, men än så länge bara fått "svar-om-tolv-till-tjugofyra-timmar-meddelandet"). Däremot fick jag en orderbekräftelse ganska omgående efter lagd order, något som inte verkar vara normen om man läser i denna tråd. Har inte makulerat min order ännu.

Hittade detta på PriceRunners forum, rep. för PriceRunner som svarar angående Kameraexperten:
http://forum.priceru...h...59&tstart=0

"De har kontaktat oss och meddelat att de har personalbrist och har svårt att att hinna med alla mail och telefonsamtal men räknar med att allt ska flyta på som vanligt från och med FREDAG.
De hälsar att då de automatiska orderbekräftelserna inte fungerar försöker de göra detta manuellt så fort de kan, detsamma gäller leveranser."

samt

"Den informationen jag har fått är att den att de har satt in extra personal och förväntar sig att det ska rulla på igen nu imorgon."

"Imorgon" är alltså 12/12.

Redigerat av cOrMiN, 11 december 2008 - 15:13.

Postad 11 december 2008 - 15:21

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

*KLIPP*
Hittade detta på PriceRunners forum, rep. för PriceRunner som svarar angående Kameraexperten:
*KLIPP*

Mycket intressant.

Postad 11 december 2008 - 15:32

alexnetbus
  • alexnetbus
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Sjukt att folk inte lärt sig att läsa alla trådarna ordentligt innan de lägger en beställning.

Kan det vara så att de sparar visa kort nr etc. på något sätt, även i det fall
de använder sig utav en betalningsleverantör (Auriga ePayment)?
Kanske har de något skript som automatiskt spara all info. precis innan
infot skickas vidare till Auriga?

Man börjar undra....

Postad 11 december 2008 - 16:07

curryvontonic
  • curryvontonic
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Va sjukt att de inte går ut med att de har problem, de kommer ju att förlora en hel del kunder iom detta (om de nu planerar att finnas kvar. Kanske lurar de bara folk innan konkursen). Jag har nu makulerat min order (två veckor gammal) då jag inte tror att jag kommer att få varan innan jul... Hoppas bara att jag får tillbaka pengarna!
Hoppas det går bra för er andra!

Postad 11 december 2008 - 16:29

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Är det några som fått några leveranser påbörjade idag?

Postad 11 december 2008 - 16:57

cOrMiN
  • cOrMiN
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Äh, ärligt talat: nu struntar jag i kameraexperten, bluff eller ej. Skickade en avbeställning nu och hoppas att jag som många andra får pengar tillbaka snart. Jag köper GPS:en dyrare någon annanstans och så får det väl vara.

Postad 11 december 2008 - 17:14

sealc
  • sealc
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ville bara avsluta med att jag idag fick mina pengar tillbaka. Makulerade i tisdagsförmiddag. Så till er som gjort detsamma är nog förutsättningarna stora för att ni får tillbaks era också!

Postad 11 december 2008 - 18:10

Unregistereda9d807c5
  • Unregistereda9d807c5
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ville bara avsluta med att jag idag fick mina pengar tillbaka. Makulerade i tisdagsförmiddag. Så till er som gjort detsamma är nog förutsättningarna stora för att ni får tillbaks era också!

Makulerade själv i tisdagseftermiddag. Har inte fått några pengar. Har Handelsbanken (använt VISA)

Postad 11 december 2008 - 18:19

Jonve
  • Jonve
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag beställde en Ipod Classic därifrån den 30/11, fick kvitto på beställningen men något mer hände inte! Så jag mejöade dom i Måndags o frågade efter Kolli-id och fick svar ganska snabbt att den kom automatiskt då varan lämnade dom! Inget mer sedan dess, tills igår så mejlade jag om var mitt paket var någonstans! Inget svar då! Så efter ha spontan-sökt på Flashback så kom det upp en tråd som även var länkad hit! Så jag har läst denna tråd och insett att hoppet är ute! Så jag har även makulerat min order nu ikväll med ett krav på att pengarna ska vara på mitt konto inom 24h annars blir det rättsig påföljder! Jag som hade sett framemot att få ha Ipoden på planet då jag drar till Thailand på söndag! jefla skit

Postad 11 december 2008 - 18:32

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ja, ja känner mig säkrare...har dessutom snackat med Konsumentvägledaren i min komun..o hon, luskade reda på en del, o sa att alla papper o ekonomi va i GOD ordning..inga som helst bekymmer..tråkigt för butiken, o oss som hamnat i klämm, när inte varor kan levereras som utsatt tid.

vi håller tummarna..dessutom kommer det omdömmen från PR

Postad 11 december 2008 - 19:11

JAL
  • JAL
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag har liksom många med mig blivit rejält blåsta.

Som sveriges enda seriösa prisjämförelsesite bör Prisjakt omgående varna för KameraExperten efter de senaste dagarna så att inte fler blir blåsta. Den tidigare seriösa KameraExperten blev uppköpt p.g.a. sina goda omdömen på prisjakt och pricrunner varefter de nuvarande ägarna har ett enda syfte, blåsa folk!

Nästa alla priser från KameraExperten sänkte radikalt den 29/11 och många helt nya produkter dök också upp den 29/11, kolla själva. Man går ut med en leveranstid på upp till nio dagar så att man hinner få beställningar 9 dagar under årets mest hektiska tid plus några dagar till innan de dåliga omdömerna kommer. De enda Prisjakt kan gör att att omeddelbart ta bort KameraExperten från sina listor.

Genom att agera på detta sättet så kan man dra in betydligt mer pengar än ett stort värdetransportrån ger. Straffskalan är väldigt mild och risken att bli fast om man andänder målvakter är liten.

Så tyvärr får alla vi på prisjakt och alla andra så oss rejält blåsta.

Prisjakt måste ckså införa prisanalys av Leverantörer som indikerar så uppenbara prisförändringar som KameraExperten genomgick den 29/11. Det är ju tack vare eller på grund av prisjämförelsesiterna som vi hittar väldigt många bra butiker och tyvärr också hittar skojarna.

Jag klarade mig i allafall undan med mindre än 5000 kr i förlust men jag tycker synd och de som köpt en stor TV.

Vet någon hutr man ska agera mot kortföretagen för att bestrida köpet?
Vad brukar resultatet vid bestridande vara?

Postad 11 december 2008 - 19:16

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

En massa redan besvarade frågor...

Läs tråden. Precis ALLA svar du söker finns där. Utom möjligen hur prisjakt bör agera, vilket är en högst legitim fråga. Många har handlat av Kameraexperten just på grund av prisjakt.

Postad 11 december 2008 - 19:18

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Om det är en blåsning så är den ju jättesmart gjord. De låter någon sitta och följa diskussionerna på nätet och betala tillbaks för alla som de hittar i trådarna för att det ska se bra ut. Är det nån som fått tilbaks sina pengar utan att skrivit i trådar runt på nätet?

Postad 11 december 2008 - 19:28

siqz
  • siqz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag beställde en D60 i tisdags kväll. Efter det så hittade jag bland annat denna tråden och blev grymt orolig.
Känner att ja hellre betalar lite mer än att bli scammad, så ja ska makulera min order ikväll eller imorgon.

Har försökt ringa men aldrig kommit fram, därför har ja en fråga till er som makulerat er order via mail.

Till vilken adress och vad har ni skrivit?

Postad 11 december 2008 - 19:40

cyax
  • cyax
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Ett tips till Kameraexperten (om de nu läser denna tråd), dra inte pengarna innan varan är levererad. Så länge de bara är reserverade på kontot är det ju helt ok, men när folk ser att pengar blivit dragna så förväntar de att beställningen ska vara skickad. Det har inte varit fallet i någon av de historier man hört här, dessutom verkar de maila ut kollinummer som inte representerar kundens beställning. Har något av de kollinummer som mailats ut hämtats upp av Posten, eller är det fortfarande bara förhandsinformation?

Det är klart att folk blir oroliga när de ligger ute med en massa pengar, speciellt så nära inpå jul. Visst är postförskott ett bra initiativ men jag tycker egentligen inte att det är så lugnande, men sina 99 kr extra i frakt och risken att få tegelstenar i paketet. Då betalar jag hellre med kort som har bedrägeriskydd och vetskapen att jag iaf kan kontakta banken och bestrida betalningen om någonting skulle inträffa.

Själv märkte jag inte av någonting "skumt" vid min kontakt med Kameraexperten, men hade bråttom med varorna och makulerade ordern då det drog ut på tiden.

Postad 11 december 2008 - 19:45

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag beställde en D60 i tisdags kväll. Efter det så hittade jag bland annat denna tråden och blev grymt orolig.
Känner att ja hellre betalar lite mer än att bli scammad, så ja ska makulera min order ikväll eller imorgon.

Har försökt ringa men aldrig kommit fram, därför har ja en fråga till er som makulerat er order via mail.

Till vilken adress och vad har ni skrivit?

jag har skrivit typ:

VIll härmed häva/makulera/anulera min order (nummer) omedelbart o förväntar mig betalning till mitt konto i "bank" kontot nummer

ja har mailat [email protected], dock verkar det vara automatsvar numera...ja tror iallfall pengarna kommer...flera har fått det...

Postad 11 december 2008 - 19:49

Kaernell
  • Kaernell
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Även jag är drabbad!
Beställde en Samsung LE-40A656 för 9299 den 2:a December.

Tyckte till en början att det verkade för bra för att vara sant och jag var skeptisk in i det sista. Men det som slutligen fick mig att nappa var det betyg kameraexperten hade hos prisjakt.nu.

Jag har idag makulerat ordern men har inte fått någon bekräftelse på att min makulering gått igenom ännu.
Har precis som många av er andra sökt dom på telefon men blivit placerad i den för mig konstigaste "telefonkön" jag varit med om.

Hoppas innerligt att min order blir makulerad med tanke på att de verkar ha slutat svara på mail nu också.

Undrar precis som föregående talare vilken mailadress ni skickat in era makuleringar till.

Vad gör jag om jag inte får tillbaks mina pengar? Var kan man söka hjälp då?

Avråder ALLA andra att handla hos Kameraexperten.se!

// Johan K

Postad 11 december 2008 - 19:54

siqz
  • siqz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

jag har skrivit typ:

VIll härmed häva/makulera/anulera min order (nummer) omedelbart o förväntar mig betalning till mitt konto i "bank" kontot nummer

ja har mailat [email protected], dock verkar det vara automatsvar numera...ja tror iallfall pengarna kommer...flera har fått det...

Hm, okej. Tack för svaret ;)

Men altså ja precis, verkar ju vara automatsvar nu mera.

Ni andra som har makulerat via epost, till vilken adress har ni skrivit?

Postad 11 december 2008 - 20:00

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Den tidigare seriösa KameraExperten blev uppköpt p.g.a. sina goda omdömen på prisjakt och pricrunner varefter de nuvarande ägarna har ett enda syfte, blåsa folk!

Jag klarade mig i allafall undan med mindre än 5000 kr i förlust men jag tycker synd och de som köpt en stor TV.

Blev Kameraexperten uppköpta nyligen? Det vore intressant att läsa om det om du har källa.

Har du anullerat din order men inte fått tillbaka pengar? Vad jag har läst så har de flesta fått tillbaka sina pengar.

Det vore faktiskt riktigt illa om allt var en big scam men det känns nästan för genomtänkt för att vara det. Men vem vet?

Imorgon ska det alltså börja skickas varor. Ska bli intressant att se om någon hör något från dem imorgon.

Redigerat av Zimma, 11 december 2008 - 20:01.

Postad 11 december 2008 - 20:04

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Detta är verkligen en märklig tråd. Jag förstår att folk blir oroliga om leveranserna dröjer men är det någon som faktiskt blivit blåst?
Är det ingen här som blivit blåst så är detta grov smutskastning av ett företag!

Postad 11 december 2008 - 20:05

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Blev Kameraexperten uppköpta nyligen? Det vore intressant att läsa om det om du har källa.

Har du anullerat din order men inte fått tillbaka pengar? Vad jag har läst så har de flesta fått tillbaka sina pengar.

Det vore faktiskt riktigt illa om allt var en big scam men det känns nästan för genomtänkt för att vara det. Men vem vet?

Imorgon ska det alltså börja skickas varor. Ska bli intressant att se om någon hör något från dem imorgon.

Det tror jag inte. Dom skulle ju ha skickat varorna i slutet av förra veckan också. Sen var det torsdagen (idag) som gällde. Ingen har fått någon vara och det enda man nu kan hoppas på är att pengarna kommer tillbaka.

Postad 11 december 2008 - 20:08

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Detta är verkligen en märklig tråd. Jag förstår att folk blir oroliga om leveranserna dröjer men är det någon som faktiskt blivit blåst?
Är det ingen här som blivit blåst så är detta grov smutskastning av ett företag!

1. Man kan ju lugnt säga att man blivit blåst om man köper en vara som dom hävdar att dom har i lager och sedan får löfte om levernas som skjuts upp och skjuts upp.

2. Man kan säga att man blivit blåst då har dragit pengar från kontot dvs inte bara reserverat beloppet trots att dom inte har någon vara att leverera.

Hur många tror att det är ett seriöst företag när dom inte på hemsidan har en enda notis om levernasproblem SAMT inte svar på mail eller telefon (från och med igår/idag)

Postad 11 december 2008 - 20:11

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

Det är väl rätt solklart att detta är en blåsning, INGEN har ju fått några grejer trots att "de redan är skickade" osv.

Postad 11 december 2008 - 20:26

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Har någon som betalat med kort (VISA/MC) gjort en reklamation hos sin bank alternativt en polisanmälan? Kommer att göra det imorgon om jag inte ser mina pengar då. Det har då gått 10 dagar sedan jag beställde samt pengarna drogs.

Redigerat av joakimi, 11 december 2008 - 20:36.

Postad 11 december 2008 - 20:34

Thomas P74
  • Thomas P74
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Med Visa så går man till sitt lokala bankkontor o gör en sk kortanmälan. Har man betalat direkt, så finns det bara en väg egentligen att gå, först via konsumentvägledaren i din komun, att sedan ta kontakt med ARN tar upp till ett halvt år innan nått händer, den rekomendation ja fick OM nu inte pengarna kommer e oavkortat använda sig av Kronofogdesn betalnings föreläggande.

Men vi får juh hoppas att det inte krävs sådana metoder.

Postad 11 december 2008 - 20:37

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag makulerade min order idag pga den oro jag fick när jag läste allt negativt här på forumet. Men påståendet att de slutat svara i telefon stämmer inte. Jagringde idag och kom fram efter några försök. Bad dem ringa mig och de gjorde dom oxå. Jag frågade varför så många klagar och de sa att det var en konkurrent till dom som orsakat mycket av den storm som råder här och att de talat med Prisjakt att e skall ta bort men det gjorde dom inte så det har fortsatt. ja vad ska man tro Jag fick en adress dit jag skulle maila in kontonr för återbetalningen (betalade 15000 i förskott) å då får vi se vad som händer jag skulle ha pengarna i mitten av nästa vecka.

Postad 11 december 2008 - 20:45

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5 022 inlägg
  • 0

...har dessutom snackat med Konsumentvägledaren i min komun..o hon, luskade reda på en del, o sa att alla papper o ekonomi va i GOD ordning..inga som helst bekymmer...

Såvida inte konsumentledaren har insyn i bolagets ekonomi och tillgång till färska siffror så kan hon inte veta något om dagsformen. Bolagsverket, Skatteverket etc. får inga indikationer förrän det är dags för ett företag att rapportera och innan dess kan mycket hända.

Det är mycket möjligt att din konsumentvägledare har rätt, att Kameraexperten har lysande god ekonomi och att allt bara handlar om leveransstrul men vill ändå flika in denna kommentar så att ingen invaggas i en falsk trygghet. Fråga gärna din konsumentvägledare vilka uppgifter (och hur gamla de är) som ligger till grund för hennes påstående.

Som sveriges enda seriösa prisjämförelsesite bör Prisjakt omgående varna för KameraExperten efter de senaste dagarna så att inte fler blir blåsta.

Om man på Prisjakt skriver in Kameraexperten i sökrutan så får man två sökträffar. Den ena leder till Kameraexpertens användaromdömen på Prisjakt och den andra till denna forumtråd på MinHembio. Var och en av dessa bör fungera som en varningsklocka men det kräver förstås att man som användare har lust och ork att göra en sökning. Väljer man i stället att googla på Kameraexperten så leder första länken till företaget medan den andra länken leder till Prisjakts användarbetyg. Under varje produkts prisflik på Prisjakt finns även länken "(!)Tänk på detta innan du handlar" som länkar till viktig information och råd innan köp.

...de nuvarande ägarna har ett enda syfte, blåsa folk!

Hur känge har de haft detta syfte och kan du berätta om det är något du vet eller något du tror.

Vet någon hur man ska agera mot kortföretagen för att bestrida köpet?

Har du handlat med kreditkort så vänder du dig till kreditgivaren med ditt krav/reklamation. De har samma ansvar gentemot dig som säljaren. Det gäller dock att ha alla kvitton, beställningsbekräftelser etc. tillgängliga så att man kan visa vad som hänt. Har du använt ett betalkort så har du inte detta skydd även om vissa banker ändå ställer upp. Det bästa är att kontakta banken för att få all information.

Postad 11 december 2008 - 20:57

Kaernell
  • Kaernell
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Uppdaterar det jag skrev tidigare!

Skickade fleratalet mail om att kräva Makulering av min order.
Krävde även att de skulle maila mig för att bekräfta att makuleringen skett.
Jag fick tillbaka mina pengar men inget mail som bekräftelse på att makuleringen skett.

Jag fick tillbaka pengarna trots att de verkar slutat svara på mail.
Jag skickade mail till: [email protected] & [email protected] för er som undrar var ni ska vända er.

Fick nu tillbaka pengarna och jag kommer även se till att spärra mitt kort och byta ut det för att säkerställa att det inte är något fuffens i görningen och att någon sitter på mina kontouppgifter.

Hoppas fortfarande att de har rent mjöl i påsen men jag vågar ärligt talat inte chansa!

Postad 11 december 2008 - 21:23

vreeswijk
  • vreeswijk
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Det är väl rätt solklart att detta är en blåsning, INGEN har ju fått några grejer trots att "de redan är skickade" osv.

Jag har beställt grejer från elgiganten samt onoff vid olika tillfällen,de har lovat en veckas leveranstid men ibland har det dröjt både 2 och 3 veckor innan grejerna kommer.

Låter det inte som en VÄLDIGT udda blåsning om dom nu betalar tillbaks pengarna till dom som vill det?Dessutom verkar de vara snabba på att betala tillbaks pengarna.

Postad 11 december 2008 - 21:30

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag har beställt grejer från elgiganten samt onoff vid olika tillfällen,de har lovat en veckas leveranstid men ibland har det dröjt både 2 och 3 veckor innan grejerna kommer.

Låter det inte som en VÄLDIGT udda blåsning om dom nu betalar tillbaks pengarna till dom som vill det?Dessutom verkar de vara snabba på att betala tillbaks pengarna.

I och för sig, detta skulle då vara det bästa tänkbara scenario enligt mig. Men varför inte då vara mer tillmötesgående och släppa ett meddelande på hemsidan om problem med leveranser etc när det är en sådan hysteri kring företaget. Klart folk blir oroliga, jag har lagt ut 1750Kr men tänk på dom som beställt varor för 10ggr det...

Postad 11 december 2008 - 21:30

andy111
  • andy111
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!
Jag råkade oxå ut för detta.. Jag beställde en kamera för ett tag sen.. Det kom aldrig någon kamera och försökte till och med få tag på killarna på telefonummret som finns på hemsidan utan att lyckas.

Så ifrån och med igår har jag mejlat ett flertal ggr och även jag har makulerat min order. Har både skickat mejl till office@ och info@ utan att jag har fått något svar.

Men fick svar för några minuter sedan.

"Hej Andreas, din order är makulerad, du ser dina pengar inom 3 bankdagar, inget vi styr över."

Jag har även fått tillbaka mina pengar ikväll. Några minuter efter att jag fick mejlet även fast dom sa att det skulle ta ett par bank dagar.

Mvh Andreas

Postad 11 december 2008 - 21:34

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag har även fått tillbaka mina pengar ikväll. Några minuter efter att jag fick mejlet även fast dom sa att det skulle ta ett par bank dagar.

Mvh Andreas

Vad bra då! Hur betalade du, med kort (Visa eller MC) eller direktbetalning med internetbank?

Postad 11 december 2008 - 21:38

andy111
  • andy111
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Vad bra då! Hur betalade du, med kort (Visa eller MC) eller direktbetalning med internetbank?

Jag betalade med Visa och jag använder mig av SEB.

Mvh Andy

Postad 11 december 2008 - 21:45

Ö-kalix
  • Ö-kalix
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Skickade ett mail igår och frågade status på min order Nu kom svar läs nedan (ps jag har ju makulerat ordern idag så allt tyder på att de sitter och betar igenom alla mail för fullt,,,snart kommer dom väl till mitt annulleringsmail. Vi kanske ska låta dom få lite arbetsro och inte bombardera dom med mail vet inte men det kanske inte är nån "ko på isen" trots allt,,,
Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.
Din order lämnar vårt lager nu på fredag.
Kolli ID kommer med automatik när ordern lämnar vårt lager.

Hoppas på din förståelse.

Redigerat av Ö-kalix, 11 december 2008 - 21:46.

Postad 11 december 2008 - 21:54

Zwingo
  • Zwingo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag betalade med Visa och jag använder mig av SEB.

Mvh Andy

Vissa verkar ha mer tur än andra .....
Jag har då inte sett röken av mina pengar. Blev lovad de inom 24 timmar men den "tidsfristen" har gått ut. Använde samma betalningssätt som dig dessutom.

Postad 11 december 2008 - 21:59

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Vissa verkar ha mer tur än andra .....
Jag har då inte sett röken av mina pengar. Blev lovad de inom 24 timmar men den "tidsfristen" har gått ut. Använde samma betalningssätt som dig dessutom.

Kom att tänka på en sak. Kan det vara så att transaktionen tar längre tid för de som använt VIsa betalkort än t.ex Visa kreditkort eller Mastercard? Några som betalat via direktbetalning via nätbanken har ju fått pengarna åter ganska fort och vissa som betalat med visa har även fått retur på sina köp. Frågan är om dessa är visa betalkort eller kreditkort?

Postad 11 december 2008 - 22:09

Jonve
  • Jonve
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Av vissa vill dom ju ha kontonummer? Varför det? Det känns lite vågat att ge ut det..

Postad 11 december 2008 - 22:14

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Dom har så otroligt mycket att göra med alla ordrar att dom har inte lyckas att leverera ut ett enda paket de senaste 10 dagarna... (åtminstone inte till någon som läser den här och andra Kameraexpertentrådar på nätet)

Låter ju fullt normalt för ett företag som har fått in enormt många order. ;)

Postad 11 december 2008 - 22:14

vreeswijk
  • vreeswijk
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

I och för sig, detta skulle då vara det bästa tänkbara scenario enligt mig. Men varför inte då vara mer tillmötesgående och släppa ett meddelande på hemsidan om problem med leveranser etc när det är en sådan hysteri kring företaget. Klart folk blir oroliga, jag har lagt ut 1750Kr men tänk på dom som beställt varor för 10ggr det...

Jag förstår att folk blir nervösa absolut,kan ju dock tycka att man kollar runt lite innan man beställer från ett ställe.
Sen tycker jag allt synd om personalen på kundtjänst som får svara på alla mail,inte direkt deras fel att ledningen mest troligt är inkompetent och "säljer" varor som dom mest troligt inte har tillgång till.

Postad 11 december 2008 - 22:15

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Av vissa vill dom ju ha kontonummer? Varför det? Det känns lite vågat att ge ut det..

Dom kan väl inte dra pengar från ditt konto utan att du gett tillstånd till det. I så fall är det banken som blir ersättningsskyldig!

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.